Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Service Pack 3 (discussie)

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 maart 2003

quote:
Klaus_1250 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:46:
Ergens toch wel opmerkelijk dat er geen performance verbeteringen zijn met SP3. Ik zou bijvoorbeeld wel verwachten dat ze SP3 wel met bv een nieuwe compiler hebben gebuild tov. SP2 en zeker XP RTM. Nu doet dat geen wonderen, maar over het algemeen zie je daar toch performance-verbeteringen, zeker op nieuwe architecturen (Phenom).
Ik denk dat de performance van de C/C++ compilers bij MS al heel lang op een hoog niveau is.
Daar zal bovendien tijdens een Windows product levencyclus weinig aan veranderd worden zeker niet in een update release waarbij afhanklijk van je configuratie bepaalde onderdelen worden vervangen. Je loopt dan alleen maar extra kans dat je onvoorspelbare fouten introduceert zelfs in updates die al eerder zijn en nu in het servicepack zijn samengevoegd.

Ik heb de informatie over de niet geweldige performance van XP SP3 alleen even gemeld omdat de Start post van deze thread nog steeds claimed dat er 10% snelheidswinst gehaald kan worden terwijl snelheidswinsten eerder miniem of zelfs volledig afwezig zullen zijn en terwijl een flink aantal games mogelijk zelfs slechter zullen presteren op XP SP3 dan op een gepatchte XP SP2. Iets wat voor tweakers toch vaak wel heel relevant is.

Reg. datum: 09 maart 2003

http://www.mo.dds.nl/sp3_melding.png

Ik krijg deze melding als ik SP3 wil installeren. Ik wil deze SP3 installeren over de SP3 RTM (build 3312) die ik al eerder geinstalleerd heb

en (helaas)

de uninstall files zijn weg (ik denk dat ik wat al te makkelijk ben omgegaan met ccleaner).

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Edit: verkeerde versie gedownload. Moet niet de checked build hebben natuurlijk.

@ zsub: Wat ben jij grappig - tjonge - nou nou

MOmax wijzigde dit bericht 07-05-2008 10:41 (34%)

ahum leuke waarschuwing voor eht posten, maar auto update gaf hem gister.

Alleen liep hij bij mij de eerste keer vast halverwege herstelpunt maken.
Maar sinds dien loopt het updaten telkens vast op het punt van klikken op de "Volgende" om zelfs maar te beginnen met het maken van een herstel punt.

Harde schijf pas 50% vol. 2gb ram, P4 3.60ghz XP Pro

Ik heb firewal en scanners uitgezet en alle andere progamma's die draaide
na een uur wachten krijg ik een blauw scherm (vergeten reboot uit te zetten) en na de reboot werdt mijn hardeschijf niet gevonden. reset en toen gewoon wel weer.
Systeem logboeken geven niets fouts aan.
iemand een idee wat er fout gaat?

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn, het Lekkerste is eruit

Ik heb hier een xp geinstalleerd;

sp0 RTM als source disk, sp3 toegevoegd, ie7 en wmp11 toegevoegd.. werkt pefect :)
http://img212.imageshack.us/img212/621/onlyusenewestspmq1cg7.jpg

Reg. datum: 18 augustus 2006

quote:
posttoast schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:20:
[...]

Wat is het verschil dan? Uiteindelijk rollen dezelfde files eruit als het goed is, of je nou opnieuw compiled of een slipstream doet (waarbij oude files vervangen worden door nieuwe).
..en er een zooi oude files achter blijven? > ik weet dat verder ook niet

maar heb wel het idee dat je een 'schonere' installatie hebt daarmee.. als ik de berichten zo lees

Reg. datum: 19 september 2000

quote:
The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:32:
[...]
Slipstreamen van SP3 kan je het beste doen met Windows XP RTM (uit 2001).
[...]
Klinkt misschien een beetje paranoia maar ik heb een ooit al eens geslipstreamde XP SP2 CD geslipstreamd naar SP3. Deze werkt perfect op het 1e gezicht. Zou het op de één of andere manier toch misschien beter zijn om de RTM als basis te nemen of maakt het niet uit?

Fucking around ever since bitch suck my 12"

quote:
Zou het op de één of andere manier toch misschien beter zijn om de RTM als basis te nemen of maakt het niet uit?
lijkt me wel.., probeer sp0rtm als basis, stop daar sp3rtm bij.. dit is alles wat je moet doen.

dumbledore wijzigde dit bericht 07-05-2008 11:32 (6%)

Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
Wat is het verschil met deze
http://www.microsoft.com/...9d164e&DisplayLang=nl?

Deze is groter en er staat bij een cd-kopiebestand? Welke is aan te raden voor de 'normale' consument?

Reg. datum: 11 juni 2003

Dat is de ISO, als je die brandt op CD heb je SP3 op cd.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Huy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:43:
Deze is groter en er staat bij een cd-kopiebestand?
dat is dus de volledige SP3 offline installer, maar dan op CD :)
quote:
Welke is aan te raden voor de 'normale' consument?
Windows Update is het makkelijkst voor de normale consument :)
Maar als je het perse zelf wil doen, kun je gewoon de download nemen van de Sp3 offline installer.
Reg. datum: 27 december 2006

De performance van WMP 11 is licht verbeterd, voorheen verslikte WMP 11 zich in mijn 100.000 MP3's (500 gb), nu loopt het een stuk soepeler.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Reg. datum: 21 december 2000

quote:
hAl schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:27:
[...]
Ik denk dat de performance van de C/C++ compilers bij MS al heel lang op een hoog niveau is.
Daar zal bovendien tijdens een Windows product levencyclus weinig aan veranderd worden zeker niet in een update release waarbij afhanklijk van je configuratie bepaalde onderdelen worden vervangen. Je loopt dan alleen maar extra kans dat je onvoorspelbare fouten introduceert zelfs in updates die al eerder zijn en nu in het servicepack zijn samengevoegd.
Ik zal niet zeggen dat het niveau van de compilers bij MS laag is, maar ICL heeft toch altijd wel een behoorlijke voorsprong gehad. Maar ik kan me nog steeds bijna niet voorstellen dat ze niets veranderen aan de compilers en hoe het eea word gebuild. Dan zouden ze zaken als SSE2/SSE3 etc allemaal niet gebruiken en dan zou elke architectuur na de P4 dus suboptimaal presteren met XP. (zou wel weer verklaren waarom Vista op sommige punten sneller is).

Meer ontopic:

Weet iemand of er ergens een lijstje is updates die NIET in SP3 opgenomen zijn maar die je eigenlijk toch wel wil installeren? Mis in SP3 oa. Link-Layer Topology Discovery Responder en UPHClean.

Das van mij ==>
Reg. datum: 29 november 2006

Ehm ik ben het overzicht over het topic die ik heb aangemaakt hier een beetje kwijt geraakt.

Kan iemand voor mij controleren of de links in de ts nog kloppen. Ik heb het topic gelezen maar er worden veel verschillende links aangeboden. Ook zou 5 mei de final uitkomen en later de windows update versie maar ik zie noch bij windows update noch op de microsoft site een final link (alleen rc 2).

Sorry als ik over iets heen gelezen heb...

edit:
quote:
Mr. Dave schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:20:
De performance van WMP 11 is licht verbeterd, voorheen verslikte WMP 11 zich in mijn 100.000 MP3's (500 gb), nu loopt het een stuk soepeler.

:X wat moet je met 500 GB muziek??

edit2: ik heb even het "64-bit probleem" toegevoegd voor de nieuwkomers en oostindischblinde mensen.

Synch wijzigde dit bericht 07-05-2008 13:04 (32%)

Asus p5b, E6600, Arctic freezer 7 pro, seagate barracuda 7200.10 320GB, ati x1950pro Join het GoT Whatpulse team

quote:
rvanleeuw. schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:03:
[...]

..en er een zooi oude files achter blijven? > ik weet dat verder ook niet

maar heb wel het idee dat je een 'schonere' installatie hebt daarmee.. als ik de berichten zo lees
Bij een slipstream blijven alleen de nieuwe files staan. :)
ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Klaus_1250 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:47:
Weet iemand of er ergens een lijstje is updates die NIET in SP3 opgenomen zijn maar die je eigenlijk toch wel wil installeren? Mis in SP3 oa. Link-Layer Topology Discovery Responder en UPHClean.
Dat zijn dan ook geen echte updates maar features (LLTD) of tools.
Reg. datum: 21 december 2000

De LLTD-responder is toch wel handig als je op een netwerk zit met Vista pc's (en dat word toch wel steeds normaler). XP heeft er zelf niet eens iets aan, maar had het toch wel verwacht aangezien Vista MS's opvolger is van XP. Dan verwacht je toch dat updates voor de samenwerking ertussen wel in het service-pack komen.

En uphclean. Zou het geen tool noemen:
quote:
The User Profile Hive Cleanup service helps to ensure user sessions are completely terminated when a user logs off. System processes and applications occasionally maintain connections to registry keys in the user profile after a user logs off. In those cases the user session is prevented from completely ending. This can result in problems when using Roaming User Profiles in a server environment or when using locked profiles as implemented through the Shared Computer Toolkit for Windows XP.
In Vista zit de functionaliteit trouwens standaard.

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
Klaus_1250 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:47:
[...]
Meer ontopic:

Kortom een lijst met downloads, add-ons blablabla die wel via MS te downloaden zijn.

* Windows XP Plus :+
* PowerToys of Tools 8)7
* .NET dingen :Y

Iemand nog meer...?

If you can't crack it just hack it ;-)

Reg. datum: 30 juli 2000

Ja IE7 en wmp11, iedereen wil die, wat ik niet goed begrijp, maja.
BIA suckzzzzzzz

Iemand al problemen na servicepack 3??
Ik heb hier een gloednieuwe pc geïnstalleerd met XP home SP2 oem. Meteen na de installatie SP3 (die ik al had gedownload) erop gezet. Geactiveerd en via automatic updates kreeg ik daarna vanzelf IE7 en 1 andere update erop.
Toen heb ik windows defender erop gezet en nu krijg ik via de windows update site niets meer geïnstalleerd. Hij download het wel maar zegt bij de installatie dat die is mislukt.
WMplayer 11 en .NET 1.1 enz. willen niet installeren. Ook de securityupdate voor defender niet.
Ik heb die defender update en WMplayer 11 er nu handmatig opgezet, maar de updates willen nog steeds niet.
Ik heb al alle cache verwijderd, schijfopruiming gedaan etc.
Er wordt ook geen foutcode gegeven, alleen dat er iets op de pc de installatie laat mislukken.
Iemand nog een voorstel ????

=edit=
ook de updates die nu via automatische updates worden opgehaald laten zich niet meer installeren. Krijg ook de melding mislukt.

=edit2=
Het verwijderen van defender heeft niet mogen helpen.

Ik denk dat ik de pc eens opnieuw ga installeren. Kijken of ik het kan reproduceren. Maar als iemand nog een suggestie heeft hoor ik die graag.

=edit3=
Ik heb de pc opnieuw geïnstalleerd. Daarna SP3 erop, geactiveerd en windows update gestart.
IE 7 en WGA validation tool geïnstalleerd. Na de herstart weer naar windows update en ik kan weer geen updates meer installeren!!!!
Downloaden doet ie wel maar bij installatie staat steeds mislukt.

=edit4=
De oplossing lijkt te zijn het registreren van een bepaalde dll. Zie Updates are not installed successfully from Windows Update, from Microsoft Update, or by using Automatic Updates after you repair a Windows XP installation

wizzzzzz wijzigde dit bericht 07-05-2008 16:59 (32%)

Core2Quad Q9550/ASUS P5QC/2 x Kingston 2 GB DDR3-1066/ASUS 7900GTX-512/SB live!/2 x WD Raptor 74 GB/2 x WD 250KS/NEC - 7170S/Seasonic S12-500

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Hmm, SP3 geslipstreamed in een XP Prof SP2 cd. Dat ging goed.
Winnt.sif toegevoegd, dat gaat niet helemaal goed...

- Krijg melding dat reso aangepast wordt, moet daarbij 2* op OK klikken
- Moet pérse een windows account aanmaken
- Moet automatische updates aan/uit zetten
- Er wordt nog een internettest gedaan, kan overgeslagen worden
- De vraag "wilt u registreren" komt ook nog voorbij
- moet nog op voltooien klikken.
Rest gaat wel automatisch, al kreeg ik bij een 2e installatie poging de vraag naar de installatiecode, bij een 3e poging niet.

En zie .net framework 3 niet bij de beschikbare updates maar dat was bekend geloof ik?

Raven wijzigde dit bericht 07-05-2008 14:57 (7%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Ik heb het zo snel niet gevonden in dit topic, maar de automatic update (english) is beschikbaar. Hij staat iig in mijn updatelijstje erbij.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Reg. datum: 30 november 2007

Vanmorgen ook even SP3 op mijn vaste PC gezet... Na de update was m'n draadloze verbinding (Sitecom WL-115) kapot. Telkens connecten en disconnecten. ZoneAlarm uitgeschakeld/verwijderd mocht niet baten. Drivers opnieuw installeren ook niet. Rollback gedaan naar SP2 en alles werkt weer als een zonnetje.

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:56:
Hmm, SP3 geslipstreamed in een XP Prof SP2 cd. Dat ging goed.
Winnt.sif toegevoegd, dat gaat niet helemaal goed...
Probeer twee dingen eerst:
  • Slipstream SP3 met XP RTM in plaats van XP SP2.
  • Installeer hem eerst (bijvoorbeeld in een virtuele machine) zonder winnt.sif.
Pas als dit werkt kan je stap voor stap je probleem achterhalen.

De reden om te slipstreamen met de RTM in plaats van een nieuwere versie is omdat er in het verleden wel eens vage problemen zijn ondervonden als een nieuwere versie werd gebruikt. Het is een advies, maar ik kan het aanbevelen. Met Service Packs begin ik het liefst met een schone lei. Natuurlijk zijn hierop uitzonderingen: zo werd Windows XP x64-editie standaard al geleverd met 2003 Service Pack 1 en werd Windows XP Media Center 2005 met Service Pack 2 geleverd. 'RTM' betekent dus niet altijd 'service pack loos', omdat soms vanaf de release een service pack er al in zit.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Reg. datum: 21 november 2000

Net SP3 Geïnstalleerd op mijn Dell Latitude D630

Resultaat:

SP2:

Opstarten (tot login scherm) 32 sec
Inloggen (tot stoppen hdd led) 22 sec
Shutdown 35 sec

SP3:

Opstarten 42 sec
inloggen (tot stoppen hdd led) 13 sec
Shutdown 35 sec

Kan dus niet echt zeggen dat het allemaal sneller opstart of zo....

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: