Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Redsandro schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:38:
Vreemd dat er zoveel slipstream problemen zijn. Ik nLite-slipstreamde XP32 SP2 NL naar SP3 in XP64 (met de eerste msdn nl sp link die iemand postte).
(...)
Ik heb zelf ook de Nederlandse SP3 geslipstreamed in een XP SP2 CD, op een 32-bits XP 32-bits installatie, met IE7 en WMP11 erbij met HFSLIP. Het werkt allemaal en dat terwijl ik in het verleden nogal slechte ervaringen had met slipstreamen (handmatig SP1 naar SP2).

Ooh ja, ik kreeg wel een foutmelding eerst, maar dat kwam door een fout van mij (na HFSLIP met nLite Documents and Settings op D: zetten, maar vergeten om na het partitioneren de D- partitie te formatteren. :( Dan krijg je na de eerste reboot een vage (ongerelateerde) foutmelding over een catalogusbestand. Gelukkig had ik dit al eerder gehad, dus wist ik wat ik fout had gedaan. :P

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

Op die site kom ik onderstaande toelichting tegen, wat is dan de meerwaarde van SP3?

:?

Windows XP Service Pack 3 (SP3) bevat alle eerder uitgebrachte updates voor het besturingssysteem. Deze update bevat ook een klein aantal nieuwe functies die de gebruikerservaring van het besturingssysteem niet wezenlijk veranderen.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Kreeg nu net een melding van windows update dat windows xp sp3 uit is en word geadviseerd om te installeren.

Het gaat hier om windows xp US/EN Prof.

quote:
Mr. Dave schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:51:
Op die site kom ik onderstaande toelichting tegen, wat is dan de meerwaarde van SP3?

:?

Windows XP Service Pack 3 (SP3) bevat alle eerder uitgebrachte updates voor het besturingssysteem. Deze update bevat ook een klein aantal nieuwe functies die de gebruikerservaring van het besturingssysteem niet wezenlijk veranderen.
Ten opzichte van SP2 met alle hotfixes? Niet veel. Maar als je een nieuwe installatie doet (wat ik heb gedaan omdat ik een ander PC'tje voor m'n zus heb geïnstalleerd) dan scheelt het je een hoop hotfixes installeren.

En voor sommigen kan dit wel eens een mooi moment zijn om met een schone installatie te beginnen.

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

Reg. datum: 03 oktober 2003

Kan ik ook een nederlandse sp3 slipstreamen op een engelse sp2 versie? En zit er uua ondersteuning bij de definitieve sp3, want die miste iig bij rc2.

Reg. datum: 24 december 2007

Sorry, is me nog steeds niet duidelijk: moet ik nu bij een clean install eerst SP2 installeren en daarna SP3?

blijft baggeren

quote:
mee007 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:17:
Sorry, is me nog steeds niet duidelijk: moet ik nu bij een clean install eerst SP2 installeren en daarna SP3?
nee

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
rvanleeuw. schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Omdat Microsoft de source heeft van Windows (no shit..)
en dus een nieuwe build kan draaien..................................................................

die SP3 (non slipstreamed) VLK image op MSDN schijnt nogal 'hot' te zijn....... :*)
Wat is het verschil dan? Uiteindelijk rollen dezelfde files eruit als het goed is, of je nou opnieuw compiled of een slipstream doet (waarbij oude files vervangen worden door nieuwe).
quote:
mee007 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:17:
Nee, je kunt het beste een nieuwe CD maken met daarop Windows XP SP3 geslipstreamd. Uitleg kun je overal vinden.

thx, ik mag dus op een servicepackloze XP versie gelijk SP3 installeren?
Werd namelijk eerst anders op MS vermeld...
quote:

quote:
mee007 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:21:
thx, ik mag dus op een servicepackloze XP versie gelijk SP3 installeren?
Werd namelijk eerst anders op MS vermeld...

[...]
Nou, niet helemaal dus. Je schijnt minimaal SP1 nodig te hebben. Maar ik zou gewoon naar Windows Update gaan, dan wijst het zichzelf als het goed is.

quote:
posttoast schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:22:
[...]

Nou, niet helemaal dus. Je schijnt minimaal SP1 nodig te hebben. Maar ik zou gewoon naar Windows Update gaan, dan wijst het zichzelf als het goed is.
Thanks!

blijft baggeren

Allemaal weer prachtig geregeld dus door microsoft.

zucht.

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
posttoast schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:22:
[...]

Inderdaad. Voor de duidelijkheid:

Slipstreamen van SP3 kan je het beste doen met Windows XP RTM (uit 2001).

Voor het los installeren van Service Pack 3 voor Windows XP moet Service Pack 1 of 2 vooraf geïnstalleerd zijn.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

quote:
The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:32:
[...]
Inderdaad. Voor de duidelijkheid:

Voor het los installeren van Service Pack 3 voor Windows XP moet Service Pack 1 of 2 vooraf geïnstalleerd zijn.
Ja, maar is dat nu zeker? Heeft iemand al op een vers installde RTM xp sp3 proberen te installen? Lukt niet? Want ja, Ms kan zoveel zeggen, als het wel lukt, ben je ook mooi klaar.
Reg. datum: 25 januari 2000

quote:
Sjah schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:46:
[...]
Ja, maar is dat nu zeker? Heeft iemand al op een vers installde RTM xp sp3 proberen te installen? Lukt niet? Want ja, Ms kan zoveel zeggen, als het wel lukt, ben je ook mooi klaar.
Ik denk als je hem kan slipstreamen met XP SP0,
dan moet je hem los ook gewoon moeten kunnen instaleren in XP SP0 lijkt mij,
voor de zekerheid zal ik het even uit testen.

[Edit]
http://img294.imageshack.us/img294/5696/naamloosry4.jpg

Setup heeft vastgesteld dat de versie van het servicepack
dat op uw systeem is geïnstaleerd ouder is dan de versie die nodig is om deze hotfix te
kunnen toepassen

U dient minimaal versie 1 van het servicepack te hebben geïnstaleerd.

Nu weten we het zeker :P

FloraX wijzigde dit bericht 07-05-2008 00:50 (79%)

Reg. datum: 07 maart 2007

Ik heb net geprobeerd Service Pack 3 te downloaden en installeren via Microsoft Update website. Helaas is dit mij niet gelukt om de installatie te voltooien, heb het al 5x geprobeerd.

Beheerdersaccount: Krijgt een melding van: Toegang geweigerd tijdens het installeren van SP3.
In de logboek staan de volgende meldingen:
Gebeurtenis-id: 5603
Bron: WinMgmt

Provider RSOP planning Mode Provider is geregistreerd in de WMI-naamruimte (root\RSOP) maar heeft de eigenschap HostingModel niet opgegeven. etc etc
De volledige en possible fix staan op deze website: http://eventid.net/displa...ource=WinMgmt&phase=1

Ik heb de beveiliging al gecontroleerd, mijn account en system hebben allebei speciale rechten.

Administrator account:
Bij het maken van een back-up krijg ik diverse meldingen.
Eén daarvan is: "Setup van Service Pack 3 kan geen back-up van de registerwaarde HKCR\.wdp,\"\' maken. 5: Toegang geweigerd.
Ik heb toen op negeren geklikt en nogmaals, nogmaals. Eindelijk bij de installatie gekomen, ging hij wat bestanden installeren. En weer krijg ik de melding "Toegang geweigerd", net zoals bij de Beheerdersaccount.

SP3 wordt net aangeboden op Microsoft Update via de site dus. NL SP 3
Ben em nu aan het installeren....

MCSE 2000 / 2003, VCP, CNA, CNAA, CCA, Citrix XenServer 4.1, BizTalk 2006 Dev en Toerist :

quote:
Kijk, DAT zijn de antwoorden... _o_
+3 Geniaal. :p

Installatie duurt lang, maar tot nu toe geen problemen.

Ben weer helemaal officieel up to date :+.

XthinkZ wijzigde dit bericht 07-05-2008 03:11 (92%)

Inderdaad ;-)

Dank!
quote:
Sjah schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:50:
[...]

Kijk, DAT zijn de antwoorden... _o_

Even voor de duidelijkheid, net XP PRO OEM SP0 geslipstreamd met de nieuwe SP3 en geen problemen ondervonden.
Zo meteen even installeren, en kijken of dat ook lukt.
Is wel een lekker moment om een verse install te doen :)

SP3 wordt aangeboden op Microsoft Update via de site dus. NL SP 3

Installatie duurt lang, maar tot nu toe geen problemen.

Ben weer helemaal officieel up to date.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Reg. datum: 02 februari 2000

Ik heb verhalen gehoord dat SP3 niet wil installeren met Bootcamp. Iemand ervaringen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Installatie duurde 2 uren...maar zonder problemen. Na SP3 kwamen er nog 5 OF2K7 updates overheen. Nu zijn we weer up-to-date :)
Gevoelsmatig reageert alles net even iets sneller als met SP2...

wvkreg wijzigde dit bericht 07-05-2008 10:06 (20%)

MCSE 2000 / 2003, VCP, CNA, CNAA, CCA, Citrix XenServer 4.1, BizTalk 2006 Dev en Toerist :

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws