Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:26:
Ah, de pre IE7 hotfixes. Ja, dat is logisch om die erin te gooien, maar niet de hotfixes van IE7 zelf, waar ik het de hele tijd over heb. Want, zoals eerder is gezegt, hoe wil je bestanden updaten die er niet zijn.
[...]
Tuurlijk is het dan handig om die alvast erin te zetten, maar dan is de installatie ook gelijk een stuk groter.
Het installatiebestand is groter ja.
Nou en?
quote:
En na het installeren is die tijdelijke directory ook weer weg
Met Windows XP is dat zeker het geval. Bij Vista dien je een aparte util te draaien om er 6.000 bestanden uit te slopen, over na de installatie SP1 voor Vista.
Je moet vsp1cln.exe draaien.
Hoe dat zit met XP weet ik niet, maar SP2 van Windows X64 ruimde zichzelf goed op.

Dat IE7 hotfixes erin zitten snap ik, maar de uniformiteit van het SP gaat hiermee wel verloren.

Goed, ik kan wel tegendraads zijn, maar als het stand-alone pakket nu uit meerdere units zou bestaan was de download ook kleiner.

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Dan is het geen standalone meer toch?

En juist omdat alles erin gestopt zit is ie uniform.

Elke afwijkende eis die jullie hier roepen betekent een aangepaste versie waardoor de uniformiteit van deze standalone SP3 offline installer verloren gaat.

offtopic:
Ik krijg écht het gevoel dat we nu aan het zeiken om het zeiken zijn.

alt-92 wijzigde dit bericht 24-04-2008 11:26 (88%)

quote:
alt-92 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:52:
[...]

Het installatiebestand is groter ja.
Nou en?
Niet het nodige wegknippen, nu lijkt het erop alsof het telkens over IE7 gaat, terwijl het laatste deel over .NET gaat. Als de volledige .NET Framework erin gezet wordt, is de servicepack groter dan de installatie cd van XP zelf. Na integratie zelfs groter dan een CD waar het op moet passen. Want Framework 3.0 SP1 is geinstalleerd totaal 245 MB. Dat zet je niet zo makkelijk alvast in je SP klaar. Dan wordt een eventuele nieuwe XP cd een dvd.

Maar genoeg gezeurd. Als je IE7 later installeert, zie je vanzelf of er al een aantal hotfixes ervoor erin zitten door na installatie (en de nodige reboot) naar de WU site te gaan. Ik geloof niet dat er post IE7 hotfixes in zullen zitten. Iemand die IE7 al heeft, heeft zeer waarschijnlijk die hotfixes al. En iemand die geen IE7 wil, zal deze hotfixes nooit installeren.

Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vraag hoe het zit met de build van IE7 na een bepaalde hotfix. Deze namelijk:
Hero Of Time in "[XP] Service Pack 3 (discussie)"
Heb je nou wel of geen build 6000 in XP?

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:42:
[...]
Niet het nodige wegknippen, nu lijkt het erop alsof het telkens over IE7 gaat, terwijl het laatste deel over .NET gaat.
.Net is toch niet van toepassing in SP's - die lopen via hun eigen cycle.
Dus eigenlijk is dat een compleet verkeerd voorbeeld om aan te halen inderdaad.

Het is alleen maar eerder genoemd als voorbeeld hoe erg versplinterend een vraag als 'maar feature XYZ wil ik niet in SP3 want ik heb het niet nodig' werkt.
quote:
Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vraag hoe het zit met de build van IE7 na een bepaalde hotfix. Deze namelijk:
Hero Of Time in "[XP] Service Pack 3 (discussie)"
Heb je nou wel of geen build 6000 in XP?
Geen idee, daar kan ik vanavond wel naar kijken als je wilt?
quote:
Flappie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:09:

Ik heb gelezen dat SP3 voor alle talen inmiddels beschikbaar is op MSDN, zie ook deze site:
http://forums.microsoft.c...tID=3229849&SiteID=17
Waarom zie ik nog nergens NL opduiken...vreemd, dat zou nu toch tot de mogelijkheden behoren.... :?

ik zie Frans en italiaans ook niet, maar dat boeit minder.

Sjah wijzigde dit bericht 24-04-2008 14:53 (7%)

Hello
Reg. datum: 01 februari 2001

Ik heb SP3 gisteren geinstalleerd (MSDN) en kwam er zojuist achter dat power management niet meer werkte. Mijn CPU (AMD 64 X2) draaide continue op volledige clocksnelheid. Na een herinstallatie van de AMD processor driver was de functionaliteit weer hersteld. Kan iemand bevestigen cq ontkennen dat dit een generiek probleem is na SP3?

I've got an allergy for Perrier, daylight and responsibility.
Specs || Trackmania

Komt er nog een sp3 slipstream Howto in de FAQ? Niet dat het mij nodig lijkt, maar voor zowel sp2 als sp1 staat die er ook in. :)

Sjah wijzigde dit bericht 24-04-2008 20:54 (4%)

quote:
Sjah schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:53:
Komt er nog een sp3 slipstream Howto in de FAQ? Niet dat het mij nodig lijkt, maar voor zowel sp2 als sp1 staat die er ook in. :)
http://forums.microsoft.c...tID=2579480&SiteID=17
SlipStream dan niet via Windows Vista aangezien het schijnt dat je VLK key dan niet meer zal werken indien van toepassing.
quote:
grimson schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:26:
[...]

http://forums.microsoft.c...tID=2579480&SiteID=17
SlipStream dan niet via Windows Vista aangezien het schijnt dat je VLK key dan niet meer zal werken indien van toepassing.
Dat kan ik bevestigen. Slipstreamen moet je doen vanuit XP, anders gaat het mis.
Ok, dan moet eigenlijk alleen de opmerking erin dat je het niet in Vista doet, verder lijkt mij die sp2 guide nog correct.
Ik zie nu ook dat de Poolse sp3 uitgelekt is, dat is ook een kleine taal. Waar blijft de NL.... ;)
Hij die geeuwt

Ik gebruik zelf de engelse versie maar staat de nederlandse versie wel op technet en msdn dan? Ik zie in de announcement wel staan dat alle talen beschikbaar zijn maar is dat ook zo? Ik ben benieuwd of ze dinsdag alle talen tegelijk uitbrengen. Bij andere service packs was dit namelijk nooit het geval dus dat zou bijzonder zijn.

Als de nederlandse versie wel op technet staat is het inderdaad wel vreemd dat ie nog niet ergens anders gesignaleerd is.

Dracul wijzigde dit bericht 25-04-2008 15:28 (15%)

http://specs.tweak.to/12256

Waar zie je dat iemand gezegd heeft dat de NL versie op technet staat dan? :)
Hij die geeuwt

Ik zeg het niet ik vraag het. In de announcement staat dat alle talen gereleased zijn dus dan mag je aannemen de nederlandse ook anders klopt de informatie niet die men dan geeft. Dus nogmaals de vraag: staat de nederlandse versie al op technet?

Ik heb gister iemand gesproken die toegang heeft tot msdn, en die zag hem niet staan, nee.
Hij die geeuwt

Hij staat ook niet in het lijstje van talen: English, Arabic, Traditional Chinese-Hong Kong, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Czech, Danish, Norwegian, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Japanese, Korean, Polish, Brazilian Portuguese, Portuguese, Russian, Spanish, Swedish

Meneer Keroack kan dan wel leuk melden dat alle talen beschikbaar zijn maar dat is dus blijkbaar gelul tenzij iemand hier daadwerkelijk de nederlands versie van SP3 heeft gedownload van technet of msdn.

blijft baggeren

Frappant dat het uitgebracht is in meer dan 20 talen maar niet in het nederlands.

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

er is nog geen NL versie van SP3 op TN

MCSE 2000 / 2003, VCP, CNA, CNAA, CCA, Citrix XenServer 4.1, BizTalk 2006 Dev en Toerist :

Ik heb een windows xp sp3 Eng Volume License ISO.

Kan ik hier mijn genuine XP Pro NL key bij gebruiken?

@dracul: mag ik vragen waar je dat lijstje ziet staan? Lijkt me duidelijk dat de Dutch er nog niet is dan,als je dat van TN/msdn hebt.

@Jordi: qua taal maakt het niks uit wat je hebt, qua versie echter wel, ik denk dat jouw oem/retail key niet gaat werken op een VL versie, ik weet het wel zeker eigenlijk.
Jammer, moet ik dus nog even wachten

quote:
ok dan.

Maar ik zie Thai erook niet tussen staan, terwijl ik wel een geslipstreamde Thai sp3 iso heb gespot....hoe kan dat dan weer? Er blijft onduidelijkheid dus, wat mij betreft
blijft baggeren

dat zal dan wel een rc of beta zijn geweest... alhoewel er daarvan ook geen nederlandse versies zijn geweest

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws