Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 mei 2000

quote:
muratm schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:44:
2 maanden in het bezit van telfort internet, eerste paar weken met normale analoog modem en daarna met de draadloze modem.
zodra ik draadloos op internet ga, gaat de modem rebooten!!!
telfort aan de lijn gehad die zegt er niks aan te kunnen doen. iemand hier ervaring mee?
Is dit draadloos of bekabeld? En Vista of XP?
Als ik namelijk draadloos met mijn Vista machine ga downloaden en de snelheid komt ongeveer boven de 6Mb of 8Mb dan krijg ik een blue screen. Maar dat ligt aan de drivers voor mijn WiFi dingetje in combinatie met Vista. Misschien bij jou (ongeveer) hetzelfde?

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
switchboy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:01:
Sinds Dinsdag werkt de Telfort aansluiting hier ook. Maar het is toch wel een stuk minder dan dat ik er van verwacht had.

Ik haal zo'n ~300Kbytes/sec Down en 60Kbytes per seconde up.

Wat relevante waardes uit m'n modem.
code:
1
2
3
4
5
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 34 db

- DSL Mode:     ADSL2PLUS

Wat zegt je modem over de intrainsnelheid?
Je zit toch echt op een adsl2+ aansluiting.
Als een centrale niet adsl2+ is, dan kan je modem ook kgeen adsl2+ verbinding krijgen.

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

-ruimte te huur-

Dat dacht ik ook al.

De intrain waardes zijn:

3095 kbps / 684 kbps

switchboy wijzigde dit bericht 07-01-2008 16:42 (56%)

Q6600 || Gigabyte P35 DS4 || 2GB Kingston HyperX 1066Mhz || GeForce 8800 GTS 640MB || 2x WDC 500GB || Samsung 205BW || Cooler Master Stacker || Teagan TG600-U25 || NEC AD-5170A

Lost
Reg. datum: 05 mei 2004

quote:
job schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Grote kans dat je tot 1 februari via @home moet bellen.
Net als je internetverbinding zit je ook met telefonie vast aan je opzeggingsdatum.

[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Administratief ja, dat klopt. @Home zal me terecht tot 1 februari ook telefonie factureren. Technisch nee, mijn nummer moet vóór 1 februari vrijgegeven worden om te kunnen porteren.
Toen ik van KPN Vastnet naar @Home ging porteerde ik ook veel eerder dan de einddatum van mijn contract. Ik had gewoon dubbele kosten gedurende een korte periode.

Blijft dus de vraag of ik, 5 dagen na formele oplevering internet, ook al telefonie via Telfort zou moeten hebben of dat dit een normale procedure is?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Als je je kpn-abonnement afzegt (nadat Telfort helemaal goed werkt), zeg je dan alleen je abonnement (dus je telefoonnummer) of ook de lijn op? Want de lijn moet je natuurlijk houden voor Telfort.

Reg. datum: 22 februari 2000

quote:
dEUSdude schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:33:
Als je je kpn-abonnement afzegt (nadat Telfort helemaal goed werkt), zeg je dan alleen je abonnement (dus je telefoonnummer) of ook de lijn op? Want de lijn moet je natuurlijk houden voor Telfort.
Alleen je internet abo afzeggen, de telefoon regelt Telfort.
quote:
Heb je al een reset gedaan vanuit het modem en daarna weer de wizzard gebruikt?
Of bedoelde je dat met het resetten van je modem?

This dependency has no dependencies!

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
switchboy schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:21:
Dat dacht ik ook al.

De intrain waardes zijn:

3095 kbps / 684 kbps
Dat lijkt wat aan de lage kant te zijn. Thuis zit alles aangesloten zoals het zou moeten, geen rare aftakkingen of verlengstukken of onnodige verbindingen die slecht contact maken?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 05 september 2007

Ik heb een aantal bestanden gedownload om een snelheidscheck te doen (http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php)

Mijn modem is ingetraind op een downloadsnelheid van 7860 kbps (ADSL2); upload 1023 kbps.

Nu zie ik bij het starten van het downloaden van het bestand (bijv. 100MB), dat het bestand begint te downloaden met een snelheid van 1.25 MB/s. Deze snelheid gaat steeds omlaag, totdat deze stabiliseert op ongeveer 900 kB/s. Ik zie dan ook, dat de gemiddelsde downloadsnelheid bij een bestand van 10MB ongeveer 10 seconden is, hetgeen 1.0 MB/s betekent.

Ik dacht, dat dit een verschijnsel was van een geknepen ADSL verbinding, maar daar kan bij Telfort toch geen sprake zijn?
Ik heb op dit forum ook gelezen, dat een ADSL2 verbinding in principe een ADSL1 verbinding op een ADSL2+ kaart is... Kan dit hier mee te maken hebben?

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
graziemille schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:08:
Ik heb een aantal bestanden gedownload om een snelheidscheck te doen (http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php)

Mijn modem is ingetraind op een downloadsnelheid van 7860 kbps (ADSL2); upload 1023 kbps.

Nu zie ik bij het starten van het downloaden van het bestand (bijv. 100MB), dat het bestand begint te downloaden met een snelheid van 1.25 MB/s. Deze snelheid gaat steeds omlaag, totdat deze stabiliseert op ongeveer 900 kB/s. Ik zie dan ook, dat de gemiddelsde downloadsnelheid bij een bestand van 10MB ongeveer 10 seconden is, hetgeen 1.0 MB/s betekent.

Ik dacht, dat dit een verschijnsel was van een geknepen ADSL verbinding, maar daar kan bij Telfort toch geen sprake zijn?
Ik heb op dit forum ook gelezen, dat een ADSL2 verbinding in principe een ADSL1 verbinding op een ADSL2+ kaart is... Kan dit hier mee te maken hebben?
Dit heeft niets met een afgeknepen verbinding te maken. Dit heeft te maken met cache.
IE begint al eerder te downloaden. Daarom kun je pas een betrouwbare meting doen als je grote files download.

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

Little boxes on the hillside
Reg. datum: 17 januari 2000

Als je modem intraind op 7860kbps dan kun je nooit 1.25MB/s halen.900 kB/s is dan zelfs nog aan de hoge kant. Zal wel iets softwarematig zijn.

JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
dEUSdude schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:33:
uhm, wat ik heb begrepen (o.m. uit dit topic) is dat je voor Telfort ADSL geen KPN lijn nodig hebt!!!
maw ook op een kale lijn kan Telfort ADSL geleverd worden zonder extra kosten!!!

Persoonlijk laat ik dus eerst mijn XS4ALL adsl en KPN lijn slopen en vraag daarna Telfort aan. :)
Reg. datum: 11 november 2007

quote:
Heintje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:16:
[...]

Wat bedoel je precies met de zin: "Indien je Telfort aanvraagt en eerder dan je aansluiting laat overnemen..." ?
Eerder dan wat of eerder van wie? Lijkt muggeziften, maar is voor mij heel belangrijk aangezien ik ook reken op de 20Mbit.
Einde datum van je contact bij je huidige provider, Telfort eerder laten ingaan.
BV einde datum 31-02-08, Telfort 14-02-08 laten activeren. Je betaald dan dubbel (deel van je oude contact voor niets), maar je gaat naadloos over.

"Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler." bron: Einstein

quote:
Help!!!! schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:23:
[...]

uhm, wat ik heb begrepen (o.m. uit dit topic) is dat je voor Telfort ADSL geen KPN lijn nodig hebt!!!
maw ook op een kale lijn kan Telfort ADSL geleverd worden zonder extra kosten!!!

Persoonlijk laat ik dus eerst mijn XS4ALL adsl en KPN lijn slopen en vraag daarna Telfort aan. :)
Dan ga je zonder internet zitten. Eerder Telfort laten activeren dan je huidge abbo afloopt.

"Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler." bron: Einstein

Reg. datum: 12 juni 1999

quote:
HVAC schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Einde datum van je contact bij je huidige provider, Telfort eerder laten ingaan.
BV einde datum 31-02-08, Telfort 14-02-08 laten activeren. Je betaald dan dubbel (deel van je oude contact voor niets), maar je gaat naadloos over.
Uhm 31-02-2008 :?

Reg. datum: 13 juli 2007

Schrikkeljaar... ;)

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
HVAC schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:36:
[...]

Dan ga je zonder internet zitten.
Dat klopt :) Maar ik kan het hebben........ denk ik. :o

Maar het ging me er even om dat nogmaals duidelijk vastgesteld werd dat een KPN lijn NIET nodig is om Telfort ADSL aan te vragen.
! D E N I 3 L S T E ! !

Zijn hier meer mensen die eerst Tiscali hadden en nu Telfort Internet?

Ik vind namelijk dat de snelheid minder stabiel is, dan dat van Telfort. Terwijl ik heb begrepen dat het toch echt hetzelfde is...

En uitgaand mailen wil maar niet lukken, iemand ervaring hiermee?

Apple iMac 20" 2,4 Ghz 4GB RAM :: Mac OS X 10.5 :: Nokia N73 Music Edition :: iPod nano 3G Black 8GB :: Samsung LE32R82B :: Samsung DCB-9401R

quote:
we plakken gewoon extra dagen aan februari ;)

Reg. datum: 11 januari 2006

Vraagje aan degenen die al iets langer bij Telfort zitten.

Ik ben 19/12 aangesloten. Per 4/1 is de factuur opgemaakt. Ik moet hierbij het abonnement betalen van 19-12-07 t/m 29-2-08.

Dat verrast me nogal, je zou toch verwachten dat je t/m 31-1 moet betalen en dat eind januari wordt geind t/m 29-2. Ik vraag me af of dit te maken heeft met de aanloop. Oftewel: Wanneer wordt nu de volgende keer (maand maart) afgeschreven? Is dat dan toch weer op 4/2 (wat in zou houden dat je vrijwel 2 maanden abo vooruit betaalt) of is dat toch gewoon ergens eind februari (zoals het mijns inziens hoort) ?

Telfort factureert aan het begin van de maand (eerste helft meestal volgens mij) de factuur van de maand opvolgend. De eerste factuur is dus inderdaad 2 maanden en een beetje meestal ja.

Reg. datum: 01 november 2007

Misschien een domme vraag maar waar kan ik de intrain snelheid zien in het modem ?

! D E N I 3 L S T E ! !

quote:
rens100 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:41:
Vraagje aan degenen die al iets langer bij Telfort zitten.

Ik ben 19/12 aangesloten. Per 4/1 is de factuur opgemaakt. Ik moet hierbij het abonnement betalen van 19-12-07 t/m 29-2-08.

Dat verrast me nogal, je zou toch verwachten dat je t/m 31-1 moet betalen en dat eind januari wordt geind t/m 29-2. Ik vraag me af of dit te maken heeft met de aanloop. Oftewel: Wanneer wordt nu de volgende keer (maand maart) afgeschreven? Is dat dan toch weer op 4/2 (wat in zou houden dat je vrijwel 2 maanden abo vooruit betaalt) of is dat toch gewoon ergens eind februari (zoals het mijns inziens hoort) ?
Dit klopt gewoon. Ik kreeg hem net ook toevallig!

Je betaalt met terugwerkende kracht de dagen van 19/12 tot 31/12. Daarnaast de maand januari waarin je nu gebruik maakt én je betaalt vooruit, omdat je je verbinding 'inkoopt', dit gebeurd met (mobiele) telefonie niet anders. De eerste factuur is dus even schrikken. ;)

Apple iMac 20" 2,4 Ghz 4GB RAM :: Mac OS X 10.5 :: Nokia N73 Music Edition :: iPod nano 3G Black 8GB :: Samsung LE32R82B :: Samsung DCB-9401R

quote:
gsm schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:57:
Misschien een domme vraag maar waar kan ik de intrain snelheid zien in het modem ?
Op de status pagina waar je standaard naar kijkt. Het staat aan de rechterkant de werkelijke ADSL lijnsnelheid waarmee je modem is verbonden.
quote:
THE_BASE schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:58:
[...]

De eerste factuur is dus even schrikken. ;)
Als je ook een ander modem hebt dan het basis modem en telefonie kan het even wat zijn. Als je het basis modem hebt en alleen internet is het wel te overzien voor de meesten denk ik met zo'n maandbedrag ;)

bjck wijzigde dit bericht 07-01-2008 19:04 (36%)

Reg. datum: 01 november 2007

quote:
bjck schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:02:Op de status pagina waar je standaard naar kijkt. Het staat aan de rechterkant de werkelijke ADSL lijnsnelheid waarmee je modem is verbonden.
Dank je wel, ik heb even gekeken en zag daar 9418 om 1154 kbps staan

Zijn mijm gegevens dan wel redelijk ?
Mijn DSL line status is :

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd ed ee ff ff ff ff fe ee dd cb 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db

Hieruit blijkt dat ik dus 37 : 13,8 = 2,68km van de centrale af zit

Download van speedtest.bbned.nl/ van zowel 32MB als 100MB gaat met ±960 Kb/sec

M.v.g.
gsm

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
bjck schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:50:
Telfort factureert aan het begin van de maand (eerste helft meestal volgens mij) de factuur van de maand opvolgend. De eerste factuur is dus inderdaad 2 maanden en een beetje meestal ja.
Ik kreeg hem vandaag binnen, een pittige rekening :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: