Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 september 2007

quote:
hodgepodge schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:55:
[...]

Nee, al de standaart n73 product codes hebben de 735 versie nog. Wat is je productcode? en heb je hem ooit bij een nsp laten updaten?

/edit
Heb het al gezien. Hij is afgelopen week beschikbaar geweest, maar vervolgens weer teruggetrokken door Nokia.
Ik heb zelf n73 music van orange (niet branded).
Deze heb ik geupdate naar : 4.0750.31.2.1 (15-12-2007)
Ik heb deze update iets meer dan een week geleden uitgevoerd.
Maar ik nu precies dezelfde problemen als wat Ercher hier onder schrijft.
Kan helaas niet zeggen of ik het ook had met de vorige firmware ,want ik heb direct een update uitgevoerd.

--------------------------------------------------------------------------------

Ercher:

Beste tweakers,

ik heb vorige week maandag mijn N73 opgehaald en ben er heel blij mee! Na het rond neuzen op internet wilde ik mijn firmware updaten, zogedacht, zo gedaan. Alles verliep perfecht, ik heb mijn T-mobile branded telefoon geupdate naar de 4.0727.2.2.1 N73 ME firmware.

Na een dag hiermee gelopen te hebben merk ik dat de telefoon op sommige momenten spontaan uitvalt, of hij wil niet meer bellen. Ik krijg een fout melding bij start van een gesprek.

Enige suggesties tot het verhelpen van dit probleem of het terug zetten van mijn oude firmware? De product code terug zetten naar de T-mobile branded versie, de originele versie dus, werkt niet, want dan krijg ik via NSU geen nieuwe firmware updates. Het is best lastig om bereikbaar te zijn met een telefoon die uitvalt of niet meer wil bellen,

suggesties zijn welkom!

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou een hard reset proberen of anders de firmware opnieuw installeren via nokia software updater.

Raar sowieso dat Nokia een update uitbrengt met mogelijk zelfs page demanding, alleen voor de music edition, en hem dan een dag later weer terugtrekken. Het zou iets met jullie probleem te maken kunnen hebben, maar dan moeten veel meer mensen in oa. de Apac landen, waar de update al langer beschikbaar was dit ook hebben. Heb de laatste dagen ook op wat fora gekeken voor welke productcodes de update wel beschikbaar was (helemaal geen meer dus) en geen enkele reactie gelezen van iemand met het zelfde probleem als jullie.

Probeer dus zo'n hard reset uit de openingspost (lees waarschuwing). Via Nokia software update zal trouwens niet werken, want die firmware die je nu hebt staat er niet meer en downgraden kan niet.

Reg. datum: 11 september 2007

quote:
hodgepodge schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:35:
Ik zou een hard reset proberen of anders de firmware opnieuw installeren via nokia software updater.

Raar sowieso dat Nokia een update uitbrengt met mogelijk zelfs page demanding, alleen voor de music edition, en hem dan een dag later weer terugtrekken. Het zou iets met jullie probleem te maken kunnen hebben, maar dan moeten veel meer mensen in oa. de Apac landen, waar de update al langer beschikbaar was dit ook hebben. Heb de laatste dagen ook op wat fora gekeken voor welke productcodes de update wel beschikbaar was (helemaal geen meer dus) en geen enkele reactie gelezen van iemand met het zelfde probleem als jullie.

Probeer dus zo'n hard reset uit de openingspost (lees waarschuwing). Via Nokia software update zal trouwens niet werken, want die firmware die je nu hebt staat er niet meer en downgraden kan niet.
Helaas had ik een harde reset al geprobeerd.
Software opnieuw installeren wil niet via nokia update.
Geeft namelijk dan een melding dat er geen nieuwere firmware beschikbaar is.

b.gelder wijzigde dit bericht 21-01-2008 23:45 (6%)

quote:
b.gelder schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:56:
[...]

Helaas had ik een harde reset al geprobeerd.
Software opnieuw installeren wil niet via nokia update.
Geeft namelijk dan een melding dat er geen nieuwere firmware beschikbaar is.
Normaal kun je dan kiezen om dezelfde firmware opnieuw te installeren. Maar dat kan dus niet omdat jou versie nieuwer is dan de huidige versie in nsu voor jouw productcode.

Wachten totdat de update opnieuw erop komt en dan hopen dat je hem wel opnieuw kunt installeren ofdat de versie nr hoger is. Tot die tijd kun je niets anders dan hem naar een nsp brengen, die kunnen er sowieso altijd de software opzetten die ze willen.

/edit:
Lees net dat iemand bij een NSP te horen heeft gekregen dat die 750 firmware teruggetrokken is, wegens het soms automatisch uitgaan en nog wat andere bugs die voor kunnen komen. Verder nog van niemand anders gelezen die dit ook had, je leest alleen verhalen dat het een grote verbetering is.

hodgepodge wijzigde dit bericht 22-01-2008 01:20 (17%)

quote:
hodgepodge schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:44:

/edit:
Lees net dat iemand bij een NSP te horen heeft gekregen dat die 750 firmware teruggetrokken is, wegens het soms automatisch uitgaan en nog wat andere bugs die voor kunnen komen. Verder nog van niemand anders gelezen die dit ook had, je leest alleen verhalen dat het een grote verbetering is.
Bron?

quote:
Was een reactie op een engels forum:
quote:
Bron:www.symbian-freak.com
I think NOT:

A friend of my, went to a NSP last week, for updating his N73-ME (he didn't do this hisself, because his phone was 2 times dead (during an update) and had to be sent back!) . . .

He got there the message, that the latest firmware for the N73-me was withdrawn, due to problems with n73's going OFF automatically, and some more problems in the firmware . . .

So: N73-me users have to wait a little bit longer . . .

quote:
hodgepodge schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:17:
[...]

Was een reactie op een engels forum:

[...]
Jij gaat ervanuit dat ze met "de laatste firmware" dan ook de 750 bedoelen. Ik weet niet of dat echt zo is.

Link eerst lezen ipv klakkeloos op een quote te reageren zou mij minder dom over laten komen... |:(

Iemand enig idee wat met APAC bedoelt wordt? (in topictitel van het betreffende link)

bitjesmaker wijzigde dit bericht 22-01-2008 15:27 (26%)

quote:
bitjesmaker schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:22:
Iemand enig idee wat met APAC bedoelt wordt? (in topictitel van het betreffende link)
Inderdaad is Apac de regio van de firmware: Asian Pacific, maar later is hij dus ook uitgebracht voor de europese. Voor de APAC is de update dus ook teruggetrokken.

Ik maak er meteen een N73me van als Nokia komt met zo'n goede update voor alleen de music edition. Maar liever zou ik dat niet doen. Als ik jou was zou ik even naar een nsp gaan en vragen of ze de vorige firmware terug willen zetten (als je nog last hebt van dat probleem).

Ff een vraagje tussen door. Het zal vast al wel eens aan bot zijn geweest, maar ál die 9 bladzijdes info doorlezen is echt heel veel werk voor 1 vraagje, ik weet het, ik ben lui. Maar is deze http://www.nl.bol.com/is-...508415&Section=PHONES geschikt voor de N73? Ik had namelijk een geheugenkaart uit mijn Nokia 6230i, maar die paste er niet in.

Volgende keer aub toch eerst even zoeken. Als je in dit topic had gezocht naar Kingston, dan had je je antwoord al gevonden.

pven wijzigde dit bericht 22-01-2008 20:53 (13%)

quote:
Michael_13 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:59:
Ff een vraagje tussen door. Het zal vast al wel eens aan bot zijn geweest, maar ál die 9 bladzijdes info doorlezen is echt heel veel werk voor 1 vraagje, ik weet het, ik ben lui. Maar is deze http://www.nl.bol.com/is-...508415&Section=PHONES geschikt voor de N73? Ik had namelijk een geheugenkaart uit mijn Nokia 6230i, maar die paste er niet in.
Ja die is geschikt voor de N73 lijkt mij, weet het niet 100% zeker aangezien je gebruik moet maken van de adapter en de kaart dan misschien te dik word en er dan niet in past.

Alleen 2GB (en minder) word ondersteund trouwens.

YaYo86 wijzigde dit bericht 22-01-2008 20:46 (12%)

Volgens mij is de adapter voor het gebruik als je hem in een computer wilt drukken, of in een printer.

quote:
Michael_13 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:55:
Volgens mij is de adapter voor het gebruik als je hem in een computer wilt drukken, of in een printer.
Maar dit is al eerder aan bod gekomen in dit forum, lezen/zoeken dus in dit forum... is niet anders ;)

Fabrikanten gaan tegenwoordig geen tien verschillende uitvoeringen meer op de markt brengen (te duur en onzinnig!)
Daarom zitten er adapters bij om toch aan de specifieke afmetingen te voldoen van micro of mini enz.
Ze passen daarom dus zonder problemen in elk toestel wat mini of micro of normaal SD ondersteund(universeel dus!)

Dus voor je N73, gewoon MET ADAPTER en al zo in je de N73 schuiven (gebruik hem zelf al geruime tijd en ook in een N73).

Bovendien handig als je ooit een moderner toestel aanschaft (met micro) dan heb je helemaal geen adapter meer nodig en hoef je dus geen nieuwe/andere te kopen ;)

Succes.

quote:
Michael_13 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:55:
Als je hem in een apparaat geschikt voor gewone sd wilt gebruiken, de N73 heeft miniSD, dus met de micro naar mini adapter werkt het.
Je had het forum niet door hoeven lezen als je, je eigen bol.com link wat beter had gekeken. Als eerste reactie daar staat iemand die zegt dat hij perfect werkt in de N73. >:)

Nevermind, het gaat gewoon werken als je die besteld 100%.

Allright, thanks. En @ JBNL1000, een moderner toestel? Mij lijkt dit toch wel een aardig modern toestel.

@hodgepodge, haha ja klopt, ik zag dat ook. Maar ik wilde het gewoon even zeker weten!

Reg. datum: 23 november 2003

Ik kocht in mei 2006 een Nokia N70 met KPN-Hi abonnement.
Veel gezeur mee gehad, 3 - 4 keer moeten opsturen omdat telkens mijn telefoon vastliep.
Natuurlijk werd ik het zat en heb ik gezegd dat ik een andere toestel wil. N70 was niet meer leverbaar dus ik kreeg een N73 (01-2007). Nu is het 01-2008 en is de N73 alweer toe aan de derde keer opsturen. Ik kan geen mensen uit het telefoonboek bellen. Als ik op een naam sta en op de knop bellen druk of spraakoproep aantoets, slaat hij zonder actie terug op het 'beginscherm',
Gisteren kreeg ik hem terug van de 2de reparatie (nieuwe software bij Nokia zoals gewoonlijk ) en na nog geen 10 minuten was het weer het geval.
Ik heb toen geen SDkaart of computerverbinding gehad voorheen wel SD en computergebruik maar minimaal (contactpersonen en muziek en 2 spelletjes).

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit domme pech is...?

Don't worry, be a Mac use

Ik wil een nieuwe geheugenkaart halen voor mijn N73 omdat Tom Tom heel haperig draait op mijn huidige geheugenkaart (2Gb Transcend). Nu zie ik mini-SD kaarten op het net met schrijf en leessnelheden rond de 20MB/s.. Heel mooi natuurlijk maar wat is eigenlijk de maximale lees en schrijfsnelheid van de N73? Heeft het wel zin zo'n snelle kaart te halen.
En zou het haperig draaien van Tom Tom ook kunnen liggen aan de grote van de kaart (2Gb) of het feit dat de kaart vrijwel volledig volgepropt zit met muziek en foto's?

Macbook core2duo 2,0Ghz, Bluetooth keyboard & Mightymouse, JBL creature II

Ik heb zelf een half jaar een N73 gehad (vanaf mei 2007) en nooit problemen ergens mee gehad. Misschien dat het toch echt aan sommige N73's ligt, maar niet aan allemaal.

Van die maandagochtend producties ofzo.. :S

Don't worry, be a Mac use

quote:
josjos schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:59:
[...]

Heb nu ook bijna een jaar een n73 maar nog nooit problemen mee gehad. Het is wel heel erg toevallig dan dat jij zo vaak pech hebt, je zou bijna gaan denken dat het ergens anders mee te maken heeft.

(negatieve aardstralen o.i.d. :+)

Macbook core2duo 2,0Ghz, Bluetooth keyboard & Mightymouse, JBL creature II

quote:
Veel gezeur mee gehad, 3 - 4 keer moeten opsturen omdat telkens mijn telefoon vastliep.
Natuurlijk werd ik het zat en heb ik gezegd dat ik een andere toestel wil. N70 was niet meer leverbaar dus ik kreeg een N73 (01-2007). Nu is het 01-2008 en is de N73 alweer toe aan de derde keer opsturen. Ik kan geen mensen uit het telefoonboek bellen. Als ik op een naam sta en op de knop bellen druk of spraakoproep aantoets, slaat hij zonder actie terug op het 'beginscherm',
Gisteren kreeg ik hem terug van de 2de reparatie (nieuwe software bij Nokia zoals gewoonlijk ) en na nog geen 10 minuten was het weer het geval.
Ik heb toen geen SDkaart of computerverbinding gehad voorheen wel SD en computergebruik maar minimaal (contactpersonen en muziek en 2 spelletjes).

Probeer een keer een hard reset. Anders een nieuwe eisen, want dan heb je gewoon een kapotte telefoon (hardware).
quote:
De resetcode is *#7370# LET OP!! Hiermee kun je ook programma’s die erop staan verliezen. Zoals F-secure antivirus.

quote:

Check ook eens of je een UMTS sim kaart hebt. Een oude simkaart kan de meest gekke storingen in telefoons opleveren. Omwisselen van een oude sim naar een UMTS sim kan kosteloos in vrijwel iedere telefoonwinkel.

Weet iemand hoe ik met mn telefoon opgenomen geluidclips kan instellen als berichtentoon?

quote:
Evelientjeh schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:29:
Ik heb zelf een half jaar een N73 gehad (vanaf mei 2007) en nooit problemen ergens mee gehad. Misschien dat het toch echt aan sommige N73's ligt, maar niet aan allemaal.

Van die maandagochtend producties ofzo.. :S
Inderdaag, ook ik heb de N73 sinds mei/juni 2007 en heb nog geen problemen ondervonden..

Met mijn vorige Nokia was het mogelijk tijdelijk een profiel in te stellen (tot een bepaalde tijd), ik kan dat niet meer terugvinden in de N73. Klopt dat of kijk ik niet goed.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Ik ga denk ik binnenkort ook de Nokia n73 halen. Nu hoor ik van veel mensen dat deze telefoon erg sloom is. Ik neem aan dat dit waar is, maar hoe sloom? Ben vooral benieuwd naar snelheid icm. de nieuwste firmware. En waar treed deze traagheid precies op? :o

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Nintendo Wii - Boycot Microsoft, probeer eens Ubuntu!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws