Gathering of Tweakers

Quicksearch
Geen verkeerde game, het is misschien niet zo realistisch, maar het racet wel lekker weg zeg :P
Zit nu op 1:15:35 WR staat nu op 1:14:77 -> Nederlander. Nog ff wat bochten bijschaven hehe :+

PSN ID: HammerNL

CFF: Heinzketchup - 3A

quote:
rCk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:09:
[...]

Erg leuk filmpje, en al die GT5 fanboys in die comments. Hilarisch :D
GT5 is niet mijn ding maar als je naar de feiten kijkt is de vergelijking zoals in het filmpje te zien is wel scheef.
Trailer v.s hooguit volgas rijden in de eerste versnelling. :P

Ondanks dat het me niet lang kon boeien, ben geen arcade racer, zie het er wel mooi uit en is het schade model prima inorde. [flatout kon me wel boeien trouwens]
Wat me gelijk opviel waren de flitsende camera's en de "ohhhh's" als je de vangreel vlink toucheerd.
Leuk voor op de bank denk ik maar niet voor als je een opvolger zoekt voor GTR2 of andere sims.
Ik moet wel zeggen dat ik alleen met een controller heb gespeeld wat ik normaal nooit doe.
Even de pc demo van morgen afwachten maar echt veel hoop heb ik niet. [had ik ook niet] ;)

Ik zeg dus geenzins dat het een slechte game is, in tegendeel. :)

This dependency has no dependencies!

Huub Huub, Barbatruc!

dat is elke RaceDriver versie al zo geweest, echter is dit ook weer niet te vergelijken met Flatout, dat is al helemaal een uber Arcade game maar ook wel weer heel anders :)

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

CFF: Heinzketchup - 3A

quote:
GoldenSample schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:41:
dat is elke RaceDriver versie al zo geweest, echter is dit ook weer niet te vergelijken met Flatout, dat is al helemaal een uber Arcade game maar ook wel weer heel anders :)
Nee, dat snap ik, was alleen om aan te geven dat arcade race-games me niet vreemd zijn en ik niet per defenities anti arcade ben. ;) [Ik heb er wel meer gespeeld overigens]
Ik had wat meer gehoopt maar niet verwacht van deze titel.
Toch ben ik benieuwd hoe dit met een stuurtje speelt hoewel ook daar mijn verwachting niet te hoog liggen.
Destijds heb ik toch behoorlijk wat uurtjes Toca [3?[pre racedriver]] gespeeld met een stuurtje en dat beviel toen prima.

This dependency has no dependencies!

Net de demo op de PS3 uitgechecked ziet er goed uit, alleen wordt mun momo stuurtje niet ondersteunt hij ziet geen ennkele knop in options :(.
Hoop wel dat dit in de volledige versie werkt want met een controller een racespel spelen is toch niet 't zelfde als je al jaren stuurtje gewend bent.

psn-id: Simcon

ondertitel duh

Wel een gemis bij de PS3 dat je nou net de Rumble optie ontbreekt. Je gaat GRID toch niet spelen zonder dual-shock? Moet ik hiervoor nou weer een DS3 gaan importeren :o

Zal wel een zeikerd zijn, maar GRID zal toch wel 10x anders zijn met DS3 AAN :+

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Ik vind de besturing niet echt lekker. Alleen vanuit de bumper camera krijg ik het voor elkaar fatsoenlijke bochten te maken, maar echt lekker vind ik het niet aanvoelen.

Misschien morgen nog maar eens proberen. Kijken of het een wencurve is, want ik ben wel toe aan een lekkere arcaderacer. (Misschien is GRID mij gewoon niet Arcade genoeg.)

You realize you're talking to a man with a human head in his hands who has every intention of using it to beat these people to death?

hm ik ga ff de zeikerd spelen
Moet ik GRID zien als een arcade gama zoals burnout en NFS of als een echte race game want van de demo kreeg ik wel een heel erg arcade gevoel. Snelheid was echt heel leuk maar ik vind het gewoon vreemd dat ik met een tikje op de rem toch nog een 90 graden bocht door kan komen.

Verder klagen mensen altijd veel dat bij GT de verschillen tussen 1e en 2e altijd zo groot zijn en dat het bij GT te belangrijk was om de juiste auto te kiezen. Als je bij GT won dan was het altijd met 30 sec ofzo omdat er altijd zo'n groot verschil was tussen de auto's. Maar na het spelen van deze demo zie ik hier precies hetzeflde. Na de 1e lap sta ik voor en uiteindelijk win ik met +20 sec

maargoed verder geinig spel. Zelfde engine als DiRT zeker? Die replay optie is wel echt geweldig.
verder nog ander vraagje: las hier ergens dat GRID net iets onrealistischer is dan Forza. Klopt dit want ik had juist het idee van Forza dat het de "concurent" van GT was op het gebied van realisme.

PSN: Zerokill

quote:
PcManiaxx schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:19:
Wel een gemis bij de PS3 dat je nou net de Rumble optie ontbreekt. Je gaat GRID toch niet spelen zonder dual-shock? Moet ik hiervoor nou weer een DS3 gaan importeren :o

Zal wel een zeikerd zijn, maar GRID zal toch wel 10x anders zijn met DS3 AAN :+
Eh, ik had toch echt rumble toen ik hem net speelde, en goed ook. ;)

[#] Viva! Blunt force trauma. | PSN: SD5k

Heb vanavond even lekker multiplayer gespeeld in de demo en vond het wel lekker spelen zeg, bumper view is idd goed en ook de motorkap view is prima maar de rest bak ik niks mee.
Jammer alleen van alle kindertjes die alleen maar spelen om iedereen het circuit uit te rammen en dan nog lager tegen het verkeer inrijden.
Er zitten overigens ook serieuze spelers in en heb al wat spannende 1 tegen 1 situaties gehad en dan mis ik de pc wel weer dat je even een berichtje achter kan laten aan die persoon :*)

Maar heb er nu 100km race opzitten en ga dit spel zeker kopen _/-\o_

Intel Core2Duo E6850 @ 3.6Ghz | ASUS Striker Extreme | 2x G.Skill DDR2 PC6400 2048Mb | Leadtek 8800GTX | 2 x WD Raptor 150Gb 10.000Rpm | Dell 2407WFP 24" TFT

Ik vind het erg lastig om met Sixaxis te sturen: zowel de stick als de knoppen geven een ruk aan het stuur. Bij GT kan je het stuur licht laten bewegen zodat je verfijnd door de bocht heen kan. Bij RD:Grid is het een hele dronkemans toer om een ruime bocht te pakken en heb nergens instellingen van input sensitivity kunnen vinden.

Ik heb last van een grote dode hoek tijdens de moterkap view, voor de rest wel top game. 300+km er op zitten, kwam voornamelijk omdat ik dicht bij die 1:14:77 wou komen. Ben nog steeds blijven hangen op 1:15:35

quote:
HammerNL schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:58:
Ik heb last van een grote dode hoek tijdens de moterkap view, voor de rest wel top game. 300+km er op zitten, kwam voornamelijk omdat ik dicht bij die 1:14:77 wou komen. Ben nog steeds blijven hangen op 1:15:35
Doe je goed, ik zit nog op 1:18.
Overigens met de bumper view kan je minder ver op de weg voor je zien en als je achter iemand rijdt waarvan de auto rookt dan zie je bijna niks meer hehe.

Intel Core2Duo E6850 @ 3.6Ghz | ASUS Striker Extreme | 2x G.Skill DDR2 PC6400 2048Mb | Leadtek 8800GTX | 2 x WD Raptor 150Gb 10.000Rpm | Dell 2407WFP 24" TFT

24...

quote:
HammerNL schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:58:
Speel je met alle assists uit? Ik heb namelijk alleen met de assists aan geprobeerd. Alleen vaak ga je zonder assists na een aantal rondes oefenen wel harder.

Digital Rebel --- EF-S 18-55mm --- Sigma 70-300mm APO Macro Super II --- 1GB Extreme III --- 512Mb Ultra II
Mijn Airliners.net foto's
If you weren't real, I would make you up...

Tot nu toe met alle assists aan, maar had heel ff de assist uitgezet, dat viel ff vies tegen..
Vind het knap als je dan sneller kunt rijden. Het automatisch schakelen ga ik nu wel uitzetten. Ik merkte op dat in sommige bochten de auto te weinig toeren maakt en je dus tijd verliest. Alleen dit zal ook wel ff wennen worden, jammer dat je bij automatisch schakelen niet ff op het vierkantje kan drukken om hem 1 terug te laten schakelen.

Heb gisteren mezelf ook even uit Liberty City kunnen slepen en de demo gespeeld. Eerste wat opvalt is de grafische pracht en praal van de wagens zelf. Het detail wat bijvoorbeeld in een velg zit vind ik al heel fraai om te zien. En volgens mij zijn ze ook nog echt rond als ik het goed kan inschatten ;)

Snelheidsgevoel is inderdaad goed aanwezig, heb echt het idee dat als ik een bocht instuur dat ik te hard erop af komt. Dat is dus wel in orde. Echter heb ik wel moeten wennen aan de besturing. Heb zowel met als zonder assists geprobeerd en zonder vond ik zeker lekkerder rijden. Wel lastiger, maar dat is kwestie van oefening natuurlijk.

Schademodel vind ik zeer netjes gedaan, zowel subtiele schade als harde klappen worden gelijk vertaald in schade. Ook leuk dat wanneer je de bandenstapel invliegt deze niet statisch blijft staan maar reageert op de klap die je maakt.

Waar ik overigens nog het meeste van onder de indruk ben; 20 wagens vol met rook, schade, vonken, stof, etc etc etc en de game blijft gewoon soepel lopen. Dat had ik toch wel anders verwacht.

Driften vond ik overigens lastig, kom nog niet boven de 100k aan punten. Vind het wel een welkome afwisseling eigenlijk. Het is in ieder geval met oog voor detail neergezet.

Moet zeggen dat ik dus wel enthousiast ben, en zeker overweeg de full game te kopen. Het is zoals eerder geschreven hier geen directe concurrent voor Forza 2 maar het rijdt gewoon wel lekker. Je hebt echt het gevoel dat je aan het racen bent omdat de AI heel netjes verzorgd is.

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

Gisteren ook even kort de demo gespeeld met een aantal assists uit (remmen, onderstuur etc), maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje teleurgesteld ben met de manier waarop de auto's door de bocht gaan, helemaal geen gevoel dat ze weg kunnen breken en dat ze te snel kunnen stoppen (deed me sterk aan de Dirt demo denken) waardoor het niet zo moeilijk is om je bochten goed te nemen. Wat mij betreft is dat minder goed gedaan als in bijvoorbeeld PGR.
Waar ik wel positief over ben is het gevoel van snelheid en de terugspoelfunctie.....ben er nog niet uit of ik deze game zal gaan aanschaffen....

Replay mode is heel gaaf gedaan vind ik.
Ik knalde vol in de bandenstapel en landde op mijn kop.
Pause..
Replay..

En vervolgens heb je een super mooie replay....
Je zag ook mooi die banden wegschieten...

Verder heb ik pas 2 rondjes gedaan dus nog niet veel info.
Als ik grid speel heb ik het gevoel dat ik echt aan het rijden ben door de snelheid in het spel, en wauw wat zien de replays er vet uit.

Ik weet alleen nog niet of ik hem ga kopen op de ps3 of xbox360, ik heb gisteren de demo op de ps3 gespeeld en ga vandaag de demo op de xbox360 downloaden.

GranCanaria wijzigde dit bericht 09-05-2008 10:08 (36%)

Demo release voor de pc is helaas uitgesteld.. :(

Gamertag: ijskonijn81

Moet zeggen dat de demo me wel bevalt, ik denk dat ik deze wel ga halen.
Alleen het driften gaat me nog niet zo goed af :')

quote:
Freerk schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:27:
Demo release voor de pc is helaas uitgesteld.. :(
Weet je toevallig ook tot wanneer?

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

Gaat dual-screen & DX10.1

Ik zag dit topic gisteren pas en kende het spel nog niet, maar holy crap :o Die graphics en de actie uit de filmpjes en screenies in dit topic, niet normaal :9

Wanneer komt het uit voor de PC? En zijn de graphics echt zo gruwelijk of is dat nep CGI spul?

:: Specs :: "Nowadays you can buy a CPU cheaper than the CPU fan." -- Unnamed AMD executive

quote:
leonpwner1 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:41:
Ik zag dit topic gisteren pas en kende het spel nog niet, maar holy crap :o Die graphics en de actie uit de filmpjes en screenies in dit topic, niet normaal :9

Wanneer komt het uit voor de PC? En zijn de graphics echt zo gruwelijk of is dat nep CGI spul?
In mijn beleving zien de graphics er inderdaad zo uit (X360).

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

front against Kirby

quote:
Wom schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:46:
[...]

In mijn beleving zien de graphics er inderdaad zo uit (X360).
mwah ik vind het toch wel tegenvallen, vooral de cockpit had wat mooier gekunt

meer mensen hier die trouwens niet van camera kunnen wisselen, alle control schemes incl. custom al geprobeerd maar ik geen camera switchen (xbox360)

driften bak ik dus niks van, kom niet verder dan 150k, boeit me ook totaal niet. Alleen al voor dit onderdeel ga ik denk ik mijn pre-order cancellen

gaming since 1987

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws