Reg. datum: 22 oktober 2006
Ik plaats mijn ervaringen hier in de hoop dat anderen hier iets aan hebben. Soms komen problemen namelijk niet alleen en kun je een zelfde ervaring hebben. In het geval van Alice is het wel duidelijk dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen.quote:yspriem schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:50:
@hoppyf: ik heb jouw verhaal de afgelopen maanden gevolgd. Ik vind je dapper. 1 voordeel: je weet er wel veel van! Jammer als je het zo moet leren. Ik had ook het idee KPN te bellen en na jouw laatste verhaal en edit's ga ik dat maandag maar even doen. Weet ook wel dat het dit jaar niks meer wordt maar wil de druk wel even op de ketel houden. KPN vaart er uiteindelijk ook weer wel bij. Wij maar betalen voor abo's die we niet gebruiken. Niet eens het nummer...
Wat ik jammer vind van Alice is de leercurve, men leert niet erg snel. Als je ergens een melding van maakt neemt men dit keurig op maar vervolgens gebeurt er te weinig (of niets) mee. Je moet iedere keer ZELF het initiatief nemen en gaan bellen of emailen.
Het zou Alice sieren als ze zelf het 'ownership' van een probleem nemen en de klant terugbellen als er een oplossing is. Zeker bij de wat complexere problemen kan dit geen kwaad.
Gisteren heb ik specifiek gevraagd wat de actie van Alice gaat worden en of ik hierover geinformeerd ga worden. Het antwoord is nee, ik moet zelf contact opnemen met de klantenservice.
Verder is het waar dat ik (en meer mensen) KPN aan het spekken zijn zolang de KPN lijn nog in stand gehouden wordt. Die kosten ga ik zeker proberen te verhalen op Alice. Het gaat immers niet op een paar dagen maar om weken.
Lees de draad voordat je blaat!
Reg. datum: 29 december 2007
quote:franssie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:01:
[...]
offtopic:
Bij een andere nick had ik het geloofd.
Al ken ik wel een eerlijke autoverkoper
quote:
was natuurlijk niet persoonlijk bedoeld maar de nick usedcar deed me denken
wel goed dat je over goede ervaringen met Alice schrijft, ik heb ze niet mogen meemaken maar voor een evenwichtig beeld hier is het zeker zinvol!
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
Reg. datum: 08 december 2007
Internet en telefoon werkt meteen evenals nummer herkennning. De snelheid van het netwerk is net zo goed als tiscali abbo en de verschillen zijn miniem. Ik zit rond 2400 meter van centrale en snelheid is via verschillende info bronnen rond de 850 mps download en 105 upload.
Waarom ik voor alice gekozen heb is de maand opzeg termijn en geen vast contract van een jaar zoals bij Telfort. Risico van een startende abba heb ik voor lief genomen en mocht het niet werken dat kun je snel overstappen naar een andere abbo zoals telfort.
Het zal toch geen deal zijn met KPN?? Op deze manier hoeft KPN geen geld terug te betalen. Je betaald tenslotte bij KPN vooruit en dan zou je soms (in mijn geval) geld terug moeten krijgen. Misschien hebben ze daar geen zin in bij KPN. Misschien sabboteren ze de boel wel. Zo moeilijk kan portering toch niet zijn? Gebeurt dagelijks en al jaren dus...quote:HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:34:
[...]
Ik plaats mijn ervaringen hier in de hoop dat anderen hier iets aan hebben. Soms komen problemen namelijk niet alleen en kun je een zelfde ervaring hebben. In het geval van Alice is het wel duidelijk dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen.
Wat ik jammer vind van Alice is de leercurve, men leert niet erg snel. Als je ergens een melding van maakt neemt men dit keurig op maar vervolgens gebeurt er te weinig (of niets) mee. Je moet iedere keer ZELF het initiatief nemen en gaan bellen of emailen.
Het zou Alice sieren als ze zelf het 'ownership' van een probleem nemen en de klant terugbellen als er een oplossing is. Zeker bij de wat complexere problemen kan dit geen kwaad.
Gisteren heb ik specifiek gevraagd wat de actie van Alice gaat worden en of ik hierover geinformeerd ga worden. Het antwoord is nee, ik moet zelf contact opnemen met de klantenservice.
Verder is het waar dat ik (en meer mensen) KPN aan het spekken zijn zolang de KPN lijn nog in stand gehouden wordt. Die kosten ga ik zeker proberen te verhalen op Alice. Het gaat immers niet op een paar dagen maar om weken.
Nee, ik geloof niet dat er een deal met KPN is gemaakt.quote:yspriem schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:00:
[...]
Het zal toch geen deal zijn met KPN?? Op deze manier hoeft KPN geen geld terug te betalen. Je betaald tenslotte bij KPN vooruit en dan zou je soms (in mijn geval) geld terug moeten krijgen. Misschien hebben ze daar geen zin in bij KPN. Misschien sabboteren ze de boel wel. Zo moeilijk kan portering toch niet zijn? Gebeurt dagelijks en al jaren dus...
KPN voert gewoon een verzoek tot portering en opheffing van de lijn uit als daarom gevraagd wordt. De boosdoener in dit geval is Alice zelf, zij geven de opdracht aan KPN en die voert het dan uit. Als Alice veel te lang wacht met het geven van de opdracht dan gebeurt er dus niets.
Vraag me niet waarom ze (soms) zolang wachten en daarmee fouten maken.
Ik weet het niet. Het kan ook goed gaan daar heb ik ook voorbeelden van gehoord, het gaat dus niet structureel fout maar in enkele gevallen zeker wel.
Er zitten teveel gaten in de administratie van Alice, dat kan haast niet anders.
Dat maandcontract van Alice is geen echt voordeel vind ik. Ik ben nu al maanden bezig en nog steeds niet volledig aangesloten. Opzeggen heeft dus geen zin want met een half aangesloten lijn vertrekken is vragen om moeilijkheden bij de volgende ISP.
Ik hoop nog maar op een goede afloop binnenkort en zal daarna overwegen om te blijven of niet.
Wellicht komt Alice nog met extra diensten die de moeite waard zijn. Alice beweert met veel nieuwe diensten te gaan komen, dat kan aantrekkelijk zijn.
Tenslotte spelen de maandelijkse kosten ook mee.
Leercurve my ass.quote:HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:34:
[...]
Wat ik jammer vind van Alice is de leercurve, men leert niet erg snel.
Hoe lang draaien ze nu al in Duitsland, in Italie, in Frankrijk, noem maar op.
de infrastructuur zal heus niet zoveel schelen tussen al deze landen, dit geldt ook voor enkele administratieve processen.
Bij voorbeeld het Macadres van mijn modem registreren in hun systeem moet hier in NL (al inmiddels) 3 weken duren, terwijl het koppelen van mijn kruisdraadjes een werkje van 15 seconden was.
* hdpaddy raad nog steeds iedereen aan om vooral geen Alice te nemen.
Alice? Alice? Who the fuck is Alice?
neem nooit Alice
Dat Alice in Duitsland, Italie en Frankrijk al actief was en miljoenen klanten heeft was voor mij juist een reden om snel te bestellen (eind augustus). Snel bestellen is uiteraard een risico, maar ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat Alice haar zaakjes beter voor elkaar zou hebben.quote:hdpaddy schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:43:
[...]
Leercurve my ass.
Hoe lang draaien ze nu al in Duitsland, in Italie, in Frankrijk, noem maar op.
de infrastructuur zal heus niet zoveel schelen tussen al deze landen, dit geldt ook voor enkele administratieve processen.
Bij voorbeeld het Macadres van mijn modem registreren in hun systeem moet hier in NL (al inmiddels) 3 weken duren, terwijl het koppelen van mijn kruisdraadjes een werkje van 15 seconden was.
* hdpaddy raad nog steeds iedereen aan om vooral geen Alice te nemen.
Dat is helaas niet zo gebleken, blijkbaar wijken de administratieve systemen en infrastructuur in NL af van andere landen. Ik kan het anders ook niet verklaren waarom het zo stroef loopt.
Alice heeft in NL "slechts" 10.000 klanten wat t.o.v. van de overige "Alice" landen peanuts is.
Aan de toeloop en hoeveelheid klanten kan het dus niet liggen.
Aan het netwerk eigenlijk ook niet want BBned is al jaren actief en een betrouwbaar netwerk gebleken, vandaar dat ik in het netwerk vertrouwen had en nog steeds heb. Mijn internet verbinding is ook goed dus netwerk technisch is er niets mis.
BBned was ook voor mij de reden ooit Alice aan te nemen . Ik heb er vroeger met veel plezier over gesurfd.quote:HoppyF schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:23:
[...]
<snip>
Aan het netwerk eigenlijk ook niet want BBned is al jaren actief en een betrouwbaar netwerk gebleken, vandaar dat ik in het netwerk vertrouwen had en nog steeds heb. Mijn internet verbinding is ook goed dus netwerk technisch is er niets mis.
Echter heeft Alice haar workflow dermate slecht op orde dat het eigenlijk voor mij niet mogelijk was om klant te worden... dat is dus uiteindelijk ook niet gebeurd.
HoppyF - je kan een half gemigreerde lijn denk ik wel migreren. Als ie op naam van Alice staat is het gewoon een migratie? Als ie nog op KPN staat dan ook toch?
Ik verwacht toch problemen als ik een half-gemigreerde lijn wil laten overzetten naar een andere provider. Dat ik tijdelijk zonder internet zou komen te zitten is te overkomen. Zonder telefoon is vervelender vooral als mijn (KPN) nummer zou vervallen door een verkeerde migratie. Dat risico wil ik zeker niet lopen. Dan nog maar even langer bij Alice blijven.quote:franssie schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:12:
[...]
BBned was ook voor mij de reden ooit Alice aan te nemen . Ik heb er vroeger met veel plezier over gesurfd.
Echter heeft Alice haar workflow dermate slecht op orde dat het eigenlijk voor mij niet mogelijk was om klant te worden... dat is dus uiteindelijk ook niet gebeurd.
HoppyF - je kan een half gemigreerde lijn denk ik wel migreren. Als ie op naam van Alice staat is het gewoon een migratie? Als ie nog op KPN staat dan ook toch?
EDIT:
Vandaag krijg ik een foutmelding als ik inlog op de Alice Lounge.
Ik kan wel de Alice Lounge in maar als ik klik op mijn order item zie ik de onderstaande melding:
Bekend probleem??
Deze functionaliteit is op dit moment geblokkeerd omdat uw e-mail account nog de status 'gedeactiveerd' heeft.
HoppyF wijzigde dit bericht 31-12-2007 11:59 (15%)
hun mailservers schijnen in Duitsland te staan en alle systemen zijn nog half in het Duits. de Lounge "Kundencenter" en de rekening krijg ik als "rechnung". erg slordig.quote:HoppyF schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:23:
[...]
Dat is helaas niet zo gebleken, blijkbaar wijken de administratieve systemen en infrastructuur in NL af van andere landen. Ik kan het anders ook niet verklaren waarom het zo stroef loopt.
We missen hier bij Alice in Nederland anders wel de "Deutsche Gründlichkeit".quote:m3gA schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:37:
[...]
hun mailservers schijnen in Duitsland te staan en alle systemen zijn nog half in het Duits. de Lounge "Kundencenter" en de rekening krijg ik als "rechnung". erg slordig.
Op de valreep hebben de knurften van Alice mij gisterenmiddag toch internet toegang gegeven en wel 4 dagen na het verlopen van de redelijke ingebrekestellingstermijn(contractontbindingsbrief is al lekker de deur uit).
Maar nu doet mijn telefoon het niet meer, het is toch wat.
Beste voornemen voor 2008?
Nooit wat beginnen met een vrouw die Alice heet.
neem nooit Alice
Afgelopen dagen mij verdiept in de wondere wereld van Alice. Mijn schoonzusje & zwager wonensinds begin december 3 huizen verderop in de straat. Zij hebben een nieuwe Alice aansluiting aangevraagd. Allemaal op en top in orde, stukken sneller en 10 euro goedkoper dan Surfen&Bellen van Hetnet.
Nu zit ik momenteel bij Surfen&Bellen van Hetnet. Ook ik wil gezien de goedkopere kosten en hogere snelheid overstappen naar Alice. Nu zag ik dus in de voorwaarden en op de persoonlijke pagina van HetNet dat mijn contract stilzwijgend per 6 augustus 2007 verlengd is met een jaar, ik kan dus pas per 6 augustus 2008 overstappen
Echter ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen die een eventuele overstap van Hetnet/Surfen&bellen naar Alice hebben gemaakt:
- Ik ben benieuwd wat de procedure is en of dit goed gegaan is, misschien hebben jullie nog wat tips?
- Ik zag dat je in de bestelmodule van Alice een nummerbehoud kon inschieten, maar ook voor SurfenenBellenabonnementen?
- Het is voor mij wel een enorme wens als mijn huidige nummer meegaat!
- Moet ik nog wat bij Hetnet/Kpn doorgeven, inleveren/opsturen experiabox?
Dat verdiepen in hield zeker niet in dat je dit topic en voorgaande doorgenomen hebt?quote:da_denstar schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:27:
Allereerst de beste wensen voor 2008!
Afgelopen dagen mij verdiept in de wondere wereld van Alice.
<snip>
... Echter ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen die een eventuele overstap van Hetnet/Surfen&bellen naar Alice hebben gemaakt:
Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Ja je nummer kan mee, en de ervaringen zijn nogal wisselend. Voor meer details - zie dit topic.
Nou ik heb gezocht en ben inderdaad wel e.e.a. tegengekomen...Maar ik heb dus op dit moment geen helder beeld. Laat ik mijn vragen wat specifieker stellen tot één concretere vraag:quote:franssie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:31:
[...]
Dat verdiepen in hield zeker niet in dat je dit topic en voorgaande doorgenomen hebt?
Ja je nummer kan mee, en de ervaringen zijn nogal wisselend. Voor meer details - zie dit topic.
Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met het overstappen van Surfen&Bellen van Hetnet naar Alice, zo ja hoe ging dit ramp
Dit valt wel mee, als de portering is geannuleerd heb je nu gewoon een DSL lijn op een KPN abbo.quote:HoppyF schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:01:
[...]
Ik verwacht toch problemen als ik een half-gemigreerde lijn wil laten overzetten naar een andere provider. Dat ik tijdelijk zonder internet zou komen te zitten is te overkomen. Zonder telefoon is vervelender vooral als mijn (KPN) nummer zou vervallen door een verkeerde migratie. Dat risico wil ik zeker niet lopen. Dan nog maar even langer bij Alice blijven.
Je kan deze DSL lijn zonder problemen porteren naar een andere ISP en daar alsnog je KPN nummer laten porteren.
Blog || Probeer eens een echte db, probeer eens PostgreSQL!
Klik hier voor ultieme ranzigheid! - PSN : Kettrick
Reg. datum: 21 november 2003
HetNet vind ikzelf een rampISP. Ik heb zeer veel problemen gekregen doordat HetNet mijn ISP destijds overnam (Freeler), en daardoor een andere contractdatum ging hanteren, terwijl dit niet zou gebeuren (meerdere malen bevestigd). Ze komen afpraken die je maakt niet na, dit is later door KPN hersteld, die ook erkende dat zij slordig met bepaalde zaken omsprongen (wel netjes overigens).quote:da_denstar schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:19:
[...]
Nou ik heb gezocht en ben inderdaad wel e.e.a. tegengekomen...Maar ik heb dus op dit moment geen helder beeld. Laat ik mijn vragen wat specifieker stellen tot één concretere vraag:
Zijn er mensen die recente ervaringen hebben met het overstappen van Surfen&Bellen van Hetnet naar Alice, zo ja hoe ging dit rampof juist weer niet
?
Succes iig!
A_A_R wijzigde dit bericht 02-01-2008 19:11 (5%)
Reg. datum: 29 december 2007
Deze en die van Telfort.
Mensen die nog twijfelen over beide diensten zouden de algemene trend van beide topics eens naast elkaar moeten bekijken, het is echt een wereld van verschil...
Mensen die als nummer zoveel hier in het topic komen melden dat de PPP foutmelding "attempting to connect" gedurende vele dagen, zo niet wekenlang ervoor zorgt niet te kunnen internetten: Heel veel succes! (en tot ziens in het Telfort topic
Trots dat ik een kleintje heb! :)
Zo duidelijk ongelooflijk slecht is Alice!
neem nooit Alice
neem nooit Alice
Voor de mensen die hier komen kijken naar ervaringen, let wel op dat de mensen met slechte ervaringen (hier, zoals overal) veel mondiger zijn, veel bozer. Is ook terecht natuurlijk, als iets niet werkt is dat kut. Het is wel zo dat dit topic uitmondt in een soort flamewar: er wordt weer een hele lap tekst gekopieerd met alle kutervaringen, die eigenlijk eerder ook al waren genoemd, met dan twee nieuwe regels eronder. Daar wordt dan weer op gereageerd door andere al eerder postende lui die het er roerend mee eens zijn.
Tussen al dat geweld valt dan usedcar een beetje in het niet met z'n drie regels die weer wel positief zijn...
Ik heb zeker ook aanmerkingen op Alice, moest bellen voor m'n telefoonnummer en het modem is niet perfect, maar alles is verder prima. Ik verwacht voor die 30 eu geen superservice maar het is wat mij betreft het geld waard. Heb het overigens ook vrienden aangeraden, moet wel zeggen dat die 20 eu korting daar dan toe bijdraagt
Dit topic is gesloten. ![]()