quote:
yspriem schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:00:
[...]
Het zal toch geen deal zijn met KPN?? Op deze manier hoeft KPN geen geld terug te betalen. Je betaald tenslotte bij KPN vooruit en dan zou je soms (in mijn geval) geld terug moeten krijgen. Misschien hebben ze daar geen zin in bij KPN. Misschien sabboteren ze de boel wel. Zo moeilijk kan portering toch niet zijn? Gebeurt dagelijks en al jaren dus...
Nee, ik geloof niet dat er een deal met KPN is gemaakt.
KPN voert gewoon een verzoek tot portering en opheffing van de lijn uit als daarom gevraagd wordt. De boosdoener in dit geval is Alice zelf, zij geven de opdracht aan KPN en die voert het dan uit. Als Alice veel te lang wacht met het geven van de opdracht dan gebeurt er dus niets.
Vraag me niet waarom ze (soms) zolang wachten en daarmee fouten maken.
Ik weet het niet. Het kan ook goed gaan daar heb ik ook voorbeelden van gehoord, het gaat dus niet structureel fout maar in enkele gevallen zeker wel.
Er zitten teveel gaten in de administratie van Alice, dat kan haast niet anders.
Dat maandcontract van Alice is geen echt voordeel vind ik. Ik ben nu al maanden bezig en nog steeds niet volledig aangesloten. Opzeggen heeft dus geen zin want met een half aangesloten lijn vertrekken is vragen om moeilijkheden bij de volgende ISP.
Ik hoop nog maar op een goede afloop binnenkort en zal daarna overwegen om te blijven of niet.
Wellicht komt Alice nog met extra diensten die de moeite waard zijn. Alice beweert met veel nieuwe diensten te gaan komen, dat kan aantrekkelijk zijn.
Tenslotte spelen de maandelijkse kosten ook mee.