quote:
yspriem schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:43:
@HoppyF: Ik ben nu al 2 weken bezig om het nummer goed geporteerd te krijgen. Vandaag weer gebeld. Werd lekker snel opgenomen moet ik zeggen maar het antwoord was niet duidelijk en stond niet bol van daadkracht. Zullen het de technische dienst melden. Ik kan bellen met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer is pas na 2 weken alice in gebruik genomen. Dus na 2 weken raakte ik mijn oude nummer kwijt. Nu wordt er gezegd door alice dat eigenlijk de nummerportering na 2 weken heeft plaatsgevonden. Maar ik bel nog steeds met het tijdelijke nummer en ben daarop ook bereikbaar. Splitter en A-B blokje zijn er tussenuit. Niemand die het snapt. Jammer. Zal dit jaar wel niet meer lukken. En het ging allemaal zo lekker, volgens planning.
O ja, de medewerker van alice vertelde mij dat de portering schriftelijk wordt bevestigd. Klopt dit?
Vandaag nog steeds geen nummer portering gehad. Ik word er wel een beetje moe van. Er gaat werkelijk niets goed bij Alice, lees mijn historie er maar op na.
Gisterenavond heb ik maar weer een email gestuurd maar nog geen antwoord.
Ik kan natuurlijk wel bellen maar zoals gezegd werkt nummerherkenning niet zolang je (KPN) nummer nog niet geporteerd is en dat duurt bij mij al ruim 2 maanden.
Ik heb over de nummerportering een brief ontvangen van KPN dus niet van Alice. KPN schrijft in de brief dat de lijn wordt opgezegd en dat het nummer geporteerd wordt naar een nieuwe provider, er staat niet in dat dit Alice is, maar voor KPN zal dat ook niet uitmaken.
Ik kan ook zelf nog wel bellen met KPN hoe het nu zit maar dat is wel een vreemde gang van zaken. Ik doe immers zaken met Alice en niet met KPN.
Door al die vertragingen van Alice betaal ik nog steeds voor KPN abo kosten terwijl dit al lang niet meer nodig zou zijn als Alice haar werk goed had gedaan. Die kosten ga ik overigens wel bij ze in rekening brengen, dat lijkt me heel reeeel.
EDIT:
Zojuist heb ik gebeld met zowel KPN en Alice.
KPN zegt: uw nummerportering verzoek welke door Alice is gestart is door de provider (Alice) geannuleerd. Pardon? Ja dus. KPN kan daar nu niets mee.
Alice gebeld:
Wat hebben jullie geannuleerd? Niets, zegt Alice. Uw nummer had al geporteerd moeten zijn volgens het systeem. Niet dus. Nogmaals uitgelegd dat ik al weken wacht en dat er twee orders lopen waarvan er één in de annuleer fase staat. Dit alles zal ook wel het gevolg zijn van de problemen. Twee orders kan gewoon niet goed gaan. Nu maar (weer) wachten want Alice weet niet hoe lang het gaat duren. De technische dienst moet e.e.a. uitzoeken omdat het een complex probleem lijkt te zijn.
EDIT 2:
Een dag later een brief ontvangen van KPN dat de opdracht tot het opheffen van de lijn geannuleerd is. De annulering kan door niemand minder dan Alice zelf gegeven zijn.
Als volgens Alice de portering al een maand geleden plaats gevonden zou hebben dan was er toch geen annulering nodig geweest???
EDIT 3 zaterdag 29 dec:
Email van Alice met excuses over de verkeerde orders enz. Men gaat e.e.a. uitzoeken zoals toegezegd. Wel netjes dat ze nu snel een email sturen. Het probleem is daarmee niet direct opgelost maar het komt wel goed over.
HoppyF wijzigde dit bericht 29-12-2007 14:59 (23%)