Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
HoppyF schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:21:
[...]

Dit snap ik niet. Als KPN op de 13-de komt dan werkt het toch ook op die zelfde dag?
Je hebt het over een nieuw telefoonnummer, je laat je oude telefoonnummer blijkbaar niet porteren. Daar zit nu bij mij precies een flink probleem, ik wacht daar al weken op.

De rekening zal bij jou nog niet werken omdat je net pas aangesloten bent, na een paar weken is de rekening pas beschikbaar, daarvan krijg je ook een email.
Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen ben ;)

Als ik op de Alice rekening klik krijg ik
'page not found'
Dat vind ik een beetje raar.

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
willem99 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:43:
[...]

Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen ben ;)

Als ik op de Alice rekening klik krijg ik
'page not found'
Dat vind ik een beetje raar.
Toch niet.
Je hebt nog geen rekening als je nog geen 14 dagen aangesloten bent.
Gewoon even wachten tot er een maand om is en je zult zien dat je rekening er wel staat.
Wees niet ongerust, Alice is WEL op tijd met het sturen en innnen van rekeningen!!

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 19 mei 2006

Gisteren, jawel, 2e kerstdag, is mijn nummer overgezet van Casema naar Alice. Het werkt prima, voor zover wij hebben kunnen testen. Het enige vreemde is dat toen mijn vriendin vanochtend met haar moeder aan de telefoon zat er op een gegeven moment piepjes door het gesprek heen klonken, alsof de telefoon overging.
Vervolgens belt een vriend van me op mijn mobiele telefoon met de vraag of ik niet thuis ben. Hoezo, vraag ik? Nou, hij had net geprobeerd te bellen maar wij namen niet op!
Hij kreeg dus geen in gesprek toon, maar hij ging gewoon over, door het gesprek van mijn vriendin heen. Heeft Alice een wisselgesprek-functie of zo?
Verder vind ik die Alice-lounge maar erg magertjes. Ik kan alleen iets met e-mail doen, maar ik kan niets veranderen aan nummerweergave o.i.d.
Iemand tips?

Reg. datum: 21 september 2007

Dat heb ik ook en ik heb ergens gelezen, dat er inderdaad wisselgesprek op zit.
Maar........daar doe ik niet aan, dus die functie gebruik ik nooit.

Maare, dat is inderdaad de reden.

Mvg, Gijs

Dat had ik ook al gemerkt ja, wisselgesprek. Nog geen mogelijkheid gevonden dat ook weer uit te zetten, of er gebruik van te maken...

Vandaag zou mijn KPN nummer geporteerd gaan worden en de KPN lijn afgesloten.
Hij doet het echter nog steeds en het nummer is (nog) niet geporteerd.

De dag is nog niet om, maar ik hoop wel dat dit niet de zoveelste blunder van Alice is.

Wisselgesprek uitzetten is: #43#.
Aanzetten is: *43#.
Wisselgesprek overnemen doe je met de R toets (flash toets).
Dit werkt bij mij niet echt goed, ik ben het andere gesprek dan namelijk kwijt.

quote:
musicfreak schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:42:
[...]

Volgens mij moet j Alice juridisch gezien eerst formeel in gebreke stellen plus een termijn geven om het probleem te verhelpen. weet niet of je met een telefoonlog sterk genoeg staat.
Als je even terugkijkt zie je dat ik hun in gebreke heb gesteld en hun een termijn van 2 wkn gegeven om een verbinding te realiseren, deze termijn liep dus gisteren af en nog werkt het niet, die brief heb ik verstuurd met handtekening bevestiging dus bewijs genoeg.
Vandaag heb ik een brief verstuurd waarin staat dat ik het contract eenzijdig verbreek wegens wanprestatie, deze gaat ook met handtekening voor ontvangst de deur uit.
Volgende week krijg ik hopelijk Telfort waarin ik iets meer vertrouwen heb.

* hdpaddy says, had ik maar bij Tiscali gebleven.

Alice? Alice? Who the fuck is Alice?
neem nooit Alice

Pentium IV 3,0GHz 1GB DDR2

Vanmorgen dit mailtje gestuurd naar Alice Klantenservice:
quote:
Beste klantenservice,
Een 2-tal weken geleden is mijn internetabbonement in combinatie met bellen geactiveerd, waarvoor mijn dank.

Echter heb ik gisteren pas een brief gekregen waarin alleen mijn inloggegeven staan voor de Alice Lounge.

Ik was al op zoek naar het e-mail adres, maar dat heb ik in de Lounge kunnen vinden. Maar wat ik daar niet kan vinden is het telefoonnummer waarmee ik aangesloten ben. Daarnaast heb ik bij de bestelling aangegeven dat ik mijn nummer niet wil afschermen voor de buitenwereld. Maar als ik naar mijn eigen mobiel bel komt er in het display te staan dat het een geheim nummer is. Dit had ik graag aangepast.

Daarnaast heeft de KPN-monteur bij controle gesproken met een medewerker van de klantenservice en deze vertelde mij dat mijn lijn op 17mbps, dus dikke 2MB/s zou zitten. Echter nu haal ik maar maximaal 12mbps oftewel 1500kb/s via verschillende testen. Kan dit verklaard worden?
De aansluiting verliep overigens perfect. 3 dagen voordat het geactiveerd zou worden kreeg ik het modem. Direct aangesloten om het te testen natuurlijk en tot mijn verbazing werkte het al. De KPN monteur is daarna nog wel volgens afspraak langsgekomen, zoals hierboven te lezen is.

Gegevens van pcdb.bbned.nl
quote:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Hrl-Mzb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 751 meter.
Met deze afstand zou ik eigenlijk makkelijk de volle 20mbps moeten kunnen halen volgens onderstaande illustratie, maar kan me voorstellen dat het niet 100% haalbaar is en daar heb ik ook geen problemen mee.

http://adsl.yesyes.info/pics/adsl_speeds.jpg

Nu is het even afwachten op antwoord en ik hou jullie op de hoogte!

Verder ben ik een TEVREDEN klant van Alice, foutjes kunnen zich namelijk altijd voordoen.

abcor2003 wijzigde dit bericht 28-12-2007 10:30 (0%)
Reden: typo

Jump it or leave it!!

Ik ga verhuizen en heb mijn Tiscali lijn opgezegd. Gelukkig was Tiscali zo 'coulant' om mijn lijn af te sluiten zonder dat ik mijn contract hoefde af te kopen. Hierdoor kon ik echter niet kiezen wanneer ik afgesloten wilde worden.
Dus nu moet Alice eerst op mijn oude adres geactiveerd worden en dan meeverhuis worden. Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Ik vertrouw met name op de kwaliteit van BBNed en hoop dat het meegeleverde modem genoeg ruimte laat voor wat ik wil doen met de lijn (Web- & FTP server).

Ben al wel aan het kijken naar een nieuwe draadloze router. Moet er namelijk een die in mijn nieuwe huis overal bij kan. Wat gebruiken jullie hier achter jullie modem?

Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU

quote:
Deddiekoel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:
Ik ga verhuizen en heb mijn Tiscali lijn opgezegd. Gelukkig was Tiscali zo 'coulant' om mijn lijn af te sluiten zonder dat ik mijn contract hoefde af te kopen. Hierdoor kon ik echter niet kiezen wanneer ik afgesloten wilde worden.
Dus nu moet Alice eerst op mijn oude adres geactiveerd worden en dan meeverhuis worden. Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Ik vertrouw met name op de kwaliteit van BBNed en hoop dat het meegeleverde modem genoeg ruimte laat voor wat ik wil doen met de lijn (Web- & FTP server).

Ben al wel aan het kijken naar een nieuwe draadloze router. Moet er namelijk een die in mijn nieuwe huis overal bij kan. Wat gebruiken jullie hier achter jullie modem?
Linksys WRT54GL, geen problemen mee en werkt goed.

Jump it or leave it!!

quote:
Deddiekoel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:

D-Link Dir-635.Heel goed bereik en hij is draft-N. Is vaker in de aanbieding voor onder de 60 euro (pricewatch is 69)

quote:
abcor2003 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:29:
Linksys WRT54GL, geen problemen mee en werkt goed.
Inderdaad hier ook, SUPERstabiel, veel mogelijkheden en met DD-WRT ofzo erop heb je echt een hele leuke router met superveel functies!

thijlklerkx wijzigde dit bericht 28-12-2007 11:27 (3%)

Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Hermanandre schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:21:
Thanks! Dat was het. Inmiddels werkt alles prima, alleen ziet iemand anders 0000 als ik bel ipv mijn nummer. Dat vind ik geen ramp.

quote:
w.d schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:09:
[...]
alleen ziet iemand anders 0000 als ik bel
Ja Alice zegt dat het uitgaande nummerherkenning standaard aan zet maar dat doet ze niet altijd... Je kunt bellen met de helpdesk om het alsnog aan te laten zetten.

[never mind] ik heb 't al gevonden...

DFreeze wijzigde dit bericht 28-12-2007 13:34 (91%)
Reden: opgelost

lol, vandaag eindelijk (?!) teruggebeld voor een ticket dat al twee en een halve maand openstond terwijl ik de bevestiging van de opzegging al binnen heb :+ (ik zit allang en breed bij Telfort).
De (vriendelijke) medewerker klonk een beetje hopeloos... ik ook :D

Deze poste ik per ongeluk ook in het Telfort topic

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Reg. datum: 22 oktober 2006

@HoppyF: Ik ben nu al 2 weken bezig om het nummer goed geporteerd te krijgen. Vandaag weer gebeld. Werd lekker snel opgenomen moet ik zeggen maar het antwoord was niet duidelijk en stond niet bol van daadkracht. Zullen het de technische dienst melden. Ik kan bellen met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer is pas na 2 weken alice in gebruik genomen. Dus na 2 weken raakte ik mijn oude nummer kwijt. Nu wordt er gezegd door alice dat eigenlijk de nummerportering na 2 weken heeft plaatsgevonden. Maar ik bel nog steeds met het tijdelijke nummer en ben daarop ook bereikbaar. Splitter en A-B blokje zijn er tussenuit. Niemand die het snapt. Jammer. Zal dit jaar wel niet meer lukken. En het ging allemaal zo lekker, volgens planning.

O ja, de medewerker van alice vertelde mij dat de portering schriftelijk wordt bevestigd. Klopt dit?

yspriem wijzigde dit bericht 28-12-2007 17:48 (6%)

quote:
yspriem schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:43:
@HoppyF: Ik ben nu al 2 weken bezig om het nummer goed geporteerd te krijgen. Vandaag weer gebeld. Werd lekker snel opgenomen moet ik zeggen maar het antwoord was niet duidelijk en stond niet bol van daadkracht. Zullen het de technische dienst melden. Ik kan bellen met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer is pas na 2 weken alice in gebruik genomen. Dus na 2 weken raakte ik mijn oude nummer kwijt. Nu wordt er gezegd door alice dat eigenlijk de nummerportering na 2 weken heeft plaatsgevonden. Maar ik bel nog steeds met het tijdelijke nummer en ben daarop ook bereikbaar. Splitter en A-B blokje zijn er tussenuit. Niemand die het snapt. Jammer. Zal dit jaar wel niet meer lukken. En het ging allemaal zo lekker, volgens planning.

O ja, de medewerker van alice vertelde mij dat de portering schriftelijk wordt bevestigd. Klopt dit?
Vandaag nog steeds geen nummer portering gehad. Ik word er wel een beetje moe van. Er gaat werkelijk niets goed bij Alice, lees mijn historie er maar op na.
Gisterenavond heb ik maar weer een email gestuurd maar nog geen antwoord.
Ik kan natuurlijk wel bellen maar zoals gezegd werkt nummerherkenning niet zolang je (KPN) nummer nog niet geporteerd is en dat duurt bij mij al ruim 2 maanden.

Ik heb over de nummerportering een brief ontvangen van KPN dus niet van Alice. KPN schrijft in de brief dat de lijn wordt opgezegd en dat het nummer geporteerd wordt naar een nieuwe provider, er staat niet in dat dit Alice is, maar voor KPN zal dat ook niet uitmaken.
Ik kan ook zelf nog wel bellen met KPN hoe het nu zit maar dat is wel een vreemde gang van zaken. Ik doe immers zaken met Alice en niet met KPN.

Door al die vertragingen van Alice betaal ik nog steeds voor KPN abo kosten terwijl dit al lang niet meer nodig zou zijn als Alice haar werk goed had gedaan. Die kosten ga ik overigens wel bij ze in rekening brengen, dat lijkt me heel reeeel.

EDIT:
Zojuist heb ik gebeld met zowel KPN en Alice.
KPN zegt: uw nummerportering verzoek welke door Alice is gestart is door de provider (Alice) geannuleerd. Pardon? Ja dus. KPN kan daar nu niets mee.

Alice gebeld:
Wat hebben jullie geannuleerd? Niets, zegt Alice. Uw nummer had al geporteerd moeten zijn volgens het systeem. Niet dus. Nogmaals uitgelegd dat ik al weken wacht en dat er twee orders lopen waarvan er één in de annuleer fase staat. Dit alles zal ook wel het gevolg zijn van de problemen. Twee orders kan gewoon niet goed gaan. Nu maar (weer) wachten want Alice weet niet hoe lang het gaat duren. De technische dienst moet e.e.a. uitzoeken omdat het een complex probleem lijkt te zijn.

EDIT 2:
Een dag later een brief ontvangen van KPN dat de opdracht tot het opheffen van de lijn geannuleerd is. De annulering kan door niemand minder dan Alice zelf gegeven zijn.
Als volgens Alice de portering al een maand geleden plaats gevonden zou hebben dan was er toch geen annulering nodig geweest???

EDIT 3 zaterdag 29 dec:
Email van Alice met excuses over de verkeerde orders enz. Men gaat e.e.a. uitzoeken zoals toegezegd. Wel netjes dat ze nu snel een email sturen. Het probleem is daarmee niet direct opgelost maar het komt wel goed over.

HoppyF wijzigde dit bericht 29-12-2007 14:59 (23%)

Reg. datum: 29 december 2007

Ik heb op 5 november Alice aangevraagd en op 22 november was Alice actief met een verbinding van 17 MB, zoals door Alice beloofd op mijn adres. Sinds 7 december is mijn telefoon ook aangesloten via Alice en mijn nummer keurig netjes geporteerd, wederom zoals door Alice beloofd. Het modem gaf eerst wat problemen met het laden van websites, maar na gebeld te hebben met de helpdesk kreeg ik binnen 3 werkdagen een nieuw modem, wederom zoals beloofd door Alice. Alles werkt nu perfect.
Ik ben uitermate tevreden over Alice, heb ook geen problemen met mailinstellingen in outlook express en ook de lounge werkt perfect.
ik kan het iedereen aanraden! :)

quote:
usedcar schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:08:
<snip>
ik kan het iedereen aanraden! :)
offtopic:
Bij een andere nick had ik het geloofd.
Al ken ik wel een eerlijke autoverkoper

franssie wijzigde dit bericht 29-12-2007 01:02 (9%)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

¤uRoDance - I love the 90s
Reg. datum: 18 september 2003

Alles lijkt me super oke, de prijzen, de snelheid, maar dit gedeelte uit de faq is een tegenvaller:
quote:
Mag ik een eigen server draaien op mijn verbinding?

Ja, dat mag. U kunt in het modem instellingen aanpassen met gebruik van een username en password, bijvoorbeeld tbv portforwarding (zie verder de Fair Use Policy). Maar omdat u geen vast IP-adres heeft is een server draaien achter uw Alice aansluiting niet aan te raden.
:(
Dat is dus balen, zo kun je ook nooit geen credits opbouwen met je bittorrent clientje....of een leuk webservertje draaien.

Snowwie wijzigde dit bericht 29-12-2007 06:41 (12%)

Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM

Reactie van Alice (Binnen 24 uur),
quote:
Geachte heer x,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vragen betreffen uw telefoonnummer, uitgaande nummerweergave en de downloadsnelheid.

Uw telefoonnummer is 045-7074xxx.

Momenteel werken wij aan een uitbreiding van de Alice Lounge waarmee u zelf uitgaande nummerweergave kunt activeren.

Op het moment van schrijven van deze e-mail bleek uw modem niet aangesloten. Daarom was het voor ons niet mogelijk uw snelheid te meten. De snelheid die wij kunnen meten is de snelheid tot het ISRA-punt. Als de ondervonden downloadsnelheid lager is, zit de vertraging zeer waarschijnlijk in het interne netwerk. Wij raden u aan voor een snelheidstest een PC met de cross cable rechtstreeks op het modem aan te sluiten en eventuele virusscanners, firewalls, enz. tijdelijk uit te schakelen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
Ik had het modem een halve dag niet aan ivm electrawerkzaamheden. Ik wacht dus nu nog op de meting.

Maar dan had ik nog een vraag. Ik zit in ee flat en ze meten tot het ISRA-punt. Waar zit mijn ISRA-punt?

Snelle en een goede service van Alice dus.... alleen nog even afwachten iz de snelheid

Jump it or leave it!!

quote:
Hermanandre schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:21:
Hoe weet je dit? Zijn er nog meer zulk soort codes?
quote:
Demonfreak schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 06:39:
Alles lijkt me super oke, de prijzen, de snelheid, maar dit gedeelte uit de faq is een tegenvaller:

[...]

Dat is dus balen, zo kun je ook nooit geen credits opbouwen met je bittorrent clientje....of een leuk webservertje draaien.
Webserver kan natuurlijk over dyndns, er zit een client in het modem en die werkt goed.
Credit opbouwen met bittorrent heeft hier werkelijk helemaal niets mee te maken.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws