Reg. datum: 28 maart 2004
Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen benquote:
Als ik op de Alice rekening klik krijg ik
'page not found'
Dat vind ik een beetje raar.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last
[Nieuw Topic]Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen benquote:HoppyF schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:21:
[...]
Dit snap ik niet. Als KPN op de 13-de komt dan werkt het toch ook op die zelfde dag?
Je hebt het over een nieuw telefoonnummer, je laat je oude telefoonnummer blijkbaar niet porteren. Daar zit nu bij mij precies een flink probleem, ik wacht daar al weken op.
De rekening zal bij jou nog niet werken omdat je net pas aangesloten bent, na een paar weken is de rekening pas beschikbaar, daarvan krijg je ook een email.
Toch niet.quote:willem99 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:43:
[...]
Heb het die 13 niet getest omdat ik nog aan het verbouwen ben![]()
Als ik op de Alice rekening klik krijg ik
'page not found'
Dat vind ik een beetje raar.
Lees de draad voordat je blaat!
Mvg, Gijs
Als je even terugkijkt zie je dat ik hun in gebreke heb gesteld en hun een termijn van 2 wkn gegeven om een verbinding te realiseren, deze termijn liep dus gisteren af en nog werkt het niet, die brief heb ik verstuurd met handtekening bevestiging dus bewijs genoeg.quote:musicfreak schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:42:
[...]
Volgens mij moet j Alice juridisch gezien eerst formeel in gebreke stellen plus een termijn geven om het probleem te verhelpen. weet niet of je met een telefoonlog sterk genoeg staat.
Alice? Alice? Who the fuck is Alice?
neem nooit Alice
De aansluiting verliep overigens perfect. 3 dagen voordat het geactiveerd zou worden kreeg ik het modem. Direct aangesloten om het te testen natuurlijk en tot mijn verbazing werkte het al. De KPN monteur is daarna nog wel volgens afspraak langsgekomen, zoals hierboven te lezen is.quote:Beste klantenservice,
Een 2-tal weken geleden is mijn internetabbonement in combinatie met bellen geactiveerd, waarvoor mijn dank.
Echter heb ik gisteren pas een brief gekregen waarin alleen mijn inloggegeven staan voor de Alice Lounge.
Ik was al op zoek naar het e-mail adres, maar dat heb ik in de Lounge kunnen vinden. Maar wat ik daar niet kan vinden is het telefoonnummer waarmee ik aangesloten ben. Daarnaast heb ik bij de bestelling aangegeven dat ik mijn nummer niet wil afschermen voor de buitenwereld. Maar als ik naar mijn eigen mobiel bel komt er in het display te staan dat het een geheim nummer is. Dit had ik graag aangepast.
Daarnaast heeft de KPN-monteur bij controle gesproken met een medewerker van de klantenservice en deze vertelde mij dat mijn lijn op 17mbps, dus dikke 2MB/s zou zitten. Echter nu haal ik maar maximaal 12mbps oftewel 1500kb/s via verschillende testen. Kan dit verklaard worden?
Met deze afstand zou ik eigenlijk makkelijk de volle 20mbps moeten kunnen halen volgens onderstaande illustratie, maar kan me voorstellen dat het niet 100% haalbaar is en daar heb ik ook geen problemen mee.quote:ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Hrl-Mzb
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 751 meter.

abcor2003 wijzigde dit bericht 28-12-2007 10:30 (0%)
Reden: typo
Jump it or leave it!!
Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU
Linksys WRT54GL, geen problemen mee en werkt goed.quote:Deddiekoel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:
Ik ga verhuizen en heb mijn Tiscali lijn opgezegd. Gelukkig was Tiscali zo 'coulant' om mijn lijn af te sluiten zonder dat ik mijn contract hoefde af te kopen. Hierdoor kon ik echter niet kiezen wanneer ik afgesloten wilde worden.
Dus nu moet Alice eerst op mijn oude adres geactiveerd worden en dan meeverhuis worden. Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Ik vertrouw met name op de kwaliteit van BBNed en hoop dat het meegeleverde modem genoeg ruimte laat voor wat ik wil doen met de lijn (Web- & FTP server).
Ben al wel aan het kijken naar een nieuwe draadloze router. Moet er namelijk een die in mijn nieuwe huis overal bij kan. Wat gebruiken jullie hier achter jullie modem?
Jump it or leave it!!
D-Link Dir-635.Heel goed bereik en hij is draft-N. Is vaker in de aanbieding voor onder de 60 euro (pricewatch is 69)quote:Deddiekoel schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:
Ik ga verhuizen en heb mijn Tiscali lijn opgezegd. Gelukkig was Tiscali zo 'coulant' om mijn lijn af te sluiten zonder dat ik mijn contract hoefde af te kopen. Hierdoor kon ik echter niet kiezen wanneer ik afgesloten wilde worden.
Dus nu moet Alice eerst op mijn oude adres geactiveerd worden en dan meeverhuis worden. Ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen. Ik vertrouw met name op de kwaliteit van BBNed en hoop dat het meegeleverde modem genoeg ruimte laat voor wat ik wil doen met de lijn (Web- & FTP server).
Ben al wel aan het kijken naar een nieuwe draadloze router. Moet er namelijk een die in mijn nieuwe huis overal bij kan. Wat gebruiken jullie hier achter jullie modem?
Inderdaad hier ook, SUPERstabiel, veel mogelijkheden en met DD-WRT ofzo erop heb je echt een hele leuke router met superveel functies!quote:abcor2003 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:29:
Linksys WRT54GL, geen problemen mee en werkt goed.
thijlklerkx wijzigde dit bericht 28-12-2007 11:27 (3%)
Thanks! Dat was het. Inmiddels werkt alles prima, alleen ziet iemand anders 0000 als ik bel ipv mijn nummer. Dat vind ik geen ramp.quote:Hermanandre schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:21:
Wisselgesprek uitzetten is: #43#.
Aanzetten is: *43#.
Wisselgesprek overnemen doe je met de R toets (flash toets).
Dit werkt bij mij niet echt goed, ik ben het andere gesprek dan namelijk kwijt.
Ja Alice zegt dat het uitgaande nummerherkenning standaard aan zet maar dat doet ze niet altijd... Je kunt bellen met de helpdesk om het alsnog aan te laten zetten.quote:
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
yspriem wijzigde dit bericht 28-12-2007 17:48 (6%)
Vandaag nog steeds geen nummer portering gehad. Ik word er wel een beetje moe van. Er gaat werkelijk niets goed bij Alice, lees mijn historie er maar op na.quote:yspriem schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:43:
@HoppyF: Ik ben nu al 2 weken bezig om het nummer goed geporteerd te krijgen. Vandaag weer gebeld. Werd lekker snel opgenomen moet ik zeggen maar het antwoord was niet duidelijk en stond niet bol van daadkracht. Zullen het de technische dienst melden. Ik kan bellen met het tijdelijke nummer. Dat tijdelijke nummer is pas na 2 weken alice in gebruik genomen. Dus na 2 weken raakte ik mijn oude nummer kwijt. Nu wordt er gezegd door alice dat eigenlijk de nummerportering na 2 weken heeft plaatsgevonden. Maar ik bel nog steeds met het tijdelijke nummer en ben daarop ook bereikbaar. Splitter en A-B blokje zijn er tussenuit. Niemand die het snapt. Jammer. Zal dit jaar wel niet meer lukken. En het ging allemaal zo lekker, volgens planning.
O ja, de medewerker van alice vertelde mij dat de portering schriftelijk wordt bevestigd. Klopt dit?
HoppyF wijzigde dit bericht 29-12-2007 14:59 (23%)
Dat is dus balen, zo kun je ook nooit geen credits opbouwen met je bittorrent clientje....of een leuk webservertje draaien.quote:Mag ik een eigen server draaien op mijn verbinding?
Ja, dat mag. U kunt in het modem instellingen aanpassen met gebruik van een username en password, bijvoorbeeld tbv portforwarding (zie verder de Fair Use Policy). Maar omdat u geen vast IP-adres heeft is een server draaien achter uw Alice aansluiting niet aan te raden.
Snowwie wijzigde dit bericht 29-12-2007 06:41 (12%)
Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM
Ik had het modem een halve dag niet aan ivm electrawerkzaamheden. Ik wacht dus nu nog op de meting.quote:Geachte heer x,
Bedankt voor uw e-mail. Uw vragen betreffen uw telefoonnummer, uitgaande nummerweergave en de downloadsnelheid.
Uw telefoonnummer is 045-7074xxx.
Momenteel werken wij aan een uitbreiding van de Alice Lounge waarmee u zelf uitgaande nummerweergave kunt activeren.
Op het moment van schrijven van deze e-mail bleek uw modem niet aangesloten. Daarom was het voor ons niet mogelijk uw snelheid te meten. De snelheid die wij kunnen meten is de snelheid tot het ISRA-punt. Als de ondervonden downloadsnelheid lager is, zit de vertraging zeer waarschijnlijk in het interne netwerk. Wij raden u aan voor een snelheidstest een PC met de cross cable rechtstreeks op het modem aan te sluiten en eventuele virusscanners, firewalls, enz. tijdelijk uit te schakelen.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Het Alice team
Jump it or leave it!!
Hoe weet je dit? Zijn er nog meer zulk soort codes?quote:Hermanandre schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:21:
Wisselgesprek uitzetten is: #43#.
Aanzetten is: *43#.
Wisselgesprek overnemen doe je met de R toets (flash toets).
Dit werkt bij mij niet echt goed, ik ben het andere gesprek dan namelijk kwijt.
Webserver kan natuurlijk over dyndns, er zit een client in het modem en die werkt goed.quote:Demonfreak schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 06:39:
Alles lijkt me super oke, de prijzen, de snelheid, maar dit gedeelte uit de faq is een tegenvaller:
[...]
Dat is dus balen, zo kun je ook nooit geen credits opbouwen met je bittorrent clientje....of een leuk webservertje draaien.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos