Als ik op Heathrow vlieg, gaat dat meestal via Terminal 4, aangezien dat de "KLM" terminal is. Deze keer dus gevlogen met BA, dus dat betekende Terminal 5. Ik nog blij, was erg benieuwd naar die terminal.
Dat heb ik geweten. Wat een afgrijselijke domme terminal is dat zeg

Inkomend ging het nog wel (los van de lange lange rijen voor de douane), terug was een ramp.
Het begint met er te komen, een pokke end weg. Ik kwam met de trein aan op Terminal 1-3, en dan moet je overstappen op de Express voor het laatste stukje.
Aangekomen in T5, kom je in de slechtst ontworpen security omgeving EVER. Lange rijen, iedereen door elkaar, slalommen, rijen die uiteindelijk weer bij elkaar uitkomen. Een uur van mijn leven weg.
Dan kom je in de centrale hal van T5-A. Ja, streep A, want Terminal 5 bestaat uit 3 (A, B, C) losse terminals. 30 minuten voor vertrek kondigen ze dan aan, dat je naar C moet, zat net te eten. Ja, dat moet weer met de trein. In de lift samen met 100 andere zwetende passagiers naar beneden, de trein weer in. Grappig genoeg is de trein waarmee je naar Terminal A ging, ook onder B en C doorgekomen al.
Aangekomen in Terminal C, de roltrap op. Daar loopt een overloop, met een doorsteek die ik moest hebben. Aan de overloop zitten ook gates vast. Helaas is het allemaal zo krap opgezet, dat de 400 man die de Boeing 747 in moesten, allemaal op de overloop stonden. Shit. De andere kant op dan maar. Ah, een 777 die aan het boarden was, zelfde verhaal.
En die Terminal is (volgens de banners) uitgeroepen tot beste terminal ter wereld? Degene die dit systeem heeft ontworpen moeten ze verbannen naar Elba.
Schiphol heeft als nadeel dat je vaak een stuk moet lopen. Maar als ik dit weer mee maak, omarm ik het principe van 1 centraal gebouw, met de gates er aan vast.