Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 februari 2006
Matched: ervaringen, orange, adsl

quote:
JohnStaakke schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:55:
Wat ik me afvraag he. Hoelang zal het duren voordat een Orange monteurtje een ipadres heeft uitgedeeld aan mijn livebox, want ik zit er nu al 3 dagen op te wachten :')
Ik heb ook een paar dagen gewacht, maar ik belde en dezelfde dag om 16.00 had ik een IP :)

Echt bijzonder om al die verhalen te lezen, van onwijs slechte tot goede ervaringen met Orange. Zelf kon ik Orange ook vervloeken toen ze mij 3 maanden te vroeg hebben aangesloten waarbij ik ook een aantal dagen geen verbinding had. Paar keer gebeld, maar zoals ik al zei is het uiteindelijk netjes opgelost. Ze hebben zelfs uit zichzelf de abo kosten kwijtgescholden. Zo kan het dus gelukkig ook.

Als ze nu die snelheidsverhoging snel voor elkaar hebben dan ben ik uiterst tevreden. Al weet ik natuurlijk nog niet wat ze allemaal van plan zijn als T-Mobile straks geen zin meer heeft in die ADSL tak. Kunnen we weer op zoek naar een andere provider zeker. Maar goed, dat zijn zorgen voor later ;)

Reg. datum: 01 juli 2007
Geen matches

Omg, wat een knuppels :')
IK had dus weer voor de zoveelste keer gemaild dat ik een snelheidsprobleem heb.
Ik had duidelijk aangegeven dat zelfs mijn modem al was vervangen en het dus daar niet aan lag.
Hebben ze een nieuwe besteld :') Dat mailden ze net tenminste.

Maar ik ga er niet voor betalen hoor :w

Reg. datum: 25 oktober 2007
Geen matches

quote:
PolluxDKB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:48:
Omg, wat een knuppels :')
IK had dus weer voor de zoveelste keer gemaild dat ik een snelheidsprobleem heb.
Ik had duidelijk aangegeven dat zelfs mijn modem al was vervangen en het dus daar niet aan lag.
Hebben ze een nieuwe besteld :') Dat mailden ze net tenminste.

Maar ik ga er niet voor betalen hoor :{w
Ja, soms heb je echt het idee dat ze daar niet weten wat ze doen :')

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Reg. datum: 14 oktober 2001
Matched: orange, adsl

op 11 nov onderstaande melding gemaakt;

vanaf donderdag de 25e heb ik de volgende snelheden op de verbinding

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1008 Kb
DownStream 776 Kb
Afname Dichtbij : 27.0 (dB)
Ver weg : 8.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

Dit is tot op heden niet veranderd, en telefoneren via de livebox is bijna onmogelijk.
De helpdesk heeft aangegeven dat het snoertje tussen ISRA en de Livebox het probleem was, die door diverse andere korte snoertjes vervangen maar dit lost niets op.

Op maandag de 29e een klacht laten aanmaken en tot op heden geen reactie van de storingsdienst.

Bij de buurman die ook een Orange klant is en ook nog een KPN belbudget lijn als drager heeft is het iets beter, maar die heeft ook vanaf donderdag zijn snelheid gehalveerd zien worden.

Afgelopen 1,5 jaar is de verbinding altijd rond de 14 Mbit geweest en er is aan de opstelling niets gewijzigd.
Ik denk dat er iets in de Centrale van de KPN veranderd is, maar dat is zeker geen verbetering geweest ;(

wil een ieder die dezelfde klachten heeft (gehad) met een gelijke situatie en waarbij het hopelijk opgelost is even reageren wat er uiteindelijk verteld is op die specifieke storing te verhelpen.
Dan kan ik mocht men van Orange bellen daar misschien mijn voordeel mee doen.

Vandaag een nieuwe livebox binnengekregen na er afgelopen dinsdag weer een keer achteraan gebeld te hebben. Men had na 2 weken eindelijk terugkoppeling gehad van de TD en die gaven aan dat het aan de livebox zou moeten liggen.

Meteen de netadapter uitgewisseld en wat schetst mijn verbazing, de oude livebox traint meteen goed in en alle storingen zijn verholpen ??? Toch maar de nieuwe livebox verder uitgepakt en ook die maar vervangen. na een update van de software blijkt die ook gewoon te werken.

Als er meer mensen zijn die na een kleine 2 jaar opeens merken dat de verbinding onderuit gaat zou ik adviseren om eerst een andere netadapter te regelen en als de livebox dan weer blijkt te werken de storingsdienst te bellen en alleen om een nieuwe netadapter te vragen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik weer telefoongesprekken kan voeren en weer de oude vertrouwde snelheid terug heb. :*)

De oude livebox kan retour.......... (en die is niet eens defect, alleen de adapter)

Nu maar eens een brief opstellen om een vergoeding voor de storing te krijgen....
Heeft iemand nog adviezen hiervoor?

Zappa Rulez :-)

Reg. datum: 19 november 2000
Matched: adsl

Had gisteren maar eens gemaild dat een ssh-verbinding mijn router laat hangen na de laatste update, en gevraagd of "er problemen bekend zijn met SSH-verbindingen icm de laatste update?"

Kreeg het volgende geweldige antwoord:
quote:
Helaas kunnen wij op deze functionaliteiten geen ondersteuning geven.
Ten eerste was dat niet mijn vraag, maar het lijkt ze ook weinig te schelen dat dingen mis gaat na de update. Krijg niet de indruk dat ze meldingen van problemen inventariseren, zodat ze misschien een patroon ontdekken ofzo.

Ik ga volgende week eens een adsl2+ belkin router van een collega proberen die hij over heeft, en als dat niet naar tevredenheid werkt ga ik toch maar een andere provider zoeken vrees ik. En dat alleen omdat de router zo gaar is, ben voor de rest wel tevreden met de internetverbinding zelf. Dat SSH-probleempje is trouwens niet het enige wat ik heb, heb ook al tijden dat als ik intern met winvnc een pc overneem, dat de router opeens de hele connectie met de doel-pc verbreekt (niet alleen de vnc-connectie, maar die pc heeft dan even helemaal geen internet meer en is niet meer benaderbaar vanuit het netwerk). Dat probleem is trouwens ook opeens gekomen nadat het daarvoor altijd gewerkt heeft.

sewer wijzigde dit bericht 16-11-2007 22:02 (4%)

Reg. datum: 22 juli 2005

quote:
sewer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:54:
Had gisteren maar eens gemaild dat een ssh-verbinding mijn router laat hangen na de laatste update, en gevraagd of "er problemen bekend zijn met SSH-verbindingen icm de laatste update?"

Kreeg het volgende geweldige antwoord:

[...]

Ten eerste was dat niet mijn vraag, maar het lijkt ze ook weinig te schelen dat dingen mis gaat na de update. Krijg niet de indruk dat ze meldingen van problemen inventariseren, zodat ze misschien een patroon ontdekken ofzo.

Ik ga volgende week eens een adsl2+ belkin router van een collega proberen die hij over heeft, en als dat niet naar tevredenheid werkt ga ik toch maar een andere provider zoeken vrees ik. En dat alleen omdat de router zo gaar is, ben voor de rest wel tevreden met de internetverbinding zelf. Dat SSH-probleempje is trouwens niet het enige wat ik heb, heb ook al tijden dat als ik intern met winvnc een pc overneem, dat de router opeens de hele connectie met de doel-pc verbreekt (niet alleen de vnc-connectie, maar die pc heeft dan even helemaal geen internet meer en is niet meer benaderbaar vanuit het netwerk). Dat probleem is trouwens ook opeens gekomen nadat het daarvoor altijd gewerkt heeft.
Ik kan dat allemaal dus wel. Maar ik gebruik een ADSL2+ modem van Linksys.

Reg. datum: 31 oktober 2006
Geen matches

hier ook nog steeds geen snelheidsverhoging..

Reg. datum: 24 september 2005

ik heb sinds gisteren opeens 7 mbits ipv de gebruikelijke 16/17 :/ ik denk dat dit aan de snr marge ligt. hier de stats, kan iemand mij helpen?

stats na een restart

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7032 Kb
Afname Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

edit: ik lees een post of 3 terug dat iemand ook een snelheids verschil heeft opeens, kan ik zelf dingen proberen alvorens de livebox te vervangen?

fusion.fake wijzigde dit bericht 17-11-2007 12:22 (13%)

quote:
fusion.fake schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:18:
ik heb sinds gisteren opeens 7 mbits ipv de gebruikelijke 16/17 :/ ik denk dat dit aan de snr marge ligt. hier de stats, kan iemand mij helpen?

stats na een restart

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7032 Kb
Afname Dichtbij : 27.8 (dB)
Ver weg : 8.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

edit: ik lees een post of 3 terug dat iemand ook een snelheids verschil heeft opeens, kan ik zelf dingen proberen alvorens de livebox te vervangen?
Hmm, ik had vanmorgen wel ineens maar 1005 Kb aan down, het was al slecht maar nu helemaal. Na een reboot wel weer naar mijn oude slechte snelheid en deze waardes komen er nu uit:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1004 Kb
DownStream 3208 Kb
Afname Dichtbij : 45.0 (dB)
Ver weg : 19.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Iemand een idee?

Fonzie27 wijzigde dit bericht 17-11-2007 12:43 (3%)

Wil je weten wat ik doe? www.jouk.eu

Geen matches

Vandaag dus nieuwe livebox ontvangen, voor de 2e keer, maakt geen moer uit :P
Heb ze gemaild dat het niet aan livebox ligt...afwachten

Reg. datum: 13 juli 2007
Geen matches

Gezien de eerdere ervaring van mensen hier met een defecte adapter: heb je de livebox inclusief adapter omgeruild? Of heb je de oude in het stopcontact laten zitten?

Reg. datum: 14 oktober 2001
Geen matches

Een andere adapter van 12V DC minimaal 1,5A proberen, dan kan je meteen een defecte livebox uitsluiten en bellen mer de storingsdienst dat er weer een brakke adapter gewisseld moet worden.

Zappa Rulez :-)

Reg. datum: 03 juni 2006
Matched: orange

Ik heb net een tweede Pc op de livebox aangesloten. Nu wil ik via de 2de pc Emule gebruiken maar ik heb begrepen dat ik de porten van Emule moet Forwarden. Mijn vraag is hoe doe ik dat bij de Sagem @ fast 3002 ?
Ik heb de firewall van Windows uitgezet en de firewall van de livebox maar forwarden lukt niet.

Edit: Ik heb op verschillende sites gekeken maar de uitleg is voor de oude firmware en niet voor Orange.

ALPACINO wijzigde dit bericht 18-11-2007 12:35 (14%)

Geen matches

quote:
Hacee schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:34:
Gezien de eerdere ervaring van mensen hier met een defecte adapter: heb je de livebox inclusief adapter omgeruild? Of heb je de oude in het stopcontact laten zitten?
Ik had juist gevraagd om een vervangende adapter, omdat de eerste keer dat ik een nieuwe livebox kreeg er geen adapter bij zat. Maar nu kreeg ik een nieuwe livebox + adapter.

Reg. datum: 14 februari 2007

Snelheids update: Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nog steeds 4mbit dus :(

Optimaliseren!

quote:
ALPACINO schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:58:
Ik heb net een tweede Pc op de livebox aangesloten. Nu wil ik via de 2de pc Emule gebruiken maar ik heb begrepen dat ik de porten van Emule moet Forwarden. Mijn vraag is hoe doe ik dat bij de Sagem @ fast 3002 ?
Ik heb de firewall van Windows uitgezet en de firewall van de livebox maar forwarden lukt niet.

Edit: Ik heb op verschillende sites gekeken maar de uitleg is voor de oude firmware en niet voor Orange.
Zie de webinterface.
Reg. datum: 03 juni 2006
Geen matches

Thnx het is eindelijk gelukt, :D

Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
TriStar schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:11:
Snelheids update: Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 23 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nog steeds 4mbit dus :(
hier ook

ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 6.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 21 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

:(

Geen matches

Vanavond maar weer eens bellen, heb nog steeds geen internet door die kneuzen :')

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Reg. datum: 31 mei 2004

Internet leveren is gewoon niet de sterkste kant van Orange. Ik heb het op 13 of 14 oktober besteld denk ik. Op 15 oktober kreeg ik van Orange een e-mail dat hun streefdatum voor de levering 5 novemer was. Het kan mij natuurlijk niet snel genoeg komen maar 5 november was mee te leven. Een halve week voor 5 november had ik nog steeds niets gehoord, dus ik bellen om te vragen of ze het wel gaan halen: "Nee meneer, er is een technisch probleem, waarschijnlijk 12 november". Halve week voor 12 november bel ik weer om te vragen of ze het nu gaan halen: "Nee meneer, eind week 46 (tot 16 november)." Op 13 november was de helpdesk nog steeds van mening dat week 46 gehaald zou worden. Inmiddels is week 46 voorbij maar heb ik nog altijd geen modem. Gister weer gebeld en gevraagd wat nu eigenlijk precies het probleem was. En wat bleek?: "Er is een probleem met de modemleverancier. 8)7 " Nus is er een 'case' voor mij aangemaakt en zou iemand deze week contact met mij opnemen en zou ik deze week een modem moeten krijgen. Ik wacht in spanning...

*meld zich*

Heb Orange Extra + Telefonie besteld, op de 30ste loopt mn huidige abbo af en Orange gaf aan te proberen op die zelfde datum de boel voor elkaar te hebben.

Totdat ik een brief kreef waarin stond: "De nieuwe opleverdatum voor uw bestelling is:"
Lekker dan... ik bereid me voor op het ergste en ga nu Orange mailen wat er achter de dubbele punt zou moeten staan....

PS: Ey Cardwizard! It's a small world... :p

quote:
esrever schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:58:
Internet leveren is gewoon niet de sterkste kant van Orange. Ik heb het op 13 of 14 oktober besteld denk ik. Op 15 oktober kreeg ik van Orange een e-mail dat hun streefdatum voor de levering 5 novemer was. Het kan mij natuurlijk niet snel genoeg komen maar 5 november was mee te leven. Een halve week voor 5 november had ik nog steeds niets gehoord, dus ik bellen om te vragen of ze het wel gaan halen: "Nee meneer, er is een technisch probleem, waarschijnlijk 12 november". Halve week voor 12 november bel ik weer om te vragen of ze het nu gaan halen: "Nee meneer, eind week 46 (tot 16 november)." Op 13 november was de helpdesk nog steeds van mening dat week 46 gehaald zou worden. Inmiddels is week 46 voorbij maar heb ik nog altijd geen modem. Gister weer gebeld en gevraagd wat nu eigenlijk precies het probleem was. En wat bleek?: "Er is een probleem met de modemleverancier. 8)7 " Nus is er een 'case' voor mij aangemaakt en zou iemand deze week contact met mij opnemen en zou ik deze week een modem moeten krijgen. Ik wacht in spanning...
Herkenbaar, datzelfde geintje speelt nu bij mijn ouders.

Geplande leveringsdatum is nog altijd de 28ste :)
Maar aan de reacties in dit topic te zien hoef ik niet bepaald een probleemloze overstap te verwachten...

Vraag:

Ik zit 1078 meter van de centrale.
Dit betekend in theorie een beetje verlies.
Mijn abbo wordt dan ook aangeduid als 8 mbit.

Krijg ik nu ook echt 8 mbit of krijg ik 20 mbit en gaat Orange er van uit dat er 8 mbit van over blijft?

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 21-11-2007 10:29 (44%)

Reg. datum: 16 februari 2006

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:19:
Geplande leveringsdatum is nog altijd de 28ste :)
Maar aan de reacties in dit topic te zien hoef ik niet bepaald een probleemloze overstap te verwachten...

Vraag:

Ik zit 1078 meter van de centrale.
Dit betekend in theorie een beetje verlies.
Mijn abbo wordt dan ook aangeduid als 8 mbit.

Krijg ik nu ook echt 8 mbit of krijg ik 20 mbit en gaat Orange er van uit dat er 8 mbit van over blijft?
Als Orange zegt dat je 8mbit krijgt dan zal je centrale nog niet zijn aangepast voor "tot 20mbit". Dus ben bang dat je idd maximaal 8mbit zal halen.

quote:
DaFrenk schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:40:
[...]

Als Orange zegt dat je 8mbit krijgt dan zal je centrale nog niet zijn aangepast voor "tot 20mbit". Dus ben bang dat je idd maximaal 8mbit zal halen.
Aha! Dat zal het wel zijn ja :)
Bedankt!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: