After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
[SSD] Wat is er beschikbaar en werkt het ? Deel 1
Pagina: 1 2 3 4 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 63 64 65 66 last
Nieuw Topic"The way to the future is the longest way of my life.."
Reg. datum: 02 maart 2008
Informatique ook, en ik heb hem nog voor de 'oude' prijs van 232 euroquote:The_Cyberspace schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:42:
Alternate heeft er een paar op voorraad: Klik!
Reg. datum: 18 februari 2003
Erg sneu dat ze meteen de prijs met 30 euro verhogenquote:martin58 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:01:
[...]
Informatique ook, en ik heb hem nog voor de 'oude' prijs van 232 euro
Ik hoop het ding maandag binnen te krijgen en zal mijn ervaringen hier posten!
Stop de censuur op GoT! | Dummheit schützt vor Strafe nicht! | Gesammtwahrscheinlichkeitsverteilungen!
Is goed opletten welke aan te schaffen zo ik begrijp uit deze video?
http://nl.youtube.com/wat...0dDlI&feature=related
WinnieXX wijzigde dit bericht 26-07-2008 04:06 (21%)
Nissan Primera 1.6LX TE KOOP!!
Reg. datum: 12 augustus 2005
Welke video?quote:WinnieXX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 03:56:
Zijn alle OCZ SDD drives nog zo langzaam?
Is goed opletten welke aan te schaffen zo ik begrijp uit deze video?
Nissan Primera 1.6LX TE KOOP!!
In die Video is ie sneller dan een WD Velociraptor... niet langzaam dus lijkt mequote:WinnieXX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 03:56:
Zijn alle OCZ SDD drives nog zo langzaam?
Maar in andere benchmarks zijn er wel wat vertragingen, vooral tijdens zwaar multitasken:
http://blog.laptopmag.com...-core-series-low-cost-ssd
Philflow wijzigde dit bericht 26-07-2008 09:50 (35%)
Mooie test overigens, hier heb je als potentiële koper wat aan.quote:Philflow schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:38:
[...]
In die Video is ie sneller dan een WD Velociraptor... niet langzaam dus lijkt me
Maar in andere benchmarks zijn er wel wat vertragingen, vooral tijdens zwaar multitasken:
http://blog.laptopmag.com...-core-series-low-cost-ssd
Areca ARC-1200 er tegenaan gooien en de OCZ Core doet het waarschijnlijk al een stuk beter tijdens zware multi-tasking. Nog mooier: 2x OCZ Core 32GB in raid 0 op een ARC-1200.
Ik kan nergens vinde hoeveel cache er nou op die areca 1200 zit? Staat gewoon niet in de specs?quote:Femme schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:58:
[...]
Mooie test overigens, hier heb je als potentiële koper wat aan.
Areca ARC-1200 er tegenaan gooien en de OCZ Core doet het waarschijnlijk al een stuk beter tijdens zware multi-tasking. Nog mooier: 2x OCZ Core 32GB in raid 0 op een ARC-1200.
maratropa wijzigde dit bericht 26-07-2008 10:15 (45%)
128mb.quote:maratropa schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:12:
Ja dat zijn tenminste testen waar je wat aan hebt. Dus als ie belast wordt krijgt de Core problemen... Maarja als bootschijf naast andere schijven zul je dat probleem toch niet zo snel hebben, dat ie bijv. belast wordt door het inpakken van een rar terwijl je photoshop wilt openen..
Ik kan nergens vinde hoeveel cache er nou op die areca 1200 zit? Staat gewoon niet in de specs?
http://www.webconnexxion....th=79&products_id=634
en
http://www.starline.de/Ar...-1202-RAID-Controller.php
Aan de aansluiting te zien ondersteund de 1200 ook een bbu niet?quote:
Kan het nergens vinden. Je kan wel een write-back cache optie aanzetten voor de controller. Maar nergens wordt over een BBU gerept.quote:maratropa schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:55:
Aan de aansluiting te zien ondersteund de 1200 ook een bbu niet?
Mischien moet je WebConxxion eens mailen. Die zijn doorgaans wel goed op de hoogte.
Inderdaad, de Areca ARC-1200 heeft geen BBU ondersteuning.quote:_Arthur schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:12:
[...]
Kan het nergens vinden. Je kan wel een write-back cache optie aanzetten voor de controller. Maar nergens wordt over een BBU gerept.
Mischien moet je WebConxxion eens mailen. Die zijn doorgaans wel goed op de hoogte.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Reg. datum: 12 augustus 2005
Op de een of andere manier heb je ook problemen met meerdere schijven.quote:maratropa schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:12:
Ja dat zijn tenminste testen waar je wat aan hebt. Dus als ie belast wordt krijgt de Core problemen... Maarja als bootschijf naast andere schijven zul je dat probleem toch niet zo snel hebben, dat ie bijv. belast wordt door het inpakken van een rar terwijl je photoshop wilt openen..
Althans, ik wel
wanneer ik een film (geen HD) vanaf me 2e hdd afspeel , verder opera met 5+ tabs openzet, en dan nog eens dreamweaver open gooi, dan wordt alles zeer sloom, todat ik de film even op pauze zet (die op een andere hdd staat), zogauw de film gepauzeert is voel ik dat de boel een stuk sneller weer doorstart, binnen seconden is dreamweaver gestart, en daarna kan de film weer aan. Lijkt alsof er een dikke que onstaat ergens.
Reg. datum: 10 november 1999
Over welke chipsets heb je het dan? Bij de SSD review op de frontpage werd ook melding gemaakt dat een bepaalde chipset de controller helemaal niet herkende.quote:Kingeling schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:03:
Ik heb gisteren mijn OCZ core 64GB gehaald, maar hij wordt niet herkend in de bios door 2 verschillende systemen. AHCI staat in beide gevallen uit. Iemand enig idee anders dan dat de schijf retour leverancier kan?
Als jouw chipset gewoon incompatible is met de SSD kun je altijd nog een PCI-e 1x sata controller halen, die zijn niet zo heel duur meer en leveren prima doorvoersnelheden.
Link: http://www.webconnexxion....79&page=1&sort=4a
Edit: Misschien dat een BIOS update nog kan helpen voor je moederbord
frankknopers wijzigde dit bericht 27-07-2008 12:46 (12%)
Reg. datum: 10 november 1999
Ik realiseer me dat dit neit geheel thuishoort in dit topic, maar hier zitten wel de experts met gebruikservaring van deze schijfjes... Zal het beperkt houden
Of het daadwerkelijk zo is weet ik niet, maar de firmware van een harddisk bestaat uit 400.000 regels code waar fabrikanten al jaren niet echt meer aan durven te zitten.quote:Blaze85 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:16:
Waarom zou een moederbord een SATA SSD niet herkennen?
Dit is hele oude code waar af en toe wat kleine wijzigingen in worden gedaan, maar verder niet.
Bij de SSD's moest de code volledig opnieuw geschreven worden door de fabrikanten, wat her en der tot wat compatibiliteits problemen kan leiden.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de SSD's zich netjes aan de specs houden, maar dat er bugs zitten in de chipsets die zijn toegespitst op hardeschijven?
http://www.alternativerecursion.info/?p=106
Het komt er op neer dat de gemiddelde "random acces penalty" van random writes 246ms is, tegenover de 0.43ms van de reads. En daarom is de CORE zo focking traag met kleine writes
En daar nog wel een interressante conclusie bij
"If you buy this drive for desktop use in windows vista, make sure to use a page file on a different disc, or disable it altogether, not a bad solution since ram is so cheap these days…"
Omdat de pagefile dus met kleine writes benaderd wordt... Dit zorgt misschien ook wel voor rare vertragingen die mensen hebben?
En nog een artikel, memoright vs velociraptor
http://www.xlr8yourmac.co...ptor_Raptor.html#storytop
maratropa wijzigde dit bericht 28-07-2008 11:32 (49%)
Ik heb gekeken naar SSD HD's om zo eentje erin te doen. Volgens mij zit er een ATA disk in nu, zal straks de HD openschroeven en kijken, maar kan ik ook een SATA disk indoen met een converterje? Of werkt dat niet bij laptops? Zo'n Transcend TS32GSSD25S-M is echt niet duur voor 32GB. Ik heb nu 40GB HD in zitten.
Andere optie zou een ATA SSD schijf zijn, maar die zijn veel kleiner en veel duurder; eg 16GB voor 165 EUR, terwijl die SATA maar 98 is.
Als ik er geen SSD schijf in mijn laptop kan doen, heeft het wel zin om te upgraden naar een nieuwere notebook HD? Mijn laptop is een TravelMate 800.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge.
Die aanname wordt alleen gedaan door mensen die de resultaten van I/O trace benchmarks verkeerd intepreteren. Dergelijke benchmarks meten de pure I/O performance van het storage systeem en geen systeemperformance. Je kunt er dan ook geen conclusies over de systeemperformance aan verbinden. Wel laten ze erg duidelijk zien hoe verschillende harde schijven, I/O controllers e.d. ten opzichte van elkaar presteren. Simpele vragen zoals welke harde schijf voor 100 euro de beste prestaties biedt kun je er goed mee beantwoorden. Als je antwoord wilt vinden op de vraag welke combinatie van componenten (processor, geheugen, video, storage) voor een x bedrag de beste prestaties levert, moet je applicatiebenchmarks gebruiken die meten hoeveel tijd een systeem nodig heeft om bepaalde gebruikershandelingen uit te voeren.quote:Enlightenment schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:03:
[...]
I/O trace benchmarks zoals Vantage imiteren de echte I/O read/write requests van een bepaald programma en spelen die af ('replay') op een hardeschijf of RAID-array naar keuze, zodat je de performance kan testen met het soort I/O die dat programma, zoals Adobe Photoshop, geneereert. De grote aanname hierbij is dat de I/O een 100% bottleneck vormt, wat niet altijd het geval is.
Als je je al ergert aan je huidige HD, dan zal ik die Transcend links laten liggen, die zal nog een factor 2 trager zijn.quote:Darkvater schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:51:
Ik heb een oude(re) laptop van zo'n 3 jaar oud. Eigenlijk word ik gek van de slome HD die erin zit en was van plan om die te updaten. Heeft iemand hier tips voor?
Ik heb gekeken naar SSD HD's om zo eentje erin te doen. Volgens mij zit er een ATA disk in nu, zal straks de HD openschroeven en kijken, maar kan ik ook een SATA disk indoen met een converterje? Of werkt dat niet bij laptops? Zo'n Transcend TS32GSSD25S-M is echt niet duur voor 32GB. Ik heb nu 40GB HD in zitten.
Andere optie zou een ATA SSD schijf zijn, maar die zijn veel kleiner en veel duurder; eg 16GB voor 165 EUR, terwijl die SATA maar 98 is.
Als ik er geen SSD schijf in mijn laptop kan doen, heeft het wel zin om te upgraden naar een nieuwere notebook HD? Mijn laptop is een TravelMate 800.
Kijk liever naar een MTron, OCZ of Samsung SSD.
RnB wijzigde dit bericht 28-07-2008 12:01 (73%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 63 64 65 66 last
Dit topic is gesloten.