quote:
k heb vandaag me 64GB OCZ core ssd binnengekregen

,
alleen heb ik meteen al een `bug` gevonden aan de behuizing.
voorzover ik weet (en google), heeft iedere normale sata laptop hdd, een kleine ruimte aan een zijde.

(zie rechts naast de sataconnector).
De OCZ heeft deze niet, hij heeft de connectoren, en daarnaast is alles volledig afgesloten.
In mijn thinkpad T61p zit een pinnetje, welke normaal een stukje in dat gat valt..
ik heb net 2 uur lopen buigen, en dukken, etc, maar hij past gewoon niet.

.
Hij komt ongeveer op 2mm na niet diep genoeg in het slot.
In mijn ultrabay hdd behuizing past hij daarintegen wel perfect (deze heeft geen pin).
Wel een puntje om op te letten lijkt me, wees dus gewaarschuwd als je een thinkpad T61p bezitter bent (waarschijnlijk hebben andere modellen dit ook), dat die pin ervoor zorgt dat de ocz niet past in de normale hdd bay.

**Edit**
*Ik keek gisteren scheef, (krappe hdd bay), de gleuf was niet het probleem, maar de printplaat met de sata connector in de laptop.
De connector zit op een klein stukje printplaat. de hoogte tussen de printplaat & connector is `precies` goed voor een normale hdd, maar de OCZ is iets van 1mm dikker (mijne dan), hierdoor kon ik hem niet volledig in de connector drukken.
oplossing: verwijder de hdd slede & de rubbers, en haal even de polssteun van de thinkpad af,
vervolgens laptop ondersteboven, en de hdd er langzaam induwen, terwijl je hem omhoog wipt met een platte schroevendraaier

.
Nu zijn ook me bench marks wat beter, (haal 15MB/s meer als in de ultrabay)
I
CrashOverDrive wijzigde dit bericht 23-07-2008 22:17 (66%)