quote:
pingkiller schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:13:
[...]
Voor die prijs heb je al minimaal 2x1TB aan gewone schijven. Performance is leuk,maar ik denk dat het maar heel weinig 'gewone' consumenten kan schelen of windows nou in 30 ipv 50 seconde opstart. Die vinden het veel belangrijker dat ze genoeg ruimte hebben om hun foto's en mp3tjes op te slaan.
Daarom ben ik ook meer geinstresseerd in berichten over hele goedkope
ssd's dan hele snelle
ssd's.(hoewel een combo mij natuurlijk helemaal zou interesseren,maarja,die berichten zullen we voorlopig nog wel niet zien)
SSD's zijn niet alleen interessant vanwege het iets sneller opstarten van je OS, maar vooral vanwege het feit dat alle basisapplicaties direct beschikbaar zijn. Dus dingen als excel of word opstarten, een pdf openen via je browser, navigeren door de menu's enz.
Daarbij kan een
SSD veel responsiever werken dan een ratelende harddisk, terwijl die laatste weer superieur is voor het opslaan van grote blokken data zoals video, games, foto's enz. Ik heb dan liever een snellere
SSD dan een grotere, want voor een opstartschijf voldoen de huidige 32 tot 128GB modellen voor alle situaties.
edit 1: Ze kunnen
SSD's wel veel groter maken qua opslagruimte, maar ze blijven dan op achterstand omdat de ontwikkelingen van reguliere storage ook gewoon doorzet. En met het verhogen van de opslagcapaciteit gaat de prijs ook niet bepaald naar beneden, terwijl je al een rappe 750GB harddisk hebt voor 70 euro.
edit 2: Ik heb trouwens een 32GB OCZ Core besteld gisteren bij Azerty. Levertijd stond op 14 dagen, maar hopelijk komt ie nog voordat ik op vakantie ga begin augustus. Kan ik even wat tests draaien en mijn bevindingen hier plaatsen.
frankknopers wijzigde dit bericht 21-07-2008 17:07 (18%)