[SSD] Wat is er beschikbaar en werkt het ? Deel 1
Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 63 64 65 66 last
Nieuw Topicniets rustig aan doen. er zit hier alleen maar een 100 mensen op u te wachten :-pquote:
verder kan er na het weekend wel een nieuw topic geopend worden.. en dan zullen we jullie met rust laten.Topicstart anyone?, ik wil het wel doen, maar ik weet niet veel van Harde schijven en benchen af.. dus laat ik het aan iemand anders over..
Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer
ik heb hem nu in een dell d830 laptop gestoken en vista x64 sp1 setup loopt op de achtergrond
Het enige wat de nieuwe OP nodig heeft is een OCZ Core review met goede benchsquote:MikeVM schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:40:
[...]
niets rustig aan doen. er zit hier alleen maar een 100 mensen op u te wachten :-p
verder kan er na het weekend wel een nieuw topic geopend worden.. en dan zullen we jullie met rust laten.Topicstart anyone?, ik wil het wel doen, maar ik weet niet veel van Harde schijven en benchen af.. dus laat ik het aan iemand anders over..
Wat hebben mensen toch met laptops tegenwoordig... ik wil zo'n ding zien in een overclockte E8400quote:DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:50:
ik heb hem nu in een dell d830 laptop gestoken en vista x64 sp1 setup loopt op de achtergrond
tja ik ga hem nou eenmaal zelf in een laptop hangen, heb ook geen 2,5"->3,5" converter anders had ik hem nog wel in een desktop kunnen hangen
iig atto bench:
OCZ-CORE 128GB:

kom maar op met verzoeknummers
ter vergelijk nog even een Samsung SATA1/SATA2 die ik een tijdje geleden ook getest heb :
SATA1:

SATA2:

iig atto bench:
OCZ-CORE 128GB:

kom maar op met verzoeknummers
ter vergelijk nog even een Samsung SATA1/SATA2 die ik een tijdje geleden ook getest heb :
SATA1:

SATA2:

Een HDTach Full Bench Read+Write graag.quote:
Zoiets als deze: http://www.neworder.org/b...-fullbench-read-write.jpg
Alsof je 'm perse in je desktop moet bevestigen voor wat benchs... leg 'm er gewoon los inquote:DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:27:
tja ik ga hem nou eenmaal zelf in een laptop hangen, heb ook geen 2,5"->3,5" converter anders had ik hem nog wel in een desktop kunnen hangen
Maar mooie testresultaten
PC Vantage zou misschien handig zijn; daarop scoorde de OCZ-II SSD ook enorm goed.

.

Reg. datum: 05 april 2004
Reg. datum: 05 april 2004
Matched: ssd
wat ik me nu afvraag is zijn dit soort disks ook inzetbaar voor bv webservers/websites/databases
of zijn ssd's hier niet voor bedoelt ?
opzich zou een 4/8gb ssd voor mij all voldoende zijn om all mijn websites op te hosten en de database ook op te zetten.
is de levensduur toereikend hiervoor of is dit nog niet helemaal bekend ?
of zijn ssd's hier niet voor bedoelt ?
opzich zou een 4/8gb ssd voor mij all voldoende zijn om all mijn websites op te hosten en de database ook op te zetten.
is de levensduur toereikend hiervoor of is dit nog niet helemaal bekend ?
eve-online
sisoft sandra heeft weinig zin (half uurtje staan draaien met 0% metertje rechtsbovenin)quote:maratropa schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:31:
[...]
Zou je als je gaat benchen behalve de standaard benches (atto, hdtune, hdtach)
ook iometer en sandra mee kunnen pakken;
Iometer staat hier beschreven:
Het grote IOMeter benchmark topic
Sisoft sandra deze waarders posten (zoals enlightenment laat zien)
Enlightenment in "[Benchmarks] Het grote: "Post hier je RA..."
iometer iig gedraait, met settings uit het topic :
http://dl.a2000.nu/ddx/ssd/ocz-core/iometer-results.csv
DDX wijzigde dit bericht 18-07-2008 17:50 (7%)
als ik zo snel kijk is dat koopware ?quote:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2469
Friesland Computers heeft er 2x 128GB OCZ Core SSD op voorraad.
Friesland Computers heeft er 2x 128GB OCZ Core SSD op voorraad.
Blaze85 wijzigde dit bericht 18-07-2008 17:41 (8%)
De write kan je niet uitvoeren zie ik, aangezien het je OS disk is. De read-versie is free/trial ware, dus die zou je kunnen proberen.quote:DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:33:
als ik zo snel kijk is dat koopware ?
http://www.cdromland.nl/?...n&mmID=5&subID=10
64GB en 128GB OCZ Core SSD op voorraad.
64GB en 128GB OCZ Core SSD op voorraad.
Blaze85 wijzigde dit bericht 18-07-2008 17:42 (19%)
klinkt als een erg oud pakket, moet hem in compatibility mode draaien om hem in vista te runnenquote:_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:38:
[...]
De write kan je niet uitvoeren zie ik, aangezien het je OS disk is. De read-versie is free/trial ware, dus die zou je kunnen proberen.
iig :

2e run :

DDX wijzigde dit bericht 18-07-2008 17:59 (9%)
hmms je hebt gelijk, sata 2,5" heeft zelfde aansluitingquote:Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:54:
[...]
Alsof je 'm perse in je desktop moet bevestigen voor wat benchs... leg 'm er gewoon los in.
Maar mooie testresultaten.
vanavond hang ik hem dus thuis ook nog wel even in m'n desktop (xeon 3.4ghz)
ik ging nog even uit van de 2,5" ata disken die andere connector ed hadden
Het is ook niet het nieuwste tooltje nee. Maar is, wat ik er tot nu toe van heb gezien, erg accuraat en betrouwbaar.quote:DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:56:
klinkt als een erg oud pakket, moet hem in compatibility mode draaien om hem in vista te runnen
iig :
2e run :
Zijn dit trouwens long/full-benches? Die draaien wat langer en geven een beter beeld.
Die spike in je 2e run is wel frappant, ben benieuwd of je zoiets ook in een long/full bench ziet.
Ik heb zelf ook 2x 2,5" HD's in m'n desktop hangenquote:DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:14:
[...]
hmms je hebt gelijk, sata 2,5" heeft zelfde aansluiting
vanavond hang ik hem dus thuis ook nog wel even in m'n desktop (xeon 3.4ghz)
ik ging nog even uit van de 2,5" ata disken die andere connector ed hadden
SATA is gewoon geniaal
ja zijn long/full benchesquote:_Arthur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:30:
[...]
Het is ook niet het nieuwste tooltje nee. Maar is, wat ik er tot nu toe van heb gezien, erg accuraat en betrouwbaar.
Zijn dit trouwens long/full-benches? Die draaien wat langer en geven een beter beeld.
Die spike in je 2e run is wel frappant, ben benieuwd of je zoiets ook in een long/full bench ziet.
zal de bench vanavond thuis nog eens runnen als de hd als 2e schijf in mijn desktop hangt
is nu os schijf, en misschien dat vista wat aan het doen was
al is die iets hogere piek rond de 85gb in beide te zien
DDX wijzigde dit bericht 18-07-2008 18:44 (4%)
helaas freeware versie doet geen hd benchquote:Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:58:
PC Vantage zou misschien handig zijn; daarop scoorde de OCZ-II SSD ook enorm goed.
En hoeveel start Windows sneller op tov de vorige HD?
heb het idee wel redelijk rap, maarja dit is gewoon laptop waar ik even snel verse install op gegooid heb
zo ff timen vs 80gb 7200rpm die normaal in die laptop zit (ook kale test setup)
zo ff timen vs 80gb 7200rpm die normaal in die laptop zit (ook kale test setup)
ik heb de hd ook nog even in een desktop machine (optiplex gx755 met qc 2.66) gehangen hier
en hdtach vergeleken met de os schijd (wdc velociraptor 80gb)
OCZ :

WDC :

en hdtach vergeleken met de os schijd (wdc velociraptor 80gb)
OCZ :

WDC :

DDX wijzigde dit bericht 18-07-2008 23:16 (18%)
Als dat piekje niet op een vaste plek is zal het wel aan de bench liggen ofzo. Ik zou me er geen zorgen over maken.quote:DDX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:14:
ik heb de hd ook nog even in een desktop machine (optiplex gx755 met qc 2.66) gehangen hier
en hdtach vergeleken met de os schijd (wdc velocirapto 80gb)
OCZ :
[afbeelding]
WDC :
[afbeelding]
piekje naar beneden (50mb/sec) geen idee, paar keer gerund maar komt steeds wel terug (niet op vaste plek)
zie je ook in de benchen van de laptop
Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 63 64 65 66 last
Dit topic is gesloten.