Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 24 maart 2000
Geen matches

Ik vind het daar een beetje vroeg voor splitsen niet? Plus alle info bij elkaar is wel makkelijk..

maratropa wijzigde dit bericht 13-07-2008 13:04 (4%)

Reg. datum: 26 april 2002
Geen matches

Ja, beetje voorbarig. Zo ontzettend veel is er nu ook weer niet. Als je een goede TS hebt waar de verschillen in uitgelegd worden, lijkt mij wel voldoende. Anders krijg je een beetje vreemde situaties, de Mtron Mobi in het ene topic en de Pro in de ander, totdat er een enthousiaste consument is die het geld er wel voor over heeft en opeens naar het andere topic toe zou moeten.

You can't always get what you want. I can, but you can't.

Newbie
Reg. datum: 28 februari 2004
Geen matches

Het lijkt me handig om even te wachten met splitsen tot er wat benchmarks en reviews voor de OCZ's zijn.

Charlie was a chemist, but Charlie is no more. What Charlie thought was H2O was H2SO4.

Reg. datum: 13 september 2003
Matched: ssd

quote:
DaCoTa schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:14:
Ja, beetje voorbarig. Zo ontzettend veel is er nu ook weer niet.
Het gaat niet primair om de schijven zelf, maar om de hele aard van de discussie. Als ik bijvoorbeeld hier met mijn professionele pet op zit dan zoek ik berichten over de opstellingen van 4 of meer disken in RAID en met welke setting en controller dat het beste samenwerkt. De berichten over een enkele OCZ storen dan lichtelijk, want dat is feitelijk een heel ander topic. Daar gaat het om het gebruik van 1 SSD disk die zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Zit ik echter met m'n home user pet op, dan kijk ik weer wel naar de OCZ berichten. Zo'n enkele disk is bijvoorbeeld leuk voor in mijn PS3, maar de discussie is niet echt interesant voor het inrichten van mijn high end server.

De splitsing is dan ook niet primair gebasseerd op SLC of MLC en ook niet op de mtron mobi of pro ofzo, maar puur een discussie met hoe meerdere SSDs scalen met diverse raid controllers in het ene topic en enkele (goedkope) SSDs in het andere topic.

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
flowerp schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:12:
[...]

Het gaat niet primair om de schijven zelf, maar om de hele aard van de discussie. Als ik bijvoorbeeld hier met mijn professionele pet op zit dan zoek ik berichten over de opstellingen van 4 of meer disken in RAID en met welke setting en controller dat het beste samenwerkt. De berichten over een enkele OCZ storen dan lichtelijk, want dat is feitelijk een heel ander topic. Daar gaat het om het gebruik van 1 SSD disk die zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Zit ik echter met m'n home user pet op, dan kijk ik weer wel naar de OCZ berichten. Zo'n enkele disk is bijvoorbeeld leuk voor in mijn PS3, maar de discussie is niet echt interesant voor het inrichten van mijn high end server.

De splitsing is dan ook niet primair gebasseerd op SLC of MLC en ook niet op de mtron mobi of pro ofzo, maar puur een discussie met hoe meerdere SSDs scalen met diverse raid controllers in het ene topic en enkele (goedkope) SSDs in het andere topic.
Ik zou niet weten waarom je de Core SSD's niet in een professionele server zou kunnen gebruiken :P.

als je specifieke opmerkingen/vragen hebt over raid configuratie met ssd's oid kan je toch altijd appart topic openen ?
Reg. datum: 13 september 2003

quote:
Blaze85 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:48:
[...]
Ik zou niet weten waarom je de Core SSD's niet in een professionele server zou kunnen gebruiken :P.
Tsja, het kan natuurlijk wel, maar het gaat natuurlijk iets minder over een specifieke SSD als wel om de opzet ervan. Er zijn in dit topic een groot aantal posts geplaatst door oa Femme, arjan.t en flapsie die zich duidelijk richten op ultra high performance. Een setup van rond de 3500,- euro is dan helemaal niets. Dwars hier door heen komt dan de discussie van een andere groep mensen die 150,- voor een SSD al te veel vinden. Voor hun toepassing is dat overigens helemaal niet raar, maar het lijkt mij gewoon een andere discussie. Andere mensen en andere toepassingen. Check maar eens wie er alleen over de Core SSD's posten en wie er over Mtron/memoright en Areca posten.

Maar ja, het -hoeft- natuurlijk niet gesplitst te worden. Het was maar een voorstel hoor :P

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

Volgens de Alternate site zouden de 64 en 128GB versies van de OCZ's op voorraad zijn...
http://www.alternate.nl/h...Disk&&tn=HARDWARE
Iemand al 1 in huis?

Konijn is stoer!
Reg. datum: 19 april 2001

quote:
flowerp schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:53:
[...]

Tsja, het kan natuurlijk wel, maar het gaat natuurlijk iets minder over een specifieke SSD als wel om de opzet ervan. Er zijn in dit topic een groot aantal posts geplaatst door oa Femme, arjan.t en flapsie die zich duidelijk richten op ultra high performance. Een setup van rond de 3500,- euro is dan helemaal niets. Dwars hier door heen komt dan de discussie van een andere groep mensen die 150,- voor een SSD al te veel vinden. Voor hun toepassing is dat overigens helemaal niet raar, maar het lijkt mij gewoon een andere discussie. Andere mensen en andere toepassingen. Check maar eens wie er alleen over de Core SSD's posten en wie er over Mtron/memoright en Areca posten.

Maar ja, het -hoeft- natuurlijk niet gesplitst te worden. Het was maar een voorstel hoor :P
True, ik ben vooral bezig ze in servers te gebruiken en zo veel mogelijk I/O's er uit te halen, daarom ben ik vooral in IOps geinteresseerd van bepaalde setups.

Maar ik zie ook veel mensen posten die er gewoon een willen in hun desktop, meer niet.

quote:
miloman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:29:
Volgens de Alternate site zouden de 64 en 128GB versies van de OCZ's op voorraad zijn...
Iemand al 1 in huis?
helaas kmelektronik geeft 4-5 dagen aan
Geen matches

quote:
Iemand al 1 in huis?
w00t.

Beetje duur alleen bij Alternate.

Geen matches

Verschillende webshops zeggen nu dat ze 'm op voorraad hebben bij de leverancier. Ik word helemaal krank van het wachten. Waarom zijn er nog geen benchmarks? Is er er helemaal geen pipo bij die webshops of leveranciers die niet eventjes die dingen kan benchen? Dit is echt een absurde situatie.

geen
Reg. datum: 12 juli 2001
Geen matches

quote:
Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:13:
Verschillende webshops zeggen nu dat ze 'm op voorraad hebben bij de leverancier. Ik word helemaal krank van het wachten. Waarom zijn er nog geen benchmarks? Is er er helemaal geen pipo bij die webshops of leveranciers die niet eventjes die dingen kan benchen? Dit is echt een absurde situatie.
Anders bel je zelf een shop, schaf je hem aan en maak je benchmarks. Heb je daar geen zin in, lekker afwachten en maak je niet druk.

From: service@kmelektronik.de
Subject: Ihre Bestellung bei K&M wird ausgeliefert

eta:

Leistungsdatum: 17.7.2008

:)
Geen matches

quote:
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:08:

eta:

_O_.

Ga je 'm benchen? Jij had toch de 128GB?

Geen matches

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:23:
[...]

Anders bel je zelf een shop, schaf je hem aan en maak je benchmarks. Heb je daar geen zin in, lekker afwachten en maak je niet druk.
Ja, eerst aanschaffen en dan benchmarks maken, terwijl ik eerst benches wil zien voor de aanschaf :+.

Reg. datum: 24 maart 2000
Geen matches

quote:
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:08:

eta:

Zou je als je gaat benchen behalve de standaard benches (atto, hdtune, hdtach)
ook iometer en sandra mee kunnen pakken;

Iometer staat hier beschreven:
Het grote IOMeter benchmark topic

Sisoft sandra deze waarders posten (zoals enlightenment laat zien)
Enlightenment in "[Benchmarks] Het grote: "Post hier je RA..."
geen
Reg. datum: 12 juli 2001
Geen matches

quote:
Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:23:
Ja, eerst aanschaffen en dan benchmarks maken, terwijl ik eerst benches wil zien voor de aanschaf :+.
Dan moet je dus niet zo zeuren en gedult hebben.

quote:
Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:22:
[...]

_O_.

Ga je 'm benchen? Jij had toch de 128GB?
128gb ja, ik ga hem zelf uiteindelijk in m'n ibm x60s hangen (core duo 1.66ghz)
maar zal hem ook even in een iets snellere laptop hangen (dell d830 met 2.4ghz core2duo) en daar wat benchmarks runnen
Geen matches

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:33:
[...]

Dan moet je dus niet zo zeuren en gedult hebben.
Ik heb geen geduld :o.

Geen matches

quote:
DDX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:00:
[...]

128gb ja, ik ga hem zelf uiteindelijk in m'n ibm x60s hangen (core duo 1.66ghz)
maar zal hem ook even in een iets snellere laptop hangen (dell d830 met 2.4ghz core2duo) en daar wat benchmarks runnen
_O_.

Geen matches

quote:
Iemand al 1 in huis?
Nu weer levertijd onbekend... omg.

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004
Geen matches

quote:
Blaze85 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:17:
[...]

Nu weer levertijd onbekend... omg.
Tja, als iedereen de beschikbare exemplaren opkoopt dan krijg je dat natuurlijk. :)

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Geen matches

quote:
Roamor schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:18:
[...]

Tja, als iedereen de beschikbare exemplaren opkoopt dan krijg je dat natuurlijk. :)
Lijkt me sterk dat het er al zo snel doorheen was :o.

Reg. datum: 01 september 1999
Geen matches

Ik kan me de ongeduld goed voorstellen. Same here :9
Dan weer leverbaar, dan weer niet. En wie wil niet eerst ff benchmarks zien voordat hij/zij tot aanschaf overgaat.

Mailtje naar Max ICT: Eind Aug worden ze verwacht :o

Beter bij een andere winkel kijken dus. En bij Max ICT stond een paar dagen geleden nog dat ze de OCZ Core's op voorraad hadden (bij de leverancier)........

Sake wijzigde dit bericht 15-07-2008 20:54 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws