Hoofdcategorieën
Topicacties

[SSD] Wat is er beschikbaar en werkt het ? Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 63 64 65 66 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 april 2001
Geen matches

quote:
Blaze85 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:18:
Cool Prices ook, meteen de "goedkoopste".
kmelectronics blijft stukje goedkoper ;)
Reg. datum: 18 februari 2003
Geen matches

quote:
DDX schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:51:
[...]

kmelectronics blijft stukje goedkoper ;)
Met verzendkosten naar Nederland niet zeker?

Ik snap helemaal niets van hun site trouwens, niet eens Engels :r.

Geen matches

verzendkosten waren 20 euro en betaling kon per paypal, wel zo veilig

dus ook inclusief verzendkosten goedkoper ;)
Geen matches

quote:
DDX schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:12:
verzendkosten waren 20 euro en betaling kon per paypal, wel zo veilig

dus ook inclusief verzendkosten goedkoper ;)
Ok, maar als er iets mis is na een paar maanden, communiceer ik toch liever met een Nederlandse webshop :').

Geen matches

Mja ach of de winkel nou in friesland zit of in duitsland, blijft toch kwestie van opsturen bij defect.
(voor mij dan die in omgeving van amsterdam woont)

Een van de redenen waarom sommige mensen liever (flink) wat meer betalen en hem bij winkel om de hoek halen ;)
Matched: ssd

Je argument gaat helaas niet meer op:

Max ICT levert de SSD's nu ook, worden verwacht binnen 3 dagen:
pricewatch: OCZ Core OCZSSD2-1C32G
¤ 142,74

pricewatch: OCZ Core OCZSSD2-1C64G
¤ 228,68

pricewatch: OCZ Core OCZSSD2-1C128G
¤ 411,60

Dat scheelt toch even ongeveer 10, 20 en 30 euro vergeleken met de voormalig goedkoopste aanbieder, Azerty. De 32GB en 64GB zitten zelfs onder de adviesprijs van 149 en 229 euro :9 :9.

Geen matches

voor de 128gb die ik heb besteld zit het nu idd rond zelfde prijs
(vanmorgen mailtje van kme dat ze verwachten de disk binnen week op te sturen)
Reg. datum: 09 oktober 2005

Ben benieuwd naar de resultaten van die OCZ SSD's...Laat maar komen zodra jullie ze hebben. Ik ben zeer geinteresseerd in zo'n 128 gb schijfje maar 128 is ook echt minimaal wat ik nodig heb. 400 euro vind ik nog net wat te duur, wie weet over een paar weekjes.
Reg. datum: 13 september 2003

quote:
voodooless schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:07:
Ik heb zojuist benchmarks gekregen van twee configuraties, eentje met SSD, eentje SAS disks, beiden op een ICP SAS controller. Ik kan helaas niet in al teveel details gaan...
Is dat zo gezegd niet een beetje appelen en peren? SSD is een opslag techniek, terwijl SAS een interface standaard is. Bedoel je niet SSD vs HDD? Of nauwkeuriger, SSD-SATA1, vs HDD-SAS?

In theorie zouden SSD fabrikanten hun 'disks' ook met een native SAS interface kunnen uitvoeren. Dat dat nog nauwelijks gebeurd, op wat vagere merken na, geeft misschien aan dat SSD momenteel nog niet echt op de hele professionele server markt richt?

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

The Third Jellyfish
Reg. datum: 05 september 2001

quote:
flowerp schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:05:
[...]
In theorie zouden SSD fabrikanten hun 'disks' ook met een native SAS interface kunnen uitvoeren. Dat dat nog nauwelijks gebeurd, op wat vagere merken na, geeft misschien aan dat SSD momenteel nog niet echt op de hele professionele server markt richt?
De Profi markt zijn geen early adaptors. Vandaar dat dikke servers nog met relatief oude hardware werken ten opzichte van moderne desktops.

Specs - Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Geen matches

Waar blijven die goddamn benchmarks... ik word knettergek van het wachten 8)7.

geen
Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:26:
De Profi markt zijn geen early adaptors.
EMC probeerde dik 20 jaar geleden SSD te introduceren. Hoezo 'geen early adoptors'. Juist de professionele markt is doorgaans als eerste er bij om technologie in te zetten. Daar waar zij wel de investeringen verantwoord achten wachten de eindgebruikers doorgaans met de aanschaf wanneer dit betaalbaar is.
quote:
Blaze85 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:38:
Waar blijven die goddamn benchmarks... ik word knettergek van het wachten 8)7.
Als niemand ze heeft, komen er ook geen benchmarks natuurlijk ;)

_Arthur wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:58 (56%)

Geen matches

quote:
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:26:
[...]
De Profi markt zijn geen early adaptors. Vandaar dat dikke servers nog met relatief oude hardware werken ten opzichte van moderne desktops.
Dat hangt ervan af. Bedrijfskritische processen kunnen inderdaad nog wel eens op hardware en software draaien uit de jaren 60 of 70. In het performance segment is men er juist weer veel eerder bij. Daarnaast, SAS is geen relatief oude hardware ;)

Reg. datum: 01 september 1999

Wel apart dat de OCZSSD2-1CXXG Core serie 2 jaar fabrieksgarantie heeft ipv de 1 jaar van de OCZSSD2-1SXXG serie. En de levertijd lijkt weer veranderd....slecht teken of hebben de winkels al zoveel voorbestellingen in huis?

En idd, ook Ik ben benieuwd naar de eerste reviews. Hopelijk kunnen ze de cijfers van OCZ bevestigen.

Sake wijzigde dit bericht 12-07-2008 20:01 (39%)

Geen matches

quote:
_Arthur schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:01:

[...]

Als niemand ze heeft, komen er ook geen benchmarks natuurlijk ;)
Bij nieuwe producten sturen ze toch gewoon eerst samples naar Tom's Hardware en dergelijke? Ik vind het raar dat ze het eerst bij de consument brengen en daarna pas samples gaan sturen naar reviewsites. Dit is de omgekeerde wereld.

Newbie
Reg. datum: 28 februari 2004
Geen matches

quote:
Blaze85 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Bij nieuwe producten sturen ze toch gewoon eerst samples naar Tom's Hardware en dergelijke? Ik vind het raar dat ze het eerst bij de consument brengen en daarna pas samples gaan sturen naar reviewsites. Dit is de omgekeerde wereld.
Ja, dat vind ik ook raar. Op SA suggereerde iemand dat die sites misschien onder NDA zaten, maar je zou verwachten dat ze nu wel met eventuele reviews naar buiten zouden mogen komen aangezien de officiele lanceerdatum van het product afgelopen vrijdag was.

Blijft over dat niemand een vroeg exemplaar heeft gekregen, en daar kan ik geen goede reden voor bedenken.

Charlie was a chemist, but Charlie is no more. What Charlie thought was H2O was H2SO4.

Geen matches

quote:
NHJ BV schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Ja, dat vind ik ook raar. Op SA suggereerde iemand dat die sites misschien onder NDA zaten, maar je zou verwachten dat ze nu wel met eventuele reviews naar buiten zouden mogen komen aangezien de officiele lanceerdatum van het product afgelopen vrijdag was.

Blijft over dat niemand een vroeg exemplaar heeft gekregen, en daar kan ik geen goede reden voor bedenken.
SA? NDA :')?

Reg. datum: 09 maart 2006
Geen matches

quote:
Non-Disclosure Agreement

Geen matches

quote:
W0153R schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:17:
[...]

Non-Disclosure Agreement
Ah.

Je wilt als fabrikant toch juist dat je shit getest wordt voordat het in de winkels ligt... maar goed.

Reg. datum: 07 juli 2008
Geen matches

officieel antwoord van OCZ ivm reviews:
http://ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=39995

quote:
"They are not in the supply chain"

Hmm, lekker vaag. Ze hebben bij OCZ toch al verschillende Core SSD's in handen gehad? Ze hebben er immers ook promotiefoto's van gemaakt. Had die dan gewoon opgestuurd naar een paar reviewsites. Een paar samples zijn wel wat belangrijker dat het naar reviewsites gaat dan naar de normale consument :').

Enige reden die ik kan bedenken: ze verwachten dat de Core SSD zo'n succes wordt, dat de productie op dit moment nog laag is en nog amper aan de vraag kan voldoen. Wanneer er nu al reviews waren zou dat de vraag alleen maar stimuleren.

Blaze85 wijzigde dit bericht 13-07-2008 09:46 (17%)

Dit topic nadert alweer bijna de 1000 posts en volgens de ongeschreven regels zou dan zo ongeveer een nieuw deel geopend worden.

Zou het voor dit nieuwe deel dan niet handig zijn om de discussie in 2 topics op te splitsen?

In dit topic zie je nu dat 2 verschillende soorten SSDs besproken worden met elk hun eigen discussie: de ultra cheape stuff voor de consument waarvoor het maar niet goedkoop genoeg kan zijn. Alle berichten over de OCZ vallen hier grofweg onder. De andere soort SSD is de ultra high performance voor mensen die er beroepshalve mee te maken krijgen en waarvoor het niet snel genoeg kan zijn, waarbij de prijs veel minder een issue is. Alle berichten over de Areca, de IOP341 etc, RAID levels, mtron etc vallen hier onder.

Je ziet ook dat in beiden discussies voornamelijk een andere groep mensen reageert.

Geen matches

Goed idee inderdaad _O_.

Reg. datum: 18 november 2000
Geen matches

Je bedoelt dus gewoon een topic over MLC's en een over SLC's ;)

Reg. datum: 19 januari 2003
Geen matches

quote:
pimlie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:11:
Je bedoelt dus gewoon een topic over MLC's en een over SLC's ;)
Dat zou ik dan weer niet doen. Ik zou het opsplitsen in high-end en low-end, dan drijft de technologie (die zomaar kan veranderen) de inhoud van het topic niet. Goed idee om te splitsen iig.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Tweak-City met ons mee!

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 63 64 65 66 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: