Gathering of Tweakers

Quicksearch
@ Huibster

Kunnen jullie bij www.memoright.nl niet een speciale aanbieding maken voor de tweakers ;)

Het lijkt erop dat de OCZ SSD's leverbaar gaan geraken:

Verwachte levertijd: Artikel wordt verwacht op 09-07-2008 (28 stuks)

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2468

Ik verwacht dus binnen nu en een week of 2 28 reviews hier. ;)

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
Kryz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:27:

Dat had ik al gepost :P.

Ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten. AUB ook filmpjes maken van hoe snel Windows opstart enzo en Photoshop!!

quote:
Oh, eehhh, ja, ik had wel een paar posts omhoog gekeken om te zien of iemand het al gepost had, maar niet zover dat ik jouw post zag. ;) Topic gaat toch sneller dan ik dacht.
quote:
Ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten. AUB ook filmpjes maken van hoe snel Windows opstart enzo en Photoshop!!
Voor mij is inderdaad het opstarten een ding (waar ik nu uberhaupt al hibernation voor gebruik, dat is met een SSD misschien nog wel sneller), en het gebrek aan geratel. Daarnaast hoop ik ook dat er wat voordeel te zien is tijdens het browsen, want ik heb nogal eens dat sites met enorm veel files even willen 'hangen' omdat hij data aan het wegschrijven is. En hier en daar eens een spelletje opstarten, ben ik ook benieuwd naar.

Vooral write speed moet je testen. Want dat schijnt nogal eens tegen te vallen bij MLC SSD's

quote:
Kryz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:27:

Alle 3 de OCZ types bij FrieslandCompjoeters hebben ondertussen een "binnen 2 weken" levertijd.

Hierbij een overzichtje met een aantal SSDs en HDs.

http://benchmarkreviews.com/images/reviews/storage/SP064GBSSD25SV10/HD_Tach_Bandwidth.jpg

quote:
flapsie schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:23:
Hierbij een overzichtje met een aantal SSDs en HDs.

[afbeelding]
Alleen jammer dat sequential read speeds helemaal niks zegt over de kracht van SSD's, het is juist de zo goed als niet aanwezige access time die ze zo enorm veel sneller maakt.

Het wachten blijft op een goede review die al deze ssd's + wat hd's met elkaar vergelijkt en daarbij ook zinvolle reallife tests doet :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Kijk dan eens naar de review waar het plaatje uit komt...

Ook een leuke:
http://benchmarkreviews.com/images/reviews/storage/SP064GBSSD25SV10/System_Speed_Test_Access_Time.jpg

Helaas geen OCZ Core.

En verder is pagina 4 wel leuk, daar zie je de binnenkant van de Silicon Power drive.

DaCoTa wijzigde dit bericht 08-07-2008 16:10 (45%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:44:
[...]

Alle 3 de OCZ types bij FrieslandCompjoeters hebben ondertussen een "binnen 2 weken" levertijd.
hmmmmmmm... wat een baggerzooi.

Weet iemand trouwens waarom alle Core SSD's geen Friesland Computers prijsvermelding meer hebben? Dit vind ik een beetje erg vaag.

quote:
DaCoTa schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:07:
Kijk dan eens naar de review waar het plaatje uit komt...

Ook een leuke:
[afbeelding]

Helaas geen OCZ Core.

En verder is pagina 4 wel leuk, daar zie je de binnenkant van de Silicon Power drive.
Jammer dat het alleen READ access tijden zijn. Bij het schrijven ziet het er namelijk voor vrijwel alle SSD heel anders uit, bijv.

Transcend ts32gssd25s-m(MLC) 236ms
Crucial ct32gbfab0 77ms
Transcend ts32gssd25s-s(SLC) 50ms
Hama Flash memory drive 42ms
Hama High Speed solid state disk 9ms
Mtron msp-sata7025-03 ssd pro 7000 9ms
Samsung mcc0e64g8mpp 8ms
MemoRight GT serie2ms

Daar zitten nog echte slakken bij. Ben benieuwd wat de nieuwe OCZ gaan doen, die 0,3ms uit de specs is vast en zeker alleen lezen.

Acties: [view]

Door: voodooless Moderator AUD/VID
Zojuist heb ik bezoek gehad van onze product manager van onze server leverancier. Doel was het bespreken van SSD in server toepassingen. Dit werk mij voorlopig toch ten zeerste afgeraden, met als rede (toch weer de) betrouwbaarheid en problemen met de SATA interfaces. Ze testen zelf regelmatig verschillende soorten en merken, en de Super Talent SSD's dura drive SSD's die ze aanbieden zijn toch zeker niet de minste kwa durability zou je zeggen. Ik ben toch zeer huiverig om hiervoor te gaan.

Wat mij verder niet aan staat is dat je in reviews vrijwel nooit random wite benchmarks ziet. Iedereen weet hoe slecht ze daar in zijn (het overgrote merendeel in ieder geval), maar blijkbaar is er geen behoefte om te weten hoe dramatisch het daadwerkelijk is.

We konden goede SSD's krijgen: a 40k/per stuk ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Ja bitmicro maakt al jaren goed ssd's maar dat kost ook wat...

Maarja server of OS schijf is wel een flink verschil...
quote:
voodooless schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:16:
Zojuist heb ik bezoek gehad van onze product manager van onze server leverancier. Doel was het bespreken van SSD in server toepassingen. Dit werk mij voorlopig toch ten zeerste afgeraden, met als rede (toch weer de) betrouwbaarheid en problemen met de SATA interfaces. Ze testen zelf regelmatig verschillende soorten en merken, en de Super Talent SSD's dura drive SSD's die ze aanbieden zijn toch zeker niet de minste kwa durability zou je zeggen. Ik ben toch zeer huiverig om hiervoor te gaan.

Wat mij verder niet aan staat is dat je in reviews vrijwel nooit random wite benchmarks ziet. Iedereen weet hoe slecht ze daar in zijn (het overgrote merendeel in ieder geval), maar blijkbaar is er geen behoefte om te weten hoe dramatisch het daadwerkelijk is.

We konden goede SSD's krijgen: a 40k/per stuk ;)
Als ik jou was zou ik een keer een MemoRight halen om mee te testen. Dat zijn echte professionele SSD en super snel met lezen en schrijven (ook met random writes haalt de GT serie 600 IOPS, dat is ongeveer 5x zoveel als een savvio / raptor). Bij Toms Hardware hebben ze een uitgenreide test gedaan in vergelijking met Seagate Savvio en WD Raptor HD.

Mooi die MemoRights, maar wat about betrouwbaarheid :?

Stiekem denk ik dat het hele SSD gebeuren wel heel snel de markt in gepushed wordt. Alles en iedereen moet maar positief zijn, maar daarbij worden een aantal belangrijke dingen simpelweg vergeten.

Dat bericht staat eigenlijk haaks op een eerder bericht van Dell:
quote:
...global reliability data shows that SSD drives are equal to or better than traditional hard disk drives we've shipped.
Is het overigens geen idee voor T.net om zelf wat onderzoek te doen naar de betrouwbaarheid van SSD's? Bijvoorbeeld door een test setup voor langere tijd te stress testen.

Mja, dat lees ik wel meer, maar mooie verhalen zijn een ding, praktijk is een ander ding. Ik zal morgen nog eens doorvragen naar details.

quote:
_Arthur schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:44:
En nu weer 2-5 werkdagen, en de prijs is weer gewijzigd van 229 naar 234. Vooral die prijs snap ik niet, ze weten toch nu al voor welk bedrag ze die schijven gaan inkopen, dus dan staat de prijs toch vast? Rare lui, die friezen.

quote:
Kryz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:35:
[...]

En nu weer 2-5 werkdagen, en de prijs is weer gewijzigd van 229 naar 234. Vooral die prijs snap ik niet, ze weten toch nu al voor welk bedrag ze die schijven gaan inkopen, dus dan staat de prijs toch vast? Rare lui, die friezen.
Wellicht dat de eerste leverancier een prijs had van 229, maar niet kon leveren (dat daarom de levertijd 2 weken was). En ze nu een andere leverancier gevonden hebben die wel tussen 2-5 werkdagen kan leveren maar een hogere prijs heeft?

"Want an Orange?"
- Nakor, Prince of the Blood

Sikklebell--Lvl 63 Mage--Trollbane

quote:
M1lamb3r schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:39:
[...]

Wellicht dat de eerste leverancier een prijs had van 229, maar niet kon leveren (dat daarom de levertijd 2 weken was). En ze nu een andere leverancier gevonden hebben die wel tussen 2-5 werkdagen kan leveren maar een hogere prijs heeft?
Meestal doen ze dat omdat de verwachte vraag hoger is dan gedacht cq dat de leverancier er minder binnenkrijgt dan verwacht.

In ieder geval goed nieuws dat Friesland Computers ze binnen een paar dagen verwacht :9.

kmelektronik heeft nu wisselende levertijden voor de verschillende drives

32gb: 4 weken
64gb: 2 weken
128gb: 1-2 weken

afwachten nogsteeds (en hopenlijk zijn de reeds bestelde iets sneller :) )

http://www.techpowerup.com/index.php?65240
quote:
Tuesday, July 8 2008

Samsung gets 128 GB SSDs into Production

The Korean semiconductor giant says that it will begin mass-producing 1.8" and 2.5" Solid-state drives (SSDs) for use by the mobile-computing industry. With the scale at which Samsung claim they're producing these parts, they hope to sell the parts at very competitive prices. This indicates a full-on reach of the SSD into consumer strata and of SSD becomming mainstream.

The Multi-Level Cell (MLC) drives slated for production feature 70 MB/s of write and 90 MB/s of read speeds, that's below what a single level cell (SLC) drive can offer, read speeds of 130 MB/s, an important specification to look out for when in the market for an SSD.

Samsung claims that the 128 GB SSD, which is built from 64 MLC NAND flash memory chips of 16 Gb (2 GB) each, is energy efficient at 0.2 W in standby mode and 0.5 W in active mode. Samsung claims the drive's expected life to be over 20 times that of conventional drives....80~100 years if a conventional drive lasts 5 years.
Niet alleen OCZ blijkt groot vertrouwen te hebben in MLC-chips voor "goedkope" SSD's.

Ik heb zo de indruk dat die MLC-based SSD's alsmaar beter worden qua specs. Dus mss is een MLC SSD dan toch nog niet zo'n slecht idee. Ik wacht allesinds de eerste reviews af.

Wat ik me af vraag is of ik veel verschil ga merken met 1 SSD als OS schijf, aan de controller op mijn bord, in tegenstelling tot 2 15K schijven aan een raid controller met cache, zoals ik nu heb.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws