Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
Roamor schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:49:
Oftewel, iedereen staat bij (waarschijnlijk dezelfde) leverancier in de wacht. Maar goed, eerst maar eens afwachten of OCZ de hoge verwachtingen kan waarmaken. Ik heb goede ervaringen met het merk, maar ik ben benieuwd of men de vraag aankan.
Dat was wel te verwachten ja :').

Echter hebben sommige webshops nog helemaal geen SSD's in het assortiment en gaan dit met de Core SSD's wel doen :9.

Uit dat interview trouwens:
quote:
Will you be able to meet high demand for these drives?
We are ramping up production now and fully expect to be able to satisfy the demand for the products.

Blaze85 wijzigde dit bericht 03-07-2008 18:59 (16%)

Ruud Ruudjah = new Ruudjah();

Het mooie van dit hele verhaal is dat je nu eindelijk bandbreedte beschikbaar hebt om 4 cores aan de gang te houden. Met een aantal goedkope 32GB 80MB/sec write SSD's in RAID ben je met een quadcore voor onder de 1500,= klaar met een zeer hoog presterend systeem. Rarren, kopieren, visualizeren, surfen wordt niet meer onderbroken door die rare wachttijden en te weinig bandbreedte.

Compile error: circular reflection detected

Ik ben wel benieuwd wat de benchmarks gaan zeggen over deze SSD, maar als dit wat is, dan ga ik er toch heel hard over denken om de 64GB variant te kopen, puur om als OS / Apps / Games drive te dienen. Ik zal zo blij zijn als ik van dat geratel van mijn HD af ben (okay, ding is vrij stil, maar mijn PC is uberhaupt al superstil, dus dan valt ie toch weer op), en helemaal als het nog een stukje sneller gaat dan mijn huidige HD. Ik ga eens kijken hoe het ervoor staat als die dingen echt leverbaar zijn.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Ja, het wordt toch steeds interessanter om een SSD in een PC te stoppen en een lading "ouderwetse" harde schijven in een netwerk storage in de meterkast. Zo ben je verlost van de herrie, heb je een snel draaiende PC en toch het gemak van veel opslagruimte.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Als de 64GB's idd 235 gaan kosten ga ik er toch wel heel erg hard over denken om er 2 in raid0 te zetten voor OS/game schijf :D

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

quote:
drZymo schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:44:
Ja, het wordt toch steeds interessanter om een SSD in een PC te stoppen en een lading "ouderwetse" harde schijven in een netwerk storage in de meterkast. Zo ben je verlost van de herrie, heb je een snel draaiende PC en toch het gemak van veel opslagruimte.
Ik zat er aan te denken om 1 SSD te nemen voor Windows, Apps en Games, en dan een 1TB WD GP schijf te gebruiken voor data-opslag. Deze 3,5" HD's zijn weliswaar vrij sloom, maar zijn ook een van de stilste HD's op de markt.

quote:
StarLite schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:49:
Als de 64GB's idd 235 gaan kosten ga ik er toch wel heel erg hard over denken om er 2 in raid0 te zetten voor OS/game schijf :D
Ik hoop dat de SSD's zo snel zijn dat RAID niet nodig is :P.

quote:
Blaze85 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:57:
Ik hoop dat de SSD's zo snel zijn dat RAID niet nodig is :P.
Door ze wel in een raid-config te plaatsen worden ze nog sneller ;)

quote:
_Arthur schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:36:
[...]

Door ze wel in een raid-config te plaatsen worden ze nog sneller ;)
Uiteraard, maar ik vind 120mb/s read en een lage toegangssnelheid ruimschoots snel genoeg, althans, dat moeten de benchmarks nog uitwijzen.
De writespeed van 80mb/s is niet super, maar die heb ik toch niet nodig als je de schijf alleen voor apps, games en Windows gebruikt.

Inmiddels bij Azerty ook opgenomen in het assortiment:

http://azerty.nl/producte...ssd2-1c32g-sata-32gb.html
http://azerty.nl/producte...ssd2-1c64g-sata-64gb.html
http://azerty.nl/producte.../core-oczssd2-1c128g.html

Verwachte levertijd 14 dagen, en wel iets goedkoper dan Friesland Computers :9.

weet iemand op welke read specificatie van een ssd ik moet letten als het gaat als je meerdere(max16) audio tracks tegelijk wil mixen, weke opties qua 32GB SSD genoeg zijn...?

Reg. datum: 29 november 2004

Vrij simpel: hoeveel bandbreedte heb je daarvoor nodig? Ik neem aan dat de boel niet significant gedefragmenteerd is zodat toegangstijden er niet toe doen, dus dan moet hij enkel nog de goede bandbreedte kunnen leveren.
En dan zijn een paar traditionele harde schijven in raid 0 toch echt veel kosten effectiever. (Als je al zoveel bandbreedte nodig hebt, 320kbs keer 16 is nog maar 5 Mb/s)

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Ik ben benieuwd hoelang die MLC SSD van OCZ het uithouden.

In dit Forum is er een user "Guuugle" die vertelt dat het bedrijf waar hij werkt, meer dan 3.000!!! MLC SSD's in hun produkten heeft ingebouwd. Alle MLC SSD waren binnen 3 maanden kapot, nu loopt er een rechtzaak tegen de leverancier.

Ook bij NewEgg zijn er opvallend veel posts over kapotte MLC SSDs

Hierbij enkele quotes:
  1. "it died after 5 weeks. "
  2. "Stopped working after about 3 weeks..."
  3. "The drive died after a few days."
  4. enz.enz.....
Ben benieuwd of die OCZ MLC SSD het beter doen, of dat gewoon zal blijken dat alle waar naar z'n geld is.......

van hierboven, Interesting... Mijn duits is alleen ruk wie vertaald er even globaal?
quote:
nochmal für alle MLC-Gierigen !
Wir hatten vor einigen Monaten in unseren Kamerasystemen MLC-SSD eingesetzt, dass waren über 3000 Stück, nach ca 3 Monaten gingen alle wirklich alle kaputt,
unsere Kameras kosten über 200.000 Euro und wir hatten einen logistischen Aufwand der unbeschreiblich , wegen der lächerlichen 200 Euro Teile. Von unserem Imageschaden mal ganz zu schweigen.Der Hersteller erklärte uns lapidar: Man sollte die MLC nicht dort einsetzen wo viele Datensätze gespeichert werden, also nicht als Systemplatte, nicht als Zwischenspeicher, nicht in Server, nicht in.....usw.
Das hat er uns erst nach unseren Reklamationen erklärt. Deswegen: NIE MEHR MLC,
wir sind inzwischen auf MTRON umgestiegen, testen hin un dwieder auch andere Produkte aber nur SLC. egal was das kostet.
So, wer immer noch Lust hat billige MLCs zu kaufen kann mir gerne ein ePN schicken, ich werde ihm dann Ross und Reiter nennen.
quote:
maratropa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:08:
van hierboven, Interesting... Mijn duits is alleen ruk wie vertaald er even globaal?

[...]
Na 3 maanden dus alle MLC stuk. Nu gebruiken ze Mtron. Als je wilt weten welke MLC's, moet je hem even een pmmetje sturen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

quote:

[...]
GOOGLE TRANSLATE:

weer voor alle MLC-Gierigen!
We hadden een paar maanden geleden in onze camera's MLC-SSD, dat waren meer dan 3000 stuks, na ongeveer 3 maanden geleden waren allemaal echt alle gebroken,
onze camera's kosten ongeveer 200.000 euro, en we hadden een logistieke inspanning van de onbeschrijfelijke, vanwege de belachelijk $ 200 delen. Van ons imago schade keer niet te schweigen.Der lapidaire fabrikanten ons gezegd: je moet gebruiken MLC niet daar waar vele records worden opgeslagen, niet als een systeem schijf, niet als een tussentijdse opslag, het niet-servers, niet inch .... enz.
Hij ons na onze klachten. Daarom: NOOIT MEER MLC,
we zijn nu MTRON umgestiegen, test een dwieder andere producten, maar alleen SLC. maakt niet uit wat het kost.
Sun, die nog steeds wil kopen goedkope MLCs kan ik u een EPN, ik zal dan Ross en zijn ruiters.

quote:
DirkW schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:58:
Vrij simpel: hoeveel bandbreedte heb je daarvoor nodig? Ik neem aan dat de boel niet significant gedefragmenteerd is zodat toegangstijden er niet toe doen, dus dan moet hij enkel nog de goede bandbreedte kunnen leveren.
En dan zijn een paar traditionele harde schijven in raid 0 toch echt veel kosten effectiever. (Als je al zoveel bandbreedte nodig hebt, 320kbs keer 16 is nog maar 5 Mb/s)
SSD's hebben nog een voordeel: ze hoeven nooit gedefragmenteerd te worden 8)

quote:

[...]
Ja hoor, OCZ gaat zijn goede reputatie op het spel zetten plus een hoge schadepost omdat ze baggerproducten zouden gaan afleveren...

Blaze85 wijzigde dit bericht 04-07-2008 16:35 (5%)

Ik denk ook dat er zeer veel verschil zit verschillende typen MLC geheugen, en dat de een de ander niet is en dat je niet te snel conclusies moet trekken.. Maar zonder goede testen zou ik niet zo snel MLC inzetten in bijv servers die veel schrijven...Als bootschijf lijkt me het iig nu al prima..
Ik neem ook aan dat ze niet stom zijn bij OCZ...

Zelf zou ik het nog even aankijken om te zien of er concurrentie komt..

maratropa wijzigde dit bericht 04-07-2008 16:43 (16%)

Het zal best oppassen zijn in de opstartfase, er zijn nu legio fabrikanten die ook op de SSD-wagon springen en - mogelijk - producten op de markt brengen die iets andere kwaliteitsstandaarden hebben. Zeker omdat de principes van SSD retesimpel zijn en dus een hele lage instapdrempel heeft voor een fabrikant. Als je wat flash kunt inkopen, printplaten bakken en een behuizing maken dan kun je een SSD bouwen. HDD's zijn in dat opzicht veel ingewikkelder en daar stap je dus als fabrikant niet zomaar in, daar doen alleen gevestigde namen mee, met gevestigde productiemethodes. Omdat het zo nieuw is, is het ook vantevoren niet zo goed te zien welke fabrikanten kwalitatief goede producten maken, en welke de mindere. Dat zal zich over de volgende maanden wel bewijzen. Super Talent valt zo te zien op dit moment al af :)

OCZ is trouwens ook niet dom, zie de volgende melding onderaan de productpagina van de Core:
IMPORTANT NOTE: Solid State Drives DO NOT require defragmentation.It may decrease the lifespan of the drive.

DaCoTa wijzigde dit bericht 04-07-2008 17:24 (15%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

-=PLACEBO=-

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:23:

OCZ is trouwens ook niet dom, zie de volgende melding onderaan de productpagina van de Core:

[...]
Is logisch natuurlijk, dat zijn dan overbodige extra schrijf- en leesacties, wat inderdaad de levenspan zal verminderen.

Misschien herkent het OS in de toekomst ook wel dat het een SSD betreft en heb je die mogelijkheid niet eens meer.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:23:
Het zal best oppassen zijn in de opstartfase, er zijn nu legio fabrikanten die ook op de SSD-wagon springen en - mogelijk - producten op de markt brengen die iets andere kwaliteitsstandaarden hebben. Zeker omdat de principes van SSD retesimpel zijn en dus een hele lage instapdrempel heeft voor een fabrikant. Als je wat flash kunt inkopen, printplaten bakken en een behuizing maken dan kun je een SSD bouwen. HDD's zijn in dat opzicht veel ingewikkelder en daar stap je dus als fabrikant niet zomaar in, daar doen alleen gevestigde namen mee, met gevestigde productiemethodes. Omdat het zo nieuw is, is het ook vantevoren niet zo goed te zien welke fabrikanten kwalitatief goede producten maken, en welke de mindere. Dat zal zich over de volgende maanden wel bewijzen. Super Talent valt zo te zien op dit moment al af :)

[...]
Maar toch geven ze 2 jaar garantie. Tegen die tijd heb je allang een andere grotere, snellere, goedkopere SSD in je PC zitten.

Je vergeet bij je verhaal overigens de controller.

quote:
Blaze85 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:33:
Je vergeet bij je verhaal overigens de controller.
Nee, niet vergeten, maar een ARM programmeren zodat het aan de ene kant een SATA controller en aan de andere kant een x aantal Flash chips aan elkaar knoopt is ook geen rocketscience. Om het goed te doen zodat ze niet na 3 weken uit elkaar vallen is een ander verhaal.

Zie ook op http://www.hardwarecanuck...sata-ii-ssd-review-5.html

DaCoTa wijzigde dit bericht 04-07-2008 18:03 (13%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:35:
[...]

Nee, niet vergeten, maar een ARM programmeren zodat het aan de ene kant een SATA controller en aan de andere kant een x aantal Flash chips aan elkaar knoopt is ook geen rocketscience. Om het goed te doen zodat ze niet na 3 weken uit elkaar vallen is een ander verhaal.

Zie ook op http://www.hardwarecanuck...sata-ii-ssd-review-5.html
Interessant thanks.

update: Informatique gaat de schijfjes ook binnen 2 á 3 weken leveren.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws