Reg. datum: 08 september 2002
Daar lijkt het wel op ja, NotebookReview heeft dezelfde drive ook getest klikquote:
Daar ziet ie er wel snel uit..
Overigens komen er nieuwe drives van MTron in juni klik
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [SSD] Wat is er beschikbaar en werkt het ?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Daar lijkt het wel op ja, NotebookReview heeft dezelfde drive ook getest klikquote:2fast4ya schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:49:
[...]
Ze hebben het oude 128GB model getest, de nieuwe is een stuk sneller. By the way, Mtron heeft niet eens een 128GB model. Qua Read IOPS zijn de Mtrons snel (2x sneller dan MemoRight), maar bij Write IOPS (5x langzamer dan MemoRight) en Lees / Schrijf snelheid in (MB/s) hebben ze het nakijken (bij schrijven haalt Mtron pro nog niet eens de helft van een MemoRight), daar zijn de MemoRight SSD duidelijk sneller.
Je vergelijkt nu wel een schijf die ruwweg 2x zo duur is. De memoright 128GB kost 4K de 64GB Mtron kost 900eu. Hoewel dit soort vergelijkingen interessant kunnen zijn qua performance zegt het bijzonder weinig imho als het prijsverschil zo groot is.quote:2fast4ya schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:49:
[...]
Qua Read IOPS zijn de Mtrons snel (2x sneller dan MemoRight), maar bij Write IOPS (5x langzamer dan MemoRight) en Lees / Schrijf snelheid in (MB/s) hebben ze het nakijken (bij schrijven haalt Mtron pro nog niet eens de helft van een MemoRight), daar zijn de MemoRight SSD duidelijk sneller.
It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos
Nee, ik vergelijk de MemoRight met de Mtron Pro, dat zijn beide professionele SSD. En die zijn beide ongeveer even duur. De Mobi heeft alleen garantie als ze in een single user desktop gebruikt wordt*. Het verschil zit'm niet alleen in de performance maar ook in de "durability".quote:thekip schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:56:
[...]
Je vergelijkt nu wel een schijf die ruwweg 2x zo duur is. De MemoRight 128GB kost 4K de 64GB Mtron kost 900eu. Hoewel dit soort vergelijkingen interessant kunnen zijn qua performance zegt het bijzonder weinig imho als het prijsverschil zo groot is.
Een macbook pro is in mijn ogen toch echt een single user desktop. Vandaar dat ik de vergelijking niet terecht vindt. Voor servers ligt het verhaal natuurlijk weer heel anders. Maar waarom zou je in een server minder garantie hebben (lees die hogere prijs betaal je dus voor de garantie), het gebruik is zwaarder en hij zal ook vaker en langer aan staan maar 2x de prijs....quote:2fast4ya schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:17:
[...]
Nee, ik vergelijk de MemoRight met de Mtron Pro, dat zijn beide professionele SSD. En die zijn beide ongeveer even duur. De Mobi heeft alleen garantie als ze in een single user desktop gebruikt wordt*. Het verschil zit'm niet alleen in de performance maar ook in de "durability".
* link: http://www.mtron.net/Engl...;ob=&sb=&category=
It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

Zal lekker stil zijn ook dat systeem.quote:GreenSky schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:39:
Ik heb nu een 4Gb Transcend IDE flash disk. Gaat straks Linux op draaien maar nu even XP opgezet voor de gein. (het is in combi met een fanless Intel 1.2 Ghz celeron boardje)
[afbeelding]
Geen geweldige snelheden, maar wel mooie access tijden
Mijn schrijfsels: www.incoffeewetrust.com
Draait opvallend goedquote:GreenSky schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:39:
Ik heb nu een 4Gb Transcend IDE flash disk. Gaat straks Linux op draaien maar nu even XP opgezet voor de gein. (het is in combi met een fanless Intel 1.2 Ghz celeron boardje)
[afbeelding]
Geen geweldige snelheden, maar wel mooie access tijden
Mnemosyne XT Viator Abacus New!!! => Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
GreenSky wijzigde dit bericht 18-04-2008 12:16 (6%)
2x de prijs klopt niet helemaal, je vergelijkt de goedkoopste mobi en duurste MemoRight.quote:thekip schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:59:
[...]
Een macbook pro is in mijn ogen toch echt een single user desktop. Vandaar dat ik de vergelijking niet terecht vindt. Voor servers ligt het verhaal natuurlijk weer heel anders. Maar waarom zou je in een server minder garantie hebben (lees die hogere prijs betaal je dus voor de garantie), het gebruik is zwaarder en hij zal ook vaker en langer aan staan maar 2x de prijs....
Mtron Mobi 3000 heeft read 100MB/s en write 80MB/s.quote:2fast4ya schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:13:
[...] schrijf snelheid 50% van lees snelheid)
In theorie ja, kijk maar eens naar deze test, dan zie je het verschil tussen theorie en praktijk:quote:Deephouse schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:22:
[...]
Mtron Mobi 3000 heeft read 100MB/s en write 80MB/s.
Pardon, test is uitgevoerd door BenchMarkReviews.com, zou noch al naief zijn om een test van de fabrikant te nemen......quote:Deephouse schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:51:
Logisch dat Memoright haar grootste concurrent op SSD-gebied slecht test![]()
Daar moet je natuurlijk doorheen prikken. Ik heb zelf een Mobi 16GB in mijn Mac Mini, en als ik een sequential write test uitvoer dan kom ik op een gemiddelde van 77,5MB/s, dus het hangt er maar vanaf hoe je test.
Maar hoe kleiner de bestanden hoe lager de schrijfsnelheid, daar ontkomt ook Memoright niet aan.
Dat zou ik ook wel eens willen zienquote:Snow_King schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:10:
Ik zou graag die GT's in RAID-5 willen testen achter de zelfde Areca (1680ix bijv) waar ik dan ook een MTron Pro achter zet.
En dan eens kijken hoe alles verschilt.
Als ik die link van jou volg kom ik toch echt uit op de website van Memoright en er wordt geen enkele bronvermelding geplaatst bij de grafiek, dus hoe kan de lezer nu weten wie die test heeft uitgevoerd? Vermeld de bron er dan bij.quote:2fast4ya schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:05:
[...]
Pardon, test is uitgevoerd door BenchMarkReviews.com, zou noch al naief zijn om een test van de fabrikant te nemen......
Mijn 64GB GT haalt 122MB/s sustained write.
Het verschil is wel dat de performance van de verschillende SSD's enorm kunnen varieren tussen merken en typen zeker vergeleken met de huidige generatie harddisks. Als je slecht kiest (of weinig info kunt vinden over bijvoorbeeld meegeleverde SSD's bij bijvoorbeeld Dell, Apple of Asus) kan het verschil in performance met de performancetop van de markt zomaar 50% of meer zijn. Bij traditionele harddisks maakt het bijna niet uit welk merk 500GB disk je koopt, de verschillen zitten daar in enkele procentpunten.quote:Deephouse schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:10:
[...]
Wat dat betreft verschilt een SSD niet van een 'gewone' harde schijf.
You can't always get what you want. I can, but you can't.
Op de grafiek, rechts onder staat de bron vermeld (logo BenchmarkReviews.com)quote:Deephouse schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:10:
[...]
Als ik die link van jou volg kom ik toch echt uit op de website van Memoright en er wordt geen enkele bronvermelding geplaatst bij de grafiek, dus hoe kan de lezer nu weten wie die test heeft uitgevoerd? Vermeld de bron er dan bij.
En aan de sustained write van zowel de 64GB GT als de Mobi 3000 is toch niets overdreven, die zijn beiden conform spec. Maar ik ben met je eens dat gedegen onderzoek alvorens een SSD aan te schaffen, noodzakelijk is. Wat dat betreft verschilt een SSD niet van een 'gewone' harde schijf.
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz
Moederbord: Asus P5B
Videokaart: Sapphire X1950XT 256MB
Geheugen: 4x 1.024MB PC5300
Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320GB
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [SSD] Wat is er beschikbaar en werkt het ?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus