Tubes....It's what make music music!
Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicdm sent over subquote:Koeitje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:33:
Ex-demo BS Electronics XLS200 subwoofer binnen gehad. Leuk opstapje vanaf een Boston Acoustics PV500 (die overigens te koop is, zal hem eens in V&A zetten). Al met al niet te karig voor een student.
hoe groot is het verschil tussen je oude en nieuwe sub?
En hoe bevalt die Panasonix AX100? Heb daar zelf ook al vaak naar zitten kijken, ben vooral benieuwd of hij een beetje mooi HD (720p) content weergeeft?quote:DarkChylde schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:57:
[...]
dm sent over sub
Voor de rest ziet je set er idd prima uit voor een student
De nieuwe is echt een stuk strakker in het laag. Maar deze kost ook bijna het 3 voudige ofzo.quote:DarkChylde schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:57:
[...]
dm sent over sub
Ik heb gewonnen met een prijsvraag, maar als ik zou moeten kiezen tussen een kleine tv + dit of een grote tv. Zou ik voor de kleine tv + een projector gaan. HD materiaal is gewoon prachtig strakquote:allesflex schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:09:
[...]
En hoe bevalt die Panasonix AX100? Heb daar zelf ook al vaak naar zitten kijken, ben vooral benieuwd of hij een beetje mooi HD (720p) content weergeeft?
(vandaar dat ik ook maar een 40inch FullHD heb gekocht en het projectiescherm a 2,20m al 2 jaar heb hangen, die beamer blijft alleen nog net te duurquote:Koeitje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:15:
[...]
De nieuwe is echt een stuk strakker in het laag. Maar deze kost ook bijna het 3 voudige ofzo.
[...]
Ik heb gewonnen met een prijsvraag, maar als ik zou moeten kiezen tussen een kleine tv + dit of een grote tv. Zou ik voor de kleine tv + een projector gaan. HD materiaal is gewoon prachtig strak. Een echte film ervaring krijg je in mijn ogen gewoon niet met een TV, zelfs niet met een 50". Ik heb hier 4 keer zoveel beeldoppervlak als een 42" scherm, en dat zuigt je gewoon in de film.
Hey wat leuk om hier ook beamers tegen te komen. Na aardig wat reviews gelezen te hebben en rondgeneusd te hebben op kieskeurig.nl kwam ik de Sanyo PLV-Z5 tegen. Dit is een HDTV beamer (720p/1080i) met een contrastratio van 10000:1.quote:allesflex schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:09:
[...]
En hoe bevalt die Panasonix AX100? Heb daar zelf ook al vaak naar zitten kijken, ben vooral benieuwd of hij een beetje mooi HD (720p) content weergeeft?
http://www.sanyo.be/index.php?page=main.php?id=80
Maar ik denk dat de Panasonic PT-AX200E ook een super ding moet zijn.
http://www.kieskeurig.nl/...FE4D1C125735C0035C6CC.htm
http://www.panasonic.nl/P...M=4176|2535|2534|2533|4|1
Wat kost een 100" doek? Waar moet je op letten bij aanschaf van zo'n doek?
Dagi wijzigde dit bericht 15-01-2008 14:48 (4%)
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Dit hoort niet helemaal in deze thread thuis. Dus gelieve niet er verder op in te gaan. De Z5 is de grote concurrent van de Pana's voor zover ik weet. Contrast ratio zegt niet zo heel veel, die 10000:1 is sowieso dynamisch. En als je heel erg licht beeld weer kan geven wordt die ratio ook groter. De PT-AX200E is een soort revisie van de de 100. Extra HDMI poort, andere iris (ging blijkbaar nogal vaak kapot), en een game modus. Beeldkwaliteit is geloof ik gewoon gelijk. Even in VID zoeken, staat wat meer info.quote:Dagi schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:46:
[...]
Hey wat leuk om hier ook beamers tegen te komen. Na aardig wat reviews gelezen te hebben en rondgeneusd te hebben op kieskeurig.nl kwam ik de Sanyo PLV-Z5 tegen. Dit is een HDTV beamer (720p/1080i) met een contrastratio van 10000:1.
http://www.sanyo.be/index.php?page=main.php?id=80
Maar ik denk dat de Panasonic PT-AX200E ook een super ding moet zijn.
http://www.kieskeurig.nl/...FE4D1C125735C0035C6CC.htm
http://www.panasonic.nl/P...M=4176|2535|2534|2533|4|1
Wat kost een 100" doek? Waar moet je op letten bij aanschaf van zo'n doek?
Prijzen van doeken kan je zelf even opzoeken, verschilt nogal per type.
Ehm, dat is zo ongeveer de best verkopende HD projector die er is (samen met de Sanyo). Als je uberhaupt twijfelt of die goed is, dan heb je er volgens mij niet echt veel over gelezenquote:allesflex schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:09:
[...]
Al sinds de PT-AE500 zijn de pana projectoren behoorlijk goed. Met de AX100 is het ook met de lensen (zoom) wat soepeler gesteld
Dit soort info moet je niet op kieskeurig lezen. De "ik praat mijn aankoop goed" site
JvS wijzigde dit bericht 15-01-2008 15:22 (17%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
(dat valt reuze mee, lees al 2 jaar alles over projectoren, maar een persoonlijke informatie vind ik vaak meerzeggend dan commerciele reviews... en bij de kieskeurig e.d. zitten vaak té grote noobs te reviewen zodat je daar al helemaal geen waarde aan kan hechtenquote:JvS schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:19:
[...]
Ehm, dat is zo ongeveer de best verkopende HD projector die er is (samen met de Sanyo). Als je uberhaupt twijfelt of die goed is, dan heb je er volgens mij niet echt veel over gelezen.
Maar, back ontopic denk ik, want anders wordt meneer de moderator boos!
JvS bedankt voor je URL.quote:JvS schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:19:
[...]
Ehm, dat is zo ongeveer de best verkopende HD projector die er is (samen met de Sanyo). Als je uberhaupt twijfelt of die goed is, dan heb je er volgens mij niet echt veel over gelezen.
Al sinds de PT-AE500 zijn de pana projectoren behoorlijk goed. Met de AX100 is het ook met de lensen (zoom) wat soepeler gesteld. De 200 ken ik niet. Maar als ik nu zelf een nieuwe moest kopen, zou het een 200 worden
.
Dit soort info moet je niet op kieskeurig lezen. De "ik praat mijn aankoop goed" site. Hooguit als spul snel stuk gaat lees je er daar wat over. Kijk op www.projectorcentral.com voor reviews.
Daar zie ik nu inderdaad een review tussen de Sanyo en de Panasonic staan.
Voor de geinteresseerden:
http://www.projectorcentral.com/panasonic_ax200_sanyo_z5.htm
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Reg. datum: 16 februari 2001
Enige waar ik een probleem mee heb, maar dat zal wel niet echt aan de beamer liggen, is dat ik een 2xDVI kaart in mijn pc heb zitten. De beamer als tweede en de eerste als mijn tv. Bij het opstarten van mijn pc, zie ik de pc opstarten op mijn tv, maar zodra ik mijn beamer aanzet als mijn pc al helemaal ready is, dan zie ik geen beeld (moet ik eerst in de control panel van ati de poort clonen). Na deze actie kan ik de beamer gewoon weer uit en aanzetten om beeld te krijgen. Zou ik de beamer eerst aanzetten en dan de pc, dan krijg ik gewoon beeld via de beamer.
Development Attitude (www.onedev.nl) - Mark Barto's HomePage (www.markbarto.nl)
Je moet weten welke reviews goed en welke niet zijn. Reviews van ongeveer elke audiosite hecht geen moment waarde aan, simpelweg omdat dat gewoon crap is die zelfs over Acoustimass een positief verhaal schrijft en daarna met droge ogen beweren dat er veel verschil tussen kabels zit (hifi.nl) en dat je dit alleen hoort als je goede oren hebtquote:allesflex schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:51:
[...]
(dat valt reuze mee, lees al 2 jaar alles over projectoren, maar een persoonlijke informatie vind ik vaak meerzeggend dan commerciele reviews... en bij de kieskeurig e.d. zitten vaak té grote noobs te reviewen zodat je daar al helemaal geen waarde aan kan hechten)
Maar, back ontopic denk ik, want anders wordt meneer de moderator boos!
Reviews van projectorcentral vind ik echt behoorlijk goed. Ze beschrijven gewoon vrij droog en objectief wat ze waarnemen zonder stomme suffe teremn te gebruiken enzo.
Persoonlijke ervaringen zijn bijna altijd waardeloos omdat iedereen geneigd is hetgeen hij zelf heeft goed te praten. Ook op tweakers.net. (en ook ik
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
HTforum zijn ze ook een ietsie pietsie doorgeslagen. Audio "Feel" met gezond verstand zullen we maar zeggen. Daar posten heb ik ook weleens gedaan...maar aansluiting vind je niet zo snel.quote:Barry schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:37:
Op het htforum las ik laatst dat de ene versterker meer 'zwart' klonk en de ander meer 'bruin'
Tubes....It's what make music music!
Werd mij verteld dat ik de HDMI-kabels van hun er bij moest kopen, voor het beste resultaat. ¤100 per kabel (1 a 2m). Dat lijkt me wat veel. Ik zie op internet zat kabels beginnende bij ¤12,--. Is het resultaat van een een kabel die 10x zoveel kost de moeite? Wat zijn goede merken met een scherpe prijs/kwaliteit verhouding?
BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I
Gurbe de n00b wijzigde dit bericht 16-01-2008 12:31 (19%)
Reg. datum: 12 januari 2005
als je maar 1 á 2 meter hoeft te overbruggen zou ik voor HDMI niet duurder gaan dan 30 euri.quote:Falcon2107 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:18:
NU liep ik bij de BCC te kijken voor een nieuwe set (plasma+receiver+speakers+DVD/CD, ed)
Werd mij verteld dat ik de HDMI-kabels van hun er bij moest kopen, voor het beste resultaat. ¤100 per kabel (1 a 2m). Dat lijkt me wat veel. Ik zie op internet zat kabels beginnende bij ¤12,--. Is het resultaat van een een kabel die 10x zoveel kost de moeite? Wat zijn goede merken met een scherpe prijs/kwaliteit verhouding?
Analoog zou misschien een ander verhaal zijn.
Reg. datum: 22 september 2001
Kijk uit met wat je zegt, dat het hier om een digitaal signaal gaat zegt nog niet dat elke kabel werkt.quote:Gurbe de n00b schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:30:
HDMI kabels zijn digitaal, dus het maakt niet uit. Zolang de dataoverkomt is er niks aan de hand. Die van ¤ 12,-- tovert hetzelfde beeld op het scherm als die van ¤ 100,--. Persoonlijk koop ik altijd kabeltjes van bandridge. Gewoon dergelijke connectoren.
De datasnelheid op full-hd is dusdanig hoog dat goedkope kabels zelfs op een korte lengte fractals gaan vertonen. Het is zelfs mogelijk dat je sync fouten krijgt, waardoor je haperend tot geen beeld krijgt.
Ga je SD of 720i kijken is er geen probleem.
Bij 720P of 1080 zou ik toch zeker gaan kijken naar de duurdere kabels. Probeer met de winkel af te spreken dat je ze mag testen, dan kan het zomaar zijn dat een goedkope kabel in jouw situatie wel werkt en je geluk hebt...
Maarce wijzigde dit bericht 16-01-2008 13:21 (5%)
Ik heb zelf de goedkoopste prutkabel liggen, 2 meter DVI -> HDMI. En op 1080p krijg ik echt geen artifacten of iets dergelijksquote:Maarce schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:20:
Bij 720P of 1080 zou ik toch zeker gaan kijken naar de duurdere kabels. Probeer met de winkel af te spreken dat je ze mag testen, dan kan het zomaar zijn dat een goedkope kabel in jouw situatie wel werkt en je geluk hebt...
Op zich kan het nog wel kloppen dat iets "bruin" klinkt. In de profi-audio wereld wordt er gebruikt gemaakt van 3 verschillende ruis generatoren, namelijk Brown, Pink en White. White of witte ruis is de bekendste en zit o.a. ook in je receiver om de verschillende speakers af te stellen. Witte ruis bestaat uit alle frequenties op gelijk volume. Pink noise is ruis met sterkere hoge tonen en brown is precies het tegenovergestelde. Een versterker die dus veel nadruk legt op het laag, kan inderdaad omschreven worden als bruin. Bij een zwarte klank zou ik zeggen dat je versterker gewoon kapot is (zwart is niksquote:silitek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:39:
[...]
HTforum zijn ze ook een ietsie pietsie doorgeslagen. Audio "Feel" met gezond verstand zullen we maar zeggen. Daar posten heb ik ook weleens gedaan...maar aansluiting vind je niet zo snel.
Maar bij welke kabels is de kans op een productiefout groter? Precies, bij die goedkope. Ik heb vroeger vaak zat een goedkoop kabeltje direct weg kunnen gooien vanwege een draadbreuk, en HDMI is daar alleen maar gevoeliger voor...quote:Koeitje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Ik heb zelf de goedkoopste prutkabel liggen, 2 meter DVI -> HDMI. En op 1080p krijg ik echt geen artifacten of iets dergelijks. Pas bij lange afstanden zou ik mij druk gaan maken. Als een korte kabel fouten gaat vertonen is hij waarschijnlijk intern kapot of iets dergelijks.
Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!
Reg. datum: 11 augustus 2005
2 kef coda 9'ens. ik kom er alleen net achter dat het plastic en het hout van elkaar aan het loslaten is:( lijmen is niet makkelijk omdat ook op de plekken waar het nog goed vast zit overal lucht door komt waardoor het plastic en hout tegen elkaar klappen...........
niet mijn eigen foto:

Speeddragon wijzigde dit bericht 16-01-2008 15:55 (9%)
nickchange vroeger SPEEDDRAGON
Hij vond hem ook mooi ;D
We Can't Get Enough
Maar mooi spul, vind je het nou niet jammer dat je veel geld heb uitgegeven. En dat ie dan maar een paar puntjes beter is dan je vorige versterker!?
Stand Alone Agent (GITS SAC)
Wat was je vorige? En wat doe je er nu mee ???quote:Fatalfelix schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:13:
Und jetzt die Aaron no. 3 Millennium. Maandag binnen gekomen om te testen en aangezien hij op een aantal puntjes net wat beter is dan mijn huidige versterking mag hij ondanks de grote kosten wel blijven.
- Pctje: K8V SE Deluxe, AMD 3200+, HD's op Raid 0, Sapphire Radeon x800 PRO - Mobieltje: SX1 Mclaren Lmtd.-Samsung P300 / SGH i760 - Autotje: Porsche 944s - SA Multiplayer!: NKIPHOJF
quote:pas maar op dat die kraai er niet in poept

Dat is een kraai

En dat een parkiet, zie jij het verschil?
On-topic:
welke speakers heb je op die versterker aangesloten?
hitman333 wijzigde dit bericht 16-01-2008 16:44 (12%)
Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.