Ik heb problemen met de Newsserver, ligt die er soms uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Mister_T op 29-10-2014 19:07 . Reden: Blijkt toch te werken ]
[ Voor 5% gewijzigd door Mister_T op 29-10-2014 19:07 . Reden: Blijkt toch te werken ]
Anoniem: 560316
Snap ik, succes bij de nieuwe provider (-:Anoniem: 560316 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:33:
Nog 2 nachtjes slapen en dan ben ik van Tweak verlost.
Dan wordt alles afgekoppeld en eindigt ruim 12 jaar Tweak.
Terug naar een vorige provider die in 12 jaar wel bijgeleerd heeft.
Er valt 2 maand ellende met de TV van me af.
Voor een ieder succes met Sparql, ik was er wel klaar mee.
Ik kan je helaas niets anders doen dan gelijk geven. Ik gun het Tweak van harte om buiten KPN te kunnen handelen en heb dan ook meer dan genoeg maar het is niet langer houdbaar om daar nog te blijven, het lijkt alsof ze klanten daadwerkelijk weg willen hebben.Anoniem: 560316 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:33:
Nog 2 nachtjes slapen en dan ben ik van Tweak verlost.
Dan wordt alles afgekoppeld en eindigt ruim 12 jaar Tweak.
Terug naar een vorige provider die in 12 jaar wel bijgeleerd heeft.
Er valt 2 maand ellende met de TV van me af.
Voor een ieder succes met Sparql, ik was er wel klaar mee.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Dat herken ik wel, toen ik bij ze kwam was dat idd een verademing omdat je altijd meteen iemand aan de lijn had die doelgericht met een oplossing kwam. Dat is in de loop der jaren nagenoeg verloren gegaan helaas.Freakie1NL schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:03:
[...]
Ach toen ik bij Tweak kwam was het omdat ze uniek, dienstverlenend en niet zo'n verdomde arrogante KPN instelling hadden. Kortom ik peer hem nu naar Solcon die hopelijk wel weet wat dienstverlening is.
Die servicegerichtheid ervaar ik nu bij Helden van Nu, ik hoop wel dat dat zo blijft.Anoniem: 560316 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:53:
[...]
Dat herken ik wel, toen ik bij ze kwam was dat idd een verademing omdat je altijd meteen iemand aan de lijn had die doelgericht met een oplossing kwam. Dat is in de loop der jaren nagenoeg verloren gegaan helaas.
Succes bij Solcon.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Jep, genoeg. Hier ook nog ééntje.Freakie1NL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:11:
Zijn er eigenlijk hier nog mensen actief die DSL van Tweak afnemen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Spijker plus kop of zo ietsAnoniem: 560316 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:52:
Speel lekker betatester voor Tweak. Betaal het volle pond voor items die (nog) niet werken.
Gekke Henkie is in charge here.
Ik betaal voor Ziggo en alles werkt, opnemen, pauzeren, tig zenders full HD.
Speed is 90/9 Mbit en dat voor dezelfde prijs.
succes.
[ Voor 30% gewijzigd door DidierB op 04-01-2015 14:03 ]
Zover ik weet doet enkel KPN en enkele van hun dochter onderneming Pair bonding leveren.esky schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:41:
Op deze postcode check site zag ik dat op mijn adres via bonding bijna de dubbele snelheid van wat ik nu haal mogelijk is, dus ik maar eens met de helpdesk van Tweak gebeld. Helaas kunnen ze op mijn adres geen bonding leveren, maar er zijn wel plekken in NL waar ze het leveren werd me verteld.
Kortom mijn vraag: is er iemand die bonding van Tweak heeft? Zo nee probeer ook eens de helpdesk te bellen om te vragen of ze het bij jou wel kunnen leveren
Gisteren even gemaild en ik kreeg deze reactie:esky schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:41:
Op deze postcode check site zag ik dat op mijn adres via bonding bijna de dubbele snelheid van wat ik nu haal mogelijk is, dus ik maar eens met de helpdesk van Tweak gebeld. Helaas kunnen ze op mijn adres geen bonding leveren, maar er zijn wel plekken in NL waar ze het leveren werd me verteld.
Kortom mijn vraag: is er iemand die bonding van Tweak heeft? Zo nee probeer ook eens de helpdesk te bellen om te vragen of ze het bij jou wel kunnen leveren
Geachte phoenix-,
Bij Tweak is er geen bonding mogelijk van DSL verbindingen.
Met vriendelijke groet,
D
Thnx daar was ik al bang voor, maar ik hoopte dat Tweak in stilte toch bonding was gaan aanbieden...PhoeniX- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:08:
Gisteren even gemaild en ik kreeg deze reactie:
[ Voor 55% gewijzigd door Achiel007 op 13-04-2015 20:23 . Reden: update ]
Ik dacht gisteren, dat is een erg "handige" die in speelt op omstandigheden, want het mailtje triggerde gisteren mijn E-mail spam blocker als pishing-mail(verify E-mail auth=not oke)..Wiend schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:49:
Hebben andere Tweak klanten ervaring met dit soort praktijken van Tweak?
[ Voor 6% gewijzigd door Domba op 27-06-2015 14:44 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Pas (veel) later op de dag zag ik toevallig op de site van Tweak een nieuwsitem staan met uitleg over de mails. Goed, het is nu duidelijk, maar die excuusmail hadden ze inderdaad wel per omgaande mogen versturen.tweaktubbie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:37:
Vreemd dat ik wel de twee incasso/storneringsmailtjes krijg maar niemand een mailtje erachteraan van 'oeps foutje'. Was dat ik op de FB pagina van ze een bericht zag. Overigens 10MB basis Adsl+voip en herken bovenstaande klachten niet; op mails wordt snel gereageerd en toen het oude zyxel modem kaduuk was kwam er binnen 3 dagen een vervangende.
Om eerlijk te zijn ligt het echt aan waar je je verbinding voor wil gebruiken. Het voordeel van glasvezel voor de algemene consument is voornamelijk dat je bijna altijd je beloofde snelheid haalt(zeker bij de lagere caps van 50/50 kom je al snel boven je cap te zitten) en dat zowel down als up dezelfde snelheid hebben.waardoor dingen als streamen al een heel stuk sneller gaan.Wiend schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:36:
[...]
Pas (veel) later op de dag zag ik toevallig op de site van Tweak een nieuwsitem staan met uitleg over de mails. Goed, het is nu duidelijk, maar die excuusmail hadden ze inderdaad wel per omgaande mogen versturen.
Over Tweak: om eerlijk te zijn ben ik best wel tevreden over Tweak. Prijs / prestatieverhouding is mijner inziens best heel goed. Het afgelopen jaar heb ik een paar keer per e-mail kontakt gehad met de helpdesk van Tweak en kreeg steeds vrij snel een adequate reaktie terug. Sparql werkt goed, DSL werkt goed, stabiel en de snelheid komt in de buurt van de beloofde snelheid. Toen Sparql geïntroduceerd werd, was er bij ons een hardwareprobleem met die box, maar die werd vrij snel zonder gezeik omgeruild.
Het gekke is dat de ergernis van vroeger van Tweak prominent blijft hangen. Dat is wellicht niet helemaal terecht meer, want de laatste tijd doen ze het best heel goed.
Iets anders:
Reggefiber gaat hier glasvezel aanleggen. We worden nu bestookt met reclame en spam van providers, om maar vooral op glasvezel over te stappen.
Ik zie op dit moment het voordeel van Glasvezel niet zo in? Tweak levert een goede, snelle stabiele verbinding. Stap ik over op andere provider dan ga ik vrijwel overal (ook bij Tweak) behoorlijk meer betalen per maand voor een 50/50 of 50/5 verbinding. Bij Tweak al 10 euro per maand meer, voor een beetje snelheidsverhoging. Er zijn wel providers met leuke aanbiedingen, maar dan heb je er bijvoorbeeld geen newsserver bij, of je krijgt een modem wat aan alle kanten dichtgetimmerd is.
Dus waarom zou ik overstappen op glasvezel?
Ik ben zelf in Maart overgestapt van Adsl 24/1,3 (in de praktijk 16/1) naar Glas 50/50 (in de praktijk 50/60), en ik ben er super tevreden over. Filmpje uploaden naar b.v. YouTube adsl 1 uur, nu 1 minuut. Als je upload, kun je gewoon tegelijk downloaden, zonder snelheidverlies. Bij adsl lijkt bij tegelijk up en downloaden beide snelheden nog maar een kwart te zijn. Ook als je met meerdere pc's tegelijk op internet gaat zitten, het blijft gewoon snel. Ik denk dat ik dat tientje terugverdien d.m.v. een lagere stroomrekening. Ik zou in elk geval nooit meer terug willen. Tweak was trouwens ook nog eens de goedkoopste, 35 euro per maand (internet & bellen). Dan heb ik nog niet eens de prima nieuwsserver meegeteld. Ook wel fijn was de zeer korte offlinetijd. Het nieuwe modem had ik al op een handig moment in gebruik genomen, blijkt namelijk naast de gigabit ethernet ingang ook nog een adsl modem in te zitten. Toen het glasmodem geplaatst was, was het alleen een kwestie van de adsl kabel eruit en modem met router verbinden, en alles werkte direct.Wiend schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:36:
[...]
Reggefiber gaat hier glasvezel aanleggen. We worden nu bestookt met reclame en spam van providers, om maar vooral op glasvezel over te stappen.
Ik zie op dit moment het voordeel van Glasvezel niet zo in? Tweak levert een goede, snelle stabiele verbinding. Stap ik over op andere provider dan ga ik vrijwel overal (ook bij Tweak) behoorlijk meer betalen per maand voor een 50/50 of 50/5 verbinding. Bij Tweak al 10 euro per maand meer, voor een beetje snelheidsverhoging. Er zijn wel providers met leuke aanbiedingen, maar dan heb je er bijvoorbeeld geen newsserver bij, of je krijgt een modem wat aan alle kanten dichtgetimmerd is.
Dus waarom zou ik overstappen op glasvezel?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
http://www.tweaknews.eu/nl/supportWiend schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:12:
Nog effe iets anders over TweakDSL....
Vroeger downloadde ik erg veel via de newsserver van TweakDSL.
Lang geleden, heb ik volgens mij eens een abonnementje bij het toenmalige TweakNews afgesloten. Later nam ik DSL bij Tweak en zat eenzelfde newsserver met goede retentie bij dat abonnement inbegrepen.
Ik heb de indruk dat het downloaden via de newsserver van Tweak niet lekker meer loopt. Ik zie ook dat er ondertussen een andere (?) Tweaknews.eu gekomen is, met andere serverinstellingen. Op die server kan ik echter niet inloggen. Ik zie ook dat op de site van TweakDSL niet meer expliciet vermeld staat dat ze een goede, snelle nieuwsserver met hoge retentie hebben. Wel 1 regeltje dat je toegang tot nieuwsgroepen hebt, maar dat is het dan. Op de site van TweakDSL zie ik nergens meer iets over een nieuwsserver staan; in ieder geval niets over de juiste instellingen.
Weet iemand hier hoe het nu zit? Heb de vraag ook bij de helpdesk uitgezet.
Zover was ik ook al.RocketKoen schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:08:
[...]
http://www.tweaknews.eu/nl/support
news.tweaknews.eu poort 119
Username en pw heb je in een brief gehad als het goed is.
Ik heb even bij mijn eigen settings gekeken.Wiend schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:05:
[...]
Zover was ik ook al.
Username en password dat ik ooit van TweakDSL ontvangen heb, werken niet op Tweaknews.eu.
[ Voor 98% gewijzigd door Wiend op 16-07-2015 12:21 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Het is voor iedereen mogelijk, alleen de vraag is wilt de isp er extra voor betalen.esky schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:53:
Eind dit jaar verwachten Tele2 en online.nl VVDSL en bonding te kunnen gaan leveren via VULA en WBA (zie link). Betekent dit dat het voor ISP's zoals tweak ook mogelijk gaat worden?
De vraag kan ook zijn of de klant ervoor wil betalen.devil-strike schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:19:
[...]
Het is voor iedereen mogelijk, alleen de vraag is wilt de isp er extra voor betalen.
[ Voor 27% gewijzigd door esky op 01-09-2015 14:45 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Anoniem: 22350
lol..castertje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:25:
idd. ben erg zo ontevreden over het zyxel modem dat ik een fritz!box gekocht heb.
Anoniem: 1108283
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Ik weet niet in hoeverre je oude Fritz!Box stuk is, want een back-up en restore zou het makkelijkst zijn. Schijnt gewoon te kunnen tussen verschillende modellen.Anoniem: 1108283 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:19:
Mijn Fritz box 7390 is stuk gegaan en nu heb ik een 7590 aangeschaft maar krijg geen ip adres van Tweak ermee. Itt vorige modem moet ik nu een account opgeven en zijn er alleen de ATM settings PPPoE, PPPoA/LLC en PPPoA/V-mux. Volgens Tweak support moet ik het op DHCP hebben.
Hoe krijg ik dat voor mekaar? Hoor het graag asap zodat ik het nog kan retourneren, mocht het niet werken.
Ik krijg wel DSL synchronizatie exists in de log, maar krijg geen IP adres en daarom dus geen internet connectie.
Dank voor hulp!
Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur
Anoniem: 1108283
[ Voor 90% gewijzigd door Rwin op 25-05-2019 22:24 . Reden: verkeerde locatie. ]
Je moet dan tv en Ziggo sport afnemen, er zijn 2 alternatieven.Rwin schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:37:
...
Kenda?
If not wat moet ik dan gaan afnemen?
Toch niet de hele bubs (~60,- pm) en dan daarboven op nog een keer die 14,- pm?[/i]
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Omdat Tweak geen DSL meer verkoopt denk ik dat je in het Tweak Glasvezel topic moet zijn.RadarWolf schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:10:
Beste mede-tweakers, ik wil graag klant worden van Tweak. Op internet vind ik vrij wel slechtere ervaringen... is Tweak aan te raden?
Verkeerd gekeken, mijn excuus! Bedankt voor de juiste linkesky schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:20:
[...]
Omdat Tweak geen DSL meer verkoopt denk ik dat je in het Tweak Glasvezel topic moet zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq