[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:
  • 394.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 11:30

Mister_T

@+31180

Ik heb problemen met de Newsserver, ligt die er soms uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_T op 29-10-2014 19:07 . Reden: Blijkt toch te werken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560316

Nog 2 nachtjes slapen en dan ben ik van Tweak verlost.
Dan wordt alles afgekoppeld en eindigt ruim 12 jaar Tweak.
Terug naar een vorige provider die in 12 jaar wel bijgeleerd heeft.
Er valt 2 maand ellende met de TV van me af.
Voor een ieder succes met Sparql, ik was er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 09:47
Anoniem: 560316 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:33:
Snap ik, succes bij de nieuwe provider (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx, het was in een uurtje gefixed. Alles werkt zonder haperen, opname etc, 40 Mbit meer voor hetzelfde geld. Ik ben betatester af bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-04 08:49

Freakie1NL

Grote Baas

Anoniem: 560316 schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:33:
Ik kan je helaas niets anders doen dan gelijk geven. Ik gun het Tweak van harte om buiten KPN te kunnen handelen en heb dan ook meer dan genoeg maar het is niet langer houdbaar om daar nog te blijven, het lijkt alsof ze klanten daadwerkelijk weg willen hebben.

Eerste hebben ze er 1,5 maand over gedaan om een nieuwe Zyxel op te sturen daar die ze mij verstuurd hebben voor Sparql defect was. Hierdoor heb ik 1,5 maand geen TV kunnen kijken. Hier heb ik totaal niet moeilijk over gedaan en geen schade vergoeding of iets dergelijks geclaimd. In die periode van 1,5 maand hebben ze mij 3x gevraagd welk modem ik gebruikte wat 4x te lezen was in de verschillende mails (3x antwoord en al 1x in het orgineel). Een ingebrekestelling trachten ze te pareren, echter ben ik alleen bij Tweak gebleven omdat op een gegeven moment 1 medewerker wel juist wist te handelen BUITEN het ingebrekkestelling termijn dus dit was puur omdat ik ze het nog gunde.

Daarna werkt Sparql niet super lekker maar ach ik kijk weinig TV dus wat maakt het uit. Tot dat ze verkeerde facturen gaan sturen en ik daarop reageer. "Ja u heeft gelijk", aanmaning "Nee kunt u negeren u heeft gelijk". Om uiteindelijk een brief van een incassobureau te verkrijgen waarop ik antwoord. Om dan tot slot weer een email te krijgen "Nee u heeft gelijk, - we roepen het incassobureau wel terug". Zonder ook maar 1 woord van excuses.

Ach toen ik bij Tweak kwam was het omdat ze uniek, dienstverlenend en niet zo'n verdomde arrogante KPN instelling hadden. Kortom ik peer hem nu naar Solcon die hopelijk wel weet wat dienstverlening is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freakie1NL schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:03:
[...]

Ach toen ik bij Tweak kwam was het omdat ze uniek, dienstverlenend en niet zo'n verdomde arrogante KPN instelling hadden. Kortom ik peer hem nu naar Solcon die hopelijk wel weet wat dienstverlening is.
Dat herken ik wel, toen ik bij ze kwam was dat idd een verademing omdat je altijd meteen iemand aan de lijn had die doelgericht met een oplossing kwam. Dat is in de loop der jaren nagenoeg verloren gegaan helaas.
Succes bij Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 560316 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:53:
[...]

Dat herken ik wel, toen ik bij ze kwam was dat idd een verademing omdat je altijd meteen iemand aan de lijn had die doelgericht met een oplossing kwam. Dat is in de loop der jaren nagenoeg verloren gegaan helaas.
Succes bij Solcon.
Die servicegerichtheid ervaar ik nu bij Helden van Nu, ik hoop wel dat dat zo blijft. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
Ik heb vanavond verschrikkelijke geluidvervormingen bij het bellen met mijn Tweak SIP-nummer.
De geluiden vervormen heel erg, robotachtige stemmen, afgebroken zinnen en woorden.
Ik dacht eerst dat het aan mijn Fritzbox lag, maar bellen via Betamax e.d. gaat wel goed.
In de Fritzbox gekeken, daar staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/116W0li.jpg
Bij "Lost" zie ik meer naar onderen ook getallen staan als 55% en 72%, bij één gesprek staat zelfs een jitter van 1998ms. Burst valt wel mee, hier en daar 10ms. Terwijl dit gebeurt is er niemand online, bandbreedte is prima, lijnfouten zijn er bijna niet, kortom een prima situatie.

Hebben meer mensen hier last van? Heeft iemand weet van een storing?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zijn er eigenlijk hier nog mensen actief die DSL van Tweak afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:24
Freakie1NL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:11:
Zijn er eigenlijk hier nog mensen actief die DSL van Tweak afnemen?
Jep, genoeg. Hier ook nog ééntje.

Aanvulling op mijn post hierboven: De problemen met hun VoIP/SIP zijn nu al een week aanwezig. Elke avond is de geluidskwaliteit géén kwaliteit te noemen. Je moet bijna woorden gaan spellen, want normale woorden/zinnen zijn niet te verstaan. Via Betamax en budgetphone werkt alles overigens prima, geen problemen mee. Ligt dus niet aan mijn FritzBox...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Speel lekker betatester voor Tweak. Betaal het volle pond voor items die (nog) niet werken.
Gekke Henkie is in charge here.
Ik betaal voor Ziggo en alles werkt, opnemen, pauzeren, tig zenders full HD.
Speed is 90/9 Mbit en dat voor dezelfde prijs.
succes.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Anoniem: 560316 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:52:
Speel lekker betatester voor Tweak. Betaal het volle pond voor items die (nog) niet werken.
Gekke Henkie is in charge here.
Ik betaal voor Ziggo en alles werkt, opnemen, pauzeren, tig zenders full HD.
Speed is 90/9 Mbit en dat voor dezelfde prijs.
succes.
Spijker plus kop of zo iets :+ . Had het relatief duurdere bedrag wel over voor Tweak maar gezien hoe ze nu hun klanten behandelen niet meer, ik ben dan ook pleite. Naar UPC uhh ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Dag Tweak ;w

Jullie hebben het mooi verpest voor jullie zelf met hoe jullie tegenwoordig klanten behandelen. Voor dezelfde prijs krijg ment tegenwoordig onderstaande, verschil was dat ik altijd voor service ging. Tja.....

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15nu905.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik zit al een uurtje of wat te tobben om een nieuw alias email adres aan te maken buiten het subdomein van Tweak. Maar op een of andere manier wil het niet werken. Ik heb geen idee wat ik fout doe. Ik probeer bijv mistert(at)tweakdsl.nl door te sturen naar bijv mistert(at)hotmail.nl, maar het komt nooit aan. Als ik rechtstreeks een mailadres maak, bijv mistert@tweakdsl.nl krijg ik de fout melding;

Foute invoer of verwerking...!
Limiet over schreden in het gebruik van 'email_accounts_isp'

Terwijl ik maar èèn mailadres heb onder mijn subdomein.

Aantal Beschikbaar Omschrijving

500 500 Maximale aan te maken aantal email aliases / forwards
3 3 Maximale aan te maken aantal email aliases / forwards op het ISP domain

Iemand een idee wat ik fout doe, want het lijkt me toch niet zo moeilijk, of zie ik wat over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij ligt tweak plat. Krijg geen ip meer en ben volgens Google niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-04 10:42

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Klopt landelijke storing. Hier in Almere 1328, ook last van.

Edit 2 uur.

1328 doet het internet het weer.

[ Voor 30% gewijzigd door DidierB op 04-01-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Laatst online: 25-04 14:31
Op deze postcode check site zag ik dat op mijn adres via bonding bijna de dubbele snelheid van wat ik nu haal mogelijk is, dus ik maar eens met de helpdesk van Tweak gebeld. Helaas kunnen ze op mijn adres geen bonding leveren, maar er zijn wel plekken in NL waar ze het leveren werd me verteld.

Kortom mijn vraag: is er iemand die bonding van Tweak heeft? Zo nee probeer ook eens de helpdesk te bellen om te vragen of ze het bij jou wel kunnen leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 10:49
esky schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:41:
Op deze postcode check site zag ik dat op mijn adres via bonding bijna de dubbele snelheid van wat ik nu haal mogelijk is, dus ik maar eens met de helpdesk van Tweak gebeld. Helaas kunnen ze op mijn adres geen bonding leveren, maar er zijn wel plekken in NL waar ze het leveren werd me verteld.

Kortom mijn vraag: is er iemand die bonding van Tweak heeft? Zo nee probeer ook eens de helpdesk te bellen om te vragen of ze het bij jou wel kunnen leveren ;)
Zover ik weet doet enkel KPN en enkele van hun dochter onderneming Pair bonding leveren.
Via Netco zou ik ook het dubbele moeten kunnen halen met bonding, maar biedt Tweak dit nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Laatst online: 22-04 09:47
esky schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:41:

Gisteren even gemaild en ik kreeg deze reactie:
Geachte phoenix-,

Bij Tweak is er geen bonding mogelijk van DSL verbindingen.

Met vriendelijke groet,

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
PhoeniX- schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:08:
Gisteren even gemaild en ik kreeg deze reactie:
Thnx daar was ik al bang voor, maar ik hoopte dat Tweak in stilte toch bonding was gaan aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Hier in het zuiden 4561 geen ADSL. Straks maar eens bellen.

Update: het modem is overleden, nieuwe firmware hielp ook niet meer. Word morgen opgestuurd, hopelijk vergeten ze dat niet te doen deze keer.

[ Voor 55% gewijzigd door Achiel007 op 13-04-2015 20:23 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04 22:53
Krijg net een mailtje van 1 of andere debiteuren12345678toestand namens Cambrium / Tweak, omdat mijn abonnementsgeld niet afgeschreven kon worden in juni.

Ze schermen er meteen mee dat ik natuurlijk niet voldoende saldo had op mijn rekening, of dat ik de incassomachtiging ingetrokken heb of dat ik de betaling zelf gestorneerd heb..... Wat dus allemaal niet het geval is.

Ben al 8 jaar of langer klant bij Tweak. Nog redelijk tevreden ook. Heb altijd op tijd betaald.

Op de factuur van mei staat met kleine lettertjes dat er volgende maand vanaf een ander rekeningnummer geïncasseerd gaat worden door Tweak. Daar zal het wel ergens fout gaan. Bij / door Tweak zelf dus.

Het zal allemaal wel goed komen, maar om de 1 of andere reden irriteert de mail mij mateloos. Meteen een (soort?) incassoburo inschakelen, onvriendelijke verwijtende toon en maar liefst 2 eurocent rente rekenen. Kan dat nou niet anders?

Toevallig wordt er zeer binnenkort glasvezel in mijn wijk aangelegd. Ben mij daarom een beetje aan het oriënteren op of een andere provider, of bij Tweak blijven. Heb Tweak toevallig ook van de week gevraagd wat mijn opzegtermijn is, en dat is 1 maand. Fijn dat ze zo zelf al een zetje in de goede richting geven (naar een andere provider dus).

Hebben andere Tweak klanten ervaring met dit soort praktijken van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 18:33
Dat nieuwe rekeningnummer is pas vanaf de betaling van juli.
Tenminste, Bij mij is 25-6 afgeboekt van het nieuwe rekeningnummer en 22-5 nog van de oude.

Rente mogen ze overigens pas rekenen vanaf 30 dagen nadat je de factuur hebt gehad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:07
Wiend schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:49:
Hebben andere Tweak klanten ervaring met dit soort praktijken van Tweak?
Ik dacht gisteren, dat is een erg "handige" die in speelt op omstandigheden, want het mailtje triggerde gisteren mijn E-mail spam blocker als pishing-mail(verify E-mail auth=not oke)..
(Ik vond hem goed genoeg om als phising melding van te maken)
Als ook een poging tot incasso had ik namelijk nog niet voorbij zien komen, nu staat die voor 6 juli in de lijst

https://www.tweak.nl/nieu...nde-voor-ing-klanten.html

[ Voor 6% gewijzigd door Domba op 27-06-2015 14:44 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vreemd dat ik wel de twee incasso/storneringsmailtjes krijg maar niemand een mailtje erachteraan van 'oeps foutje'. Was dat ik op de FB pagina van ze een bericht zag. Overigens 10MB basis Adsl+voip en herken bovenstaande klachten niet; op mails wordt snel gereageerd en toen het oude zyxel modem kaduuk was kwam er binnen 3 dagen een vervangende. Die ook nog eens compatible bleek met HomeWizard en dus een extra router ertussenuit kon. Voor de twijfelaars richting Ziggo; na de samenvoeging met UPC heb ik op twee adressen problemen gezien met zenderupdates op tv, en de wifi functionaliteit in een druk wifi-gebied is buiten de kamer waar je modem staat waardeloos. Mocht je twijfelen, ga dan voor een opzegbaar abo en niet gelijk 1 of 2 jaar.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
tweaktubbie schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:37:
Vreemd dat ik wel de twee incasso/storneringsmailtjes krijg maar niemand een mailtje erachteraan van 'oeps foutje'. Was dat ik op de FB pagina van ze een bericht zag. Overigens 10MB basis Adsl+voip en herken bovenstaande klachten niet; op mails wordt snel gereageerd en toen het oude zyxel modem kaduuk was kwam er binnen 3 dagen een vervangende.
Pas (veel) later op de dag zag ik toevallig op de site van Tweak een nieuwsitem staan met uitleg over de mails. Goed, het is nu duidelijk, maar die excuusmail hadden ze inderdaad wel per omgaande mogen versturen.

Over Tweak: om eerlijk te zijn ben ik best wel tevreden over Tweak. Prijs / prestatieverhouding is mijner inziens best heel goed. Het afgelopen jaar heb ik een paar keer per e-mail kontakt gehad met de helpdesk van Tweak en kreeg steeds vrij snel een adequate reaktie terug. Sparql werkt goed, DSL werkt goed, stabiel en de snelheid komt in de buurt van de beloofde snelheid. Toen Sparql geïntroduceerd werd, was er bij ons een hardwareprobleem met die box, maar die werd vrij snel zonder gezeik omgeruild.

Het gekke is dat de ergernis van vroeger van Tweak prominent blijft hangen. Dat is wellicht niet helemaal terecht meer, want de laatste tijd doen ze het best heel goed.

Iets anders:

Reggefiber gaat hier glasvezel aanleggen. We worden nu bestookt met reclame en spam van providers, om maar vooral op glasvezel over te stappen.

Ik zie op dit moment het voordeel van Glasvezel niet zo in? Tweak levert een goede, snelle stabiele verbinding. Stap ik over op andere provider dan ga ik vrijwel overal (ook bij Tweak) behoorlijk meer betalen per maand voor een 50/50 of 50/5 verbinding. Bij Tweak al 10 euro per maand meer, voor een beetje snelheidsverhoging. Er zijn wel providers met leuke aanbiedingen, maar dan heb je er bijvoorbeeld geen newsserver bij, of je krijgt een modem wat aan alle kanten dichtgetimmerd is.

Dus waarom zou ik overstappen op glasvezel :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
Wiend schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Pas (veel) later op de dag zag ik toevallig op de site van Tweak een nieuwsitem staan met uitleg over de mails. Goed, het is nu duidelijk, maar die excuusmail hadden ze inderdaad wel per omgaande mogen versturen.

Over Tweak: om eerlijk te zijn ben ik best wel tevreden over Tweak. Prijs / prestatieverhouding is mijner inziens best heel goed. Het afgelopen jaar heb ik een paar keer per e-mail kontakt gehad met de helpdesk van Tweak en kreeg steeds vrij snel een adequate reaktie terug. Sparql werkt goed, DSL werkt goed, stabiel en de snelheid komt in de buurt van de beloofde snelheid. Toen Sparql geïntroduceerd werd, was er bij ons een hardwareprobleem met die box, maar die werd vrij snel zonder gezeik omgeruild.

Het gekke is dat de ergernis van vroeger van Tweak prominent blijft hangen. Dat is wellicht niet helemaal terecht meer, want de laatste tijd doen ze het best heel goed.

Iets anders:

Reggefiber gaat hier glasvezel aanleggen. We worden nu bestookt met reclame en spam van providers, om maar vooral op glasvezel over te stappen.

Ik zie op dit moment het voordeel van Glasvezel niet zo in? Tweak levert een goede, snelle stabiele verbinding. Stap ik over op andere provider dan ga ik vrijwel overal (ook bij Tweak) behoorlijk meer betalen per maand voor een 50/50 of 50/5 verbinding. Bij Tweak al 10 euro per maand meer, voor een beetje snelheidsverhoging. Er zijn wel providers met leuke aanbiedingen, maar dan heb je er bijvoorbeeld geen newsserver bij, of je krijgt een modem wat aan alle kanten dichtgetimmerd is.

Om eerlijk te zijn ligt het echt aan waar je je verbinding voor wil gebruiken. Het voordeel van glasvezel voor de algemene consument is voornamelijk dat je bijna altijd je beloofde snelheid haalt(zeker bij de lagere caps van 50/50 kom je al snel boven je cap te zitten) en dat zowel down als up dezelfde snelheid hebben.waardoor dingen als streamen al een heel stuk sneller gaan.

Echter mocht je gewoon tevreden zijn met wat je nu hebt en geen noodzaak voor de hogere snelheden hebben is je huidige DSL net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 18:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wiend schreef op zondag 28 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Ik ben zelf in Maart overgestapt van Adsl 24/1,3 (in de praktijk 16/1) naar Glas 50/50 (in de praktijk 50/60), en ik ben er super tevreden over. Filmpje uploaden naar b.v. YouTube adsl 1 uur, nu 1 minuut. Als je upload, kun je gewoon tegelijk downloaden, zonder snelheidverlies. Bij adsl lijkt bij tegelijk up en downloaden beide snelheden nog maar een kwart te zijn. Ook als je met meerdere pc's tegelijk op internet gaat zitten, het blijft gewoon snel. Ik denk dat ik dat tientje terugverdien d.m.v. een lagere stroomrekening. Ik zou in elk geval nooit meer terug willen. Tweak was trouwens ook nog eens de goedkoopste, 35 euro per maand (internet & bellen). Dan heb ik nog niet eens de prima nieuwsserver meegeteld. Ook wel fijn was de zeer korte offlinetijd. Het nieuwe modem had ik al op een handig moment in gebruik genomen, blijkt namelijk naast de gigabit ethernet ingang ook nog een adsl modem in te zitten. Toen het glasmodem geplaatst was, was het alleen een kwestie van de adsl kabel eruit en modem met router verbinden, en alles werkte direct.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Nog effe iets anders over TweakDSL....

Vroeger downloadde ik erg veel via de newsserver van TweakDSL.

Lang geleden, heb ik volgens mij eens een abonnementje bij het toenmalige TweakNews afgesloten. Later nam ik DSL bij Tweak en zat eenzelfde newsserver met goede retentie bij dat abonnement inbegrepen.

Ik heb de indruk dat het downloaden via de newsserver van Tweak niet lekker meer loopt. Ik zie ook dat er ondertussen een andere (?) Tweaknews.eu gekomen is, met andere serverinstellingen. Op die server kan ik echter niet inloggen. Ik zie ook dat op de site van TweakDSL niet meer expliciet vermeld staat dat ze een goede, snelle nieuwsserver met hoge retentie hebben. Wel 1 regeltje dat je toegang tot nieuwsgroepen hebt, maar dat is het dan. Op de site van TweakDSL zie ik nergens meer iets over een nieuwsserver staan; in ieder geval niets over de juiste instellingen.

Weet iemand hier hoe het nu zit? Heb de vraag ook bij de helpdesk uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wiend schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:12:
Nog effe iets anders over TweakDSL....

Vroeger downloadde ik erg veel via de newsserver van TweakDSL.

Lang geleden, heb ik volgens mij eens een abonnementje bij het toenmalige TweakNews afgesloten. Later nam ik DSL bij Tweak en zat eenzelfde newsserver met goede retentie bij dat abonnement inbegrepen.

Ik heb de indruk dat het downloaden via de newsserver van Tweak niet lekker meer loopt. Ik zie ook dat er ondertussen een andere (?) Tweaknews.eu gekomen is, met andere serverinstellingen. Op die server kan ik echter niet inloggen. Ik zie ook dat op de site van TweakDSL niet meer expliciet vermeld staat dat ze een goede, snelle nieuwsserver met hoge retentie hebben. Wel 1 regeltje dat je toegang tot nieuwsgroepen hebt, maar dat is het dan. Op de site van TweakDSL zie ik nergens meer iets over een nieuwsserver staan; in ieder geval niets over de juiste instellingen.

Weet iemand hier hoe het nu zit? Heb de vraag ook bij de helpdesk uitgezet.
http://www.tweaknews.eu/nl/support
news.tweaknews.eu poort 119
Username en pw heb je in een brief gehad als het goed is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
RocketKoen schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:08:
[...]
http://www.tweaknews.eu/nl/support
news.tweaknews.eu poort 119
Username en pw heb je in een brief gehad als het goed is.
Zover was ik ook al.

Username en password dat ik ooit van TweakDSL ontvangen heb, werken niet op Tweaknews.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Wiend schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:05:
[...]

Zover was ik ook al.

Username en password dat ik ooit van TweakDSL ontvangen heb, werken niet op Tweaknews.eu.
Ik heb even bij mijn eigen settings gekeken.
Daar heb ik namelijk al een paar jaar niks aan veranderd.

Ik log in op news.tweak.nl, het adres dat in de brief stond.
Maar de downloads komen wel van tweaknews.eu.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Reactie van Tweak gehad.

Er is niets aan de instellingen van de nieuwsserver veranderd.

Toch heb ik het gevoel dat het allemaal minder goed werkt dan vroeger. Maar goed, dat is "gevoel" en ik kan het nog niet met feiten onderbouwen. Of er wordt gewoon veel minder gepost op Usenet (en wellicht meer legaal online gekeken, wat ik zelf ook steeds meer doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Foutje :-)

[ Voor 98% gewijzigd door Wiend op 16-07-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 18:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Toen ik nog op Tweak adsl zat kon ik news.tweakdsl.nl gebruiken (zonder gebruikersnaam/wachtwoord). Een paar weken voordat ik ging overtappen naar Tweakglas, heb ik (ook toen ik nog verbinding had via Tweak adsl) mijn settings veranderd naar news.tweak.nl (met gebruikersnaam/wachtwoord). Ik heb niet de indruk dat hier veel verschil tussenzat. Wel merk ik dat Tweak minder last heeft van Notice & Takedown in vergelijking met Amerikaanse payservers. Wel hebben die Amerikaanse payservers vaak 5 in plaats van 3 jaar retentie.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Eind dit jaar verwachten Tele2 en online.nl VVDSL en bonding te kunnen gaan leveren via VULA en WBA (zie link). Betekent dit dat het voor ISP's zoals tweak ook mogelijk gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
esky schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:53:
Eind dit jaar verwachten Tele2 en online.nl VVDSL en bonding te kunnen gaan leveren via VULA en WBA (zie link). Betekent dit dat het voor ISP's zoals tweak ook mogelijk gaat worden?
Het is voor iedereen mogelijk, alleen de vraag is wilt de isp er extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
devil-strike schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:19:
[...]
Het is voor iedereen mogelijk, alleen de vraag is wilt de isp er extra voor betalen.
De vraag kan ook zijn of de klant ervoor wil betalen.

Volgens fourstack haal ik 22mbit zonder bonding en 40mbit met. Ik heb nu bij tweak een 30mbit/€30 abo. Bij KPN kan ik een 60mbit/€37,50 abo nemen.

Dan zou ik van 22mbit/€30 naar 40mbit/€37,50 per maand gaan, ruim 80% meer snelheid voor 25% extra kosten.

Voor mij heeft Tweak nog toegevoegde waarde, maar een grote verhoging van mijn snelheid voor een paar euro extra per maand gaat toch steeds aantrekkelijker klinken...

[ Voor 27% gewijzigd door esky op 01-09-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb soms wisselende snelheid met gamen over wifi, dus keek even op de site; voor modem ZyXEL VMG8324-B10A is nieuwe firmware V1.00(AAKL.13)C0 voor uit kwam ik van de week achter. Geen releasenotes, en kreeg paar uur na update een spontane reset van het modem waardoor op VOIP instellingen na alles naar factory was gereset incl SSID/ww. Verbaast me dat officiele ftp's bij versie 7 zijn opgehouden; geen idee wat men aanpast en of het verbeteringen zijn?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• castertje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-03 09:42
De firmware van het Tweak - Zyxel modem heb ik als onbetrouwbaar ervaren. Zo heb ik activeren van een Wifi Guest Acces steevast moeten beëindigen met een "factory reset".

Bye, bye Zyxel: een Fritz!box gekocht.

Ik heb de volgende VDSL instellingen: VLAN = 34, VPI = 1, VCI = 34 ingevuld. De verbinding staat, krijg alleen elke 15 sec (!) een "PPPoE error: Timeout" in de log te zien.

Iemand die de correcte instellingen weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Verhuizing is totaal fout gegaan, de lijn zou 29 januari verhuisd worden maar zit nog steeds zonder en de opleverdatum is nog steeds onbekend.... wat een gedoe. Het is allemaal zo wazig, maar waarschijnlijk ligt de fout bij kpn, en daar geraak je niet achter, zelfs niet met het monteurstelefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22350

Sinds afgelopen zondag heeft men een update gepushed naar m'n ZyXEL modem. Gevolg: het ding is terug naar (semi-)fabrieksinstellingen... Echt bagger dit. Daarnaast is er sinds zondag bij mij dus ook een storing op de lijn (Ethernet brandt niet op de Genexis).

Ik snap niet dat men de firmware naar een Modem pushed en daarbij dus alle persoonlijke instellingen (WiFi, NAT, gereserveerde MAC-adressen daarmee ongedaan maakt. Not amused :(

• castertje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-03 09:42
idd. ben erg zo ontevreden over het zyxel modem dat ik een fritz!box gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vraagje ik heb een Axis A8004 deur belletje gekocht met sip ondersteuning

kan ik mijn SIP account wat ik bij tweakdsl/fiber heb daar voor gebruiken ?

ik heb verder geen viop oid ingesteld op mijn zyxel modem wat ik van tweak heb gehad.

Ik had wat instellingen ingevuld maar krijg de melding bad gateway, voordat ik verder ga zou het wel fijn zijn om te weten of het überhaupt wel gaat werken, of dat ik ergens een sip abonnementje moet afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 10:49
Stel je vraag in het tweak glas topic, daar zit bijna iedere experts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
castertje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:25:
idd. ben erg zo ontevreden over het zyxel modem dat ik een fritz!box gekocht heb.
lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1108283

Mijn Fritz box 7390 is stuk gegaan en nu heb ik een 7590 aangeschaft maar krijg geen ip adres van Tweak ermee. Itt vorige modem moet ik nu een account opgeven en zijn er alleen de ATM settings PPPoE, PPPoA/LLC en PPPoA/V-mux. Volgens Tweak support moet ik het op DHCP hebben.
Hoe krijg ik dat voor mekaar? Hoor het graag asap zodat ik het nog kan retourneren, mocht het niet werken.
Ik krijg wel DSL synchronizatie exists in de log, maar krijg geen IP adres en daarom dus geen internet connectie.
Dank voor hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Geen ervaring met TweakDSL en de FB7590, maar je kunt als het goed is bij Account Information "Other Internet service provider" opgeven en daarbij aangeven dat er geen Account Information benodigd is.

VLAN 34
VPI/VCI 0/34 (link) of 1/34 (hierboven)
Obtain the IP address automatically (DHCP) aangevinkt.

Kan zijn dat je Advanced View aan moet zetten, knop rechtsboven in webinterface.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Anoniem: 1108283 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:19:
Mijn Fritz box 7390 is stuk gegaan en nu heb ik een 7590 aangeschaft maar krijg geen ip adres van Tweak ermee. Itt vorige modem moet ik nu een account opgeven en zijn er alleen de ATM settings PPPoE, PPPoA/LLC en PPPoA/V-mux. Volgens Tweak support moet ik het op DHCP hebben.
Hoe krijg ik dat voor mekaar? Hoor het graag asap zodat ik het nog kan retourneren, mocht het niet werken.
Ik krijg wel DSL synchronizatie exists in de log, maar krijg geen IP adres en daarom dus geen internet connectie.
Dank voor hulp!
Ik weet niet in hoeverre je oude Fritz!Box stuk is, want een back-up en restore zou het makkelijkst zijn. Schijnt gewoon te kunnen tussen verschillende modellen.

Heel eenvoudig wisselen – FRITZ!Box-instellingen overdragen

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1108283

Dank voor je reactie. Het is al opgelost. Ik had de advanced settings aan moeten zetten en daarna kreeg ik de optie account not required en bridge dhcp. Het werkt nu.
Oude modem geeft helaas geen power meer, helemaal dood. Had helaas geen backup van me settings. In het vervolg backup ik mijn configuratie.

• esky
Nog meer mensen die een IP migratie mail gekregen hebben? Ben wel benieuwd waarom het vaste IP na zoveel jaar wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ja vanmorgen, ik kwam erachter doordat alles eruit lag. Na diverse herstart modem bleek het nog niet te werken, maar om 09.30 kwam er ineens leven in de lijn. Er staat iets over op de website , maar waarom ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Op de site van Tweak is geen DSL meer te koop. Lijkt erop dat ze zich puur op glasvezel richten en DSL laten uitsterven :'( . Nu maar hopen dat er hier snel glasvezel komt en dat Tweak daarop actief wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Hoe lang blijft mail en je website actief na opzeggen, ik kan er niets over vinden op de website van Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 13:06

Rwin

Ondertitel

edit, sorry, deze post had in GLASVEZEL gemoeten (hier staat hij nu Rwin in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5")

Bedankt Joop99 hieronder voor je antwoord :)

[ Voor 90% gewijzigd door Rwin op 25-05-2019 22:24 . Reden: verkeerde locatie. ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 18:23
Rwin schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:37:
...
Kenda?
If not wat moet ik dan gaan afnemen?
Toch niet de hele bubs (~60,- pm) en dan daarboven op nog een keer die 14,- pm?[/i]
Je moet dan tv en Ziggo sport afnemen, er zijn 2 alternatieven.

Ziggo go sport totaal en dan kiezen voor een provider die er niet bij staat.
http://go.ziggosporttotaal.nl/

Of formule 1 pro tv.

De Ziggo variant heeft Chromecast ondersteuning, de formule 1 pro tv meer features.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• esky
Geen idee of er nog klanten van Tweak DSL op tweakers zitten, maar jullie hebben ongetwijfeld gelezen dat er geen nieuwe abonnementen meer verkocht worden en de prijs voor iedereen €35 wordt. Mocht je nou op een plek wonen waar volgens netco meer dan 50Mbit mogelijk is zonder bonding, mail dan even met Tweak dan zetten ze je account om en haal je misschien ineens 100Mbit down en 30Mbit up....
VDSL-Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Ben nog bij tweak, maar deze verhoging was de druppel om weg te gaan. Voorlopig naar kpn waar ik met kpn compleet ongeveer hetzelfde betaal en dan (in theorie) 200mbit. Zit dichtbij de centrale, denk dat daar ongeveer 180mbit vanover blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49
zijn er mensen die can adsl 2 naar vdsl zijn omgezet icm een fritzbox 7360 ?
want bij mij lukt het niet om het aan de gang te krijgen ,wel signaal geen ip adres extern .

ligt het er soms aan dat er nu WEL een username en password nodig is ,
dat was voorheen met adsl2 niet het geval .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:08
Beste mede-tweakers, ik wil graag klant worden van Tweak. Op internet vind ik vrij wel slechtere ervaringen... is Tweak aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
RadarWolf schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:10:
Beste mede-tweakers, ik wil graag klant worden van Tweak. Op internet vind ik vrij wel slechtere ervaringen... is Tweak aan te raden?
Omdat Tweak geen DSL meer verkoopt denk ik dat je in het Tweak Glasvezel topic moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:08
esky schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:20:
[...]

Omdat Tweak geen DSL meer verkoopt denk ik dat je in het Tweak Glasvezel topic moet zijn.
Verkeerd gekeken, mijn excuus! Bedankt voor de juiste link :)
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste