"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies
TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last
Reageer Nieuw TopicMensen met klachten komen hier vaak. Ik ben al jaren lid van Tweakdsl en nooit problemen gehad. De helpdesk vind ik prima en de newsserver is echt toppiequote:feep schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:19:
Ik zag op de website van tweakDSL een goede aanbieding staan voor een abonnement en dat leuk me een goede optie. Totdat ik dit forum zag en wel heel erg veel slechte berichten las. Is het echt zo slecht geregeld met tweakDSL of zijn dit alleen de slechte ervaringen en zijn er ook veel goede.
Bij alle providers waar ik een aansluiting heb gehad had ik problemen met het opzeggen dus dat is niet alleen bij tweakDSL.
Is tweakDSL een goede optie of kan ik beter door zoeken?
CMJJKFE
Don't worry, mensen die klagen hoor je het meest. Tevreden gebruikers bijna niet, dus ter compensatie:quote:feep schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:19:
Ik zag op de website van tweakDSL een goede aanbieding staan voor een abonnement en dat leuk me een goede optie. Totdat ik dit forum zag en wel heel erg veel slechte berichten las. Is het echt zo slecht geregeld met tweakDSL of zijn dit alleen de slechte ervaringen en zijn er ook veel goede.
Bij alle providers waar ik een aansluiting heb gehad had ik problemen met het opzeggen dus dat is niet alleen bij tweakDSL.
Is tweakDSL een goede optie of kan ik beter door zoeken?
ik ben een zeer tevreden gebruiker, één keer een klein snelheidsprobleempje gehad (was niet stabiel) maar dat is destijds prima opgelost. Twee weken geleden zat ik twee dagen zonder internet omdat een onhandige KPN monteur aan mijn draadjes heeft lopen kloten. Lag niet aan TweakDSL dus.
Mijn verbinding is superstabiel, strakke latency en eigenlijk nooit downtime.
Ik heb een 10 Mbit verbinding via BBned.
Eigenlijk net als met vliegen, het opstijgen en het landen is het gevaarlijkst, oftewel voornamelijk met het aansluiten of overstappen kunnen er dingen misgaan.
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
Reg. datum: 23 mei 2002
Als je met 10mbit werkt, ga je over VDSL? Of adsl 2+ ?
Je zou eens moeten zien, wat de attn en snr waarden zijn.
Hoe hoger de attn hoe lager de snelheid. Zit je snr waarden, onder de 6 zit je op de maximum van je lijn. Zit je eronder, dan zal je sync steeds wegvallen. Het is goed mogelijk dat je fouten op de lijn hebt, dat je splitter niet goed is, of erges een verlies op de lijn van kpn.
Deze kun je nakijken, door in de logs van je modem te zien.
Ik ben zelf dsl technieker in belgie, en doe dagelijks storingen als de deze...
Support engineer
Ik had de brief bij Telfort gedownload en daarin staat duidelijk vermeld dat het een overname betreft die op 1 december plaats zou vinden, in plaats daarvan sturen zij mij een brief dat de lijn op 24 december opgeheven wordt en trekken ze de stekker er op 24 november uit.quote:cjdijk schreef op zondag 02 december 2007 @ 06:07:
Heel spijtig voor je, maar je hebt het zelf niet op de juiste manier geregeld.
Dat opzeggen had je door Telfort moeten laten doen, niet jijzelf.
cjdijk in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"
Toch sterkte gewensd voor de 3 tot 6 weken zonder adsl.
Wie regelt wat nou niet goed????
Administratie bij Tweak is een zooitje punt.
krijg ik ook nog een rekening voor de maand december, betaal ik toch echt niet.
d-super wijzigde dit bericht 02-12-2007 16:57 (6%)
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën Xantia 2.0 CT Activa-bjr 1998-150pk
ok.. en de stabiliteit bij telfort? Wel eens problemen, die heb ik bij tweakdsl echt nauwelijks..quote:Zondagskindje schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:12:
[...]
Telfort heeft geen nieuwsgroepen, dus ik heb nu een payserver Eweka.
En dan nog ben ik goedkoper uit dan bij Tweak.
XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat toen ik begin dit jaar overstapte van Demon naar Tweak, ik gewoon bij de aanvraag bij Tweak had aangevinkt dat ik reeds Demon adsl had. Verder moest ik ook invullen op welke datum ik overgezet wilde worden. Ik heb zelf niks opgezegd bij Demon. Dan kan het gewoon niet foutgaan. Ik begreep van jou dat jij zelf een opzegbrief hebt verstuurd naar Tweak. Dat is vragen om problemen, tenminste zo denk ik erover. Ik heb trouwens gewoon het teveel betaalde abbo-geld terugontvangen van Demon. Maar wellicht vergis ik mij, en zal het opzeggen bij Tweak minder soepel lopen, ook als je geen opzegbrief verstuurt, kan ik niks over zeggen, geen ervaring mee.quote:d-super schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:56:
[...]
Ik had de brief bij Telfort gedownload en daarin staat duidelijk vermeld dat het een overname betreft die op 1 december plaats zou vinden, in plaats daarvan sturen zij mij een brief dat de lijn op 24 december opgeheven wordt en trekken ze de stekker er op 24 november uit.
krijg ik ook nog een rekening voor de maand december, betaal ik toch echt niet.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik had precies hetzelfdequote:d-super schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:56:
[...]
Ik had de brief bij Telfort gedownload en daarin staat duidelijk vermeld dat het een overname betreft die op 1 december plaats zou vinden, in plaats daarvan sturen zij mij een brief dat de lijn op 24 december opgeheven wordt en trekken ze de stekker er op 24 november uit.
krijg ik ook nog een rekening voor de maand december, betaal ik toch echt niet.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Paar weken later moest ik ineens 150 euro betalen, twee keer afsluitkosten dus! Dit kwam blijkbaar omdat ik twee brieven had gehad, weer gebeld en ik kreeg een paar dagen later 75 euro terug.
Al met al een rare overgang naar Telfort, maar het is wel sneller gegaan dan toen ik van Demon naar TweakDSL was overgegaan en meer als een maand geen internet had
Shuttle SK41G@WinXPSP3/AMD2200+/2Gb/250Gb HDD@TX2000/NEC2510/21"Hitachi CM813 & Dell GX270@Vista Ultimate/P4-2.4Ghz/FX5200/2Gb/80Gb HDD/21"Hitachi CM813
Dat is een beetje te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen.quote:dadj schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:06:
[...]
ok.. en de stabiliteit bij telfort? Wel eens problemen, die heb ik bij tweakdsl echt nauwelijks..
Ik heb vanaf donderdag j.l. verbinding via Telfort.
Tot nu toe heb ik net zo stabiel lijntje als bij Tweak.
"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies
TweakDSL al een aantal maal gebeld en die dachten dat het probleem bij mijn modem lag, maar dat is niet het geval: ook met een ander modem krijg ik geen internetverbinding.
Als ik op mijn linksys WAG 200G modem/router kijk zie ik op de gateway pagina het volgende:
Login Type: RFC 1483 Bridged
Interface: down
Gevens zoals ip address. gateway en subnetmask zijn allemaal leeg: ik krijg dus geen ip
Bij de DSL connection status tab zie ik de volgende gegevens:
Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?quote:DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 15227 kbps Ik heb een 4mbit abbo, misschien relevant??
Upstream Rate: 1022 kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 12 db
Downstream Line Attenuation: 13 db
Upstream Line Attenuation: 1 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 17 db
Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
Enable: Yes
PVC Status: Up
Reg. datum: 10 augustus 2000
Gigabyte x38 DS5, Intel core 2 duo E6850, 2x 2gb OZC ddr2 800, Sapphire HD 3870, Plextor 760a
Reg. datum: 31 oktober 2006
Ik zit sinds 6 november bij Telfort en geen problemen, via de Tiscali lijn. Newsgroup abonnement bij Hitnews.euquote:dadj schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:06:
[...]
ok.. en de stabiliteit bij telfort? Wel eens problemen, die heb ik bij tweakdsl echt nauwelijks..
http://www.gamespelen.nl voor je de leukste online spelletjes
Aangezien Telfort pas sinds 11-10 internettoegang aanbied, is deze vraag nog niet echt te beantwoordenquote:dadj schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:06:
[...]
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Ligt eraan op welk netwerk hij aangesloten is.quote:Rhodan schreef op maandag 03 december 2007 @ 06:37:
Moet die VCI niet 35 zijn?
0/34 is Tiscali
0/35 is BBned.
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Reg. datum: 04 april 2007
Een vriend had dit probleem ook. Om een of vage reden was zijn modem op een andere VCI instelling komen te staan. (na 1,5 jaar) Lopen zoeken, klooien etc....Belletje naar Tweak, en die hadden een how to gestuurd.quote:Sjowhan schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:37:
[...]
Ligt eraan op welk netwerk hij aangesloten is.
0/34 is Tiscali
0/35 is BBned.
Reg. datum: 02 april 2002
Zou je iets meer info kunnen geven?quote:burne schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:56:
[...]
Dat is 'ie wel:
http://www.zyxel.nl/support/z137.php?toon=bm#bridge
[...]
Gelijk weer vergeten, dat krijg je niet aan de praat.
Als ik het zo lees dan kan ik, als ik hem instel als "Bridge" mode, niet meerdere computers aansluiten, geen NAT meer en geen DHCP. Dat is dus niet mijn bedoeling. Dus hij moet in "Routed" mode staan? Mijn sweex kan dit allemaal wel, dus zal het met deze toch ook moeten kunnen?
Niet dat ik van plan was deze router uiteindelijk te gaan gebruiken. Hij is traag met opstarten, trage menu's. Het dubbele in stroomverbruik. Wil alleen dat ie werkt zodat ik later bij problemen kan terugvallen op de *kugh* support *kugh* van Tweak. Die mensen die me nu al niet kunnen vertellen hoe ie ingesteld moet worden.
Als ik hem toch als "Bridge" instel met NAT uit dan krijg ik als WAN IP: "N/A"
met NAT op "Sua only" krijg ik: "0.0.0.0".
Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Het voordeel is voor mensen die bbned dsl gebruiken, kunnen gaan switchen naar de verduivelde aanbieding van Tweakdsl.quote:maandag 03 december 2007 @ 15:59:
Sinds 2002 is TweakDSL en later ook TweakFiber gericht op onder andere bbned als een van de toeleveranciers. Voor DSL is de andere leverancier GreenISP (Tiscali Wholesale/BabyXL) en vanaf 2008 KPN wholesale.
Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekend, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.
Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstafen en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:
Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.
Dit betekend, dat u voor bbned produkten, dus geen upgrades of nieuwe lijnen meer kunt bestellen. Wel zullen wij de storingsafhandelingen volgens de normale procedures volgen.
U als klant op het bbned netwerk kunt kosteloos gebruik maken van alle aanbiedingen, welke wij doen op DSL gebied. U kunt dus ook overstappen naar de verduivelde aanbiedingen.
TweakFiber abonnees ontvangen in de loop van december een apart schrijven met betrekking tot de fiberaansluiting. Nieuwe aansluitingen op TweakFiber zullen met ingang van 3 decemer 2007 niet meer in behandeling genomen worden.
Ik had al zo'n vermoeden dat zoiets ging gebeuren omdat mij al het advies werd gegeven om nog even te wachten, want dan kan er weer gebruik gemaakt worden van een aanbieding
Ik vraag mij alleen af waarop zij bbned beoordelen, want problemen duurde inderdaad erg lang bij bbned en het glasvezel project liep nou ook niet echt om naar huis te schrijven.
CMJJKFE
Reg. datum: 27 oktober 2004
Zou ik die zo kunnen laten omzetten naar een Tiscali/KPN verbinding??
Bestaande lijnen zullen gewoon blijven werken, zoals ik in de voorwaarden kan lezen. Ik zie dus geen problemen ontstaan (of even helpdesk bellen)quote:lex333 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:21:
Alleen hoe zou het gaan bij mij? ik heb per 11 april 2007 een verduiveld (2 jaar) BBNED verbinding.
Zou ik die zo kunnen laten omzetten naar een Tiscali/KPN verbinding??
CMJJKFE
Reg. datum: 04 juli 2000
maar helaas doet de verbinding de laatste tijd vreemd... (BBned)
heb een Speedtouch 780WL als bridge ingesteld en werkt verder prima.
verder hangt er een Linksys WRT54G aan en mijn spel/download computer via LAN kabel
wat is er aan de hand:
internetten met mijn laptop werkt elke keer maar ongeveer 30 minuten.
daarna werkt het niet meer....maar als ik van de speedtouch naar de linksys wissel
dan kan ik wel weer internetten, tot internet niet meer werkt en ik weer moet wisselen!?!
en deze week had ik wel iets heel bijzonders op mijn download computer.
was aan het downloaden met 900KB/sec. prima dus!!
en tegelijker tijd was ik aan het internetten, dit werkte dus 30 minuten waarna ik niet
meer kon internetten, helaas kan ik met mijn lan kabeltje dus niet wisselen...
internetten lukte dus niet meer maar grabit deed het nog steeds met 900KB/sec!?!
met mijn verbinding is dus niets mee!
na een uur valt ook grabit uit... en moet ik de computer opnieuw opstarten...
wie weet waar dit aan kan liggen?? (windows xp geheel geupdate!)
pjotter101 wijzigde dit bericht 03-12-2007 18:00 (3%)
Reg. datum: 17 februari 2006
Le Compte wijzigde dit bericht 03-12-2007 19:04 (4%)
Digibeet
Dat is gunstig. Ik heb sinds januari van dit jaar de 8/1mb verbinding via BBNed, 2 jaar voor 200 euro, dus als die afgelopen is, kan ik nogeens 2 jaar voor 200 euro, maar dan via Babyxlquote:Jan20 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:59:
[...]
Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Het voordeel is voor mensen die bbned dsl gebruiken, kunnen gaan switchen naar de verduivelde aanbieding van Tweakdsl.
Ik had al zo'n vermoeden dat zoiets ging gebeuren omdat mij al het advies werd gegeven om nog even te wachten, want dan kan er weer gebruik gemaakt worden van een aanbieding![]()
Ik vraag mij alleen af waarop zij bbned beoordelen, want problemen duurde inderdaad erg lang bij bbned en het glasvezel project liep nou ook niet echt om naar huis te schrijven.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Reg. datum: 11 oktober 2003
Stuur je mail van een tweakdomein, of van een eigen domein, welke niet bij tweak staat?quote:Le Compte schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:04:
Misschien heeft het hier niets mee te maken, maar ik kan sinds een nieuwe instal van XP en (zoals voorheen) outlook 2003 wel mail versturen via mijn twaek account maar niet ontvangen(De pop3 en smtp instellingen zijn correct). Als ik mijzelf via hotmail een mail stuur, dan krijg ik die ook niet te zien in mijn webmail. Weet iemand de oorzaak en de oplossing. Zaterdag was de helpdesk niet deskundig genoeg dus ik wacht ook nog op hun antwoord, maar hoe eerder opgelost hoe beter
Zo ja, staan er in dit domein dan spf settings? (Bijvoorbeeld chello.nl, werkt niet bij versturen vanf tweak).
Reg. datum: 27 oktober 2004
Ik zie ook geen probleem alleen is bbned nu een adsl centrale en via tiscali is het een adsl2+ dus zou ik misschien naar een wide open verbinding kunnen gaan...quote:Jan20 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:35:
[...]
Bestaande lijnen zullen gewoon blijven werken, zoals ik in de voorwaarden kan lezen. Ik zie dus geen problemen ontstaan (of even helpdesk bellen)
Maar goed ik heb de helpdesk een mailtje gestuurd met de vraag of ik eventueel kan migreren naar tiscali. ben benieuwd...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last