Hoofdcategorieën
Topicacties

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last

Reageer Nieuw Topic
Ugly Mofo
Reg. datum: 25 november 2000

quote:
brama schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:17:
Heeft iemand hier wel eens meer dan 20Mbit ingetraind gehad op zijn modem? Ik kan met een welgemikte steenworp de centrale raken vanaf mijn appartement, maar ik train in op 19549 / 1261 (met een asus router, met de copperjet maar 16mbit).

Uitstekend natuurlijk, maar ik vroeg me af of ze uberhaupt wel ergens een 24Mbit profiel aan hebben staan, en niet gewoon 20Mbit.

Ik heb tweakdsl via bbned overigens.
Ja hoor geen probleem voor mij.
Ik zit op 170 meter vanaf de centrale en train in op 24,5 Mbit wat na een dag afzakt naar ongeveer 23,5Mbit.
Dit blijft verder stabiel draaien zonder disconnects.
Zie ook deze screenshot http://www.myhdtv.nl/steve/router.jpg

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Heeft iemand hier wel eens meer dan 20Mbit ingetraind gehad op zijn modem? Ik kan met een welgemikte steenworp de centrale raken vanaf mijn appartement, maar ik train in op 19549 / 1261 (met een asus router, met de copperjet maar 16mbit).

Uitstekend natuurlijk, maar ik vroeg me af of ze uberhaupt wel ergens een 24Mbit profiel aan hebben staan, en niet gewoon 20Mbit.

Lang niet alle lijnen gaat vanaf de centrale direct naar je huis toe. Zelfs als je centrale aan het einde van je straat staat kan je lijn in een bundel eerst naar een kabelverdeelstation gaan en van daar weer (terug) naar je woning toe.

Eigenlijk zie je inderdaad boven de 20Mbps erg weinig. Logisch ook want dan heb je alle frequenties volledig nodig en mag er geen enkele verstoring zijn op de lijn. En dat heb je alleen in een lab situatie bijna natuurlijk.
quote:
Iblies schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:38:
Niet echt denderende reacties hier :|

Bij mij weigert de modem pertinent in te trainen als adsl2.

Enigste manier om in te loggen is met g.dmt (adsl1) waarbij het vreemde verschijnsel optreedt dat ik de grens van 8 mbit ruimschoots passeer ??

Kabels splitter ed zijn goed waarbij ik de modem ook lange tijd direct heb aangesloten zonder splitter oid, ook eerder lange tijd orange adsl2 gehad dus het moet mogelijk zijn.
[afbeelding]
De lijnkwaliteit lijkt mij hier niet echt denderend terwijl die naar dezelfde centrale gaat als die van orange, beide tilburg-centrum op ongeveer 1300m afstand.

Gaat hier overigens om de modem linksys wag200g, de standaard-modem heb ik nog niet mogen ontvangen.
Nieuwe firmware in je modem stoppen en het probleem is weg, foutje in de Linksys code.

Als dat het niet is staat je profiel misschien (nog) verkeerd bij de netwerk leverancier. Dan lijkt me dat je dat bij de helpdesk moet aanmelden.

bjck wijzigde dit bericht 15-11-2007 10:54 (37%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 08 november 2005

Iemand anders last van instabiele nieuwsgroepen? Lijkt erop dat iedereen recente games aan het downloaden is. ;)

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

Reg. datum: 22 oktober 2004

quote:
Bram1337 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:01:
Iemand anders last van instabiele nieuwsgroepen? Lijkt erop dat iedereen recente games aan het downloaden is. ;)
Nee, geen problemen. Gebruik news.tweakdsl.nl.

thaan wijzigde dit bericht 15-11-2007 22:09 (5%)

polderkartel.nl

quote:
Bram1337 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:01:
hier is ie ook de hele middag al instabiel :/
Reg. datum: 17 augustus 2004

Ik zit er over na te denken om een Verduiveld abbonement te nemen.
Ik zit 2700m van de centrale af, dus dat ie best ver. Voor welke abbonement kan ik dan beter gaan 0-8Mbit, of 10-24Mbit? Het scheelt zo'n 2 euro per maand, aangezien je de administratiekosten bij het 0-8Mbit wel moet betalen, en bij de 10-24Mbit abbonement niet. Dus het verschil is 50 euro in 2 jaar.
Zou ik voor die 2 euro dan de gok nemen om toch de 10-24Mbit abbonement te nemen? Of is het zeker dat niet haal?
BTW: Ik heb nu @home intensief 8000mbit(kabel), dit haal ik wel makkelijk alleen vind ik het veel te duur, en het is niet echt heel stabiel(als ik het test met eweka), dusja)

En wij hebben hier allemaal een mobiel, dus we hebben geen huistelefoon op dit moment(half jaar geleden nog wel).
Ik zit dit in de startpost:
quote:
Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig ¤ 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk ¤9.40)
Dus dat eenmalige 75 euro is in mijn geval? Want ik weet niet wat dat kaal-koper inhoud..?

barzi wijzigde dit bericht 16-11-2007 22:03 (97%)

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
barzi schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:33:

[...]

Dus dat eenmalige 75 euro is in mijn geval? Want ik weet niet wat dat kaal-koper inhoud..?
Dat is een NLS oplevering (NewLineService). Omdat er momenteel op de koperlijn naar je huis geen dienst loopt moet deze nieuw ingebruik worden genomen. Of je moet KPN-telefonie hebben, dan geldt het niet en wordt je ADSL daarbij gezet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
bjck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:23:
[...]

Dat is een NLS oplevering (NewLineService). Omdat er momenteel op de koperlijn naar je huis geen dienst loopt moet deze nieuw ingebruik worden genomen. Of je moet KPN-telefonie hebben, dan geldt het niet en wordt je ADSL daarbij gezet.
Dus moet ik eenmaling 75 euro betalen? Of 9,90 per maand?

toet
Reg. datum: 12 januari 2003

Gisteravond terug gekomen uit Barcelona met het bericht dat wij nog altijd geen verbinding hebben. Ik daarnet de modem in om de instellingen voor de honderdste keer te controleren, staat de VCI weer op 34 (zit via BBned, moet 35 zijn). Ook is in de voorgaande weken, tijdens mijn verwoede pogingen de lijn aan de praat te krijgen, meer dan eens de instelling in mijn modem terug gesprongen naar default (tenminste, ik denk dat dat de default instelling is).
Het fraaie is dat elke keer maar één onderdeel terug springt, en het niet altijd dezelfde is. Soms de WAN instellingen, soms de LAN, dan weer de DHCP, en nu zelfs alleen de VCI van de WAN.

Modem: ZyXEL 2602HW met meest recente firmware.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Oja, ik heb wel weer verbinding met het internet. :9

JaFFoG wijzigde dit bericht 17-11-2007 11:31 (3%)
Reden: het internet is gemaakt :p

Hans favoriete radiostation

quote:
barzi schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:09:
[...]

Dus moet ik eenmaling 75 euro betalen? Of 9,90 per maand?
Beide.

Wel bespaar je aanzienlijk op jouw mobiele telefoonkosten.
De beltikken via tweak zijn veel goedkoper dan wel mobiel abbo dan ook.
Ook kan iemand anders jou ineens veel goedkoper bellen (vast i.p.v. mobiel nummer).
Je zou zelfs een goedkoper mobiel abbo kunnen nemen dan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Reg. datum: 01 september 2003

quote:
bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:50:
...
Nieuwe firmware in je modem stoppen en het probleem is weg, foutje in de Linksys code.

Als dat het niet is staat je profiel misschien (nog) verkeerd bij de netwerk leverancier. Dan lijkt me dat je dat bij de helpdesk moet aanmelden.
Nieuwste firmware staat er al lang op, maar dat doet er niet meer aan toe,
setup verandert en de modem letterlijk bij binnenkomst van de PTT-lijn neergezet, nog geen halve meter tussen, en voila hij doet het, en ook nog eens sneller dan het oude orange abbo.
Lag het waarschijnlijk toch aan de wat oudere telefoonkabels.

Misschien een tip voor andere, gebruik dikkere kabels, of houd het zo kort mogelijk.

http://www.plaatjesupload.nl/img31/1195298546-060.png

quote:
cjdijk schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:00:
[...]

Beide.

Wel bespaar je aanzienlijk op jouw mobiele telefoonkosten.
De beltikken via tweak zijn veel goedkoper dan wel mobiel abbo dan ook.
Ook kan iemand anders jou ineens veel goedkoper bellen (vast i.p.v. mobiel nummer).
Je zou zelfs een goedkoper mobiel abbo kunnen nemen dan.
Maar waarom dan 75 euro betalen?
Dan ik kan ik net zo goed bij KPN een belbudget abbonement nemen van 9,90 per maand, dan betaal ik die 75 euro dus niet..

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
barzi schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:04:
Maar waarom dan 75 euro betalen?
Dan ik kan ik net zo goed bij KPN een belbudget abbonement nemen van 9,90 per maand, dan betaal ik die 75 euro dus niet..
¤ 10.50 tegenwoordig. En je betaalt ¤ 47.55 aansluitkosten.

Iemand hier enig idee hoe ik kan inloggen op m'n TweakPhone voicemail via VoIP? Bij het bellen van *51 (na het activeren dmv. *51*) krijg ik een vriendelijke dame die vraagt om respectievelijk mailbox en password. Welke gegevens moet ik hiervoor gebruiken? De gegevens uit het "Mijn Tweak" menu werken iig niet. Hier staat een mailbox nummer en mailbox password, maar ik krijg na het invoeren van deze een login incorrect. Zie ik iets over het hoofd?

Een hele zooooi

Always aware...
Reg. datum: 03 februari 2001

quote:
MisterE schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:37:
[...]

Waarom neem je dan ook een abbo op 16-24 op meer dan 2KM afstand?? Je mag blij zijn met 6 a 7 Mb, zie ook schema
Je zou dus net zo goed 0-8Mb kunnen nemen?
Desondanks, is het niet netjes dat er geen terugkoppeling plaatsvind.

Vraag, had je hiervoor al internet (bij bbned?). In die situatie zit ik nu, en hoop dat ik niet geweigerd ga worden aangezien ik nu 512Kb heb bij een provider. BBned verteld me dat ik niet sneller kan krijgen.
Ik weet dat ik die snelheid niet ga halen, heb expres gevraagd of ik kon downgraden als ik aan een lager abonnement genoeg zou hebben. Ik vond het jammer dat ik echt moest zeuren om te horen te krijgen dat bbned de aanvraag niet accepteerde en dat mij daarover niks verteld was. Heb m'n modem inmiddels in huis en de lijn wordt de 22e opgeleverd (al gechecked, hij doet t helaas echt nog niet).

De vorige bewoner had een tiscali lijn met KPN telefonie, alles was opgezegd. Ik heb bij KPN eerst de goedkoopste lijn aangevraagd waarmee je kan bellen. Alhoewel de aanvraag lang duurt hebben ze nooit gezegd een lager abonnement te gaan leveren en BBned blijkbaar zover gekregen om de lijn max open te gooien, misschien kunnen ze voor jou hetzelfde doen.

Workstation: A64 X2 4800+ @ 2600MHz, 2GB PC3200, A8N-SLI Premium, 8800GT SLI, OCZ Core 128GB, WD740GD, 2407WFP-HC
Server/htpc: XP2200+, 1.5GB PC2700, 8K3A+, GF6600, 2x250GB 2x200GB

Reg. datum: 11 oktober 2003

quote:

Er staat inderdaad gewoon een 24Mbit profiel aan en ik heb enkele mensen ruim 23Mbit zien intrainen.

De copperjet vereist een iets hogere signaal/ruis verhouding, waardoor hij lager (lees: veiliger) intraint.

Gedurende het gebruik van je internetverbinding, kan het modem besluiten - afhankelijk van de veranderende lijn kwaliteit - om de snelheid te verhogen of te verlagen. De copperjet zet iets lager in en zal minder vaak die beslissing hoeven te nemen.

Helaas kan ik alleen maar dromen van meer dan 2.5Mbit, want ik woon te ver weg.

pinkproject.nl

Ik heb dat op twee verschillende lokaties de verbinding trager is geworden.
Op één lokatie is het ongeveer 6Mbit trager en de andere 4Mbit.
Beide verbindingen zijn van TweakDSL (BBned) 16-24Mbit

Het rebooten van de modems heeft geen enkel effect gehad.
Heeft iemand een idee waardoor de lijnen trager geworden zijn? :?

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Reg. datum: 01 juni 2001

Na lang wikken en wegen heb ook ik besloten om mijn tijden bij TweakDSL op te zeggen mijn verbinding werd opgeleverd op 1-4-2003 en gaat er per 1-1-2008 Uit.

Reden :
Tweak word gewoon simpel weg te duur, Helpdesk alleen tijdens kantoortijden te bereiken en de antwoorden op Email ronduit belachelijk.

Dus vandaar dat ik Tabee ga van TweakDSL zoals veel trouwe abbonee's de afgelopen maanden weg zijn gegaan.

WoW : EU Turalyon Lv 70 Human Fury Warrior

quote:
ShadowBumble schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:50:
Na lang wikken en wegen heb ook ik besloten om mijn tijden bij TweakDSL op te zeggen mijn verbinding werd opgeleverd op 1-4-2003 en gaat er per 1-1-2008 Uit.

Reden :
Tweak word gewoon simpel weg te duur, Helpdesk alleen tijdens kantoortijden te bereiken en de antwoorden op Email ronduit belachelijk.

Dus vandaar dat ik Tabee ga van TweakDSL zoals veel trouwe abbonee's de afgelopen maanden weg zijn gegaan.
Ik lees dat de laatste tijd hier wel vaker, dat mensen bij Tweak weggaan omdat de concurrent goedkoper is. Echter ben ik van mening dat Tweak de afgelopen jaren heeft bewezen zeer stabiel te zijn en dat vind ik ook wel wat waard. Heel leuk dat Alice enzo, dat je per maand kan opzeggen, maar het blijft een gedoe dat over en weer schakelen. En welke Tweaker heeft een helpdesk nodig? ;) Voor de gewone vragen volstaat m.i. een bereikbaarheid tijdens kantooruren.

Overigens wil ik Tweak niet aanmoedigen de prijzen zo hoog te houden, maar wat mij betreft mag er best betaald worden voor een stukje kwaliteit c.q. betrouwbaarheid. Het enige dat je niet moet doen is een upgrade van ADSL naar ADSL2+ doen, want dan lig je er 2 maanden uit 8)7 Maar dat is alweer zoooolang geleden, dat ben ik allang vergeten ;)

Een hele zooooi

pinkproject.nl

quote:
BlackB1rd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:23:
[...]

Ik lees dat de laatste tijd hier wel vaker, dat mensen bij Tweak weggaan omdat de concurrent goedkoper is. Echter ben ik van mening dat Tweak de afgelopen jaren heeft bewezen zeer stabiel te zijn en dat vind ik ook wel wat waard. Heel leuk dat Alice enzo, dat je per maand kan opzeggen, maar het blijft een gedoe dat over en weer schakelen. En welke Tweaker heeft een helpdesk nodig? ;) Voor de gewone vragen volstaat m.i. een bereikbaarheid tijdens kantooruren.

Overigens wil ik Tweak niet aanmoedigen de prijzen zo hoog te houden, maar wat mij betreft mag er best betaald worden voor een stukje kwaliteit c.q. betrouwbaarheid. Het enige dat je niet moet doen is een upgrade van ADSL naar ADSL2+ doen, want dan lig je er 2 maanden uit 8)7 Maar dat is alweer zoooolang geleden, dat ben ik allang vergeten ;)
Er zijn natuurlijk wel meer aanbieders dan alleen Alice.
En ik ben met ShadowBumble eens dat de reacties van de helpdesk, per mail, ronduit belachelijk zijn.
Natuurlijk is TweakDSL stabiel, maar ze zijn niet de enige.
En ik vind het ook niet leuk om na 5 jaar bij Tweak te vertrekken.

"I've always been mad.
Spekkies

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
BlackB1rd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:23:
[...]

Nee inderdaad een echte Tweaker heeft geen helpdesk nodig dus waarom zou ik er dan voor betalen ? Van de telco waar ik heen ga verwacht ik kwa helpdesk ook geen wonderen, echter verwacht ik wel een stabiele lijn ( Dit in het begin ook niet door tweak geleverd kon worden ) en ik buiten tweak om zelf via bbned een monteur moest regelen , ( jaja echt waar want tweak vond het wel stabiel en het zou aan mij liggen ). En voor het geen dat tweak nu levert kan het ook 65% goedkoper voor hetzelfde,

WoW : EU Turalyon Lv 70 Human Fury Warrior

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
ShadowBumble schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:50:

Reden :

Ik vind het wel meevallen, wat betreft prijzen kan je wel gelijk hebben maar vergeet niet dat aantrekkelijke prijzen vaak een lokkertje zijn en zodra je een contract hebt er niet veel meer zal veranderen. Ik betaal gezien de prijzen n nog steeds een goede prijs (35 voor 10/1 ik train wel op 8 in wat ik niet helemaal snap maar is mijn nieuwe modem misschien).

En de helpdesk kan je ook buiten de kantooruren bellen hoor en in het weekend. Vorig weekend kwam dat handig uit toen mn modem uiteindelijk kapot bleek.

Maar goed kan zijn dat je slechtere ervaringen heb (heb ik ook gehad, maar dat is alweer een lange tijd geleden, en mn verhuizing was 3 dagen na mn brief al geregeld! Vond ik wel snel).

Mentaal stabiel

hebben meer mensen hier het probleem dat als ze een mail versturen via de smtp van tweakdsl dat er dan een foutmelding 553 terugkomt? Maakt niet uit welk mailadres.

Volledige foutmelding:
Recipient error [553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)]

pinkproject.nl

quote:
Zondagskindje schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:42:
Ik heb dat op twee verschillende lokaties de verbinding trager is geworden.
Op één lokatie is het ongeveer 6Mbit trager en de andere 4Mbit.
Beide verbindingen zijn van TweakDSL (BBned) 16-24Mbit

Het rebooten van de modems heeft geen enkel effect gehad.
Heeft iemand een idee waardoor de lijnen trager geworden zijn? :?
Iemand?

"I've always been mad.
Spekkies

Er is dan toch eindelijk een aanbieding voor bestaande klanten: http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/devils_offer_multimedia misschien moet je ingelogd zijn, ik weet het niet zeker

Ik weet niet of het al eerder is vermeld maar ja dan staat het er maar 2x. In het kort: 2 jaar 12-24 Mbit, 600 euro vooruit betalen (25 euro per maand) en ook nog een iPod van 30 GB krijgen. Niet slecht, ik heb net gebeld en deze actie is speciaal voor bestaande klanten.

400D - 10-22 - kitlens - 50 F/1.8. Schrijft voor Photofacts, nederlands grootste weblog over fotografie. Flickr!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: