Hoofdcategorieën
Topicacties

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 november 2007

Hallo cj,
bedankt voor je snelle reactie :)
Dat van dat eerste jaar las ik aan het begin van dit topic onder "Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?".
Daar staat o.a.:
TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen.

Maar deze tekst is al heel oud. Zoals ik het abonnement lees bij de Tweak-pagina, is het dus inderdaad gratis.

groet,
/ober

White Rabbit

offtopic:
@ Ober, hier op GoT doen we niet aan groeten en afsluiten met naam, iedereen kan immers links zien wie het bericht gepost heeft. ;) Maare, welkom op GoT :)

monnick wijzigde dit bericht 05-11-2007 19:40 (7%)

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

Nog meer mensen met SMTP problemen en de volgende melding?

Response parameter: qmail-spp failure: ;/var/qmail/bin/checkspam: can't execute (#4.3.0)

(WireShark capture).

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Reg. datum: 05 maart 2000

quote:
Exorcist schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:31:

Response parameter: qmail-spp failure: ;/var/qmail/bin/checkspam: can't execute (#4.3.0)

(WireShark capture).
ja werkt niet hier exact zelfde melding.

Reg. datum: 23 mei 2000

Ik heb sinds vanavond problemen met het versturen van mail... aan mijn instellingen in mijn mail client (Apple mail.app) is niets veranderd. Voor de zekerheid geprobeerd met Outlook Express vanuit windows (brrr) mail te sturen, zelfde probleem. Ik krijg de melding:
quote:
Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxxx@yyyy.tweakdsl.nl. Onderwerp 'kkjkj', Account: 'pop.tweakdsl.nl', Server: 'smtp.tweakdsl.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '451 qmail-spp failure: ;/var/qmail/bin/checkspam: can't execute (#4.3.0)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 451, Foutnummer: 0x800CCC78
Zijn er meer mensen met deze problemen?? Overigens, verzenden via webmail werkt nog wel...

edit:
Ok... er zijn dus meer mensen met dit probleem.. :P

ziekloon wijzigde dit bericht 05-11-2007 20:35 (4%)

Uitdrijvûrrrr!
Reg. datum: 13 maart 2002

Ah, "goed" om te weten dat het niet aan mij ligt ;)

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

¯¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb er ook last van. Begon al te twijfelen aan mezelf. Dan maar via een andere servert.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Reg. datum: 15 november 2005

Ook last van het SMTPprobleem, hoop niet dat mijn email adres geweigerd wordt aangezien ik niet het @tweakdsl.nl email adres gebruik maar mijn eigen domain.

ZMT Lid

quote:
Exorcist schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:31:

(WireShark capture).
Ja! Ik had t zelfde probleem. Maar het lijkt nu verholpen. Ik kan weer iets versturen en de mail van 2200 uur komt ook weer binnen.

Lid van ZMT (sindsch 2800407), soms f0t0gr@@f (30D + 17-55 f2.8 IS + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

toet
Reg. datum: 12 januari 2003

Nou, inmiddels nogmaals een e-mail mogen ontvangen. Ditmaal met daarin een track & trace nummer en de boodschap dat de modem/router vandaag verstuurd wordt.

Wat blijkt echter bij het controleren van het nummer op http://www.tracktrace.nl/ ? Het pakketje is gisteren al verstuurd! Nouja, een vergissing in mijn voordeel. Heb ik 'm een dagje eerder (hopelijk vandaag al). :D

Edit:
En jahoor, hij is er. Nu nog aan de praat krijgen. Kan het kloppen dat op de ZyXEL default de wireless uit staat? Nouja, ik ga er morgen wel even mee klieren, kijken of het lukt allemaal.
_______

Ben toch nog even gaan klooien, maar heb de lijn nog altijd niet aan de praat gekregen. Begin te twijfelen of het misschien tóch aan de DSL verbinding ligt met TweakDSL. Mijn instellingen zijn als volgt (gebaseerd op een post uit het vorige deel van dit topic, met dank aan bjck):

ModeRouting
EncapsulationENET ENCAP
VPI0
VCI35
IP AddressAutomatic (DHCP)
DNSObtained From ISP

Hebben jullie enig idee? Ik heb Google afgezocht en GoT, maar uit de informatie die ik daaruit haal lijkt het te moeten werken. Echter is dit dus niet het geval.

JaFFoG wijzigde dit bericht 07-11-2007 01:17 (63%)
Reden: Toch nog even klooien...

toet

Vanmorgen wederom met de helpdesk gebeld. De medewerker beaamde dat de instellingen in het modem goed zijn en heeft een zgn. "ticket" voor BBned gemaakt zodat zij kunnen controleren waarom het signaal niet door mijn modem wordt opgevangen. Hij vermoedt dat de upgrade van de lijn niet helemaal goed is gegaan. Precies wat ik ook al vermoedde. Zie je wel, ik ben niet gek! :D

Hopelijk lukt het BBned om het probleem op te lossen. (En hopelijk een beetje vlug, ik zit al zes dagen zonder internet! :'( )
Reg. datum: 11 oktober 2003

quote:
ober schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:39:
Hallo,
ik maak nu gebruik van een Tweak ADSL verbinding over BBNed (TweakDSLB8-10).
Ik wil graag het telefoon abonnement "TweakPhone Gratis" gaan gebruiken.

De helpdesk van TweakDSL gaf aan dat ik dat aan kan vragen d.m.v. een briefje naar hen.
In het begin van dit topic staat dat zo een abo maar 1 jaar gratis is.
Dit kan ik in de "voorwaarden" niet terug vinden. Bestaan er nog ergens "kleine lettertjes" waar dit officieel te lezen is?

Ik wil graag mijn huidige analoge abonnement van KPN houden, en een nieuw nummer van Tweak erbij krijgen. Dit zou geen probleem zijn.
Ik wil graag heel zeker weten dat mijn huidige abonnement niet door Tweak of KPN afgesloten gaat worden. Kan iemand hier ervaringen over plaatsen?

Ik gebruik nu de Copperjet Modem die ik van TweakDSL heb ontvangen. Daar zitten ook twee "phone"-aansluitingen op. Kan ik daar een gewone analoge telefoon op aansluiten? Of moet hier een speciaal (SIP? of VOIP?) toestel op worden aangesloten?

Groet,
/ober

PS.
Sorry voor de dubbele posting, ik zie nu pas dit ik dit in eerste instantie "fout" heb gepost.
VoIP is bij je DSL abonnement voor je eerste nummer gratis, ook na het eerste jaar.

Als je de copperjet hebt, is het afhankelijk of je de 816 (VoDSL) of 1616 (VoDSL/VoIP) hebt.

Op de laatste, kan je dan gewoon je (analoge) telefoontoestel aansluiten. Als je de 816 hebt, kan je overwegen om:
a. een nieuw c.q. ander modem te nemen
b. VoDSL te laten activeren (ook gratis).

Always aware...
Reg. datum: 03 februari 2001

Meer dan 2 weken geleden heb ik mijn ondertekende contract naar TweakDSL opgestuurd en enkele dagen geleden heb ik login gegevens ontvangen. Ik vroeg me af wanneer ik m'n modem/lijn kon verwachten dus vannochtend even met het 0900 nummer gebeld. Er werd mij verteld dat ze niet konden zien wat de status was en ik zou een mailtje krijgen met uitleg. Zojuist (ongeduldig) opnieuw gebeld en na lang zeuren wisten ze mij te vertellen dat BBned de order voor een 16-24 Mbit / 1 Mbit lijn niet accepteerde i.v.m. afstand tot de centrale (2119m volgens BBned). Het verbaast me dat dit probleem zich voordoet aangezien ze al 3 weken m'n postcode en abonnementsvorm weten. Ook had ik verwacht dat ze me hier wel van op de hoogte zouden brengen, of iig laten weten dat het langer gaat duren. Het gaat volgens TweakDSL nu nog minimaal 2 a 3 weken duren voor de lijn opgeleverd wordt, wel gaan ze proberen BBned zover te krijgen dat de lijn toch geleverd wordt. Geen prettige eerste ervaring.

Workstation: A64 X2 4800+ @ 2600MHz, 2GB PC3200, A8N-SLI Premium, 8800GT SLI, OCZ Core 128GB, WD740GD, 2407WFP-HC
Server/htpc: XP2200+, 1.5GB PC2700, 8K3A+, GF6600, 2x250GB 2x200GB

Reg. datum: 06 augustus 2002

Ik heb sinds vanmiddag een vreemd probleem. Ik heb ongeveer een minuut internet en daarna niet meer, de lijn blijft echter wel verbonden (bij restarten).

Na met de helpdesk gebeld te hebben dacht ik dat het de splitter was, maar na enkele minuten toch weer een verbinding die niet meer werkte dus zal het waarschijnlijk de modem zijn (hij hield het wel langer vol.

Komt iemand dit bekend voor? Mijn vermoeden is de modem (oranje copperjet 816) maar ik vind het vreemd dat die wel eerst even werkt.

Reg. datum: 03 mei 2005

quote:
6killer schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:31:
Ik heb sinds vanmiddag een vreemd probleem. Ik heb ongeveer een minuut internet en daarna niet meer, de lijn blijft echter wel verbonden (bij restarten).

Na met de helpdesk gebeld te hebben dacht ik dat het de splitter was, maar na enkele minuten toch weer een verbinding die niet meer werkte dus zal het waarschijnlijk de modem zijn (hij hield het wel langer vol.

Komt iemand dit bekend voor? Mijn vermoeden is de modem (oranje copperjet 816) maar ik vind het vreemd dat die wel eerst even werkt.
Heb ik ook gehad. Eerst een half jaar goede verbinding(10 mb) daarna elke keer wegvallende verbinding. Weer opstarten ff internetten en weg is ie weer. Bleek overspraak op de lijn te zijn en ben daarna teruggezet op 4 mb.Nu geen last meer gehad met wegvallende verbinding.

Dit hoeft uiteraard niet bij jou het geval te zijn, is een mogelijkheid.

johan007

Reg. datum: 06 augustus 2002

quote:
johan007 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:03:
[...]

Heb ik ook gehad. Eerst een half jaar goede verbinding(10 mb) daarna elke keer wegvallende verbinding. Weer opstarten ff internetten en weg is ie weer. Bleek overspraak op de lijn te zijn en ben daarna teruggezet op 4 mb.Nu geen last meer gehad met wegvallende verbinding.

Dit hoeft uiteraard niet bij jou het geval te zijn, is een mogelijkheid.
Kon jij ook niet meer lang in de modem komen als je configuratie wilde checken? (pc <->modem)
En wat was de oorzaak van de overspraak, zat je ver van de centrale of oude kabels (hier alles nieuw in nieuwbouw en heeft 3 maanden naar behoren gefunctioneerd en daarvoor een jaar in een oud zooitje goed gewerkt).

Dat bleek bij mij ook niet meer te kunnen, kwam ik pas achter toen ik de firmware wilde updaten en nu is die dood waarschijnlijk want ik kom er niet meer in.

Heeft het modem nog een veiligheid zoals mijn oude speedtouch (dubbel firmware)? Nu kan ik dus ook niks meer checken ook al ging ik er van uit dat de modem gewoon stuk was, dat van overspraak doet mij twijfelen.

Is er trouwens een mogelijkheid om een oud mxstream modem (speedtouch home) op adsl 2 werkend te krijgen? Snelheid maakt niks uit, als ik maar internet heb.

Waar is dat knopje voor?

Sinds gisteravond 23.00 geen dhcp-toewijzing meer; kreeg nog wel requests door vanaf internet die door PeerGuardian werden afgevangen. Alles (router/modem/pc's) herstart, maar geen resultaat. Gelukkig nu op het werk ;) Oja, betreft nag1.asd-inx.nl, wijkcentrale Nieuw-Vennep (getsewoud)

/na mailtje rond 10.00 blijkt er vanaf 10.35 weer 'n IP verstrekt, probleem lost zichzelf snel op :D

tweaktubbie wijzigde dit bericht 11-11-2007 18:38 (15%)

SonyA300 | 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' | BF2stats

toet

quote:
JaFFoG schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:37:
Vanmorgen wederom met de helpdesk gebeld. De medewerker beaamde dat de instellingen in het modem goed zijn en heeft een zgn. "ticket" voor BBned gemaakt (...)
Gisteren nogmaals gebeld met de helpdesk op verzoek. De medewerker bevestigde dat er een opdracht bij BBned is neergelegd, en verwacht dat er maandag contact over wordt opgenomen. Nou, we zullen zien... ik zit inmiddels al acht dagen zonder internet, en elke dag komt er
Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Heeft iemand hier wel eens meer dan 20Mbit ingetraind gehad op zijn modem? Ik kan met een welgemikte steenworp de centrale raken vanaf mijn appartement, maar ik train in op 19549 / 1261 (met een asus router, met de copperjet maar 16mbit).

Uitstekend natuurlijk, maar ik vroeg me af of ze uberhaupt wel ergens een 24Mbit profiel aan hebben staan, en niet gewoon 20Mbit.

Ik heb tweakdsl via bbned overigens.

brama wijzigde dit bericht 11-11-2007 16:17 (5%)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

@+31180
Reg. datum: 27 september 2004

quote:
JaFFoG schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:47:
[...]

Gisteren nogmaals gebeld met de helpdesk op verzoek. De medewerker bevestigde dat er een opdracht bij BBned is neergelegd, en verwacht dat er maandag contact over wordt opgenomen. Nou, we zullen zien... ik zit inmiddels al acht dagen zonder internet, en elke dag komt er
Reken maar op drie weken, dat is bijna standaard bij BBnod ;(

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
Unagi schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:13:
Meer dan 2 weken geleden heb ik mijn ondertekende contract naar TweakDSL opgestuurd en enkele dagen geleden heb ik login gegevens ontvangen. Ik vroeg me af wanneer ik m'n modem/lijn kon verwachten dus vannochtend even met het 0900 nummer gebeld. Er werd mij verteld dat ze niet konden zien wat de status was en ik zou een mailtje krijgen met uitleg. Zojuist (ongeduldig) opnieuw gebeld en na lang zeuren wisten ze mij te vertellen dat BBned de order voor een 16-24 Mbit / 1 Mbit lijn niet accepteerde i.v.m. afstand tot de centrale (2119m volgens BBned). Het verbaast me dat dit probleem zich voordoet aangezien ze al 3 weken m'n postcode en abonnementsvorm weten. Ook had ik verwacht dat ze me hier wel van op de hoogte zouden brengen, of iig laten weten dat het langer gaat duren. Het gaat volgens TweakDSL nu nog minimaal 2 a 3 weken duren voor de lijn opgeleverd wordt, wel gaan ze proberen BBned zover te krijgen dat de lijn toch geleverd wordt. Geen prettige eerste ervaring.
Waarom neem je dan ook een abbo op 16-24 op meer dan 2KM afstand?? Je mag blij zijn met 6 a 7 Mb, zie ook schema
Je zou dus net zo goed 0-8Mb kunnen nemen?
Desondanks, is het niet netjes dat er geen terugkoppeling plaatsvind.

Vraag, had je hiervoor al internet (bij bbned?). In die situatie zit ik nu, en hoop dat ik niet geweigerd ga worden aangezien ik nu 512Kb heb bij een provider. BBned verteld me dat ik niet sneller kan krijgen.

Hans favoriete radiostation

quote:
6killer schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:25:
[...]

Kon jij ook niet meer lang in de modem komen als je configuratie wilde checken? (pc <->modem)
En wat was de oorzaak van de overspraak, zat je ver van de centrale of oude kabels (hier alles nieuw in nieuwbouw en heeft 3 maanden naar behoren gefunctioneerd en daarvoor een jaar in een oud zooitje goed gewerkt).

Dat bleek bij mij ook niet meer te kunnen, kwam ik pas achter toen ik de firmware wilde updaten en nu is die dood waarschijnlijk want ik kom er niet meer in.

Heeft het modem nog een veiligheid zoals mijn oude speedtouch (dubbel firmware)? Nu kan ik dus ook niks meer checken ook al ging ik er van uit dat de modem gewoon stuk was, dat van overspraak doet mij twijfelen.

Is er trouwens een mogelijkheid om een oud mxstream modem (speedtouch home) op adsl 2 werkend te krijgen? Snelheid maakt niks uit, als ik maar internet heb.
Ik heb hier nog wel een gebruiksaanwijzing liggen om jouw modem in te stellen voor bbned (Als jij babyxl hebt, vervang dan 35 door 34). Dit heb ik vroeger ook eens gedaan toen ik van HccNet naar Demon overstapte. Kon ik alvast on-line voordat ik mijn modem binnen had. :P Ik heb hem speciaal voor jou even on-line geplaatst. http://cjdijk.tweakdsl.nl/Alcatel/ ;)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Reg. datum: 13 februari 2002

Ik zit erover te denken om het Verduiveld Aanbod te nemen, het gratis tweaknews abo spreekt mij wel aan. Mijn vraag is of ik beter kan kiezen voor het BabyXL netwerk of het BBned netwerk.

En heeft iemand ervaring met het Wireless Zyxel VoIP (2602 HW) modem i.c.m. VoipCheap? Werkt dit goed?

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
MisterE schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:37:
[...]

Waarom neem je dan ook een abbo op 16-24 op meer dan 2KM afstand?? Je mag blij zijn met 6 a 7 Mb, zie ook schema
Je zou dus net zo goed 0-8Mb kunnen nemen?
Desondanks, is het niet netjes dat er geen terugkoppeling plaatsvind.

Vraag, had je hiervoor al internet (bij bbned?). In die situatie zit ik nu, en hoop dat ik niet geweigerd ga worden aangezien ik nu 512Kb heb bij een provider. BBned verteld me dat ik niet sneller kan krijgen.
Dat is wel heel voorzichtig.

Er zijn lijnen die op 2000m inderdaad net aan 10Mbps halen, andere van 2500m halen soms nog best 14 a 16Mbps.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 01 september 2003

Niet echt denderende reacties hier :|

Bij mij weigert de modem pertinent in te trainen als adsl2.

Enigste manier om in te loggen is met g.dmt (adsl1) waarbij het vreemde verschijnsel optreedt dat ik de grens van 8 mbit ruimschoots passeer ??

Kabels splitter ed zijn goed waarbij ik de modem ook lange tijd direct heb aangesloten zonder splitter oid, ook eerder lange tijd orange adsl2 gehad dus het moet mogelijk zijn.
http://www.plaatjesupload.nl/img30/1195113424-650.png
De lijnkwaliteit lijkt mij hier niet echt denderend terwijl die naar dezelfde centrale gaat als die van orange, beide tilburg-centrum op ongeveer 1300m afstand.

Gaat hier overigens om de modem linksys wag200g, de standaard-modem heb ik nog niet mogen ontvangen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: