Hoofdcategorieën
Topicacties

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Pagina: 1 2 3 4 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 61 62 63 64 last

Reageer Nieuw Topic
ZMT Lid

Vannacht had ik vanaf 12 uur geen verbinding. Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen. Vanmorgen bleek dit ±4 uur te hebben geduurd.

Nu vraag ik mij af op welke website tweakdsl storingsmeldingen doet. Op tweak.nl vind ik t niet, cambrium.nl zou nog kunnen, maar geeft internal server error. Is er wel een storingspagina? Zo ja, mag er een linkje in de openingspost?

Lid van ZMT (sindsch 2800407), soms f0t0gr@@f (30D + 17-55 f2.8 IS + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Volgens mij kan je het wel via de tweakdsl.nl site bekijken, maar moet je eerst inloggen hiervoor.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

ZMT Lid

Dat zou fijn zijn, maar ik kan het niet vinden. Misschien zoekblind? 8)
Heb je een linkje of de naam van de menukeuze?

Lid van ZMT (sindsch 2800407), soms f0t0gr@@f (30D + 17-55 f2.8 IS + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Le Mans LMP2 winner 2008

De aanvraag voor verlenging is ontvangen en gaat aan het einde van deze maand in. Verder geen wijzigingen op het netwerk of in de modem. Tot nu toe weer tevreden. :)
Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Mad Max schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:51:
Dat zou fijn zijn, maar ik kan het niet vinden. Misschien zoekblind? 8)
Heb je een linkje of de naam van de menukeuze?
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/notices
Geeft wel dit aan, ik weet dus niet of die tegenwoordig nog wel werkt:
"Onze excuses maar deze service is tijdelijk buiten werking. Probeer het op een ander tijdstip nog eens."

Edit:
Via Mijn Tweak -> Aankondigingen

Kixtart wijzigde dit bericht 11-06-2008 18:59 (4%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

ZMT Lid

quote:
Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:59:
[...]

"Onze excuses maar deze service is tijdelijk buiten werking. Probeer het op een ander tijdstip nog eens."

Edit:
Via Mijn Tweak -> Aankondigingen
Dank, die link heb ik over t hoofd gezien. Als je vergeet om rechtboven voor Mijn tweak te kiezen dan kom je er ook nooit meer.

Reg. datum: 09 januari 2004

Mooi. Als ik op die link click krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Page 'dsl/notices?page=login' not configured! (/home/httpd/cbsites/main.tweak.ini)
Send values Array
(
    [page] => dsl/notices?page=login
)
Posted values Array
(
)
SectionsArray
(
    [0] => default
    [1] => bannertext
    [2] => framesets
    [3] => ipranges
    [4] => ~webmail
    [5] => ~home
    [6] => ~conditions
    [7] => ~vacancy
    [8] => ~login
    [9] => ~business/home
    [10] => ~business/contact
    [11] => ~business/subscriptions
    [12] => ~business/adsl
    [13] => ~business/isdn
    [14] => ~business/vodsl_voip
    [15] => ~business/hosting
    [16] => ~business/transit
    [17] => ~business/add_prices
    [18] => ~business/transit_fiber
    [19] => ~business/subscribe
    [20] => ~business/portfolio
    [21] => ~business/faq
    [22] => ~business/support
    [23] => ~dsl/home
    [24] => ~dsl/subscriptions
    [25] => ~dsl/newsflash
    [26] => ~dsl/end_year_action
    [27] => ~dsl/mediamarktactie/tryout
    [28] => ~dsl/mediamarktactie
    [29] => ~dsl/devils_offer_multimedia
    [30] => ~dsl/devils_offer
    [31] => ~dsl/friends_offer
    [32] => ~dsl/eindejaarsactie
    [33] => ~dsl/order
    [34] => ~dsl/subscribe
    [35] => ~dsl/support
    [36] => ~dsl/prices
    [37] => ~dsl/faq
    [38] => ~dsl/contact
    [39] => ~dsl/business
    [40] => ~dsl/notices
    [41] => ~dsl/prodspec
    [42] => ~dsl/passwordlost
    [43] => ~dsl/prodtot
    [44] => ~dsl/prodmdm
    [45] => ~dsl/actions
    [46] => ~dsl/prodaddit
    [47] => ~dsl/offer
    [48] => ~dsl/januari_offer
    [49] => ~fiber/home
    [50] => ~fiber/products
    [51] => ~fiber/support
    [52] => ~fiber/subscriptions/prices
    [53] => ~fiber/citynet
    [54] => ~fiber/citynet/tweak
    [55] => ~fiber/citynet/gna
    [56] => ~fiber/support/install
    [57] => ~fiber/support/install_options
    [58] => ~fiber/faq
    [59] => ~fiber/planning
    [60] => ~fiber/subscriptions/temp_adsl
    [61] => ~fiber/products/telephony
    [62] => ~fiber/products/television
    [63] => ~fiber/subscriptions/offer
    [64] => ~fiber/faq/inet
    [65] => ~fiber/faq/phone
    [66] => ~fiber/faq/rtv
    [67] => ~fiber/contact
    [68] => ~fiber/order
    [69] => ~fiber/pay_example
    [70] => ~my/home
    [71] => ~my/logins
    [72] => ~my/details
    [73] => ~my/invoices
    [74] => ~my/dslline
    [75] => ~my/hardware
    [76] => ~my/contact
    [77] => ~my/upgrade
    [78] => ~my/upgradeinfo
    [79] => ~my/phone
    [80] => ~my/mailbox
    [81] => ~my/move
    [82] => ~my/ipalloc
    [83] => ~my/dns
    [84] => ~my/numport
    [85] => ~my/conditions
    [86] => ~my/forms
    [87] => ~my/manage
    [88] => ~news/home
    [89] => ~news/subscriptions
    [90] => ~news/subscription
    [91] => ~news/binaries
    [92] => ~news/faq
    [93] => ~news/disclaimer
    [94] => ~news/contact
    [95] => ~news/whatis
    [96] => ~news/software
    [97] => ~news/prodspec

etc

Het rammelt aan alle kanten. Binnekort kan ik geloof ik glasvezel. Bye bye tweakdsl (&2jaar abo geld)

lowfi wijzigde dit bericht 11-06-2008 20:51 (30%)

100% No Soul Guaranteed

Vouwer @ TCF
Reg. datum: 03 augustus 2001

quote:
Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Dat tijdelijk is aardig permanent... dat staat er al een paar maandjes inmiddels.

Deze post heb je in het verleden gelezen...

Reg. datum: 11 april 2005

quote:
ComaKip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:00:
Net even met ze gebeld. Wat ze dus niet vertellen bij de abbonnementen is dat er nog een extra van 9,90 EURO per maand bijkomt voor de levering over de lijn van KPN. Helemaal niet over na gedacht, wel logisch natuurlijk. Is dat bij alle (niet KPN gebonden) ISPs? Dan is de 12-24 in twee termijnen toch helemaal niet zo'n goede aanbieding??
Via BbNed hoef je dit niet te betalen. Dus bv Alice als provider, dan zit je goed....

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
Gompie98 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:20:
[...]
Via BbNed hoef je dit niet te betalen. Dus bv Alice als provider, dan zit je goed....
Wat is dat voor meuk? ook bij BBned ISP's dok je alsnog fijn dat tientje kosten voor KPN.. Dat de ISP dit niet doorrekent is wat anders.

Arc Nature

quote:
Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Wat is dat voor meuk? ook bij BBned ISP's dok je alsnog fijn dat tientje kosten voor KPN.. Dat de ISP dit niet doorrekent is wat anders.
Dan klopt het toch wat ie zegt? Je hoeft het niet te betalen.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Reg. datum: 12 juni 2004

quote:
Mad Max schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:33:
Vannacht had ik vanaf 12 uur geen verbinding. Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen. Vanmorgen bleek dit ±4 uur te hebben geduurd.
Ik had precies hetzelfde, en gisteravond klapte de boel er weer uit. Dat gebeurde om ongeveer half 12 uit. Dat heeft ook weer een aantal uren geduurd. Straks maar eens bellen wat er aan de hand is. :(

Moo!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
Supersymmetry schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:51:
[...]

Ik had precies hetzelfde, en gisteravond klapte de boel er weer uit. Dat gebeurde om ongeveer half 12 uit. Dat heeft ook weer een aantal uren geduurd. Straks maar eens bellen wat er aan de hand is. :(
Same here, m'n Speedtouch 716v5 reageerde niet eens meer. Na een reset was er wel een dsl verbinding maar hij kreeg geen contact met de dhcp server. :(

Reg. datum: 22 april 2002

quote:
cjdijk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:37:
[...]

Je zou eigenlijk een tijdelijk IP moeten krijgen, waarbij je op de activatie-pagina van Tiscali terechtkomt. Een 169 nummer is geen geldig IP. Even bellen met Tweak dus. Misschien wel handig vast je MAC adres te noteren. Command prompt: "ipconfig /all".
Ik zal vanmiddag weer eens actie ondernemen. Hoop dat de helpdesk me behulpzaam kan zijn ;)

Reg. datum: 04 december 2007

quote:
Gompie98 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:20:
Maar daar lees ik dan weer het volgende in de specs:
"Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor ¤ 69,- (eenmalig)."

Ook een verkapte manier van doorberekening.

Overigens lees ik het volgende op BbNed:

"Ik bel nu via een andere telefonieprovider dan KPN. Kan ik met deze telefoonlijn DSL aanvragen?

Nee, dat kan helaas niet. U dient een actieve KPN telefoonlijn te hebben met een 10-cijferig telefoonnummer voor het aanvragen van DSL. Het is ook mogelijk om zonder KPN telefonie een DSL aanvraag te doen. U vraagt dan een New Line Service (NLS) aan bij een van onze partners. Wilt u meer informatie, neem dan contact op met uw provider."

ComaKip wijzigde dit bericht 12-06-2008 09:41 (34%)

Reg. datum: 14 september 2005

Ik heb mijn abonnement een paar maanden geleden overgezet van een T 16 WO van ¤49.85 naar een 12-24 Mbit abonnement van ¤39.95 en hoef dus niets meer voor kaalkoper te betalen.
De eerste keer stond natuurlijk wel doodleuk op de rekening, maar na een telefoontje naar Tweak is het de maand daarna keurig verrekend.

De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.
Bron: site Tweakdsl /abonnementen

Reg. datum: 24 mei 2003

Mijn ervaring met tweakdsl is tot nu toe zeer dan ook zeer teleurstellend.
Ongeveer half jaar geleden heb ik bij tweakdsl een verduiveld Tweak 10-24 abonnement van 2 jaar afgesloten. Ik woon ongeveer zo'n 1900 meter van centrale en haalde gemiddeld 850KByte/sec.
Daarmee kon ik tot nu toe nog mee leven maar sinds twee weken zijn er verscheidene storing geweest dat de lijn om de haverklap wegvalt. Na een week te hebben afgewacht besloot ik tweakdsl te bellen over mij probleem. Nou ik het probleem gemeld en kreeg te horen dat zij mij zouden contacteren wanneer zij meer informatie hadden over mijn probleem.

Vandaag bellen zij van tweakdsl mij op en krijg ik te horen dat mijn lijn ineens onstabiel is. Dit zou de reden zijn dat mijn verbinding vaak wegvalt en dat mijn lijn nu is omgezet in een downgrade naar 4Mbit. Nu komt het volgende zij geven mij twee nu keuzes.

1. Ik ga terug naar oude situatie maar dan vervallen de support bij tweakdsl.

2. Ik laat de downgrade staan en krijg tweakdsl support erbij.

Situatie hoe ik het zie

keuze 1:
Ja mooi klote! Ik zit dan nog ander half jaar vast bij tweakdsl en mocht er nog een storing zijn kan ik nergens terecht en ben ik zoals goed me geld en verbinding kwijt tot einde van het contract.

keuze 2:
Ja downgrade het liefst niet! Als ik hiermee akkoord ga wil ik wel een deel van me geld terug en zit ik ook ander half jaar vast op een 4Mbit wat ik eigenlijk niet zie zitten.

Ik heb nog geen besluit genomen voor welke keuze ik zal gaan.
Maar het lijkt me wel verstandig om meningen van andere te horen voordat ik een besluit neem.
Misschien zijn er meerdere hier die in dezelfde situatie hebben gezetten ? Dan zou ik dat graag willen horen.

Hell no I love the life I live cause I went from negative to positive and it's all good

Reg. datum: 04 december 2007

quote:
Theo50 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:28:
Ik heb mijn abonnement een paar maanden geleden overgezet van een T 16 WO van ¤49.85 naar een 12-24 Mbit abonnement van ¤39.95 en hoef dus niets meer voor kaalkoper te betalen.
Maar jij hebt gekozen voor het abonnement dat per maand bijna 20 euro duurder is dan de andere abonnementen van Tweak (2/4 termijnen 12-24). Daar komen dan nog wel kaalkoper kosten overheen maar dan ben je nog steeds 10 euro goedkoper uit.

Ik heb last van een modem die afentoe hangt op de webinterface. Browser loopt dan ook vaak vast (safari/firefox). Gevalletjes RMA?

100% No Soul Guaranteed

quote:
lowfi schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:52:
Ik heb last van een modem die afentoe hangt op de webinterface. Browser loopt dan ook vaak vast (safari/firefox). Gevalletjes RMA?
Nee gevalletje brakke modems :) k heb hem als bridge ingesteld en er een linux bak achtergehangen...
Pengmanelen en Husbokjes
Reg. datum: 31 januari 2000

Dat is de prut firmware van die modems...

It's fun to obey the machine

Fijn zon gratis modem :)

Ik heb nu Firmware V3.40(AJZ.2). Kan ik nog hoger om dit eventueel te verhelpen zonder hem als bridge te gebruiken?

Al gevonden... 340AJZ3D0. Kijken of dat wat oplevert. Anders gaat ie de prullenbak in :P

lowfi wijzigde dit bericht 13-06-2008 17:50 (36%)

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 14 juli 2003

quote:
Brenaldino schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:54:

Ik heb nog geen besluit genomen voor welke keuze ik zal gaan.
Maar het lijkt me wel verstandig om meningen van andere te horen voordat ik een besluit neem.
Misschien zijn er meerdere hier die in dezelfde situatie hebben gezetten ? Dan zou ik dat graag willen horen.
Ik heb EXACT hetzelfde meegemaakt (zelfs dezelfde snelheden). Ook ik kreeg te horen dat ik naar 4Mbit moest, anders zou de support vervallen.
Ik heb aangegeven op de oude snelheid te willen blijven. Nu heb ik dus af en toe een dip in de snelheid of een verbinding die een paar seconden wegvalt, maar je gaat eraan wennen. ;)
Aan een trage 4Mbit verbinding zou ik me nog meer ergeren, denk ik.

Reg. datum: 25 juli 2004

Ik ben in conclaaf met tweakdsl over het opzeggen van mijn huidige tweakdsl abonnement.
Ik zal per 30 juni worden afgesloten omdat ik overstap naar een anders ISP.

Ik heb per september 2005 een verbinding van tweakdsl (20Mbit).
Inmiddels dus bijna 3 jaar.

Ik ben toen een abonnement aangegaan van één jaar.

Nou wil Tweakdsl mij dus houden aan de afsluitkosten die op het contract staat wat ik toen voor één jaar ben aangegaan omdat zij zeggen dat ik na dat jaar contract automatisch een abonnements verlening van steeds 1 maand aanga. Ik zie dat nergens in mijn contract staan.

Dit staat precies in mijn contract onder de opzeggingsvoorwaarden.
code:
1
ik wil een jaarcontract van Tweakdsl "Tis ADSL2", hiervoor betaal ik maandelijks ¤39,95 gedurende de gehele contractsperiode. Ik ben bekend met de afsluitkosten van ¤ 75,- bij opzegging.

Nou vraag ik me dus af of een ISP mij, ook nadat ik dit contract allang heb uitgediend (het was immers één jaar) mij nog steeds kan houden aan die opzeggingskosten, er staat immers nergens in mijn contract dat ik na dit contract automatisch dezelfde voorwaarden heb als in het eerste jaar.

Zie deze pdf die gelden voor mijn contract aangezien ik aangesloten ben voor 01-12-2006

http://www.tweakdsl.nl/ds...enTweak_before_061201.pdf

Ik lees als enige een stukje over de opzegging waar geenszins staat dat ik 75 euro opzegkosten verplicht ben. Het staat namelijk nergens in de algemene voorwaarden die op dat moment geldig waarden. Ik neem aan dat het ondertekend contract altijd moet aansluiten aan de algemene voorwaarden die op dat moment gelden, en dat die niet mogen afwijken van elkaar

Ik ben dus niet van plan deze opzegkosten te betalen omdat ik bij aanmelding expliciet heb gevraagd of dit alleen gold voor het eerste contract jaar, dat is mij destijds mondeling bevestigd.
Aangezien ik anders nooit dit contract was aangegaan.
Nu zeggen ze bij tweakdsl dat dit nooit door hun gezegd kan zijn, en dat ik dus gewoon aan deze afsluitskosten gehouden wordt ook na 3 jaar al een ADSL abbo te hebben, zonder tussentijdse aanpassingen. Het was misschien dom dat ik indertijd niet gevraagd heb om een schriftelijke bevestiging, maar dan nog een mondelinge overeenkomst is toch gewoon rechtsgeldig !!!

Nou is mijn vraag. Wat zou ik kunnen ondernemen tegen Tweakdsl? Ik heb al aangegeven de automatische incasso in te trekken, ze hebben daarop gereageerd met een deurwaarder indien ik niet zal betalen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat hiermee te doen, aangezien het wat mij betreft erg onredelijk is. Een bedrag van 75 euro (een normale isp rekend gemiddeld 40 euro)
Zal een rechtsbijstandverzekering die ik heb hier iets mee kunnen?

Dank voor het lezen en de eventuele hulp, misschien dat er meer mensen kampen met dit probleem

Reg. datum: 17 mei 2005

quote:
Butra schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:40:
[...]

Ik heb EXACT hetzelfde meegemaakt (zelfs dezelfde snelheden). Ook ik kreeg te horen dat ik naar 4Mbit moest, anders zou de support vervallen.
Ik heb aangegeven op de oude snelheid te willen blijven. Nu heb ik dus af en toe een dip in de snelheid of een verbinding die een paar seconden wegvalt, maar je gaat eraan wennen. ;)
Aan een trage 4Mbit verbinding zou ik me nog meer ergeren, denk ik.
Zelfde geval hier maar ik heb gekozen voor de lagere stabiele snelheid. Ben inmiddels al wel op zoek naar een andere provider. Was leuk zolang het duurde bij Tweak, 2 1/2 fantastische jaren gehad maar sinds de storing van 4 weken geleden is het nooit meer helemaal goed gekomen(ligt natuurlijk aan mijn apparatuur).

Pagina: 1 2 3 4 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 61 62 63 64 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: