[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 52 Laatste
Acties:
  • 394.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 22:48

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

stevia schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Is er een verschil in snelheid, met VDSL? Ik heb nu (op papier dan) 20Mbit ADSL2+. Ik heb zo'n mooie ZyXEL P-2812HNU-F1 van Tweak gekregen en die doet ook VDSL. Het lampje brandt nu alleen nog oranje dus dat betekent dat er nog geen VDSL is in mijn regio?
idd oranje is adsl en groen vdsl. je kan het ook bij je system info zien in de webinterface. ik wacht ook nog geduldig af wanneer hier vdsl wordt opgeleverd. nu heb ik nog adsl2+ ben ook benieuwd wat de snelheid wordt bij VDSL. ik zit 2,2 km van de centrale en haalde 1,7mb/sec in newsbin. nu zit op 1,9mb/sec na de migratie naar tiscali volgens mij.

Van wat ik begrepen heb van vdsl is dat alles tot aan de straatkast glasvezel is en vanuit de straatkast naar je huis de "reguliere"telefoonlijn. als dat onder de 700m is moet je tot 50 mbit kunnen halen. die van mij zit op 20m afstand. Glasvezel in de wijk ligt er al. ook al in mij huis, mijn glasvezelaansluiting is al getest door een monteur en verzegeld. maar de diensten worden pas 2e kwartaal aangeboden. er is al vertraging en het is niet zeker of er meerdere aanbieders komen en ik ziet niet te wachten op caiway en hun prijzen en service. dan maar de 50mbit ipv 100. en al zou ik caiway nemen dan zou ik apart bovenop hun hoge prijen een aparte newsserver abbo moeten nemen.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 23:20
Zo eindelijk alles van tweak geïnstalleerd in m'n nieuwe huis. Nu wil ik alleen op de zyxel P-2812HNU-F1 sip + RTP poorten forwarden naar mijn PBX. Alleen krijg ik een foutmelding:

code:
1
The rule of port are conflict with SIP Server, please check it.

Ik heb alles op het modem qua sip uitgezet maar de melding blijft.. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245052

Nu eens niet een puntje van kritiek (op straffe dat ik het straks mischien betreur)
Heb nu een week of 4 VDSL en het draait als een lier.
Zowel TV als phone als i'net draait perfect. (thumbs up)
Tweak kan het wel,hebben ze altijd wel gekund, het is alleen wat ongeorganiseerd.

(tevreden klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

stevia schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Is er een verschil in snelheid, met VDSL? Ik heb nu (op papier dan) 20Mbit ADSL2+. Ik heb zo'n mooie ZyXEL P-2812HNU-F1 van Tweak gekregen en die doet ook VDSL. Het lampje brandt nu alleen nog oranje dus dat betekent dat er nog geen VDSL is in mijn regio?
Dat het DSL-lampje oranje brandt, betekend dat de DSL-mode op ADSL_2plus staat.
Is het lampje groen, dan maak je verbinding met VDSL2. ;)

Welke firmware heb je op de 2812HNU-F1 ? 3.10(TUE.x)xx ?
Copy/paste hier in dit topic even de DSL status vanuit de WebGUI > Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line Status, dan kunnen we wat meer inzicht krijgen wat betreft de DSL connectie cq. intrainwaarden.

Zelf heb ik nu sinds kort ook een andere modem/router, de 2812HNU-F1, met TUE.0 (=Telfort/KPN) firmware.
Hij staat nu tijdelijk als router ingesteld via ADSL2+ om de firmware te laten upgraden door de auto-provisioning van de Netwerkleverancier.
Waar het mij nu om gaat is de xDSL Datapump versie, die is nieuwer in de recente firmware (TUE.2, TUE.3 & TUE.4b1). Ik hoop dat met een nieuwere Datapump versie het modem iets sneller zal intrainen, alhoewel ik nu ongeveer dezelfde intrainwaarde's krijg als met het oude 2602H-D1A [AJZ.6] modem/router (16400/1028).
Ik wil gewoon het maximale uit de lijn proberen te halen. :)

De huidige ADSL_2plus Datapump versie van Firmware 3.10(TUE.0)D0:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OJ4DH1H4cK3m9ByTpnScYBKB/full.jpg

Normaal staat het Zyxel-modem bij mij in Bridge ivm eigen Router/Firewall/UTM Appliance, maar dan kan er geen firmware-update gedaan worden. De auto-provisioning werkt dan simpelweg niet.

Update:

De firmware is net ge-update (04:00), het is 3.10(TUE.4)b1 geworden met een nieuwe Datapump erin:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PjsIGbQOR2BqnjE3owCesK1q/full.jpg

De intrainwaarde is nu met 16700/1028 net even wat hoger geworden (0,035MB/s meer download, yeah! _/-\o_ )

Newjersey schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:55:
Zo eindelijk alles van tweak geïnstalleerd in m'n nieuwe huis. Nu wil ik alleen op de zyxel P-2812HNU-F1 sip + RTP poorten forwarden naar mijn PBX. Alleen krijg ik een foutmelding:

code:
1
The rule of port are conflict with SIP Server, please check it.

Ik heb alles op het modem qua sip uitgezet maar de melding blijft.. Iemand enig idee?
Ik denk dat je op het VDSL-Pilot forum van Telfort veel meer info hierover kan vinden, je moet je wel eerst even aanmelden en inloggen op het forum:
Sommigen gebruiken wellicht een eigen SIP Server achter het Zyxel modem.
Dit kan prima werken, maar het werkt bij een 2812 wel iets anders dan bij een 2602 of zo. Ik ben er even mee aan het stoeien geweest. Bij deze mijn bevindingen.
(Ik ga er wel van uit dat het modem niet in 'bridge modus' staat.)

- De 'SIP Server' van het 2812 modem kan niet (via de GUI) uitgeschakeld worden. Dit betekent dat je modem eigenlijk altijd 'wil' luisteren op poort 5060 aan de WAN kant. Wellicht zou een aanpassing in de Firmware het wel mogelijk maken om via de GUI de SIP Server uit te zetten.
- Je kunt dus géén NAT Port Forward aanmaken voor poort 5060/UDP aan de WAN kant naar poort 5060/UDP van je interne SIP server.
- Als je 'van binnen uit', via NAT, een sessie opbouwt naar een externe SIP server met als source- en destination poort 5060, dan zal het modem dit honoreren en gedurende de (niet in te stellen of op te vragen) periode dat de NAT sessie open gehouden wordt, het SIP verkeer naar je interne SIP Server sturen.

Je bent op deze manier afhankelijk van een paar dingetjes;
- De duur van de NAT sessie. (onbekend)
- De nukken van de interne SIP Server; als die om één of andere reden naar buiten communiceert met dezelfde poorten ben je je NAT sessie kwijt, en werkt e.e.a. pas weer na de volgende registratie. Dat kan heel goed gebeuren als Telfort via TR-069 opnieuw de VoIP instellingen op je modem 'goed' zet.

Het is eigenlijk 'veiliger' om je SIP server op bijv. poort 5061/UDP te laten luisteren.
Nadeel is dus wel dat je je VoIP telefoons opnieuw moet instellen of provisionen. De meeste SIP providers ondersteunen dit echter zonder problemen; je geeft dit poortnummer immers aan bij de registratie op je externe SIP server.
Nu de 2812HNU-F1 bij mij eventjes in Router-modus staat, heb ik 1 probleem met mijn (echte) VoIP-telefoon;
een inkomend gesprek blijft 'stil' als ik opneem nadat hij overgaat, ik hoor de beller niet, beller hoort mij wel.
Het gesprek wordt dan ook na een tiental seconden afgebroken aan de kant van de beller. Het zelf naar buiten bellen gaat wel prima.
Hetzelfde probleem dus met de beperkte instelmogelijkheden van dit model modem/router. Ook geen SIP-ALG aan te vinken in webGUI (moet op afstand gebeuren door Netwerkbeheer/internetprovider :O ), en ik kan niet eens Firewall-regels aanmaken. :(
Ik hoop dat ding zsm weer in Bridge te kunnen zetten na de firmware-update.

Update; firmware-update is net klaar > resetten dat ding en weer als Bridge configgen & inzetten. :)

[ Voor 49% gewijzigd door bitshape op 23-03-2012 05:34 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
bitshape schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Welke firmware heb je op de 2812HNU-F1 ? 3.10(TUE.x)xx ?
Copy/paste hier in dit topic even de DSL status vanuit de WebGUI > Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line Status, dan kunnen we wat meer inzicht krijgen wat betreft de DSL connectie cq. intrainwaarden.

Zelf heb ik nu sinds kort ook een andere modem/router, de 2812HNU-F1, met TUE.0 (=Telfort/KPN) firmware.
Hij staat nu tijdelijk als router ingesteld via ADSL2+ om de firmware te laten upgraden door de auto-provisioning van de Netwerkleverancier.
Waar het mij nu om gaat is de xDSL Datapump versie, die is nieuwer in de recente firmware (TUE.2, TUE.3 & TUE.4b1). Ik hoop dat met een nieuwere Datapump versie het modem iets sneller zal intrainen, alhoewel ik nu ongeveer dezelfde intrainwaarde's krijg als met het oude 2602H-D1A [AJZ.6] modem/router (16400/1028).
Ik wil gewoon het maximale uit de lijn proberen te halen. :)

De huidige ADSL_2plus Datapump versie van Firmware 3.10(TUE.0)D0:
[afbeelding]

Normaal staat het Zyxel-modem bij mij in Bridge ivm eigen Router/Firewall/UTM Appliance, maar dan kan er geen firmware-update gedaan worden. De auto-provisioning werkt dan simpelweg niet.

Update:

De firmware is net ge-update (04:00), het is 3.10(TUE.4)b1 geworden met een nieuwe Datapump erin:
[afbeelding]

De intrainwaarde is nu met 16700/1028 net even wat hoger geworden (0,035MB/s meer download, yeah! _/-\o_ )

[...]

Ik denk dat je op het VDSL-Pilot forum van Telfort veel meer info hierover kan vinden, je moet je wel eerst even aanmelden en inloggen op het forum:

[...]

Nu de 2812HNU-F1 bij mij eventjes in Router-modus staat, heb ik 1 probleem met mijn (echte) VoIP-telefoon;
een inkomend gesprek blijft 'stil' als ik opneem nadat hij overgaat, ik hoor de beller niet, beller hoort mij wel.
Het gesprek wordt dan ook na een tiental seconden afgebroken aan de kant van de beller. Het zelf naar buiten bellen gaat wel prima.
Hetzelfde probleem dus met de beperkte instelmogelijkheden van dit model modem/router. Ook geen SIP-ALG aan te vinken in webGUI (moet op afstand gebeuren door Netwerkbeheer/internetprovider :O ), en ik kan niet eens Firewall-regels aanmaken. :(

Update; firmware-update is net klaar > resetten dat ding en weer als Bridge configgen & inzetten. :)
Weet jij waar ik deze nieuwe firmware vandaan kan halen? Heb de Zyxel nu nog in Router modus staan, maar wil graag natuurlijk dit ding in Bridge hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Newjersey schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Weet jij waar ik deze nieuwe firmware vandaan kan halen? Heb de Zyxel nu nog in Router modus staan, maar wil graag natuurlijk dit ding in Bridge hebben :)
Wordt 's nachts automatisch geupdate wanneer de Zyxel in routing modus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Newjersey schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:16:
Deze wordt automatisch ge-update dmv auto-provisioning vanuit de Netwerkleverancier. De 2812HNU-F1 dient daarvoor wel in Router-modus te staan, in Bridge-modus is hij onzichtbaar voor de Provisioning-server.
Mochten er geen firmware-update's binnenkomen, kan je proberen de 2812 te resetten dmv de resetknop achterop het apparaat 15 seconden ingedrukt houden terwijl hij aanstaat. Firmware-update's worden gedaan tussen 04:00 & 05:00 s'nachts.

Firmware TUE.4b1 is net uit, TUE.3 werdt vorige week nog actief gepushed als ik het Telfort forum mag geloven. Welke versie heb je er nu opstaan?

Om het probleem op te lossen met VoIP, kan je de 3 interne SIP-account in de 2812 even voorzien van bogus-instellingen. Poort 5060 in alle vensters verander je dan in bvb. in poort 50601, en de melding van de SIP-Server die je krijgt zou dan niet meer conflicteren met het eigen gebruik/forward's van poort 5060. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Hallo allemaal,

bedankt voor de antwoorden tot dus ver. Ik heb het modem in bridge gezet, daarna een router erachter gehangen met DD-WRT. Mijn Asterisk gaf aan dat de sip van Tweak Unreachable was ondanks de SIP poort forwards en de RTP port forwards. Daarna heb ik het modem weer in routing modus gezet, en zoals hierboven aangegeven de sippporten gewijzigd. Daarna had de Asterisk server wel weer verbinding. Enig probleem is nu dat de gesprekken weer wegvallen binnen 6 tot 7 seconden. Ik ga nog even met een andere router testen, en dan het modem weer in bridge zetten, kijken of dit helpt.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07-2012
Zucht......... |:( nu ben ik aan de beurt.
Vanmiddag onderstaande mail naar de 'sevicedesk' verzonden.

Sinds kort is mijn download snelheid omlaag gegaan van 1,8MB/s naar 1,2MB/s dat is van een 14,5Mb verbinding naar een 9,5Mb.
Het modem traint nu in op 11996 kbps terwijl dit kort geleden nog rond de 17000 kbps lag en dat al zo'n 3 jaar lang.
Ik zou graag willen weten of hier een verklaring voor is?
Tevens zou ik graag mijn oude snelheid weer terug krijgen.

Eens kijken wat hun reactie is.

edit 27/2:Tweak heeft gereageerd en DLM is er op gezet en zou binnen 10 dagen op de juiste waarde moeten zijn ingetraind, Modem staat na 3 dagen nog steeds op 11996. Eens kijken wat dat gaat worden.
edit 30/2: nog steeds op 11996
edit 1/4: 8 van de 10 dagen zijn voorbij en nog steeds onveranderd op 11996 mmmmm.............

[ Voor 23% gewijzigd door Casglas op 01-04-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

t is niet te geloven hoe slecht georganiseerd hun adminstratie is. mijn jaarabbo liep af en ik zou gewoon per maand 30 euries gaan betalen. dat heb ik tot 3x toe geverifieerd. 2 over de telefoon en 1x over de mail. en toch halen ze een jaarabbo in een keer eraf. storno gedaan en gebeld. wat een stel prutsers. hoe moeilijk kan een administratie bijhouden zijn. t is niet alsof je een raket naar de maan stuurt. !#$!@$#!@#

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:43

Mentalist

[avdD]

Per jaar ben je toch veel goedkoper uit? Had je niet moeten laten storneren.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00

S913

Abusus non tollit usum

Zelfde had ik .. wilde gewoon overgaan op een maand abbo, omdat ik binnen enkele maanden over wilde stappen naar Ziggo. Maar ondanks wat er in hun brief stond, werd (vóór mijn oude abbo afliep!) al het eerste deel van een 2-jarige abonnement van mijn rekening afgeschreven ...
Ik heb het maar zo gelaten, want op zich was op ik (op dat moment) nog niet zo ontevreden over Tweak (en dat heb ik in november moeten bezuren).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:13:
Per jaar ben je toch veel goedkoper uit? Had je niet moeten laten storneren.
ik wil geen jaarabbo. we hebben hier glasvezelaansluiting en voor het einde van het einde van het 2e kwartaal krijgen we te horen welke aanbieders en welke diensten er beschikbaar komen. ik wil niet weer een jaar vastzitten. ik wil elk moment kunnen overstappen. das me meer waard dan die 70 euro op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Heb ik mijn abonnement opgezegd per einddatum 9-5-12, krijg ik ineens een rekening voor de maand april van 30 euro?! Terwijl ik een 12-24 abo heb die al lang betaald is. Zal dit zijn omdat ik opgezegd heb? Nog even een klap uitdelen? Hoop dat ze een fatsoenlijk antwoord hebben!

edit1:
Ongelofelijk wat voor een bedrijf is dit geworden?! Het antwoord dat ik in "perfect" NL krijg:
Geachte heer/mevrouw,

Uw 10for2 abonnement eindigt officieel op 31-3-2012. Doordat u in uw opzegging heeft aangegeven
dat uw abonnement tot 9-5-2012 moet lopen. Betaalt u een maand de normale tarief van een maand
abonnement. Vandaar dat u deze factuur heeft gekregen.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk
Denzell
Terwijl ik in januari gemaild heb met de vraag wanneer mijn abo afloopt:
Geachte Klant,

Mijn excusses, uw abbonement loopt af op 9-05-2012.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Joop
Kokend van woede bel ik dan maar. Vertelt Sven mij doodleuk dat het een fout van Joop is... maar het niet meer teruggedraaid kan worden. Dus ik mag van 01-04 t/m 09-05 nog even een normaal Tweak20 abo betalen. Moet ik nog van mazzel spreken dat het niet in augustus is. En natuurlijk krijg je geen leidinggevende of verantwoordelijke aan de lijn. Wat heb ik een medelijden met die Sven. Misschien had ik beter een dag kunnen wachten met bellen. Maar niet normaal meer als je al zo lang abonnee bent.

[ Voor 69% gewijzigd door DiMacho op 26-03-2012 14:29 . Reden: toevoeging deel1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Zuluman schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:04:
t is niet te geloven hoe slecht georganiseerd hun adminstratie is. mijn jaarabbo liep af en ik zou gewoon per maand 30 euries gaan betalen. dat heb ik tot 3x toe geverifieerd. 2 over de telefoon en 1x over de mail. en toch halen ze een jaarabbo in een keer eraf. storno gedaan en gebeld. wat een stel prutsers. hoe moeilijk kan een administratie bijhouden zijn. t is niet alsof je een raket naar de maan stuurt. !#$!@$#!@#
ik ben aangenaam verrast. alles is geregeld. ik heb nu een maandelijkse factuuur gekregen. is al afgeschreven en het jaarabbo is gestorneerd. al met al vlot geregeld. t kan dus wel. zouden ze meelezen op t forum ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DiMacho schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:43:
Heb ik mijn abonnement opgezegd per einddatum 9-5-12, krijg ik ineens een rekening voor de maand april van 30 euro?! Terwijl ik een 12-24 abo heb die al lang betaald is. Zal dit zijn omdat ik opgezegd heb? Nog even een klap uitdelen? Hoop dat ze een fatsoenlijk antwoord hebben!

edit1:
Ongelofelijk wat voor een bedrijf is dit geworden?! Het antwoord dat ik in "perfect" NL krijg:

[...]

Terwijl ik in januari gemaild heb met de vraag wanneer mijn abo afloopt:

[...]

Kokend van woede bel ik dan maar. Vertelt Sven mij doodleuk dat het een fout van Joop is... maar het niet meer teruggedraaid kan worden. Dus ik mag van 01-04 t/m 09-05 nog even een normaal Tweak20 abo betalen. Moet ik nog van mazzel spreken dat het niet in augustus is. En natuurlijk krijg je geen leidinggevende of verantwoordelijke aan de lijn. Wat heb ik een medelijden met die Sven. Misschien had ik beter een dag kunnen wachten met bellen. Maar niet normaal meer als je al zo lang abonnee bent.
Je weet zelf toch wanneer het abo gestart is en dus tot wanneer deze loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Dj-sannieboy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:08:
[...]

Je weet zelf toch wanneer het abo gestart is en dus tot wanneer deze loopt?
Nee dat wist ik niet precies, aangezien ik al sinds augustus 2006 bij Tweak zit. Al meerdere abo's heb gehad en ook nog eens verhuisd ben. Vooral het starten van het laatste abo ging fout vanwege problemen met mijn klantnummer. Dus ik wist niet meer precies wanneer de einddatum is.

Vandaar dat ik een simpel mailtje stuur met de vraag van mijn einddatum. Het lijkt me dat er iemand daar op de helpdesk mijn klantnummer intikt en ziet wanneer. Vervolgens geeft hij dat door. Zo moeilijk is dat toch niet?! Als er dan een fout gemaakt wordt die mij ook nog eens veel geld kost... dan mag ik denk ik best om wat coulance vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 11:36
Casglas schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:49:
Zucht......... |:( nu ben ik aan de beurt.
Vanmiddag onderstaande mail naar de 'sevicedesk' verzonden.

Sinds kort is mijn download snelheid omlaag gegaan van 1,8MB/s naar 1,2MB/s dat is van een 14,5Mb verbinding naar een 9,5Mb.
Het modem traint nu in op 11996 kbps terwijl dit kort geleden nog rond de 17000 kbps lag en dat al zo'n 3 jaar lang.
Ik zou graag willen weten of hier een verklaring voor is?
Tevens zou ik graag mijn oude snelheid weer terug krijgen.

Eens kijken wat hun reactie is.

edit 27/2:Tweak heeft gereageerd en DLM is er op gezet en zou binnen 10 dagen op de juiste waarde moeten zijn ingetraind, Modem staat na 3 dagen nog steeds op 11996. Eens kijken wat dat gaat worden.
edit 30/2: nog steeds op 11996
edit 1/4: 8 van de 10 dagen zijn voorbij en nog steeds onveranderd op 11996 mmmmm.............
Ik heb dus ex-act dezelfde ervaring! Snelheid gekelderd. Ik denk er ook aan om een nieuwe DLM aan te vragen. Misschien is dat hele DLM wel de reden dat de snelheid lager is? Voorheen zat het modem in 1x op een snelheid en bleef daarop. Misschien is het wel de bedoeling dat de snelheden geknepen worden. Toen mijn verbinding nog snel was in het verleden had ik nooit last van instabiliteit ofzo. Dus dat DLM onmisbaar zou zijn geloof ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
bitshape schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:04:
[...]

(wall of text)

Bedankt voor die uitvoerige info, ik ga daar eens mee aan de slag! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casglas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07-2012
stevia schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:58:
[...]

Ik heb dus ex-act dezelfde ervaring! Snelheid gekelderd. Ik denk er ook aan om een nieuwe DLM aan te vragen. Misschien is dat hele DLM wel de reden dat de snelheid lager is? Voorheen zat het modem in 1x op een snelheid en bleef daarop. Misschien is het wel de bedoeling dat de snelheden geknepen worden. Toen mijn verbinding nog snel was in het verleden had ik nooit last van instabiliteit ofzo. Dus dat DLM onmisbaar zou zijn geloof ik niet meer.
Ook ik heb nooit problemen gehad met de 17000kbps, ik heb er van de week nog maar een mailtje tegenaan gegooid en waarachtig ik sta nu op 15000kbps en ben gebeld door tweak dat dit voor mij het best haalbare was zonder dat de lijn zou gaan klapperen :( .

edit 07-04: snap er niets meer van maar sta nu op 18400kbps terwijl eerder deze week 15000 nog het hoogst haalbare zou zijn.
Toch wel tevreden nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Casglas op 07-04-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
Mijn IPTV lag net plat en een belletje met de helpdesk was erg verhelderend gelukkig. De firmware van het modem is geüpdatet en IPTV komt vanaf nu slechts uit poort 4 van het modem. Geef het modem eerst een factory reset door met een paperclip 10s op het resetknopje te drukken. 5-10 minuten wachten tot het modem weer helemaal is bijgekomen (is lang maar schijnt normaal te zijn). Open daarna het modemmenu, bij Network Setting/Broadband klik je op modify bij IPTV in de tabel, vink alleen poort 4 aan voor IPTV.

Goede service, jammer dat ze niet een mailtje vooruit gestuurd hadden. Heisa thuis omdat de tv plots op zwart ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevia
Casglas schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:27:
[...]
edit 07-04: snap er niets meer van maar sta nu op 18400kbps terwijl eerder deze week 15000 nog het hoogst haalbare zou zijn.
Toch wel tevreden nu :)
Na de firmware update en een factory reset stond er bij mij ineens 3000kbps méér op de teller. Na nog een reboot weer 1000kbps minder (??) Bij mijn vorige abo (DSL only) stond de bandbreedte al-tijd rotsvast op 16000kbps. 4 jaar lang. Volgens mij komt die variatie nú niet van DLM omdat ik al een paar maand het abo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 22:41
Vorige week was het ineens raak. Downloadsnelheid viel terug naar hooguit 30KByte/s, veel packetloss, soms wel 20%. Het modem trainde wel in op 19Mbit/s. Door zoveel packetloss wordt internetten bijna ondoenlijk. Dus eerst zelf geprobeerd om van alles en nog wat uit te sluiten. Uiteindelijk de helpdesk maar gemaild met uitgebreide beschrijving.
Dan volgt uiteraard het script. Na dat doorlopen te hebben was er niets gevonden. Nieuwe kabel tussen het isra en het modem, modem herstarten, factory reset. Daarna was ik wel vergeten om poort 25 door te zetten naar mijn mailserver, dus het hele weekend geen mail (ja ik weet het, zelf je mail hosten is niet altijd handig).

Vanmiddag om ongeveer 13:10u viel de internetverbinding helemaal uit. Ik vanuit mijn werk gemaild dat de verbinding helemaal weg was. Om 17u45 was de verbinding hersteld en had ik reactie van de helpdesk. Er was een monteur in de wijkcentrale en die zou het probleem oplossen. Dat was inmiddels gelukt, ik kon weer met 20Mbit/s downloaden! Dus super, alles opgelost, dacht ik.

Omdat ik naar de helpdesk aan had gegeven dat ik het weekend geen mail had ontvangen, kreeg ik nog een mail nagestuurd. Daarin stond de redenering dat als het modem intraint op 19Mbit/s en ik die snelheid niet haal, het waarschijnlijk aan het modem, mijn netwerk of mijn computers ligt. Aangezien ik dat laatste uitgesloten had, moest het wel aan het modem liggen. Of ik een nieuw modem in bruikleen wilde nemen, maar daarvoor moest ik wel mijn contract met een jaar verlengen. (Ik ben nu 3 jaar klant en heb nog een jaar van mijn 2 jarig contract te gaan.)

Waarom zoekt de helpdesk het probleem altijd bij de klant? Daarin is Tweak niet de enige trouwens ;). Het probleem zal in 95% van de gevallen vast ook de klant liggen. Maar als dat niet zo is, is het zo frustrerend. Ze hebben bij de helpdesk kennelijk geen andere manier om een diagnose te stellen dan te kijken naar de waarde waarop het modem intraint. Ik vraag me af of de monteur naar aanleiding van mijn klacht naar de wijkcentrale is gegaan. Gezien het mailtje over het modem denk ik niet dat Tweak hem/haar gestuurd heeft. Maar wie heeft er dan wel voor gezorgd dat er monteur naar toe is gegaan? Is er een magisch codewoord om te laten blijken dat je echt geen nitwit bent? En dat je internetverbinding eigenlijk alleen maar down gaat als er ergens anders iets verkeerd of stuk gaat. Of heb ik gewoon geluk gehad dat het falende componenten definitief de geest gaf en er ineens heel veel klachten bij kpn binnen kwamen.

Ik ben in ieder geval blij dat alles weer werkt. Als iedereen overal vanaf blijft, zal het, net als voorheen, vast weer 3 jaar probleemloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach, hier connect de verbinding sinds het weekend ineens alleen maar via ADSL2 en niet meer via ADSL2+. Met als gevolg dat de verbinding van 11 mbit naar 8 mbit is teruggevallen en Tweak alleen maar meld dat het niet aan hun ligt. Ach ervaringen uit het verleden leren dat het dan ook ineens weer spontaan kan herstellen, vandaag zitten we al weer op bijna 9 mbit. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34
Hier ook ellende na dat DLM-gedoe.....Zat al op een monsterachtige 8Mbit/s, maar nu is hij terug naar net 5...
Volgens Tweak 'helpdesk' (waar een truusje zit die alles moet vragen en het echt niet snapt...), is door instelling van DLM de wijkcentrale verplaats en is de afstand nu zover, dat hoger echt niet meer mogelijk is.....

Te triest voor woorden dat je anno 2012 überhaupt geld moet betalen voor zo'n trage verbinding....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 22:41
Als je een weekje op 10KByte/s hebt gesurft, durf je 1MByte/s echt niet meer langzaam te noemen ;).

[ Voor 73% gewijzigd door Sjaaky op 12-04-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:10:
Hier ook ellende na dat DLM-gedoe.....Zat al op een monsterachtige 8Mbit/s, maar nu is hij terug naar net 5...
Volgens Tweak 'helpdesk' (waar een truusje zit die alles moet vragen en het echt niet snapt...), is door instelling van DLM de wijkcentrale verplaats en is de afstand nu zover, dat hoger echt niet meer mogelijk is.....

Te triest voor woorden dat je anno 2012 überhaupt geld moet betalen voor zo'n trage verbinding....
DSL kan hoge snelheiden bieden, maar helaas alleen op redelijk korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Tweakdsl administratie werkt nog steeds langs elkaar heen...

Eerst het verkeerde bedrag afschrijven van mijn rekening.Na een mail van mij netjes een excuusmail ontvangen, met verzoek van Tweak zelf, om foutief afgeschreven bedrag te storneren. Vervolgens doe ik dat en krijg ik 3 dagen later een aanmaning in de bus voor dezelfde foutieve factuur. 8)7

Zou wel fijn zijn als er iemand wakker wordt daar.

Edit: Reactie binnen, ik mag de aanmaning als niet verzonden beschouwen.
Kijken of het nu verder goed gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Azqi op 15-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Voor de mensen die VDSL2 hebben via Tweak: Je kan tegenwoordig je ipadres vast laten leggen. Ik las ergens in dit topic dat dat tot op heden nog niet kon, maar het is nu dus mogelijk. Tevens kun je voor je vaste ipadres ook een reverse DNS aanvragen, ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 11:30

Mister_T

@+31180

Ik heb weer wat vreemds. 8)7
Onlangs mijn Fritz!Box een firmware update gegeven.
Maar tot mijn stomme verbazing werkte internet niet meer. Ik kreeg wel een IP adres, maar geen web verbinding meer, geen mail, news, niks nada, pingen ging wel, maar na èèn keer kreeg ik een timeout.
Afijn ik aan het zoeken gegaan, een fabrieksreset, maar helaas hij bleef hardnekkig weigeren.
Nog maar eens een fabrieksreset en daarna maar eens in het Duits ( fritz!jes moedertaal ) geladen ipv Engels.
En toen, **Tada**, het werkt ineens weer :)

Maar nu,... ik heb een modem dat zowel Annex A als Annex B aankan, ik loop de instellingen nog eens door en zie dat ik nu op Annex B zit aangesloten, dit is naar alle waarschijnlijk standaard in Duitsland. Ik heb echter nooit een ISDN aansluiting gehad. Volgens mij is het ook niet onderling uitwisselbaar, maar als ik het modem overschakel naar Annex A werkt het ook net zo goed. Er lijkt alleen verschil te zitten in de eerste/onderste frequenties als je de grafiek bekijkt. Nu heb ik geen "vaste" lijn meer, dus dat zou de enige reden kunnen zijn dat het niet uitmaakt. Via de website van Tweak kan ik er echter niets over vinden, wie weet er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb al sinds vorige week dinsdag dat ik na 12 uur in de middag tot 12 uur in de avond bijna geen gebruik kan maken van het internet. ping tijden van 100 ms en ongeveer 50 tot 80 procent packetloss.

en tweak blijft maar volhouden dat het aan mijn bekabeling ligt.

ZUCHT

[ Voor 21% gewijzigd door adam76 op 26-04-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
vanaf vanochtend 6 uur is het helemaal afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 19:35

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Klinkt als modem kaduuk?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:34
MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:10:

En....bye, bye, zwaai, zwaai Tweak:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1919406079.png

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Pffff. na 2 jaar 2-for-one 20MB (effectief 10MB) ingegaan tijdje terug op 'aanbod' om voor 10MB 20 euro te betalen, of een duurdere variant te kiezen voor zelfde 20MB.

Op zich nu niet 10MB die ik had maar pakweg 6,5MB overgebleven. Tuurlijk weet ik dat het max snelheden zijn, maar als je 10 van 20 haalde, en nu 6,5 van 10 is dat geen fijne gedachte.

Nog erger was dat ik laatste dagen geen vaste KPN lijn had. KPN kon remote niets raars meten, lijn klonk in gesprek, alle checks (kabels, toestellen, direct op aansluitpunt) waren ook niet oplossend. Kennelijk schakeling verkeerd in de centrale?

Pas nu heb ik kunnen matchen dat eind/begin van dit Tweakverhaal precies moment is waardoor ik geen KPN meer had, maar wel ADSL signaal. Door prive omstandigheden flink mobiel moeten bellen en torenhoge rekening. Ergo: goedkoop is duurkoop.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tweaktubbie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:24:
Pffff. na 2 jaar 2-for-one 20MB (effectief 10MB) ingegaan tijdje terug op 'aanbod' om voor 10MB 20 euro te betalen, of een duurdere variant te kiezen voor zelfde 20MB.

Op zich nu niet 10MB die ik had maar pakweg 6,5MB overgebleven. Tuurlijk weet ik dat het max snelheden zijn, maar als je 10 van 20 haalde, en nu 6,5 van 10 is dat geen fijne gedachte.

Nog erger was dat ik laatste dagen geen vaste KPN lijn had. KPN kon remote niets raars meten, lijn klonk in gesprek, alle checks (kabels, toestellen, direct op aansluitpunt) waren ook niet oplossend. Kennelijk schakeling verkeerd in de centrale?

Pas nu heb ik kunnen matchen dat eind/begin van dit Tweakverhaal precies moment is waardoor ik geen KPN meer had, maar wel ADSL signaal. Door prive omstandigheden flink mobiel moeten bellen en torenhoge rekening. Ergo: goedkoop is duurkoop.
Lijkt me dat de fout bij KPN zit? Wellicht hebben ze je telefoonlijn gesloopt bij een omzetting in de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
Nee gewoon mn complete verbinding bij tweak kaduuk. van bbned over gezet naar tiscali zou alles opgelost moeten zijn. niets is minder waar. de verbinding is stabieler. maar heb een ongelovelijk zware smoke op mn verbinding. VOIP is niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236738

Lees net dit bericht: http://tweakers.net/nieuw...l-voor-extra-zenders.html, vraag me af of Tweak dit ook gaat doen, en dan vooral die zenders.
Laatste tijd erg tevreden over IPTV van Tweak, onlangs intrainsnelheid van ongeveer 10 mbit naar 12 mbit gegaan (10mbit abonnement) en dit is ook te merken bij bijvoorbeeld downloaden via nieuwsgroepen (wisselt tussen 10 en 11,5 mbit, netjes dus).
Wat ik me overigens nog wel afvraag, is het bij deze snelheid mogelijk om de HD zenders te ontvangen? Ik kan deze niet bekijken, terwijl de HD optie wel aanstaat in de ontvanger, aantal keer aan en uit zetten van de optie werkt niet. Zou een mailtje naar Tweak sturen invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:02
PFFFFFFFFFFFFF daar gaan we weer.

Sinds afgelopen week heb ik gemerkt dat ik steeds meer vertraging tijdens het laden van sites heb,uit testen blijkt ook dat de snelheid ook steeds verschilt

Omdat ik al enige tijd merkte dat de snelheid steeds lager wordt (van 18 naar 16 en van 16 naar 12Mb) heb ik al eerder contact met tweak gehad en kreeg ik het verhaal over mijn kabeltjes en slecht koper.

Aan mijn kabels kan het niet liggen, want die zijn allemaal vervangen (ook de splitter). het verhaal van slecht koper kan ik niet zelf controleren, en wil ik best geloven (maar kan dat in een paar weken tijd opeens zo snel verslechteren?).

Wat ik wel heb gemerkt is dat de modem steeds op een andere snelheid in trained, als ik de modem reset gaat is de snelheid weer omhoog ( nu is hij b.v 10 en als ik hem reset is het 14 wat een beetje standaard is geworden).

Ergens in mijn achterhoofd heb ik toch een vermoeden dat er aan de kan van tweak toch iets niet klopt, want er zijn meerdere mensen hier in de flat met adsl(geen tweak) die een snelheid van 16 tot 18 Mb halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

badboynova schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:51:
PFFFFFFFFFFFFF daar gaan we weer.

Sinds afgelopen week heb ik gemerkt dat ik steeds meer vertraging tijdens het laden van sites heb,uit testen blijkt ook dat de snelheid ook steeds verschilt

Omdat ik al enige tijd merkte dat de snelheid steeds lager wordt (van 18 naar 16 en van 16 naar 12MB) heb ik al eerder contact met tweak gehad en kreeg ik het verhaal over mijn kabeltjes en slecht koper.

Aan mijn kabels kan het niet liggen, want die zijn allemaal vervangen (ook de splitter). het verhaal van slecht koper kan ik niet zelf controleren, en wil ik best geloven (maar kan dat in een paar weken tijd opeens zo snel verslechteren?).

Wat ik wel heb gemerkt is dat de modem steeds op een andere snelheid in trained, als ik de modem reset gaat is de snelheid weer omhoog ( nu is hij b.v 10 en als ik hem reset is het 14 wat een beetje standaard is geworden).

Ergens in mijn achterhoofd heb ik toch een vermoeden dat er aan de kan van tweak toch iets niet klopt, want er zijn meerdere mensen hier in de flat met adsl(geen tweak) die een snelheid van 16 tot 18 MB halen.
Je modem steeds herstarten is met een DLM lijn niet echt verstandig, want dan gaat DLM de verbinding juist naar beneden bijstellen.

(Het is trouwens Mb en niet MB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:37:
[...]

Je modem steeds herstarten is met een DLM lijn niet echt verstandig, want dan gaat DLM de verbinding juist naar beneden bijstellen.

(Het is trouwens Mb en niet MB.)
Aangepast ;)

Maar wat kan ik nu het beste gaan doen, want zit tot december vast aan tweak en heb niet het geld om een abbo voor kabel nu erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

badboynova schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:18:
[...]

Aangepast ;)

Maar wat kan ik nu het beste gaan doen, want zit tot december vast aan tweak en heb niet het geld om een abbo voor kabel nu erbij te nemen.
Als je een DLM lijn hebt kunnen ze wellicht DLM voor je resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Als je een DLM lijn hebt kunnen ze wellicht DLM voor je resetten.
Net contact met tweak gehad en die hebben ook het vermoeden dat er iets niet goed gaat bij de DLM, tevens heb ik last van packet verlies. Er is een ticket aangemaakt om de DLM te resetten, en om te kijken wat er allemaal mis gaat met mijn verbinding omdat ik makkelijk 17 Mb moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 11:30

Mister_T

@+31180

DLM past zich inderdaad aan.
Na wat gerommel aan mijn modem zie mijn mailtjes terug was mijn snelheid ook teruggezakt.
Nu exact 4 weken later ben ik weer terug op de oude snelheid. Het heeft wel wat tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 21:32

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Voor mij heeft het geen zin om naar Caiw over te stappen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sW1uU8abnt5tZvIJdh39doNC/thumb.png

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Even een kleine update.

Nadat ik dinsdag naar tweak heb gebeld, is de snelheid weer een stuk omhoog gegaan ( van 8 naar 14 Mb) enkel moet ik nog steeds regelmatig f5'en of dubbel klikken voor dat een site goed gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:43

Mentalist

[avdD]

Probeer een andere DNS?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Hier weer een update.

Na mijn laatste telefoontje naar tweak was er een DLM reset uitgevoerd, en na een paar dagen zag ik dat de modem steeds hoger in trainden met als top 16 Mb hiephoi zou je denken.

Ondanks de modem op 16 Mb in trainden, had ik nog steeds last van dat sites niet goed laden (dubbel klikken f5'en). Door de tip hier heb ik handmatig een DNS toegewezen ( van google en openDNS) maar ook dit hielp niet.

Afgelopen vrijdag ben ik weer de modem gaan controleren, en die kreeg nu maar een in train snelheid van 4 Mb.Ik heb gelijk weer tweak gebeld, en kort samen gevat moest ik de modem resetten en werd er weer een ticket aan gemaakt voor weer een DLM reset, maar de medewerker zei nog iets bijzonders wat hij vermoed "de modem loopt misschien wel vol" wat moet ik mijzelf hierbij voor stellen?

Ik heb na de modem reset een in train snelheid van 15 Mb, maar nog steeds heb ik problemen om sites normaal te laden of dat de verbinding weg valt, maar als ik via nieuws groepen download dan heb ik nergens last van en is de snelheid in orde.

Deze 3 speedtest resultaten zijn vlak achter el kaar genomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1988300517.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1988302813.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1988304015.png

Hopelijk duurt dit niet te lang, wan anders moet ik echt overstappen naar mijn grootste straf UPC ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij is om onduidelijke reden ook geen verbinding hoger dan 8 mbit meer mogelijk, terwijl ik voorheen nog een 12 mbit had. Tweak heeft de lijn doorgemeten en het resultaat daarvan was dat de hoogstmogelijke snelheid inderdaad nog maar 8 mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
MegaTronics schreef op maandag 04 juni 2012 @ 07:50:
Bij mij is om onduidelijke reden ook geen verbinding hoger dan 8 mbit meer mogelijk, terwijl ik voorheen nog een 12 mbit had. Tweak heeft de lijn doorgemeten en het resultaat daarvan was dat de hoogstmogelijke snelheid inderdaad nog maar 8 mbit is.
Dit soort gesodemieter heb ik ook een half jaar lang gehad. Oorspronkelijk kon ik tot 18 mbit, laatste half jaar tot maximaal 12 (sporadisch) Elke keer die DLM resetten, andere kabels,splitters, modem hebben niks geholpen. Vorige maand was ik er klaar mee. Tweak is opgezegd. Mijn vertrouwen in ADSL is wel een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53786

MaartenPol schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Dit soort gesodemieter heb ik ook een half jaar lang gehad. Oorspronkelijk kon ik tot 18 mbit, laatste half jaar tot maximaal 12 (sporadisch) Elke keer die DLM resetten, andere kabels,splitters, modem hebben niks geholpen. Vorige maand was ik er klaar mee. Tweak is opgezegd. Mijn vertrouwen in ADSL is wel een beetje weg.
Bovenstaande is heel herkenbaar. Ook bij mij is de snelheid enige tijd geleden gekelderd. Gecombineerd met problemen die ik daarvoor met Tweak heb gehad (geen tot een slechte verbinding) heb ik besloten om Tweak de rug toe te keren. Binnenkort loopt mijn tweejarig abonnement af en ga ik dat niet meer verlengen.
De brief is inmiddels verstuurd.
Om te voorkomen dat ze toch nog geld van mijn rekening zullen afschrijven, ga ik mijn rekening blokkeren voor automatische afschrijvingen door Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Even weer een update.

Er is onder tussen weer een DLM reset uitgevoerd, en nu is de maximale in train speed 14,8 MB van de modem.
Alles lijkt nu een beetje stabiel te zijn, maar af en toe willen sites nog steeds niet in 1 keer laden (f5'en).
Ik heb op verschillende momenten een ping test naar tweak.nl uitgevoerd, en heb geen pakket verlies vast gesteld meer.

keeping my fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik wacht wel tot dat er glasvezel wordt aangelegd en dan gaat de ADSL de deur uit. Andere mogelijkheid is UPC en daar heb ik al helemaal geen zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Ook bij mij is tijdens mijn twee jarig contract de snelheid verminderd. Iets van een vijftien procent maar verder bleef het wel stabiel. Maar toen kwan het einde van het contract in zicht en dus ook de vraag hoe verder.

Alles bij elkaar, ook financieel, bleek het voor mij aantrekkelijk om naar UPC over te stappen. En dus exit Tweak en ook exit de ISDN1 lijn die ik nog had en UPC here we come! ;)

Tegen de verwachting in en tot mijn stomme verbazing is alles goed gegaan. De 50 Mbit haal ik ook, alles werkt, de mail server schijnt ruk te zijn maar ik heb mijn domein via Google Apps lopen dus ik merk het niet. En Supernews werkt perfect (geen newsserver bij UPC). Telefoonnummer is keurig op de aangegeven dag gemigreerd.

En nu maar hopen dat het zo blijft :*)

[ Voor 3% gewijzigd door fractal op 08-06-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
En toen lag tweak er helemaal uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
-dubbel- sorry

[ Voor 88% gewijzigd door badboynova op 12-06-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:24

The Wizard

Moderator Mobile
Tweak glasvezel ook :(.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Hier (6983, Doesburg) ligt Tweak er ook uit. De DSL verbinding is nog gewoon aktief, krijg alleen geen IP adres meer.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:14
Hier in Hoogvliet (3191) ook geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Storing Tweak netwerk
Op dit moment is een grote storing gaande waardoor er nauwlijks tot geen gebruik van diensten mogelijk is. Dit betreft zowel usenet als internet en telefonie. Analoog RTV en interactieve TV ondervindt hierdoor geen hinder, deze diensten moeten operationeel zijn.

Oorzaak is deels bekend, monteur(en) is richting locatie. Het is nog onbekend wanneer oplossing volgt. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 19:00
3245 ook :( , heb gelukig nog internet op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb nog een UMTS stick van mijn werk liggen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Storing Tweak netwerk

Op dit moment is een grote storing gaande waardoor er nauwlijks tot geen gebruik van diensten mogelijk is. Dit betreft zowel usenet als internet en telefonie. Analoog RTV en interactieve TV ondervindt hierdoor geen hinder, deze diensten moeten operationeel zijn.

Oorzaak is deels bekend, monteur(en) is richting locatie. Het is nog onbekend wanneer oplossing volgt. Onze excuses voor het ongemak.

staat op hun site nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Is er bekend welke locaties dit betreft? Heel Nederland?
Al bekend hoe lang het gaat duren?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:24

The Wizard

Moderator Mobile
In het glasvezeltopic wordt gezegd dat het aan de DHCP server ligt, dus heel NL heeft er last van, blijkbaar is het maar 1 server die even een trapje moet hebben :). Zijn er trouwens geen backup DHCP servers?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Einde verbinding... Kom er nu achter dat mijn 3G verbinding ondertussen best acceptabel is. De down en up snelheid is gewoon 1/4 van de te lange koper kabel. De ping tijden vallen me ook nog enigszins mee.

Over een tijd is 3G sneller dan het koper hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

2681, krijg ook geen IP.

Gelukkig is nog het HSPA+ netwerk beschikbaar.
Kan ik het mobiele dataverkeer declareren bij Tweak (DSL)? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Hier ligt er meer uit dan alleen de dhcp. Ik had nog gewoon een lease op het moment van uitval. (Heb het modem in bridge staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
The Wizard schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:51:
In het glasvezeltopic wordt gezegd dat het aan de DHCP server ligt, dus heel NL heeft er last van, blijkbaar is het maar 1 server die even een trapje moet hebben :). Zijn er trouwens geen backup DHCP servers?
Stel je voor dat Tweak een backup ergens van heeft... :)

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Rotterdam ook plat. Net toen ik diablo3 opstarte... Met online drm :/
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het lijkt inmiddels weer te werken, op de dns-servers na. Tijdens de storing had ik wel verbinding, maar kon ik geen ip's buiten Tweakdsl bereiken. Ik heb járen geen storing gehad bij Tweak, maar sinds de omzetting dit jaar ligt het er elke maand wel een keer uit. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
En het werkt weer.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

2681, ook weer up and running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 18:55
6904 doet ook weer mee.

[ Voor 48% gewijzigd door MED-iC- op 12-06-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Bee.nl schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:20:
Het lijkt inmiddels weer te werken, op de dns-servers na. Tijdens de storing had ik wel verbinding, maar kon ik geen ip's buiten Tweakdsl bereiken. Ik heb járen geen storing gehad bij Tweak, maar sinds de omzetting dit jaar ligt het er elke maand wel een keer uit. Jammer..
Heb ook het geval dat het de laatste paar maanden vaker voorkomt. Had vroeger zelden problemen...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
6983 is ook weer online.
Snelle fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier doet die het ook weer. Was wel erg toevallig dat de verbinding er uit kwam te liggen op het moment dat de Microsoft patches geinstalleerd waren, die gaf ik als eerste de schuld. :p

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 12-06-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heb niet het idee dat Tweak de administratie ook helemaal goed voor elkaar heeft. Heb vorige maand de boel opgezegd, heb een bevestiging gehad dat per eind mei de verbinding zou vervallen. Ben er nog niet aan toe gekomen de modem weg te halen, maar deze werkt nog steeds kwam ik vandaag achter. Heb nog altijd een verbinding. Nu maar s zien hoe lang dit nog zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
MaartenPol schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:52:
Heb niet het idee dat Tweak de administratie ook helemaal goed voor elkaar heeft. Heb vorige maand de boel opgezegd, heb een bevestiging gehad dat per eind mei de verbinding zou vervallen. Ben er nog niet aan toe gekomen de modem weg te halen, maar deze werkt nog steeds kwam ik vandaag achter. Heb nog altijd een verbinding. Nu maar s zien hoe lang dit nog zo blijft.
Dat is wel vaker.
Om de verbinding af te sluiten moet er iemand naar de centrale het stekertje ompluggen.

Het is goedkoper om je verbinding gewoon actief te laten tot er toevallig een monteur die kant op moet (om een andere verbinding aan te sluiten bijvoorbeeld).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14

Arno

PF5A

Sinds 17.56 ben ik mijn vaste IP adres kwijt. Na 2x een wisseling van mijn 'vaste' IP adres en vannacht kwijt zijn van mijn reversed DNS begin ik TweakDSL echt beu te raken :/

Ik ben blij dat mijn glasvezel al tot 3 meter tot de voordeur is aangelegd *O*

//edit
Blijkbaar hebben ze bedacht dat mijn 'oude' adres niet vast was en heb ik nu weer een nieuw 'vast' adres...

[ Voor 18% gewijzigd door Arno op 14-06-2012 19:03 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokBoy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 17:39
Een hele tijd geleden (meer dan een half jaar of meer) dit topic niet meer ingekeken.
Zonde, want ik heb al die problemen ook meegemaakt (de KPN DHCP /DNS storing niet meegeteld):
- de matige administratie
- de wisselende 'vaste' IP-adressen
- extreem wisselende lijnkwaliteit en plotse blackouts op ADSL1/2/2+
- VDSL op mijn PSTN krijgen zonder enige opmerking waardoor ik geen verbinding meer kreeg op mijn ADSL2+
- vervolgens snel een upgrade naar VDSL2 met modem aangevraagd en beloofd gekregen (meer dan een maand geduurd.. snel. Wat is 'snel'?)
- vergeten migratie IPv6 range naar nieuwe verbinding

Wat bij mij 'afdoende' hielp nadat KPN onkundig had geklust aan de centrale, was de modem setting van ADSL2+ naar ADSL(1) terugbrengen. Hoewel 3-5 Mbps niet bepaald hoog is, was het in ieder geval stabiel totdat VDSL2 in actie kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-04 22:32
Iemand toevallig een storing op DSL Tweak opgemerkt sinds vannacht? (3146)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Watje4 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:06:
Iemand toevallig een storing op DSL Tweak opgemerkt sinds vannacht? (3146)
nope, hier een kleine 12 dagen up atm (2515)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245052

Hier ook niet, 2 weken geleden hadden ze ff een storing maar die was ook fluks opgelost.
Draait als een tierelier momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Ticket aangemaakt, maar niets meer gehoord, zit nu 18 uur zonder internet ... vreemd genoeg doet voip van Tweak 't trouwens wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 21:14

BHQ

Watje4 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:52:
Ticket aangemaakt, maar niets meer gehoord, zit nu 18 uur zonder internet ... vreemd genoeg doet voip van Tweak 't trouwens wel ...
Hm, zelfde regio hier en geen issues. Als je wel kan VOIPen lijkt het probleem eerder _na_ je lijn te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jarpse schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:00:
[...]

Hm, zelfde regio hier en geen issues. Als je wel kan VOIPen lijkt het probleem eerder _na_ je lijn te liggen.
Als VoIP het via dezelfde lijn wel doet, dan heb je gewoon internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Klopt, ff zitten zoeken en probleem gepinpoint tot DNS. Als ik de Google publieke dns servers gebruik werkt alles. Wel apart dat alleen ik daar last van lijk te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ik gebruik al jaren OpenDNS, wat een merkbare snellere response en meer betrouwbaarheid geeft, itt Tweak's eigen DNS-server.
Als je dit instelt in je Router (in mijn geval een Zywall), als standaard bij interne DHCP-verzoeken van de aangesloten netwerk-apparatuur, heb je er echt geen omkijken meer aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Zitten er ook nadelen aan het gebruik van een externe DNS server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Watje4 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:29:
Zitten er ook nadelen aan het gebruik van een externe DNS server?
Niet echt.
Vooral grote DNS servers als google en openDNS zijn door hun schaalvoordeel vaak sneller en betrouwbaarder dan de DNS van je provider.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 18:01
Deze is ook leuk. Ik heb een factuur waarin staat dat de einddatum van mijn abonnement 30 september is. Dat klopt ook wel maar 8)7 ...???

Geachte heer / mevrouw,

Onlangs heeft u bij ons aangegeven dat de einddatum van uw abonnement niet zou kloppen.
Wij hebben aangegeven dat dit 15 augustus is, terwijl u van mening bent dat dit 30 september had moeten zijn.
Bij nader onderzoek komt de datum van 30 september inderdaad naar boven.
Echter is deze onterecht.
U heeft namelijk sinds 16 augustus 2008 2-jarige abonnementen bij ons.
Hierdoor loopt uw abonnement dan ook tot en met 15 augustus.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Euh, de DNS van die Tweak doet het hier niet, maar ik krijg als enige reactie van de helpdesk dit:

Geachte heer / mevrouw,

Gisteren heeft u bij ons een probleem gemeld met uw internet verbinding.
Het probleem lijkt te zitten in de DNS server.
In het verleden heeft u van ons een Speedtouch modem ontvangen.
Wij verzoeken u deze aan te sluiten en hiermee te testen.
Wij vermoeden namelijk dat het probleem in uw eigen modem zit.
Graag vernemen wij of het probleem met het Speedtouch modem ook nog bestaan.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Ja, 8 (acht!!!) jaar geleden heb ik op m'n ADSL1 lijn een Speedtouch ontvangen ja. Vind je het heel gek dat ik die niet meer heb? 8)7 Bij ieder probleempje wat er is, is het eerste advies dat het modem vervangen moet worden. Pfff, ik heb een Fritz!Box 7390 die zij officieel ondersteunen (heb ik zwart op wit), waar gaat het dan fout?

Ik was altijd heel blij met Tweak DSL, maar de instabiliteit van het afgelopen half jaar, de afgenomen snelheid en de abominabele kwaliteit van de huidige helpdesk doet mijn achter m'n oren krabben of ik m'n glasabbo straks bij deze jongens af wil sluiten ... zo jammer dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

Watje4 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:32:
Euh, de DNS van die Tweak doet het hier niet, maar ik krijg als enige reactie van de helpdesk dit:

Geachte heer / mevrouw,

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Ja, 8 (acht!!!) jaar geleden heb ik op m'n ADSL1 lijn een Speedtouch ontvangen ja. Vind je het heel gek dat ik die niet meer heb? 8)7 Bij ieder probleempje wat er is, is het eerste advies dat het modem vervangen moet worden. Pfff, ik heb een Fritz!Box 7390 die zij officieel ondersteunen (heb ik zwart op wit), waar gaat het dan fout?

Ik was altijd heel blij met Tweak DSL, maar de instabiliteit van het afgelopen half jaar, de afgenomen snelheid en de abominabele kwaliteit van de huidige helpdesk doet mijn achter m'n oren krabben of ik m'n glasabbo straks bij deze jongens af wil sluiten ... zo jammer dit ...
Abonnement is opgeleverd met een speedtouch, dus om problemen uit te sluiten willen ze dat je de speedtouch aansluit. Wat was de reactie van Tweak toen je aangaf dat dit niet mogelijk was?

En glasvezel van Tweak is absoluut niet te vergelijken met xDSL, hier zelf Tweak 200mbit en nooit problemen mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

* MegaTronics kan niet wachten totdat er glasvezel beschikbaar is in zijn wijk, zodat die ADSL verbinding de deur uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MegaTronics schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:25:
* MegaTronics kan niet wachten totdat er glasvezel beschikbaar is in zijn wijk, zodat die ADSL verbinding de deur uit kan.
Ligt ook heel erg aan je locatie denk ik.
Bij mn ouders in het buitengebied haal ik hooguit 6mbit. En niet eens stabiel ook.
Maar hier in de binnenstad heerlijk 50Mbit. Hier nog geen glasvezel nodig dus.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Watje4 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:32:

Geachte heer / mevrouw,

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Niet heel vreemd dat ze vragen om met een ander modem te testen, er moeten toch dingen uitgesloten worden. Verder hoor ik hier (of in het Tweak glas topic) niemand klagen over het feit dat de DNS server van Tweak niet bereikbaar is en lijkt het dus toch iets lokaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Dj-sannieboy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Niet heel vreemd dat ze vragen om met een ander modem te testen, er moeten toch dingen uitgesloten worden. Verder hoor ik hier (of in het Tweak glas topic) niemand klagen over het feit dat de DNS server van Tweak niet bereikbaar is en lijkt het dus toch iets lokaal te zijn.
Tja, tenzij het modem wat je ooit gehad hebt 8 jaar geleden geen ADSL2 modem was, dan wordt het toch ineens een rare vraag }:O

De mail vóór bovenstaande helpdesk mail bevatte al de opmerking dat ik een ander modem aan moet sluiten. Alsof ik ze in stapeltjes in de kast heb liggen. Bovendien, ze hebben eerder aangegeven de FritzBox te ondersteunen, daar mogen ze van mij dan nu mee beginnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 10:45
Dj-sannieboy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:56:
[...]

meeste gebruiken waarschijnlijk alternatieve dns servers zoals van google of opendns. Deze zijn vele malen stabieler dan van de nederlandse providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Watje4 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:25:
[...]

Tja, tenzij het modem wat je ooit gehad hebt 8 jaar geleden geen ADSL2 modem was, dan wordt het toch ineens een rare vraag }:O

De mail vóór bovenstaande helpdesk mail bevatte al de opmerking dat ik een ander modem aan moet sluiten. Alsof ik ze in stapeltjes in de kast heb liggen. Bovendien, ze hebben eerder aangegeven de FritzBox te ondersteunen, daar mogen ze van mij dan nu mee beginnen ...
Een gewoon ADSL modem zou moeten werken voor zover ik weet.
Pagina: 1 ... 48 ... 52 Laatste