Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
It's A Tool Not A Toy !
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
stevia schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Is er een verschil in snelheid, met VDSL? Ik heb nu (op papier dan) 20Mbit ADSL2+. Ik heb zo'n mooie ZyXEL P-2812HNU-F1 van Tweak gekregen en die doet ook VDSL. Het lampje brandt nu alleen nog oranje dus dat betekent dat er nog geen VDSL is in mijn regio?
idd oranje is adsl en groen vdsl. je kan het ook bij je system info zien in de webinterface. ik wacht ook nog geduldig af wanneer hier vdsl wordt opgeleverd. nu heb ik nog adsl2+ ben ook benieuwd wat de snelheid wordt bij VDSL. ik zit 2,2 km van de centrale en haalde 1,7mb/sec in newsbin. nu zit op 1,9mb/sec na de migratie naar tiscali volgens mij.

Van wat ik begrepen heb van vdsl is dat alles tot aan de straatkast glasvezel is en vanuit de straatkast naar je huis de "reguliere"telefoonlijn. als dat onder de 700m is moet je tot 50 mbit kunnen halen. die van mij zit op 20m afstand. Glasvezel in de wijk ligt er al. ook al in mij huis, mijn glasvezelaansluiting is al getest door een monteur en verzegeld. maar de diensten worden pas 2e kwartaal aangeboden. er is al vertraging en het is niet zeker of er meerdere aanbieders komen en ik ziet niet te wachten op caiway en hun prijzen en service. dan maar de 50mbit ipv 100. en al zou ik caiway nemen dan zou ik apart bovenop hun hoge prijen een aparte newsserver abbo moeten nemen.

Laptop only!

Zo eindelijk alles van tweak geïnstalleerd in m'n nieuwe huis. Nu wil ik alleen op de zyxel P-2812HNU-F1 sip + RTP poorten forwarden naar mijn PBX. Alleen krijg ik een foutmelding:
code:
1
The rule of port are conflict with SIP Server, please check it.

Ik heb alles op het modem qua sip uitgezet maar de melding blijft.. Iemand enig idee?

It is hard for me, for me to see you die
Through all the tears, tears that make me blind
It is hard for you, for you to see me cry
And you won't forget those who are left behind....

Autumn - For those who are left behind

Reg. datum: 15 december 2007

Nu eens niet een puntje van kritiek (op straffe dat ik het straks mischien betreur)
Heb nu een week of 4 VDSL en het draait als een lier.
Zowel TV als phone als i'net draait perfect. (thumbs up)
Tweak kan het wel,hebben ze altijd wel gekund, het is alleen wat ongeorganiseerd.

(tevreden klant)

japanse vechtvis

quote:
stevia schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Is er een verschil in snelheid, met VDSL? Ik heb nu (op papier dan) 20Mbit ADSL2+. Ik heb zo'n mooie ZyXEL P-2812HNU-F1 van Tweak gekregen en die doet ook VDSL. Het lampje brandt nu alleen nog oranje dus dat betekent dat er nog geen VDSL is in mijn regio?
Dat het DSL-lampje oranje brandt, betekend dat de DSL-mode op ADSL_2plus staat.
Is het lampje groen, dan maak je verbinding met VDSL2. ;)

Welke firmware heb je op de 2812HNU-F1 ? 3.10(TUE.x)xx ?
Copy/paste hier in dit topic even de DSL status vanuit de WebGUI > Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line Status, dan kunnen we wat meer inzicht krijgen wat betreft de DSL connectie cq. intrainwaarden.

Zelf heb ik nu sinds kort ook een andere modem/router, de 2812HNU-F1, met TUE.0 (=Telfort/KPN) firmware.
Hij staat nu tijdelijk als router ingesteld via ADSL2+ om de firmware te laten upgraden door de auto-provisioning van de Netwerkleverancier.
Waar het mij nu om gaat is de xDSL Datapump versie, die is nieuwer in de recente firmware (TUE.2, TUE.3 & TUE.4b1). Ik hoop dat met een nieuwere Datapump versie het modem iets sneller zal intrainen, alhoewel ik nu ongeveer dezelfde intrainwaarde's krijg als met het oude 2602H-D1A [AJZ.6] modem/router (16400/1028).
Ik wil gewoon het maximale uit de lijn proberen te halen. :)

De huidige ADSL_2plus Datapump versie van Firmware 3.10(TUE.0)D0:
http://tweakers.net/ext/f/OJ4DH1H4cK3m9ByTpnScYBKB/full.jpg

Normaal staat het Zyxel-modem bij mij in Bridge ivm eigen Router/Firewall/UTM Appliance, maar dan kan er geen firmware-update gedaan worden. De auto-provisioning werkt dan simpelweg niet.

Update:

De firmware is net ge-update (04:00), het is 3.10(TUE.4)b1 geworden met een nieuwe Datapump erin:
http://tweakers.net/ext/f/PjsIGbQOR2BqnjE3owCesK1q/full.jpg

De intrainwaarde is nu met 16700/1028 net even wat hoger geworden (0,035MB/s meer download, yeah! _/-\o_ )

quote:
Newjersey schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:55:
Zo eindelijk alles van tweak geïnstalleerd in m'n nieuwe huis. Nu wil ik alleen op de zyxel P-2812HNU-F1 sip + RTP poorten forwarden naar mijn PBX. Alleen krijg ik een foutmelding:
code:
1
The rule of port are conflict with SIP Server, please check it.

Ik heb alles op het modem qua sip uitgezet maar de melding blijft.. Iemand enig idee?
Ik denk dat je op het VDSL-Pilot forum van Telfort veel meer info hierover kan vinden, je moet je wel eerst even aanmelden en inloggen op het forum:
quote:
Sommigen gebruiken wellicht een eigen SIP Server achter het Zyxel modem.
Dit kan prima werken, maar het werkt bij een 2812 wel iets anders dan bij een 2602 of zo. Ik ben er even mee aan het stoeien geweest. Bij deze mijn bevindingen.
(Ik ga er wel van uit dat het modem niet in 'bridge modus' staat.)

- De 'SIP Server' van het 2812 modem kan niet (via de GUI) uitgeschakeld worden. Dit betekent dat je modem eigenlijk altijd 'wil' luisteren op poort 5060 aan de WAN kant. Wellicht zou een aanpassing in de Firmware het wel mogelijk maken om via de GUI de SIP Server uit te zetten.
- Je kunt dus géén NAT Port Forward aanmaken voor poort 5060/UDP aan de WAN kant naar poort 5060/UDP van je interne SIP server.
- Als je 'van binnen uit', via NAT, een sessie opbouwt naar een externe SIP server met als source- en destination poort 5060, dan zal het modem dit honoreren en gedurende de (niet in te stellen of op te vragen) periode dat de NAT sessie open gehouden wordt, het SIP verkeer naar je interne SIP Server sturen.

Je bent op deze manier afhankelijk van een paar dingetjes;
- De duur van de NAT sessie. (onbekend)
- De nukken van de interne SIP Server; als die om één of andere reden naar buiten communiceert met dezelfde poorten ben je je NAT sessie kwijt, en werkt e.e.a. pas weer na de volgende registratie. Dat kan heel goed gebeuren als Telfort via TR-069 opnieuw de VoIP instellingen op je modem 'goed' zet.

Het is eigenlijk 'veiliger' om je SIP server op bijv. poort 5061/UDP te laten luisteren.
Nadeel is dus wel dat je je VoIP telefoons opnieuw moet instellen of provisionen. De meeste SIP providers ondersteunen dit echter zonder problemen; je geeft dit poortnummer immers aan bij de registratie op je externe SIP server.
Nu de 2812HNU-F1 bij mij eventjes in Router-modus staat, heb ik 1 probleem met mijn (echte) VoIP-telefoon;
een inkomend gesprek blijft 'stil' als ik opneem nadat hij overgaat, ik hoor de beller niet, beller hoort mij wel.
Het gesprek wordt dan ook na een tiental seconden afgebroken aan de kant van de beller. Het zelf naar buiten bellen gaat wel prima.
Hetzelfde probleem dus met de beperkte instelmogelijkheden van dit model modem/router. Ook geen SIP-ALG aan te vinken in webGUI (moet op afstand gebeuren door Netwerkbeheer/internetprovider :O ), en ik kan niet eens Firewall-regels aanmaken. :(
Ik hoop dat ding zsm weer in Bridge te kunnen zetten na de firmware-update.

Update; firmware-update is net klaar > resetten dat ding en weer als Bridge configgen & inzetten. :)

bitshape wijzigde dit bericht 23-03-2012 05:34 (49%)

quote:
bitshape schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Welke firmware heb je op de 2812HNU-F1 ? 3.10(TUE.x)xx ?
Copy/paste hier in dit topic even de DSL status vanuit de WebGUI > Maintenance > Diagnostic > DSL Line > DSL Line Status, dan kunnen we wat meer inzicht krijgen wat betreft de DSL connectie cq. intrainwaarden.

Zelf heb ik nu sinds kort ook een andere modem/router, de 2812HNU-F1, met TUE.0 (=Telfort/KPN) firmware.
Hij staat nu tijdelijk als router ingesteld via ADSL2+ om de firmware te laten upgraden door de auto-provisioning van de Netwerkleverancier.
Waar het mij nu om gaat is de xDSL Datapump versie, die is nieuwer in de recente firmware (TUE.2, TUE.3 & TUE.4b1). Ik hoop dat met een nieuwere Datapump versie het modem iets sneller zal intrainen, alhoewel ik nu ongeveer dezelfde intrainwaarde's krijg als met het oude 2602H-D1A [AJZ.6] modem/router (16400/1028).
Ik wil gewoon het maximale uit de lijn proberen te halen. :)

De huidige ADSL_2plus Datapump versie van Firmware 3.10(TUE.0)D0:
[afbeelding]

Normaal staat het Zyxel-modem bij mij in Bridge ivm eigen Router/Firewall/UTM Appliance, maar dan kan er geen firmware-update gedaan worden. De auto-provisioning werkt dan simpelweg niet.

Update:

De firmware is net ge-update (04:00), het is 3.10(TUE.4)b1 geworden met een nieuwe Datapump erin:
[afbeelding]

De intrainwaarde is nu met 16700/1028 net even wat hoger geworden (0,035MB/s meer download, yeah! _/-\o_ )

[...]

Ik denk dat je op het VDSL-Pilot forum van Telfort veel meer info hierover kan vinden, je moet je wel eerst even aanmelden en inloggen op het forum:

[...]

Nu de 2812HNU-F1 bij mij eventjes in Router-modus staat, heb ik 1 probleem met mijn (echte) VoIP-telefoon;
een inkomend gesprek blijft 'stil' als ik opneem nadat hij overgaat, ik hoor de beller niet, beller hoort mij wel.
Het gesprek wordt dan ook na een tiental seconden afgebroken aan de kant van de beller. Het zelf naar buiten bellen gaat wel prima.
Hetzelfde probleem dus met de beperkte instelmogelijkheden van dit model modem/router. Ook geen SIP-ALG aan te vinken in webGUI (moet op afstand gebeuren door Netwerkbeheer/internetprovider :O ), en ik kan niet eens Firewall-regels aanmaken. :(

Update; firmware-update is net klaar > resetten dat ding en weer als Bridge configgen & inzetten. :)
Weet jij waar ik deze nieuwe firmware vandaan kan halen? Heb de Zyxel nu nog in Router modus staan, maar wil graag natuurlijk dit ding in Bridge hebben :)

Reg. datum: 02 augustus 2004

quote:
Newjersey schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Weet jij waar ik deze nieuwe firmware vandaan kan halen? Heb de Zyxel nu nog in Router modus staan, maar wil graag natuurlijk dit ding in Bridge hebben :)
Wordt 's nachts automatisch geupdate wanneer de Zyxel in routing modus staat.

AMD Phenom II X4 810 / Gigabyte GA-MA790XT-UD4P / 4GB Corsair XMS3 1333 DDR3 / Sapphire Radeon HD6770 / Crucal M4 128GB SSD / 2x Samsung Spinpoint 1TB F1@ RAID0 / Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS 2TB

japanse vechtvis

quote:
Newjersey schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:16:
Deze wordt automatisch ge-update dmv auto-provisioning vanuit de Netwerkleverancier. De 2812HNU-F1 dient daarvoor wel in Router-modus te staan, in Bridge-modus is hij onzichtbaar voor de Provisioning-server.
Mochten er geen firmware-update's binnenkomen, kan je proberen de 2812 te resetten dmv de resetknop achterop het apparaat 15 seconden ingedrukt houden terwijl hij aanstaat. Firmware-update's worden gedaan tussen 04:00 & 05:00 s'nachts.

Firmware TUE.4b1 is net uit, TUE.3 werdt vorige week nog actief gepushed als ik het Telfort forum mag geloven. Welke versie heb je er nu opstaan?

Om het probleem op te lossen met VoIP, kan je de 3 interne SIP-account in de 2812 even voorzien van bogus-instellingen. Poort 5060 in alle vensters verander je dan in bvb. in poort 50601, en de melding van de SIP-Server die je krijgt zou dan niet meer conflicteren met het eigen gebruik/forward's van poort 5060. ;)
Hallo allemaal,

bedankt voor de antwoorden tot dus ver. Ik heb het modem in bridge gezet, daarna een router erachter gehangen met DD-WRT. Mijn Asterisk gaf aan dat de sip van Tweak Unreachable was ondanks de SIP poort forwards en de RTP port forwards. Daarna heb ik het modem weer in routing modus gezet, en zoals hierboven aangegeven de sippporten gewijzigd. Daarna had de Asterisk server wel weer verbinding. Enig probleem is nu dat de gesprekken weer wegvallen binnen 6 tot 7 seconden. Ik ga nog even met een andere router testen, en dan het modem weer in bridge zetten, kijken of dit helpt.

To be continued...

Reg. datum: 12 maart 2011

Zucht......... |:( nu ben ik aan de beurt.
Vanmiddag onderstaande mail naar de 'sevicedesk' verzonden.

Sinds kort is mijn download snelheid omlaag gegaan van 1,8MB/s naar 1,2MB/s dat is van een 14,5Mb verbinding naar een 9,5Mb.
Het modem traint nu in op 11996 kbps terwijl dit kort geleden nog rond de 17000 kbps lag en dat al zo'n 3 jaar lang.
Ik zou graag willen weten of hier een verklaring voor is?
Tevens zou ik graag mijn oude snelheid weer terug krijgen.

Eens kijken wat hun reactie is.

edit 27/2:Tweak heeft gereageerd en DLM is er op gezet en zou binnen 10 dagen op de juiste waarde moeten zijn ingetraind, Modem staat na 3 dagen nog steeds op 11996. Eens kijken wat dat gaat worden.
edit 30/2: nog steeds op 11996
edit 1/4: 8 van de 10 dagen zijn voorbij en nog steeds onveranderd op 11996 mmmmm.............

Casglas wijzigde dit bericht 01-04-2012 14:04 (23%)

It's A Tool Not A Toy !

t is niet te geloven hoe slecht georganiseerd hun adminstratie is. mijn jaarabbo liep af en ik zou gewoon per maand 30 euries gaan betalen. dat heb ik tot 3x toe geverifieerd. 2 over de telefoon en 1x over de mail. en toch halen ze een jaarabbo in een keer eraf. storno gedaan en gebeld. wat een stel prutsers. hoe moeilijk kan een administratie bijhouden zijn. t is niet alsof je een raket naar de maan stuurt. !#$!@$#!@#

Laptop only!

echo "Forgive me!" > /dev/sda
Reg. datum: 11 oktober 2001

Per jaar ben je toch veel goedkoper uit? Had je niet moeten laten storneren.
Abusus non tollit usum

Zelfde had ik .. wilde gewoon overgaan op een maand abbo, omdat ik binnen enkele maanden over wilde stappen naar Ziggo. Maar ondanks wat er in hun brief stond, werd (vóór mijn oude abbo afliep!) al het eerste deel van een 2-jarige abonnement van mijn rekening afgeschreven ...
Ik heb het maar zo gelaten, want op zich was op ik (op dat moment) nog niet zo ontevreden over Tweak (en dat heb ik in november moeten bezuren).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

It's A Tool Not A Toy !

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:13:
Per jaar ben je toch veel goedkoper uit? Had je niet moeten laten storneren.
ik wil geen jaarabbo. we hebben hier glasvezelaansluiting en voor het einde van het einde van het 2e kwartaal krijgen we te horen welke aanbieders en welke diensten er beschikbaar komen. ik wil niet weer een jaar vastzitten. ik wil elk moment kunnen overstappen. das me meer waard dan die 70 euro op jaarbasis.

Laptop only!

Reg. datum: 22 april 2002

Heb ik mijn abonnement opgezegd per einddatum 9-5-12, krijg ik ineens een rekening voor de maand april van 30 euro?! Terwijl ik een 12-24 abo heb die al lang betaald is. Zal dit zijn omdat ik opgezegd heb? Nog even een klap uitdelen? Hoop dat ze een fatsoenlijk antwoord hebben!

edit1:
Ongelofelijk wat voor een bedrijf is dit geworden?! Het antwoord dat ik in "perfect" NL krijg:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Uw 10for2 abonnement eindigt officieel op 31-3-2012. Doordat u in uw opzegging heeft aangegeven
dat uw abonnement tot 9-5-2012 moet lopen. Betaalt u een maand de normale tarief van een maand
abonnement. Vandaar dat u deze factuur heeft gekregen.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk
Denzell
Terwijl ik in januari gemaild heb met de vraag wanneer mijn abo afloopt:
quote:
Geachte Klant,

Mijn excusses, uw abbonement loopt af op 9-05-2012.

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Joop
Kokend van woede bel ik dan maar. Vertelt Sven mij doodleuk dat het een fout van Joop is... maar het niet meer teruggedraaid kan worden. Dus ik mag van 01-04 t/m 09-05 nog even een normaal Tweak20 abo betalen. Moet ik nog van mazzel spreken dat het niet in augustus is. En natuurlijk krijg je geen leidinggevende of verantwoordelijke aan de lijn. Wat heb ik een medelijden met die Sven. Misschien had ik beter een dag kunnen wachten met bellen. Maar niet normaal meer als je al zo lang abonnee bent.

DiMacho wijzigde dit bericht 26-03-2012 14:29 (69%)
Reden: toevoeging deel1

It's A Tool Not A Toy !

quote:
Zuluman schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 23:04:
t is niet te geloven hoe slecht georganiseerd hun adminstratie is. mijn jaarabbo liep af en ik zou gewoon per maand 30 euries gaan betalen. dat heb ik tot 3x toe geverifieerd. 2 over de telefoon en 1x over de mail. en toch halen ze een jaarabbo in een keer eraf. storno gedaan en gebeld. wat een stel prutsers. hoe moeilijk kan een administratie bijhouden zijn. t is niet alsof je een raket naar de maan stuurt. !#$!@$#!@#
ik ben aangenaam verrast. alles is geregeld. ik heb nu een maandelijkse factuuur gekregen. is al afgeschreven en het jaarabbo is gestorneerd. al met al vlot geregeld. t kan dus wel. zouden ze meelezen op t forum ;-)

Laptop only!

quote:
DiMacho schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:43:
Heb ik mijn abonnement opgezegd per einddatum 9-5-12, krijg ik ineens een rekening voor de maand april van 30 euro?! Terwijl ik een 12-24 abo heb die al lang betaald is. Zal dit zijn omdat ik opgezegd heb? Nog even een klap uitdelen? Hoop dat ze een fatsoenlijk antwoord hebben!

edit1:
Ongelofelijk wat voor een bedrijf is dit geworden?! Het antwoord dat ik in "perfect" NL krijg:

[...]

Terwijl ik in januari gemaild heb met de vraag wanneer mijn abo afloopt:

[...]

Kokend van woede bel ik dan maar. Vertelt Sven mij doodleuk dat het een fout van Joop is... maar het niet meer teruggedraaid kan worden. Dus ik mag van 01-04 t/m 09-05 nog even een normaal Tweak20 abo betalen. Moet ik nog van mazzel spreken dat het niet in augustus is. En natuurlijk krijg je geen leidinggevende of verantwoordelijke aan de lijn. Wat heb ik een medelijden met die Sven. Misschien had ik beter een dag kunnen wachten met bellen. Maar niet normaal meer als je al zo lang abonnee bent.
Je weet zelf toch wanneer het abo gestart is en dus tot wanneer deze loopt?

AMD Phenom II X4 810 / Gigabyte GA-MA790XT-UD4P / 4GB Corsair XMS3 1333 DDR3 / Sapphire Radeon HD6770 / Crucal M4 128GB SSD / 2x Samsung Spinpoint 1TB F1@ RAID0 / Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS 2TB

Reg. datum: 22 april 2002

quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:08:
[...]

Je weet zelf toch wanneer het abo gestart is en dus tot wanneer deze loopt?
Nee dat wist ik niet precies, aangezien ik al sinds augustus 2006 bij Tweak zit. Al meerdere abo's heb gehad en ook nog eens verhuisd ben. Vooral het starten van het laatste abo ging fout vanwege problemen met mijn klantnummer. Dus ik wist niet meer precies wanneer de einddatum is.

Vandaar dat ik een simpel mailtje stuur met de vraag van mijn einddatum. Het lijkt me dat er iemand daar op de helpdesk mijn klantnummer intikt en ziet wanneer. Vervolgens geeft hij dat door. Zo moeilijk is dat toch niet?! Als er dan een fout gemaakt wordt die mij ook nog eens veel geld kost... dan mag ik denk ik best om wat coulance vragen.

Reg. datum: 30 januari 2012

quote:
Casglas schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:49:
Zucht......... |:( nu ben ik aan de beurt.
Vanmiddag onderstaande mail naar de 'sevicedesk' verzonden.

Sinds kort is mijn download snelheid omlaag gegaan van 1,8MB/s naar 1,2MB/s dat is van een 14,5Mb verbinding naar een 9,5Mb.
Het modem traint nu in op 11996 kbps terwijl dit kort geleden nog rond de 17000 kbps lag en dat al zo'n 3 jaar lang.
Ik zou graag willen weten of hier een verklaring voor is?
Tevens zou ik graag mijn oude snelheid weer terug krijgen.

Eens kijken wat hun reactie is.

edit 27/2:Tweak heeft gereageerd en DLM is er op gezet en zou binnen 10 dagen op de juiste waarde moeten zijn ingetraind, Modem staat na 3 dagen nog steeds op 11996. Eens kijken wat dat gaat worden.
edit 30/2: nog steeds op 11996
edit 1/4: 8 van de 10 dagen zijn voorbij en nog steeds onveranderd op 11996 mmmmm.............
Ik heb dus ex-act dezelfde ervaring! Snelheid gekelderd. Ik denk er ook aan om een nieuwe DLM aan te vragen. Misschien is dat hele DLM wel de reden dat de snelheid lager is? Voorheen zat het modem in 1x op een snelheid en bleef daarop. Misschien is het wel de bedoeling dat de snelheden geknepen worden. Toen mijn verbinding nog snel was in het verleden had ik nooit last van instabiliteit ofzo. Dus dat DLM onmisbaar zou zijn geloof ik niet meer.

quote:
bitshape schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:04:
[...]

(wall of text)

Bedankt voor die uitvoerige info, ik ga daar eens mee aan de slag! O+

Reg. datum: 12 maart 2011

quote:
stevia schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:58:
[...]

Ik heb dus ex-act dezelfde ervaring! Snelheid gekelderd. Ik denk er ook aan om een nieuwe DLM aan te vragen. Misschien is dat hele DLM wel de reden dat de snelheid lager is? Voorheen zat het modem in 1x op een snelheid en bleef daarop. Misschien is het wel de bedoeling dat de snelheden geknepen worden. Toen mijn verbinding nog snel was in het verleden had ik nooit last van instabiliteit ofzo. Dus dat DLM onmisbaar zou zijn geloof ik niet meer.
Ook ik heb nooit problemen gehad met de 17000kbps, ik heb er van de week nog maar een mailtje tegenaan gegooid en waarachtig ik sta nu op 15000kbps en ben gebeld door tweak dat dit voor mij het best haalbare was zonder dat de lijn zou gaan klapperen :( .

edit 07-04: snap er niets meer van maar sta nu op 18400kbps terwijl eerder deze week 15000 nog het hoogst haalbare zou zijn.
Toch wel tevreden nu :)

Casglas wijzigde dit bericht 07-04-2012 18:37 (8%)

Mijn IPTV lag net plat en een belletje met de helpdesk was erg verhelderend gelukkig. De firmware van het modem is geüpdatet en IPTV komt vanaf nu slechts uit poort 4 van het modem. Geef het modem eerst een factory reset door met een paperclip 10s op het resetknopje te drukken. 5-10 minuten wachten tot het modem weer helemaal is bijgekomen (is lang maar schijnt normaal te zijn). Open daarna het modemmenu, bij Network Setting/Broadband klik je op modify bij IPTV in de tabel, vink alleen poort 4 aan voor IPTV.

Goede service, jammer dat ze niet een mailtje vooruit gestuurd hadden. Heisa thuis omdat de tv plots op zwart ging ;)

quote:
Casglas schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:27:
[...]
edit 07-04: snap er niets meer van maar sta nu op 18400kbps terwijl eerder deze week 15000 nog het hoogst haalbare zou zijn.
Toch wel tevreden nu :)
Na de firmware update en een factory reset stond er bij mij ineens 3000kbps méér op de teller. Na nog een reboot weer 1000kbps minder (??) Bij mijn vorige abo (DSL only) stond de bandbreedte al-tijd rotsvast op 16000kbps. 4 jaar lang. Volgens mij komt die variatie nú niet van DLM omdat ik al een paar maand het abo heb.

Reg. datum: 09 oktober 2000

Vorige week was het ineens raak. Downloadsnelheid viel terug naar hooguit 30KByte/s, veel packetloss, soms wel 20%. Het modem trainde wel in op 19Mbit/s. Door zoveel packetloss wordt internetten bijna ondoenlijk. Dus eerst zelf geprobeerd om van alles en nog wat uit te sluiten. Uiteindelijk de helpdesk maar gemaild met uitgebreide beschrijving.
Dan volgt uiteraard het script. Na dat doorlopen te hebben was er niets gevonden. Nieuwe kabel tussen het isra en het modem, modem herstarten, factory reset. Daarna was ik wel vergeten om poort 25 door te zetten naar mijn mailserver, dus het hele weekend geen mail (ja ik weet het, zelf je mail hosten is niet altijd handig).

Vanmiddag om ongeveer 13:10u viel de internetverbinding helemaal uit. Ik vanuit mijn werk gemaild dat de verbinding helemaal weg was. Om 17u45 was de verbinding hersteld en had ik reactie van de helpdesk. Er was een monteur in de wijkcentrale en die zou het probleem oplossen. Dat was inmiddels gelukt, ik kon weer met 20Mbit/s downloaden! Dus super, alles opgelost, dacht ik.

Omdat ik naar de helpdesk aan had gegeven dat ik het weekend geen mail had ontvangen, kreeg ik nog een mail nagestuurd. Daarin stond de redenering dat als het modem intraint op 19Mbit/s en ik die snelheid niet haal, het waarschijnlijk aan het modem, mijn netwerk of mijn computers ligt. Aangezien ik dat laatste uitgesloten had, moest het wel aan het modem liggen. Of ik een nieuw modem in bruikleen wilde nemen, maar daarvoor moest ik wel mijn contract met een jaar verlengen. (Ik ben nu 3 jaar klant en heb nog een jaar van mijn 2 jarig contract te gaan.)

Waarom zoekt de helpdesk het probleem altijd bij de klant? Daarin is Tweak niet de enige trouwens ;). Het probleem zal in 95% van de gevallen vast ook de klant liggen. Maar als dat niet zo is, is het zo frustrerend. Ze hebben bij de helpdesk kennelijk geen andere manier om een diagnose te stellen dan te kijken naar de waarde waarop het modem intraint. Ik vraag me af of de monteur naar aanleiding van mijn klacht naar de wijkcentrale is gegaan. Gezien het mailtje over het modem denk ik niet dat Tweak hem/haar gestuurd heeft. Maar wie heeft er dan wel voor gezorgd dat er monteur naar toe is gegaan? Is er een magisch codewoord om te laten blijken dat je echt geen nitwit bent? En dat je internetverbinding eigenlijk alleen maar down gaat als er ergens anders iets verkeerd of stuk gaat. Of heb ik gewoon geluk gehad dat het falende componenten definitief de geest gaf en er ineens heel veel klachten bij kpn binnen kwamen.

Ik ben in ieder geval blij dat alles weer werkt. Als iedereen overal vanaf blijft, zal het, net als voorheen, vast weer 3 jaar probleemloos werken.

One of the major reasons for the downfall of the Roman Empire was, lacking zero, they had no way to indicate termination of their C strings.

Plop goes the beugel
Reg. datum: 26 januari 2004

Ach, hier connect de verbinding sinds het weekend ineens alleen maar via ADSL2 en niet meer via ADSL2+. Met als gevolg dat de verbinding van 11 mbit naar 8 mbit is teruggevallen en Tweak alleen maar meld dat het niet aan hun ligt. Ach ervaringen uit het verleden leren dat het dan ook ineens weer spontaan kan herstellen, vandaag zitten we al weer op bijna 9 mbit. :p

Half bezopen is een gebrek aan doorzettingsvermogen.

Reg. datum: 14 december 2002

Hier ook ellende na dat DLM-gedoe.....Zat al op een monsterachtige 8Mbit/s, maar nu is hij terug naar net 5...
Volgens Tweak 'helpdesk' (waar een truusje zit die alles moet vragen en het echt niet snapt...), is door instelling van DLM de wijkcentrale verplaats en is de afstand nu zover, dat hoger echt niet meer mogelijk is.....

Te triest voor woorden dat je anno 2012 überhaupt geld moet betalen voor zo'n trage verbinding....

Reg. datum: 09 oktober 2000

Als je een weekje op 10KByte/s hebt gesurft, durf je 1MByte/s echt niet meer langzaam te noemen ;).

Sjaaky wijzigde dit bericht 12-04-2012 11:24 (73%)

One of the major reasons for the downfall of the Roman Empire was, lacking zero, they had no way to indicate termination of their C strings.

quote:
MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:10:
Hier ook ellende na dat DLM-gedoe.....Zat al op een monsterachtige 8Mbit/s, maar nu is hij terug naar net 5...
Volgens Tweak 'helpdesk' (waar een truusje zit die alles moet vragen en het echt niet snapt...), is door instelling van DLM de wijkcentrale verplaats en is de afstand nu zover, dat hoger echt niet meer mogelijk is.....

Te triest voor woorden dat je anno 2012 überhaupt geld moet betalen voor zo'n trage verbinding....
DSL kan hoge snelheiden bieden, maar helaas alleen op redelijk korte afstanden.

Failure is not an option
Reg. datum: 19 oktober 1999

Tweakdsl administratie werkt nog steeds langs elkaar heen...

Eerst het verkeerde bedrag afschrijven van mijn rekening.Na een mail van mij netjes een excuusmail ontvangen, met verzoek van Tweak zelf, om foutief afgeschreven bedrag te storneren. Vervolgens doe ik dat en krijg ik 3 dagen later een aanmaning in de bus voor dezelfde foutieve factuur. 8)7

Zou wel fijn zijn als er iemand wakker wordt daar.

Edit: Reactie binnen, ik mag de aanmaning als niet verzonden beschouwen.
Kijken of het nu verder goed gaat.

Azqi wijzigde dit bericht 15-04-2012 13:39 (12%)

Voor de mensen die VDSL2 hebben via Tweak: Je kan tegenwoordig je ipadres vast laten leggen. Ik las ergens in dit topic dat dat tot op heden nog niet kon, maar het is nu dus mogelijk. Tevens kun je voor je vaste ipadres ook een reverse DNS aanvragen, ook wel leuk :)

@+31180
Reg. datum: 27 september 2004

Ik heb weer wat vreemds. 8)7
Onlangs mijn Fritz!Box een firmware update gegeven.
Maar tot mijn stomme verbazing werkte internet niet meer. Ik kreeg wel een IP adres, maar geen web verbinding meer, geen mail, news, niks nada, pingen ging wel, maar na èèn keer kreeg ik een timeout.
Afijn ik aan het zoeken gegaan, een fabrieksreset, maar helaas hij bleef hardnekkig weigeren.
Nog maar eens een fabrieksreset en daarna maar eens in het Duits ( fritz!jes moedertaal ) geladen ipv Engels.
En toen, **Tada**, het werkt ineens weer :)

Maar nu,... ik heb een modem dat zowel Annex A als Annex B aankan, ik loop de instellingen nog eens door en zie dat ik nu op Annex B zit aangesloten, dit is naar alle waarschijnlijk standaard in Duitsland. Ik heb echter nooit een ISDN aansluiting gehad. Volgens mij is het ook niet onderling uitwisselbaar, maar als ik het modem overschakel naar Annex A werkt het ook net zo goed. Er lijkt alleen verschil te zitten in de eerste/onderste frequenties als je de grafiek bekijkt. Nu heb ik geen "vaste" lijn meer, dus dat zou de enige reden kunnen zijn dat het niet uitmaakt. Via de website van Tweak kan ik er echter niets over vinden, wie weet er meer over.

Reg. datum: 21 augustus 2002

Ik heb al sinds vorige week dinsdag dat ik na 12 uur in de middag tot 12 uur in de avond bijna geen gebruik kan maken van het internet. ping tijden van 100 ms en ongeveer 50 tot 80 procent packetloss.

en tweak blijft maar volhouden dat het aan mijn bekabeling ligt.

ZUCHT

adam76 wijzigde dit bericht 26-04-2012 23:44 (21%)

vanaf vanochtend 6 uur is het helemaal afgelopen...

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Klinkt als modem kaduuk?
Reg. datum: 14 december 2002

quote:
MasterMaceMichu schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:10:

En....bye, bye, zwaai, zwaai Tweak:

http://www.speedtest.net/result/1919406079.png

Waar is dat knopje voor?

Pffff. na 2 jaar 2-for-one 20MB (effectief 10MB) ingegaan tijdje terug op 'aanbod' om voor 10MB 20 euro te betalen, of een duurdere variant te kiezen voor zelfde 20MB.

Op zich nu niet 10MB die ik had maar pakweg 6,5MB overgebleven. Tuurlijk weet ik dat het max snelheden zijn, maar als je 10 van 20 haalde, en nu 6,5 van 10 is dat geen fijne gedachte.

Nog erger was dat ik laatste dagen geen vaste KPN lijn had. KPN kon remote niets raars meten, lijn klonk in gesprek, alle checks (kabels, toestellen, direct op aansluitpunt) waren ook niet oplossend. Kennelijk schakeling verkeerd in de centrale?

Pas nu heb ik kunnen matchen dat eind/begin van dit Tweakverhaal precies moment is waardoor ik geen KPN meer had, maar wel ADSL signaal. Door prive omstandigheden flink mobiel moeten bellen en torenhoge rekening. Ergo: goedkoop is duurkoop.

WhatPulse | SonyA300 | 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' | Xfire

quote:
tweaktubbie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:24:
Pffff. na 2 jaar 2-for-one 20MB (effectief 10MB) ingegaan tijdje terug op 'aanbod' om voor 10MB 20 euro te betalen, of een duurdere variant te kiezen voor zelfde 20MB.

Op zich nu niet 10MB die ik had maar pakweg 6,5MB overgebleven. Tuurlijk weet ik dat het max snelheden zijn, maar als je 10 van 20 haalde, en nu 6,5 van 10 is dat geen fijne gedachte.

Nog erger was dat ik laatste dagen geen vaste KPN lijn had. KPN kon remote niets raars meten, lijn klonk in gesprek, alle checks (kabels, toestellen, direct op aansluitpunt) waren ook niet oplossend. Kennelijk schakeling verkeerd in de centrale?

Pas nu heb ik kunnen matchen dat eind/begin van dit Tweakverhaal precies moment is waardoor ik geen KPN meer had, maar wel ADSL signaal. Door prive omstandigheden flink mobiel moeten bellen en torenhoge rekening. Ergo: goedkoop is duurkoop.
Lijkt me dat de fout bij KPN zit? Wellicht hebben ze je telefoonlijn gesloopt bij een omzetting in de centrale?

quote:
Nee gewoon mn complete verbinding bij tweak kaduuk. van bbned over gezet naar tiscali zou alles opgelost moeten zijn. niets is minder waar. de verbinding is stabieler. maar heb een ongelovelijk zware smoke op mn verbinding. VOIP is niet meer te doen.

Reg. datum: 17 oktober 2007

Lees net dit bericht: http://tweakers.net/nieuw...l-voor-extra-zenders.html, vraag me af of Tweak dit ook gaat doen, en dan vooral die zenders.
Laatste tijd erg tevreden over IPTV van Tweak, onlangs intrainsnelheid van ongeveer 10 mbit naar 12 mbit gegaan (10mbit abonnement) en dit is ook te merken bij bijvoorbeeld downloaden via nieuwsgroepen (wisselt tussen 10 en 11,5 mbit, netjes dus).
Wat ik me overigens nog wel afvraag, is het bij deze snelheid mogelijk om de HD zenders te ontvangen? Ik kan deze niet bekijken, terwijl de HD optie wel aanstaat in de ontvanger, aantal keer aan en uit zetten van de optie werkt niet. Zou een mailtje naar Tweak sturen invloed hebben?

Reg. datum: 07 januari 2003

PFFFFFFFFFFFFF daar gaan we weer.

Sinds afgelopen week heb ik gemerkt dat ik steeds meer vertraging tijdens het laden van sites heb,uit testen blijkt ook dat de snelheid ook steeds verschilt

Omdat ik al enige tijd merkte dat de snelheid steeds lager wordt (van 18 naar 16 en van 16 naar 12Mb) heb ik al eerder contact met tweak gehad en kreeg ik het verhaal over mijn kabeltjes en slecht koper.

Aan mijn kabels kan het niet liggen, want die zijn allemaal vervangen (ook de splitter). het verhaal van slecht koper kan ik niet zelf controleren, en wil ik best geloven (maar kan dat in een paar weken tijd opeens zo snel verslechteren?).

Wat ik wel heb gemerkt is dat de modem steeds op een andere snelheid in trained, als ik de modem reset gaat is de snelheid weer omhoog ( nu is hij b.v 10 en als ik hem reset is het 14 wat een beetje standaard is geworden).

Ergens in mijn achterhoofd heb ik toch een vermoeden dat er aan de kan van tweak toch iets niet klopt, want er zijn meerdere mensen hier in de flat met adsl(geen tweak) die een snelheid van 16 tot 18 Mb halen.

quote:
badboynova schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:51:
PFFFFFFFFFFFFF daar gaan we weer.

Sinds afgelopen week heb ik gemerkt dat ik steeds meer vertraging tijdens het laden van sites heb,uit testen blijkt ook dat de snelheid ook steeds verschilt

Omdat ik al enige tijd merkte dat de snelheid steeds lager wordt (van 18 naar 16 en van 16 naar 12MB) heb ik al eerder contact met tweak gehad en kreeg ik het verhaal over mijn kabeltjes en slecht koper.

Aan mijn kabels kan het niet liggen, want die zijn allemaal vervangen (ook de splitter). het verhaal van slecht koper kan ik niet zelf controleren, en wil ik best geloven (maar kan dat in een paar weken tijd opeens zo snel verslechteren?).

Wat ik wel heb gemerkt is dat de modem steeds op een andere snelheid in trained, als ik de modem reset gaat is de snelheid weer omhoog ( nu is hij b.v 10 en als ik hem reset is het 14 wat een beetje standaard is geworden).

Ergens in mijn achterhoofd heb ik toch een vermoeden dat er aan de kan van tweak toch iets niet klopt, want er zijn meerdere mensen hier in de flat met adsl(geen tweak) die een snelheid van 16 tot 18 MB halen.
Je modem steeds herstarten is met een DLM lijn niet echt verstandig, want dan gaat DLM de verbinding juist naar beneden bijstellen.

(Het is trouwens Mb en niet MB.)

quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:37:
[...]

Je modem steeds herstarten is met een DLM lijn niet echt verstandig, want dan gaat DLM de verbinding juist naar beneden bijstellen.

(Het is trouwens Mb en niet MB.)
Aangepast ;)

Maar wat kan ik nu het beste gaan doen, want zit tot december vast aan tweak en heb niet het geld om een abbo voor kabel nu erbij te nemen.

quote:
badboynova schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:18:
[...]

Aangepast ;)

Maar wat kan ik nu het beste gaan doen, want zit tot december vast aan tweak en heb niet het geld om een abbo voor kabel nu erbij te nemen.
Als je een DLM lijn hebt kunnen ze wellicht DLM voor je resetten.

quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Als je een DLM lijn hebt kunnen ze wellicht DLM voor je resetten.
Net contact met tweak gehad en die hebben ook het vermoeden dat er iets niet goed gaat bij de DLM, tevens heb ik last van packet verlies. Er is een ticket aangemaakt om de DLM te resetten, en om te kijken wat er allemaal mis gaat met mijn verbinding omdat ik makkelijk 17 Mb moet kunnen halen.

@+31180
Reg. datum: 27 september 2004

DLM past zich inderdaad aan.
Na wat gerommel aan mijn modem zie mijn mailtjes terug was mijn snelheid ook teruggezakt.
Nu exact 4 weken later ben ik weer terug op de oude snelheid. Het heeft wel wat tijd nodig.

pinkproject.nl

quote:
Voor mij heeft het geen zin om naar Caiw over te stappen:

http://tweakers.net/ext/f/sW1uU8abnt5tZvIJdh39doNC/thumb.png

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Even een kleine update.

Nadat ik dinsdag naar tweak heb gebeld, is de snelheid weer een stuk omhoog gegaan ( van 8 naar 14 Mb) enkel moet ik nog steeds regelmatig f5'en of dubbel klikken voor dat een site goed gaat laden.

echo "Forgive me!" > /dev/sda
Reg. datum: 11 oktober 2001

Probeer een andere DNS?

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011