Kixtart schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:36:
[...]
Daar zat laatst wat raars. In een eerdere brief stond een 0900 met opmerking lokaal tarief, maar als je belt hoorde je dat het 10cent per minuut zou kosten. Daarna op internet maar een alternatief gezocht, zodat het goedkoper zou zijn. Dit ook aan de helpdesk doorgegeven en zij gaven toen weer aan dat eigenlijk het 0800 erop zou moeten staan. Nogal krom allemaal

Inderdaad het alternatief ook aanwezig op mijn officiële correspondentie met Tweak,
en is het dus nu sinds kort 0800-TWEAKHD / 0800-8932543 ?

bitshape: '0800-tweakhd'
Tweakhd: 'zucht' "Tweakhd, waarmee kan ik u van dienst zijn?"
bitshape: "Het werkt! Gratizz!"
Tweakhd:
_[klik]
Ik probeer altijd eerst zelf even aan de slag te gaan en dingen uit te sluiten voordat de h3lpd3sk ingeschakeld zal worden. Laatste tijd weinig nodig gehad gelukkig, door waarschijnlijk de introductie van DLM 2mbit down erbij dus prima nu!
afkloppen!
VDSL2 is alleen bij mijn buurman op dezelfde appartementsvloer beschikbaar volgens postcodecheck.
25Mbit VDSL2 vs. 18Mbit ADSL2+, IS/RA-punten 10meter van elkaar vandaan!

Lekker, als je Tweak-HD met Tweak's eigen VoIP platform belt zou het eigenlijk gratis moeten zijn, via mobiel (juist als je bvb. geen internetverbinding hebt waarvoor je belt

) kan ik de kosten die het met zich meebrengt indien geen 0800 nummer enigszins jammer vinden.
Bij een keuze voor een nieuwe internetprovider neem ik ook de eventuele kosten voor de support mee.
(+puntje
of een -puntje
)CenturiesEnd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:31:
[...]
Ik heb een aantal po,gingen gedaan de fw van de 2812 te updaten naar de versie zoals die verkrijgbaar is op de website van zyxel. Het device, vorige week ontvangen van Tweak voor oplevering van VDSL morgen de 27e, eet de update niet. Hij meldt dat de router de firmware niet accepteert. Het lijkt erop dat tweak dit heeft dichtgezet.
Heb even rondgekeken op het web en de upgrade zowel met IE als firefox geprobeerd, helaas.
hebben meer mensen dit problemen?
Aangezien ik het betreffende modem niet heb (hardnekkige ADSL2+ verbinding

) ), kan je aangeven welke exacte versie van de firmware je draait? Dus bvb firmware V3.xx(
TUE.x).
TUJ = standaard Zyxel fabrieks-firmware
TUE =
Telfort VDSL2 (KPN? Wholesale) dacht ik, mogelijk dus ook voor Tweak's geleverde P2812's.
Bij versie TUE zou er
Firmware auto-provisioning mogelijk kunnen zijn. (
3.11(TUE.x) zou dan nu de laatste zijn.)
Een 'auto-provision' check kan vanuit de Zyxel's web-interface geïnitialiseerd worden.
Om het modem op de juiste manier met de (firmware-)verbeteringen te laten draaien dien je na een succesvolle Firmware-update de
Load Factory Defaults te laden om uiteindelijk de juiste standaard settings van de nieuwe firmware te laden.
Daarna dien je wel weer het modem
(WAN/router/firewall/wlan/VoIP-ata) te voorzien van je eigen instellingen voor je netwerk, daarom noteer deze dan eerst even of neem van tevoren schermprintjes van je huidige instellingen.

80000 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:39:
Herinner me nu dat voordat ik de modem in productie nam in december, inderdaad de laatste firmware erop gezet heb. Ik vermoed 3.11. Erg onhanding dat ik van buiten niet meer mijn netwerk op kan op dit moment.
Kan je aangeven of je nu de
TUJ of de
TUE firmware draait?
Dat is goed mogelijk, ben benieuwd hoe het afloopt!
[
Voor 6% gewijzigd door
bitshape op 27-01-2012 02:04
]