[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 52 Laatste
Acties:
  • 394.685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 13:05
falconxp schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:38:
[...]

Ja, gisteren mijn zyxel 2812 ontvangen. Werkt prima in bridge mode.
Hoi FalconXP, zou je willen delen hoe je hem in bridging mode hebt gekregen, zodra ik dat doe gaat de 2812 in de reset en is hij over 192.168.1.254 niet meer te bereiken.
In de Broadband settings kan ik wel Ethernet en ADSL aanpassen, maar zodra ik VDSL in bridging zet ben ik mijn verbinding naar de modem kwijt, die wil ik toch wel graag blijven bedienen.
Alvast dank, Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevh
Sorry FalconXP,

Heb het zelf op kunnen lossen, in bridging modus doet de dhcp server het niet meer, als je dan zelf een IP@ op je kaart zet werkt alles weer.

Groet, Edward
aevh schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:25:
[...]

Hoi FalconXP, zou je willen delen hoe je hem in bridging mode hebt gekregen, zodra ik dat doe gaat de 2812 in de reset en is hij over 192.168.1.254 niet meer te bereiken.
In de Broadband settings kan ik wel Ethernet en ADSL aanpassen, maar zodra ik VDSL in bridging zet ben ik mijn verbinding naar de modem kwijt, die wil ik toch wel graag blijven bedienen.
Alvast dank, Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08

Arno

PF5A

aevh schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:07:Heb het zelf op kunnen lossen, in bridging modus doet de dhcp server het niet meer, als je dan zelf een IP@ op je kaart zet werkt alles weer.
Dat is inherent aan de bridge mode van het modem. Daarna krijg je je externe IP adres op de computer die achter het modem hangt. Ik werk al jaren zo naar tevredenheid :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevh
@PF5A, werkt zelf ook al jaren zo, was alleen even vergeten hoe die ook alweer zat. Soms kijk je jaren niet naar je setup en denk je, hoe heb ik dat ook alweer gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 11:51

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

lees veel goede berichten in de laatste treats,

helaas kan ik die meningen niet delen.

voorheen had ik een downloadsnelheid van 18-19 mbit, maar zodra het begon te regenen kakte mijn verbinding in.
het zou verholpen zijn met een andere abbonnement en een firmware upgrade van de zyxel.
ook hebben ze me zo maar zonder mededeling op een 16 mbit profiel gezet, waardoor ik in mijn nieuwe situatie dus maar 16 mbit down heb, ondanks abbonnement verandering en firmware update.

nu van het weekend voor de zoveelste keer het internet weer onbereikbaar was ( en van mijn directe omgeving te horen kreeg dat mijn thuis telefoon afgesloten zou zijn ), heb ik dan als alternatief voor upc gekozen.

echter zit ik nog tot 2013 aan mijn abbonnement vast ivm 2 jarig contract.

dat ik dan al ruim 7 jaar klant ben, en het geëtter in die 7 jaar voor lief heb genomen zegt niets.

iemand tips voor mij om van tweakdsl af te komen ?

ik ben echt de beroerdste niet, want als ik het straks toch voor elkaar krijg, wil ik nog steeds een usenet accountje bij ze houden omdat die van upc niet echt top zijn.

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861

Een update van mijn eigen bericht van 18-12-2011.
De brief die ik ontvangen heb had niet verstuurd moeten worden. "Op de "achtergrond gaat het een en ander veranderen". Ik ga dus weer van BBned naar Tiscali en naar het platform VDSL.

Dit lijkt me toch echt niet zomaar iets. De verbinding zal minimaal op twee dingen veranderen; van BBned naar Tiscali en van ADSL naar VDSL. Bij mij is nog nooit iets zonder problemen gegaan. Oh niet helemaal waar het aansluiten ging goed maar daarna is elke migratie in een drama uitgelopen. Een jaar geleden ging mijn verbinding ook over naar Tiscali. Ik heb toen ca twee weken geen verbinding gehad. Toen de verbinding weer in de lucht was wel meteen 3 Mbit langzamer als daarvoor. Niet veel later ging de verbinding weer terug naar BBned en weer lag de verbinding er dagen uit. U begrijpt ik houd me hart vast en dan gaan ze de migratie ook nog op een donderdag uitvoeren, zo voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Anoniem: 80861 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:22:
Een update van mijn eigen bericht van 18-12-2011.
De brief die ik ontvangen heb had niet verstuurd moeten worden. "Op de "achtergrond gaat het een en ander veranderen". Ik ga dus weer van BBned naar Tiscali en naar het platform VDSL.
En krijg je dan ook een echt VDSL modem (bvb Zyxel 2812 model) van Tweak of hou je de oude Zyxel P2602H(W) ?
Het zal mij benieuwen of ik ook "op de achtergrond" gemigreerd wordt, heb iig geen brief ontvangen.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik had een aanbieding gekregen van Tweak, om over te stappen naar vdsl 40mbit + voip + iptv
Voor de zelfde prijs als mijn oude 30mbit adsl + voip.

Dit heb ik dus een paar weken geleden gedaan, netjes alle apparatuur opgestuurd gekregen.
Niks gehoord van een KPN installateur, stond in de brief dat er eentje langs zou komen.

Gisteravond geen internet meer, ik de nieuwe vdsl modem er tussen geprikt,
even me pcs een nieuw ip-tje laten opvragen. En ik had weer internet.
Helaas moet ik nu wel nog ff me iprange veranderen, zit nu in een 192.168.1.0/8 En ik was gewend om in een 192.168.10.0/8 te zitten. Hierdoor kan ik op moment ff niet printen (vast-ip). Maar dat los ik nog wel eens op.

Echter, ik heb nu ook z'n mooi kastje van kpn? tweak gekregen voor iptv. Deze krijg ik nog niet aan de praat.
Hij hangt 'gewoon' in me netwerk achter de router, heeft netjes een dhcp-request gedaan en ook een ip gekregen, hij wil meteen een firmware update doen, echter deze gaat mis.
Nu heb ik geen idee hoe iptv werkt, ik ga er van uit dat dit gewoon 'gestreamd' wordt over me netwerk naar kpn ofzo.

Aangeleverd gekregen:
2x netwerk via stop-kontact: Pff, heb cat5e door me huis liggen.
vdsl modem: ZyXel p-2812nhu-f1
tv-kastje: Motorola 1963 (IPTV Glas pakket)
Geen extra 'splitter' ofzo gekregen om voor me router/modem neer te hangen.

Vraagje1, heb ik het goed aangesloten?
Vraagje2, kan ik ook (zonder mac-spoofing, dhcprequest dll's aanpassen) tv kijken om me pc/laptop/mediacenter? (wel op gezocht maar 1000 oplossingen die allemaal veel te ingewikkeld lijken)

Iemand ervaring met tweak/knp/iptv

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pittie|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 10:13
Gisteren overgezet van tweak adsl naar tweak vdsl. Snelheid is prima en oplevering ging helemaal goed. Maar toen ik ging bellen om mijn ip-adres vast te laten zetten (staat in de aanbieding die ze gedaan hebben) bleek dit bij vdsl nog niet te kunnen ;-( Ik moet maar even terugbellen in februari, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk.

Mijn vraag over hoe lang dan de huidige lease is, 24 uur, maar het ipadres wijzigt niet vaak geven ze zelf aan. Laten we dat dan maar hopen, elke dag al mijn dns instellingen aanpassen is ook niet echt een fijne oplossing.

Wees dus gewaarschuwd, tweak vdsl + vast ip adres bestaat nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1663788221.png

[ Voor 5% gewijzigd door pittie|IA op 22-12-2011 22:01 . Reden: even snelheidstest toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 14:42
Ik ben vandaag overgezet op het nieuwe netwerk. Ik had gister gebeld over de brief en kreeg te horen dat ik vandaag over ging op het nieuwe netwerk.
Ik ben niet van abo overgestapt, had al een 20 mbit verbinding (waar ik effectief maar 1,2Mbit ophaalde). Op het nieuwe netwerk ben ik er wel iets op vooruit gegaan. Dat isl nu 1,5Mbit, scheelt toch weer iets.

Ik ben wel van plan over te stappen naar UPC voor de snelheid. Alleen ik twijfel nog omdat ik een eigen mail/web server draai.

• pittie|IA
  • Laatst online: 30-05 10:13
WallieBTY schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:21:
Ik ben vandaag overgezet op het nieuwe netwerk. Ik had gister gebeld over de brief en kreeg te horen dat ik vandaag over ging op het nieuwe netwerk.
Ik ben niet van abo overgestapt, had al een 20 mbit verbinding (waar ik effectief maar 1,2Mbit ophaalde). Op het nieuwe netwerk ben ik er wel iets op vooruit gegaan. Dat isl nu 1,5Mbit, scheelt toch weer iets.

Ik ben wel van plan over te stappen naar UPC voor de snelheid. Alleen ik twijfel nog omdat ik een eigen mail/web server draai.
als ik kijk bij upc zakelijk is een vast ip adres wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 08:21
\[]InTeR\[] schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:57:
...
Echter, ik heb nu ook z'n mooi kastje van kpn? tweak gekregen voor iptv. Deze krijg ik nog niet aan de praat.
Hij hangt 'gewoon' in me netwerk achter de router, heeft netjes een dhcp-request gedaan en ook een ip gekregen, hij wil meteen een firmware update doen, echter deze gaat mis.
Nu heb ik geen idee hoe iptv werkt, ik ga er van uit dat dit gewoon 'gestreamd' wordt over me netwerk naar kpn ofzo.
.....
Ik ken alleen de glas variant en daar zit IPTV op een apart vlan die je (als je de KPN experiabox gebruikt) op een specifieke poort van het modem wordt afgeleverd.
Heb je de IPTV box al op alle poorten uitgeprobeerd? (rechtstreeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik had een aanbieding gekregen van Tweak, om over te stappen naar vdsl 40mbit + voip + iptv
Voor de zelfde prijs als mijn oude 30mbit adsl + voip.

Dit heb ik dus een paar weken geleden gedaan, netjes alle apparatuur opgestuurd gekregen.
Niks gehoord van een KPN installateur, stond in de brief dat er eentje langs zou komen.

Gisteravond geen internet meer, ik de nieuwe vdsl modem er tussen geprikt,
even me pcs een nieuw ip-tje laten opvragen. En ik had weer internet.
Helaas moet ik nu wel nog ff me iprange veranderen, zit nu in een 192.168.1.0/8 En ik was gewend om in een 192.168.10.0/8 te zitten. Hierdoor kan ik op moment ff niet printen (vast-ip). Maar dat los ik nog wel eens op.

Aangeleverd gekregen:
2x netwerk via stop-kontact: Pff, heb cat5e door me huis liggen.
vdsl modem: ZyXel p-2812nhu-f1
tv-kastje: Motorola 1963 (IPTV Glas pakket)
Geen extra 'splitter' ofzo gekregen om voor me router/modem neer te hangen.

Vraagje1, heb ik het goed aangesloten?
Vraagje2, kan ik ook (zonder mac-spoofing, dhcprequest dll's aanpassen) tv kijken om me pc/laptop/mediacenter? (wel op gezocht maar 1000 oplossingen die allemaal veel te ingewikkeld lijken)

Heb je IPTV in de ZyXel geactiveerd en op een poort toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236738

Hoe zit het eigenlijk als je van tweak 8mbit over gaat naar 10mbit alles in een? Welk modem krijg je dan? Ik neem aan dat je dan wel gewoon de Motorola TV ontvanger krijgt.
Ik heb toen ik de aanbiedingsbrief kreeg gelijk gereageerd, maar niks meer gehoord. Eergisteren kreeg mn modem geen ip meer dus even gemaild, gelukkig snel antwoord dat dit te maken had met te overgang naar alles in een. Gistermiddag deed internet het weer!
Tot nu toe nog niks gekregen voor iptv, en internet is nog steeds 8mbit, ook na het herstarten van het Zyxel modem. Vraag me dus af wat ze nou helemaal aan het doen zijn, want ik heb eigenlijk niks gehoord, behalve in de mail dat de overgang geaccepteerd was.. Op de tweak site staat dat sinds gisteravond 11 uur de kpn IPTV op completed staat, betekend dit dat de boel verstuurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78042

Je moet in je webinterface, network settings -> broadband -> je vdsl verbinding editten, vinkje bij vlan aanzetten en dan onderaan enable iptv een poortje (of twee) aanvinken. Op die poort van je modem dan je decoder hangen. Die decoder moet namelijk zijn adres van kpn krijgen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:52

S4E

Anoniem: 80861 schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:51:
Ik kreeg gisteren (17-12-11) een brief van Tweak dat ze een datum van de newerkleverancier hebben ontvangen voor het opleveren van de DSL verbinding. Ik heb al jaren een verbinding bij Tweak en heb geen wijziging opgegeven. Ik heb ook geen schrijven ontvangen dat er iets vanuit Tweak gaat veranderen. Bij de lijninformatie staat ook niets bijzonders. Op hun site staat geen aankondiging. Heb ik een wijziging gemist?

Ik heb de helpdesk een e-mail gestuurd maar daar wil ik liever niks mee te maken hebben. Elke keer als ik contact met ze opneem weer een slechte ervaring erbij |:( Twee weken ligt mijn lijn/verbinding er dan uit voordat die weer in de lucht is :( Dus ik wil dat ze vooral overal vanaf blijven.
Ik heb precies dezelfde brief ontvangen, erg vreemd. Gewoon al jaar en dag dsl klant.
Hij ligt nu in de prullenbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn schoonvader is sinds twee dagen weer voorzien van een ander IP adres. Voor zover het vaste IP adres bij TweakDSL. Hij is vast voor zolang ze het netwerk niet wijzigen. :+ een belletje met de helpdesk en hij staat weer vast.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236738 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:47:
Hoe zit het eigenlijk als je van tweak 8mbit over gaat naar 10mbit alles in een? Welk modem krijg je dan? Ik neem aan dat je dan wel gewoon de Motorola TV ontvanger krijgt.
Ik heb toen ik de aanbiedingsbrief kreeg gelijk gereageerd, maar niks meer gehoord. Eergisteren kreeg mn modem geen ip meer dus even gemaild, gelukkig snel antwoord dat dit te maken had met te overgang naar alles in een. Gistermiddag deed internet het weer!
Tot nu toe nog niks gekregen voor iptv, en internet is nog steeds 8mbit, ook na het herstarten van het Zyxel modem. Vraag me dus af wat ze nou helemaal aan het doen zijn, want ik heb eigenlijk niks gehoord, behalve in de mail dat de overgang geaccepteerd was.. Op de tweak site staat dat sinds gisteravond 11 uur de kpn IPTV op completed staat, betekend dit dat de boel verstuurd is?
Ik heb nog even een screenshotje gemaakt, hopelijk kunnen jullie wat uitleg geven!
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/743/schermafdruk3.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 236738 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:24:
[...]

Ik heb nog even een screenshotje gemaakt, hopelijk kunnen jullie wat uitleg geven!
[afbeelding]
Je moet inloggen in de ZyXel, zie de stappen die hierboven zijn gemeld door stich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:40:
[...]

Je moet inloggen in de ZyXel, zie de stappen die hierboven zijn gemeld door stich.
Nee, lees m'n post nog is goed. Ik heb nog niks ontvangen van Tweak, zelfs geen informatie, zelfs niet na die paar weken. Het enige wat ik weet is dat de overgang geaccepteerd is, en de informatie die in de screenshot staat. Ik vroeg me dus af of anderen mij konden vertellen wat er precies gaat gebeuren, en welk modem ik krijg. Ik wil dit graag weten omdat ik me afvraag of ik m'n fritzbox kan blijven gebruiken, maar ik ga dr niet vanuit, vanwege het TV signaal. Maar hoe lang duurde het bij jullie voordat je reactie kreeg over de overgang, ik heb dus nog helemaal niets gehad, Over een week is het een maand geleden dat ik hun brief krijg, en erop gereageerd heb. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Beetje late reactie, beetje erg druk met mijn werk, maar nog even een update op mijn verhaal. Vorige week nog maar eens gebeld met Tweak, dan maar tegen betaling een vdsl modem. Nu opnieuw een ander verhaal, ik blijk helemaal geen vdsl te hebben? Op zich verklaart dat wel waarom internet nog werkt, zover ik hier lees is het onmogelijk internet verbinding te hebben op een vdsl lijn met een adsl modem. Binnenkort nog maar weer even bellen of ik niet alsnog vdsl kan nemen hier. Glasvezel is leverbaar in mijn woonplaats, maar niet in het postcodegebied waar ik woon.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 236738 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:59:
[...]

Nee, lees m'n post nog is goed. Ik heb nog niks ontvangen van Tweak, zelfs geen informatie, zelfs niet na die paar weken. Het enige wat ik weet is dat de overgang geaccepteerd is, en de informatie die in de screenshot staat. Ik vroeg me dus af of anderen mij konden vertellen wat er precies gaat gebeuren, en welk modem ik krijg. Ik wil dit graag weten omdat ik me afvraag of ik m'n fritzbox kan blijven gebruiken, maar ik ga dr niet vanuit, vanwege het TV signaal. Maar hoe lang duurde het bij jullie voordat je reactie kreeg over de overgang, ik heb dus nog helemaal niets gehad, Over een week is het een maand geleden dat ik hun brief krijg, en erop gereageerd heb. Ik ben benieuwd!
Oh vandaar. Volgens mij krijg je een ZyXel 2812 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Vandaag een nieuw IP-adres ontvangen in een geheel andere range (84.245.x.x) dan dat ik na de verhuizing van Tweak was gezet (217.19.x.x).
Voor de verhuizing van Tweak laatst zat ik al jaren in de 84.245.x.x range.

Geen brief, niets gehoord hiervan van Tweak zelf, wist het al wel van de Topics hier op Tweakers dat dit zou gebeuren.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zaterdag wat spullen geleverd gekregen. ZyXel 2812 modem, en de devolo ethernet via het stopcontact set. Wat mist is dus de settopbox... Ik heb wel een vdsl modem en splitter gekregen. Wel raar aangezien hier geen VDSL beschikbaar is. Ik heb de splitter en het modem er maar is aangehangen, maar zoals verwacht werkt dit niet. Mijn oude zyxel modem met de nieuwe splitter werkt wel... Als ik het ip adress wat in het oude modem staat (via dhcp) in het nieuwe modem zet doet hij het voor een aantal uur wel gewoon. Lijkt wel of ze ons ip vast hebben gezet op mac adress ofzo? Via dhcp krijgt het nieuwe modem geen ip. Ben benieuwd wanneer ik de settopbox krijg. Is het handig om even een mailtje te sturen?

Oke even een aanpassing, gisteren heb ik m'n settopbox binnen gekregen, en per vrijdag ga ik over. Nu alleen nog wachten op de pincode voor de settopbox...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236738 op 29-12-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@edwinpepe , alles komt bij andere leveranciers vandaan.. postbode heeft bij mij ook 3x aan de deur gestaan. Je hoort een brief te krijgen met de dag waarop je op vdsl overgaat , dan heeft het omhangen van modem eigenlijk pas zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78042 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:03:
@edwinpepe , alles komt bij andere leveranciers vandaan.. postbode heeft bij mij ook 3x aan de deur gestaan. Je hoort een brief te krijgen met de dag waarop je op vdsl overgaat , dan heeft het omhangen van modem eigenlijk pas zin.
Ik had al wel het vermoeden dat alles bij andere leveranciers vandaan zou komen. Ik heb nou twee pakketjes gehad, ben benieuwd wanneer de volgende dan komt. Ik heb nog geen brief ontvangen. Ik heb sowieso op de twee pakketjes na nog helemaal niks geen informatie of producten ontvangen. Rare zaak eigenlijk, maar ja we wachten wel af. Over de VDSL verbinding, volgens mij krijg ik die niet. Op de tweak site staat dat we adsl2 0-10mbit krijgen. Maar goed, dit kan ik ook fout hebben hoor. We wachten wel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

@edwinpepe:

Een vdsl modem kan ook werken op een adsl lijn, niet andersom. Mogelijk is er geen adsl modem met tv-functie, dat geldt in elk geval voor het Zyxel 2602 adsl modem, en heb je daarom een vdsl modem ontvangen. Dat jouw vdsl modem de internetverbinding niet behoudt, is waarschijnlijk gewoon een kwestie van de settings goedzetten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• aevh
Beste tweakers,
Zit met een raar doch dringend probleem.
Heb sinds korte tijd VDSL, modem in bridging gezet en Internet verkeer gaat lekker met 33Mbps om 3,4Mbps. (voorheen maximaal 5Mbps om 1 Mbps, erg ver van centrale, da's nu aangepast).
Alleen werkt sinds de overstap mijn VOIP niet meer, ik gebruik een Linksys PAP2t en die werkte voorheen als een zonnetje, je zou zeggen, powercycle of factory defaults zal helpen, niets van dit alles, hij blijft weigeren zicht te registreren en het lijkt erop dat sip.tweakphone.nl helemaal niks terugstuurt.
Als ik met sipdroid op Android een registratie doe en bel met dezelfde gegevens gaat alles goed, als ik de PAP2t achter mijn linux hang die met siproxyd werkt registreert ie wel goed, maar kan ik niet bellen.

Hebben jullie een idee wat hier aan de hand kan zijn, de servicedesk verteld me dat ik de modem in routing moet zetten en de zyxel 2812 moet gebruiken, maar ik wil bridging.

Alvast dank voor enige clue, Edward

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@aevh:

Wat gebruik je nu als Router achter het Zyxel 2812 Bridge-modem?

Heb je in de Router de optie "SIP ALG" aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn, de lijn is opgeleverd en werkt weer, modem krijgt ip settopbox ook. Maar dan komt het, ik heb geen abonnementsnummer en pincode gekregen:( En het modem traint in op 6812kbps, terwijl dat eerst 8000kbps was, en ik ben omhoog gegaan naar 10mbps. heel leuk dus, maar gelijk weer een mailtje erachter aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@edwinpepe Ik had ook geen nummer en pin gekregen. Even met helpdesk bellen, die kunnen dat meteen voor je opzoeken en telefonisch doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78042 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:57:
@edwinpepe Ik had ook geen nummer en pin gekregen. Even met helpdesk bellen, die kunnen dat meteen voor je opzoeken en telefonisch doorgeven.
Ik had even een mailtje gestuurd, direct reactie gehad en dat werkt nu! Wel snel trouwens! Nu alleen de intrainsnelheid nog, ze zeggen dat het komt door te lange kabels, fuuw, de opstelling is nog steeds precies hetzelfde en ik ga 1200kbps naar beneden in plaats van omhoog. Ze gaan er naar kijken, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Laatst online: 31-12-2023
@joop99 & @Dj-sannieboy & @stitch23

Thanks, de top-box werkt nu, nu nog me abbo-nr en me pin opvragen bij tweak.

Handig dat ze er ff een begeleidende brief bij doen waar dit allemaal in staat.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

\[]InTeR\[] schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:52:
@joop99 & @Dj-sannieboy & @stitch23

Thanks, de top-box werkt nu, nu nog me abbo-nr en me pin opvragen bij tweak.

Handig dat ze er ff een begeleidende brief bij doen waar dit allemaal in staat.
Top en zoals je leest kun je die zo opvragen. Normaal gesproken zou je die overigens wel gewoon per brief moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mn intrainsnelheid is een beetje omhoog gegaan naar 7996 kbps. Nu vroeg ik me alleen nog af hoe het zit met de HD zenders. Volgens de site van tweak zouden die op kanaal 700+ moeten zitten. Maar daarop ontvang ik niks. Is dit soms uitgezet omdat ik een "sloom" abonnement heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me sterk. modem keer uit en aanzetten op de harde manier? (stekker) . Ow en ik had de eerste dag ook nog geen hd kanalen, de volgende ochtend waren ze er wel. Dat kan dus kennelijk wat tijd nodig hebben.
Wat betreft HD, zoveel word er nog niet echt in hd uitgezonden, dus dan heb je er weinig aan. Alleen bv Nederland van boven is in HD en geweldig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78042 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:23:
lijkt me sterk. modem keer uit en aanzetten op de harde manier? (stekker) . Ow en ik had de eerste dag ook nog geen hd kanalen, de volgende ochtend waren ze er wel. Dat kan dus kennelijk wat tijd nodig hebben.
Wat betreft HD, zoveel word er nog niet echt in hd uitgezonden, dus dan heb je er weinig aan. Alleen bv Nederland van boven is in HD en geweldig om te zien.
Modem en settopbox gereset maar nog steeds niks op de kanalen boven de 700. Jammer, kwou wel eens kijken wat dit precies zou doen. Misschien komt het nog als de DLM klaar is. Volgens Tweak duurt het ongeveer 10 dagen voor de verbinding geoptimaliseerd is. Nog een paar dagen te gaan dus! ik zit nog steeds rond de 8000:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:18
Vreemd, ik heb een 8/1 lijn (bestaat niet meer maar kon ik wel weer twee jaar verlengen) en ik ben sinds 01/01/2012 omhoog gegaan van 840kb/s naar 1400 kb/s download?
Nadeel is dat de retentie omlaag is gegaan van 350+ naar 250. Lijkt 't vooralsnog igg.

Meer mensen met wijzigingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

QwaftZefoni schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:46:
Vreemd, ik heb een 8/1 lijn (bestaat niet meer maar kon ik wel weer twee jaar verlengen) en ik ben sinds 01/01/2012 omhoog gegaan van 840kb/s naar 1400 kb/s download?
Nadeel is dat de retentie omlaag is gegaan van 350+ naar 250. Lijkt 't vooralsnog igg.

Meer mensen met wijzigingen ?
Wat voor modem/router (ADSL2+ ??) heb je en wat zijn de huidige DSL intrainwaarde's?

Zelf ben ik onlangs in een andere IP-range gezet. Maar nog steeds een ADSL2+ M9 profiel.
( M9 profiel = noise margin downstream: 9 dBm )

Ik zou graag weer op een M7 profiel gezet willen worden zoals dat eerder wel het geval was, maar onlangs na de laatste verhuizing van Tweak zelf in 2011 was dat volgens de H3lpd3sk niet mogelijk, oftewel ze willen de Netwerkbeheerder de opdracht (namens klantverzoek) niet geven, war dat eerder wel kon op verzoek. Jammer dat Tweak Webcare niet meer actief is in dit Topic. Scheelt toch weer 2mbit aan bandbreedte.
(Ik begon 5 jaar geleden zelfs op een M6 profiel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 236738 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Modem en settopbox gereset maar nog steeds niks op de kanalen boven de 700. Jammer, kwou wel eens kijken wat dit precies zou doen. Misschien komt het nog als de DLM klaar is. Volgens Tweak duurt het ongeveer 10 dagen voor de verbinding geoptimaliseerd is. Nog een paar dagen te gaan dus! ik zit nog steeds rond de 8000:(
Bij dlm moet je het modem juist aanlaten staan. Geloof dat hij na 3 dagen ingetraint weer een stap omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:25:
[...]

Bij dlm moet je het modem juist aanlaten staan. Geloof dat hij na 3 dagen ingetraint weer een stap omhoog gaat.
Heb ik ook gedaan. kheb alleen mn settopbox gereset. modem ben ik verder niet aangekomen, was een foutje. Hij is nu ingetraint op 10016 dus ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
Ik heb redelijk veel problemen met het wireless deel van het Zyxel modem en daarnaast werkt de voip verbinding ook geregeld gebrekkig waarbij het lijkt dat de QoS niet echt lekker werkt in dit modem. Als je verder geen dataverkeer hebt dan werkt voip prima, maar als je ook maar iets van data aan het verbruiken bent dan krijg je af en toe haperende gesprekken.

Nu zit ik te denken om een ander modem aan te schaffen (Fritz!Box 7390), maar dan moet Tweak het MAC adres aanpassen in hun systeem om het nieuwe modem van een IP adres te voorzien. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt het voordat de TD van Tweak een MAC adres heeft aangepast?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 20:02

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ben je gehecht aan je (vaste) IP?

Zo nee. dan gewoon nieuw DHCP address toegekend aan je nieuwe modem.
Zo ja, dan nieuw modem aansluiten en mailen dat je je vaste IP aan je nieuwe MAC wil hebben. Wordt vrij snel opgepakt (binnen een dag).

Deze informatie is mijn ervaring van een paar jaar geleden, toen er nog geen VDSL, TV en SIP-zaken speelden. Mogelijk is het nu anders. Maar ik denk dat het mee zal vallen. Wil je daar zekerheid over, staat niets in de weg om ze even te bellen/mailen. Ze weten het zelf het beste... (afhankelijk van hoeveel keer je belt en wie je spreekt) :P

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Deze week heb ik na een maand uiteindelijk adsl2+ op mijn adres mogen ontvangen. Het Zyxel P-2812HNU-F1 modem aangesloten en het werkte vrijwel direct.

Echter heb ik nog wel een vraag over de snelheid van deze verbinding. Het modem geeft aan dat er 7084kbps downstream mogelijk is en verder geeft het aan dat er een attenuation van 24db is, met een noise margin van 6db en een output power van 12db. Volgens de site van BBned zit ik 2173 meter van de wijkcentrale af, en op de site van Tweak zelf geven zij aan dat er 13.7 Mb/s mogelijk moet zijn. Uit deze gegevens trek ik de conclusie dat ik een wat lagere snelheid heb, en mijn vraag is dan ook hoe ik hier wel in de buurt van de 11-14 Mb/s kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Feanathiel schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:53:
Deze week heb ik na een maand uiteindelijk adsl2+ op mijn adres mogen ontvangen. Het Zyxel P-2812HNU-F1 modem aangesloten en het werkte vrijwel direct.

Echter heb ik nog wel een vraag over de snelheid van deze verbinding. Het modem geeft aan dat er 7084kbps downstream mogelijk is en verder geeft het aan dat er een attenuation van 24db is, met een noise margin van 6db en een output power van 12db. Volgens de site van BBned zit ik 2173 meter van de wijkcentrale af, en op de site van Tweak zelf geven zij aan dat er 13.7 Mb/s mogelijk moet zijn. Uit deze gegevens trek ik de conclusie dat ik een wat lagere snelheid heb, en mijn vraag is dan ook hoe ik hier wel in de buurt van de 11-14 Mb/s kan komen?
Waarschijnlijk word er gebruik gemaakt van DLM, waardoor je snelheid in 10 dagen geoptimaliseerd wordt. Zelf kan je bekabeling tussen isra en modem inkorten, indien mogelijk. (korter dan 1 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:42:
Waarschijnlijk word er gebruik gemaakt van DLM, waardoor je snelheid in 10 dagen geoptimaliseerd wordt.
Inderdaad, dat heb ik ook onlangs ondervonden, na 8 dagen uptime een DSL reconnect gehad en daarna is mijn signal/noise-downstream ratio van 9dBm naar de oude vertrouwde 6dBm gegaan. Dit resulteert in 2mbit meer bandbreedte, dezelfde snelheid als ik jaren probleemloos heb gehad.
Ik weet niet of ik Tweak moet bedanken voor de verbetering (DLM ipv. vast profiel bij een WideOpen lijn) of de Netwerkbeheerder, maar bij deze bedankt Tweak! d:)b

intrainwaarde is nu 16601kbps/1028kbps de laatste keer dat ik het gecheckt heb
Zyxel P-2602H-D1A @ ADSL2+
noise margin upstream: 6 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 9 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 07 9a bc cd dd de ee ef ff ff ee dd b9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 dBm
output power upstream: 11 dBm
attenuation downstream: 18 dBm
tone 32- 63: 03 45 56 77 89 99 aa bb cc cc dd dd dd de ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dc cc cd dc dd dc dc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cb bb cc cc cb cc cc cc bc cc cc cb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb aa aa aa ab ab ba ba ab aa bb bb ba
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa a9 99 aa aa
tone 256-287: 6b bb bb bb bb b2 bb ba aa ba aa aa aa aa 2a aa
tone 288-319: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa a9 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 98 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77
tone 448-479: 77 78 77 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 76 67 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66 54
Mijn interne netwerk heeft ook onlangs enige verandering ondergaan, het Zyxel modem in Bridge-modus gezet. Daarna als Router/Firewall een degelijke Zywall geplaatst en als kers op de taart een echte VoIP telefoon op een apart subnet aangesloten.
Bellen en vol downloaden kan nu gelijktijdig zonder haperingen cq. wegvallen van gesprekken. Tevens hoor ik van bijna iedereen waarmee ik via VoIP bel dat ze me nu zeer helder horen, erg grappig is dat. :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2hLybUVp9niXuvkYUKG36Rnu/thumb.jpg

EDIT:

Op de Tweak website staat nog wat info over VDSL-snelheidsverhogingen en de toepassing van DLM
(Dynamic Line Management) op de DSL-aansluitingen:
Voortaan DSL tot 50 Mbit

De downloadsnelheid van VDSL gaat van 40 naar 50 Mbps! Daarnaast zal het abonnement met 20 Mbit voortaan 25 Mbit leveren. Deze upgrade geldt zowel voor bestaande als voor nieuwe klanten.

Door de introductie van VDSL eind 2011 was het mogelijk om in een groeiend aantal huishoudens te internetten met maximaal 40 Mbit. Inmiddels hebben wij alle profielen aangepast en is het mogelijk een snelheid te halen tot wel 50 Mbit. Klanten waarvoor een VDSL-verbinding mogelijk is die hebben gekozen voor 20 Mbit zullen voortaan kunnen internetten met maximaal 25 Mbit. Heeft u nog een ADSL-verbinding met 20 Mbit dan blijft uw haalbare snelheid gelijk. De maximale snelheid is zoals altijd afhankelijk van uw afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper, maar in vrijwel alle gevallen levert VDSL een hogere snelheid dan voorheen mogelijk was.

Op dit moment is in 40% van Nederland een snelheid tot 50 Mbps leverbaar. Eind 2012 zal dit in 70% van Nederland het geval zijn. De ontwikkelingen rond VDSL volgen elkaar inmiddels in rap tempo op.
Bekijk hier het nieuwe DSL-aanbod.

Dynamic Line Management

Op vrijwel al onze nieuwe dsl-verbindingen passen wij DLM toe, ook wel 'dynamic line management'. Deze techniek zoekt volledig automatisch naar de ideale snelheid die mogelijk is op uw lijn. Waar voorheen een modem na de eerste keer opstarten vaststelde wat de snelheid zou moeten zijn en deze vervolgens niet aanpaste, begint DLM met een lage snelheid en bouwt het deze in de loop van een week langzaam op. Wanneer de lijn stabiliteit verliest zal DLM automatisch vaststellen wat de hoogste snelheid is die een stabiele lijn oplevert.

Geplaatst op: 03-01-2012

[ Voor 27% gewijzigd door bitshape op 10-01-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Prima, dan wacht ik het nog even af. Op het moment zit ik op 7588kbps (vanaf 7084kbps), dus stukje bij beetje wordt het inderdaad sneller. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
Als ik een tweak abbo afsluit met 2 IPTV Set top boxen (ik heb 2 tv's), moet ik dan ook 2 poorten op de Zyxel configgen? Of kan ik ook 1 poort instellen en hier een switch aan hangen?

Probleem is namelijk, waar mijn koper het huis binnen komt heb ik maar 2 ethernet aansluitingen die de rest van het huis kunnen voorzien, zou ik dus 2 tv's aan moeten sluiten direct op de Zyxel dan moet ik een lelijke netwerkkabel gaan wegwerken in de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168864

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik de firmware mijn zyxel modem p-2602hw-d1a van AJZ5 geupgrade naar AJZ6. Dat was geen verbetering voor telefonie. Steeds haperende gesprekken ondanks reset modem, terug naar fabrieksinstellingen enz. De instllingen heb ik door Tweak laten controleren en alle instellingen van het modem waren goed, maar niets hielp. Telefonie bleef slecht.

Nu heb ik een aantal keer de firmware teruggezet naar AJZ5. Alles gedaan om het goed te krijgen( terug naar fabrieksinstellingen, stroom er af enz). Iedere ochtend merk ik dat in de nacht de firmware is teruggezet naar AJZ6.
Doet Tweak dit? Zo ja waarom en is het mogelijk het modem zo in te stellen dat ze dit voortaan niet meer doen?
Als Tweak dit niet doen, hoe kan ik terugzetten dan voorkomen?
Ik hoop op jullie tips. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Boeie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:24:
Als ik een tweak abbo afsluit met 2 IPTV Set top boxen (ik heb 2 tv's), moet ik dan ook 2 poorten op de Zyxel configgen? Of kan ik ook 1 poort instellen en hier een switch aan hangen?

Probleem is namelijk, waar mijn koper het huis binnen komt heb ik maar 2 ethernet aansluitingen die de rest van het huis kunnen voorzien, zou ik dus 2 tv's aan moeten sluiten direct op de Zyxel dan moet ik een lelijke netwerkkabel gaan wegwerken in de woonkamer...
Je kan gewoon een switch gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn intrainsnelheid is weer naar beneden gekelderd tot net onder de 8000. Te veel fouten blijkbaar. Nog steeds geen HD, denk ook niet dat het nog gaat komen. Jammer dan. Onlangs analoog nummer geporteerd naar Tweak. Prima geregeld en alles werkt! Scheelt toch nog weer wat centjes. Alleen zit ik nog met een probleempje. Onze fritzbox had een optie dat je je lokale netnummer in kon voeren, zodat je als je naar een lokaal nummer belde je geen netnummer in hoefde te voeren (net als vroeger bij de KPN). Ik zie hier geen optie opzitten bij de Zyxel, Iemand hier een ideetje voor? Het is geen ramp, maar het was handig geweest als het anders kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 236738 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:38:
Mijn intrainsnelheid is weer naar beneden gekelderd tot net onder de 8000. Te veel fouten blijkbaar. Nog steeds geen HD, denk ook niet dat het nog gaat komen. Jammer dan. Onlangs analoog nummer geporteerd naar Tweak. Prima geregeld en alles werkt! Scheelt toch nog weer wat centjes. Alleen zit ik nog met een probleempje. Onze fritzbox had een optie dat je je lokale netnummer in kon voeren, zodat je als je naar een lokaal nummer belde je geen netnummer in hoefde te voeren (net als vroeger bij de KPN). Ik zie hier geen optie opzitten bij de Zyxel, Iemand hier een ideetje voor? Het is geen ramp, maar het was handig geweest als het anders kon...
Je kan toch ook gewoon de Fritzbox gebruiken? Tweak is niet gebonden aan de Zyxel modems, ik heb nu zelf ook een Fritz gekocht vanwege de problemen met de Zyxel (WiFi instabiel, haperende telefoongesprekken, etc.).

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46

knakworst

Get more sats!

Dan heb je geen TV meer. Wat je kunt doen is bellen via voipbuster. Zet je voipbuster op account 2 van je zyxel. Als je je adres op de website geregistreerd hebt, is het netnummer niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:11:
Dan heb je geen TV meer. Wat je kunt doen is bellen via voipbuster. Zet je voipbuster op account 2 van je zyxel. Als je je adres op de website geregistreerd hebt, is het netnummer niet noodzakelijk.
Inderdaad, eventueel zou ik de fritzbox als ata achter de zyxel kunnen gebruiken, maar das weer een stroomverbruiker erbij, en we hebben er toch al een extra met de settopbox. We bellen nu al met voipbuster, vergeten te vermelden. We hadden onze vaste lijn nog om gebeld te worden. Nu is dat dus over, want ons nummer is geporteerd.

Ik heb ons adres erbij staan, maar toch moet ik het netnummer invoeren, anders krijg ik niemand aan de lijn als ik lokale nummers bel zonder netnummer. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:30:
Ben je gehecht aan je (vaste) IP?

Zo nee. dan gewoon nieuw DHCP address toegekend aan je nieuwe modem.
Zo ja, dan nieuw modem aansluiten en mailen dat je je vaste IP aan je nieuwe MAC wil hebben. Wordt vrij snel opgepakt (binnen een dag).

Deze informatie is mijn ervaring van een paar jaar geleden, toen er nog geen VDSL, TV en SIP-zaken speelden. Mogelijk is het nu anders. Maar ik denk dat het mee zal vallen. Wil je daar zekerheid over, staat niets in de weg om ze even te bellen/mailen. Ze weten het zelf het beste... (afhankelijk van hoeveel keer je belt en wie je spreekt) :P
Ik moest toch even bellen, ik kreeg geen IP adres. Telefoontje naar de helpdesk om het nieuwe MAC adres door te geven en na een kwartier was alles weer in de lucht :)
Wat een verademing! WiFi is veel sneller en stabieler, verbindingsopbouw voor WiFi is ook veel sneller.
Ping tijden naar internet lijken ook korter te zijn, hoewel dit wel een beetje vreemd is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Was vandaag wel raar opeens. Vanuit het niks een pakketje 'ADSL installatie' pakket bij mijn ouders met een nieuwe Zyxel P-2812 (gigabit + wireless n) inclusief een brief dat het nieuwe abonnement op 27 jan in zou gaan. Toch maar even navragen dus. Bleek eerst dat vanwege een netwerk aanpassing brieven waren gestuurd die eigenlijk niet verstuurd zouden moeten zijn, maar later dat door een netwerk aanpassing een nieuwe modem nodig is. Verder zou er niks veranderen

Wel raar allemaal en vraag me af of ik de 27e opeens op Tiscalli zit toch ipv BBned en of er verder toch nog dingen anders zijn dan, maar we zien wel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Kixtart schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:32:
Was vandaag wel raar opeens. Vanuit het niks een pakketje 'ADSL installatie' pakket bij mijn ouders met een nieuwe Zyxel P-2812 (gigabit + wireless n) inclusief een brief dat het nieuwe abonnement op 27 jan in zou gaan. Toch maar even navragen dus. Bleek eerst dat vanwege een netwerk aanpassing brieven waren gestuurd die eigenlijk niet verstuurd zouden moeten zijn, maar later dat door een netwerk aanpassing een nieuwe modem nodig is. Verder zou er niks veranderen

Wel raar allemaal en vraag me af of ik de 27e opeens op Tiscalli zit toch ipv BBned en of er verder toch nog dingen anders zijn dan, maar we zien wel.
Is het een VDSL modem soms? Tweak is aan het ombouwen naar VDSL en de oude modems werken niet op VDSL. Daarom heb ik ook een Fritz 7390 gekocht, dan hoef ik straks niet nog een ander modem te installeren als er overgegaan wordt op VDSL (als dat hier al gaat gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:32:

Is inderdaad een VDSL modem. Misschien ga je dan toch over op VDSL? Wel raar, want je wordt daar toch over ingelicht lijkt me? Of zijn ze ingegaan op de aanbieding, met IPTV? Dan krijg je ook dat modem. Lijkt me onwaarschijnlijk naar aanleiding van jouw bericht maar toch. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ze zijn niet ingegaan op een aanbieding, want zoiets durven ze niet :+ Vorig jaar is het laatste contact geweest over abonnementen*. Volgens de klantenservice bleef ook alles hetzelfde verder.

edit - *
Eenzijdig via een aanbieding via post :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 19-01-2012 20:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:04:
Ze zijn niet ingegaan op een aanbieding, want zoiets durven ze niet :+ Vorig jaar is het laatste contact geweest over abonnementen. Volgens de klantenservice bleef ook alles hetzelfde verder.
Oke, dan kan ik verder niet verzinnen waarom een nieuw modem nodig zou zijn. qua mogelijkheden is alleen de vdsl en iptv vlan's anders geloof ik (vast nog wel meer kleinigheidjes). Overigens wel een leuk modem, alleen enigszins beperkt qua voip :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Anoniem: 236738 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:08:
[...]

Oke, dan kan ik verder niet verzinnen waarom een nieuw modem nodig zou zijn. qua mogelijkheden is alleen de vdsl en iptv vlan's anders geloof ik (vast nog wel meer kleinigheidjes). Overigens wel een leuk modem, alleen enigszins beperkt qua voip :(
IPTV moet toch ook met elk modem kunnen toch? Het gaat toch gewoon over de internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

golfdiesel schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:09:
[...]

IPTV moet toch ook met elk modem kunnen toch? Het gaat toch gewoon over de internet verbinding?
Denk niet dat het met elke modem kan, aangezien er met VLANS gewerkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 20:27

Mentalist

[avdD]

golfdiesel schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:07:
[...]

Is het een VDSL modem soms? Tweak is aan het ombouwen naar VDSL en de oude modems werken niet op VDSL. Daarom heb ik ook een Fritz 7390 gekocht, dan hoef ik straks niet nog een ander modem te installeren als er overgegaan wordt op VDSL (als dat hier al gaat gebeuren).
Is VDSL+analoog dan wel mogelijk?

Weet het niet, maar heb het volgens mij nooit aangeboden zien worden..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Weet het niet, maar heb het volgens mij nooit aangeboden zien worden..
Waarom zou het afhankelijk zijn of je een annex A of B aansluiting hebt?
En al zou het er van afhankelijk zijn, dan kunnen ze de lijn toch omprikken? Voor m'n modem maakt het niet uit, die doet het net zo goed op annex A of B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

golfdiesel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:09:
[...]

En al zou het er van afhankelijk zijn, dan kunnen ze de lijn toch omprikken? Voor m'n modem maakt het niet uit, die doet het net zo goed op annex A of B.
VDSL over een ISDN lijn gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46

knakworst

Get more sats!

W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Mijn ouders hebben het, dus blijkbaar kan het. VDSL-CO + analoge lijn, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 17:27
hello!

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe provider en ik vind de VDSL optie van Tweak wel interessant. Alleen vraag ik me 1 ding af:

Is de TV beeldkwaliteit vergelijkbaar met die van UPC digitale televisie? Ik zie dat Tweak de televisie levert via het KPN Interactieve televisie platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 20:27

Mentalist

[avdD]

golfdiesel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:09:
[...]

Dat bedoel ik niet, ik bedoel VDSL internet + analoge telefonie.
knakworst schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:38:
[...]

Mijn ouders hebben het, dus blijkbaar kan het. VDSL-CO + analoge lijn, that is.
Hmm, in dat geval zou Tweak inderdaad zaken om kunnen zetten als ze willen.

Hier hebben we er echter nog niets over gehoord. Haal nu met ADSL2+ 10-12mbit, vraag me af of er met VDSL meer in zou zitten. (betaal wel voor 24mbit..)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 20-01-2012 21:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Geen nieuwe spots sinds gisteren. Doet de newsserver t nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je zoekt dit topic? :)
[TweakNews] Traag/storing?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevh
Toch maar besloten modem in routing te zetten, problemen opgelost, SIP via interne modem doet het, snelheid is o.k. 52 Mbps down en 5.2 Mbps up.
aevh schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:39:
Beste tweakers,
Zit met een raar doch dringend probleem.
Heb sinds korte tijd VDSL, modem in bridging gezet en Internet verkeer gaat lekker met 33Mbps om 3,4Mbps. (voorheen maximaal 5Mbps om 1 Mbps, erg ver van centrale, da's nu aangepast).
Alleen werkt sinds de overstap mijn VOIP niet meer, ik gebruik een Linksys PAP2t en die werkte voorheen als een zonnetje, je zou zeggen, powercycle of factory defaults zal helpen, niets van dit alles, hij blijft weigeren zicht te registreren en het lijkt erop dat sip.tweakphone.nl helemaal niks terugstuurt.
Als ik met sipdroid op Android een registratie doe en bel met dezelfde gegevens gaat alles goed, als ik de PAP2t achter mijn linux hang die met siproxyd werkt registreert ie wel goed, maar kan ik niet bellen.

Hebben jullie een idee wat hier aan de hand kan zijn, de servicedesk verteld me dat ik de modem in routing moet zetten en de zyxel 2812 moet gebruiken, maar ik wil bridging.

Alvast dank voor enige clue, Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 22:27

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

-

[ Voor 99% gewijzigd door PeepPeepPeep op 29-01-2012 01:30 ]

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:47

80000

mrox

Nog meer mensen met een onstabiele Zyxel P-2812 VDSL modem?
In de laatste 3 dagen al 2 keer down, kan hem ook niet van afstand rebooten, dus dan moet ik thuis op de knop drukken om te reseten.

Daarvoor 4 a 5 weken lang goed gedraaid zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als het de P-2812HNU-F1 betreft, draai je met de laatste 3.11 firmware?

Zyxel's FTP server met alle downloads: ftp://ftp.zyxel.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Bedankt, als ik thuis ben zal ik het controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17
Wat verbetert die firmware dan?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

edie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:21:
Wat verbetert die firmware dan?
Er zit een PDF bij (met daarin alle bugfixes ten opzichte van de officiële 3.10 release):
3.11(TUJ.0)C0
Release Note
Date: October 3, 2011
Supported Platforms:
ZyXEL P-2812HNUL-F1/P-2812HNU-F1
Versions:
Bootbase version: ZyU-F02-300-20AA003-V3.04|04/01|2011(TUJ)
Firmware version: 3.11(TUJ.0)C0
DSL code version: AnnexA_542016_533B11
WLAN code version: RT3062_LinuxAP_V2.3.0.0
Voice code version: 3.13.0 IFX TAPI

Modifications in 3.11(TUJ.0)C0
1. Change to FCS version.
Modifications in 3.11(TUJ.0)b6
1. [BUGFIX][SPR 110922450] IGMP cannot works when set WAN interface as VDSL
WAN with bridge mode.
2. [BUGFIX][SPR 110926614] For ADSL WAN, it cannot work in bridge mode.
3. [BUGFIX][SPR 110922456]When user change WAN mode from routing mode to bridge
mode and then back to routing mode, LAN PC cannot get IP address from DHCP server
failed.
Modifications in 3.11(TUJ.0)b5
[Bug Fix]
1. [BUGFIX][SPR 110907979] In DHCP server, please change the default DNS = "From
SIP"
2. [BUGFIX][SPR 110908420] "IPv6 Static Route" can't be added by IE8.
3. [BUGFIX][SPR 110908429] The port forwading table will disappear when user removes
rule 1 and rule 2 in order.
4. [BUGFIX][SPR 110908415] WLAN fail while user try to enable WLAN via hardware
button
5. [BUGFIX][SPR 110908417]DMZ doesn't work for TCP packet while WAN = VDSL
PPPoE
6. [BUGFIX][SPR 110913580] PPPoE WAN can't work in VDSL mode. (Only can ping)
7. [BUGFIX][SPR 110909489] USB file sharing doens't work after DUT change the LAN
ip address
8. [BUGFIX][SPR 110728021]IGMP works failed in VDSL & Ethernet WAN.
9. [BUGFIX][SPR 110907995] Active VoIP Forward function without input forward
number, it still can be saved without pop-up error message.
Modifications in 3.11(TUJ.0)b4
[Bug Fix]
10. [BUGFIX][SPR 110823458] System log and Syslog event of temporary CLIR are wrong
11. [BUGFIX][SPR 110823465] SIP failed after user enable/disable "Remove the Route
header in SIP messages"
12. [BUGFIX][SPR 110823412] WAN to LAN packet will flood to other lan port.
13. [BUGFIX][SPR 110823416] [Parental Control] Blocked Site/URL Keyword can't work.
14. [BUGFIX][SPR 110824556] After add interface group then user edit default LAN
DHCP server, it will cause non-interface group LAN can't get ip address.
15. [BUGFIX][SPR 110824559] After add interface group then switch wan mode to another,
it will cause "Interface Group" page can't display correctly. After 2 minutes, it could
display correctly, but all of rule was disappeared.
16. [BUGFIX][SPR 110803347] When add one address mapping rule, this page don't have
headline.
17. [BUGFIX][SPR 110824575] Channel Selection show "channel 1" in Wireless.
18. [BUGFIX][SPR 110222496] The PPPoE Pass-Through function is failed.
19. [BUGFIX][SPR 110419767] When enable MAC Filter, PPPoE Passthrough can't work.
Modifications in 3.11(TUJ.0)b3
[Bug Fix]
20. [BUGFIX][SPR 110727942 ] Can't reboot DUT via ZySH.
21. [BUGFIX][SPR 110727943]Can't config any port any service via ZySH
22. [BUGFIX][SPR 110728080][Parental Control] Can't add second UserDefined Network
service in PCP rule.
23. [BUGFIX][SPR 110728082]Parental control can't work.
24. [BUGFIX][SPR 110728021]IGMP works failed in VDSL & Ethernet WAN.
25. [BUGFIX][SPR 110728035]SIP ALG fail
26. [BUGFIX][SPR 110729284]Wire throughput can't pass PQA criterion
27. [BUGFIX][SPR 110729285]When delete one kind of rule in Broadband, all the kind of
rule will disappear.
28. [BUGFIX][SPR 110729248]While user change the WAN interface from Bridge to Route
mode, the DUT doens't add subnet 192.168.2.x/24
29. [BUGFIX][SPR 110729251]User can't edit the interface group LAN DHCP server
30. [BUGFIX][SPR 110729243]When applied setting in 3G Backup page, It will display
""Loading…"" about 90 seconds then display WebGUI correctly.
31. [BUGFIX][SPR 110729244]CPE can't support Huawei E220 3G dongle.
32. [BUGFIX][SPR 110801065]Some default SIP Service Provider configuration should be
set.
33. [BUGFIX][SPR 110801067]"Phone Key Config" can't be configurated by IE8.
34. [BUGFIX][SPR 110802151]"VoIP Call History" disappeared after making many call
features.
35. [BUGFIX][SPR 110803328]"SIP Service Provider 2" can't do Call Return (*69#).
36. [BUGFIX][SPR 110803383]Set static DNS IPv6 address at broadband page, DNS IPv6
address in RA can't change when DUT send RA to LAN host
37. [BUGFIX][SPR 110804561]DUT cannot support automatic IPv6 gateway assignment
on LAN host (form Router Advertisemnet)
38. [BUGFIX][SPR 110804563]Firewall for IPv6 cannot work.
39. [BUGFIX][SPR 110804565]Some QoS rule for IPv6 cannot work.
40. [BUGFIX][SPR 110728020]If WAN interface was not default route, the Static DNS
can't work.
41. [BUGFIX] [SPR 110222487] Sometimes SNMP function works failed after disable then
enable SNMP function.
Modifications in 3.11(TUJ.0)b1
[Bug Fix]
1. Add a sharing folder and then delete it, WebGUI pop out a message "url error:
network-homeNetworking"
2. The name of More AP Edit page is "More AP EditMore AP Edit"
3. When set IPv6 Addressing Values funtion, Web page will lock.
4. DUT reset to default automatically after enableing prefix deleation.
5. "6to4 Tunneling" can't be selected after changing WAN Mode.
[FEATURE ENHANCED]
Add supported below feature:
1 Customizable startup-script.
2 Support MAPv2.
3 VoIP GUI configuration MISC.
4 VoIP Hotline/Warmline.
5 VoIP GUI IOP flags.
6 DHCP Conditional Serving Pool Enhancement.
7 IPv6 Phase 2.
7.1 IPv6 QoS.
7.2 RFC 6106 IPv6 Router Advertisement Options for DNS Configuration.
7.3 Phase 2 Others (6to4,6RD,DNS proxy,Static IPv6).
7.4 IPv6 DS-lite.
8 Root/Password configurable via TR069.
9 Interface Grouping.
Sorry voor de lange lap tekst. :P

Belangrijk!: Als je een firmware upgrade uitvoert, vergeet dan niet daarna vanuit de User-Interface de Default Factory Settings te laden, en daarna de modem/router weer correct in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Daar staat volgens mij niks in dat het probleem van 80000 lijkt op te lossen...

Deze vond ik wel apart: "For ADSL WAN, it cannot work in bridge mode".

Weet iemand hoe lang het duurt voordat het trainen van de modem klaar is (DLM)? Die van mij is al 15 uur bezig met het constant verbreken van de verbinding.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

edie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:41:
Daar staat volgens mij niks in dat het probleem van 80000 lijkt op te lossen...

Deze vond ik wel apart: "For ADSL WAN, it cannot work in bridge mode".
Dat kan een bug zijn die is geïntroduceerd met de voorgaande beta-release van de firmware.

Wat is jullie huidige Firmware-versie?? :?
Weet iemand hoe lang het duurt voordat het trainen van de modem klaar is (DLM)? Die van mij is al 15 uur bezig met het constant verbreken van de verbinding.
Dat lijkt mij het klassieke "klapperen" van de verbinding. DLM duurt een aantal dagen voordat er een eerste disconnect>reconnect plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
bitshape schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:48:
Dat lijkt mij het klassieke "klapperen" van de verbinding. DLM duurt een aantal dagen voordat er een eerste disconnect>reconnect plaatsvindt.
Aha. Bij DLM wordt de verbinding dus niet verbroken? Dit klapperen begon spontaan dinsdagavond (woensdagavond de P2812 aangesloten). Is er iets dat ik er aan kan doen of moet ik de helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

edie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:55:
[...]

Aha. Bij DLM wordt de verbinding dus niet verbroken? Dit klapperen begon spontaan dinsdagavond (woensdagavond de P2812 aangesloten). Is er iets dat ik er aan kan doen of moet ik de helpdesk bellen?
Helpdesk bellen is altijd raadzaam alleen niet gratiz. :P

Bij DLM zal de verbinding 1 tot enkele keren over een periode van 8 tot 10 dagen verbroken worden.
Zoals jij het omschrijft is het het klassieke "klapperen" van de verbinding. Geef daarom eens wat meer info, welke firmware, welk modem je dinsdagavond gebruikte, de lijnwaarde's (noise-margin, attenuation, Tone-grafiek enz) uit het modem hier copy/pasten.
Ook is het handig als je verteld hoe het in huis is aangesloten (splitter/bekabeling enz.).
Probeer ook eens om het modem direct met een korte en degelijke kabel aan het IS/RA aan te sluiten om eea uit te sluiten. Als de thuissituatie correct&optimaal is aangeloten, zal de upload-intrainwaarde hoog zijn (bij bvb. 1Mbit up zal deze dan minimaal 1000kbps aangeven, indien daaronder is de thuissituatie niet optimaal en heb je dus ergens 'verlies')

[ Voor 24% gewijzigd door bitshape op 26-01-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

80000 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:17:
Bedankt, als ik thuis ben zal ik het controleren
Herinner me nu dat voordat ik de modem in productie nam in december, inderdaad de laatste firmware erop gezet heb. Ik vermoed 3.11. Erg onhanding dat ik van buiten niet meer mijn netwerk op kan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
bitshape schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:28:
[...]

Bij DLM zal de verbinding 1 tot enkele keren over een periode van 8 tot 10 dagen verbroken worden.
Zoals jij het omschrijft is het het klassieke "klapperen" van de verbinding. Geef daarom eens wat meer info, welke firmware, welk modem je dinsdagavond gebruikte, de lijnwaarde's (noise-margin, attenuation, Tone-grafiek enz) uit het modem hier copy/pasten.
Ook is het handig als je verteld hoe het in huis is aangesloten (splitter/bekabeling enz.).
Probeer ook eens om het modem direct met een korte en degelijke kabel aan het IS/RA aan te sluiten om eea uit te sluiten. Als de thuissituatie correct&optimaal is aangeloten, zal de upload-intrainwaarde hoog zijn (bij bvb. 1Mbit up zal deze dan minimaal 1000kbps aangeven, indien daaronder is de thuissituatie niet optimaal en heb je dus ergens 'verlies')
Heb inmiddels de helpdesk gebeld. Aangezien ik morgen word overgezet naar een ander netwerk (waardoor VDSL mogelijk wordt) leek het de helpdesk niet zo handig om een ticket aan te maken. Ik wacht morgen de omzetting even af en kijk of het dan wel goed werkt.

Verder is er helemaal niks veranderd in mijn aansluitingen en modem. Waar ik voorheen geen enkel probleem had is het sinds dinsdagavond mis - maar dat kan dus komen door de omzetting die morgen plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

bitshape schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:28:
[...]

...
Daar zat laatst wat raars. In een eerdere brief stond een 0900 met opmerking lokaal tarief, maar als je belt hoorde je dat het 10cent per minuut zou kosten. Daarna op internet maar een alternatief gezocht, zodat het goedkoper zou zijn. Dit ook aan de helpdesk doorgegeven en zij gaven toen weer aan dat eigenlijk het 0800 erop zou moeten staan. Nogal krom allemaal ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 20:41

S913

Abusus non tollit usum

Heeft me 35 euro aan bellen met de Servicedesk gekost voor ik na 3 weken weer internet en telefonie had ... gaat hard als je geen telefoon thuis meer hebt, dus mobiele kosten er nog eens boven opkomen.

Overigens zag ik daarna pas deze site:
http://www.tweak.nl/consument/support/helpdesk.html

En daar staat:
U kunt ons natuurlijk ook bellen, zowel op het 0900-TWEAKHD nummer, als ons nummer in Almere, 036-5460085
Dus nooit getest, maar als ik dat zo lees zou je op dat 036 nummer ook de helpdesk moeten krijgen?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturiesEnd
  • Laatst online: 22-07-2024
bitshape schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:57:
Als het de P-2812HNU-F1 betreft, draai je met de laatste 3.11 firmware?

Zyxel's FTP server met alle downloads: ftp://ftp.zyxel.com/
Ik heb een aantal po,gingen gedaan de fw van de 2812 te updaten naar de versie zoals die verkrijgbaar is op de website van zyxel. Het device, vorige week ontvangen van Tweak voor oplevering van VDSL morgen de 27e, eet de update niet. Hij meldt dat de router de firmware niet accepteert. Het lijkt erop dat tweak dit heeft dichtgezet.

Heb even rondgekeken op het web en de upgrade zowel met IE als firefox geprobeerd, helaas.

hebben meer mensen dit problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Kixtart schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:36:
[...]

Daar zat laatst wat raars. In een eerdere brief stond een 0900 met opmerking lokaal tarief, maar als je belt hoorde je dat het 10cent per minuut zou kosten. Daarna op internet maar een alternatief gezocht, zodat het goedkoper zou zijn. Dit ook aan de helpdesk doorgegeven en zij gaven toen weer aan dat eigenlijk het 0800 erop zou moeten staan. Nogal krom allemaal ;)
Inderdaad het alternatief ook aanwezig op mijn officiële correspondentie met Tweak,
en is het dus nu sinds kort 0800-TWEAKHD / 0800-8932543 ? :Y)

bitshape: '0800-tweakhd'
Tweakhd: 'zucht' "Tweakhd, waarmee kan ik u van dienst zijn?"
bitshape: "Het werkt! Gratizz!"
Tweakhd: :( _[klik]
Ik probeer altijd eerst zelf even aan de slag te gaan en dingen uit te sluiten voordat de h3lpd3sk ingeschakeld zal worden. Laatste tijd weinig nodig gehad gelukkig, door waarschijnlijk de introductie van DLM 2mbit down erbij dus prima nu! _/-\o_ afkloppen! :P

VDSL2 is alleen bij mijn buurman op dezelfde appartementsvloer beschikbaar volgens postcodecheck. :')
25Mbit VDSL2 vs. 18Mbit ADSL2+, IS/RA-punten 10meter van elkaar vandaan! :Z
S913 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:36:
Heeft me 35 euro aan bellen met de Servicedesk gekost voor ik na 3 weken weer internet en telefonie had ... gaat hard als je geen telefoon thuis meer hebt, dus mobiele kosten er nog eens boven opkomen.

Overigens zag ik daarna pas deze site:
http://www.tweak.nl/consument/support/helpdesk.html

En daar staat:

[...]

Dus nooit getest, maar als ik dat zo lees zou je op dat 036 nummer ook de helpdesk moeten krijgen?
Lekker, als je Tweak-HD met Tweak's eigen VoIP platform belt zou het eigenlijk gratis moeten zijn, via mobiel (juist als je bvb. geen internetverbinding hebt waarvoor je belt :O ) kan ik de kosten die het met zich meebrengt indien geen 0800 nummer enigszins jammer vinden.

Bij een keuze voor een nieuwe internetprovider neem ik ook de eventuele kosten voor de support mee.
(+puntje d:)b of een -puntje :F )
CenturiesEnd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:31:
[...]

Ik heb een aantal po,gingen gedaan de fw van de 2812 te updaten naar de versie zoals die verkrijgbaar is op de website van zyxel. Het device, vorige week ontvangen van Tweak voor oplevering van VDSL morgen de 27e, eet de update niet. Hij meldt dat de router de firmware niet accepteert. Het lijkt erop dat tweak dit heeft dichtgezet.

Heb even rondgekeken op het web en de upgrade zowel met IE als firefox geprobeerd, helaas.

hebben meer mensen dit problemen?
Aangezien ik het betreffende modem niet heb (hardnekkige ADSL2+ verbinding :Y)) ), kan je aangeven welke exacte versie van de firmware je draait? Dus bvb firmware V3.xx(TUE.x).
TUJ = standaard Zyxel fabrieks-firmware
TUE = Telfort VDSL2 (KPN? Wholesale) dacht ik, mogelijk dus ook voor Tweak's geleverde P2812's.

Bij versie TUE zou er Firmware auto-provisioning mogelijk kunnen zijn. ( 3.11(TUE.x) zou dan nu de laatste zijn.)
Een 'auto-provision' check kan vanuit de Zyxel's web-interface geïnitialiseerd worden.

Om het modem op de juiste manier met de (firmware-)verbeteringen te laten draaien dien je na een succesvolle Firmware-update de Load Factory Defaults te laden om uiteindelijk de juiste standaard settings van de nieuwe firmware te laden.
Daarna dien je wel weer het modem (WAN/router/firewall/wlan/VoIP-ata) te voorzien van je eigen instellingen voor je netwerk, daarom noteer deze dan eerst even of neem van tevoren schermprintjes van je huidige instellingen. :)
80000 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:39:
Herinner me nu dat voordat ik de modem in productie nam in december, inderdaad de laatste firmware erop gezet heb. Ik vermoed 3.11. Erg onhanding dat ik van buiten niet meer mijn netwerk op kan op dit moment.
Kan je aangeven of je nu de TUJ of de TUE firmware draait?
edie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:19:
...maar dat kan dus komen door de omzetting die morgen plaatsvindt.
Dat is goed mogelijk, ben benieuwd hoe het afloopt!

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 27-01-2012 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturiesEnd
Kan je aangeven of je nu de TUJ of de TUE firmware draait?
Ik zie in de mgmt interface v3.10 TUE.1 staan.

Ik heb vanochtend de broadband interface veranderd van ADSL naar VDSL. De oplevering van ADSL naar VDSL is/was vandaag. Na een reboot schakelt hij terug naar ADSL, betekent dit dat er nog geen VDSL signaal binnenkomt en dat tweak het nog moet omzetten vandaag? En, schakelt het modem automatisch over van ADSL naar VDSL...?

Ik zie ook dat het modem standaard met een VCI waarde van 34 is ingesteld. ik heb die aangepast naar 35 omdat ik op het netwerk van bbned zit, op een waarde van 34 krijg ik geen DSL verbinding tot stand. Mogelijk wijzigt ook de aanbieder van bbned naar Tiscali bij de overzetting van adsl naar vdsl?

Dank.

[ Voor 23% gewijzigd door CenturiesEnd op 27-01-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Zyxel: P-2812HNU-F1

Firmware:
V3.10(TUE.2)

(Heb dus niet geupgrade, heb een andere router geupgrade)

Beetje vreemd ding, gisteravond laat na veel rebooten, nog steeds geen access tot de router.
Vanochtend, internet lampje brandde rood.
Reboot, direct een utp kabel van de router naar de laptop.
Lampje van de port gaat nooit aan.
Weer een reboot, lampje naar mijn adere router gaat aan en hij doet het weer.
KOn eindelijk de firmware bekijken.

Ik hoop dat dit stabiel blijft, als er iemand een alternatief vdsl modem weet, hoe ik me aanbevolen.

[ Voor 67% gewijzigd door 80000 op 27-01-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturiesEnd
CenturiesEnd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Ik zie in de mgmt interface v3.10 TUE.1 staan.

Ik heb vanochtend de broadband interface veranderd van ADSL naar VDSL. De oplevering van ADSL naar VDSL is/was vandaag. Na een reboot schakelt hij terug naar ADSL, betekent dit dat er nog geen VDSL signaal binnenkomt en dat tweak het nog moet omzetten vandaag? En, schakelt het modem automatisch over van ADSL naar VDSL...?

Ik zie ook dat het modem standaard met een VCI waarde van 34 is ingesteld. ik heb die aangepast naar 35 omdat ik op het netwerk van bbned zit, op een waarde van 34 krijg ik geen DSL verbinding tot stand. Mogelijk wijzigt ook de aanbieder van bbned naar Tiscali bij de overzetting van adsl naar vdsl?

Dank.
Ben net overgezet naar een ander netwerk, heeft er ongeveer een uur uitgelegen. De VCI waarde van 34 (voorheen 35 bbned?) levert nu een DSL verbinding op in een ander Ip subnet.

Nu vraag ik me of VDSL uberhaupt nog gaat komen of dat dit puur een omzetting was van bbned naar tiscali/kpn? Als dit puur een migratie is dan sluit ik m'n draytek 2820 vandaag weer aan.

John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
bitshape schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:33:
Dat is goed mogelijk, ben benieuwd hoe het afloopt!
Zojuis omgezet naar het nieuwe netwerk en de DSL Uptime is al meer dan 50 minuten. Stukken langer dan dat ik gisteren had, waar de max 20 minuten was.
De snelheid is vooralsnog wel minder maar wellicht dat het de komende dagen gaat stijgen.

Ik heb ook firmware v3.10 TUE.1, maar ik zie geen mogelijkheid voor auto-provisioning :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80861

bitshape schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:15:
[...]

En krijg je dan ook een echt VDSL modem (bvb Zyxel 2812 model) van Tweak of hou je de oude Zyxel P2602H(W) ?
Het zal mij benieuwen of ik ook "op de achtergrond" gemigreerd wordt, heb iig geen brief ontvangen.
Beetje late reactie maar toch nog :)
Nee, ik heb geen nieuw modem gekregen. Schijnbaar omdat mijn profiel niet is veranderd. Wat ik wel merk is dat webpagina's minder snel opstarten/opengaan. Daar zit wel een vertraging in. De snelheid is er niet slechter op geworden :)

Ik heb nog een vraag. Wat is de beste firmware voor de Zyxel P-2602H-D1A? Ik gebruik hier V3.40(AOR.1)b1-1_20080714.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 80861 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:22:
[...]

Beetje late reactie maar toch nog :)
Nee, ik heb geen nieuw modem gekregen. Schijnbaar omdat mijn profiel niet is veranderd. Wat ik wel merk is dat webpagina's minder snel opstarten/opengaan. Daar zit wel een vertraging in. De snelheid is er niet slechter op geworden :)

Ik heb nog een vraag. Wat is de beste firmware voor de Zyxel P-2602H-D1A? Ik gebruik hier V3.40(AOR.1)b1-1_20080714.
AJZ6 is de laatste firmware, maar aangezien jij AOR hebt weet ik niet zeker of je hem kunt updaten. Er staat mij iets van bij dat het wel mogelijk is, maar dan enkel vanuit Internet Explorer. (Correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 14:59
Gewoon upgraden vanuit internet explorer in compatibility view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Telfort firmware is ergens deze maand gepushed naar Telfort klanten, het gaat om update V3.10(TUE.3). Toen ik onlangs over ging zat er bij mij V3.10(TUE.2) in, en ik krijg hem ook niet geflasht naar V3.11 van Zyxel zelf, lijkt er dus inderdaad op dat ze gelocked zijn.
Wat me trouwens wel opviel was dat er allemaal linux componenten in de firmware zitten, zowel de kernel als bijvoorbeeld bussybox. Op zich is dat natuurlijk niet bijzonder, maar ik vraag me wel af of er iets als met die linksys modems/routers wordt gedaan ook met de zyxel mogelijk is. (zou nog wel is handig kunnen zijn, bijvoorbeeld met bitorrent ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds vanmorgen is mijn thuisserver neit meer te bereiken, ik denk dat ik last heb van deze storing: http://storingsoverzicht....n-verschillende-locaties/ . Ik zit aangesloten op Lelystad Centrum.

Edit: en thuis zijn we weer online. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 30-01-2012 14:22 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 16:30

Japser

Jeej!

- nvm -

[ Voor 86% gewijzigd door Japser op 30-01-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Draai zelf nog met firmware v3.10 TUE.0. Heeft iemand op het tweak netwerk al een firmware update gehad via het netwerk? Volgens Tweak doet de netwerkleverancier dit wat bij mij het KPN netwerk is.

"Geachte klant,

Wij hebben op dit moment zelf geen firmware van de Zyxell P-2812HNU-F1.
Voor zover ik weet, wordt de firmware automatisch door onze netwerkleverancier geupdatet.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,
Tweak Servicedesk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

De fabrikant van de modem/router Zyxel heeft al wel enige tijd een 3.11 firmware uit, het is alleen de vraag wanneer de 3.11 TUJ als de TUE variant door de netwerkbeheerder (VDSL2 = KPN dus?) uitgerold zal worden.
3.11(TUJ.0)C0
Release Note

Date: October 3, 2011
Op het forum van Telfort is de recente versie van de Zyxel P-2812HNU-F1 alsnog V3.10(TUE.2). Ik hoop wel dat ze (Telfort=KPN) ondertussen al met een beta van V3.11 bezig zijn voor alle VDSL2 aansluitingen.
Wel lees ik hierboven ook dat een TUE.3 versie gepushed is, en of deze ook bij tweak-klanten uitgerold zal worden, geen idee. Ik heb de 2812 niet. Bij de 2602 kan je handmatig vanuit de webinterface de auto-provisioning inschakelen en direct updaten indien gewenst.

Oh, en ook bij de P-2812HNU-F1 (TUE) staat auto-provisioning standaard aan, en update het modem zichzelf automatisch als er een nieuwere versie uit is. Zoals Tweak ook hierboven vermeld. :)

[ Voor 14% gewijzigd door bitshape op 30-01-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Werkt de auto update in zowel bridge als routing mode?
Pagina: 1 ... 46 ... 52 Laatste