Mmmm... kijk ik vandaag toevallig op
http://customer.cambrium.nl/ en zie ik bij upgrade, dat ik in aanmerking kom voor een upgrade:
DSL upgrade menu
Hier kan je kiezen voor een upgrade van je bestaande TweakDSL product. Daarbij gaan we er natuurlijk wel vanuit dat je eerst met de postcodecheck hebt gecontroleerd of de upgrade wel leverbaar is op je adres. Een upgrade kan alleen worden uitgevoerd wanneer ADSL2 leverbaar is op jouw adres. Controleer hieronder de gegevens die we van je hebben en stel je upgrade samen. Wanneer je de bestelknop aanklikt, ga je akkoord met de regels.
Je kan de upgrade slechts eenmaal aanvragen. Als je je keuze hebt gemaakt, zal dit menu onbereikbaar zijn.
Bestaande gegevens
XXXXXXXXXXXXX
Kies je upgrade
TweakDSLB10 (ADSL2 10Mb/1Mb) ¤ 34,95 per maand
TweakDSLB16WO (ADSL2 16-24Mb/1Mb) ¤ 49,95 per maand
Wil je een voice-geschikt modem ontvangen?
VoDSL VoIP Geen voice
Modem
Bij de upgrade brengen we eenmalige migratiekosten * in rekening van ¤ 89.95
In plaat van het standaard modem, wil ik een wireless ZyXEL 2602HW ** ontvangen en betaal dan ¤ 149,- in plaats van ¤ 89,95
* Bestaat uit migratie, ADSL2 modem en verzendkosten
** Dit modem is niet geschikt voor VoDSL
Als ik op
http://www.tweakdsl.nl/?page=mytweak/upgrade kijk, zie ik die van vorig jaar nog staan..:
MijnTweak - Upgrade
Upgrade actie Tweak B4
Uitleg
Voor onze trouwe vaste klanten die langer dan een jaar lid zijn en die momenteel een aansluiting hebben die maximaal 4 Mb (download) bevat hebben wij een speciale aanbieding gedaan per brief, die het volgende omvat:
voor klanten die een tragere verbinding hebben kunnen gratis upgraden tegen een zeer aantrekkelijk maandbedrag;
voor de huidige 4 Mb-gebruikers zijn de prijzen aangepast o.a. doordat wij scherpe afspraken gemaakt hebben met onze leverancier.
Hieronder worden een aantal zaken die wellicht nog vragen zouden kunnen oproepen verder uitgelegd.
Etc.
Dan vraag ik mij gelijk het volgende af:
1. Stel dat ik op de eerste upgrade klik , wordt die dan doorgevoerd?
2. Ik bel nu oa. met VoAtm (VoDsl) via BBNed. Als ik ga upgraden blijft die mogleijkheid dan bestaan (en krijg ik geen extra kosten, ik heb nl geen kpn meer en nu heb ik een toeslag voor isdn-2?
3. Sja (is eigenlijk geen vraag, maar constatering) ik ga van 39,95 dan naar 34,95 pm, dus duurt wel zo'n 1,5 jaar om de upgradekosten van 89,95 terug te verdienen.... (andere upgrade is geen optie zie punt 4)
4. Nu zit ik zo'n 3600 m van de centrale en men is ook wel meerdere malen bij mij geweest. Ik zit ergens op een downloadsnelheid van 340-370 Kb. Zou het waarschijnlijk zijn dat ik hier nog in snelheid op vooruit kan gaan?