Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
bjck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:36:
Hoeveel threads naar de nieuwsserver?

En heb je al eens twee bestanden tegelijk gedownload (test bestanden) vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ ?

Als je echt niet boven die 1.05MB/s uitkomt lijkt er een cap te zitten ergens, maar kan ook in je TCP/IP stack zitten. Google eens op TCPOptimizer en gebruik die eens op je windows PC voor die netwerk kaart.

En natuurlijk niet via Wireless testen, dat limiteert vanzelf ook natuurlijk.

Lijn is langer dan 1400m, die 28dB (downstream attenuation) delen door 13.8 = 2000m draadlengte ongeveer.
Hoe kom je op dat delen door 13.8 ?
Heb het hier ook even gedaan en de downstream hier is 10db dus kom uit op 725 meter.

Alleen heb ik een 12 mbit abbo en krijg er 13658 kbps / 1070 kbps en met usenet zit ik ook op 1.3 mb/sec strak of hoger.

E6750@3840, 1.378V P35DS4 Ballistix8500@1200 5.5.5.5.22

quote:
TRAXION schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:27:
Hoe kom je op dat delen door 13.8 ?
De gemiddelde demping van een doorsnee KPN-kabel is ongeveer 13.6-13.8 dB per kilometer.

quote:
burne schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

De gemiddelde demping van een doorsnee KPN-kabel is ongeveer 13.6-13.8 dB per kilometer.
Volgens mij gaat het niet op om de Downsteam attenuation te delen door 13,8. Bij mij is het namelijk 12dB en mijn lijn is getest (door een BBned monteur) op ongeveer 1500 meter. 12 / 13,8 = 0.86km.

Mijn Upstream attenuation is 21, dus dat wordt dan 21/13,8 = 1.52km, deze klopt wel.... of moet je altijd met upstream attenuation rekenen?

btw... ik heb geen ADSL2, weet niet of dat uitmaakt

Musicboy1986 wijzigde dit bericht 29-10-2007 15:11 (4%)

Ondanks dat juist veel mensen willen overstappen naar Telfort zit ik juist te denken om over te stappen naar TweakDsl.

A: De 20Mb haal ik op mijn afstand toch nooit
B: Goede nieuwsgroepen (zover begrepen)

Het "Verduiveld Aanbod" duurt toch eind van deze maand. De prijs p/m (16 Euro) per maand is nog niet zo slecht (Eweka betaal je immers ook 8 euro voor) alleen een nadeel is dat je in termijnen moet betalen. Ik ben er bang voor, maar heeft iemand een idee wat erna zal gebeuren? Misschien dat mensen weten wat er hiervoor betaald moest worden?

ik heb mijn probleem vanochtend aangemeld bij tweak, en ze zouden het doorsturen naar de technische dienst, ik kom thuis en wallaaaa en ik haal 1.68MB/sec !

tot nu toe snelle service zonder problemen en een prima snelheid ook de helpdesk is sochtens vroeg perfect te bereiken !

Hans favoriete radiostation

quote:
MisterE schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:46:
Ondanks dat juist veel mensen willen overstappen naar Telfort zit ik juist te denken om over te stappen naar TweakDsl.

A: De 20Mb haal ik op mijn afstand toch nooit
B: Goede nieuwsgroepen (zover begrepen)

Het "Verduiveld Aanbod" duurt toch eind van deze maand. De prijs p/m (16 Euro) per maand is nog niet zo slecht (Eweka betaal je immers ook 8 euro voor) alleen een nadeel is dat je in termijnen moet betalen. Ik ben er bang voor, maar heeft iemand een idee wat erna zal gebeuren? Misschien dat mensen weten wat er hiervoor betaald moest worden?
Na die 2 jaar kun je weggaan of blijven, jouw keuze, opzegtermijn van 1 maand. Als je blijft betaal je wel veel meer, zie standaard tarieven, tussen 30(4mb) en 60(24mb) euro. Maar misschien zijn over 2 jaar de prijzen gezakt. Ikzelf blijf waarschijnlijk wel zitten, bevalt me wel goed. :) Nieuwsgroepen zijn inderdaad perfect, 100 dagen retentie, heb geen payserver nodig. :P

cjdijk wijzigde dit bericht 30-10-2007 05:42 (4%)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

quote:
Musicboy1986 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:07:
[...]

Volgens mij gaat het niet op om de Downsteam attenuation te delen door 13,8. Bij mij is het namelijk 12dB en mijn lijn is getest (door een BBned monteur) op ongeveer 1500 meter. 12 / 13,8 = 0.86km.

Mijn Upstream attenuation is 21, dus dat wordt dan 21/13,8 = 1.52km, deze klopt wel.... of moet je altijd met upstream attenuation rekenen?

btw... ik heb geen ADSL2, weet niet of dat uitmaakt
Alleen bij annexB verbindingen kan het zijn dat de down- en upstream attenuation redelijk bij elkaar in de buurt liggen of upstream soms hoger wordt weergegeven.

Bij annexA is het in de regel niet juist met je aansluiting als de upstream gelijk of hoger is aan de downstream attenuation. Meestal zit er dan een kabeltje wat niet lekker contact maakt of iets niet goed met de lijn naar de centrale. Bij annexA is de upstream attenuation normaal ongeveer 50% van de downstream attenuation.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
Kixtart schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:52:
Ik denk dat het meestal max 20mbit is. Dus dan zou je 2 abonnementen moeten nemen voor 40mbit of 3 abonnementen voor je volledige snelheid. (en een downloader die kan wisselen tussen de abonnementen)
Bedankt voor je antwoord.Als dat zo is word het een dure grap dus maar even afwachten.
Dan maar even iets langer downloaden.

johan007

ligt het nu aan mij of internet de gehele dag al super, super traag? kom niet boven de 10 kb/sec uit, modem uit gezet, router uit, modem aan, router na 5 minuutjes daarna aangezet, internet was toen heeel even ~100mb/sec maar tis nu weer zo traag als "stront"... storing? heb die dl speed nml op meerdere pc's.... zowel xp als vista pc's
Stupid should hurt!!!!

quote:
Sjowhan schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:30:
[...]

Je zou eens op tweakdsl.nl moeten inloggen en kijken of je een upgrade kan doen; vaak is dit mogelijk na het eerste jaar, waardoor je ook minder gaat betalen tegen een (evt) hogere snelheid.
Ik kan na 1,5 jaar abbonement geen upgrade doen...en ik ga ook TweakDSL verlaten als ze niet snel wat veranderen....ik heb nog even dus kan het rustig aan kijken maar de prijzen zijn er niet naar om te blijven...zonde...was super tevreden....
Reg. datum: 02 april 2000

quote:
coldasice schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:44:
[...]

Ik kan na 1,5 jaar abbonement geen upgrade doen...en ik ga ook TweakDSL verlaten als ze niet snel wat veranderen....ik heb nog even dus kan het rustig aan kijken maar de prijzen zijn er niet naar om te blijven...zonde...was super tevreden....
Zit in precies dezelfde situatie en ook ik vind het eigenlijk zonde.

Uit mijn werk weet ik dat het werven van een nieuwe klant best wat moeite kan kosten, maar het behouden van een bestaande klant vergt soms nog meer energie en is (bij ons dan) zeer belangrijk.
Dit beginsel lijkt bij Tweak niet erg op te gaan ;(

www.purken.org

quote:
4tune schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:25:
[...]

Zit in precies dezelfde situatie en ook ik vind het eigenlijk zonde.

Uit mijn werk weet ik dat het werven van een nieuwe klant best wat moeite kan kosten, maar het behouden van een bestaande klant vergt soms nog meer energie en is (bij ons dan) zeer belangrijk.
Dit beginsel lijkt bij Tweak niet erg op te gaan ;(
Ik baal ook enorm van hetzelfde.
Ik wil graag gebruik maken van het verduiveld aanbod. Maar mag dat als bestaande klant niet.
Wel mag ik 49,95 betalen voor een wide-open verbinding. Dat is bijna 30 euro per maand meer betalen dan via het aanbod? Zo wordt je niet echt beloond voor je klantentrouw....
Maar wat is het alternatief, ik wil nu eigenlijk overstappen en dan volgend jaar zomer weer terug als het nieuwe verduiveld aanbod gaat lopen.

Uhmmm, ik bedenk er nog een
NU HEB IK ZIN IN DOORNROOSJE NIJMEGEN!!!!!!

Uitdrijvûrrrr!

quote:
Dutch2007 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:29:
ligt het nu aan mij of internet de gehele dag al super, super traag? kom niet boven de 10 kb/sec uit, modem uit gezet, router uit, modem aan, router na 5 minuutjes daarna aangezet, internet was toen heeel even ~100mb/sec maar tis nu weer zo traag als "stront"... storing? heb die dl speed nml op meerdere pc's.... zowel xp als vista pc's
Wat voor abonnement heb jij, dat je normaal 100 Mbit/sec haalt?

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

Pengmanelen en Husbokjes

Same here.
Ben nu bijna 2 jaar actief Tweaklid, maar het ziet er naar uit dat je als bestaande klant dus niet kan meeliften op goedkopere abbo's
Anders is het deze lijn opzeggen en op een andere naam aanvragen?

It's fun to obey the machine

toet
Reg. datum: 12 januari 2003

De door mij aangevraagde upgrade is nog altijd niet geleverd. Enige wijziging die ik tot op heden merk is het feit dat mijn verbinding sinds gistermiddag plat ligt. Tot nu toe zijn alle pogingen deze weer aan de praat te krijgen op niets uitgelopen. Wat een geluk dat mijn buren zo vriendelijk zijn hun wireless router niet te beveiligen zodat ik toch nog het net op kan met m'n laptop. >:)
Hoi, heb 16 Dec een jaar TweakDSL 16Mbit via BBned, bevalt me prima, 0 storingen e.d.
Echter krijg ik 21 Dec de sleutels van me nieuwe huis, en wil graag de boel overgooien naar mijn nieuwe woning halverwege januari.

Ik belde vrijdag naar de de helpdesk over hoe ik dit het beste kon aanpakken.
heb aangegeven dat ik niet van plan was mijn contract op te zeggen.

Krijg ik te horen dat het overzetten mij 110 Euro zal gaan kosten.. ok duur, dan maar plan B.
als ik nou gewoon mijn contract laat aflopen en dan een nieuw contract neem voor mijn nieuwe woning... dat zou me 75 Euro kosten aan opzegging contract..?!

Ik weet dat als ik voortijdig mijn contract openbreek ik een boete krijg van 75 Euro, maar ook als ik deze uitdien en opzeg?
begonnen mij enkele nekharen overeind te staan..heb nog nooit van zulke procedures gehoord...

Mijn vraag, is het terrecht dat ze mij 75 Euro in rekening brengen voor het uitdienen van mijn jaar contract en opzeg?

( toen ik bij UPC Chello stopte was een brief genoeg met 1 maand opzeg termijn, klaar, doei).

Staat gewoon in de overeenkomst die je bent aangegaan, dus je had er niets eens de AV voor open hoeven te slaan...

[specs] E6600 @ 3,2 Ghz, 2 x 1 GB (PC6400), 7900GTO @ 700/1500 [Gameservers]

Ik heb nu bijna 2 jaar B10.

Bij mij staat ook onderaan het contract in grote letters dat als ik binenn 2 jaar opzeg mij dat 75 euro kost.

Duidelijk genoeg lijkt me.

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
jopie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:39:
[...]

Ik baal ook enorm van hetzelfde.
Ik wil graag gebruik maken van het verduiveld aanbod. Maar mag dat als bestaande klant niet.
Wel mag ik 49,95 betalen voor een wide-open verbinding. Dat is bijna 30 euro per maand meer betalen dan via het aanbod? Zo wordt je niet echt beloond voor je klantentrouw....
Maar wat is het alternatief, ik wil nu eigenlijk overstappen en dan volgend jaar zomer weer terug als het nieuwe verduiveld aanbod gaat lopen.
TweakDSL geeft niets om zijn trouwe klanten en dat is erg jammer. Vooral ook omdat het vaak om klanten gaat waarvan ze geen enkele last hebben. Als alles namelijk goed werkt krijg je ook geen telefoontjes of klachten. Je kunt dus "ongestoord" aan deze klanten verdienen, ze betalen braaf hun relatief hoge abonnementsgeld en je hoeft er niets voor te doen.
Natuurlijk kost het in stand houden van een (stabiele) ADSL infrastructuur ook geld maar dit zou uit de maandelijkse abo gelden makkelijk betaald moeten kunnen worden.

Veel trouwe klanten stappen dus op omdat ze dan nu eenmaal goedkoper uit zijn en het tijdelijk ongemak van overstappen dan maar voor lief nemen. Je bent anders een dief van je eigen portemonnee.
Nieuwe ISP's zoals Alice en Telfort krijgen er op die manier veel nieuwe klanten bij.
Het overstappen daar naar toe gaat zeker niet probleemloos maar het is financieel wel de moeite waard. Je kunt bovendien als het niet bevalt weer terugkeren naar je oude provider. Misschien dat je dan WEL weer een nieuwe klant bent voor TweakDSL en van de actie prijzen kunt profiteren.

Lees de draad voordat je blaat!

toet

quote:
JaFFoG schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:57:
(...) Enige wijziging die ik (...) merk is het feit dat mijn verbinding sinds gistermiddag plat ligt. Tot nu toe zijn alle pogingen deze weer aan de praat te krijgen op niets uitgelopen. Wat een geluk dat mijn buren zo vriendelijk zijn hun wireless router niet te beveiligen zodat ik toch nog het net op kan met m'n laptop. >:)
Net even gebeld met de support desk van TweakDSL. Ik kreeg, in tegenstelling tot mijn vorige telefonisch contact, een bijzonder vriendelijke medewerker. Dus het kán wel! :)

De status:
De lijn is omgezet naar de nieuwe snelheid (16-24Mb/1Mb via BBned), waarschijnlijk is dit de reden dat vrijdag mijn verbinding werd verbroken. Echter kan mijn huidige SeedTouch 510i om een vreemde reden geen signaal oppikken. Het modem wat ik bij de upgrade heb besteld, de Zyxel 2602HW, staat nog bij TweakDSL in bestelling. Zodra deze binnen is zal deze aan mij verstuurd worden. Het wachten is dus op het nieuwe modem.

De medewerker vindt het overigens wel vreemd dat de SpeedTouch 510i niet goed samen lijkt te werken met het nieuwe ADSL2+ signaal, dit zou volgens hem normaliter geen probleem moeten zijn.

Nog maar even een paar dagen afwachten. :)

Status update:
Inmiddels een e-mail ontvangen van het bedrijf wat de ZyXEL modem levert. Deze zal, zo staat in het bericht, binnen twee werkdagen verstuurd worden, waarbij een e-mail wordt verstuurd met track & trace nummer. Klinkt allemaal erg netjes. I'll keep you posted! :)

JaFFoG wijzigde dit bericht 05-11-2007 17:09 (10%)
Reden: Status update

Mmmm... kijk ik vandaag toevallig op http://customer.cambrium.nl/ en zie ik bij upgrade, dat ik in aanmerking kom voor een upgrade:

DSL upgrade menu
Hier kan je kiezen voor een upgrade van je bestaande TweakDSL product. Daarbij gaan we er natuurlijk wel vanuit dat je eerst met de postcodecheck hebt gecontroleerd of de upgrade wel leverbaar is op je adres. Een upgrade kan alleen worden uitgevoerd wanneer ADSL2 leverbaar is op jouw adres. Controleer hieronder de gegevens die we van je hebben en stel je upgrade samen. Wanneer je de bestelknop aanklikt, ga je akkoord met de regels.

Je kan de upgrade slechts eenmaal aanvragen. Als je je keuze hebt gemaakt, zal dit menu onbereikbaar zijn.

Bestaande gegevens
XXXXXXXXXXXXX

Kies je upgrade
TweakDSLB10 (ADSL2 10Mb/1Mb) ¤ 34,95 per maand
TweakDSLB16WO (ADSL2 16-24Mb/1Mb) ¤ 49,95 per maand

Wil je een voice-geschikt modem ontvangen?
VoDSL VoIP Geen voice

Modem
Bij de upgrade brengen we eenmalige migratiekosten * in rekening van ¤ 89.95
In plaat van het standaard modem, wil ik een wireless ZyXEL 2602HW ** ontvangen en betaal dan ¤ 149,- in plaats van ¤ 89,95

* Bestaat uit migratie, ADSL2 modem en verzendkosten
** Dit modem is niet geschikt voor VoDSL

Als ik op http://www.tweakdsl.nl/?page=mytweak/upgrade kijk, zie ik die van vorig jaar nog staan..:

MijnTweak - Upgrade
Upgrade actie Tweak B4
Uitleg
Voor onze trouwe vaste klanten die langer dan een jaar lid zijn en die momenteel een aansluiting hebben die maximaal 4 Mb (download) bevat hebben wij een speciale aanbieding gedaan per brief, die het volgende omvat:

voor klanten die een tragere verbinding hebben kunnen gratis upgraden tegen een zeer aantrekkelijk maandbedrag;
voor de huidige 4 Mb-gebruikers zijn de prijzen aangepast o.a. doordat wij scherpe afspraken gemaakt hebben met onze leverancier.

Hieronder worden een aantal zaken die wellicht nog vragen zouden kunnen oproepen verder uitgelegd.
Etc.

Dan vraag ik mij gelijk het volgende af:
1. Stel dat ik op de eerste upgrade klik , wordt die dan doorgevoerd?
2. Ik bel nu oa. met VoAtm (VoDsl) via BBNed. Als ik ga upgraden blijft die mogleijkheid dan bestaan (en krijg ik geen extra kosten, ik heb nl geen kpn meer en nu heb ik een toeslag voor isdn-2?
3. Sja (is eigenlijk geen vraag, maar constatering) ik ga van 39,95 dan naar 34,95 pm, dus duurt wel zo'n 1,5 jaar om de upgradekosten van 89,95 terug te verdienen.... (andere upgrade is geen optie zie punt 4)
4. Nu zit ik zo'n 3600 m van de centrale en men is ook wel meerdere malen bij mij geweest. Ik zit ergens op een downloadsnelheid van 340-370 Kb. Zou het waarschijnlijk zijn dat ik hier nog in snelheid op vooruit kan gaan?

quote:
Gompie98 schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:05:
Dan vraag ik mij gelijk het volgende af:
1. Stel dat ik op de eerste upgrade klik , wordt die dan doorgevoerd?
2. Ik bel nu oa. met VoAtm (VoDsl) via BBNed. Als ik ga upgraden blijft die mogleijkheid dan bestaan (en krijg ik geen extra kosten, ik heb nl geen kpn meer en nu heb ik een toeslag voor isdn-2?
3. Sja (is eigenlijk geen vraag, maar constatering) ik ga van 39,95 dan naar 34,95 pm, dus duurt wel zo'n 1,5 jaar om de upgradekosten van 89,95 terug te verdienen.... (andere upgrade is geen optie zie punt 4)
4. Nu zit ik zo'n 3600 m van de centrale en men is ook wel meerdere malen bij mij geweest. Ik zit ergens op een downloadsnelheid van 340-370 Kb. Zou het waarschijnlijk zijn dat ik hier nog in snelheid op vooruit kan gaan?
1) Nee ze hebben een handtekening van je nodig, staat me bij dat je een pdf krijgt en die uit moet prinen
2) Dat blijft zoals het is
4) Denk dat je niet veel meer zult halen dan dat je nu doet.

Reg. datum: 04 november 2007

Hallo,
ik maak nu gebruik van een Tweak ADSL verbinding over BBNed (TweakDSLB8-10).
Ik wil graag het telefoon abonnement "TweakPhone Gratis" gaan gebruiken.

De helpdesk van TweakDSL gaf aan dat ik dat aan kan vragen d.m.v. een briefje naar hen.
In het begin van dit topic staat dat zo een abo maar 1 jaar gratis is.
Dit kan ik in de "voorwaarden" niet terug vinden. Bestaan er nog ergens "kleine lettertjes" waar dit officieel te lezen is?

Ik wil graag mijn huidige analoge abonnement van KPN houden, en een nieuw nummer van Tweak erbij krijgen. Dit zou geen probleem zijn.
Ik wil graag heel zeker weten dat mijn huidige abonnement niet door Tweak of KPN afgesloten gaat worden. Kan iemand hier ervaringen over plaatsen?

Ik gebruik nu de Copperjet Modem die ik van TweakDSL heb ontvangen. Daar zitten ook twee "phone"-aansluitingen op. Kan ik daar een gewone analoge telefoon op aansluiten? Of moet hier een speciaal (SIP? of VOIP?) toestel op worden aangesloten?

Groet,
/ober

PS.
Sorry voor de dubbele posting, ik zie nu pas dit ik dit in eerste instantie "fout" heb gepost.

toet

quote:
Sleejuhr schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:37:
[...]
1) (...) staat me bij dat je een pdf krijgt en die uit moet prinen
Dat klopt. Je krijgt een PDF ter download, welke je moet uitprinten, ondertekenen en opsturen.
Hans favoriete radiostation

quote:
ober schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:39:
Hallo,
ik maak nu gebruik van een Tweak ADSL verbinding over BBNed (TweakDSLB8-10).
Ik wil graag het telefoon abonnement "TweakPhone Gratis" gaan gebruiken.

De helpdesk van TweakDSL gaf aan dat ik dat aan kan vragen d.m.v. een briefje naar hen.
In het begin van dit topic staat dat zo een abo maar 1 jaar gratis is.
Dit kan ik in de "voorwaarden" niet terug vinden. Bestaan er nog ergens "kleine lettertjes" waar dit officieel te lezen is?

Ik wil graag mijn huidige analoge abonnement van KPN houden, en een nieuw nummer van Tweak erbij krijgen. Dit zou geen probleem zijn.
Ik wil graag heel zeker weten dat mijn huidige abonnement niet door Tweak of KPN afgesloten gaat worden. Kan iemand hier ervaringen over plaatsen?

Ik gebruik nu de Copperjet Modem die ik van TweakDSL heb ontvangen. Daar zitten ook twee "phone"-aansluitingen op. Kan ik daar een gewone analoge telefoon op aansluiten? Of moet hier een speciaal (SIP? of VOIP?) toestel op worden aangesloten?

Groet,
/ober

PS.
Sorry voor de dubbele posting, ik zie nu pas dit ik dit in eerste instantie "fout" heb gepost.
Ik heb er zelf ook voor gekozen om KPN (belbudget) te behouden. Kost niets meer dan opzeggen, maar levert wel een backuplijn op. Zolang jij er maar op let niets te laten porteren kan het niet fout gaan. Verder heb ik trouwens ook zo'n "Artech AX521 2 line switch" bij, om KPN en voip automatisch te kunnen laten switchen.

Ja, je kunt op zo'n CopperJet modem een standaard analoge telefoon aansluiten. Ik heb trouwens zelf voor zo'n Zyxel modem gekozen, die schijnt stabieler te zijn, en heeft ook een 4 poort switch en draadloos (totaal 40 euro meerprijs).

Ik weet trouwens niets van "het eerste jaar gratis". Ik betaal alleen de (goedkope) beltikken, geen vaste abonnementskosten (behalve dan die 10 euro voor KPN belbudget). Zover ik weet blijft dat gewoon zo. In elk geval voor het "verduiveld aanbod" waar ik gebruik van maak.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws