Reg. datum: 27 oktober 2004
Hoe hoog c.q. laag traint je modem in?? En heb je een kort kabeltje gebruikt vanaf je isra-punt naar je modem toe??quote:
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 51 52 53 54 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Hoe hoog c.q. laag traint je modem in?? En heb je een kort kabeltje gebruikt vanaf je isra-punt naar je modem toe??quote:JaFFoG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:24:
Mede-tweakers, ik heb voor jullie de volgende vraag.
Sedert november 2007 heb ik een 16-24 Mbit verbinding bij TweakDSL op het BBned-netwerk. Mijn minimale snelheid binnen dit abonnement zit m.i. dus op 16 Mbps.
Echter komt mijn maximale snelheid nooit boven de 9 Mbps uit (1,12 MB/s). Dat is net iets meer dan de helft. De afstand tot de centrale is ongeveer 1 km dus dat zou niet zo gek veel uit moeten maken. Zou de kwaliteit van het koper zo dramatisch zijn dat ik maar van de helft van mijn minimale snelheid gebruik kan maken?
Heb ze nog niet gebeld in de hoop hier een verklaring te kunnen vinden (scheelt weer in de kosten).
Zit zelf ruim 2km van centrale af (hoezo wijkcentralequote:lex333 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:36:
[...]Hoe hoog c.q. laag traint je modem in?? En heb je een kort kabeltje gebruikt vanaf je isra-punt naar je modem toe??
tweaktubbie wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:35 (10%)
Wrong, het is more or the less een wide-open abbo en door je lijnafstand of brak aansluiten haal je het niet. Zie het meer als een 'in deze marge ligt je maximale snelheid'..quote:JaFFoG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:24:
Sedert november 2007 heb ik een 16-24 Mbit verbinding bij TweakDSL op het BBned-netwerk. Mijn minimale snelheid binnen dit abonnement zit m.i. dus op 16 Mbps.
Da's knap, ik sync 9,2mbit en haal dat niet hoor..quote:Echter komt mijn maximale snelheid nooit boven de 9 Mbps uit (1,12 MB/s)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat werken er een amateurs bij Tweak. Heb al tig keer contact gehad met de helpdesk over en een modem waarvan de webinterface na 1 dag operationeel te zijn dood is (http://webinterface doet het na 1 dag niet meer, reboot lost het op (voor 1 dag)) en een lijn die raar doet. Op zich blijft hij wel werken (meestal), althans ik kan internetten. Het probleem is dat het inkomend verkeer niet meer werkt (mail, website, etc).quote:DoctorV64 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:48:
Bij mij is het nog leuker, ik had last van dsl signaal dat haperde/steeds uitviel op 22 april jl. Ik mailde dus dinsdag naar de helpdesk.
Krijg 2 mailtjes in totaal en wat doen die flippo's? Zetten mijn 4mbit lijn om in een 2 mbit omdat de lijn klappert zeggen ze. Ik heb de afgelopen 7 maanden nergens last van gehad. Bij de start ging het ook al fout en toen ben ik van 8 naar 4 mbit gegaan omdat de lijn niet goed was/te ver van centrale blabla. Daar kon ik nog wel wat mee qua gevoel omdat ik eerst ook maar 4 mbit max had via adsl over isdn. Nu heb ik het idee ze doen maar gewoon weer de boel terugzetten op een langzamere profiel dan is het wel goed.
Maar nu (ze hebben het uitgezet bij BBned, bla bla ticket loopt nog) hoor ik niks meer van ze nadat ik woensdag gebeld had. Ik baal als een stekker dat ik nu maar 2 mbit heb. Het kan niet zo zijn dat opeens het slechter wordt (je kan altijd wel wat verzinnen qua invloeden bv werkzaamheden in de grond etc). Het is lekker makkelijk om te zeggen van ow BBned is er mee bezig en ik hoor vervolgens niets meer en heb maar 2 mbit down. Modem al een aantal keer aan- en uitgezet maar helaas pindakaas. Ik baal hier behoorlijk van. Ja ik weet dat de kleine letters wijzen op snelheid is afhankelijk van koper/afstand, toch vind ik dit ondermaats qua afhandelen. Begin nu wel spijt te krijgen dat ik een 2 jarig abo heb afgesloten die loopt tot sep 2009.
Zo dit moest ik even kwijt.
Helmer.hzNET | Blog.hzNET *new* | Mobiel.hzNET | Help me mee!!
Vreemd genoeg gebeurt dat wel. Op veel plekken in Nederland ligt een kabelsoort die papier-parafine heet, en dat is het precies. Een mantel van staal en lood, met getwiste paren, geisoleerd met papier, en gedrenkt in parafine. In 1995 is er in je straat gegraven, en de aannemer in kwestie heeft de kabel te hard geraakt, en is met de punt van z'n schep tussen de staaldraden geschoten en heeft de loodmantel doorboort. Nu, bijna vijftien jaar later, is er een paar liter parafine uit de kabel gelekt, en de plek daarvan wordt ingenomen door grondwater. Gewone telefonie is probleemloos mogelijk, maar de hoog-frequent eigenschappen van de kabel zijn zo slecht dat DSL er last van heeft.quote:DoctorV64 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:48:
Het kan niet zo zijn dat opeens het slechter wordt
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Laat me raden, ZyXEL modem? Dat webinterface probleem is bekend en met een nieuwe firmware opgelost. Weet alleen zo 1-2-3 niet welke versie je dan precies moet hebben, maar ik heb het probleem destijds ook gehad en na een firmware flash was het probleem verholpen.quote:TheVMaster schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:32:
[...]
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat werken er een amateurs bij Tweak. Heb al tig keer contact gehad met de helpdesk over en een modem waarvan de webinterface na 1 dag operationeel te zijn dood is (http://webinterface doet het na 1 dag niet meer, reboot lost het op (voor 1 dag)) en een lijn die raar doet. Op zich blijft hij wel werken (meestal), althans ik kan internetten. Het probleem is dat het inkomend verkeer niet meer werkt (mail, website, etc).
[..]
Systeemspecs: Klik hier!
its me scrooge!!
De grap is dat er geen nieuwe firmware voor mijn modem is. Althans volgens de website van tweak (en van Zyxel) niet...'k zal toch eens een IRC programma installeren dan..hehe....quote:Wildfire schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:52:
[...]
Laat me raden, ZyXEL modem? Dat webinterface probleem is bekend en met een nieuwe firmware opgelost. Weet alleen zo 1-2-3 niet welke versie je dan precies moet hebben, maar ik heb het probleem destijds ook gehad en na een firmware flash was het probleem verholpen.
Kom anders op irc.tweakers.net eens langs in #tweakdsl, daar zitten wel wat mensen die je specifieker kunnen helpen hiermee.
TheVMaster wijzigde dit bericht 26-04-2008 11:59 (4%)
Helmer.hzNET | Blog.hzNET *new* | Mobiel.hzNET | Help me mee!!
Bij het versturen via de SMTP-server bedoel je? Had ik sinds gisteren ook. Gewoon alles uitzetten qua usernames/authenticatie en het werkt weer.quote:phoenix1962 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:27:
Zijn er mail problemen bij Tweak ? krijg steeds wachtwoord error en weet zeker dat die goed is
Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
idd dat helpt , terwijl het altijd gewoon gewerkt heeftquote:Gizz schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:02:
[...]
Bij het versturen via de SMTP-server bedoel je? Had ik sinds gisteren ook. Gewoon alles uitzetten qua usernames/authenticatie en het werkt weer.
its me scrooge!!
tweaktubbie wijzigde dit bericht 26-04-2008 20:10 (61%)
1.5MB/s klinkt wel redelijk. Een optimistisch modem traint hoger in met minder signal-to-noise marge. Daardoor treden er meer fouten op tijdens het dataverkeer, waardoor je effectief nog minder overhoudt dan de /10-factor die je standaard hebt (17 Mbit => 1.7MB). Zou je in een advanced menuutje van je modem moeten kunnen zien (CRC errors).quote:R Kuipers schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:21:
Ik heb sinds kort een nieuw abbo icm een Zyxel 2602HW-D1A modem. De lijn trimt af op 17Mbit, maar ik haal via lan niet meer dan 1,5 MB/s, en via wlan 800kB/s. Volgens mij is het een cpu usage probleem; die staat tijdens het downloaden continue op 100%. Ik heb de meest recente firmware. Hebben meer mensen dit probleem?
Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.
Over 1,5 MB/s hoor je me niet klagen, maar via vlan 800 kB vind ik toch echt weinig.quote:brama schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:19:
[...]
1.5MB/s klinkt wel redelijk. Een optimistisch modem traint hoger in met minder signal-to-noise marge. Daardoor treden er meer fouten op tijdens het dataverkeer, waardoor je effectief nog minder overhoudt dan de /10-factor die je standaard hebt (17 Mbit => 1.7MB). Zou je in een advanced menuutje van je modem moeten kunnen zien (CRC errors).
Mijn modem traint in op 20Mbit (asus noggeswattes), maar ik haal ook effectief net 1.5MB/s. In mijn geval verdenk ik wel het modem, maar heb het nog niet geprobeerd door het bijv. als bridge in te stellen en mijn linuxbak het routeerwerk te laten doen. Reden dat ik dat denk is dat ik veel bittorrent gebruik, en er standaard dus vele, vele connecties tegeljkertijd openstaan. Daar kan die router niet zo best tegen.
doet ie hier op 12,5MB ook , altijd rond de 97% belastquote:R Kuipers schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:21:
Ik heb sinds kort een nieuw abbo icm een Zyxel 2602HW-D1A modem. De lijn trimt af op 17Mbit, maar ik haal via lan niet meer dan 1,5 MB/s, en via wlan 800kB/s. Volgens mij is het een cpu usage probleem; die staat tijdens het downloaden continue op 100%. Ik heb de meest recente firmware. Hebben meer mensen dit probleem?
its me scrooge!!
BBned en Tiscali gebruiken andere hardware. Het is best mogelijk dat de combinatie van jou modem en de Tiscali hardware niet optimaal is, en daardoor lagere snelheden veroorzaakt.quote:aussie_ schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:04:
Op 4-4 ben ik van een Tweakdsl 10/1 Bbned abbo overgegaan naar een 10 for 2, 12-24 Mbit Tweakdsl -Tiscali abonnement.
Mijn verbinding is nu ge-capped op 8 Mbit (ADSL2). Vanaf 4-4 heb ik 2-maal maal gebeld (geklaagd) met de Tweakdsl-helpdesk en een mail gestuurd mbt de te lage snelheid. Volgens Tiscali is geen hogere snelheid mogelijk, werd gezegd ??, zeer vreemd, want ik heb een aantal jaren een zeer stabiele 10/1 BBned verbinding gehad (altijd online en altijd strak 10 Mbit download).
Gezien mijn (goede) ervaringen met Tweakdsl (10/1 BBned) heb ik een nieuwe 12-24 Mbit abbo voor 2 jaar afgesloten. Volgens de postcode check van Tweakdsl was een12-24 Mbit mogelijk. Ik heb toen ook getwijfeld om een Telfort 20 Mbit abbo te nemen, Telfort-Tiscali postcode check gaf 12 Mbit aan.
Uitgaande van mijn lijn gegevens, attenuation downstream 33 db en noise margin downstream 9 db, moet een 12 – 14 Mbit verbinding mogelijk zijn.
Op 15-4 een bericht van Tweakdsl Helpdesk, “ik heb een onderzoek voor u ingeschoten u krijgt nog bericht van ons”.
Ik ga er vanuit dat eea op korte termijn wordt opgelost, zo niet, dan zal ik mijn rechtsbijstand verzekering moeten vragen om mijn contract bij Tweakdsl te beëindigen.
DSL Line Tweakdsl – Tiscali
http://www.myimghost.com/images/ok865ys9zawqnukwch9l.jpg
Line Status Tweakdsl – Tiscali
http://www.myimghost.com/images/q9s7tdl4phum088cks3.jpg
Tweakdsl – 10/1 BBNed News download
http://www.myimghost.com/images/1mo4k7e5jg0lcg3lmha.jpg
Tweakdsl – 12/24 Tiscali News download, ge-capped op 8 Mbit
http://www.myimghost.com/images/swdfvunhtaz0y4i2w8w3.jpg
Wordt vervolgd..........
Its so hot today here in New York City, that the hookers in Times Square are offering to blow ON you!
Ik zit nu op 1,2 MB/s over wlan; door alles mbt bandbreedte management uit te zetten. Logging staat ook al volledig uit.quote:phoenix1962 schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:29:
[...]
doet ie hier op 12,5MB ook , altijd rond de 97% belast
ding draait wel zeer stabiel moet ik zeggen
Wlan donwload ook gewoon op maximale snelheid
Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 51 52 53 54 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea