Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
4tune schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:02:
[...]

Heb je het sip server adres e.d al veranderd naar sip.tweakphone.nl. Wordt nergens vermeld maar stond bij mijn D1A (ook) verkeerd.
Als je de site op tweakdsl naar support was gegaan stond dat je sip.tweakphone.nl moet invullen.

Kijk maar op deze link: http://www.tweakdsl.nl/?page=support/modem/zyxel/2602_voip

Heb net ook even gekeken in me configuratie van me modem, maar je hebt gelijk er staat inderdaad een verkeerde link in: sip.telefoniedienst.nl inplaatst van sip.tweakphone.nl

Hier de configuratie hoe die in het modem staat.

Active SIP Account
Number : 31
SIP Local Port (1025-65535) : 5060
SIP Server Address : sip.telefoniedienst.nl
SIP Server Port (1-65535) : 5060
REGISTER Server Address : sip.telefoniedienst.nl
REGISTER Server Port (1-65535) : 5060
SIP Service Domain : tel.telefoniedienst.nl
Send Caller ID staat aangevinkt

quote:
VoIP kan alleen op modems ingesteld worden als deze in routermode staan.
:/

Ik heb heel bewust het ding in bridgemode staan, wat een onzin :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Le Mans LMP2 winner 2008

Hoe kan het zijn dat ik bij het begin van mijn contract (juni 2006) een downloadsnelheid haalde van 2,2MB/s, vorig jaar was deze gedaald naar 1,7MB/s en sinds een paar weken is de snelheid weer iets gestegen naar 1,9MB/s.

http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/tweakdsl.jpg

Bovenstaande snelheid schommelt wel, maar de snelheden van de afgelopen maanden (1,7MB/s en 1,9MB/s) zijn vrij stabiel met een strakke lijn. Word ik gecapped ofzo ? Ik heb een 24mbit aansluiting.
Ik haal ook geen 24mbit op mijn lijn. Is niet erg, ben tevreden met mijn 19mbit :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Arno schreef op woensdag 02 april 2008 @ 06:58:
[...]
:/

Ik heb heel bewust het ding in bridgemode staan, wat een onzin :/
Dat is geen onzin, dat is logisch lijkt me :)

Je krijgt 1 IP-adres van Tweak en die gebruik je al voor je pc. Welk adres blijft er dan over voor je VoIP-verbinding? Juist, geen. Daarom heb je iets nodig dat gaat routen.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Reg. datum: 30 januari 2000

Nou, ik heb weer een vast ip... mijn mac adres was verkeerd ingevoerd.
Het was dus zo opgelost, maar gewoon slecht afgehandeld. Dit had vorige week ook meteen opgelost kunnen worden.

Waar het uberhaupt fout gegaan is is ook onduidelijk btw.

P5ycho wijzigde dit bericht 02-04-2008 13:07 (14%)

Jesus saves, Buddha does incremental backups.

Zijn er meer mensen die nog geen internet hebben, of beter gezegd, geen ip krijgen op hun modem, terwijl er wel dsl prik op staat? (Hij trained gewoon in namelijk).

Ik heb sinds maandag (toen er schijnbaar een mega-migratie is begonnen van bb naar tisc?) namelijk geen internet meer via tweak, begin het ondertussen goed zat te worden.

Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Arno schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:54:
Ik haal ook geen 24mbit op mijn lijn. Is niet erg, ben tevreden met mijn 19mbit :)
Ik ben verder ook tevreden over de snelheid, alleen vind ik het verdacht dat ik namelijk wel voorheen ruim sneller was. Als ik die snelheid nooit had gehaald, was ik ook zeker niet gaan zeuren, maar ik weet dat het toen wel kon en nu is de snelheid ineens gedaald met 300KB/s.
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
Smarron schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:16:
[...]
Ik ben verder ook tevreden over de snelheid, alleen vind ik het verdacht dat ik namelijk wel voorheen ruim sneller was. Als ik die snelheid nooit had gehaald, was ik ook zeker niet gaan zeuren, maar ik weet dat het toen wel kon en nu is de snelheid ineens gedaald met 300KB/s.
tsjah, dat kan aan vanalles en nogwat liggen. waaronder ook een hoop dingen die niet te beinvloeden zijn.
vergeet niet dat we een tijdje terug nog maar 8KB over zo'n lijntje konden sturen...

Jesus saves, Buddha does incremental backups.

Reg. datum: 14 september 2005

Ik heb sinds een paar dagen mijn telefoonlijn via VOIP van tweak lopen.
Behalve dat het wachtwoord in de brief schijnbaar niet het zelfde was als wat er bij Tweak was ingesteld verliep het instellen voorspoedig.
Om te testen heb ik mijn KPN lijn doorgeschakeld naar de Tweak lijn en tot nu toe werkt geheel zonder storingen.
Inkomend en uitgaand heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden.
Het doorschakelen kost mij wel wat extra geld, maar om te weten te komen of de lijn stabiel is wil ik dit 1 a 2 weken zo laten.
Mijn bedoeling is om de KPN lijn zo vlug mogelijk de deur uit te doen, maar is dit verstandig?
Zijn er mensen die veel problemen hebben met VOIP van Tweak??

Kan iemand mij misschien iets meer vertellen, sinds zondagavond valt er continu de internet activity weg. Om dan na enkele minuten weer aanwezig te zijn, maar dit blijft maar doorgaan. Tot nu toe heb ik sinds zondagavond geen uur aaneengesloten internet gehad. Ik heb niks aan mijn configuraties verandert, en het heeft 1,5 jaar perfect gelopen. Ik ben zlefs een nieuwe modem gaan halen zelfde type als wat ik in gebruik had (sweex misschien goekoop maar wel lekker handig) maar ook met de nieuwe modem zelfde probleem.
Ik kan pingen naar modem etc. alle bekabeling losgehaald en op nieuw aangesloten, heb meerdere pc, s aangesloten en allemaal hetzelfde probleem dus geen netwerkkaart probleem denk ik.
Ook op de modem zie je dat adsl lichtje constant brand, dan knippert, dan weer niks doet. Heb ook telefoonlijn getest maar die doet het wel. Na contact met helpdesk ook de splitter er tussen uit gehaald maar ook dat werkt niet. Vreemde is soms is de storing 10 min, en dan weer 10 sec, ik zelf vermoed dat er werkzaamheden zijn of een storing, maar volgens tweak niet.
DSL Status: SHOWTIME.L0 ADSL2+
Upstream Speed: 1021 kbps (Fast)
Downstream Speed: 11806 kbps (Fast)

ook de waardes vd downstream zie ik regelmatig veranderen tusse 5000 en 15000 ( in inlogscherm router)
Ik weet het ff nie meer.

Iemand een sugestie?

jackalll wijzigde dit bericht 02-04-2008 17:47 (8%)

quote:
jackalll schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:38:
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen, sinds zondagavond valt er continu de internet activity weg. Om dan na enkele minuten weer aanwezig te zijn, maar dit blijft maar doorgaan. Tot nu toe heb ik sinds zondagavond geen uur aaneengesloten internet gehad. Ik heb niks aan mijn configuraties verandert, en het heeft 1,5 jaar perfect gelopen. Ik ben zlefs een nieuwe modem gaan halen zelfde type als wat ik in gebruik had (sweex misschien goekoop maar wel lekker handig) maar ook met de nieuwe modem zelfde probleem.
Ik kan pingen naar modem etc. alle bekabeling losgehaald en op nieuw aangesloten, heb meerdere pc, s aangesloten en allemaal hetzelfde probleem dus geen netwerkkaart probleem denk ik.
Ook op de modem zie je dat adsl lichtje constant brand, dan knippert, dan weer niks doet. Heb ook telefoonlijn getest maar die doet het wel. Na contact met helpdesk ook de splitter er tussen uit gehaald maar ook dat werkt niet. Vreemde is soms is de storing 10 min, en dan weer 10 sec, ik zelf vermoed dat er werkzaamheden zijn of een storing, maar volgens tweak niet.
DSL Status: SHOWTIME.L0 ADSL2+
Upstream Speed: 1021 kbps (Fast)
Downstream Speed: 11806 kbps (Fast)

ook de waardes vd downstream zie ik regelmatig veranderen tusse 5000 en 15000 ( in inlogscherm router)
Ik weet het ff nie meer.

Iemand een sugestie?
Overspraak op de telefoonlijn misschien? Had ook altijd stabiele verbinding ( 10 mb), door overspraak op de lijn teruggezet naar 4 mb. Getest door Baas.

johan007

Als je nog een goede modem zoekt (voor weinig!)

http://www.webhostingtalk...spotprijs.html#post955698
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Type Quantity Price per modem
Zyxel 2602H ISDN 58 ¤ 19.00
Zyxel 2602H PSTN 190 ¤ 19.00
Zyxel 650H ISDN 73 ¤ 14.00
Zyxel 650H PSTN 291 ¤ 14.00
Alcatel ST 510 ISDN 382 ¤ 9.00
Alcatel ST 510 PSTN 141 ¤ 9.00

Total 1135 x

Tarieven zijn excl. 19 BTW

[specs] E6600 @ 3,2 Ghz, 2 x 1 GB (PC6400), 7900GTO @ 700/1500 [Gameservers]

(Overspraak op de telefoonlijn misschien? Had ook altijd stabiele verbinding ( 10 mb), door overspraak op de lijn teruggezet naar 4 mb. Getest door Baas.)

bedankt voor je antwoord johan, ik weeet alleen niet wat dat inhoud overspraak, me lijn is gewoon van kpn niet in combinatie met tweakpfone. En als intnet wegvalt en modem lampjes ff nie branden, werkt wel me telefoonlijn nog. Ook lijkt het in de avond iets stabieler, de uitval is er wel maar een stuk minder dan vanmiddag.

Ook bedankt wat betreft de modems, ik zal eens kijken gaan voor een zyxel morgen, maar ik heb zo mijn twijfels omdat me sweex het altijd deed zonder problemen, en me nieuwe sweex gister gehaald heeft het zelfde.

Mijn upgrade van afgelopen maandag van een T3 naar een T12-24 is zonder enig probleem verlopen, alleen trained mijn lijn maar op 13 a 14 mbit in. Dit is reeds gemeld aan de helpdesk en zij gaan een lijnmeting laten uitvoeren aangezien mijn buren via andere providers wel 18-20mbit halen.
Dus maar ff afwachten wat daar uit komt, de download gaat wel strak met 1,33mb/s.

Vader van Tobias \o/ GoT-Papa clublid

Even m''n ervaring delen.

Ik heb sinds vorige week ook een 12/24 adsl verbinding van Tweak. Helaas krijg is bij verre na niet de snelheid die ik mag verwachten.
Trainen van het modem begon met ongeveer 6,5 Mbit en eindigde na 2 uur op een stabiele 1,5 tot 3,5 Mbit. Later in de week werd het punt waar het trainen begon steeds lager. Gsteren was dit ongeveer 5 Mbit. Natuurlijk heb ik dit bij de helpdesk gemeldt en zij hebben dit probleem doorgezet naar Tiscali.
Vandaag is een KPN monteur bezig geweest en langs geweest om het een en ander te controleren en aan te passen. Gemeten werdt een theoretische downlink snelheid van 6,7 Mbit, maar vanwege te hoge FEC errors komt een betrouwbare verbinding pas tot stand bij 4,5 Mbit.
Volgens zijn meting zou ik ruim 4 km van de centrale af zitten, terwijl alle ADSL sites (bbnet e.d.) melden dat ik 2186 meter er vanaf zou zitten. Met map24 nog eens hemelsbreed nagemeten en kom dan inderdaad in de buurt van de 2100 meter.
Als ik nu via Google maps check wat de afstand naar de centrale bij benadering is, kom ik op 2,8 km over met de auto gereden. Lijkt me sterk dat die telefoonlijn kriskras door alle wijken loopt, ander kom je niet aan die 4 km. Misschien dat er nog een stuk kabel op een haspel zit ?? :)
Die 4 km zou een valide reden kunnen zijn waarom m'n verbinding zo laag uitkomt, daarnaast zit ik nog op een ISDN verbinding en ligt er nog "oud" koper in de grond (de koperen draden zijn nog in vet-papier omhuld).

De KPN meneer heeft zijn resultaat bij Tiscali terug gemeld. Tiscali was gelukkig niet accoord met het resultaat en wil een tweede onderzoek ( Duo ??) gaan starten. Daar wordt ik binnenkort voor gebeld.
Al met al ben ik :'( en verwacht eigenlijk weinig verbetering in de toekomst.
Digitale televisie via de telefoonlijn kan ik ( en mijn hele wijk) dus wel vergeten :(

U.N.C.L.E.
Reg. datum: 03 augustus 2001

Eeehhmmm.... bestaat Tiscali eigenlijk nog wel ?? Of al ingelijfd bij KPN ?

OgWok wijzigde dit bericht 03-04-2008 19:17 (20%)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid

ik krijg sinds enige dagen de volgende melding
quote:
Taak michael - tweakdsl - Verzenden... rapporteet fout (0x800CCC0F):
De Verbinding met de server in onderbroken. Als Het probleem blijft bestaan, neemt u contact op metde serverbeheerder of internet provider (ISP).
vreemde: als ik iets probeer te mailen via dutch2005 at omg-gaming . com, kan ik wel mailen (via de smtp van me hoster)

Wil ik mailen via tweakzelf, krijg ik dus bovenstaande melding...
quote:
OgWok schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:16:
Eeehhmmm.... bestaat Tiscali eigenlijk nog wel ?? Of al ingelijfd bij KPN ?
BaByXL -> Tiscali -> Telfort (telfort is budget shizzle van KPN), netwerk van BaByXL wordt nog wel gewoon ingezet door KPN

www.rijschool-him.nl

Ik dus ook precies hetzelfde. Zal morgen maar weer eens ff bellen.
quote:
taz3d_nl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:22:
Heb een paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar tweakdsl om mijn B10 abbonement te upgraden naar een 12-24mbit lijntje incl voip.
Heb nu een formulier thuis gekregen waar je alleen kan kiezen dat je per maand betaald ( 39,95 euro ) en dus niet het betalen in 4 termijnen.
Beetje raar, het lijkt wel of ze uit gaan dat ik een nieuwe klant ben ofzo.
Is dit een standaard formulier die ik gekregen heb of hebben ze gewoon de verkeerde gestuurd ?

Core 2 Duo E8400 | Asus P5E | 4096Mb DDR2, 800 | Asus EN9600GT | WD raptor 74 en 150GB | Samsung T166 500GB | Plextor PX-760SA | Samsung DVD speler | SB X-Fi Elite Pro | Canon PIXMA MP800 | Philips 180P2B TFT | Linksys WRT150N | Zyxel 2602H

Hans favoriete radiostation

quote:
Theo50 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:55:
Ik heb sinds een paar dagen mijn telefoonlijn via VOIP van tweak lopen.
Behalve dat het wachtwoord in de brief schijnbaar niet het zelfde was als wat er bij Tweak was ingesteld verliep het instellen voorspoedig.
Om te testen heb ik mijn KPN lijn doorgeschakeld naar de Tweak lijn en tot nu toe werkt geheel zonder storingen.
Inkomend en uitgaand heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden.
Het doorschakelen kost mij wel wat extra geld, maar om te weten te komen of de lijn stabiel is wil ik dit 1 a 2 weken zo laten.
Mijn bedoeling is om de KPN lijn zo vlug mogelijk de deur uit te doen, maar is dit verstandig?
Zijn er mensen die veel problemen hebben met VOIP van Tweak??
Storingen met voip heb ik alleen in het begin wel eens gehad, maar nu de laatste tijd niet meer eigenlijk. Toch heb ik ervoor gekozen KPN bel-budget voor 5 cent per maand meerprijs t.o.v. kaal koper te behouden. Ook omdat ik heel soms wel eens een 56K modem aansluit, dat werkt niet via voip. En dat ik zeker wil weten dat ik altijd berijkbaar via mijn KPN nummer, ook als mijn modem of internet eens niet werkt. Doorschakelen heb ik nooit gedaan. Daar heb ik zo'n kastje voor. Die schakelt vanzelf door naar de bellende lijn (KPN of VOIP), terwijl uitgaand vanzelf via VOIP gaat (tenzij ik #0 voor het nummer druk).

cjdijk wijzigde dit bericht 04-04-2008 06:47 (4%)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
LithoMan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:22:
Ik dus ook precies hetzelfde. Zal morgen maar weer eens ff bellen.

[...]
Idem hier. Ik had eerst via e-mail contact met de helpdesk en kreeg de aanbieding over te stappen naar het huidige 24/1 voor 500 / 2 jr abonnement. Kreeg net als jij een formulier waar dat niet op stond.
Ik heb e.e.a. maar doorgestreept en verbeterd en de mail van de helpdesk met de aanbieding meegestuurd.

Ik heb inmiddels mijn 2e standaard e-mail (oplevering op 29-4 a.s.) binnen en een dag na de 2e e-mail ook het modem pakket.

Nu nog even opletten of de financiële afhandeling correct gaat. Zal vast wel.

Reg. datum: 14 september 2005

quote:
cjdijk schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 06:45:
[...]

Storingen met voip heb ik alleen in het begin wel eens gehad, maar nu de laatste tijd niet meer eigenlijk. Toch heb ik ervoor gekozen KPN bel-budget voor 5 cent per maand meerprijs t.o.v. kaal koper te behouden. Ook omdat ik heel soms wel eens een 56K modem aansluit, dat werkt niet via voip. En dat ik zeker wil weten dat ik altijd berijkbaar via mijn KPN nummer, ook als mijn modem of internet eens niet werkt. Doorschakelen heb ik nooit gedaan. Daar heb ik zo'n kastje voor. Die schakelt vanzelf door naar de bellende lijn (KPN of VOIP), terwijl uitgaand vanzelf via VOIP gaat (tenzij ik #0 voor het nummer druk).
Als het inderdaad een centen kwestie was om een Bel-Butget te behouden zou ik het eigenlijk ook wel willen, maar met het abonnement dat ik nu bij Tweak krijg nemen zij de kosten voor kaalkoper over als ik mijn KPN abonnement opzeg.
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/subscriptions

Hans favoriete radiostation

quote:
Theo50 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:04:
[...]

Als het inderdaad een centen kwestie was om een Bel-Butget te behouden zou ik het eigenlijk ook wel willen, maar met het abonnement dat ik nu bij Tweak krijg nemen zij de kosten voor kaalkoper over als ik mijn KPN abonnement opzeg.
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/subscriptions
Waar zie jij staan dat Tweak de kosten voor het kaalkoper overneemt? Ik zie alleen iets over de kwaliteit van het koper, met betrekking tot de snelheid. Volgens mij zijn het alleen de providers die van KPN zijn, die de kosten voor kaal koper voor hun rekening nemen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Ik kan me wel herinneren dat ik dat ook ergens heb zien staan op de TweakDSL website.

Jeremy Clarkson

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws