Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
koffiedrinker schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:26:
Welke zekerheden heb je als er onverhoopt iets mis gaat bij Tweak? Volgens mij is het dan einde geld, of is Tweak (dus Cambrium) solide genoeg?
Het lijkt me dat Tweak wel enige zolide basis heeft, ik ken het al jaren, en ik verwacht (uhh, hoop ;) ) dat het nog jaren bestaat. Als Tweak zou wegvallen dan ben ik namelijk genoodzaakt om mezelf bij een "domme consumenten ISP" aan te sluiten. Daar heb ik geen behoefte aan. ;)

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

An every day Gentoo user

quote:
KingOfDos schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:01:
[...]

Het lijkt me dat Tweak wel enige zolide basis heeft, ik ken het al jaren, en ik verwacht (uhh, hoop ;) ) dat het nog jaren bestaat. Als Tweak zou wegvallen dan ben ik namelijk genoodzaakt om mezelf bij een "domme consumenten ISP" aan te sluiten. Daar heb ik geen behoefte aan. ;)
Dat hoop ik ook, want anders ga ik er geen geld insteken in de vorm van een nieuw contract. Maar toch het gaat toch niet om weining geld :P

Koffie werkt echt!

Binnenkort krijg ik een nieuwe aansluiting van 50/50 mb.(glasvezel) .Helaas (nog) niet via Tweak.
Nou vraag ik mij af als ik een abo neem op de newsserver of die snelheid van 20 mb zo blijft, of dat ik die op mijn snelheid van 50 mb kan binnenhalen.
Misschien een domme vraag maar ben toch nieuwsgierig.

Iemand een antwoord?

johan007

Mmmmike the TV

Ik denk dat het meestal max 20mbit is. Dus dan zou je 2 abonnementen moeten nemen voor 40mbit of 3 abonnementen voor je volledige snelheid. (en een downloader die kan wisselen tussen de abonnementen)

Kixtart wijzigde dit bericht 26-10-2007 09:54 (17%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mn zyxel modem (veel uitval, resetten noodzakelijk etc).

Nu heb ik nog een oude speedtouch 516 liggen, die heb ik geplugd en die krijg ik op zich wel aan de praat, echter alleen in bridged mode (vpi/vci 0/35).

Dan heb ik dus geen intern netwerk meer én ik heb een vast IP, dus dat is niet handig.

Is het mogelijk om een 516 zo aan te sluiten dat de modem het IP krijgt en mn interne netwerk intact blijft, is het überhaupt mogelijk om deze modem goed te gebruiken met tweakdsl?
Ik weet wel dat bridged inhoudt dat je juist 1op1 een lijn krijgt, maar op een andere manier krijg ik mn speedtouch niet aan de praat (dan moet ik namelijk username/passwd invullen en die heb ik bij tweak niet)

-edit
ik heb al een oplossing gevonden :)
Via de configuratie tool voor de speedtouch kun je wél routed instellen voor BBned/tweakdsl.

marko77 wijzigde dit bericht 26-10-2007 10:14 (8%)

Biertje?

quote:
marko77 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:02:
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mn zyxel modem (veel uitval, resetten noodzakelijk etc).

Nu heb ik nog een oude speedtouch 516 liggen, die heb ik geplugd en die krijg ik op zich wel aan de praat, echter alleen in bridged mode (vpi/vci 0/35).

Dan heb ik dus geen intern netwerk meer én ik heb een vast IP, dus dat is niet handig.

Is het mogelijk om een 516 zo aan te sluiten dat de modem het IP krijgt en mn interne netwerk intact blijft, is het überhaupt mogelijk om deze modem goed te gebruiken met tweakdsl?
Ik weet wel dat bridged inhoudt dat je juist 1op1 een lijn krijgt, maar op een andere manier krijg ik mn speedtouch niet aan de praat (dan moet ik namelijk username/passwd invullen en die heb ik bij tweak niet)
Is dat niet te realiseren met de configuratietools die je bij speedtouch kunt downloaden?

Edit: je had het zelf ook al gevonden :)

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Geachte mede-Tweakers

Na vele gesprekken met de helpdesk is dit mijn laatste toevlucht.
Ik heb via Tweak een Tiscali 12-24 verduiveld aanbod afgesloten..mooie prijs en usenetserver!
Nu valt de snelhedi mij ZWAAR tegen. Ik kan nog steeds vergelijken met een 15MB Casema kabel aansluiting.

Afstand tot centrale: ~ 400 meter , Zyxel 2620 modem, ISDN, 50 cm van ISRA punt

Via Nuria, Speedtest etc kom ik niet hoger dan ~ 12MB!! terwijl ik intrain op ~16MB

Wel stabiel en geen errors.

Is dit ' normaal ' op 400m van de centrale, voor een zgn 12-24MB abo kan ik hier nier erg blij van worden ...~ 12mb download

Vandaag een speedtouch 510i aangesloten is wel een adsl modem maar geeft 16db dowstream attn inplaats van 21db met de Zyxel

Helpdesk reageert niet op de uitgebreide mail van een week terug en willen ook de lijn niet laten doormeten!

Wat gaat hier niet goed....please advise

beste tweakers,

ik heb sinds deze week een 12-24 abbo van tweak.
Ik heb het modem van tweak nog niet binnen maar ik had zelf al een Linksys WAG200G modem en heb deze ingestelt.

het modem traind met de volgende gegevens in:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 16124 kbps
Upstream Rate: 1195 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 5 db
Downstream Line Attenuation: 28 db
Upstream Line Attenuation: 6 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db

alleen haal ik op speedtest, bbned testbestand download en de nieuwsgroepen maar 1.05MB/sec
continu ( en dat is ook echt stabiel 1.05mb/sec )
het lijkt erop dt ik ergens gecapped word.

iemand enig idee ?
p.s ik zit +/- 1400 meter van de centrale af.

Hoeveel threads naar de nieuwsserver?

En heb je al eens twee bestanden tegelijk gedownload (test bestanden) vanaf bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ ?

Als je echt niet boven die 1.05MB/s uitkomt lijkt er een cap te zitten ergens, maar kan ook in je TCP/IP stack zitten. Google eens op TCPOptimizer en gebruik die eens op je windows PC voor die netwerk kaart.

En natuurlijk niet via Wireless testen, dat limiteert vanzelf ook natuurlijk.

Lijn is langer dan 1400m, die 28dB (downstream attenuation) delen door 13.8 = 2000m draadlengte ongeveer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

over de weg is het precies 2km naar de centrale, met de webtool zegt hij 1400 meter.
ik test via utp natuurlijk en zo dicht mogelijk bij het ISRA punt.

en ja 8 lijnen naar de newsserver, 4 lijnen geeft precies hetzelfde resultaat.
met 2 bestanden tegelijk haal ik 1.08 mb /sec van de locaties die jij opgaf.

naar mijn berekening moet ik toch de 1.5mb/sec wel kunnen halen.
ik heb hem iets dichter bij het ISRA punt aangesloten nu, en dan traind hij zo in:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 16779 kbps
Upstream Rate: 1215 kbps
Downstream Margin: 6
Upstream Margin: 5 db
Downstream Line Attenuation: 28 db
Upstream Line Attenuation: 6 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 22 db

p.s op beide pc's met xp sp2 precies hetzelfde resultaat

Rotaderp29 wijzigde dit bericht 27-10-2007 14:01 (56%)

2000 meter+ is die snelheid toch echt netjes hoor.

[specs] E6600 @ 3,2 Ghz, 2 x 1 GB (PC6400), 7900GTO @ 700/1500 [Gameservers]

het vreemde is dat het modem op 16455 kbps intraind.
dan zou je toch wat sneller moeten kunnen downloaden.

om precies te zijn haal ik nu +/- de helft van het theoretisch maximum van een 16mbit verbinding waar het modem dus op intraind.

en die lijn is echt maximaal 2000 meter ( gemeten met routenet over de weg )

Rotaderp29 wijzigde dit bericht 27-10-2007 15:08 (28%)

01000010 01101111 01110010

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met hun verbinding? Onze lijn is er vanavond al tot 2 x toe helemaal uit gevallen (zelfs geen ADSL sync meer).

Geen schaap.

De behaalde snelheid klopt niet met de lijnsnelheid nee. Je zou inderdaad een 1.5MB/s a 1.6MB/s moeten kunnen halen als maximale doorvoer snelheid.

En dat je steeds tegen exact 1.05MB/s a 1.08MB/s aanloopt zegt al genoeg natuurlijk.

Upstream niet belast toch? Niet met een torrent of stomme spy/malware ofzo? Kan ook eignelijk niet het probleem zijn, dan zou het meer moeten schommelen.

Misschien is iets gewoon nog niet klaar in het netwerk in de provisioning. Je verbinding was officieel ook nog niet opgeleverd toch? Als het na officiele oplevering nog zo is gelijk ticket aanmelden bij Tweak.

bjck wijzigde dit bericht 27-10-2007 23:18 (22%)

IK heb sinds vandaag een mailtje dat het officieel is opgeleverd, alleen het zyxel modem nog niet binnen, geen rare spyware of andere dingen lopen en die 1.05mb/sec is superstabiel...

echt 1 rechte lijn zonder terugval, ook heb ik TCPoptimizer gedraaid maar dit geeft precies hetzefde resultaat.

ik test volgende week de zyxel nog even, misschien ligt het aan mijn linksys.
me upload behaald wel de maximale snelheid ( 118kb/sec ! )

Het valt mij trouwens wel op dat in de laatste posts van oa Rotaderp29 en mijzelf dutchbird4ever steeds weer die ~ 16779 kbps of 16.400 kbps naar voren komt.

Is dit toeval ..of gewoon ergens een CAP.

heeft met de qualiteit en lengte van de lijn te maken.
de margins staan ook op 5 en op 6 gb...dat is ook het minmale wat je kan hebben.
met minder margin krijg je problemen.

tevens ben ik zeer content met 16400 aangezien ik in een flat woon en 2km van de centrale afzit.
nu alleen nog de volle snelheid kunnen gebruiken.

quote:
Rotaderp29 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:17:
IK heb sinds vandaag een mailtje dat het officieel is opgeleverd, alleen het zyxel modem nog niet binnen, geen rare spyware of andere dingen lopen en die 1.05mb/sec is superstabiel...
Zomaar een stomme vraag, maar weet je zeker dat het tussen je modem en router en tussen je router en je PC 100Mbit/s is? UTP is raar spul en een keer op de verkeerde plek op je UTP staan en je krijgt alleen nog maar 10Mbit/s door je (auto-select) verbinding. Met een beetje latency en de TCP-overhead komt dat op 1.05Mbyte/s uit. :)

quote:
burne schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:37:
[...]

Zomaar een stomme vraag, maar weet je zeker dat het tussen je modem en router en tussen je router en je PC 100Mbit/s is? UTP is raar spul en een keer op de verkeerde plek op je UTP staan en je krijgt alleen nog maar 10Mbit/s door je (auto-select) verbinding. Met een beetje latency en de TCP-overhead komt dat op 1.05Mbyte/s uit. :)
_/-\o_

Die vergeet ik tegenwoordig, maar is een mooie valkuil waar je met gemak in kan stappen nog steeds. Ben blij dat daar iemand aan denkt, is exact 10Mbps inderdaad wat gehaald wordt 8)7

* bjck gaat hem onthouden weer deze fout.

het is echt 100mbit.
op 2 pc's met een andere netwerk controller precies hetzelfde.
tevens zit ik zelf al een jaartje of 10 in de ict dus ben niet bepaald een noob als het goed is :-)

Helpdesk Tweak een mailtje gestuurd maar een standaard antwoord:
De meeste speedtests zijn niet heel erg betrouwbaar. Test u eens de snelheid vanaf ftp.tweakdsl.nl/test en dan het 100mb.bin bestand.
Het kan ook zijn dat de wireless connectie niet een hogere doorvoer heeft of dat de ethernet
verbinding maar op 10mbit werkt.

net even op 100mbit full gezet, precies hetzelfde resultaat.

Rotaderp29 wijzigde dit bericht 28-10-2007 22:05 (6%)

quote:
Rotaderp29 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:02:
tevens zit ik zelf al een jaartje of 10 in de ict dus ben niet bepaald een noob als het goed is :-)
Tja, ondanks meer dan 30 jaar ervaring duurde het toch even voor ik er aan dacht er naar te vragen. En ook Bjck dacht er niet aan het te vragen.

Ervaring zegt dus niet altijd iets.. :+

Eens een Nijl, altijd een Nijl

quote:
Rotaderp29 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:02:
het is echt 100mbit.
op 2 pc's met een andere netwerk controller precies hetzelfde.

Helpdesk Tweak een mailtje gestuurd maar een standaard antwoord:
De meeste speedtests zijn niet heel erg betrouwbaar. Test u eens de snelheid vanaf ftp.tweakdsl.nl/test en dan het 100mb.bin bestand.
Het kan ook zijn dat de wireless connectie niet een hogere doorvoer heeft of dat de ethernet
verbinding maar op 10mbit werkt.

net even op 100mbit full gezet, precies hetzelfde resultaat.
Haal eens een andere splitter. Ik heb in het verleden ook 3 getest en er was 1 van speedtouch geleverd die er erg bovenuit stak met zijn snelheid. Wellicht heb je een splitter van mindere kwaliteit.

You are NIJL-ed!

Ik heb zelfs de modem voor de splitter aangesloten en precies hetzelfde resultaat.
( traind dan op 16775 in ) en nog steeds die 1.04mb/sec.

ik hoop dat ik vandaag of morgen de zyxel binnenkrijg dan kan ik verder gaan testen.
tis wel heel erg vaag dit.

en vooral die 10mbit cap terwijl alles gewoon netjes op 100bit lijkt te lopen.

heb 3 weken geleden TWEAKDSL besteld (verduiveld aanbod via BBNED) lijn is inmiddels opgeleverd. MAAR ik heb nog steeds geen modem ontvangen. Al tig keer gebeld met de helpdesk. Telkens hoor ik: modem komt nog deze bij u! Ik zit nu al bijna een week zonder internet! Echt ongelooflijk. Wat nog sterker is, ze hebben al wel 250 euro van mijn rekening geincasseerd. Terwijl ik nog niet eens kan checken of het wel werkt!

Lijn is bij mij ook al 5 dagen actief en ook nog geen modem ontvangen :-)
Ik denk dat een andere partij ( of aparte afdeling ) de modems verstuurd

Ik heb de "mazzel" dat ik compleet internet verslaafd ben en ik afgelopen donderdag precies wist wanneer ze me overzette naar tweak, gelijk me modem opnieuw geconfigged en gaan met die banaan.

maar als ik nog geen modem/adsl2 modem zou hebben zou ik dus ook een tijdje zonder internet
gezeten hebben.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws