Reg. datum: 19 december 2004
Van onzin raak ik gepikeerd en derhalve onvriendelijk.quote:
Kom maar op met je voorbeeld dan.quote:
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Van onzin raak ik gepikeerd en derhalve onvriendelijk.quote:
Kom maar op met je voorbeeld dan.quote:Toch wel leuk dat je hier zit, leg mij dan uit waarom updates van een A record die ik aanmaak met een lage TTL waarde pas laat doorkomt op mijn TweakDSL verbinding ?
Dat is natuurlijk een loos voorbeeld.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
voorbeeld: Ik maak een nieuw A record aan voor mijn domein onlydutch.com en het duurt veelal een stuk langer voor die door tweakdsl wordt opgepakt. Vaak meer dan 24 uur.
De TTL van dit domein staat nu op 24 uur, de site is onlangs verhuisd, toen stond de TTL op 5 min en toen werd het nog pas vrij laat opgepakt.
Ik heb nog steeds geen concrete voorbeelden gehoord.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
Echter zijn er nog veel meer providers die TTL updates nog later oppakken. Denk aan de Belgische ISP's.
Hollanda wijzigde dit bericht 24-10-2007 16:51 (64%)
[specs] E6600 @ 3,2 Ghz, 2 x 1 GB (PC6400), 7900GTO @ 700/1500 [Gameservers]
Hollanda wijzigde dit bericht 24-10-2007 17:03 (44%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat die processen inconsequent zijn in het expiren van cache entries..quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:01:
Nou TweakDSL is nog vrij snel, maar naar mijn ervaring niet altijd consequent. Weer andere providers zijn nog weer veel trager met updaten, wat gewoon tegen het systeem in gaat.
Volgende keer ff bookmarken. Dan wil ik ook ff meelezenquote:Wel heb ik ergens anders onlangs nog mogen lezen dat veel ISP's zich niet houden aan de TTL waarde van een domein.
Dat hangt er vanaf op welke ttl je doelt. Als je op ttl's van de entries onder een domain doelt, nee. Dat is de keuze van de domain beheerder, en ik vind een dag geen onverstandige keuze. Waarom lager?quote:Het systeem van bv sidn doet tegenwoordig 12 updates per etmaal, dus zouden de TTL waardes die vrijwel altijd op 24 uur staan tegenwoordig toch ook omlaag kunnen ?
Tja dat zijn niet mijn servers, dus ik heb liever snelle updatesquote:Fr1ek schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:17:Dat hangt er vanaf op welke ttl je doelt. Als je op ttl's van de entries onder een domain doelt, nee. Dat is de keuze van de domain beheerder, en ik vind een dag geen onverstandige keuze. Waarom lager?
Dat levert alleen maar onnodig load op op de authoritative nameserver.
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
Je wil pietjes.domein.nl toevoegen als A-record. En als pietje.domein.nl eerst niet bestond en je vraagt het op aan de caching nameservers hebben zij als antwoord opgehaald dat het niet bestaat.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:15:
Vraag wat op?
Als je KPN telefonie het ook niet doet (geen kiestoon of nauwelijks) kan je KPN gewoon het probleem laten oplossen. Dan is je ADSL ook 99% kans weer opgelostquote:Crusader schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:33:
Pfff, lekker, heb ik weer... vanmorgen opeens geen linesync meer. Tevens KPN lijn dood.
Tweak helpdesk zegt wel m'n modem te kunnen zien en dat ie online is. Modems geven bij mij aan dat ze in de handshaking blijven hangen.
KPN storingsdienst zegt dat lijn in orde is, dit wordt geweldig morgen, als de monteur langskomt.
Als ik soms de spookverhalen lees... ik hoop dat dit snel verholpen is.
bjck wijzigde dit bericht 24-10-2007 18:59 (32%)
Hollanda wijzigde dit bericht 24-10-2007 18:59 (37%)
Ik maak nu, speciaal voor jou, een 'hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl' aan. Moet jij eens kijken hoe lang het duurt voordat je die ziet.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:36:
voorbeeld: Ik maak een nieuw A record aan voor mijn domein onlydutch.com en het duurt veelal een stuk langer voor die door tweakdsl wordt opgepakt. Vaak meer dan 24 uur.
burne wijzigde dit bericht 24-10-2007 19:37 (18%)
Goed. Pas ik 'm nu aan. Moet je over hooguit iets minder dan een uur terugzien. En ik neem aan dat je dat thuis doet, dus met de nameservers van TweakDSL.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:38:
Dacht dat je een grapje maakte, maar hij werkt hoor.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $ dig hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl ; <<>> DiG 9.3.4 <<>> hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl ;; global options: printcmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 53673 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl. IN A ;; ANSWER SECTION: hollanda.mustconsultsomebodyexperienced.nl. 86078 IN A 83.96.144.70 |
burne wijzigde dit bericht 24-10-2007 19:47 (63%)
Niet altijd.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:58:
Als de TTL van dat domein op 5 min staat zou het binnen 5 min moeten werken inderdaad, maar zoals ik opmerk is dat dus vaak niet zo.
Echter als je iets aanmaakt wat er eerst niet was, maar eerst al het hebt opgevraagd voordat de nameservers een antwoord wisten (die van het domein) wordt er een lege entry gecached en die heeft geen TTL.quote:Een A record is natuurlijk wel een subdomein maar wordt gewoon apart meegenomen in de TTL updates , je kan zelfs per A record een eigen TTL waarde opgegeven.
En alle andere mensen die niet een TweakDSL verbinding hebben hadden de post te laat gezien en krijgen je nieuwe antwoord. Die caching nameservers hadden nog geen antwoord en zijn het gaan vragen voor dit (sub)domein en kwamen met het nieuwe A-record gelijk op de proppen natuurlijk.quote:burne schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:42:
[...]
Goed. Pas ik 'm nu aan. Moet je over hooguit iets minder dan een uur terugzien. En ik neem aan dat je dat thuis doet, dus met de nameservers van TweakDSL.
Dang! Net dat domein genomen wat op 24 uur staat omdat er toch nooit iets mee gebeurt.
Nouja. Het duurt dus nog 23 uur en 50 minuten.
bjck wijzigde dit bericht 24-10-2007 20:29 (43%)
Koffie werkt echt!
/dev/null
Precies mijn idee, maar ik ben dan bang dat telefonie het weer doet, maar ADSL niet... dan mag BBned er ook nog eens naar kijken. Hoe dit soort dingen zo plotseling kunnen optreden is mij een raadsel, tenzij er vanmorgen een monteur in de centrale heeft lopen prutsen en mijn verbinding geraakt heeft.quote:bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:57:
[...]
Als je KPN telefonie het ook niet doet (geen kiestoon of nauwelijks) kan je KPN gewoon het probleem laten oplossen. Dan is je ADSL ook 99% kans weer opgelost
Klinkt als een verbinding die ergens nauwelijks contact maakt opeens waardoor je modem nog wel probeert en ze dat op de centrale registreren nog net.
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
Die lijn moet wellicht even gereset worden door BBned. Of wellicht is een aantal uur modem uitzetten al voldoende om de lijnkaart te laten 'triggeren'.quote:Crusader schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:49:
[...]
Precies mijn idee, maar ik ben dan bang dat telefonie het weer doet, maar ADSL niet... dan mag BBned er ook nog eens naar kijken. Hoe dit soort dingen zo plotseling kunnen optreden is mij een raadsel, tenzij er vanmorgen een monteur in de centrale heeft lopen prutsen en mijn verbinding geraakt heeft.
/dev/null
Volgens mij was dat redelijk buiten het punt.quote:Hollanda schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:00:
Uhm ik beheer zelf de DNS dus ik weet echt wel wat ik daar wel of niet invul.
Dan zet ik de modem vannacht maar uit. Alle beetjes helpen. Bedankt voor de tipquote:I_stealth_I schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:56:
[...]
Die lijn moet wellicht even gereset worden door BBned. Of wellicht is een aantal uur modem uitzetten al voldoende om de lijnkaart te laten 'triggeren'.
De issue gaat om het wijzigen van ips van reeds bestaande records. Zal er eens mee aan de gang gaan.quote:IEFtm schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:28:
[...]
Volgens mij was dat redelijk buiten het punt.
Het punt was: heb je het domein al opgevraagd (op je eigen verbinding, op de caching nameservers van Tweak) voordat het bestond? Dan heb je een redelijk grote kans dat er al een lege entry gecached is, en dat het dus inderdaad langer duurt voordat die expired.
Enige manier om het te testen als je nog niet overtuigd bent is wederom een (sub)domein aanmaken, en te testen hoe lang het duurt voordat de caching nameservers van Tweak de correcte info hebben.
(en dus zeker weten niet van te voren opgevraagd)
GoT Index » Internetproviders en Hosting » TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus