Gathering of Tweakers

Quicksearch
ontnuchterd nu zonder kroeg ;(
Reg. datum: 31 augustus 2000

quote:
bjck schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:37:
[...]

Houten (Htn)
Houten-Schonauwen (Htn-Snw)

Houten heeft 2 centrales inderdaad, en met wat ik kan vinden heeft de eerste inderdaad BBned, KPN, BaByXL en vermoedelijk ook Orange en Tele2 wel. De tweede alleen BBned en KPN waar alleen BBned er ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Waar de nieuwbouw op is aangesloten waar je het over hebt geen idee, maar vermoedelijk dus Htn-Snw.
klopt... postcode 3991NK... dit is de oudste wijk nu in die Vinex-buurt, gebouwd in 2000, de rest is daar allemaal nog nieuwer... en dan zou je toch denken dat daar wel een fatsoenlijke internetverbinding te krijgen zou zijn.... :O

Enig idee of er nog een provider is op BBnet met niet al te hoge maandlasten, betrouwbaar, geen geblokte poorten, en liefst een nieuwsserver!? :?

en iemand een idee of de andere aanbieders nog bezig zijn met het plaatsen van ADSL2-apparatuur in de wijkcentrales?

Savages wijzigde dit bericht 06-12-2007 17:05 (6%)

| De kroeg is mijn kerk... | Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

quote:
Savages schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:04:
[...]

klopt... postcode 3991NK... dit is de oudste wijk nu in die Vinex-buurt, gebouwd in 2000, de rest is daar allemaal nog nieuwer... en dan zou je toch denken dat daar wel een fatsoenlijke internetverbinding te krijgen zou zijn.... :O

Enig idee of er nog een provider is op BBnet met niet al te hoge maandlasten, betrouwbaar, geen geblokte poorten, en liefst een nieuwsserver!? :?
Kom-kom, beetje zoeken moet lukken toch. Je kan bij BBned al vinden wie hun partners zijn voor consumenten verbindingen.
quote:
en iemand een idee of de andere aanbieders nog bezig zijn met het plaatsen van ADSL2-apparatuur in de wijkcentrales?
Dat is vrij statisch het laatste jaar al volgens mij.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Bouli

oke.. ander modem eraan gehangen en nu zijn de problemen ineens weer verdwenen.. zucht.. modem kapot dus. :(

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Resistance is futile
Reg. datum: 03 februari 2002

apart...in de upgrade pagina staan nog steeds de voor mij beschikbare upgrades naar het BBNED...terwijl mijn verbinding Tiscali is. Was al vreemd dat je dan van netwerk zou moeten switchen om te upgraden, nog vreemder dat dat nu nog aangeboden wordt terwijl ze de banden met BBNED aan het verbreken zijn.

Who wants to life forever anyway...

quote:
RC2 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:21:
apart...in de upgrade pagina staan nog steeds de voor mij beschikbare upgrades naar het BBNED...terwijl mijn verbinding Tiscali is. Was al vreemd dat je dan van netwerk zou moeten switchen om te upgraden, nog vreemder dat dat nu nog aangeboden wordt terwijl ze de banden met BBNED aan het verbreken zijn.
Een verbinding naar een ander profiel zetten is natuurlijk niet een nieuw contract aangaan. Vandaar dat deze optie er nog op staat denk ik. Denk dat als je de optie tot upgrade doet je vanzelf wel terug gebeld wordt of je niet liever bij Tiscali blijft.
Zo is dit bij mij ook gebeurd, zat bij Tiscali, deed de aanvraag tot upgrade. Toen ze doorkregen dat ik bij Tiscali zat hebben ze me gebeld of ik niet liever bij hen bleef. Daar heb ik dan ook voor gekozen.

Waar haal ik een nieuwe firmware voor mijn Zyxel 2602HW (voor BBned) vandaan?

Is het btw normaal dat als ik via WLAN verkeer maar zo'n 8 mbit haal en de CPU van de Zyxel dan meteen vol uitslaat (komt misschien door WPA)?

[specs] E6600 @ 3,2 Ghz, 2 x 1 GB (PC6400), 7900GTO @ 700/1500 [Gameservers]

Ik heb een vraagje. Ik ga binnekort een nieuwe internet aanschaffen. Ik heb nu casema, maar de verbinding is belachelijk instabiel en vooral s'avonds (rond 2en~4en) is de verbinding beperkt. Ik wil nu een professionele provider hebben die een stabiele verbinding (geen plotse lag op willekeurige momenten tijdens games etc.) kan garanderen. Ik twijfel nu tussen XS4all en tweakDSL. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is en waaorm ik de ene wel of niet moet nemen, en of het eventueel aan mijn router kan liggen (heb nu een billion router).

||\ AMDPhenomX4 @ 2,6GHz (12×217) /||\ K9A Diamond /||\ OCZ 2GB DDR2-800 CL4 /||\ XFX GF8800Ultra @ 715/2290 /||\ 500+200+250+320 = 1270GB /||

CMJJKFE
Reg. datum: 11 april 2006

quote:
Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:18:
Ik heb een vraagje. Ik ga binnekort een nieuwe internet aanschaffen. Ik heb nu casema, maar de verbinding is belachelijk instabiel en vooral s'avonds (rond 2en~4en) is de verbinding beperkt. Ik wil nu een professionele provider hebben die een stabiele verbinding (geen plotse lag op willekeurige momenten tijdens games etc.) kan garanderen. Ik twijfel nu tussen XS4all en tweakDSL. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is en waaorm ik de ene wel of niet moet nemen, en of het eventueel aan mijn router kan liggen (heb nu een billion router).
Al jaren lang Tweakdsl en nooit problemen met de ping. Ik heb een zeer stabiele ping en er valt goed mee te gamen. Een zeer groot pluspunt van Tweakdsl is toch wel usenet :P tot/met 140 dagen al ik bestanden van de server. Dit hoef je bij xs4all niet te proberen

CMJJKFE

quote:
Hollanda schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:06:
Waar haal ik een nieuwe firmware voor mijn Zyxel 2602HW (voor BBned) vandaan?
Wilde gok: www.zyxel.nl, op support klikken, dan op 'firmware' of 'drivers' of misschien 'download' klikken? Lees anders de policy eens, over wat je zelf geacht wordt te proberen voordat je vragen stelt? Wellicht dat dat je de volgende keer ook helpt?

Zucht

Er is een speciale tweak firmware pagina, ik kan nergens de url vinden.
quote:
Dit product is uitsluitend uitgeleverd met een ZyNOS versie welke speciaal is toegesneden op de provider. Deze firmware versies zijn niet publiekelijk beschikbaar via door ZyXEL gehoste servers. Neem contact op met de desbetreffende provider.
Inmiddels zelf al gevonden: http://firmware.tweakdsl.nl/

Overigens kom ik bedraad ook maar aan 14 Mpbs via de Zyxel op LAN, iemand die dit bekend voorkomt?

Hollanda wijzigde dit bericht 08-12-2007 21:55 (88%)

Heb sinds gisteren ook Tweak en alles was redelijk vlot geïnstalleerd. Heb echter nog wel 1 vraag.
Op de site van Tweak staat dat nummerweergave standaard uit staat (bij VOIP) maar in de toekomst mogelijk wel beschikbaar wordt. Aangezien dat informatie op de site niet altijd even actueel is vraag ik me dus af of nummerweergave eigenlijk wel mogelijk is bij Tweak. Mijn telefoon is er in ieder geval wel geschikt voor.

Zo ja, hoe zou ik e.e.a. moeten instellen? Heb al wat rondgeneusd her en der maar kon geen antwoord vinden.

Iemand die raad weet?

Ik heb v/d week een paar keer contact gehad met tweak met oog op de verbinding b10.
De verbinding blijft klapperen verschillende modems geprobeerd hij wil alleen nog op 4mbit intrainen.
Terwijl ik altijd op 10mbit kon intrainen en stabiel was.
De verbinding heeft er gisteren ook meer uitgelegen dan dat ik verbinding had.
Nog meer mensen in groningen hier last van ook op andere netwerken kan dan ook zijn dat het serverpark problemen heeft.

Olympus E300+grip|zuiko 14-54|zuiko 40-150|Bigma :-) |FL36 Flitser

quote:
Maneman schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:15:
Heb sinds gisteren ook Tweak en alles was redelijk vlot geïnstalleerd. Heb echter nog wel 1 vraag.
Op de site van Tweak staat dat nummerweergave standaard uit staat (bij VOIP) maar in de toekomst mogelijk wel beschikbaar wordt. Aangezien dat informatie op de site niet altijd even actueel is vraag ik me dus af of nummerweergave eigenlijk wel mogelijk is bij Tweak. Mijn telefoon is er in ieder geval wel geschikt voor.

Zo ja, hoe zou ik e.e.a. moeten instellen? Heb al wat rondgeneusd her en der maar kon geen antwoord vinden.

Iemand die raad weet?
Er is ergens een help pagina voor VOIP, je moet met een bepaalde code nummerweergave aktiveren (iets van *31 oid).

Krijg geen connectie met newsserver. Zal wel niet aan mij liggen, dus mochten er meer mensen last van hebben, je bent niet de enige :)
Ik wacht wel geduldig af.

edit: hij doet ut weer.

Crusader wijzigde dit bericht 09-12-2007 18:43 (7%)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

quote:
Als Tweak hebben wij gekozen voor kwaliteit en streven er naar om u dit in alle produktfacetten te laten merken. Dit betekent, dat eventuele verstoringen en leveringsproblemen voor DSL- en Fiber produkten voor alle toeleveranciers zo professioneel mogelijk worden opgepakt, om u, als klant een zo goed mogelijke dienstverlening te bieden.

Een van onze toeleveranciers, bbned, is naar mening van de directie van Tweak, structureel niet in staat om haar dienstverlening naar onze maatstafen en omgangsnormen op pijl te brengen en te houden. Dit heeft onderstaand besluit tot gevolg:

Per maandag 3 december 2007 is er besloten om de nieuwe levering van alle bbned produkten te staken, buiten de orders welke onderweg zijn.
Ik vindt het behoorlijk onprofessioneel om orders geplaatst voor 03/12 bij BBNet te laten doorgaan terwijl ze daar boven stellen dat BBNet niet voldoet aan de Tweak maatstaven en normen. :(

quote:
sayang schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:21:
Ik vindt het behoorlijk onprofessioneel om orders geplaatst voor 03/12 bij BBNet te laten doorgaan terwijl ze daar boven stellen dat BBNeD niet voldoet aan de Tweak maatstaven en normen. :(
'Waar er twee kiften hebben er twee schuld' gaat hier ook op.
(En ik mag er over oordelen, ik heb 3 jaar bij Cambrium (en dus Tweakdsl) gewerkt en anderhalf jaar bij BBNed.)

Weet iemand of de Zyxel 2602H die tweak meeleverd met het 12-24T abo ook te gebruiken is ICM voipbuster? Of is deze modem zo ingesteld dat je enkel VOIP via TWEAK mag/kan gebruiken?

Igor-to-the-Home!

quote:
sayang schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:21:
Ik vindt het behoorlijk onprofessioneel om orders geplaatst voor 03/12 bij BBNet te laten doorgaan terwijl ze daar boven stellen dat BBNet niet voldoet aan de Tweak maatstaven en normen. :(
Lijkt mij redelijk dat ze orders die al geplaatst zijn door klanten in principe door laten gaan. Anders gaan mensen weer klagen dat ineens orders afgezegd zijn, terwijl ze bijvoorbeeld kabel al opgezegd hebben etc. Als je er zelf last van hebt, moet je ze dat misschien voorleggen en vragen of je je contract alsnog mag opzeggen (of omzetten naar -T).

Misschien is de kwaliteit van de BBned lijnen prima maar is alleen samenwerking met BBned stroef waardoor het ze gewoon teveel moeite kost om alles geregeld te krijgen...
quote:
autodre schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:51:
Weet iemand of de Zyxel 2602H die tweak meeleverd met het 12-24T abo ook te gebruiken is ICM voipbuster? Of is deze modem zo ingesteld dat je enkel VOIP via TWEAK mag/kan gebruiken?
Dat modem wordt je eigendom, dus lijkt me heel sterk dat iets geblokkeerd is. Je kan denk ik gewoon aannemen dat alles wat op de ZyXEL site staat ook kan met dat modem gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Als er maar een motor in zit

quote:
peukiemon schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:50:
Ik heb v/d week een paar keer contact gehad met tweak met oog op de verbinding b10.
De verbinding blijft klapperen verschillende modems geprobeerd hij wil alleen nog op 4mbit intrainen.
Terwijl ik altijd op 10mbit kon intrainen en stabiel was.
De verbinding heeft er gisteren ook meer uitgelegen dan dat ik verbinding had.
Nog meer mensen in groningen hier last van ook op andere netwerken kan dan ook zijn dat het serverpark problemen heeft.
Ging ook hier af en toe lastig, woon ook in de provincie. Zie nu ineens een UL van ruim 200 kb/s, snelheidsverhoging? Lijkt me toch niet...

Click & Pulse | PC: - Notebook: Toshiba Sattelite A100-683

Upload hier is om te janken evenals de download 300kb/s :-(
Zal wel weer een ticket van BBned krijgen

Olympus E300+grip|zuiko 14-54|zuiko 40-150|Bigma :-) |FL36 Flitser

Een body om in te bijten.

offtopic:
TweakDSL gebruikers. Ik heb een website die (mogelijk) niet te benaderen is via TweakDSL.

Stuur me een DM en je krijgt de link, ik zou het fijn vinden als er iemand dit even kan bevestigen (Floor-is kan namelijk mijn site / foto's niet bekijken).
quote: Floor-is
Misschien andere TweakDSL-erts eens benaderen? Ik heb geen inzage meer in de klantgegevens, dus kan je helaas niet vertellen wie dat dan wel en niet zijn, maar er is vast wel een TweakDSL-thread ergens die je kunt raadplegen

Nik wijzigde dit bericht 11-12-2007 12:40 (4%)

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

CMJJKFE
Reg. datum: 11 april 2006

Werkt :)

CMJJKFE

Mmmmike the TV

Check #2. Werkt

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Vraagje. Je krijgt bij een Tweak abbo een sip nummer er bij. Toch vind ik de kosten van het bellen met dit nummer via Tweak behoorlijk hoog voor VoIP. Waarom zou je dit nummer dan gebruiken t.o.v. bijvoorbeeld een sip account van Voipbuster?

Nieuwe merkkleding voor kinderen, DesignKids.nl / www.designonly4kids.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws