Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
hebin029 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:17:
[...]You've got me right. :'( Ik denk dat ik nog eenn hoop te doen heb...
Yep, en ik zou beginnen met LEZEN! Check de XBMC Wiki pagina over installatie:

http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC

En voor info over hotswapping moet je niet hier zijn in dit topic maar op:

http://forums.xbox-scene.com/, Zoek daar maar eens op 'art of hotswapping'

En dan, als je weet wat je zou moeten gaan doen, dan pas uitvoeren! Verder zou ik je aanraden een dual-boot in te bouwen. Met je tray dicht je XBox booten geeft XBMC, met je tray open, een andere FTP applicatie.

En dan nu weer on topic.............

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

IK heb gister versie 21-10 er op gezet, maar twee dingen vielen met op.

Ten eerste. ik moest bij FILMS,MUZIEK en FOTOS het pad aangeven waar deze zich bevonden :?
Terwijl ik een backup gemaakt had van mn USER DATA map en later weer teruggezet .

en ten tweede,
als ik mn Xbox opnieuw start en bv naar mn films ga dan zie ik het volgende staan: FILMS en LOCATIE TOEVOEGEN.
Door de juiste map te kiezen (FILMS) komen al mn films in beeld.
Terwijl ik eigenlijk vanaf het menu rechtstreeks in de map FILMS wil komen.

Zelfde probleem heb ik dus met muziek en fotos :|

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook na het afsluiten van de Xbox de instellingen gewoon blijven staan ?

seninha wijzigde dit bericht 27-10-2007 15:59 (4%)

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
seninha schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:58:
IK heb gister versie 21-10 er op gezet, maar twee dingen vielen met op.

Ten eerste. ik moest bij FILMS,MUZIEK en FOTOS het pad aangeven waar deze zich bevonden :?
Terwijl ik een backup gemaakt had van mn USER DATA map en later weer teruggezet .

en ten tweede,
als ik mn Xbox opnieuw start en bv naar mn films ga dan zie ik het volgende staan: FILMS en LOCATIE TOEVOEGEN.
Door de juiste map te kiezen (FILMS) komen al mn films in beeld.
Terwijl ik eigenlijk vanaf het menu rechtstreeks in de map FILMS wil komen.

Zelfde probleem heb ik dus met muziek en fotos :|

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ook na het afsluiten van de Xbox de instellingen gewoon blijven staan ?
Je moet een regel met "default" toevoegen in je sources.xml
code:
1
2
3
4
5
6
<myprograms>
        <default>Games on XBOX</default>
        <bookmark>
            <name>Games on XBOX</name>
            <path>F:\Games\</path>
......

de naam die tussen default staat wordt gebruikt om in op te starten.

quote:
Apoc2 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

Zet je wel de de-interlace functie aan als je een DVD afspeelt? Bij mij staat die namelijk standaard uit (bij het afspelen van divx etc. is het niet nodig en is het alleen maar nadelig voor je beeldkwaliteit). Je vind de-interlace opties gewoon in het afspeelmenu bij beeldeigenschappen.

Dat is het enige wat ik zou kunnen verzinnen dat 'strepen' zou kunnen veroorzaken.
Thnx, dat was het!

Rommel
Reg. datum: 09 juni 2002

quote:
Mar2zz schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:14:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom dit niets met xbmc heeft te maken. Ik heb niets gezegd over romlocaties. alleen hoe je emulatoren aan xbmc toevoegt. en dat heeft volgens mij met xbmc te maken. die emulators zijn net zo "schemersoftware" als xbmc dat is, balancerend op het randje van legaal/illegaal...

Dus spider, als je me zou kunnen pm'en ofzo met de precieze reden, ik zie de overtrede regel niet. Of kan iemand anders het me uitleggen?
zou je het nog een keer kunnen posten hier of anders kunnen mailen naar mij?
(markosmark [aapje] gmail [puntje] com)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Reg. datum: 06 september 2005

Bij mij begint het beeld opeens heel erg te stotteren zodra ik een .vob afspeel.
Iemand hier een verklaring voor?

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
Prulleman schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:08:
[...]

Je moet een regel met "default" toevoegen in je sources.xml
code:
1
2
3
4
5
6
<myprograms>
        <default>Games on XBOX</default>
        <bookmark>
            <name>Games on XBOX</name>
            <path>F:\Games\</path>
......

de naam die tussen default staat wordt gebruikt om in op te starten.
Thanks, zal ff in mn source file duiken.
Blijft het wel raar vinden dat de oude source file niet gebruikt wordt. Deze werkte voor de update namelijk wel goed.

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 21 augustus 2003

Ik weet dat er eigenlijk geen support op zit, maar ik heb een vraagje / probleempje met de win32 XBMC.
Videos worden bij mij namelijk in zwart/wit weergeven. (Draaiend op een Windows XP).
Als ik het op Vista gebuik, dan krijg ik wel kleuren weergave.
Voor zover ik kan bedenken, worden de codecs voor het afspelen gehaald uit de XMBC. Dus die zouden voor Vista en XP hetzelfde moeten zijn.

Reg. datum: 28 oktober 2007

Hedenavond getracht mijn huidige versie van XBMC 30-01-2006 te vervangen voor Bigfoot's versie van 17-10-2007. Helaas nog zonder succes! Hopelijk kan iemand mij verder helpen. :*)
Ik start niet op met XBMC en de huidige versie stond in E:\APPS\XBMC.
Werkwijze:
Eerst heb ik mijn oude versie opgestart zodat ik middels FTP vanaf mijn pc bij de XBOX kon komen. Eerst een back-up gemaakt van de huidige versie en vervolgens heb ik de gehele XBMC map verwijderd, dus ook de userdata folder. Daarnaast heb ik nog de mappen E:\TDATA\0face008\ en E:\UDATA\0face008\ verwijderd. E.e.a. gelezen op: http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC
Hierna heb ik de nieuwe XBMC map naar mijn XBOX gekopieerd en de XBOX herstart. Als ik nu mijn XBOX opstart en vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC opstart logo??? :?

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

Stond HD niet vol? was ergenoeg ruimte over om nieuwe xbmc te installeren?

boot eens met een slayer CD, maakt FTP contact en check ff of het copieren goed is gegaan.

quote:
Groenhu schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:51:
Hedenavond getracht mijn huidige versie van XBMC 30-01-2006 te vervangen voor Bigfoot's versie van 17-10-2007. Helaas nog zonder succes! Hopelijk kan iemand mij verder helpen. :*)
Ik start niet op met XBMC en de huidige versie stond in E:\APPS\XBMC.
Werkwijze:
Eerst heb ik mijn oude versie opgestart zodat ik middels FTP vanaf mijn pc bij de XBOX kon komen. Eerst een back-up gemaakt van de huidige versie en vervolgens heb ik de gehele XBMC map verwijderd, dus ook de userdata folder. Daarnaast heb ik nog de mappen E:\TDATA\0face008\ en E:\UDATA\0face008\ verwijderd. E.e.a. gelezen op: http://www.xboxmediacente...ex.php?title=Install_XBMC
Hierna heb ik de nieuwe XBMC map naar mijn XBOX gekopieerd en de XBOX herstart. Als ik nu mijn XBOX opstart en vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC opstart logo??? :?
Check je xbmc.log eens op aanwijzingen naar problemen

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

Ik denk dat er nog wat bestanden zijn achtergebleven, ik kan niet mijn hele XBMC map verwijderen via FTP als XBMC draait.
Misschien dat er nu dus bestanden van de oude versie doorheen staan en dat deze niet compatible zijn.

Ik denk dat je nog geen snelkoppeling gemaakt hebt van de C naar de E partitie.
Maak een snelkoppeling dmv de shortcutmaker die je bij de Extra's van mn post vind naar de locatie van XBMC op je E schijf (E:\Apps\XBMC\default.xbe) en sla deze snelkoppeling op als evoxdash.xbe (als je bios dit dashboard normaalgesproken als eerste opstartte) Dan zou het weer moeten werken.

Je kunt nu waarschijnlijk ook geen FTP verbinding maken... om dit wel te kunnen doen gebruik je de Rescue CD die je ook onder de Extra's van mijn post vind. :)

Ik heb gisteren de 21-10-2007 tech versie op mijn box gezet omdat zowat geen enkele dvd meer wilde afspelen via de video_ts.ifo...dacht dat de nieuwe build zou helpen maar ik heb het probleem nog steeds.

Ik kan dus al geen .iso bestanden direct op de box zetten omdat mijn box die niet wil lezen en dus pak ik ze uit op de pc en zet ik de audio ts en video ts mappen uitgepakt op de box, maar dan nog kan ik niet de video_ts.ifo starten voor het hoofdmenu en moet ik dus de 1GB vob bestanden los aanklikken als ik wil afspelen en dat is best vervelend als je een film zit te kijken.

Ook uitgepakte dvd's van series moet ik dus via de grote vob bestanden afspelen...niet leuk!

Iemand een tip voor me hoe ik dit kan fixen?
Zowel de standaard player als mplayer willen de video_ts.ifo niet spelen!

Bedankt voor alle reacties! Ik heb zeker genoeg ruimte op de E-partitie dus dat is het probleem niet. Ook was de XBMC folder compleet verwijderd en de nieuwe XBMC folder stond er ook compleet op. Inmiddels heb ik de gehele XBMC folder wederom geheel verwijderd dus de xbmclogfile is niet meer beschikbaar GBW. Ik heb zojuist de Rescue CD van Bigfoot87 gebrand, maar die CD ziet mijn XBOX niet? Krijg de ISO niet op DVD gebrand. En aangaande het maken van de snelkoppeling, is dit niet bedoeld om standaard met XBMC op te starten of is de snelkoppeling in elk geval benodigd? Mijn eerste prio is om weer bestanden op de HD van mijn XBOX te kunnen plaatsen. Iemand een idee?

quote:
Groenhu schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:49:
Bedankt voor alle reacties! Ik heb zeker genoeg ruimte op de E-partitie dus dat is het probleem niet. Ook was de XBMC folder compleet verwijderd en de nieuwe XBMC folder stond er ook compleet op. Inmiddels heb ik de gehele XBMC folder wederom geheel verwijderd dus de xbmclogfile is niet meer beschikbaar GBW. Ik heb zojuist de Rescue CD van Bigfoot87 gebrand, maar die CD ziet mijn XBOX niet? Krijg de ISO niet op DVD gebrand. En aangaande het maken van de snelkoppeling, is dit niet bedoeld om standaard met XBMC op te starten of is de snelkoppeling in elk geval benodigd? Mijn eerste prio is om weer bestanden op de HD van mijn XBOX te kunnen plaatsen. Iemand een idee?
Probeer een ander merk cd.... de Xbox pakt niet elk merk :)
En als je de shortcut maker al eens gebruikt hebt ligt het daar niet aan,
maar aangezien de Xbox blijft hangen bij het opstarten ga ik er van uit dat hij het standaard dashboard niet op kan starten :)

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

Je kan de iso toch direct afspelen vanaf een share...

jah jah

quote:
Bigfoot87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Probeer een ander merk cd.... de Xbox pakt niet elk merk :)
En als je de shortcut maker al eens gebruikt hebt ligt het daar niet aan,
maar aangezien de Xbox blijft hangen bij het opstarten ga ik er van uit dat hij het standaard dashboard niet op kan starten :)
Er onstaat wat verwarring. Mijn XBOX start standaard met een ander dashboard op waar vanuit ik dan XBMC opstart. Dus mijn standaard dashboard start wel op en als ik vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC logo. Dus ik vroeg me af of de shortcut is bedoeld om standaard direct met XBMC op te starten. IK gebruik hem dus nog niet. Zal eens kijken of ik nog andere merken cd;s heb liggen. Was er ook niet iets met de verschillende merken dvd spelers in de XBOX en wat deze ondersteunen? En we gaan weer verder.................... Bedankt weer!

quote:
SyphOn schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:11:
Je kan de iso toch direct afspelen vanaf een share...
Via welke XBOX tool kom ik dan bij een share op mijn pc nu ik geen XBMC meer heb draaien?

quote:
Groenhu schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:37:
[...]

Er onstaat wat verwarring. Mijn XBOX start standaard met een ander dashboard op waar vanuit ik dan XBMC opstart. Dus mijn standaard dashboard start wel op en als ik vervolgens XBMC opstart blijft deze hangen in het XBMC logo. Dus ik vroeg me af of de shortcut is bedoeld om standaard direct met XBMC op te starten. IK gebruik hem dus nog niet. Zal eens kijken of ik nog andere merken cd;s heb liggen. Was er ook niet iets met de verschillende merken dvd spelers in de XBOX en wat deze ondersteunen? En we gaan weer verder.................... Bedankt weer!
Aha! nu is ie hier ook helemaal duidelijk :)
Dan wordt het inderdaad vreemder...

Kun je XBMC eens proberen te starten via Boxporer (oid) of een andere filemanager binnen Evox of Avalaunch?

Reg. datum: 19 februari 2007

Dom dom dom, wilde xbmc gelijk laten opstarten, dus keek ik op http://www.xboxmediacente...am_UIX_XBE_Shortcut_Maker

Optie 3 gedaan, maar een domme fout gemaakt. Standaard staat er als target path e:\apps\Xbox Media Center\default.xbe. Hier heb ik naar gekeken, en bij mij stond het op F. Ik dus de E veranderd in de F, en verder zo gelaten. Niet op gelet dat er voluit Xbox Media Center staat als map, bij mij is dat XBMC :|

Domme fout dus, niet goed genoeg gekeken. Nu kom ik niet verder dan m'n startscherm, blijft hangen bij de groene X.

Nu lees ik over een rescuecd van Bigfoot87 in zijn pakket op de nieuwsgroepen, maar hier heb ik geen toegang toe. Kan ik aan zo'n cd via een andere weg komen? Weet niet waar ik op moet zoeken met google.

Alvast bedankt!

quote:
Bigfoot87 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:54:
[...]

Aha! nu is ie hier ook helemaal duidelijk :)
Dan wordt het inderdaad vreemder...

Kun je XBMC eens proberen te starten via Boxporer (oid) of een andere filemanager binnen Evox of Avalaunch?
Had helaas de gehele XBMC map al weer verwijderd. Is er ergens ook een XBOX ISO van een boot-DVD te dowloaden met hierop een FTP server? Andere vraag, is het normaal dat er in mijn oude XBMC folder geen USERDATA folder stond?

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

iemand die het bloglines script aan de praat heeft gekregen?

Ik heb hem geinstalleerd vanaf het XBMCscripts script, vervolgens mijn login gegevens in het default.py toegevoegd.

Als ik nu bloglines aanclick komt er heel even running achter te staan, en gebeurt er nix.

Reg. datum: 10 oktober 2007

quote:
Nasty Nate schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:12:
Ik heb gisteren de 21-10-2007 tech versie op mijn box gezet omdat zowat geen enkele dvd meer wilde afspelen via de video_ts.ifo...dacht dat de nieuwe build zou helpen maar ik heb het probleem nog steeds.

Ik kan dus al geen .iso bestanden direct op de box zetten omdat mijn box die niet wil lezen en dus pak ik ze uit op de pc en zet ik de audio ts en video ts mappen uitgepakt op de box, maar dan nog kan ik niet de video_ts.ifo starten voor het hoofdmenu en moet ik dus de 1GB vob bestanden los aanklikken als ik wil afspelen en dat is best vervelend als je een film zit te kijken.

Ook uitgepakte dvd's van series moet ik dus via de grote vob bestanden afspelen...niet leuk!

Iemand een tip voor me hoe ik dit kan fixen?
Zowel de standaard player als mplayer willen de video_ts.ifo niet spelen!
probeer de optie "groeperen" is aan te zetten..(te vinden in je movie map) werkte bij mij prima.....Ik had dat probleem ook, dit was mijn oplossing....

Reg. datum: 16 oktober 2002

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:35:
[...]

heb je al eens in de uzg.log file gekeken wat voor een meldingen daar in staan? En nog belangrijker, welke XBMC versie gebruik je?
Sorry voor het late antwoord, maar 't bleek niets te zijn. Het lag aan mijn IP instellingen (kreeg geen verbinding). :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: