[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicSpider.007 wijzigde dit bericht 25-10-2007 16:53 (89%)
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
dankjewel
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Maar nu krijg ik, als hij geen album info vindt bij een album steeds de melding "No albums found" en dan moet ik op "OK" drukken. Ik wil echter meer dan 2000 albums laten scannen en heb nu niet echt bepaald zin om dit constant in de gaten te houden om af en toe op "OK" te drukken. Kan ik dit niet ergens uitschakelen?quote:Puck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:54:
Is gelukt (althans, nu bezig):
Library mode-albums > Highlight any album > Info for all albums (white button-query)
Reg. datum: 10 oktober 2007
Reg. datum: 27 juli 2005
Ey Xsillian,quote:xsillian schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:41:
Hey Bigfoot87....ik moest aardig wat radiostreams fixen...bright fm, radio 10 gold, veronica, radio decibel, skyradio...;) Heb je het druk ofzo...hehe...ik zal je de gefixte streams mailen. Rtl kan er volgens mij wel uit, die doet niks meer....
Klopt, ik ben erg druk en ben daardoor vergeten de streams te fixen.
Decibel zou het gewoon moeten doen trouwens...
Maar goed, zou echt geweldig zijn als je de gefixte zenders zou willen mailen
Thnx!!!
hmm hier stond dus iets in wat ik ff moest weten.. had je het niet ff een paar uur later kunnen wijzigenquote:Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:38:
[modbreak]heeft niets met XBMC te maken; laat dit achterwege in het vervolg[/]
Mar2zz, je gaf iets aan waar ik naar moet gaan zoeken. Zou je me anders even kunnen mailen wat ik precies moet doen om meerdere emulators op mijn xbox te zetten.
e-mail: markosmark [aapje] gmail [puntje] com
hopelijk mag dit wel
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Reg. datum: 29 november 2001
Dit ligt niet aan xbmc, maar aan de manier waarop de dvd(9) tot een dvd5 is gemaakt. Als je een dvd9 niet op de correcte manier verkleind, verliest ie dus net teveel beeld kwaliteit....daar komen de strepen van, waarschijnlijk is het gedaan met dvdshrink oid, dan heb je dat....quote:polleke schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:01:
Als ik een dvd afspeel met xbmc dan heb ik last van streperig beeld. Dit is eigenlijk alleen bij snellere scenes. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Xsillian
Xsillian
Reg. datum: 29 november 2001
Daar ligt het niet aan. Het zijn gewoon originele dvd's. Het lijkt aan een of andere instelling te liggen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar helaas....quote:xsillian schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:26:
[...]
Dit ligt niet aan xbmc, maar aan de manier waarop de dvd(9) tot een dvd5 is gemaakt. Als je een dvd9 niet op de correcte manier verkleind, verliest ie dus net teveel beeld kwaliteit....daar komen de strepen van, waarschijnlijk is het gedaan met dvdshrink oid, dan heb je dat....
Xsillian
Zet je wel de de-interlace functie aan als je een DVD afspeelt? Bij mij staat die namelijk standaard uit (bij het afspelen van divx etc. is het niet nodig en is het alleen maar nadelig voor je beeldkwaliteit). Je vind de-interlace opties gewoon in het afspeelmenu bij beeldeigenschappen.quote:polleke schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:48:
[...]
Daar ligt het niet aan. Het zijn gewoon originele dvd's. Het lijkt aan een of andere instelling te liggen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar helaas....
Dat is het enige wat ik zou kunnen verzinnen dat 'strepen' zou kunnen veroorzaken.
Women think they are so clever at faking orgasms... but only a man can fake a whole relationship | To YOU I'm an atheist. To God, I'm the Loyal Opposition.
Ik snap niet helemaal waarom dit niets met xbmc heeft te maken. Ik heb niets gezegd over romlocaties. alleen hoe je emulatoren aan xbmc toevoegt. en dat heeft volgens mij met xbmc te maken. die emulators zijn net zo "schemersoftware" als xbmc dat is, balancerend op het randje van legaal/illegaal...quote:Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:38:
[modbreak]heeft niets met XBMC te maken; laat dit achterwege in het vervolg[/]
Dus spider, als je me zou kunnen pm'en ofzo met de precieze reden, ik zie de overtrede regel niet. Of kan iemand anders het me uitleggen?
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
Reg. datum: 24 oktober 2007
ja ik ben van Gent en dat ging tot voor kort (voor hdd upgrade) allemaal prima hoor.quote:<snip>
Kijk verder eens op www.weather.com of je woonplaats daar nog wel tussen staat. Hier haalt het script zijn info namelijk vandaan.
Heb dit nu met een nieuwere T3CH build, (21/10/07) getest en het probleem is hetzelfde.
Wanneer ik 'Dutch' als taal selecteer kan ik opeens de regio niet meer selecteren 'Niet beschikbaar' komt er dan op te staan.
Heb vroeger ook gemerkt dat je regiokeuze belangrijk kan zijn bij het vinden van je woonplaats binnen die weer module.
Voor alle duidelijkheid heb ik enkel mijn sources.xml teruggezet maar verder gaat het telkens om een 'propere' e:\apps\xbmc. Dien ik mss nog die e:\UDATA of e:\TDATA folder te verwijderen of is dit een bug in recente (oktober) T3CH builds?
Reg. datum: 13 maart 2005
Ik had een backup gemaakt van c: en e: (waar XBMC) op stond en via FTP.
Na opnieuw opstarten kreeg ik een zwart scherm, waarin vermeld stond dat hij geen skins kon vinden.
Ik heb uiteindelijk m'n backup maar weer teruggezet.
Ik heb een softmod en de Xbox start direct op naar XBMC, daarnaast heb ik ook EvoxDash er op staan.
Ik weet dat er een groot verschil is tussen de oude XBMC versies en de nieuwe van 2007 en dat ik bepaalde aanpassingen moet doen aan de links, maar ik weet niet precies welke.
Het is in ieder geval niet zo dat je gewoon je oude XBMC map kan vervangen door een nieuwe, helaas.
Wie o wie kan me verder helpen?
uit de readme van t3ch:quote:hebin029 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:26:
Het is me niet gelukt m'n XBMC te updaten van een ouede versie uit 2006 naar een nieuwere.
Na opnieuw opstarten kreeg ik een zwart scherm, waarin vermeld stond dat hij geen skins kon vinden.
Ik heb een softmod en de Xbox start direct op naar XBMC, daarnaast heb ik ook EvoxDash er op staan.
Ik weet dat er een groot verschil is tussen de oude XBMC versies en de nieuwe van 2007 en dat ik bepaalde aanpassingen moet doen aan de links, maar ik weet niet precies welke.
Het is in ieder geval niet zo dat je gewoon je oude XBMC map kan vervangen door een nieuwe, helaas.
Option 1. Team XBMC's shortcut tool.
It's included in the _tools folder as SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe + SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg.
Instructions here: http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard (Option 1).
Rename the SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe+.cfg & also EDIT the .cfg so it matches your config.
See APPLICATION INSTALL above.
Option 2. Thanks to an app called Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0 by JbOnE, it's now easy...
Transfer contents of XBMC folder (this is VERY important since the tool is hardcoded) TO /E:/APPS/XBMC/.
Rename SHORTCUT by TEAM UIX.xbe to something your bios can boot (see http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard or read your BIOS README) and transfer to location your mod solution boots. No need to fiddle with HOME tag anymore, and future upgrades you need not to worry about this file (unless you move XBMC).
zoek anders ook ff een paar posts terug, daar leg ik hetzelfde verhaal ook uit.
in het kort nogmaals:
VROEGER: xbe + xml van XBMC in C met verwijzing naar de XBMC folder in de xml file.
NU: XBMC folder incl. de xbe file in willekeurige map, op c alleen de shortcut file met de verwijzing naar de xbmc folder (gemaakt via 1 van de bovenstaande methoden)
daarnaast is de zijn de xml files opgesplitst en zal je voor je mappings de xml file opnieuw moeten maken (in de map userdata)
Wel een kanttekening; mits de Xbox van C: boot natuurlijk. Ik heb mij wel eens rotgezocht, omdat hij van F: bootte.quote:Prulleman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:49:
in het kort nogmaals:
VROEGER: xbe + xml van XBMC in C met verwijzing naar de XBMC folder in de xml file.
NU: XBMC folder incl. de xbe file in willekeurige map, op c alleen de shortcut file met de verwijzing naar de xbmc folder (gemaakt via 1 van de bovenstaande methoden)
Dookie Fundamentalist
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat 9 van de 10 biossen evoxdash.xbe van C: als eerste pakken.quote:Roamor schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:00:
[...]
Wel een kanttekening; mits de Xbox van C: boot natuurlijk. Ik heb mij wel eens rotgezocht, omdat hij van F: bootte.
Softmods zullen misschien eerder xboxdash.xbe pakken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Reg. datum: 08 november 2005
*Zucht*, *Hele diepe zucht*.....Misschien dat het nog duidelijker in het Start Topic moet komen?quote:hebin029 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:26:
Het is me niet gelukt m'n XBMC te updaten van een ouede versie uit 2006 naar een nieuwere.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
inderdaad...quote:GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:15:
[...]
*Zucht*, *Hele diepe zucht*.....Misschien dat het nog duidelijker in het Start Topic moet komen?
Hmm, en nu is het dus helemaal mis gegaan. M'n xbox boot niet meer en ik kan ook geen verbinding maken met FTP. Krijg foutcode 13: Service required, Call Customer Supportquote:Prulleman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:49:
[...]
uit de readme van t3ch:
Option 1. Team XBMC's shortcut tool.
It's included in the _tools folder as SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe + SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg.
Instructions here: http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard (Option 1).
Rename the SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe+.cfg & also EDIT the .cfg so it matches your config.
See APPLICATION INSTALL above.
Option 2. Thanks to an app called Team UIX's Xbe Shortcut Maker v1.0 by JbOnE, it's now easy...
Transfer contents of XBMC folder (this is VERY important since the tool is hardcoded) TO /E:/APPS/XBMC/.
Rename SHORTCUT by TEAM UIX.xbe to something your bios can boot (see http://xboxmediacenter.co....php?title=As_a_Dashboard or read your BIOS README) and transfer to location your mod solution boots. No need to fiddle with HOME tag anymore, and future upgrades you need not to worry about this file (unless you move XBMC).
zoek anders ook ff een paar posts terug, daar leg ik hetzelfde verhaal ook uit.
in het kort nogmaals:
daarnaast is de zijn de xml files opgesplitst en zal je voor je mappings de xml file opnieuw moeten maken (in de map userdata)
Was ik er maar nooit aan begonnen om XBMC te vernieuwen. Nu doettie helemaal niks meer
FF zoeken naar een boot cdtje of en slayer auto installer cd. Daarmee kan je een FTP server booten en kan je de boel weer fixen.quote:hebin029 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Hmm, en nu is het dus helemaal mis gegaan. M'n xbox boot niet meer en ik kan ook geen verbinding maken met FTP. Krijg foutcode 13: Service required, Call Customer Support![]()
![]()
![]()
Was ik er maar nooit aan begonnen om XBMC te vernieuwen. Nu doettie helemaal niks meer
Weet je zeker dat je het volgende hebt gedaan?
1) Check welk bios je hebt en welke xbe deze standaard boot (bestand genaamd evoxdash.xbe of xboxdash.xbe.)
Het gaat er dus om dat je de shortcut xbe aanmaakt met de verwijzing naar je XBMC map (bv F:\apps\xbmc) en deze hernoemt naar evoxdash.xbe en op je c schijf zet (als dit inderdaad is wat je bios als eerste boot), zie startpost voor bios boot info.
2) inhoud van de xbmc map zoals je em van internet hebt gehaald in de map zetten die je in je shortcut hebt opgegeven.
Reg. datum: 31 januari 2005
Laat me raden: je hebt een gesoftmodde xbox en je hebt xboxdash.xbe vervangen met een ander?quote:hebin029 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Hmm, en nu is het dus helemaal mis gegaan. M'n xbox boot niet meer en ik kan ook geen verbinding maken met FTP. Krijg foutcode 13: Service required, Call Customer Support![]()
![]()
![]()
Ik heb dit voorgehad en met allerlei rescue cd's geprobeerd te booten, maar geen enkele bootte.
Mijn oplossing: koppel je harde schijf aan je computer aan (zoek ff naar xbox hotswap) en hernoem dan je bestanden naar hun oorspronkelijke naam.
...........quote:Prulleman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:49:
[...]
FF zoeken naar een boot cdtje of en slayer auto installer cd. Daarmee kan je een FTP server booten en kan je de boel weer fixen.
Weet je zeker dat je het volgende hebt gedaan?
1) Check welk bios je hebt en welke xbe deze standaard boot (bestand genaamd evoxdash.xbe of xboxdash.xbe.)
Het gaat er dus om dat je de shortcut xbe aanmaakt met de verwijzing naar je XBMC map (bv F:\apps\xbmc) en deze hernoemt naar evoxdash.xbe en op je c schijf zet (als dit inderdaad is wat je bios als eerste boot), zie startpost voor bios boot info.
2) inhoud van de xbmc map zoals je em van internet hebt gehaald in de map zetten die je in je shortcut hebt opgegeven.
You've got me right.quote:lullebakman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:14:
[...]
Ik dacht dat ik dat gedaan had ja....
Laat me raden: je hebt een gesoftmodde xbox en je hebt xboxdash.xbe vervangen met een ander?
Ik heb dit voorgehad en met allerlei rescue cd's geprobeerd te booten, maar geen enkele bootte.
Mijn oplossing: koppel je harde schijf aan je computer aan (zoek ff naar xbox hotswap) en hernoem dan je bestanden naar hun oorspronkelijke naam.
Reg. datum: 24 oktober 2007
http://users.fulladsl.be/spb17723/xmbc.jpg
ivago wijzigde dit bericht 26-10-2007 18:27 (0%)
Reden: typo
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.