Reg. datum: 23 oktober 2007
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 23 oktober 2007
Reg. datum: 13 maart 2005
De laatste XBMC versie heb ik al (oktober 2007), maar ik ben bang dat ik hem daarna niet meer aan de praat krijg.
Wie heeft tips/ uitleg voor mij om de nieuwe build er op te zetten?
De nieuwe versie heeft zoveel nieuwe mogelijkheden, maar m'n huidige versie draait op zich ook wel redelijk, dus ik twijfel of ik de gok wil nemen.
Dus ...help please...
Wat ik in jouw reactie (evenals in veel tuts) lees, is om XBMC in bv F://apps te zetten en vanuit C: daar naar toe te linken. Nou heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering evox van m'n C: afgegooid en XBMC daarvoor in de plaats gezet. Dit heb ik nu al met meerdere releases zo gedaan en eigenlijk draait het geweldig. Vraag is alleen of ik zo veel functionaliteit(en) mis.quote:Prulleman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:25:
[...]
De manier van opstarten is een tijd terug veranderd dus als je van een hele oude versie komt, moet je je eens verdiepen in het nieuwe systeem.
Voorheen was het xboxdash.xbe of evoxdash.xbe + de main xml file (met daarin o.a. het pad naar je xbmc folder) in de root van C:. Afhankelijk van je bios wordt 1 van deze xbe files gebruikt om te booten.
Sinds V2.0 (of al iets eerder geloof ik), kan je de volledige XBMC map op een willekeurige plek plaatsen. in de root van C zet je dan een shortcut xbe (met of zonder klein xml filetje) welke weet in welke folder XBMC staat. Op deze manier is updaten makkelijker omdat je niet je XBE en XBMC map apart hoeft je plaatsen. Bij de meeste releases worden de shortcut files ook mee ingepakt.
Enjoy the moment!
Lijkt me sterk dat het daarmee verband houdt. Wanneer je gebruik maakt van de component kabel heb je dus niks te maken met je scart aansluiting maar met de component aansluitingen op je TV. Deze zijn alleen voor het beeld. Geluid gaat vanuit de kabel via een optische kabel (in ieder geval bij mij) direct naar je speakerset.quote:engelbertus schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:49:
het kan misschien ook te maken hebben met dat die pin achtien normaal in de tv wordt doorverbonden met een ground, en dat dat bij sommige tv's niet gebeurt?
ik heb wel eens gehoord dat sommige tv's geen volledige scartaansluiting hebben ( niet alle pins verbonden)
Geen commentaar
Alles prima werkend ofzo, maar ik heb een probleem.
Ik kan de splashpicture (in //xbmc/media) veranderen zoals altijd naar splashPM_III, door deze te renamen naar splash.
Echter wat mij ook opviel dat de home-screen ook veranderd is.
de button linksboven met het zwart-grijs strakke XBOX mediacenter is plots eranderd naar de nieuwe standaard kiddie kleuren XBMC logo.
Ik wil dus het oude scherm terug met die zwarte XBMC button! Hoe moet ik dit doen?
(het helpt niets om de oudere skin PM3 terug te zetten op mijn xbox???)
Dit wil ik dus gewoon blijven zien:

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.
Ik heb een softmod oude build uit 2006 die ik graag wil updaten.
De laatste XBMC versie heb ik al (oktober 2007), maar ik ben bang dat ik hem daarna niet meer aan de praat krijg.
Wie heeft tips/ uitleg voor mij om de nieuwe build er op te zetten?
De nieuwe versie heeft zoveel nieuwe mogelijkheden, maar m'n huidige versie draait op zich ook wel redelijk, dus ik twijfel of ik de gok wil nemen.
Dus ...help please...
[/quote]
ik heb ook softmod. het makkelijkst is dat je een andere dashboard installed. Ik heb bijvoorbeeld Avalaunch als 2e dashboard. die gooi je in de map Apps via FTP. Vanuit XBMC start je avalaunch op en dan boot de xbox in dat dashboard. Dan loop je naar je pc, en via ftp gooi je de map XBMC op de xbox weg. (userdata zou je kunnen houden, ff op E zetten om te bewaren). Dan gooi je xbmc van de pc op dezelfde plek op je xbox als ie stond en klaar is kees. userdata ff terugzetten en hoppatee. zonder userdata bewaren is misschien wel veiliger, zodat je geen skinproblemen krijgt). dus gewoon hele nieuwe xbmc.
Maak eerst een backup van je C en E schijf (alles kopieren naar pc via FTP). Als het dan mis gaat kan je toch nog een (nieuwe) schijf prepareren.
Mar2zz wijzigde dit bericht 24-10-2007 12:22 (6%)
Last.FM | Last.FM sidebar | God's Audioplayer & Mediacenter
Reg. datum: 27 juli 2005
Je zou de trunk kunnen downloaden via Tortoise en het zelf kunnen aanpassen, maar dat is meer iets voor de gevorderde gebruiker. Het gekleurde XBMC logo is een paar maanden geleden ingevoerd in de PMIII skin...quote:John Hoek schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:23:
Ik heb gisteren de laatste TC3H versie op mijn xbox geknalt.
Alles prima werkend ofzo, maar ik heb een probleem.![]()
Ik kan de splashpicture (in //xbmc/media) veranderen zoals altijd naar splashPM_III, door deze te renamen naar splash.![]()
Echter wat mij ook opviel dat de home-screen ook veranderd is.![]()
de button linksboven met het zwart-grijs strakke XBOX mediacenter is plots eranderd naar de nieuwe standaard kiddie kleuren XBMC logo.![]()
Ik wil dus het oude scherm terug met die zwarte XBMC button! Hoe moet ik dit doen?![]()
(het helpt niets om de oudere skin PM3 terug te zetten op mijn xbox???)![]()
![]()
![]()
Dit wil ik dus gewoon blijven zien:
[afbeelding]
Reg. datum: 31 januari 2005
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar je weet nooit: Staat de optie 'ondertitels gebruiken' aan bij Audio opties in het OSD? Ik heb ff zitten zoeken waarom de ondertitels van een mijn DVDs niet werkten, bleek het gewoon deze idiote optie te zijn.quote:onsgeluk schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:10:
Ik heb een aantal films waarvan op de PC(MPC met codecpack) de subs aan en uit zijn te zetten. Diezelfde films afgespeeld op XBMC blijven 'subloos'. Voor mij persoonlik geen issue, maar m'n dochter van 11 mist daardoor een hoop. Heeft iemand een suggestie hoe dit op te lossen? Ik gebruik de build die op 15-10 op usenet is verschenen.
De werkende xbmc map heb ik hernoemd naar xbmc2 toen de xbmc map van bigfoot geupload naar e:\apps\, toen heb ik de default.xbe uit de xbmc map naar c:\ gekopieerd en evoxdash.xbe genoemd.
aan de xboxmediacenter.xml hoef ik dan nix aan te passen, toch ??
als ik nu opstart krijg ik de volgende melding :
XBMC Fatal Error
T:\guisettings.xml. Line 0
Failed to open file
IP adress: ip van mijn xbox
Starting FTP server.....
FTP server running on port 21. login: naam/wachtwoord
Press any button to reboot.
Wat doe ik nu fout ???
Als ik alle documentatie mag geloven die ik de afgelopen 24 uur gelezen heb, zou het zo moeten werken.
Groetjes Armand
Reg. datum: 14 november 2000
Je moet niet de default.xbe van je XBMC folder naar je c:\ schijf kopieren maar een snelkoppeling aanmaken op je PC en deze in de c:\ schijf root plaatsen met de juiste naam, zie ook http://www.xboxmediacente...am_UIX_XBE_Shortcut_Makerquote:wi8co schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:36:
ik ben overnieuw begonnen met de bigfoot87 T3ch versie van 21-10-2007.
De werkende xbmc map heb ik hernoemd naar xbmc2 toen de xbmc map van bigfoot geupload naar e:\apps\, toen heb ik de default.xbe uit de xbmc map naar c:\ gekopieerd en evoxdash.xbe genoemd.
aan de xboxmediacenter.xml hoef ik dan nix aan te passen, toch ??
als ik nu opstart krijg ik de volgende melding :
XBMC Fatal Error
T:\guisettings.xml. Line 0
Failed to open file
IP adress: ip van mijn xbox
Starting FTP server.....
FTP server running on port 21. login: naam/wachtwoord
Press any button to reboot.
Wat doe ik nu fout ???
Als ik alle documentatie mag geloven die ik de afgelopen 24 uur gelezen heb, zou het zo moeten werken.
Groetjes Armand
Zit zelfs bij de bigfoot versie (mapje: \Extra's\Shortcut maker 2.0). Hiermee kan je die snelkoppeling xbe heel makkelijk maken, je hoeft alleen het pad op te geven en je xbe voor in de C:/ komt eruit rollenquote:Tommel schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:48:
[...]
Je moet niet de default.xbe van je XBMC folder naar je c:\ schijf kopieren maar een snelkoppeling aanmaken op je PC en deze in de c:\ schijf root plaatsen met de juiste naam, zie ook http://www.xboxmediacente...am_UIX_XBE_Shortcut_Maker
Nogmaals dank.
Groetjes Armand
Even vooraf: Je gebruikt de laatste versie van het script? (Zit standaard in de T3CH releases van XBMC)quote:MADG0BLIN schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:50:
Ik keek eerst wel redelijk vaak naar Apple trailers alleen als ik nu wil updaten dan haalt hij niet alle nieuwe trailers op. Weet iemand hoe dit precies kan?
Hoe weet je dat niet alle trailers opgehaald worden?
Wanneer je het script voor de allereerste keer start wordt er een database aangelegd. Naderhand zal bij het starten deze database bijgewerkt worden als er nieuwe trailers zijn. Deze zullen dan in de catagorie Newest verschijnen.
@ Bigfoot87: Wat een vet project man! Jij gaat voortaan wonen in je auto?
@ 4of9: Wat ik me afvraag is of je je versterker wel op de digitale ingang hebt staan. Op mijn versterker maak ik gebruik van 2 ingangen: TV (analoog) en XBOX (optisch). Als ik mijn geluid op TV heb staan, krijg ik ook gewoon geluid te horen van mijn xbox (dus via het scartsignaal). Als ik mijn versterker vervolgens op mijn XBOX ingang zet, dan heb ik pas echt een digitaal signaal.
(ik hoop dat je hier wijs uit kan
Surineeslander wijzigde dit bericht 24-10-2007 17:04 (22%)
Reden: reactie @ 4to9
PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81
Omdat ik dat zag op de apple site met mijn pc.quote:Surineeslander schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:53:
[...]
Even vooraf: Je gebruikt de laatste versie van het script? (Zit standaard in de T3CH releases van XBMC)
Hoe weet je dat niet alle trailers opgehaald worden?
Wanneer je het script voor de allereerste keer start wordt er een database aangelegd. Naderhand zal bij het starten deze database bijgewerkt worden als er nieuwe trailers zijn. Deze zullen dan in de catagorie Newest verschijnen.
En ze staan niet tussen newest in de xbox. Ik zal de nieuwste van T3CH installeren.
Ik heb het volgende wel gevonden op: http://www.xboxmediacente...umbnails#Music_Thumbnails
Maar waar kan ik deze functie vinden?quote:You can also use "Get Thumb" to download the album thumbnail from allmusic.com (AMG) for a specific album/folder or do a scan of all your music files in all shares.
Deze optie kun je dus alleen krijgen bij een nummer in een bepaalde map. Is er geen mogelijk automatisch te scannen?
Is gelukt (althans, nu bezig):
Library mode-albums > Highlight any album > Info for all albums (white button-query)
Puck wijzigde dit bericht 24-10-2007 20:51 (57%)
Reg. datum: 24 oktober 2007
Toen ik die een paar maand terug 2dehands kocht was die met xcalibur/xboxhdm gemod en volledig franstalig.
Heb nu die nieuwe HDD met oude eeprom ook in die xalibur gemaakt want xboxhdm gaf me een paar problemen.
Nu is zowel unleashX als EvolutionX stanaard geïnstalleerd in het frans maar kan die niet direct van taal veranderen. Bestaat er toevallig een nederlandstalige dash of kan ik die gewoon overschrijven met een recente enelstalige versie?
Voor de rest draai ik de laaste T3ch versie van 6 oktober maar merk nu dat bij die nieuwe HDD de regio niet meer ingevuld kan worden, niet zo erg maar die weer-module kan nu mijn woonplaats niet meer vinden.. iemand een idee hoe dit zou komen?
Voor de rest vind ik dat xbmc logo wel beter of het oude xbox logo, is ietsje frisser
Verder is het me nog niet gelukt om DVD's af te spelen in xbmc met menu's e.d. . Las hier dat die bigfoot build ook een dvdplayer aan boord heeft, klopt dit?
Sorry als sommige vragen al gesteld zijn maar heb echt niet de tijd om de vorige 9 delen van 2004 tot 2007 te lezen maar ik doe mijn best zoveel mogelijk te bekijken
Reg. datum: 27 juli 2005
Als dat zou kunnen...quote:Surineeslander schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:53:
[...]
@ Bigfoot87: Wat een vet project man! Jij gaat voortaan wonen in je auto?
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Haal om te beginnen eens de eerste helft van je post weg, want dit heeft niks met XBMC te maken.quote:ivago schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:19:
Hoi, ik heb een softmodded 1.6 box waar ik net de HDD van heb geupgrade.
Toen ik die een paar maand terug 2dehands kocht was die met xcalibur/xboxhdm gemod en volledig franstalig.
Heb nu die nieuwe HDD met oude eeprom ook in die xalibur gemaakt want xboxhdm gaf me een paar problemen.
Nu is zowel unleashX als EvolutionX stanaard geïnstalleerd in het frans maar kan die niet direct van taal veranderen. Bestaat er toevallig een nederlandstalige dash of kan ik die gewoon overschrijven met een recente enelstalige versie?
Voor de rest draai ik de laaste T3ch versie van 6 oktober maar merk nu dat bij die nieuwe HDD de regio niet meer ingevuld kan worden, niet zo erg maar die weer-module kan nu mijn woonplaats niet meer vinden.. iemand een idee hoe dit zou komen?
Voor de rest vind ik dat xbmc logo wel beter of het oude xbox logo, is ietsje frisser
Verder is het me nog niet gelukt om DVD's af te spelen in xbmc met menu's e.d. . Las hier dat die bigfoot build ook een dvdplayer aan boord heeft, klopt dit?
Sorry als sommige vragen al gesteld zijn maar heb echt niet de tijd om de vorige 9 delen van 2004 tot 2007 te lezen maar ik doe mijn best zoveel mogelijk te bekijken
Kijk verder eens op www.weather.com of je woonplaats daar nog wel tussen staat. Hier haalt het script zijn info namelijk vandaan.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Reg. datum: 08 november 2005
heb je al eens in de uzg.log file gekeken wat voor een meldingen daar in staan? En nog belangrijker, welke XBMC versie gebruik je?quote:Slaggy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:57:
Hoi allemaal,
Na vorige week wat over XBMC gelezen te hebben, heb ik dit weekend mijn oude xbox weer eens uit de doos gehaald en wat begonnen met alles proberen werkend te krijgen. Na een hoop gedoe ben ik uiteindelijk zo ver dat ik de laatste TECH versie draaiend heb. (Had eerst de PIMPED versie, maar daar zat me wat te veel onzin bij). Helaas krijg ik nu de Apple Trailers en UZG niet aan het werk.
Als ik UZG opstart verschijnt de melding 'checking for updates' daarna heel even kort een andere melding (iets met cash?) en daarna stop ie ermee en gebeurd er niets meer. Ook bij het Trailer script zie ik kort iets laden, waarna hij er ook mee ophoud. Ik heb al geprobeerd de Video/Audio/DVD buffer te verhogen, maar dit maakte geen verschil.
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Volgens mij kan je gewoon het beste een recente XBMC goed als default dash instaleren. Ben je gelijk van meerdere dashes en andere talen af. XBMC heeft standaar een hele uitgebreide taalkeuze.quote:ivago schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:19:
Hoi, ik heb een softmodded 1.6 box waar ik net de HDD van heb geupgrade.
XBMC kan ook al een hele tijd DVD menu's weergeven. Kan me eerlijk gezegd amper meer herinneren dat dit niet ging. Probeer het eens met een paar andere DVD's. Niet complete menu's van half gestripte DVD's kunnen nog wel eens problemen geven dacht ik.
Ik snap niet waarom mensen XBMC niet als default dash zetten. Ik heb lang geleden ook nog wel eens een ander dash erop gehad, maar ik zou niet weten wat de voordelen zijn van een ander dash.
Met XBMC kan je alles, makkelijk games/programma's starten. Alles met media wat je maar kan bedenken. bergen met scripts.
Zijn er hier nog mensen die een ander dash booten? Zo ja wat zijn daar dan de voordelen van????
Ik dacht dat er ook een aantal alles-in-een emulators waren. Ik was ooit bezig met big.ass.xbox.emulator te downloaden (zoiets tenminstequote:Mar2zz schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:48:
Als je zoekt naar de website met xport in het adres ofzoiets, dan kan je daar veel goeie emu's weghalen voor xbox. Er zijn eigenlijk niet veel verschillende, voor SNES zijn er 2, xsnesx en Znesx, allebei goed, voor Sega (alle systemen behalve dreamcast) is er 1, voor nintendo64 is er 1 en voor playstation is er 1. andere systemen emuleer ik niet.
Dus ik kan het beste alles los erop zetten? dan zal ik dat maar doen. Tenzij iemand mij kan vertellen of er ook andere alles-in-een emu's zijn
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.