Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
4of9 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:33:
Wat ik er van begrepen heb komt het soms voor bij niet microsoft kabels. Misschien dat de kabels van microsoft iets doorlussen intern.

Er is weinig van te vinden op internet.

Als je je digitale kabel hebt aangesloten en je start je ms dash dan moet je de opties hebben om DTS en DD te enablen, heb je die niet zul je moeten solderen of een ms kabel nemen.

Als je het in je ms dash hebt ingesteld werkt het ook in xbmc.
Zou misschien te maken kunnen hebben met de versie van de XBOX waar je over beschikt. Ik heb namelijk een 1.4 en hierbij werkte de Konigs kabel zonder enige soldeer modificatie. Misschien dat hierin dus nog een verband te leggen is.

Geen commentaar

Reg. datum: 24 juni 2002

Vraagje.. Ik heb mijn XBMC weer eens geupdate en ik ben (na twee jaar met mijn oude release te hebben gewerlt) weer helemaal up-to-date. Alles ziet er weer super uit.. Mooie skins en de scripts werken ook weer... Ik snap alleen niks meer van 'my video's' en 'my music' .. zodra ik die aanklik dan kom in in een leeg scherm.. dan moet ik eerst terug, om daar dan weer bij mijn shares en directories te komen... Ik neem aan dat je eerst in een soort 'favourites' of 'playlist' terecht komt.. Hoe schakel ik dit uit? Of hoe plaats ik hier bestanden/mappen in?

Reg. datum: 01 maart 2000

quote:
robbydw schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:12:
[...]

Zou misschien te maken kunnen hebben met de versie van de XBOX waar je over beschikt. Ik heb namelijk een 1.4 en hierbij werkte de Konigs kabel zonder enige soldeer modificatie. Misschien dat hierin dus nog een verband te leggen is.
Zoiets vermoedde ik ook al (ik heb zelf geloof ik een 1.0 of 1.1) maar daar is weinig over te vinden.
Ik dacht alleen laat mijn oplossing eens posten omdat ik in voorgaande delen ook mensen dezelfde vraag had horen stellen en geen oplossing daarbij.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

quote:
scorpion303 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:22:
Vraagje.. Ik heb mijn XBMC weer eens geupdate en ik ben (na twee jaar met mijn oude release te hebben gewerlt) weer helemaal up-to-date. Alles ziet er weer super uit.. Mooie skins en de scripts werken ook weer... Ik snap alleen niks meer van 'my video's' en 'my music' .. zodra ik die aanklik dan kom in in een leeg scherm.. dan moet ik eerst terug, om daar dan weer bij mijn shares en directories te komen... Ik neem aan dat je eerst in een soort 'favourites' of 'playlist' terecht komt.. Hoe schakel ik dit uit? Of hoe plaats ik hier bestanden/mappen in?
Als je naar je bestanden/mappen bent gegaan dan zal hij de volgende keer direct de bestanden/mappen weergeven en niet de My Video's.
live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
4of9 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:25:
[...]

Zoiets vermoedde ik ook al (ik heb zelf geloof ik een 1.0 of 1.1) maar daar is weinig over te vinden.
Ik dacht alleen laat mijn oplossing eens posten omdat ik in voorgaande delen ook mensen dezelfde vraag had horen stellen en geen oplossing daarbij.
Is inderdaad weinig over te vinden. Mocht er iemand meer info hebben over de oorzaak hiervan, let me know. Dan zet ik dit in de startpost.

Geen commentaar

Moderator Kai [GoT] clan

Ik zelf heb een xbox v1.1.

Nooit problemen gehad om de digitale uitgang in te stellen met de Konig HD kabel en een advanced scartkabel.

Wel moet je EERST in de offciciele msdash dolby digital aanzetten. (net als de HD schermmodes als je dat kan). Pas dan kan je dit ook selecteren in de XBMC setup.

Als het niet werkt, is er een draadje in de konig kabel misschien los?

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Rommel
Reg. datum: 09 juni 2002

Wat is een goede emulator voor alle andere systemen? (NES/SNES/N64/SEGA/etc.) Ik kom er namelijk een hoop tegen, maar de meeste zijn allemaal aparte.

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Reg. datum: 16 oktober 2002

Hoi allemaal,

Na vorige week wat over XBMC gelezen te hebben, heb ik dit weekend mijn oude xbox weer eens uit de doos gehaald en wat begonnen met alles proberen werkend te krijgen. Na een hoop gedoe ben ik uiteindelijk zo ver dat ik de laatste TECH versie draaiend heb. (Had eerst de PIMPED versie, maar daar zat me wat te veel onzin bij). Helaas krijg ik nu de Apple Trailers en UZG niet aan het werk.

Als ik UZG opstart verschijnt de melding 'checking for updates' daarna heel even kort een andere melding (iets met cash?) en daarna stop ie ermee en gebeurd er niets meer. Ook bij het Trailer script zie ik kort iets laden, waarna hij er ook mee ophoud. Ik heb al geprobeerd de Video/Audio/DVD buffer te verhogen, maar dit maakte geen verschil.

Verder ben ik trouwens enorm verast door de mogelijkheden van XBMC. Geweldig :). Ik zie op dit moment maar een nadeel en dat is het lawaai dat de xbox maakt.

edit: Het trailer script werkte wel in de PIMPED versie. UZG heb ik daarin niet geprobeerd.

Slaggy wijzigde dit bericht 22-10-2007 21:58 (4%)

Rommel
Reg. datum: 09 juni 2002

Ik heb de bigfoot87 versie en daar zit XOT: Uzg en Apple Trailer al in

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Reg. datum: 16 oktober 2002

Dat is de versie die ik ook wil hebben, maar heb hier geen toegang tot nieuwsgroepen.

Reg. datum: 13 juli 2006

quote:
Puck schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:26:
Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om Last.fm radio te luisteren door bij sources.xml onder 'My Music shares' de volgende regels toe te voegen:
[...]
omg, al jaren aan de xbmc en nooit geweten dat dit ook kan. Dit is echt geweldig!

Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
Puck schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:26:
Misschien ook wel handig om in de startpost mee te nemen is een lijstje van superhandige XBMC scripts!

Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om Last.fm radio te luisteren door bij sources.xml onder 'My Music shares' de volgende regels toe te voegen:

[...]
hmmm... bij mij zie ik geen 'my music shares' staan in sources.xml
lijkt me wel geinig dit

never mind , werkt al , kan gewoon vanuit xbmc 8)7

cardwizard wijzigde dit bericht 22-10-2007 23:52 (5%)

Sorry, vandaag geen nieuwe versie...
Heeft hier mee te maken:

http://www.bigfoot87.com/auto/4.jpg

Heb er de hele avond over gedaan om de radio en het scherm te installeren.
Maar het was het zeker waard :)
Om het project te volgen klik je hier.

Nieuwe Bigfoot87 versie staat voor morgenavond gepland. :)

Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:42:
Sorry, vandaag geen nieuwe versie...
Heeft hier mee te maken:

[afbeelding]

Heb er de hele avond over gedaan om de radio en het scherm te installeren.
Maar het was het zeker waard :)
Om het project te volgen klik je hier.

Nieuwe Bigfoot87 versie staat voor morgenavond gepland. :)
hey lang niet gezien
haha te gek hoor

Reg. datum: 01 maart 2000

quote:
John Hoek schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:02:
Ik zelf heb een xbox v1.1.

Nooit problemen gehad om de digitale uitgang in te stellen met de Konig HD kabel en een advanced scartkabel.

Wel moet je EERST in de offciciele msdash dolby digital aanzetten. (net als de HD schermmodes als je dat kan). Pas dan kan je dit ook selecteren in de XBMC setup.

Als het niet werkt, is er een draadje in de konig kabel misschien los?
Bij mij waren Dolby Digital en DTS niet beschikbaar in de originele MS Dash (lees: niet zichtbaar).

In het vorige topic was ook iemand met dezelfde problemen en op internet zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben met 3th party kabels (ook op het xbmc forum)

Ik heb dus die pin18 aan een ground punt gesoldeerd en toen kon ik wel DTS en DD in de MS Dash selecteren. En daardoor dus ook in xbmc.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Reg. datum: 27 april 2005

het kan misschien ook te maken hebben met dat die pin achtien normaal in de tv wordt doorverbonden met een ground, en dat dat bij sommige tv's niet gebeurt?

ik heb wel eens gehoord dat sommige tv's geen volledige scartaansluiting hebben ( niet alle pins verbonden)

Reg. datum: 27 april 2005

quote:
DeOS schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 07:50:
[...]

Welke versie van XBMC heb je er op staan. Probeer het eens met de nieuwste versie. en als je het idee dat de fan het probleem kan zijn, probeer het dan ook eens met de fan op een hogere rpm.
ik heb de laatste bigfoot versie van voor 6 oktober er op.. is er rond ./ na die tijd nog iets veranderd aan de dvd speler?
( ik heb die dag dus de laatste versie gedownload) kan niet het versie nummer zo achterhalen, ben nu niet thuis)

als het de fan is, zijn er dan mischien meer mensen die daar een probleem mee hebben?

Reg. datum: 28 december 2006

quote:
cardwizard schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:24:
[...]

never mind , werkt al , kan gewoon vanuit xbmc 8)7
Hoe doe je dat. Ik kan wel mijn username van Last.fm ingeven. Maar wat moet ik verder om ook daadwerkelijk die site te bereiken en artiesten etc in te voeren. Kun je me op weg helpen?

:)

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
Awkwarding schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:01:
Ik heb de bigfoot87 versie en daar zit XOT: Uzg en Apple Trailer al in
In de T3CH versie zit ook de Apple Trailer met de Apple Trailer Plugin(s).
eindbaas
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
haagsegek schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:23:
Hoe doe je dat. Ik kan wel mijn username van Last.fm ingeven. Maar wat moet ik verder om ook daadwerkelijk die site te bereiken en artiesten etc in te voeren. Kun je me op weg helpen?

:)
Dat staat dus nu keurig netjes in de startpost :)

Puck wijzigde dit bericht 23-10-2007 14:34 (17%)

Reg. datum: 23 oktober 2007

Help... Ik heb de nieuwe xbmc op mijn xbox gezet, zoals het hier aangegeven wordt.
Toen starte mijn xbox zwart op... toen heb ik de oude werkende xbmc terug gezet, als ik nu op start krijg ik de melding :

XBMC Fatal Error
Q:\language\english\strings.xml. Line 808
Error reading end tag.

Dan start hij vervolgens met rode letters het netwerk volgens de Xenium settings op
en de ftp server
met daaronder press any button to reboot.

Maar xbmc start niet meer op.

Nu ben ik er wel achter gekomen dat zowel bij E:\apps\xbmc als op de Q schijf xbmc staat.

De xbox start normaal altijd op in het Xenium dash en van daaruit kan ik dan de M8-a kernel aanklikken, voorheen starte met die M8-A kernel dus xbmc op.

Als ik dan de nieuwere versie wil, moet ik dan op allebei de schijven het veranderen ??

Groetjes Armand

wi8co wijzigde dit bericht 23-10-2007 14:42 (5%)

eindbaas
Reg. datum: 22 november 2001

De Q schijf is gewoon een snelkoppeling naar de XBMC map (of andere bootmap) dacht ik.
Reg. datum: 25 december 2002

Is misschien de harde schijf van je Xbox vol waardoor je ftp upload niet helemaal geslaagd is?

Reg. datum: 23 oktober 2007

nee er is genoeg ruimte vrij, maar de versie van T3ch van 15-10 gaat bij mij niet aan de praat, na wat klooien, heb ik nu mijn oude versie weer werkend gekregen...

a.k.a Nilz
Reg. datum: 22 december 2000

quote:
wi8co schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:56:
nee er is genoeg ruimte vrij, maar de versie van T3ch van 15-10 gaat bij mij niet aan de praat, na wat klooien, heb ik nu mijn oude versie weer werkend gekregen...
De manier van opstarten is een tijd terug veranderd dus als je van een hele oude versie komt, moet je je eens verdiepen in het nieuwe systeem.

Voorheen was het xboxdash.xbe of evoxdash.xbe + de main xml file (met daarin o.a. het pad naar je xbmc folder) in de root van C:. Afhankelijk van je bios wordt 1 van deze xbe files gebruikt om te booten.

Sinds V2.0 (of al iets eerder geloof ik), kan je de volledige XBMC map op een willekeurige plek plaatsen. in de root van C zet je dan een shortcut xbe (met of zonder klein xml filetje) welke weet in welke folder XBMC staat. Op deze manier is updaten makkelijker omdat je niet je XBE en XBMC map apart hoeft je plaatsen. Bij de meeste releases worden de shortcut files ook mee ingepakt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: