Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik wist bijna zeker dat de dollar die dag terug lager zou gaan. Ik verwachtte het slechte nieuws en heb daarom heel even een korte positie aangenomen, rijk ben ik er niet van geworden, maar was natuurlijk wel leuk zakgeld.

De PUT's Fortis en ING dateren nog van half maart dit jaar (toen geschreven op die maandag dat Bear Stearns voor 2$ handelde) en daar heb ik dus best een leuk bedrag op mogen vangen. Ik verwacht dat de koersen nog wel kunnen zakken, maar schat de kans enorm klein in dat de koersen onder het niveau van de door mij geschreven opties zullen zakken, dus ik wil deze opties gewoon laten expireren. De Unlivers heb ik gekocht, in de hoop te laten expireren, anders neem ik ze gewoon in portefeuille voor langere termijn.

De aandelen van US banks zijn allemaal gekocht in pakketjes van 25 tot 100 st. Zonet trouwens nog pakketjes bijgekocht (prijzen zijn transactie inbegrepen IB).

50 x Citigroup 21.05$
50 x Wachiova 25.48$
50 x Wells Fargo 27.53$
35 x Bank of America 34.52$
25 x JPMorgan Chase 42.42$

De positie bankaandelen zijn trouwens voor de lange termijn (5-7 jaren). Heb er een hele strategie rond gemaakt (best lang aan gezeten en al maanden over nagedacht, verslagen uitgepluist enzoverder). Dollars koop ik gewoonlijk aan in pakketjes van 2.5k euro, hoevoor heb ik ook koersen vooropgesteld (bv elke keer bijkopen als de dollar 1% verder afzakt).

Trouwens zal in Europa zich een heel ander scenario af doen dan in de USA, daarom andere posities in US stock en Europese, die elkaar soms wel eens tegenspreken inderdaad.

Verwacht een absoluut hoogtepunt van de dollar op 1.64 - 1.66 trouwens.Wat is jullie mening daarvan?

Galactic wijzigde dit bericht 21-05-2008 21:40 (6%)

quote:
Galactic schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:37:

Heb er een hele strategie rond gemaakt (best lang aan gezeten en al maanden over nagedacht, verslagen uitgepluist enzoverder).
Daar heb ik dus echt het geduld niet voor. Ik ben echt daytrader juist omdat ik de kick van snel resultaat zo leuk vind. Is het niet saai om iets te kopen en dan jaren te moeten wachten op een -eventueel- resultaat?

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

Op zoek naar nieuwe ondertitel

quote:
Flyduck schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:42:
[...]

Daar heb ik dus echt het geduld niet voor. Ik ben echt daytrader juist omdat ik de kick van snel resultaat zo leuk vind. Is het niet saai om iets te kopen en dan jaren te moeten wachten op een -eventueel- resultaat?
De kans is natuurlijk wel aanwezig dat Galactic na die jaren meer rendement heeft gehaald dan jij met daytrading. Dus als je de rest van de dag een andere baan hebt lijkt het me niet saai ;)

* Humanity has left IRC (Excess Flood)

quote:
Galactic schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:37:
Verwacht een absoluut hoogtepunt van de dollar op 1.64 - 1.66 trouwens.Wat is jullie mening daarvan?
Ligt er maar net aan wat de FED gaat doen, hoewel een veel lagere rente dan dit absurd zou zijn, en hoeveel puin er geruimd gaat worden bij de nieuwe begrotingen. Ik heb geen idee, maar volgens mij zitten ze daar zo langzamerhand ook niet meer te wachten op een goedkopere dollar. 't Wakkert de inflatie aan, zeker gezien de olieprijs.
De FED is gewoon incompetent. Slecht lopende (grote) bedrijven worden uit de brand geholpen en kunnen hun slechte beleid doorzetten. Ondertussen straffen ze de economie met een lage rente die de inflatie alleen maar aanwakkert. Helicopter Ben is niet echt geweldig bezig met zijn geld strooi acties.

http://www.businessweek.com/the_thread/hotproperty/bernanke-helicopter.jpg

GoT met nieuwe layout is niet lief :-( (Nee, niet de FP. Ik heb het over GoT Paars) | Last.fm

Ik ben momenteel bezig met mijn grootste klapper... heb vorige week AMG gekocht, en deze is nog steeds stijgende.. Zit nu al op een kleine 26% rendement !!
Ik hou het op beginnersgeluk :)

Alles hat ein ende nur die wurst hat zwei.

AMG gaat als een gek, lijkt net een turbo op de AEX. Gaat hard omhoog als er een redelijk positieve dag is maar gaat ook hard naar beneden als er een zwakke dag is in Amsterdam.

WorldCommunityGrid @ DPC
Reg. datum: 31 oktober 2005

quote:
MrJ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:00:
De "AEX PUT JUN 2008 475,00" staat hier op 4,90.

Ik denk niet dat je die op 0,05 wilt zien staan. :)
Net met verlies verkocht, ging wel ff heel hard. En verwacht hierdoor misschien maandag wat herstel, ook doordat de US dicht is (al hoewel, wat deden we laatst toen Amerika dicht was.... :o ) Turbo's laten staan. Misschien na het weekend weer putjes oppikken.

Fijn weekend.

Train hard, feel good.

Met verlies verkocht? Sinds maandag zijn we 12 punten gezakt hoor. :P

-Godfather Bodybuilding topic reeks-
Super Moderator @ DutchBodybuilding.com | Sys Specs

WorldCommunityGrid @ DPC

quote:
MrJ schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:30:
Met verlies verkocht? Sinds maandag zijn we 12 punten gezakt hoor. :P
I know, maar ik had deze positie al sinds de dinsdag daarvoor! :r Dat was de dag dat we kortstondig onderuit gingen richting 476. Toen m'n P480's mei wonderwel nog met flinke winst verkocht, ook mijn P480's juni met flinke winst verkocht en doorgerold naar P475's juni omdat ik een verdere daling verwachtte. Tsja... en de rest weten we. Ik moet zeggen dat ik het niet echt relaxed vond toen we rond 495 rondhingen. Een enorm verlies op de P's en een bosje TS die tegen de stop-loss aanhingen omdat ABN die week de stop-loss verlaagde van 506 naar 500! :(

Ik heb dus deze hele week mijn verlies op de P475 mooi zien afnemen tot acceptabele proporties en de TS staat op een miniscuul winstje! :)

Misschien stap ik maandag opnieuw in, maar ik denk dat we voorlopig het ergste achter de rug hebben. Als we maandag niet flink onderuit gaan, begin ik weer voorzichtig omhoog te kijken. Ideaal voor mij zou zijn als we maandag richting de 470 gaan, dan kunnen we weer lekker up... Wat denken jullie?

Andere vraag:
Weet iemand wat de laatste weken de margin is voor de AEX futures bij IB (via Todays)? Op de website van Today's staat EUR 8.000. Terwijl ik in de orderpreview iets van EUR 6.200 zie.
Ik zou graag intraday kortstondig een paar futures kopen of verkopen, maar kan dan in de knel komen met m'n cash, 't zal erom hangen...

\/ engraving \/

Krijg ik nu een mail dat staples, corporate express aandelen wil overkopen.

Zullen er mensen zo dom zijn om dit te doen?

Ze bieden 8 euro in contanten per aandeel. CPX is momenteel 8,26 waard en zit in de lift..

Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!

Train hard, feel good.

quote:
LED-Maniak schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:57:
Krijg ik nu een mail dat staples, corporate express aandelen wil overkopen.

Zullen er mensen zo dom zijn om dit te doen?

Ze bieden 8 euro in contanten per aandeel. CPX is momenteel 8,26 waard en zit in de lift..
Als je het hele spelletje volgt dan zou ik ze idd niet verkopen voor die 8,-. :)

http://www.iex.nl/forum/forum.asp?forum=26

Ze laten je op iex.nl wel door hoepels springen om lid te worden. Iets teveel persoonlijke gegevens en verplichte vinkjes voor mijn smaak.

GoT met nieuwe layout is niet lief :-( (Nee, niet de FP. Ik heb het over GoT Paars) | Last.fm

Train hard, feel good.

O? Heb er zelf weinig problemen mee gehad qua registratie.

quote:
MrJ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:35:
O? Heb er zelf weinig problemen mee gehad qua registratie.
Je bent verplicht je NAW gegevens op te geven (kan je natuurlijk faken) en ze hebben 3 vinkjes, die je niet uit kan zetten, die voor spam zorgen.

Ik zit redelijk veilig met funds te spelen, maar ik vroeg mij af wat een goeie site is om analyses te krijgen?
Ik koop via Fundix, zij hebben een redelijk lijstje fonds, echter kan ik geen enkele site vinden waar ik mooie grafiekjes kan krijgen van AL mijn fondsen. Momenteel kan ik ongeveer de helft van mijn portefeuille terugvinden op Lycos EuroInvestor.nl maar zoals gezegd hebben zij niet alles.
Wie heeft er suggesties?

What comes after the TyTN II? A Startrek Tricorder ..........

Train hard, feel good.

quote:
Brons schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Je bent verplicht je NAW gegevens op te geven (kan je natuurlijk faken) en ze hebben 3 vinkjes, die je niet uit kan zetten, die voor spam zorgen.
Ik had mij toendertijd via http://www.depers.nl/debeurs/discussies/ geregged zonder al die gg op te geven.

quote:
Angelus1753 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:20:
Ik zit redelijk veilig met funds te spelen, maar ik vroeg mij af wat een goeie site is om analyses te krijgen?
Ik koop via Fundix, zij hebben een redelijk lijstje fonds, echter kan ik geen enkele site vinden waar ik mooie grafiekjes kan krijgen van AL mijn fondsen. Momenteel kan ik ongeveer de helft van mijn portefeuille terugvinden op Lycos EuroInvestor.nl maar zoals gezegd hebben zij niet alles.
Wie heeft er suggesties?
Misschien morningstar? Daar staat ook heel veel aan beleggingsfondsen :)
WorldCommunityGrid @ DPC

Zo, alle shorts eruit en vanmorgen (wat te vroeg) een kleine long positie opgenomen (TL463).
Laat maar komen dat herstel(letje)...

In het iPhone topic werd ik hiernaartoe verwezen, hoop dat jullie het niet erg vinden

Ik zit er aan te denken om Apple aandelen te kopen. Veel mensen verwachten een grote stijging in de waarde aangezien de nieuwe iPhone er aan komt. Ook heb ik gelezen dat een kwart van de Amerikanen nog zit te wachten op die nieuwe iPhone (dit was echter een test onder 3600 mensen, niet geheel representatief natuurlijk). Wat denken jullie hiervan? Is er een kans dat de iPhone een flop wordt, zowel in Europa als in Amerika? Ik heb het namelijk nog nooit gedaan (aandelen kopen) en het zou een beetje zuur zijn als het heel slecht uitpakt. Maar goed, ik weet ook dat dat het risico is. Lijkt het jullie verstandig om nu aandelen te kopen?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Reg. datum: 17 januari 2000

In de waarde van de aandelen zijn natuurlijk de hoge verwachtingen voor de iPhone al meegenomen. Pas als deze een groter dan verwacht succes wordt - en de overige bedrijfsonderdelen ook goed presteren - is een koersstijging te verwachten.
Ik heb echt al een aantal weken dat ik geen flauw idee heb wat ik nu moet gaan doen. Heb een aantal posities in AEX fondsen, een aantal in beleggingsfondsen maar er is zowel iets te zeggen voor aankoop, voor verkoop en voor niets doen. Nog nooit meegemaakt. Meer mensen met dit richtingloze sentiment? Overigens heb ik een aantal posities vanuit Juni vorig jaar die nu ongeveer staan waarop ik ze heb aangekocht.

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Ik beweeg voorlopig niet. De recessie gaat nog komen en dan wordt alles goedkoper (excl. financials).

speel nu al een maandje of wat mee via belegger.nl, maar nu beginnen mijn putopties pas te renderen. Gelukkig op de lange termijn gekocht (december) maar gaat nu eindelijk weer omhoog. Heb nog een hoop goed te maken though...

wmb zijn alle factoren aanwezig om hier een slopende langdurige recessie te krijgen...
(ben toch blij dat ik niet met echt geld speel)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws