Gathering of Tweakers

Quicksearch
Train hard, feel good.

De "AEX PUT JUN 2008 475,00" staat hier op 4,90.

Ik denk niet dat je die op 0,05 wilt zien staan. :)

-Godfather Bodybuilding topic reeks-
Super Moderator @ DutchBodybuilding.com | Sys Specs

animeboard.nl

Ik kan alleen in fondsen beleggen via de Postbank, daar heb je twee opties.
Of effecten voor 11 euro per transactie, dit gaat live en dan kun je echt aandelen kopen.
Of voor 0,3% van het bedrag "fondsen", dit gaat één maal per dag

Heb me zojuist aangemeld >:)
maar vind 't heel wat minder dan echt beleggen 8)7
Kan ik nergens online voor 50ct per transactie beleggen :o

Ga zoals ik al op de vorige pagina van dit topic heb gepost naar snsfundcoach.
Train hard, feel good.

RDS Juni calls 27 er vrijdag in voor 0,55 nu eruit op 0,85 en doorgerolt naar de 28 serie. :)

Ik wist niet dat hier op GOT een beleggingstopic aan de loop was, erg leuk!

Hou me voornamelijk bezig met aandelen en opties. Zowel in BEL, AEX, USA stocks.

Reg. datum: 01 april 2004

Pats, daar ging de 13000 punten grens @ Dow Jones. :) Als die stand houdt vandaag zou het i.m.o. best wel eens kunnen dat we morgen de 500 punten gaan bezichtigen.. Ik ga m'n winst nemen zo en maar eens kijken wat er te gebeuren staat. :)

powered by Mac

ipso iure

Hmm, nieuwe aandelenuitgifte van de zaak aangekondigd...fixed price vastgesteld op 102 euro, en ik mag kopen tegen 60%, plus voor elke 10 aandelen 2 bonusaandelen...

* kamstra gaat es ff inslaan :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Dat is een erg leuke regeling kamstra. Ik weet niet voor hoelang ze vast staan, maar daar kun je toch nauwelijks een buil aan vallen :P

In elk geval stukken beter dan mijn huidige regeling (converteerbare obligaties, dus risicoloos beleggen) en toekomstige regeling (15% korting).

- Vanmorgend 20k euro geshort tegen 1.5603 net weer aangekocht 1.5507. Iemand die zich ook af en toe bezig houd op Forex?

- Volgt iemand een beetje RBS trouwens? Ik weet dat ze hun kapitaal hebben verhoogd, maar waarom zakt die koers nu precies ze belachelijk laag. Heb wel zin aan te kopen tegen 250,00 toen ik het zag, maar helaas geen kennis van zaken van deze stock.

Mijn belangrijkste posities momenteel:

C , 422 st
BA, 227 st
JPM, 105 st
WB, 257 st
WFC, 245 st

-10 x PUT FOR DEC 08 12,00
- 5 x PUT FOR DEC 08 15,00
- 10 x PUT ING DEC 08 15,00
- 5 x PUT FOR DEC 08 12,00
- 2 x PUT UN DEC 08 20,00
- 2 x PUT UN DEC 08 18,00

FOR, 100 st
ING, 100 st
OME, 300 st

Galactic wijzigde dit bericht 19-05-2008 19:29 (29%)

animeboard.nl

quote:
The Source schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:19:
Iemand GOOG? +17% after market (en dat is bijna 80$ p/s)
februari 2008 - 286,91 inkoop - mei 2008 - 376,67 verkoop
35% winst met m'n 100.000 IEX-beursspel.
Ik zou haast overwegen tijdens het echte beleggen m'n risico's niet meer te spreiden en flink te funden waar ik vertrouwen in heb. Jammer dat de éénmalige kosten inderdaad 10euro per transactie zijn. Nu moet ik het met funds doen in plaats van met echte aandelen.

Jammer dat ik niet ergens jullie resultaten allemaal kan zien. Op de website van de postbank.nl zie ik net dat de koersen gemiddeld 15% achteruit zijn gegaan van januari tot april 2008, dan is het bepaald niet fijn om geld te hebben in verspreide aandelen die het allemaal slecht doen. Ik zal binnenkort eens het resultaat van de postbank over 2007 opzoeken.

Op zoek naar nieuwe ondertitel

Transactiekosten bij www.snsfundcoach.nl en www.fundix.nl zijn 0,00 euro. Ze verdienen hun geld aan provisie (die verwerkt is in de koersen van de fondsen).

Spaceknarf wijzigde dit bericht 19-05-2008 20:29 (5%)

* Humanity has left IRC (Excess Flood)

quote:
dennis00 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:22:
Ik zou haast overwegen tijdens het echte beleggen m'n risico's niet meer te spreiden en flink te funden waar ik vertrouwen in heb.
Zoiets heb ik me laatst ook zitten te bedenken. Het lastige is denk ik dat een goed bedrijf zomaar in de problemen kan komen door een schandaal, zie Ahold, Société Générale, Enron, Arthur Andersen etc. Als je je pijlen op 1 doel richt, dan kan je dus pech hebben. (Maar ik geef toe dat dat niet heel vaak zo dramatisch zal gebeuren.)
Toch lijkt het me niet gek om aan spreiding te doen, en in een paar sectoren de beste of meest kansrijke aandelen te selecteren.

Ik zelf investeer veel in beleggingsfondsen die zich richten op opkomende landen. Op een gegeven moment vroeg ik me ook af op het wel zin heeft om naast een China-fonds ook een AEX-tracker aan te schaffen. Alle economiën zijn zo met elkaar verbonden, dat als er iets ergs in de VS gebeurt dat China daar ook iets van merkt, en dat een daling daar niet wordt gedempt door een AEX-tracker, omdat die net zo goed daalt.

Eindelijk de daling waar ik op zat te wachten!
Koersdoel is nu eerst 478, morgen misschien eerst weer wat omhoog.

Positie nu

8x Put 490 jun
2x put 480 jun
3x call 490 jun
4x put 490 AX4
4x call 490 AX4
-2 call 520 dec
-2 put 440 dec

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

Train hard, feel good.

Een daling met laag volume. Imo een iets doorgeslagen correctie op de evenals doorgeslagen plus op maandag.

Vandaag weer een close in de 490 aan de hand van een Mittal en RDS. Mochten de komende 2 weken de financials ook even lekker meedoen dan is de 500 gebroken.

quote:
MrJ schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:06:
Een daling met laag volume. Imo een iets doorgeslagen correctie op de evenals doorgeslagen plus op maandag.

Vandaag weer een close in de 490 aan de hand van een Mittal en RDS. Mochten de komende 2 weken de financials ook even lekker meedoen dan is de 500 gebroken.
Mr.J, zit je toevallig ook op het beurs.nl forum?

Train hard, feel good.

IEX.nl ja.

Maar via beurs.nl zit je eigenlijk op 't forum van IEX.nl. :)

quote:
MrJ schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:08:
IEX.nl ja.

Maar via beurs.nl zit je eigenlijk op 't forum van IEX.nl. :)
Is dat zo? Beurs.nl heeft gewoon een eigen forum hoor.

Train hard, feel good.

Sorry, klopt. Ben dan even in de war met een andere site die onder water eigenlijk doorlinkt naar IEX.nl.

Maar ik zit zelf dan niet op beurs.nl. :)

Train hard, feel good.

Ik hoor iedereen altijd maar roepen laag volume, laag volume... oke het volume is laag, in vergelijking met het 100 daags gemiddelde. Maar je moet er mee rekening houden dat het volume de afgelopen maanden juist uitzonderlijk hoog is geweest. Dus zo laag is het volume ook weer niet hoor.

quote:
Galactic schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:24:
- Vanmorgend 20k euro geshort tegen 1.5603 net weer aangekocht 1.5507. Iemand die zich ook af en toe bezig houd op Forex?
Ja, ik. Echter alleen op een 'game' account bij http://oanda.com. Ik moet zeggen dat de returns die ik daar haal soms erg ziek zijn. 5% per dag is niet gek. Echter de kans dat je opblaast is ook erg aanwezig, daarom doe ik ook de game account ;).

Wat ik meestal doe is de 1 minuut of 30 seconden grafieken bijhouden en dan 95% van mijn NAV met 50:1 leverage inzetten zodra ik een omkeer zie in de trend. Ik sluit dan meestal bij 5 of 10 pips winst of verlies. Erg riskant en het lijkt bijna meer gokken en ik zou het dan waarschijnlijk nooit met echt geld doen.

Wat ik misschien wel van plan ben om te doen met echt geld is carry trades. Maar daar moet ik eerst een goed systeem voor hebben.

GoT met nieuwe layout is niet lief :-( (Nee, niet de FP. Ik heb het over GoT Paars) | Last.fm

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Galactic schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:24:
- Vanmorgend 20k euro geshort [...]

Mijn belangrijkste posities momenteel:
[...]
Ik vind het op het eerste oog een vreemde mix. De speculatieve short is in omvang 2x-10x zo groot als individuele posities in je portefeuille. Daarnaast begrijp ik de combinatie van een kleine long positie met aandelen en grotere (factor 10) optieposities in dezelfde fondsen niet zo (maar ik doe dan ook niet aan opties).

quote:
Rukapul schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:20:
Daarnaast begrijp ik de combinatie van een kleine long positie met aandelen en grotere (factor 10) optieposities in dezelfde fondsen niet zo (maar ik doe dan ook niet aan opties).
Die aandelenpositie lijkt me niet klein. 420 stuks Citigroup is niet weinig (meer dan $10.000). En dan komt er nog zeker voor $20-30k bij. Die valuta positie is juist relatief beperkt, risico is niet zo groot.

quote:
Rukapul schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:20:
[...]

Ik vind het op het eerste oog een vreemde mix. De speculatieve short is in omvang 2x-10x zo groot als individuele posities in je portefeuille. Daarnaast begrijp ik de combinatie van een kleine long positie met aandelen en grotere (factor 10) optieposities in dezelfde fondsen niet zo (maar ik doe dan ook niet aan opties).
Forex is bijna altijd geleveraged. Daarom is het geld wat hij daadwerkelijk geinvesteerd heeft veel minder dan die 20k (¤200 zou niet eens zo raar zijn).

GoT met nieuwe layout is niet lief :-( (Nee, niet de FP. Ik heb het over GoT Paars) | Last.fm

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws