Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?quote:
Leuk voor je dat je de hele handel short maar vergeet niet hoeveel ellende de wereld hiervan over zich heen krijgt.
Niks moois aan imho
GoT Index » Werk en Inkomen » Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?quote:grizzlybeer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:44:
[...]
Wat is dan wel mooi? Wil jij dat alle aandelen met de inflatie omhoog bewegen?
Dat zou dus betekenen dat we aan elke stijging/daling in de markt een sociale betekenis moeten toekennen?quote:KingNothing schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:26:
Nee hoor helemaal niet. Wat wil je graag horen dan? Dat het nu prachtige tijden zijn?
Leuk voor je dat je de hele handel short maar vergeet niet hoeveel ellende de wereld hiervan over zich heen krijgt.![]()
Niks moois aan imho
Dat kan alsnog hoorquote:Robkazoe schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:56:Maar ben overgestapt op Binck (van ABN) maar heb dus alles nog bij ABN staan en was zo dom om het niet over te laten zetten door Binck dus moet nu alles zelf doen.
Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64
Volgens mij wel, alleen is het mogelijk om van sommige beleggingsfondsen 0,75 aandeel te hebben. Bij mij kon dat toentertijd niet over naar Binck.quote:kmf schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:43:
is het eigenlijk mogelijk om ook beleggingsfondsen te laten overboeken?
Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

quote:grizzlybeer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:46:
Echt niet normaal trouwens wat er vandaag met Interactive Brokers (waar inmiddels een aantal hier mee beleggen) is gebeurd vandaag. Niets aan de hand en toch even een (negatieve) spike van ongeveer 30%:
[afbeelding]
http://biz.yahoo.com/ap/080317/mf_global_mover.html?.v=1quote:MF Global Shares Fall More Than 50 Percent Following Rumors Over Financial Condition
NEW YORK (AP) -- Shares of MF Global Ltd. lost more than half their value Monday as the futures and options broker sought to counter rumors that it could be in financial trouble.

grizzlybeer wijzigde dit bericht 18-03-2008 00:02 (107%)
quote:grizzlybeer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:46:
Echt niet normaal trouwens wat er vandaag met Interactive Brokers (waar inmiddels een aantal hier mee beleggen) is gebeurd vandaag. Niets aan de hand en toch even een (negatieve) spike van ongeveer 30%:
[afbeelding]
http://www.interactivebrokers.com/download/IB08-102.pdfquote:Dear IB Customer:
During the last few weeks we have been running an advertisement in the Wall Street Journal regarding the safety of moving money to Interactive Brokers. We want all of our customers to know that every word of this advertisement remains true and accurate. We are proud of our prudent and conservative policies that protect our clients' assets. Please click here to see our advertisement.
Sincerely,
Interactive Brokers
Gelukkig maar, ik was even bang dat IB zou omvallen, maar nu ik dit lees ben ik weer helemaal gerustgesteld.quote:We want all of our customers to know that every word of this advertisement remains true and accurate.
No production networks were harmed during this posting
* Humanity has left IRC (Excess Flood)
Exact. Mijn opmerking was uiteraard cynisch bedoeld, precies om de reden die jij aangeeft. Twee dagen voor de deconfiture van BS zei het management nog dat er niets aan de hand was...quote:paella schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:19:
Voor wat het waard is.. dat zei Bears de week ervoor ook allemaal.
* Humanity has left IRC (Excess Flood)
Waarschijnlijk zit de gemiddelde belegger die op GoT rondzwerft dus wel safe. (ik kan ernaast zitten hoor!quote:Kapitaal beschermd tot $ 30 miljoen (SIPC & Lloyds)
Uw depot is beschermd tot $ 30 miljoen (waarvan $ 1 miljoen cash). De marktwaarde van uw aandelen, opties, warrants, schuld en geldsaldo is door deze verzekering beschermd. De verzekering dekt de tekortkoming van de broker, de verzekering dekt u niet tegen verlies op uw transacties! Uw liquide middelen komen te staan op een rekening van de CitiBank.
Securities Investor Protection Corporation (SIPC) en Lloyds uit Londen zijn degene die garant staan. De verzekeraars SIPC verzekert de eerste $500.000 per klant (hiervan $100.000 cash). Lloyds verzekert daarbovenop tot $29.5 miljoen (waarvan $900.000 cash). Lloyds´ deel is gelimiteerd tot $150 miljoen totaal.
Nou, reken er maar op dat het niet zo goed is als jij denkt hoor.quote:priens schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:24:
Waarschijnlijk zit de gemiddelde belegger die op GoT rondzwerft dus wel safe. (ik kan ernaast zitten hoor!)
Verschilt een US broker dan zo fundamenteel van een NL broker dat aandelenbelangen aangehouden bij de broker in gevaar kunnen komen, of mis ik hier iets mbt de definitie van 'depot'? Grappig dat die promopraat ook je schulden beschermt trouwensquote:Uw depot is beschermd tot $ 30 miljoen (waarvan $ 1 miljoen cash). De marktwaarde van uw aandelen, opties, warrants, schuld en geldsaldo is door deze verzekering beschermd
Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?quote:Rukapul schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:
Verschilt een US broker dan zo fundamenteel van een NL broker dat aandelenbelangen aangehouden bij de broker in gevaar kunnen komen, of mis ik hier iets mbt de definitie van 'depot'?
Dat bedoel ik inderdaad, zoals Spaceknarf ook al zei:quote:grizzlybeer schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:
[...]
Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?
(als dit zo is wist ik het overigens niet, maar het lijkt me niet dat dit het geval is, waarom deed iedereen anders zo moeilijk bij het omvallen van Van der Hoop?)
quote:Spaceknarf schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:22:
Ik heb daar eens navraag over gedaan bij De Nederlandsche Bank. Stel ik heb participaties Fortis OBAM gekocht via SNS Fundcoach, en SNS gaat failliet. DNB zegt dat die participaties niet in de boedel van SNS zitten, en dus ook niet naar schuldeisers gaan. Ze zijn en blijven van mij.
Rukapul wijzigde dit bericht 19-03-2008 09:55 (12%)
Ja, de broker doet niets anders dan het regelen van de koop en aankoop van aandelen en het bewaren van aandelen. De door jouw gekochte aandelen zijn simpelweg jouw eigendom, de broker bewaart ze alleen voor je. Dit zou je in theorie dus moeten beschermen.quote:grizzlybeer schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:43:
[...]
Ik begrijp deze zin niet. Bedoel je dat bij een NL broker aangehouden aandelenbelangen niet in gevaar komen bij het omvallen ervan?
(als dit zo is wist ik het overigens niet, maar het lijkt me niet dat dit het geval is, waarom deed iedereen anders zo moeilijk bij het omvallen van Van der Hoop?)
400 Ton
quote:De handelaar vermoedt dat de geruchten het werk zijn van hedgefunds, die 'short als de hel' zitten op de financiele sector, en hun best doen om een negatief klimaat te creeren 'voor het eigen belang'. Koenders heeft hier geen goed woord voor over.
[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea