http://trader.beloggen.nl/pages/Topic.aspx?Id=3820
Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla
GoT Index » Werk en Inkomen » Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Mijn Website! :)
Klopt, maar hoe dan ook: hoe meer spreiding je wilt hebben, hoe minder je per aandeel/optie/whatever uit kunt geven, hoe hoger de transactiekosten worden.quote:Neophyte_NL schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:29:
[...]
Punt is dat je die transactiekosten van 2% (in de praktijk wat hoger want het is 2,10 per optiecontract) er zo uit kan hebben.
Dat is wel interessant leesvoer. Moet de termen nog maar eens goed doornemen, snapte er de 1e keer niet veel vanquote:De_Bastaard schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:39:
Even linkje a.d.h.v. mijn vorige post, dit is dus dat blog wat ik bedoelde:
http://trader.beloggen.nl/pages/Topic.aspx?Id=3820
Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred
neographikal wijzigde dit bericht 22-01-2008 00:54 (26%)
Hij zit wel bij de beste brokerquote:Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:41:
Praktijkvideo: Daytrader -31k![]()
http://youtube.com/watch?v=rCtQL5b_rCM
stin wijzigde dit bericht 22-01-2008 01:05 (28%)
bui?
Emotionele fout, idd gewoon handelen met stop loss. Maar ja makkelijk praten ik zit nu ook in de minquote:Good Bye.........I hope you all have a nice life. Who would've thought the Futures would tank as much as -500pts on YM with the US markets closed. I didn't, and I never really wanted to be in this position, but I couldn't accept the small loss.
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
Dat zal niet snel het geval zijn. Amerikaanse bedrijven zijn en blijven zeer belangrijke aanbieders van producten en diensten wereldwijd. Er kan op macro niveau wel een verschuiving plaatsvinden, maar beleggers zullen altijd willen beleggen in bedrijven als Microsoft, Dell, Apple, Coca Cola, etc. Zolang die bedrijven een flink deel van hun winst wereldwijd realiseren wordt de impact van de dollar op het rendement ook gedempt.quote:MrWilliams schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:07:
Kan iemand mij vertellen in hoeverre het sentiment op de beurs 'het begin van het einde' van de amerikaanse dollar kan betekenen? Is de kans groot dat beleggers, als ze hun geld weer ergens insteken, zich niet weer willen branden aan de dollar en investeren in euro's?
Euh, welke FED maatregelen doel je op? Een lage rente en vergroting van de geldhoeveelheid zijn geen structurele maatregelen om een toekomstige (uitbreiding van de) subprimecrisis te voorkomen. Strictere eisen aan de balans van financiele instituten, aanpassing van het fractional lending systeem en beperking van afgeleide producten zouden dat wel zijn.quote:neographikal schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:41:
Als je het hebt over de hele subprimecrisis: mogelijk, maar de FED heeft al maatregelen genomen om herhaling te voorkomen en het vertrouwen te herstellen
De rente schijnt nu toch al verlaagd te worden. Er gaat een gerucht dat er een noodvergadering is en dat ze de rente gaan verlagen op zeer korte termijn.quote:Rukapul schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:55:
[...]
Euh, welke FED maatregelen doel je op? Een lage rente en vergroting van de geldhoeveelheid zijn geen structurele maatregelen om een toekomstige (uitbreiding van de) subprimecrisis te voorkomen. Strictere eisen aan de balans van financiele instituten, aanpassing van het fractional lending systeem en beperking van afgeleide producten zouden dat wel zijn.
En wat bereiken we hiermee? Op korte termijn een stijging. Op lange termijn een slechte markt, waar de dalingen nog heftiger zullen zijn.quote:Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - In de markt gonst het dinsdagochtend van geruchten dat de Amerikaanse Federal Reserve bij opening van Wall Street de rente met 50 basispunten zal verlagen tot 3,75%. Fed-voorzitter Ben Bernanke herhaalde vorige week nog dat het stelsel van de Amerikaanse centrale banken klaarstaat voor aanvullende maatregelen.
Ook klinken er geluiden dat de Fed niet over zal gaan tot een tussentijdse renteverlaging maar tijdens de rentevergadering op 30 januari de rente met 75 basispunten zal verlagen tot 3,50%.
De marktgeruchten zorgen in ieder geval voor een dempend effect op de koersdalingen in Europa. Rond 10.15 uur noteren de Europese graadmeters nog altijd stevig lager, maar ze zijn verwijderd van de dieptepunten tijdens de start van de handel.
De AEX verliest momenteel 1,3%. De DAX in Frankfurt daalt 2,3%, de CAC in Parijs zakt 0,7% en de Londense FSTE wint zelfs 0,4%.
Vermogensbeheerder Corne van Zeijl van SNS Asset Management is ook op de hoogte van het gerucht rond de noodrenteverlaging. 'Die kans is zeker aanwezig. Het gebeurt bijna nooit. Maar iedereen weet dat het ernstig is. Het zou wel helpen. In 1987 heeft het geholpen, en na 9/11 ook. Deze koersdaling begint ook op 1987 te lijken.'
Een handelaar, die het gerucht zelf niet heeft gehoord, acht het evenmin ondenkbaar dat de Fed de rente vandaag met vijftig basispunten gaat verlagen. 'Het is wilde speculatie, maar het zou best kunnen dat ze het doen vanwege de turbulentie op de globale markten. Het kan zomaar gebeuren.'
stin wijzigde dit bericht 22-01-2008 12:41 (62%)
bui?
Wekkel wijzigde dit bericht 22-01-2008 14:24 (5%)
Da's goeie shit
stin wijzigde dit bericht 22-01-2008 14:38 (42%)
bui?
Rukapul wijzigde dit bericht 22-01-2008 14:34 (11%)
Daniël wijzigde dit bericht 22-01-2008 14:35 (12%)
[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!
Nee, ik zit al tijden niet meer met tactiek in de beurs. Te grillig, te onvoorspelbaar, en gehandicapped door de 'awareness' van de systeemfouten (ik zie domweg te vaak teveel risico's die anderen kennlijk niet zien tot nu bijvoorbeeld).quote:Rukapul schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:32:
Btw, Wekkel. Heb je met je dalende voorspellingen en TA eindelijk kunnen cashen de afgelopen week?
Wekkel wijzigde dit bericht 22-01-2008 14:42 (23%)
Da's goeie shit
Dat is ook het grootste nadeel van beleggingsfonsen. Heb ik laats nog aangegeven, dat dat een enorm risico met zich mee kan brengen dat je je positie niet snel kan verkopen als er een heftige daling aankomt. Normaal beleg je voor de lange termijn, maar als je 40% onder water staat dan is dat wel enorm klote.quote:Daniël schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:34:
Ik baal er alleen van dat ik waarschijnlijk nu weer de rest van 2008 nodig zal hebben om de verliezen van deze eerste drie weken goed te maken. Dit is gloeiende nu de derde keer dat alle winst in no time verdampt....daar valt gewoon niet tegenaan te handelen en fondsen doen niet aan stoplosses.
Die gast met zijn 31k dollar moet trouwens niet jammeren, ik heb het drievoudige in de min - enige wat ik kan doen is vasthouden voor de langere termijn.
bui?
Is ook kut, maar je moet alles procentueel zien he. Ik sta momenteel toch ook een flink bedrag in de min. Dacht vanochtend even leuk een turbo short te kopen, dat heeft tot nog toe ook nog niets opgeleverd. Maar ik ga ervan uit dat de aex wel tot 380 komt, dat gevoel wordt voor mij alleen maar bevestigd door de renteverlaging.quote:De_Bastaard schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:02:
Mja ik zit momenteel in OBAM en Emerging markets met maar een relatief klein bedrag (600euro ingelegt), ik denk dat ik het gewoon uitzit. Momenteel is de waarde van mijn beleggingen daar nog maar zo'n 510euro, maar als ik de historie van obam etc, bekijk moet dat in the long run wel weer goed komen ! Overigens zou ik me ook behoorlijk klote voelen als ik 90k in de min zou staan
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Welkom in de continu gecontroleerde samenleving
Ik heb een collega gehad met hetzelfde 'probleem'. Hij herkende dit soort risico's snel, waardoor hij meestal te vroeg verkocht (in de veronderstelling dat andere beleggers de risico's ook zouden zien).quote:Wekkel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:39:
Nee, ik zit al tijden niet meer met tactiek in de beurs. Te grillig, te onvoorspelbaar, en gehandicapped door de 'awareness' van de systeemfouten (ik zie domweg te vaak teveel risico's die anderen kennlijk niet zien tot nu bijvoorbeeld).
Een interessant jaar zul je bedoelenquote:Dutchman! schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:16:
Blijft een interessant weekje.
Spaceknarf wijzigde dit bericht 22-01-2008 15:20 (7%)
* Humanity has left IRC (Excess Flood)
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos