Hoofdcategorieën
Kan iemand me een link geven van een site die gehost wordt op een WE met lighttpd en een sql-server? Is dit qua snelheid een beetje acceptabel? En kun je hier meerdere sites op hosten dan?

Bla bla Apen-nootjes: Liev naief usertje O+

Reg. datum: 07 maart 2009

quote:
anandus schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:16:
[...]
Hoe weet je dan of Bind is geïnstalleerd? :P

Kijk eens in /etc/bind? :)
/etc/bind8/ bestaat nog niet eens :? 8)7 terwijl hij gewoon aangeeft dat deze gedownload en geïnstalleerd is.
Ik heb nou ook al gekeken in /usr/local/webmin/bind8 hier staan een aantal .conf en .cgi bestanden maar hier kan ik verder niks doen voor een installatie omdat er geen setup of iets dergelijks terug te vinden is.

edit.

Hij staat geïnstalleerd onder /etc/webmin/bind8 en het enigste wat hier onder staat is een conf bestand.
Hierstaat dat named.pid onder /var/run/named.pid hoort te staat net als named.conf in /etc wat dus niet het geval is.

Zijn er simpelere manieren dan deze om 2 websites te hosten op de MBWE? Ik heb het eigelijk wel heel erg gehad met webmin :(

Rolance wijzigde dit bericht 10-03-2009 14:36 (26%)

quote:
Mar2zz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:48:
Dat kan gewoon via het menu van de mybook. general setup > configure network settings. Vul je in wat ie af en toe krijgt van je router en wel werkt, en dan zou het moeten werken.
Ben nog steeds een beetje aan het stoeien met de settings.

Ik ga eerst naar de config tool: general setup > configure network settings > begin wizard > Obtain Network Address: manual. Vervolgens kan ik een static IP adres invoeren met één vakje erachter voor een mask? Hierbij staat vermeld "Recommended subnet mask is 255.255.255.0 which is equivalent to 24 in mask input box". Neem aan dat ik aan dat mask verder niets aan hoef te veranderen. Ik ken een IP adres toe: 192.168.1.200 (buiten de DHCP range van m'n router). Vervolgens ga ik naar de gateway page.

Gateway: 192.168.1.1 (IP adres van router)
DNS servers: 2x DNS (gekopieert vanaf osx > systeemvoorkeuren > netwerk > vakje DNS-servers)
NTP server: geen idee?

Wat moet ik bij de NTP server invoeren en kloppen mijn settings verder? Ben een behoorlijke netwerk noob dus alle hulp wordt zeer gewaardeerd :) .

Alvast bedankt!

iMac (mid 2009), 24", 3.06GHz, 4GB RAM, ATI HD 4850, 1TB HDD @ 7200RPM | 24" LED Cinema Display | MacBook Pro (mid 2009), 15", 2.8GHz, 4GB RAM, NVIDIA 9400M + 9600M GT 512MB, 500GB HDD @ 7200RPM | iPhone 3G 16GB White

Reg. datum: 08 maart 2009

Kan iemand mij helpen met de activatie van SWAT?
De webinterface kan ik bereiken op htpp://mybookworld:901
Bij het aanmaken van een nieuwe share krijg ik volgende error: failed to open /usr/local/samba/lib/smb.conf for writing
op /usr/local/samba/lib/ heb ik geen file smb.conf maar wel op /var/oxsemi/smb.conf
heb een sybmolic link tussen /usr/local/samba/lib/smb.conf en /var/oxsemi/smb.conf

Ik heb net mijn firmware geupgrade naar 2.0.0.18, maar nu wil ik ssh-access krijgen. Beide methoden kunnen alleen geen firmware meer downloaden. Ik kan wel verbinding krijgen via SSH, maar geen van de rootwachtwoorden wordt gepakt (niet mijn oude ww, niet root:root, niet root:[spatie])

Iemand enig idee hoe ik weer in mijn mybook kom?

Reg. datum: 08 maart 2009

gebruik eens hoofdletters voor de username.

Reg. datum: 02 augustus 2008

Even een vraagje.

Ikzelf heb ook een MybookWorld, maar wanneer ik een DVD (video_TS) probeer af te spelen dan begint hij soms te stotteren (vooral bij drukke scènes enzo).

Is het hier iemand wel gelukt om DVDs zo te kunnen kijken? of is er misschien een oplossing voor?

(heb trouwens de 1TB verzie met blauwe ringen, en in RAID-1)

Alvast bedankt!

Warhammer order guild www.DragonWakeTemplars.nl (Karak-Azgal)

Reg. datum: 23 januari 2006

Vraagje:

Ik gebruik VSFTP. Werkt prima. Ik kan bestanden bekijken, uploaden, mappen aanmaken.
Alleen heb ik geen schrijfrechten in submappen. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

Het volgende is ingesteld:
chroot_local_user=YES
USERNAME:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC/./:/bin/sh

tjing..tjong!!

het inloggen is gelukt en ik heb nu net met optware php en mysql geinstalleerd...

ik kan via ssh inloggen op mysql (root en ww), heb een table gemaakt met velden, maar als ik deze uitlees krijg ik een witte pagina... Er lijkt toch een probleem met de connectie te zijn, maar volgens mij klopt het gewoon... hoe kan ik de connectie testen?

html klopt en is zichtbaar, maar het php/mysql gedeelte niet... Hij include config.php op het goede level...

Paultje3181 wijzigde dit bericht 24-03-2009 13:20 (14%)

Reg. datum: 26 juli 2006

quote:
Naam1234567 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:43:wanneer ik een DVD (video_TS) probeer af te spelen dan begint hij soms te stotteren (vooral bij drukke scènes enzo).

Is het hier iemand wel gelukt om DVDs zo te kunnen kijken? of is er misschien een oplossing voor?
Ik speel continu DVD's af via de MyBook en dat gaat super.
Alleen met HD heb ik geen ervaring maar zou in theorie ook moeten werken

Ik heb alleen soms problemen met performance als je b.v. aan het unrarren bent.
kijk eens maar eens met "top" om te zien waar de CPU druk mee is.

quote:
ReMiA schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:59:
[...]

Ik speel continu DVD's af via de MyBook en dat gaat super.
Alleen met HD heb ik geen ervaring maar zou in theorie ook moeten werken

Ik heb alleen soms problemen met performance als je b.v. aan het unrarren bent.
kijk eens maar eens met "top" om te zien waar de CPU druk mee is.
bedankt voor de reactie,

Ik heb mijn mybook (nog) niet ge-hacked. Gewoon out of the box met raid 1 geconfigureerd. Waar zou het verschil tussen ons in kunnen zitten? ik zal ook nog eens andere dvd proberen.

hoop echt dat het hier straks ook werkt, zou ideaal zijn

quote:
Naam1234567 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:28:
[...]

bedankt voor de reactie,

Ik heb mijn mybook (nog) niet ge-hacked. Gewoon out of the box met raid 1 geconfigureerd. Waar zou het verschil tussen ons in kunnen zitten? ik zal ook nog eens andere dvd proberen.

hoop echt dat het hier straks ook werkt, zou ideaal zijn
Ik heb de standaard software nooit gebruikt, maar hoor weinig positiefs over de Mionet software.
Voor mij was stap éen hacken en vervolgens Mionet uitzetten (kost nutteloos veel CPU/Memory).

quote:
SjiepSjoep schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:20:
Vraagje:

Ik gebruik VSFTP. Werkt prima. Ik kan bestanden bekijken, uploaden, mappen aanmaken.
Alleen heb ik geen schrijfrechten in submappen. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

Het volgende is ingesteld:
chroot_local_user=YES
USERNAME:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC/./:/bin/sh
Zorg ervoor dat USERNAME execute rechten heeft op de sub-directories.

quote:
Paultje3181 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:13:
het inloggen is gelukt en ik heb nu net met optware php en mysql geinstalleerd...

ik kan via ssh inloggen op mysql (root en ww), heb een table gemaakt met velden, maar als ik deze uitlees krijg ik een witte pagina... Er lijkt toch een probleem met de connectie te zijn, maar volgens mij klopt het gewoon... hoe kan ik de connectie testen?

html klopt en is zichtbaar, maar het php/mysql gedeelte niet... Hij include config.php op het goede level...
als je wel html pagina's ziet zal de connectie niet het probleem zijn.
Ik denk dat je lighttpd config niet klopt voor het PHP deel.

/etc/lighttpd/lighttpd.conf (zie vetgedrukte deel)
“nasMaster.pl” => (( “socket” => “/tmp/lighttpd.fcgi.socket”,
“check-local” => “disable”,
)),
“.php” => (( “bin-path” => “/usr/local/bin/php-cgi”,
“socket” => “/tmp/php.socket”,
))

)

...
...

index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.html", "index.php" )

ReMiA wijzigde dit bericht 27-03-2009 12:58 (25%)

quote:
ReMiA schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:25:
[...]

als je wel html pagina's ziet zal de connectie niet het probleem zijn.
Ik denk dat je lighttpd config niet klopt voor het PHP deel.

/etc/lighttpd/lighttpd.conf (zie vetgedrukte deel)
“nasMaster.pl” => (( “socket” => “/tmp/lighttpd.fcgi.socket”,
“check-local” => “disable”,
)),
“.php” => (( “bin-path” => “/usr/local/bin/php-cgi”,
“socket” => “/tmp/php.socket”,
))

)

...
...

index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.html", "index.php" )

code:
1
2
3
4
5
6
7
[root@ChaCha ~]# 2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.892) execve failed for: /usr/local/bin/php-cgi No such file or directory
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.920) child exited: 2
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.923) if you try do run PHP as FastCGI backend make sure you use the FastCGI enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT (cgi) NOR (cli)
For more information check http://www.lighttpd.net/documentation/fastcgi.html#preparing-php-as-a-fastcgi-program
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.1200) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-03-28 00:12:22: (server.c.673) Configuration of plugins failed. Going down.

php, php-fcgi en mysql zijn geinstalleerd. php -v geeft:
code:
1
2
3
4
5
[root@ChaCha ~]# php -v
PHP 5.2.9 (cli) (built: Mar 13 2009 10:25:36)
Copyright (c) 1997-2009 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2009 Zend Technologies
    with eAccelerator v0.9.5.3, Copyright (c) 2004-2006 eAccelerator, by eAccelerator

Ik krijg lighttpd nu ook niet gestart zonder -f optie omdat ie geen configfile vind... Het wordt steeds vager...

quote:
Paultje3181 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:17:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
[root@ChaCha ~]# 2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.892) execve failed for: /usr/local/bin/php-cgi No such file or directory
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.920) child exited: 2
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.923) if you try do run PHP as FastCGI backend make sure you use the FastCGI enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT (cgi) NOR (cli)
For more information check http://www.lighttpd.net/documentation/fastcgi.html#preparing-php-as-a-fastcgi-program
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.1200) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-03-28 00:12:22: (server.c.673) Configuration of plugins failed. Going down.

php, php-fcgi en mysql zijn geinstalleerd. php -v geeft:
code:
1
2
3
4
5
[root@ChaCha ~]# php -v
PHP 5.2.9 (cli) (built: Mar 13 2009 10:25:36)
Copyright (c) 1997-2009 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2009 Zend Technologies
    with eAccelerator v0.9.5.3, Copyright (c) 2004-2006 eAccelerator, by eAccelerator

Ik krijg lighttpd nu ook niet gestart zonder -f optie omdat ie geen configfile vind... Het wordt steeds vager...
Bij mij staat dit in /usr/local/bin
-rwxr-xr-x 1 root root 9537048 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php
-rwxr-xr-x 1 root root 9564393 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-cgi
-rwxr-xr-x 1 root root 2056 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-config
-rwxr-xr-x 1 root root 4184 Mar 16 2008 /usr/local/bin/phpize

Heb jij misschien PHP via Optware geinstalleerd ?
dan staan de binaries ergens in /opt/.....
Dit pad kun je dan meegeven in de lighttpd.conf

quote:
ReMiA schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:07:
[...]

Bij mij staat dit in /usr/local/bin
-rwxr-xr-x 1 root root 9537048 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php
-rwxr-xr-x 1 root root 9564393 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-cgi
-rwxr-xr-x 1 root root 2056 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-config
-rwxr-xr-x 1 root root 4184 Mar 16 2008 /usr/local/bin/phpize

Heb jij misschien PHP via Optware geinstalleerd ?
dan staan de binaries ergens in /opt/.....
Dit pad kun je dan meegeven in de lighttpd.conf
server.document-root = "/shares/internal/WWW/url/paul"
mimetype.assign += (".m3u" => "audio/x-mpegurl")
fastcgi.server = (
"nasMaster.pl" => (( "socket" => "",)),
".pl" => (( "socket" => "",)),
".php" => ((
"bin-path" => "/opt/bin/php-fcgi",
"socket" => "/tmp/php.socket",
"check-local" => "disable",
"min-procs" => 1,

dit staat er dus al in... ik ga eens proberen eaccelerator eruit te gooien

quote:
ReMiA schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:19:
[...]

Ik heb de standaard software nooit gebruikt, maar hoor weinig positiefs over de Mionet software.
Voor mij was stap éen hacken en vervolgens Mionet uitzetten (kost nutteloos veel CPU/Memory).
Ik heb hem nu ook gehacked. en mionet uitgeschakeld (tenminste dat denk ik :D geen idee hoe ik dat kan controleren)

wanneer ik dus een DVD afspeel via het netwerk en dan kijk naar "TOP" dan zie ik het volgende:
Load average: 0.62, 0.47, 0.37
Tasks: 44 total, 1 running, 43 sleeping
en dit zijn de top 2 tasks:
1: www-data, 5.5% cpu, 3.7% mem, command: smbd
2: Admin, 2.6% cpu , 0.9% mem, command: Top

de rest staat cpu en mem ongeveer op 0%

Dit is dus op het moment dat de film schokt (hij schokt niet constand, maar wel bij somige scenes)
dus ik neem aan dat het m dan niet in de CPU of MEM zit?

EDIT: hummm, op deze computer hier lijkt hij het beter te doen... nog geen problemen. de pc waarop ik het probeerde is heel oud, maar speelt wel dvd af vanuit zijn dvd-rom station. ga even op CPU belasting van die computer checken.
EDIT2: weer een stapje dichterbij.... ik merk dat op de PC waar hij wel goed draait mijn netwerk belasting naar de 10% gaat, en soms zelfs 20%. terwijl de netwerkbelasting bij de andere PC constand op 6% blijft hangen... nu nog erachter komen hoe het kan zijn dat hij op 6% blijft hangen.

Naam1234567 wijzigde dit bericht 28-03-2009 17:50 (22%)

@Paultje3181

Verander "bin-path" => "/opt/bin/php-fcgi", eens in

"bin-path" => "/opt/bin/php-cgi", (zonder de F dus, want die binary heb ik nergens staan ;) )

ReMiA wijzigde dit bericht 28-03-2009 20:40 (12%)

quote:
Naam1234567 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:38:Ik heb hem nu ook gehacked. en mionet uitgeschakeld (tenminste dat denk ik :D geen idee hoe ik dat kan controleren)
# ps -ef | grep mionetd (als je geen mionetd ziet staan is de deamon niet aktief)

In onderstaand voorbeeld is hij dus niet aktief
[root@MyBookWorld init.d]# ps -ef | grep mionetd
root 26639 20740 1 19:04 pts/1 00:00:00 grep mionetd
quote:
Naam1234567 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:38:
EDIT2: weer een stapje dichterbij.... ik merk dat op de PC waar hij wel goed draait mijn netwerk belasting naar de 10% gaat, en soms zelfs 20%. terwijl de netwerkbelasting bij de andere PC constand op 6% blijft hangen... nu nog erachter komen hoe het kan zijn dat hij op 6% blijft hangen.
Welke snelheden haal jij bij het kopieren van bestanden ?
ik haal ca 4MB/s dit is ruim voldoende voor afspelen van (niet HD) DVD's (ca 6Mbit/s = 0,7MB/s)

ReMiA wijzigde dit bericht 28-03-2009 19:05 (8%)

quote:
ReMiA schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:56:
@Paultje3181

Verander "bin-path" => "/opt/bin/php-fcgi", eens in

"bin-path" => "/opt/bin/php-cgi", (zonder de F dus, want die binary heb ik nergens staan ;) )
Hij werkt nu! Er stonden in mijn config-file een verwijzing naar /opt/bin/php-cgi en naar php-fcgi. Het moest dus allebei fcgi zijn... Ik heb nu een LLMP-server staan... FTP nu nog goed aan de praat krijgen (krijg steeds een 500 OOPS: cannot bind to IPv4 socket-fout) omdat bestanden overzetten via scp wel heel sloom is (300 KB/s intern wifi netwerk)

quote:
Paultje3181 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:34:
[...]

Hij werkt nu! Er stonden in mijn config-file een verwijzing naar /opt/bin/php-cgi en naar php-fcgi. Het moest dus allebei fcgi zijn... Ik heb nu een LLMP-server staan... FTP nu nog goed aan de praat krijgen (krijg steeds een 500 OOPS: cannot bind to IPv4 socket-fout) omdat bestanden overzetten via scp wel heel sloom is (300 KB/s intern wifi netwerk)
En eindelijk een oplossing die werkt... in /etc/inetd.conf (dacht ik) achter tcp nowait ... ook nog nolisten toevoegen werkt. Je moet dan wel zelf vsftpd starten met vsftpd &. Maar ik heb nu een werkende ftp-server :D Blijkbaar wordt door init.d al een ftp-server gestart welke op 21 luistert.

quote:
Paultje3181 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:25:
En eindelijk een oplossing die werkt... in /etc/inetd.conf (dacht ik) achter tcp nowait ... ook nog nolisten toevoegen werkt. Je moet dan wel zelf vsftpd starten met vsftpd &. Maar ik heb nu een werkende ftp-server :D Blijkbaar wordt door init.d al een ftp-server gestart welke op 21 luistert.
De vsftpd wordt gestart door /etc/init.d/S31vsftpd.sh (als je hem van de chayden site hebt gehaald)
als je deze verwijderd wordt hij niet meer automatisch gestart.

Als je hem wilt starten via de inetd.conf kun je het beste "listen=NO" in /etc/vsftpd.conf zetten

Heb gelijk maar een nieuwe versie er op gezet (zit een behoorlijk aantal bugfixes in)
# cd /tmp/myfiles
# wget ftp://vsftpd.beasts.org/users/cevans/vsftpd-2.1.0.tar.gz
# tar xvzf vsftpd-2.1.0.tar.gz
# cd vsftpd-2.1.0
# make
# make install
# mv /usr/local/sbin/vsftpd /usr/sbin

ReMiA wijzigde dit bericht 31-03-2009 22:08 (22%)

Update NZBGET en NZBGETWEB
Nieuw !!
Er is weer een nieuwe "stable" versie, NZBGET v6.0 en NZBGETWEB v1.3 is door de makers uitgebracht :)

De HowTo is weer aangepast
ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

Het is nu mogelijk om NZBGET te stoppen, starten en configureren via de Webinterface :P

ReMiA wijzigde dit bericht 01-04-2009 20:55 (49%)

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

Help!, heel vreemd iets hier. Ik was bezig met mijn (vandaag aangeschafde) mybook world 750gb. Ging prima, heb SSH aan weten te krijgen. Paar simpele commando's bekeken zoals df en top.

Toen even weggeweest. Kom ik terug, schijf alle lampjes van uit. Ik stroomadapter eruit en er in. Niks.
Stroom paar min. af, opnieuw erop. Niks.

Kan hem nu op geen manier meer aankrijgen, power knop ingedrukt houden werkt niet, reset knop indrukken voor aantal sec doet ook niks. Iemand tips?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: