Reg. datum: 03 oktober 2002
Niet echt, mij valt het ook tegen, je kan net zo goed zelf een account nemen bij Xsnews..quote:
Maargoed, 512Kbit is beter dan niks, kan ik fijn met 64KB/s binaries downloaden met mijn 50Mbit glasvezel verbinding..
GoT Index » Internetproviders en Hosting » XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
Pagina's: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Niet echt, mij valt het ook tegen, je kan net zo goed zelf een account nemen bij Xsnews..quote:Wilde schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:32:
De dienst werkt erg goed, maar het bied volgens mij niet heel veel meer dan andere aanbieders. zo heb je bij XSNews zelf een elite abbo voor 8,95 per maand. Bij Eweka haal je 35mbit voor 7,50. Iemand die hier een (andere) mening over heeft ?
Met de eigen accounts bij XSnews heb je minder threads dus minder snelheid.quote:Inflatable schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:59:
[...]
Niet echt, mij valt het ook tegen, je kan net zo goed zelf een account nemen bij Xsnews..
Maargoed, 512Kbit is beter dan niks, kan ik fijn met 64KB/s binaries downloaden met mijn 50Mbit glasvezel verbinding..
quote:Jurjen de Vries schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:46:
@nick en alle andere nieuwsserver geïnteresseerden.
In 1 NZB bestand zit alle informatie geperst welke bestanden het nog van de nieuwsserver moet halen. Omdat een nieuwsbericht maar uit (ik meen) 30mb kan bestaan, worden grotere bestanden opgesplitst in meerdere nieuwsberichten met elk hun eigen deel bestand. Daarnaast zijn er ook nog info bestanden en controle/repareer bestanden.
Het makkelijke is dus dat je een reader heeft welke het NZB bestand kan inlezen, waarna je achterover kunt gaan leunen, of in het geval van XMS gaat het binnenhalen zo snel dat je aan achterover leunen niet toe komt![]()
Er zijn ook zoekmachines en fora waar een overzicht van NZB bestanden is. Zelf vind ik ****** een goede zoekmachine.
Op nieuwsservers worden zowel legale als illegale bestanden aangeboden. Het voordeel van de nieuwsserver is de snelheid, in peer2peer netwerken hebben de meeste gebruikers/aanbieders namelijk geen hoge upstream.
Nieuwsservers zijn net els e-mail servers, providers hebben weinig invloed op wat erop komt te staan en het is onbegonnen werk om dat te filteren. Idem als bij het juridische youtube verhaal wat hedendaags speelt.
bjck wijzigde dit bericht 05-06-2008 08:47 (6%)
Zulke info niet plaatsen op GoT....quote:pieter1967 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:37:
[...]
Wat ik een hele goede site vind is xxxxxxxxxxx alles compleet en nederlands ondertitelt geen gezoek aan klikken en binnen haalen veel nieuwe relais
Dat ben ik niet helemaal eens. XSNews biedt al circa 40Mbit op 1 thread, met 2 threads zit je dus al over de 50Mbit. Met de snelheden van de gemiddelde computer, hoeveel data je al in x tijd kunt binnen halen met 50Mbit, is het verschil van 12 naar 20 mijn inziens niet zo'n grote meerwaarde.quote:denan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:03:
[...]
Met de eigen accounts bij XSnews heb je minder threads dus minder snelheid.
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!
De poorten zijn 100Mbit, dus verwacht er geen Gigabit van.quote:The Wizard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 07:21:
Wat is eigenlijk de maximale snelheid van de CPS? Is die een beetje futureproof?
En gaat DTV via de internet-vezel of de CAI-vezel?
Jurjen de Vries wijzigde dit bericht 05-06-2008 08:34 (5%)
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!
Ok, maar als er in de toekomst 100 Mbit aangeboden wordt, en de DTV gaat ook nog via dezelfde vezel (max 24 Mbit bij HD, en bij meerdere decoders in het huishouden hoger), zit je dus over je capaciteit heen.quote:Jurjen de Vries schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:33:
[...]
De poorten zijn 100Mbit, dus verwacht er geen Gigabit van.
DTV gaat via internet vezel, en gaat ook via ethernet over een aparte uitgaande QoS lan poort je huis in.
The Wizard wijzigde dit bericht 05-06-2008 11:37 (13%)
Standaard 10Gb per stad.quote:The Wizard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:50:
[...]
Antwoord al gevonden in dit topic....
Hoe zit het eigenlijk met de backbone? Komt er standaard 10 Gbit in elke plaats te liggen? Of is dat afhankelijk van het aantal inwoners?
Het is bij XMS in ieder geval 25 of 50Mbit, dus die 20Mbit in de nieuwsbrief klopte al niet. Het nieuws is ook redelijk prematuur (aka: veel te vroeg) de wereld in gekomen, de pilot draaide net en de prijzen/opties staan nog niet eens vast...quote:Jurjen de Vries schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:31:
[...]
Dat ben ik niet helemaal eens. XSNews biedt al circa 40Mbit op 1 thread, met 2 threads zit je dus al over de 50Mbit. Met de snelheden van de gemiddelde computer, hoeveel data je al in x tijd kunt binnen halen met 50Mbit, is het verschil van 12 naar 20 mijn inziens niet zo'n grote meerwaarde.
Maargoed, eerst maar de definitieve tarieven afwachten, dat is nu nog niet bekend, en ook niet of het maand of jaar tarieven zijn. Ik denk dat de 20Mbit variant goedkoper moet worden dan Eweka, die vraagt er 7,50 voor ipv 7,95, dus kun je beter op bijv 6,95 gaan zitten.
Als ik de tarieven vergelijk met andere nieuwsaanbieders, zit het op een mooi gemiddelde.
denan wijzigde dit bericht 05-06-2008 13:28 (11%)
Ik heb vandaag eindelijk de moeite genomen om mijn Linksys WRT54GL met Tomato v1.19 eens aan de tand te voelen.quote:Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:08:
@Allemaal
Vanavond heb ik de FTP server verder op kunnen zetten. Hiermee kun je dus je upload snelheid binnen het XMS netwerk inzien.
Een aantal kanttekeningen:Inlog gegevens:
- Gebruik op Windows de FTP cliënt ACEFTP , http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ . Sommige FTP cliënts hebben een limiet qua snelheid.
- Als je de snelheid niet haalt, sluit je computer dan direct aan op het modem (zonder router) en schakel zoveel mogelijk software uit (firewall, anti-virus, browsers, news cliënts, Torrents, etc.)
- Denan geeft aan dat het testen binnen het XMS netwerk nuttig kan zijn maar dat het verkeer echter lage prioriteit heeft. Zie posting denan in "XMS Glasvezelinternet voor particulieren..." . Vanavond is er een test door iemand op het XMS netwerk gedaan waarbij de volle 50Mbit upload is gehaald.
- Dit is een prive initiatief van mij. Vragen over mijn FTP server kun je dus ook niet aan XMS stellen. Ik heb hiervoor een 100Mbit abonnement aangeschaft, het kan zijn dat ik deze volgende maand weer stopzet gezien die 59 euro extra kost.
- Deze server is alleen bereikbaar binnen het XMS Netwerk. Oftewel IP range 85.223.0.0/17 & 82.215.0.0/18.
- Om goed te kunnen testen mag er maximaal 1 connectie vanaf 1 XMS klant naar mij opgezet worden. Krijg je dus geen connectie, probeer het dan een paar minuten later nog eens.
- Mede dank aan Denan en Benbi voor hulp en testen & FreeBSD + Pure-FTPD voor de open source software.
server = home.jurjendevries.com
login = xms
pass = welkom
GoT Index » Internetproviders en Hosting » XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
Pagina's: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona