Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 september 2005

quote:
benjenkins schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:15:
Zoals ik al eerder in deze thread heb gemeld, heb ik een probleem met de uploadsnelheid i.c.m. mijn router, een Linksys WRT 300N v2.0. Zonder de router haal ik netjes de 50 mb/sec wel, maar met dat ding ertussen maximaal 8 mb/sec. Aangezien ik niets verander in de instellingen van de pc, MOET het dus in de instellingen van de router zitten.
Zou het kunnen zijn dat de router zelf op 10Mb staat ingesteld ipv auto-negotiate of 100/1000 Mb?

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

quote:
Moraxv schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:42:
[...]

Zou het kunnen zijn dat de router zelf op 10Mb staat ingesteld ipv auto-negotiate of 100/1000 Mb?
Had hij al naar gekeken maar kon je niet instellen?
Btw de 50Mbit down haalt die wel :)

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |

Reg. datum: 03 december 2000

quote:
benjenkins schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:02:
[...]

In de specs staat: Er is ook een ingebouwde 4-poorts fullduplex 10/100-switch om uw bekabelde Ethernet-apparaten met elkaar te verbinden. En ten slotte koppelt de routerfunctie van de gateway alles aan elkaar zodat uw gehele netwerk profiteert van een supersnelle kabel- of DSLinternetverbinding.. Hetzelfde staat ook in de beschrijving van de 350N trouwens.

Ik maak uit al het hierbovenstaande op dat de WRT300N deze snelheid zou moeten kunnen halen en dat de mijne dat dus niet doet. Heeft er iemand wellicht opbouwende opmerkingen?
Ik zal het iets duidelijk proberen neer te zetten. Ik lees in jouw quote uit de manual nergens een snelheid die wan<>lan gegarandeerd moet kunnen halen. Ik snap ook wel dat je er van uit kan gaan dat er in ieder geval een hogere snelheid gehaald moet kunnen worden dan wat je nu haalt. Jij hebt het over het sturen van een aansprakelijkheidsstelling. Maar je kan dit nergens op baseren, want er wordt al helemaal geen keiharde garantie gegeven over een snelheid.

quote:
Olddutch2 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:10:
Net voor het eerst uitval van de tv gehad tijdens het onweer wat nu over Nijmegen flitst.
Vorige week tijdens het noodweer geen probleem gehad, terwijl toen mijn satellietontvangers het af lieten weten.
Het hangt er gewoon vanaf waar het ontvangst station is,een aantal zenders worden lokaal opgevangen.
Analoog wordt geleverd door Hertzinger die per lokatie een ontvangst station opricht, hier in Leiden bv bij de Cornelis Schuijtlaan.
Ik woon daar ruim 3 KM vandaan, hangt er een lokale bui met de rand net over het ontvangststation dan valt de tv uit terwijl de schotel het nog doet.
Andersom heb ik ook meegemaakt,mijn schotels uit en nog beeld.
De bui hing nu bij mij en niet bij de Cornelis Schuijtlaan.
Zo kan dus,door dat lokale,een Nijmegen abonnee ( omdat daar de bui hangt) geen beeld hebben terwijl een Leidse abonnee gewoon beeld heeft.

Casema/Ziggo doet het anders, die heeft 2 ontvangststations ( door de fusie nu meer maar die tel ik ff niet mee) een in Driebergen en een in Alphen aan den Rijn.
Die zijn voorzien van autoswitches, geeft Driebergen geen beeld door een flinke bui dan schakelt Alphen in en andersom.
Daardoor valt het beeld zelden uit,tenzij in Betzdorf ( luxemburg) een bui hangt,dan laten de RTL zenders het afweten want daar gaat de uplink naartoe.
Daarnaast is er een derde autoswitch die zelf bepaalt bij een aantal kanalen of het beeld betrokken moet worden via de glasvezel van het NOB of als daar storing is, de satelliet.
Maar zo'n systeem is te duur voor Hertzinger,vandaar dat die het per lokatie inricht.

Zie hier het ontvangststation te Zwolle die nu door de fusie ook van Casema is, Alphen ziet er het zelfde uit:
http://www.digitalekabelt...techniek/kopstation.shtml

Zie hier een GSO van Hertzinger ( sorry kleine foto) maar zie het verschil eens in schotel formaten:
http://hertzinger.magiqsoft.nl/default.asp?w=GSO&id=5

Mijn eigen "ontvangststation" : http://members.lycos.nl/nickmarc/schotel1.jpg en http://members.lycos.nl/nickmarc/schotel2.jpg

Nick39 wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:41 (12%)

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:04:
[...]

Zie hier het ontvangststation te Zwolle die nu door de fusie ook van Casema is, Alphen ziet er het zelfde uit:
http://www.digitalekabelt...techniek/kopstation.shtml

Zie hier een GSO van Hertzinger ( sorry kleine foto) maar zie het verschil eens in schotel formaten:
http://hertzinger.magiqsoft.nl/default.asp?w=GSO&id=5
De schotels in de XMS headends zijn wel een fractie 3 groter dan de standaard Hertzinger GSO oplossing hoor (1.80-2.20cm?.. het is te slecht weer om hier nu het dak op te gaan ;))
quote:
denan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:30:
[...]

De schotels in de XMS headends zijn wel een fractie 3 groter dan de standaard Hertzinger GSO oplossing hoor (1.80-2.20cm?.. het is te slecht weer om hier nu het dak op te gaan ;))
Volgens de monteur had Leiden een eigen headend gebaseerd op de GSO van de foto ( heeft me zelf die pagina laten zien ? ) maar dan nog is het princiepe van vergelijking hetzelfde,een lokaal GSO/Headend met hoe groot schotel formaat ook legt het gewoon af tegen een switching systeem als Casema... die hebben dat op hun gemak van onze centjes kunnen bouwen... toch interessant om te zien dat tv oranje niet meer is dan een multimedia box waarvan de content gewoon wordt ge-upload.
Mijn grootste schotel, de witte triax is trouwens 1,40 cm. (zie 2 posts hierboven)
Multikabel had trouwens ook zo'n ontvangststation ( zie 2 posts hierboven ) en dat is dus gewoon door de fusie uitgezet.. een enorme kapitaal vernietiging,het wordt nu ontmanteld..

Nick39 wijzigde dit bericht 03-06-2008 10:49 (13%)

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

wat ik wel hoop is dat er een soort van combi abonnementen komen met een newsserver.
digitale tv plus en nieuwsserver of zo, of korting voor de alles in/uit de kast..
En een manier om te zien of een news abonnement bij XMS wel iets is.
Ik kom er nu wel met p2p maar heb ook al een waarschuwing te pakken van een filmdinges dat ik iets aanbood :o

Reg. datum: 28 februari 2007

Is er uberhaupt iets bekend of de newsserver extra kosten gaat meebrengen, of wordt het gewoon als extra service aangeboden?

Reg. datum: 27 mei 2008

quote:
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:25:
Is er uberhaupt iets bekend of de newsserver extra kosten gaat meebrengen, of wordt het gewoon als extra service aangeboden?
quote:
denan schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:42:
[...]

Gratis zal het niet worden :)
het wordt niet gratis dus :)

quote:
Olddutch2 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:49:
[...]
Mooi initiatief.
Bankrekening?
quote:
Jurjen de Vries schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:59:
[...]
Graag gedaan. Ik hoef er geen geld voor ;-) Wel start ik binnenkort een landelijke portal/community site over glasvezel, www.fiberupdate.nl . Alle feedback en wensen zijn welkom, dus dat zou ik op prijs stellen. Er is nu nog weinig te vinden...
@Olddutch2 en andere mensen, nog zin om mee te denken? Dan graag een mailtje of IM voordat ik te ver offtopic ga 8)7 , m'n contact gegevens staan op http://www.jurjendevries.com/contact .

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

Reg. datum: 18 december 2007

quote:
Jurjen de Vries schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:29:
@Olddutch2 en andere mensen, nog zin om mee te denken? Dan graag een mailtje of IM voordat ik te ver offtopic ga 8)7 , m'n contact gegevens staan op http://www.jurjendevries.com/contact .
Ik heb gereageerd maar weet niet of email is aangekomen, omdat ik niet weet wat onderstaande betekent:

user warning: Table './raceman/watchdog' is marked as crashed and should be repaired query: INSERT INTO watchdog (uid, type, message, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (0, 'mail', '<em>olddutch2 <xxxxxxx@xxxx></em> sent an e-mail regarding <em>Contact</em>.', 0, '', 'http://www.jurjendevries.com/contact', 'http://www.jurjendevries.com/contact', '85.223.50.xxx', 1212505764) in /var/www/jurjendevries.com/html/includes/database.mysql.inc on line 172.

Reg. datum: 18 december 2007

quote:
Olddutch2 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:14:
Ik heb gereageerd maar weet niet of email is aangekomen, omdat ik niet weet wat onderstaande betekent:
Inmiddels duidelijk dat email is aangekomen

Reg. datum: 21 april 2007

quote:
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:25:
Heb net een nieuwsbrief binnen gekregen met de prijzen:

Veel bewoners hebben ons vragen gesteld of XMS naast de textonly newsserver ook een binaries newsserverdienst gaat aanbieden. Op aangeven van de initiatiefgroep is er een overkomst gesloten met XSNEWS.nl en bestaat er binnenkort dus de mogelijkheid om via XMS ook een supersnelle news-server te gebruiken. De kosten hiervoor bedragen voor een 20 Mbit abonnement 7,95 EURO en voor fullspeed 50Mbit 9,95 EURO per maand.
XSNews is een van de weinige providers die binaries newsservers op volle snelheid aanbieden, de meeste aanbieders stoppen bij 20 of 25Mbit. Alle klanten van XMS krijgen GRATIS een 512Kb connectie naar deze server. Zo kunt u de dienst uitproberen, als het bevalt kunt u dan altijd nog de betaalde dienst afnemen.

quote:
sattertje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Hee voor het eerst dat ik die niet kreeg,bedankt voor het plaatsen,voor mij is het in elk geval niet interessant,gebruik het te weinig.
512 KB is natuurlijk wel erg gemeen laag... :'(

Nick39 wijzigde dit bericht 04-06-2008 11:26 (7%)

Reg. datum: 03 december 2000

De dienst werkt erg goed, maar het bied volgens mij niet heel veel meer dan andere aanbieders. zo heb je bij XSNews zelf een elite abbo voor 8,95 per maand. Bij Eweka haal je 35mbit voor 7,50. Iemand die hier een (andere) mening over heeft ?

Reg. datum: 01 mei 2008

quote:
Bert65 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:14:
[...]

@Denan, ook wij hebben last van veel spam. In totaal gaat het om 4 mailboxen. Op het hoofdaccount (van mijzelf) heb ik geen last. De andere mailboxen (van mijn vrouw en kinderen) krijgen dagelijks veel spam. Van mijn kinderen heb ik de filter al tijden op heavy staan. Ik heb vorige week lokaal spamfigther geinstalleerd en deze weet al deze spam feilloos te verplaatsen naar een aparte folder. Ik zou alleen blij zijn als deze spam de PC van mijn kinderen uberhaupt niet bereikt.

Een aantal posts terug zag ik de volgende opmerking:
zou de spamfilter van XMS toch wel één van de meest paranoide spamfilters
Dat gevoel heb ik dus niet omdat de meest simpele spam gewoon doorgelaten wordt.

Wat mij opvalt is dat het juist de extra mailboxen zijn waar het misgaat. Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Misschien dat anderen kunnen aangeven of het bij hun ook om de extra mailboxen gaat.
Ik heb ook veel last van SPAM en heb alle spamgevoelige adressen twee dagen op de eerste mailbox gezet. Helaas geen enkel resultaat. Toch meer dan 20 berichten per dag (die overigens door Livemail (vervanger Outlook) voor 80% werden herkend als spam)

Ik probeer nu de G-mail truck. (alles doorsturen naar Gmail) Als het klopt wat er gezegd wordt zou dat een reductie van spam moeten geven......

@ Denan: Toch graag een onderzoek naar de spam want ik blijf het verbazingwekkend vinden dat andere bedrijven of programma's wel de spam eruit halen die XMS door laat. Zelfs bij instelling medium en heavy! Je hebt mijn gegevens in de mail van dtv uitrol (zoals gevraagd).

Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Wilde schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:32:
De dienst werkt erg goed, maar het bied volgens mij niet heel veel meer dan andere aanbieders. zo heb je bij XSNews zelf een elite abbo voor 8,95 per maand. Bij Eweka haal je 35mbit voor 7,50. Iemand die hier een (andere) mening over heeft ?
Ik vind idd het abbo niet goedkoop, goed je krijgt wel 50 Mbit voor 9,95 , maar ik vind hem toch wat hoog. Is deze abbonnements vorm ook voor niet-xms klanten te krijgen ? en wat kost ie dan ?

Ik ben benieuwd of dat ook idd de prijs is die we moeten gaan betalen.

Reg. datum: 31 oktober 2007

Geen nieuwsbrief in inbox gekregen

quote:
pieter1967 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:17:
Geen nieuwsbrief in inbox gekregen
Het was geen XMS nieuwsbrief maar een 'nieuwlandopglasvezel' nieuwsbrief. Hij kwam dus niet van ons af. :)

De prijzen zijn nog niet 100% definitief, maar er zijn wel verschillen, zo heeft het standaard XSnews abonnement maar 12 threads, die van XMS 20.. etcetc.

denan wijzigde dit bericht 04-06-2008 14:25 (4%)

Reg. datum: 20 augustus 2002

Zo, ik heb xmsnet bijna in mijn spamfilter staan inmiddels.

Na een aantal ongevraagde mailtjes vanaf teleguide@xmsnet.nl ben ik het nu wel zat.
Helaas niet aan te melden bij de opta omdat het naar mijn info adres is gestuurd. Maar de eerste die na 1 juli binnenkomt gaat ook daar naar toe :(

Hoe snel pakt ABUSE van XMS dit soort zaken op?

Loveparade

Hans favoriete radiostation

quote:
sattertje schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Veel bewoners hebben ons vragen gesteld of XMS naast de textonly newsserver ook een binaries newsserverdienst gaat aanbieden. Op aangeven van de initiatiefgroep is er een overkomst gesloten met XSNEWS.nl en bestaat er binnenkort dus de mogelijkheid om via XMS ook een supersnelle news-server te gebruiken. De kosten hiervoor bedragen voor een 20 Mbit abonnement 7,95 EURO en voor fullspeed 50Mbit 9,95 EURO per maand.
XSNews is een van de weinige providers die binaries newsservers op volle snelheid aanbieden, de meeste aanbieders stoppen bij 20 of 25Mbit. Alle klanten van XMS krijgen GRATIS een 512Kb connectie naar deze server. Zo kunt u de dienst uitproberen, als het bevalt kunt u dan altijd nog de betaalde dienst afnemen.
Net wat duurder dan een losstaande payserver dus. Ik stel voor dat de XMS klanten, zoveel mogelijk een (goedkopere) payserver nemen, die niet door XMS wordt aangeboden. Zodra XMS merkt dat er geen gebruikers zijn die aan XMS meer willen betalen dan voor een payserver gebruikelijk is, en dat het XMS op deze manier extra buiten-lokaal verkeer kost, met de daarbij horende extra kosten voor XMS, wellicht dat ze dan de dienst gratis maken, of in elk geval vrij goedkoop, vijf euro per maand of zo. ;)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

quote:
Loveparade schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:18:
Zo, ik heb xmsnet bijna in mijn spamfilter staan inmiddels.

Na een aantal ongevraagde mailtjes vanaf teleguide@xmsnet.nl ben ik het nu wel zat.
Helaas niet aan te melden bij de opta omdat het naar mijn info adres is gestuurd. Maar de eerste die na 1 juli binnenkomt gaat ook daar naar toe :(

Hoe snel pakt ABUSE van XMS dit soort zaken op?
Snel, maar wat voor emails krijg je exact?
Reg. datum: 20 augustus 2002

quote:
TELE GUIDE BV
[http://znmyuw.bay.livefilestore.com/y1pjRLYYI4_KtEbKPiC7pPGwvff9IQKCU1FVhM0iMYe7hNQUjtEF4PEcm00KM67XBOGCNeKOjo1vOW1iPEVQC0pEA/6300%5B1%5D.jpg?download Druk op CTRL en klik als je de link wilt volgen]
Abonnement telfort zakelijk 24 maanden:

Bij alle bundels zijn 3.600 belminuten en 300 sms-berichten per medewerker naar collega's
en alle andere klanten van telfort in Nederland inbegrepen.

- Telfortbundel 100 minuten Euro 25,00 p/m
- Telfortbundel 200 minuten Euro 37,00 p/m
- Telfortbundel 300 minuten Euro 49,00 p/m
- Telfortbundel 400 minuten Euro 61,00 p/m
- Telfortbundel 500 minuten Euro 73,00 p/m

* De Telfort-bundel sluit u af per individuele gebruiker. De Telfort-bundel wordt automatisch
aan alle aansluitingen die bij de overeenkomst behoren toegevoegd.
* Bij alle bundels zijn 3.600 belminuten en 300 sms-berichten per medewerker naar collega's
en alle andere klanten van telfort in Nederland inbegrepen.
* Inclusief Nokia 6300. ( uitgekozen tot beste zakelijke telefoon van het jaar. ) andere merken of type toestellen kan eventueel ook

* Tele Guide BV ING rek.nr : 67.80.73.139
* Heeskesacker 21-10 Tel: 024-8441968
* 6546 JT Nijmegen kvk: 09182184
* Email: teleguide@xmsnet.nl

Download Windows Live Mail als je zelf fotoberichten wilt maken
Dit is de mail, de headers had ik al naar Abuse verstuurd, maar zijn:
quote:
Return-Path: <teleguide@xmsnet.nl>
Received: from webmail10.mail.sp.isp-net.nl (webmail10.mail.sp.isp-net.nl [217.149.192.62])
by kwak.eatserver.nl (8.12.10/8.12.10/SuSE Linux 0.7) with ESMTP id m536rCVU001436
for <munged>; Tue, 3 Jun 2008 08:53:13 +0200
Received: from rien by webmail10.mail.sp.isp-net.nl
via 186-43-215.ftth.xms.internl.net [82.215.43.186] with SMTP
id m5360Xfb002623 (8.13.2/2.04); Tue, 3 Jun 2008 08:00:33 +0200 (MEST)
Message-ID: <02e301c8c540$08d84870$ba2bd752@rien>
From: "teleguide" <teleguide@xmsnet.nl>
To: <Undisclosed-Recipient:;>
Subject: De Goedkoopste zakelijke telefonie van nederland
Date: Tue, 3 Jun 2008 07:55:57 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
type="multipart/alternative";
boundary="----=_NextPart_000_02B4_01C8C54F.4199DCF0"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
Een amateur zoals de mail is opgezet, geen mogelijkheid tot afmelden en ook geen binding met infofilter etc.

Van mij mag die gelijk aan de hoogste boom hangen :(

Loveparade wijzigde dit bericht 04-06-2008 15:26 (3%)

Loveparade

Was het dan niet beter om het in eigen beheer te doen,jullie deden al HCC volgens mij,kijk nu heb je geen setup als XMS en zo dus die kosten heb je niet,maar je bent voor support nu ook afhankelijk van anderen (XSnews) en door het uit te besteden lijkt de prijs ook wat aan de hoge kant.
Aan de ene kant is het handig,wat je niet gebruikt betaal je niet.
Aan de andere kant heeft elke provider zo'n beetje zijn eigen binaries,inbegrepen in de prijs...
Plus dat je nu ook de data transfer niet binnen het eigen netwerk houdt..

@loveparade: Fixed ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: