Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 oktober 2002

quote:
inXs schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:09:
als de newsservers van XMS niet gratis gaan worden, wat maakt het dan beter dan bijv een usenet abbo bij een andere aanbieder?
Dat zal moeten blijken denk ik.. Meer dan 5 euro p/m heb ik er denk ik niet voor over, ik gebruik usenet namelijk amper voor binaries.. En als ik het gebruik neem ik een 24uur accountje bij www.smsusenet.nl..

Voor de wat fanatiekere gebruikers is het interessant hoe de XMS usenet service zich gaat verhouden tot usenet-diensten als b.v. deze: http://www.xsnews.nl/Abonnementen/Abonnementen.php

Kwestie van afwachten, net als de digitale-TV (en HD-TV), ik zie het allemaal wel als het zover is..

quote:
sPENKMAN schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:49:
De retentie van a.b.nl qua ophalen van headers reikt tot maximaal 37 dagen terug maar is gefragmenteerd tot zo'n 22 dagen terug. Het headeren gaat overigens wel lekker snel met ~ 3.6 MB/ps.

In de groep a.b.boneless zit de retentie op 90 dagen, wanneer je richting de 100 dagen gaat kan hij pak hem beet nog zo'n 50% te pakken krijgen.
Ik dacht dat niemand meer headers ophaalde :p
quote:
als de newsservers van XMS niet gratis gaan worden, wat maakt het dan beter dan bijv een usenet abbo bij een andere aanbieder?
Eweka bied 8mbit per draadje, dus zal wel volle glasvezelsnelheid zijn. :P

Reg. datum: 25 februari 2002

Ik heb nu een tweaknews abbo, maar als de retentie, en kwaliteit van de xms news server hetzelfde is als die van tweak, dan bennik gauw om.
Het mag van mij best iets kosten, maar wel in het redelijke.

Reg. datum: 03 december 2000

quote:
Riddler85 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:57:
[...]

Ik dacht dat niemand meer headers ophaalde :p

[...]
Eweka bied 8mbit per draadje, dus zal wel volle glasvezelsnelheid zijn. :P
Met eweka is de maximale snelheid die je haalt ongeveer 3,8MB/s (over 8 threads). Bij XMS is dat 5,8MB/s. Alleen daarom zou ik persoonlijk al overstappen. Met XSNews heb ik overigens geen ervaring.

Reg. datum: 02 februari 2007

** stoft vloer af **

*** zakt op knieën ***

**** kijkt met vochtige smekende oogjes ****

***** vraagt met trilling in stem om extra discovery kanalen in het plus pakket digitale tv ****

(en gaat nu weer aan het werk)

Reg. datum: 20 januari 2005

quote:
Inflatable schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 03:21:
[...]
Dat zal moeten blijken denk ik.. Meer dan 5 euro p/m heb ik er denk ik niet voor over, ik gebruik usenet namelijk amper voor binaries.. En als ik het gebruik neem ik een 24uur accountje bij www.smsusenet.nl..

Voor de wat fanatiekere gebruikers is het interessant hoe de XMS usenet service zich gaat verhouden tot usenet-diensten als b.v. deze: http://www.xsnews.nl/Abonnementen/Abonnementen.php

Kwestie van afwachten, net als de digitale-TV (en HD-TV), ik zie het allemaal wel als het zover is..
Ik ben één van de testers, en heb zelf al een XSnews-abo. Kan het downen van binaries dus mooi gaan vergelijken (zodra mijn Linksys 160N binnen is..)

Reg. datum: 02 april 2002

quote:
Riddler85 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:57:Ik dacht dat niemand meer headers ophaalde :p
Doe ik eigenlijk ook nooit meer, maar wellicht dat anderen het nog wel gebruiken, vandaar ook maar even de korte test :)
Reg. datum: 20 januari 2005

quote:
sPENKMAN schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Doe ik eigenlijk ook nooit meer, maar wellicht dat anderen het nog wel gebruiken, vandaar ook maar even de korte test :)
Ik zou nog eens moeten opzoeken hoe dat moet, dat headers ophalen.. sowieso zal ik weer eens iets grafisch installeren, werk al tijden met SABNZBd en dat is misschien wat minimaal om goede tests te doen.

quote:
BoardCrusher schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:52:
[...]

Ik ben één van de testers, en heb zelf al een XSnews-abo. Kan het downen van binaries dus mooi gaan vergelijken (zodra mijn Linksys 160N binnen is..)
Dat heb ik gister gedaan ;-)
Het verschil zit hem in het aantal threads, wat bij XMS wat meer is, en de snelheid, wat bij XMS wat minder is (50Mbit, tegenover 90Mbit), maar de meeste mensen zullen 50Mbit hebben bij XMS, dus daar ook voldoende aan hebben.
Dit is overigens tijdens de test fase, ik weet niet of dat definitief is. Afwachten dus...

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

50mbit vol trekken met nieuwsgroepen is niet leuk voor de overige diensten die gebruik maken van de zelfde fiber.

Ik heb nu xs4all only + voip bellen en zodra ik aan het downloaden en bellen ben heb ik lag op mijn telefoonlijn |:(

Owww, ik had even niet gezien dat de pilot voor de nieuws servers al dicht was. Sorry voor de spam in dat geval Denan...

quote:
Riddler85 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:02:
50mbit vol trekken met nieuwsgroepen is niet leuk voor de overige diensten die gebruik maken van de zelfde fiber.

Ik heb nu xs4all only + voip bellen en zodra ik aan het downloaden en bellen ben heb ik lag op mijn telefoonlijn |:(
Zie een van mijn vorige berichten, het modem doet keurig QoS. Nergens last van , ook niet met televisie. Deze krijgen netjes voorrang.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
Jurjen de Vries schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:03:
[...]

Zie een van mijn vorige berichten, het modem doet keurig QoS. Nergens last van , ook niet met televisie. Deze krijgen netjes voorrang.
Ok dat is wel nice! thx voor de feedback

Reg. datum: 12 juni 1999

Ik woon wel in het aangegeven gebied en heb inmiddels ook de bevestiging gekregen dat na de vakantie met graven wordt begonnen. Sowieso wordt de huisaansluiting gerealiseerd en dan krijg je 1 jaar om over te stappen ivm nog lopende abonnementen.

De grap is dat Kabelaar Casema het lijk al zag drijven en heel Veenendaal West gratis digitale TV heeft aangeboden. Weet iemand trouwens of je TV abo inmiddels per maand opzegbaar is, nu Casema Ziggo is geworden?

Edit: Dit gaat dus over Veenendaal....

Coen wijzigde dit bericht 29-05-2008 11:37 (4%)

Just because I`m paranoid,doesn`t mean they`r not out to get me...

matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
Coen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:36:
Ik woon wel in het aangegeven gebied en heb inmiddels ook de bevestiging gekregen dat na de vakantie met graven wordt begonnen. Sowieso wordt de huisaansluiting gerealiseerd en dan krijg je 1 jaar om over te stappen ivm nog lopende abonnementen.

De grap is dat Kabelaar Casema het lijk al zag drijven en heel Veenendaal West gratis digitale TV heeft aangeboden. Weet iemand trouwens of je TV abo inmiddels per maand opzegbaar is, nu Casema Ziggo is geworden?

Edit: Dit gaat dus over Veenendaal....
Als ik mij niet vergis is die digitale tv aanbieding geldig met een minimale looptijd van een jaar. Dat is de reden dat ik het toen niet genomen heb, omdat ik dan bang was dat ik inderdaad, terwijl xml er al was, nog een jaar aan casema vast zit. (dit stond in de voorwaarden die in dat doosje met die kaart zaten).

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

Reg. datum: 01 mei 2008

Digitale TV aanvragen?

In de XMS nieuwsbrief staat "vanaf 30 mei" ..... Ik zie nog geen site wijziging. :?
Mis ik iets?

quote:
messi schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:30:
[...]

Als ik mij niet vergis is die digitale tv aanbieding geldig met een minimale looptijd van een jaar. Dat is de reden dat ik het toen niet genomen heb, omdat ik dan bang was dat ik inderdaad, terwijl xml er al was, nog een jaar aan casema vast zit. (dit stond in de voorwaarden die in dat doosje met die kaart zaten).
Je kan na een jaar per maand stoppen,overigens kun je er nu gewoon vanaf omdat de abonnementsvoorwaarden zijn gewijzigd.

@EvWRB17 mensen beginnen netjes om 9 uur en jij wil dat ze in 45 minuten de site ombouwen en opnieuw online gooien ?
En vanaf... 5 uur vanmiddag is ook nog steeds 30 mei hoor,er staat nergens vanaf 30 mei om 8.00 kunt u via de site digitale tv aanvragen,de ene keer is het wat vroeger,de andere keer wat later,of protesteerde je ook toen je de snelheidsverhoging al ruim een week eerder kon aanvragen ?
Je zou even gratis kunnen bellen als je zo'n haast hebt.

Nick39 wijzigde dit bericht 30-05-2008 10:35 (29%)
Reden: pietje ongeduld..

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 01 mei 2008

quote:
Nick39 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Je kan na een jaar per maand stoppen,overigens kun je er nu gewoon vanaf omdat de abonnementsvoorwaarden zijn gewijzigd.

@EvWRB17 mensen beginnen netjes om 9 uur en jij wil dat ze in 45 minuten de site ombouwen en opnieuw online gooien ?
En vanaf... 5 uur vanmiddag is ook nog steeds 30 mei hoor,er staat nergens vanaf 30 mei om 8.00 kunt u via de site digitale tv aanvragen,de ene keer is het wat vroeger,de andere keer wat later,of protesteerde je ook toen je de snelheidsverhoging al ruim een week eerder kon aanvragen ?
Je zou even gratis kunnen bellen als je zo'n haast hebt.
@Nick39:
Als de bakker adverteerd dat je de 30e gratis koekjes kan halen is het wat flauw om te zeggen dat het om 23.55 ook nog de 30e is als je om 9.00 in de rij staat.
Zorg dat je klaar bent als je iets aanbied en zorg dat het werkt.
Dat ze een keer eerder zijn geweest is bij XMS geen krediet dat het daardoor weer 3x fout mag gaan...

quote:
EvWRB17 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:45:
[...]

@Nick39:
Als de bakker adverteerd dat je de 30e gratis koekjes kan halen is het wat flauw om te zeggen dat het om 23.55 ook nog de 30e is als je om 9.00 in de rij staat.
Dat ze een keer eerder zijn geweest is bij XMS geen krediet dat het daardoor weer 3x fout mag gaan...
Waarom zou het fout gaan en wat gaat er dan fout ?
Als jij belt kun je je opgeven voor digitale tv.
Vandaag ! Nu zelfs, ala minuut !
Gratis telefoontje 0800-5552555
Dus omdat jij je om kwart voor 10 nog niet via de site aan kan melden vind je dat XMS in de fout gaat... zo lust ik er nog wel 10 hoor.

http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=4&t=82

Nick39 wijzigde dit bericht 30-05-2008 11:05 (6%)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
EvWRB17 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:45:
[...]

@Nick39:
3x fout? De aanvraagmogelijkheid zal vanmiddag geactiveerd worden, voor een aantal gebieden moesten er nog wat 'last minute' speciale voorwaarden worden aangepast (vathorst).

add: Mbt tot de levertijd. Die is momenteel 1-2 weken voor de STB. Hiervan krijg je ook een bevestiging na het plaatsen van je bestelling.

denan wijzigde dit bericht 30-05-2008 11:04 (10%)

Reg. datum: 03 december 2000

Om even te laten zien dat het met de snelheid van de toekomstige XMS newsserver toch echt wel goed zit:

http://www1.picturepush.com/photo/a/738549/220/738549.jpg

HuT HuT HuT all the way!!!!
Reg. datum: 11 augustus 2003

Ik volg het digitale-tv-gebeuren niet helemaal. En dan vooral wat het moet gaan kosten per maand. Of hoef je alleen die settop-box aan te schaffen?

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

quote:
maniacshouse schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:41:
Ik volg het digitale-tv-gebeuren niet helemaal. En dan vooral wat het moet gaan kosten per maand. Of hoef je alleen die settop-box aan te schaffen?
Alleen de settopbox.

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |

HuT HuT HuT all the way!!!!
Reg. datum: 11 augustus 2003

quote:
Dus het is 'gratis'? _/-\o_

technisch geneeskunde
Reg. datum: 12 juli 2006

quote:
Als je al analoge tv bij je inet hebt dan hoef je verder niet extra p/m te betalen.
Heb je dat niet dan geldt uiteraard dat je tv in je xms pakket moet nemen :)

Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |

Pagina: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: