Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
bbotje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:34:
Upload gaat niet vlotter binnen de firewall van mijn D-Link DIR-655, verder niets aan het uploaden.
Weet alleen niet zo snel welke instellingen ik moet wijzigen om buiten de DMZ om de up-snelheid omhoog te krijgen.
Hoe heb je je settings van die router ? Ik heb er sinds een paar dagen ook zo een, en ik heb ook problemen met FTP.
Vanmiddag heb ik de help desk gebeld van D-link. Want ik las ergens online dat het iets is met de firewall, en de SPI settings.

De vertragende factor in deze is denk ik de router. Ik ga zo eens met mijn laptop rechtstreeks op de packetfront proberen.

Ik heb overigens een beta fw gekregen vanmiddag, DIR-655_A3 v1.12b00beta.bin
En deze lost wel iets op..... vanmiddag moest ik SPI uitzetten om iets te kunnen doen met mijn ftp client.

De upload is 5,2 Mb de download ook zo rond die snelheid.....misschien kunnen we wat settings vergelijken, kijken wat we kunnen verbeteren.

B4MB4M wijzigde dit bericht 26-05-2008 19:14 (7%)

quote:
Nick39 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Correct.
Bij het manual in te tikken router adres ( Specify a MAC Address – Type the MAC address for the router
manually. ) tik je het adres in dat je gekregen hebt via cmd - ipconfig/all,vermoedelijk moet je nog op save drukken of zo,maar dan hebben router en pc het zelfde mac adres en maakt switchen niet meer uit.
Aanpassing is succesvol, alhoewel na deze aanpassing het alsnog bijna een uurtje duurde alvorens ik weer online was. Net even de boel omgeprikt en zit nu direct op de XMS modem zonder tussenkomst van router.

Test 1:
http://www.speedtest.net/result/276164654.png
Scheelt niks, download is zelfs 3Mb/s langzamer. Upload blijft ongewijzigd.

Test 2 zonder comodo firewall en Antivir:
http://www.speedtest.net/result/276165371.png
Ook dit heeft geen directe invloed op mijn snelheden.

Laatste test is de FTP server van Jurjen.(met dank aan)
Zojuist test gedaan, maar kwam niet verder dan max 3359,92 KB/s, dus is +/- 26-27 Mb/s. Per saldo is die FTP 6-7Mb/s sneller dan speedtest.net aangeeft.

Wel een opmerking over dat progje aceftp3free.exe, naast de FTP server wordt er ook een VMN Toolbar en een CA VMN Antivirusprogramma geinstalleerd. Deze twee extra installatie's moeten ook separaat worden verwijderd mocht na de test het FTP programma gaan verwijderen.

Ik heb na mijn idee al het mogelijk gedaan. Vanaf hier weet ik nu niet meer wat ik meer moet doen, dus zal ik deze topic blijven volgen in afwachting waarmee XMS mogelijk nog komt zodat ook ik tot die snelheden kan komen.

chocka wijzigde dit bericht 26-05-2008 20:13 (23%)

Reg. datum: 10 februari 2005

quote:
denan schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:23:
Gezocht: een 5 a 10 tal testers voor nieuwsdiensten.
Preq: ervaring met nieuwsdiensten en tijd/zin om wat (snelheids)testen uit te voeren. & xms klant.

is het antwoord: ja->email je accountgegevens naar dtvpilot@xmsnet.nl en ik zal ze doorspelen aan de projectleider die het newsserver project onder zich heeft.
Je hebt mail voor de pilot.

quote:
Nick39 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:45:
[...]

Moet niet moeilijk zijn mensen te vinden... ik pass,heb wel tijd en zo en een geregistreerde versie van newsleecher en een snelle stabiele verbinding maar snap weinig van par's en nzb dingen en zo.. oh en agent heb ik ook nog..
Dus denk niet dat ik je van dienst kan zijn..
het is heel simpel en kijk anders een keer op http://www.binaries4all.nl/

Heb mezelf ook aangemeld.
Ben ook wel nieuwsgierig wat xms op dit gebied gaat doen.

quote:
edensandra schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:48:
Heb mezelf ook aangemeld.
Ben ook wel nieuwsgierig wat xms op dit gebied gaat doen.
ben ook benieuwd wat de retentie is

quote:
chocka schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:25:
Wel een opmerking over dat progje aceftp3free.exe, naast de FTP server wordt er ook een VMN Toolbar en een CA VMN Antivirusprogramma geinstalleerd. Deze twee extra installatie's moeten ook separaat worden verwijderd mocht na de test het FTP programma gaan verwijderen.
Die VMN Toolbar setup heb ik kunnen vinden in een aparte folder op de plek waar het ftp-programma staat, maar was niet geïnstalleerd. Heb ik meteen verwijderd, want neemt alleen maar plek in.
Het Antivirusprogramma ben ik nergens tegengekomen.

Op de plek waar ik het aceHtmlfree programma heb geïnstalleerd was alleen een lege VMN Toolbar folder aanwezig.

Ik kan me niet herinneren dat bij de setup van het ftp programma gevraagd is om de toolbar te installeren. Is al een hele tijd geleden, maar er is dus niets automatisch geïnstalleerd.

quote:
Olddutch2 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:04:Het Antivirusprogramma ben ik nergens tegengekomen.
Die werd bij in een aparte map als CA VMN Antivir geinstalleerd.

Reg. datum: 17 oktober 2007

Gezocht een 5 a 10 tal testers voor nieuwsdiensten.
ervaring met nieuwsdiensten en tijd/zin om wat (snelheids)testen uit te voeren. & xms klant.

Mijn snelheid is op dit moment nog niet ideaal genoeg om nieuwsgroepen te testen bovendien heb ik de digitale tv getest dus vind ik dat dit meer voor anderen is.
Momenteel heb ik beneden een draadloze router staan met een kabel naar zolder waar een tweede router aanhangt.
Mijn pc zit aan de tweede router en ik moet hoog nodig een kabel trekken vanaf de eerste router wil ik ooit in de buurt komen van de 50/50, Toch??

quote:
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:57:
Mijn pc zit aan de tweede router en ik moet hoog nodig een kabel trekken vanaf de eerste router wil ik ooit in de buurt komen van de 50/50, Toch??
Dat ligt aan de capaciteit van zowel de router beneden als boven, als ze beide 50Mbit througput aankunnen hoef je niet perse direct vanaf de router welke beneden staat een kabel naar je pc boven toe te halen.
Waarom boven eigenlijk een 2de router in plaats van een switch?

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:16:
[...]

Dat ligt aan de capaciteit van zowel de router beneden als boven, als ze beide 50Mbit througput aankunnen hoef je niet perse direct vanaf de router welke beneden staat een kabel naar je pc boven toe te halen.
Waarom boven eigenlijk een 2de router in plaats van een switch?
De tweede router had ik al en toen is er een laptop bij gekomen vandaar een draadloos router erbij.

Ik heb vanavond naar de log files van de FTP server gekeken, de mensen welke de snelheid wel halen zie ik hier geen reactie van, geen nieuws is goed nieuws zullen ze denken, maar zo'n 40% van het aantal testers heeft hun snelheid gehaald. Er was zelfs iemand met blijkbaar ook een 100Mbit lijn, die heeft 8408.05KB/sec gehaald.

quote:
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:19:
[...]

De tweede router had ik al en toen is er een laptop bij gekomen vandaar een draadloos router erbij.
De draadloze router kan wel 50/50 aan, een keer een losse kabel tussen gehad.
De router op zolder is een oude, misschien firmware update en anders een kabel of een switch.

quote:
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:19:
[...]
Ah. Mocht je tegen te keuze komen te staan om een 2de lange kabel door het hele huis te trekken, dan is een switch wellicht net zo duur (circa 20 euro), met als voordeel dat je nog meer kunt aansluiten dan 1 pc, het werkt ook prettiger dan allerlei routers achter elkaar.

quote:
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:33:
[...]

Ah. Mocht je tegen te keuze komen te staan om een 2de lange kabel door het hele huis te trekken, dan is een switch wellicht net zo duur (circa 20 euro), met als voordeel dat je nog meer kunt aansluiten dan 1 pc, het werkt ook prettiger dan allerlei routers achter elkaar.
Ik ga voor een switch, de nieuwste firmware komt uit 2004.
En daaraan hangen nog twee pc's en een xbox 360.
Dus met een nieuwe switch is iedereen blij.
Is er nog veel keuze voor een goede switch?? (qua merk etc.)

quote:
wiebo66 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:53:
[...]
Is er nog veel keuze voor een goede switch?? (qua merk etc.)
http://tweakers.net/price...=score&orderSort=desc
Dergelijke switches van 20 euro ongeacht welke merk deden het bij mij altijd zo'n 4 jaar goed, daarna raakte er wel eens een poort rot.

quote:
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:25:
Ik heb vanavond naar de log files van de FTP server gekeken, de mensen welke de snelheid wel halen zie ik hier geen reactie van, geen nieuws is goed nieuws zullen ze denken, maar zo'n 40% van het aantal testers heeft hun snelheid gehaald. Er was zelfs iemand met blijkbaar ook een 100Mbit lijn, die heeft 8408.05KB/sec gehaald.
Om hoeveel mensen gaat het dan??? En is er een zichtbare spreiding van deze mensen op de XMS landkaart???

Al met al, kan je nu al concluderen dat 60% de snelheid niet haalt. In welke mate halen deze mensen hun snelheid??? Wat is het gemiddelde afwijking???

En wat kan XMS op termijn hiermee mogelijk doen???

Reg. datum: 04 september 2005

Ik ben ook iemand die de volle snelheid niet haalt. Kom 'maar' rond de 3,1 MB/sec met download op de FTP-server van Jurjen. Gebruik een D-Link DIR655 omdat die deze snelheid wel aan zou moeten kunnen.. :s
Instellingen staan zoveel mogelijk op de default-waardes. Heb QoS voor de zekerheid uitgeschakeld maar helpt niet echt.
Heb ook nog een Linksys-routertje liggen. Ben nu aan het uittesten of ik daar significant andere snelheden mee krijg.

@ Morvaxv,

zet in advanced -> firewall settings : je SPI eens uit en je NAT endpoint filtering naar endpoint independent. Dan gaat het bij mij prima. Ik wil eigenlijk de SPI aan hebben , maar goed, dan weet je wel waar het aan ligt.

Ik heb gisteren ook nog een beta firmware gekregen van de dlink technical support (V1.12beta)
En ik heb ook het idee dat dat iets beter geworden is.

B4MB4M wijzigde dit bericht 27-05-2008 08:08 (16%)

quote:
chocka schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 06:58:
[...]

Om hoeveel mensen gaat het dan??? En is er een zichtbare spreiding van deze mensen op de XMS landkaart???

Al met al, kan je nu al concluderen dat 60% de snelheid niet haalt. In welke mate halen deze mensen hun snelheid??? Wat is het gemiddelde afwijking???

En wat kan XMS op termijn hiermee mogelijk doen???
Euhh kan ook aan het netwerk bij de mensen thuisliggen he ;) En het kan ook zijn dat de mensen TV aan het kijken zijn en of aan het bellen dat kost volgens mij ook bandwidth

technisch geneeskunde

quote:
Riddler85 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:52:
[...]
Euhh kan ook aan het netwerk bij de mensen thuisliggen he ;) En het kan ook zijn dat de mensen TV aan het kijken zijn en of aan het bellen dat kost volgens mij ook bandwidth
Dat gaat over een aparte vezel als ik het me goed herinner.

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

tv wel....telefoon niet

Reg. datum: 17 september 2003

Update news pilot
We hebben voldoende aanmeldingen gekregen voor de eerste pilot dus de aanmelding is bij deze gesloten. Alle deelnemers krijgen binnenkort meer info.

Update uitrol digitale televisie
De resultaten van het eerste klantonderzoek zijn binnen en zijn overwegend positief (90% zou XMS digitale televisie aanraden bij vrienden/bekenden). Wat wel opvalt is dat de overige 10% vooral technische klachten heeft maar dit niet bij de helpdesk heeft gemeld.
Met het oog op de resultaten van het klantenonderzoek is XMS gaan kijken naar een gebied binnen Soest/Soesterberg waar schijnbaar wat klachten waren. Het bleek dat voor één wijkdeel kwaliteitsklachten ontstaan door een 'slecht' stuk glas in het netwerk. De technische dienst is momenteel bezig met het oplossen van deze storing en ook deze mensen zullen binnenkort een betere kwaliteit krijgen.

Aandachtspunt hierbij is wel dat deze klachten uit het tevredenheidsonderzoek naar boven kwamen, en niet bij de helpdesk gemeld zijn. Vriendelijk verzoek aan de steden waar XMS straks gaat uitrollen: heb je klachten -> Bel de helpdesk! Als zij van niets weten zal er ook niets veranderen! :)

denan wijzigde dit bericht 27-05-2008 10:31 (74%)

quote:
Jurjen de Vries schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:25:
Dat was ik :) Net servertje heb je staan. Ik heb niets te klagen over de snelheden, ik heb dus ook een 100MBit abbo en haal altijd wel full speed bij torrents/nieuwsgroepen. Wat de snelheden betreft heb ik niets te klagen bij XMS(en over de rest van hun dienstverlening ook niet btw :))

Kabbie wijzigde dit bericht 27-05-2008 10:22 (4%)

quote:
Olddutch2 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:38:
[...]

Niet om flauw te doen maar het antwoord hierboven is m.i. ook forum-vervuiling. Als iedereen het hele bericht gaan quoten en dan schrijven waarom ze niet mee willen doen, levert dat ook geen bijdrage aan de leesbaarheid van het forum.
Had ook met een privé-mail gekund, als het echt meegedeeld moest worden.
Het was een poging om aan te geven dat ik wel over de spullen beschik,maar niet de ervaring,hetgeen juist ook een motivatie had kunnen zijn om te zeggen,doe eens mee en kijk eens of je met je onkunde de boel kan laten vastlopen,maar het was niet zo dringend om het prive te doen.
Ook uw opmerking naar mij had prive gekund en zo kunnen we natuurlijk door blijven gaan..de vraag om de bankrekening had ook prive gekund en zo kan het hele forum dicht. _/-\o_
Ik had u overigens ook al verzocht prive traceroutes te sturen om u te helpen met uw probleem,maar mocht geen reactie ontvangen,een algemene discussie is best leesbaar,maar continue snelheidsresultaten zouden beter passen in een ander topic leek me.

Nick39 wijzigde dit bericht 27-05-2008 12:31 (20%)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws