Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
Pagina: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 19 mei 2003
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg alleen dat het helpen kan,ik probeer een ieder te helpen met tips wat bij in elk geval 1 persoon leidde tot een verdubbeling van de upload.quote:Wilde schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:25:
[...]
Ik ben het eerlijk gezegd niet helemaal eens met de stelling dat je moet tweaken in je tcp configuratie om dat beetje extra snelheid te halen. Ik bedoel, op mijn LAN haal ik tussen 2 machines ruim 35MB/s (dus 350MBit ongeveer). Nou is dat gigabit dus die snelheden haal je niet naar het modem toe, maar het toont wel dat tcp/ip op zich echt wel hoger kan dan die 25mbps upload die ik nu haal.
Die heeft dus 100% winst gehaald.
Ik heb dus geen stelling,ik heb tips, vrij te gebruiken,of vrij om niet te gebruiken.
Verder ga ik lekker doen wat Denan zei.. die 50 mbit gebruiken.. ik haal het namelijk wel
Goffer... heb ik net 20 euro uitgegeven voor een tuinslang met koppelingen,kost ie 4,79 in de aanbieding bij de action
Nick39 wijzigde dit bericht 23-05-2008 11:17 (12%)
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
Ik zit in dit flatsquote:JanDM schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:07:
[...]
Waar heb je die bezorgd?
Ik woon in wijk de Engelenburg, vraag me af of het gaat lukken, misschien samen met een deel van centrum ofzo. Ze zijn in de buurt wel bezig met kabels leggen, word dat eigenlijk zo geregeld dat ze dan gelijk glasvezel etc. er bij doen?
Een paar straten verderop staan wel wat flats, misschien dat dat het goedkoper/interessanter maakt?
Specs: Asus P5W DH Deluxe, Core2Duo E6600, Corsair TWIN2X1024A-6400 1024MB, Maxtor DiamondMax 250Gb, Sapphire X1900XT, Tagan TG580-U15, Lian-Li PC6070B-PlusII, OS: WinXP Pro
Ik heb al ongeveer 200 vel bezorgd, als eerste zo dicht mogelijk bij mijn eigen huis, de rest volgt zodra ik weer even wat tijd heb. De volgende straten heb ik al gedaan of ga ik nog doen: Emmalaan, Nieuweweg, Markiezenhof, Buurtlaan west, Mulderslaan, Prinsesselaan, Koninginnelaan. Het is een investering (25 euro en een paar uurtjes), hopelijk levert het wat op.quote:JanDM schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:07:
[...]
Waar heb je die bezorgd?
Ik woon in wijk de Engelenburg, vraag me af of het gaat lukken, misschien samen met een deel van centrum ofzo. Ze zijn in de buurt wel bezig met kabels leggen, word dat eigenlijk zo geregeld dat ze dan gelijk glasvezel etc. er bij doen?
Een paar straten verderop staan wel wat flats, misschien dat dat het goedkoper/interessanter maakt?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Reg. datum: 02 oktober 2006
Voorheen zag ik als iemand met een geheim telefoonnummer belde "onbekend nummer" staan. Nu zie ik het telefoonnummer in de display van mijn telefoon staan. Dit geldt voor geheime telefoonnummers van verschillende providers en ook uit het buitenland. Volgens de mensen met een geheim telefoonnummer hebben ze dat nog steeds.
Hebben andere mensen dat ook? Misschien is er na die telefoonstoring iets veranderd.
Yup, bekend. Bij het veranderen van de routeringen (vanwege die doodvallende routes) zijn ze overgestapt op een nieuwe route die schijnbaar inkomende callid blocking negeert. Men is nu bezig om dat te verhelpen terwijl men doorgaat met het onderzoek naar de problemen in de oude routeringen.quote:lethargy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:02:
Sinds deze week heb ik een raar telefoon "probleem". Ik kan geheime telefoonnummers zien.![]()
Voorheen zag ik als iemand met een geheim telefoonnummer belde "onbekend nummer" staan. Nu zie ik het telefoonnummer in de display van mijn telefoon staan. Dit geldt voor geheime telefoonnummers van verschillende providers en ook uit het buitenland. Volgens de mensen met een geheim telefoonnummer hebben ze dat nog steeds.
Hebben andere mensen dat ook? Misschien is er na die telefoonstoring iets veranderd.
(Kun je mooi die lastige telefonische verkopers terugbellen
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
Reg. datum: 19 mei 2003
I can see dead peoplequote:lethargy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:02:
Sinds deze week heb ik een raar telefoon "probleem". Ik kan geheime telefoonnummers zien.
Hm true.. Ik kan hier wel wat mensen over halen maar als zij massaal achterblijven kunnen we het wel vergeten ben ik bang. @denan: maakt een wijk met flats het niet voordeliger?quote:IJnte schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:19:
[...]
Maar zoals ik zei, moet XMS met een goed "buiteland" pakket komen om onze medelanders ook van andere zenders te voorzien. Anders gaan die schotels nooit van de gevel af
Goed bezig. Die buurt kennende is het mooi dat Kliksafe (en Filternet) erop staanquote:cjdijk schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:53:
Ik heb al ongeveer 200 vel bezorgd, als eerste zo dicht mogelijk bij mijn eigen huis, de rest volgt zodra ik weer even wat tijd heb. De volgende straten heb ik al gedaan of ga ik nog doen: Emmalaan, Nieuweweg, Markiezenhof, Buurtlaan west, Mulderslaan, Prinsesselaan, Koninginnelaan.
Ubuntu | Apache | Subversion | PostgreSQL | Python
Reg. datum: 19 mei 2003
http://www.sat4all.com/upload//1053470-digiglobe.jpg
Nick39 wijzigde dit bericht 23-05-2008 13:06 (17%)
Reg. datum: 18 december 2007
Had ik vanmorgen al aangekondigd.quote:denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:30:
@alle speedtesters:
Jullie hebben 50/50Mbit.. GA IETS NUTTIGS MET JE TIJD DOEN!
En uit deze opmerking begrijp ik dus goed, wat ik al vermoedde, dat het allemaal aan ons zelf ligt
Dat niet zozeer, maar totdat ik een dedicated speedtestserver ergens heb opgezet is het testen toch nutteloos. De huidige online tests zijn duidelijk onbetrouwbaar want de resultaten varieren van 4Mbit tot 48Mbit up terwijl mensen dezelfde lijn hebben. Als ik met mijn verbinding test (die toch echt wel boven de 50/50Mbit ligt) krijg ik ook resultaten tussen de 18 en 320 mbit....quote:Olddutch2 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:37:
[...]
Had ik vanmorgen al aangekondigd.
En uit deze opmerking begrijp ik dus goed, wat ik al vermoedde, dat het allemaal aan ons zelf ligt
<- werkt niet bij Alice - XMS-info -=- Internlnet-citynet/GlasvezelAmsterdam-Info -=- Disclaimer
Hmm beide uit nu maar totaal geen verschil in me uploadquote:Wilde schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:15:
[...]
Klopt... Controleer met name SPI(Statefull Packet Inspection) en gamefuel even.. Ik weet uit ervaring dat deze bijhoorlijk inpact hebben op oa je uploadsnelheid. (ik gebruik dezelfde router, topding overigens)
Nja ik laat het er maar even bij zo al vind het toch wel vreemd reviews van het ding laten gewoon zien dat die de 100Mbit up/down trekt...
Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |
Reg. datum: 02 januari 2000
*kijkt naar de pen op zijn buro met het 'Zeewolde op Glasvezel'-Logo*... eeeeerhm...quote:The Wizard schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:02:
Denan, weet je misschien of Zeewolde op Glasvezel met jullie zaken gaan doen?
Hmmm, geen mogelijkheid tot upgrade. Jammer omdat mij in eerste instantie door een helpdeskmedewerker is verteld dat dit wel zou gebeuren ongeacht dat het een studentenabbo is. Nu val ik hier niet over omdat ¤15,00 peanuts is voor 24/24mbitquote:denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:48:
Geen 50/50Mbit upgrade voor studentenacces
Ik heb net even overleg gehad en voor de studentenabonnementen zal de 50/50Mbit upgrade niet beschikbaar zijn. Gezien de lage prijs (12.95 of 14.95?) van het abonnement is besloten deze optie niet te geven. Studentenabonnementen hebben ook geen mijn.xmsnet.nl portal acces waarmee een upgrade aan te vragen is.
Dus?
De enige manier waarop studentenabonnementen gebruik kunnen maken van de 50/50Mbit optie is een 'normaal' XMS abonnement aan te vragen van 32.95 euro. Het studentenabonnement komt dan te vervallen, al zitten de kosten hiervoor wel in de standaard huur van de kamer van Portaal. Hoe men daar mee om gaat kan ik dus niet zeggen. (Ga er in ieder geval van uit dat je 32.95 aan XMS kwijt bent, en Portaal het standaard bedrag in de huur laat zitten).
Maar:
Er zijn ook locaties (2-3tal studentencomplexen) waarbij er geen XMS glasvezelswitch ligt in elke kamer, maar een grote glasrouter is geplaatst op een centrale locatie. Vanaf deze glasrouter ligt UTP naar de verschillende kamers, of naar het eigen netwerk van de studentencomplexen. Als er geen DRG/Packetfront glasvezelswitch in de kamer aanwezig is zal een upgrade naar een 'normaal' XMS abonnement niet mogelijk zijn.
Bij ons komt het glas beneden in de kelder binnen en wordt dit idd over ethernet gedistribueerd naar iedere kamer. Ik heb dus geen DRG/Packetfront, alleen een UTP wandoosje.
Ook leuk: www.djchapeau.com
Dat lijkt me dus duidelijkquote:denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:17:
[...]
*kijkt naar de pen op zijn buro met het 'Zeewolde op Glasvezel'-Logo*... eeeeerhm...
Idem hier. Nieuwegein Galecop. Iemand?quote:Sunnie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:01:
Ik heb een aantal vraagjes:
Ik vroeg me af of XMSnet ook in gewone koophuizen beschikbaar is? Ik woon in Nieuwegein en met de postcodecheck staat er dat niet zeker is of ik aangesloten kan worden. Zitten er ook verplichtingen aan het invullen van de lijst die uitzoekt of ik aangesloten kan worden? Is het uberhaupt mogelijk om in Nieuwegein in een normaal huis zo'n aansluiting te regelen? Ik heb namelijk zeer grote interesse
Apa khabar?
Correctie: we garanderen de snelheid binnen het netwerk, niet als daar nog 32849038294meter eigen kabels achter hangenquote:Jappo112 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:26:
[...]
Hmmm, geen mogelijkheid tot upgrade. Jammer omdat mij in eerste instantie door een helpdeskmedewerker is verteld dat dit wel zou gebeuren ongeacht dat het een studentenabbo is. Nu val ik hier niet over omdat ¤15,00 peanuts is voor 24/24mbit. Ook val ik echt niet over een iets tragere verbinding: 15mbit ipv 24, lig ik niet wakker van. Wat gewoon niet klopt is dat de upload echt te traag is. Met mijn oude ADSL lijn ging het gewoon sneller. Frappant is dat in de eerste week toen ik de aansluiting net had, de upload idioot snel was, daarna is het nooit meer geweest wat het was
. Ik snap best dat jullie de snelheid niet 100% kunnen garanderen, echter vind ik de trage upload, zeker gezien de smaak van jullie promotionele activiteiten (übersnelle verbinding), niet te verklaren met een niet 100% garante snelheid.
Bij ons komt het glas beneden in de kelder binnen en wordt dit idd over ethernet gedistribueerd naar iedere kamer. Ik heb dus geen DRG/Packetfront, alleen een UTP wandoosje.
Ghe, bbotje gaat heel binnenkort verhuizen naar Zeewolde, ben ik even blij met het initiatief, die 40% gaat zeker gehaald worden. Gaan een paar moeilijke maanden worden zonder 50/50 verbinding.quote:denan schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:17:
[...]
*kijkt naar de pen op zijn buro met het 'Zeewolde op Glasvezel'-Logo*... eeeeerhm...
Hij is naar Amerika.............
Van de week de gratis upgrade van 24 naar 50Mbit aangevraagd:quote:estorino schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:51:
[afbeelding]
Over een week of 3 kan ik de gratis snelheidsverhoging gaan aanvragen, dan wordt dat plaatje nog iets rooskleuriger.Wel jammer dat mijn 802.11G router die snelheden niet gaat trekken, doet ie nu eigenlijk al niet. Bovenstaand resultaat is ook met wired netwerk, wireless valt 'ie iets lager uit. Linksys WRT54GL met Tomato firmware btw...

Goed, het kan ook aan andere oorzaken liggen, maar na de gratis snelheidsverhoging is het voor mij eerder een snelheidsverlaging geworden...
Specs Desktop || MacBook C2D 2,16GHz 2Gb RAM (werk) || iPhone 2G 8GB || Xbox 360 || xbox live gamertag
Welkom alvast in het wonderschone dorpquote:bbotje schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:03:
[...]
Ghe, bbotje gaat heel binnenkort verhuizen naar Zeewolde, ben ik even blij met het initiatief, die 40% gaat zeker gehaald worden. Gaan een paar moeilijke maanden worden zonder 50/50 verbinding.
Het is een relatief jong dorp, dus die 40% moet zeker gehaald kunnen worden!!
Reg. datum: 25 februari 2002
Ik zit hier ook in galecop , precies aan de "main line" die naar (of van) de portaal flats loopt. Ik heb contact opgenomen met XMS, en voor de normale aansluitkosten kon ik het ook krijgen. Het is me een raadsel waarom ik de enige ben hier in de straat (waar die "main line" voorbij komt) die het aangevraagd heeft....maar goed.quote:
Galecop is wel mogelijk , maar je moet geluk hebben met je locatie.......zo is mij verteld.
Mijn beide achterbuurmannen zouden hun schoonmoeder verkopen (schat ik zo
B4MB4M wijzigde dit bericht 24-05-2008 09:26 (22%)
Reden: extra info
Reg. datum: 31 augustus 2003
Heb nu upc en ook tevreden, maar die upload is zo gaar 2.5Mbit en als je vaak je servers backuped is het tog el makkelijk een snellere upload tehebben.
Amd opteron 165 + msi NX7900GTO @ GTX 512MB+ 2048MB DualChannel DDR Pc3200 + Zalman 7000cu 1 Casefan @ 2300RPM
Reg. datum: 31 augustus 2003
Amd opteron 165 + msi NX7900GTO @ GTX 512MB+ 2048MB DualChannel DDR Pc3200 + Zalman 7000cu 1 Casefan @ 2300RPM
Pagina: 1 2 3 4 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 last