Hoofdcategorieën
Topicacties

XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 76 77 78 79 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 mei 2008

quote:
Nick39 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:27:
[...]

Er zijn verloopplugjes met aan de ene kant een satelliet plugje ( f connector) die je er op kan draaien waardoor het een gewone tv plug wordt en andersom ook.
o.a. te koop bij Gamma, Karwei,Praxis

ja weet ik net gekocht maar weg gegooid geld is nog niet goed

[...]

U schreeuwt wel hard... je dvd recorder of harddisk recorder kun je gewoon blijven gebruiken en je kan het digitale signaal gewoon opnemen ( de zender waar de decoder op staat) de andere netten kun je analoog blijven opnemen.
Digitaal komt er bij,het vervangt niet,dus neem je digitaal dan hou je gewoon je andere zenders.
Die 10 euro voor wat extra's ben je niet verplicht te betalen en bij de concurrent kost het net zoveel.
dat is mijn mening die hoef je niet te delen

quote:
ams schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:03:
[...]

dat is mijn mening die hoef je niet te delen
Wel als deze niet correct is,met digitale tv van xms blijgt je recorder gewoon bruikbaar.

@Loveparade: Casema's aanbod is niet gebaseerd op glasvezel.
Met het gebruik van het nieuwe eurodocsis (3) protocol kunnen ze nu ook 50 MBIT aanbieden,maar het blijft met zo'n kromme upload verhouding.

Nick39 wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:07 (29%)

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

Hans favoriete radiostation

Hieronder nog even het uiteindelijk formulier. Misschien is het wel handig als iedereen in Veenendaal die zelf graag glasvezel wil hebben, dit uitprint, copieert en verspreid rond zijn eigen huis. :)

Eindelijk is het zover.
De aanleg van glasvezel in Veenendaal is gestart.

Wilt u voor de toekomst voorbereid zijn?
Dacht u een paar jaar geleden ook nog dat inbellen snel genoeg was?
Hoeveel jaar hebt u nu al breedband Internet?
Laat deze kans niet voorbijgaan.
Het zal nog zeker tien jaar duren voor u opnieuw een dergelijke kans krijgt.

Of wilt u goedkoper uit zijn?
In Veenendaal zijn de aansluitkosten van 150 euro vervallen.
Het eerste jaar kost veel minder dan bij adsl of kabel.
Internet, bellen, radio en tv slechts 35 euro per maand, snelheid 50mb.
Bij Casema is dat vanaf 40 euro per maand, snelheid 0.8mb.
Daarna kunt u altijd weer overstappen als het niet bevalt.

Of wilt u meer snelheid?
De Internet snelheid is ongekend hoog, maar liefst 50mb.
Dit geldt voor zowel zenden als ontvangen.
Bij adsl of kabel is deze snelheid in ieder geval niet mogelijk.
Het verzenden van een dvd duurt bij XMS 12 minuten.
Bij adsl of kabel (20mb download, 1mb upload) duurt dat 10 uur.

Of wilt u veilig en kindvriendelijk Internet?
U kunt bij XMS ook een internetfilter nemen, zoals bij Filternet/Solcon/Kliksafe.
Dan kunt u ook uw kinderen veilig en onbezorgd op Internet laten.
Maar u hoeft zelf ook niet bang te zijn, om op bepaalde websites uit te komen.
Uiteraard is het ook mogelijk om geen internetfilter te nemen.

Schrijft u nu in.

Meer informatie:
veenendaal.opglasvezel.nl

Inschrijven:
www.xmsnet.nl/forms

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

quote:
cjdijk schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:05:
Hieronder nog even het uiteindelijk formulier. Misschien is het wel handig als iedereen in Veenendaal die zelf graag glasvezel wil hebben, dit uitprint, copieert en verspreid rond zijn eigen huis. :)
Zou ik met jouw toestemming een gedeelte hiervan mogen gebruiken voor: http://www.vleuterweideopglasvezel.nl

mrc16 wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:09 (64%)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 20 augustus 2002

quote:
Nick39 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:04:
[...]

Wel als deze niet correct is,met digitale tv van xms blijgt je recorder gewoon bruikbaar.

@Loveparade: Casema's aanbod is niet gebaseerd op glasvezel.
Met het gebruik van het nieuwe eurodocsis (3) protocol kunnen ze nu ook 50 MBIT aanbieden,maar het blijft met zo'n kromme upload verhouding.
Ja maar dan hoef ik niet te wachten, upload is dan 2 Mbit, is voor mij eerst wel voldoende. Als dit inderdaad wordt doorgezet halen ze bij ons nooit die 40% en kan XMS het best wel eens heel moeilijk krijgen in de rest van Veenendaal en vissen ze uiteindelijk misschien wel achter het net.

Bij mij achter het huis zijn ze bezig met glasvezel, het ligt nu hemelsbreed 35 meter bij mij vandaan. XMS gaat niet aansluiten voor de 40% is gehaald in de wijk (welke wijkindeling hanteren ze?????).
Bij ons is het een hoop rokken en knotjes (in 90% van de gevallen geen internet en tv), dus de kans dat wij die 40% gaan halen is vrijwel nihil.

Op de componistensingel zijn ze nu bezig met glasvezel leggen. Het is geen ReggeFiber volgens ingeweiden, dus is Casema een optie, ze zijn er mee bezig. Casema = Ziggo geworden. Ik ga niet zitten wachten tot ze bij XMS besluiten om toch maar te gaan aanleggen bij ons (onzekerheid heet dat) terwijl Ziggo het hier wil gaan leveren.

Just my 2 cents (en het interesseert mij niet of het over glas of coax gaat, als het maar werkt).

Heeft als voordeel ook nog eens dat ik gewoon BBC 1 en 2 kan blijven kijken en geen nieuwe digitale decoders hoef aan te schaffen (scheelt toch weer 270 euro). En als ik dat al denk, hoeveel mensen zouden ze dan alsnog bij XMS weer weghalen?

Loveparade wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:22 (6%)

Loveparade

quote:
En als ik dat al denk, hoeveel mensen zouden ze dan alsnog bij XMS weer weghalen?
Zoek deze topic maar door, dat is van korte duur nog...
quote:
En als ik dat al denk, hoeveel mensen zouden ze dan alsnog bij XMS weer weghalen?
Mensen in de wijk waar ze gaan aanleggen 0 aangezien die nu een contract hebben met XMS.

Maar goed ooit casema(caslooma) gehad en dat komt er bij ons niet meer in. Wat een bagger provider is dat, ik durf te wedden als iedereen net zoals toen weer naar kabel internet overstapt dat ze het weer niet aankunnen.

Oja ff onderbouwing waarom casema bagger is/was:
- Helpdesk die niet te bereiken was (30 a 60 min wachttijd)
- Verbinding lag 60% van de tijd er uit
- 50% van de tijd dat je wel verbinding had was de snel om te huilen
- Factuur fouten
- nouja alle problemen die bekend zijn van 2000 t/m 2005

Riddler85 wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:34 (73%)

quote:
Riddler85 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:29:
[...]
Zoek deze topic maar door, dat is van korte duur nog...
Zolang XMS aangeeft pas in actie te komen bij 40% per wijk en verder geen duidelijkheid geeft, heeft Ziggo vrij spel, en een getekende overeenkomst is bindend. De overeenkomst met XMS is niet meer bindend, de termijn is verstreken en er wordt geen duidelijkheid gegeven over de wijken die niet onder het spoor liggen.

Casema levert inmiddels al jaren een stabiele verbinding, instortende verbindingen vanwege veel aansluitingen in de wijk zijn allang niet meer van toepassing, ik hoor hier in Veenendaal alleen maar positieve berichten over Casema en XMS moet zich hier nog bewijzen.

Ik denk persoonlijk dat dit een hele slimme zet is van Ziggo.

En dat van de BBC dat moet ik nog zien. In Nederland heeft de Vecai een contract met BBC en Herzinger (of hoe heet dat) niet, willen ze dat wel dan kost dat geld en wie betalen dat? Juist.

Loveparade

@Loveparade, ik ben ex Casema en voor een deel kan ik je wel uit de knoop helpen, Casema heeft geen glas naar woningen lopen en gaat dat ook niet doen.
Als Casema glas aanlegt is dit voor verbindingen met wijk apparatuur,niet naar de consument.
KPN is momenteel sterk aan het verglazen ( ook niet naar de consument maar naar wijk aansluitingen ) voor diverse toepassingen.
Er komt o.a. een nieuw net voor televisie per telefoon waarvan de aanvoer via glas gaat en per mast dan aparte antennes hier weer voor worden geinstalleerd.
50 mbit is nog niet leverbaar bij Casema, de nieuwe eurodocsis motorola bakken zijn er nog niet,en daarnaast is de snelheid alleen theoretisch en alleen nog in laboratoria getest.
Casema is best constant met internet,dat is waar maar eurodocsis 3 is wel gevoeliger voor sterk gebruik en afstand tot centrale.
Die keus moet je zelf maken :)

ben dyslectisch en kan hierdoor geen korte berichten schrijven en moeilijk de search gebruiken omdat ik de juiste keywords niet kan vinden.

Tuurlijk, maar ze bieden het nu aan in Veenendaal, waarom is dat denk je? Voor Casema/Ziggo de laatste kans om nog een klapper te maken nu XMS een afwachtende houding aanneemt?

Ik weet het wel zeker.

Hoe groot is de kans nu dat wij nog aan die 40% gaan toekomen? Vrijwel nihil.

Conclusie: Ik krijg kennelijk geen glasvezel, Ziggo biedt een alternatief, dus waarom niet? Ook daar zit ik max een jaar aan vast. Mijn BDSL moet ik toch houden ivm servers en 8 ipadressen, ook als XMS gaat leveren, dus wat is voor mij dan het probleem? Ik ga het proberen en ik zie wel, werkt dat van Ziggo niet, dan kan ik er zo weer vanaf. Financiele kant interesseert mij niet. Ik wil ook best 100 euro per maand betalen voor die 8 ip adressen bij XMS, maar dat willen/kunnen/mogen ze niet. Alternatief is IPV6, dat wordt door XMS ook niet ondersteund.

Loveparade

Reg. datum: 03 mei 2008

Oke , geen glas dan , tenminste ziet er niet naar uit.
Gelukkig lees ik ook hele positieve dingen over de snelheid van Ziggo die volgend jaar toch naar de 100 mb gaan .Nieuwe modems uitrol in Juni.
Ervaring met oud casema is inderdaad niet echt slecht , stabiele verbinding die er voor mijn weten nog nooit uit gelegen heeft behoudens onderhoud in de nacht.
We blijven dus nog maar even vrolijk bij Ziggo _/-\o_
Trouwens tijdens de presentatie van Ziggo werd er wel duidelijk gesproken van glas naar de huizen te brengen , termijnen etc .. niet gehoord maar wie weet heet XMS in de toekomst ook gewoon Ziggo

Ik kan niet in de toekomst kijken,maar Warburg Pinsven (koper van Casema/Ziggo) heeft nog een behoorlijke schuld en aangezien het durf kapitaal ondernemers zijn zullen ze op den duur weer gaan verkopen zodra het rendement behaald is.
Dat ze geen glas gaan brengen (wat ze misschien wel geroepen hebben) is duidelijk door de uitrol van eurodocsis 3.
Dat werkt niet op glas en je gaat geen nieuwe standaard introduceren als je grote plannen hebt om glas bij de mensen thuis te brengen.
Ook hun al meer dan een jaar in testfase staand project met ip tv is samen met de decoder ( 300 euro of huren) ook gebaseerd op kabel en niet op glas.
Ga je met glas werken dan ga je geen dure decoder uitbrengen en een ip tv infra structuur aanleggen gebaseerd op coax...
Op de laatste dealer dag riepen ze nog heel trots dat ze zeker nog 20 jaar vooruit konden met het stukje koper tussen wijk en huis.
Men roept gewoon graag wat men wil horen,maar die deur tot deur glasvezel van Ziggo gaat er voorlopig echt nog niet komen.
Wel een klein voordeeltje,na een jaar kun je per maand gaan opzeggen,dat was nog niet overal.
Qua stabiliteit kan je ook weinig zeggen,dat zag je aan KPN,en aan XMS, tot vorige week geen noemenswaardige storingen ( op internetplusbellen varianten na die elke maand wel storing hebben ) en op het moment heeft Casema ook een telefoonstoring,dat zijn ondertussen moment opnames geworden.
En die 100 MB is het theoretische maximum nu van eurodocsis 3,maar daar gaat een heel fors prijskaartje aan hangen !

Maar goed.. zullen we eens back to basics gaan ?

Nick39 wijzigde dit bericht 21-05-2008 16:48 (9%)

Reg. datum: 03 mei 2008

Ook jij bent weer welkom bij casema/Ziggo Nick :+
Stop hier verder mee aangezien de glas wel nooit mijn huis zal bereiken.
Jammer maar het is zo , ook in de toekomstige nieuwbouw in Veenendaal waar wij over anderhalf jaar hopen te wonen, heb ik na info vernomen dat van glas geen sprake is maar in ieder geval wel kabels van Ziggo.
VOD komt in Juni dus investeren we daar maar in.

quote:
mrc16 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:09:
[...]

Zou ik met jouw toestemming een gedeelte hiervan mogen gebruiken voor: http://www.vleuterweideopglasvezel.nl
Uiteraard, ik heb mijn best erop gedaan, iedereen mag dit gebruiken. :)

quote:
brakkerdanbrak schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:48:
Ook jij bent weer welkom bij casema/Ziggo Nick :+
Daar hebben ze me al tig keer over geschreven,complete we missen u brieven,maar ik zit voorlopig goed bij XMS :)

Reg. datum: 03 april 2008

@Spenkman
Het is echt maar kbit
@Maxtz0r
bbned.nl geeft ook dezelfde score
@Nick39
Ik zit bedraad en draadloos,bij bijde apparaten nopo. Ik heb terug gekeken en haal er niets uit wat mij helpt maar ik kan ook wat over het hoofd gezien hebben.
@Denan
Mijn Security heb op de computer en in de router uitgezet maar dat helpt niets,waar kan ik die
UPnP uitzetten.

Allen bedankt voor jullie reactie.

quote:
cjdijk schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Uiteraard, ik heb mijn best erop gedaan, iedereen mag dit gebruiken. :)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 22 maart 2008

@ appieflappie: Al op www.xmsnet.nl (Mijn XMS) gekeken of je snelheid wel echt op 50 Mbit/s staat? (Ik ben zelf ook rechtstreeks van 10 Mbit naar 50 Mbit geswitched.....)

Ik haal zelf de snelheid overigens ook niet, maar ik wijt dat voorlopig nog aan mijn Centrino laptop met maar 512 MB geheugen en Dell routertje. (Gemiddeld rond de 25 Mbit/s up en down)

Een rigoreuze maatregel is natuurlijk om je router terug te zetten naar Factory Defaults en je besturingssysteem op je computer opnieuw schoon te instaleren.... :)

Reg. datum: 03 juli 2002

quote:
benjenkins schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:24:
[...]

Ik heb zelf de WRT 300N en kom met deze router ertussen tot een download van boven de 50000 kb/sec, maar de upload komt niet boven de 8000. Zonder de router (en zonder verdere instellingen in de pc te wijzigen) haal ik wel een upload van 50000. Met andere woorden: ik heb hetzelfde probleem.
Het moet ergens in de instellingen in de router zitten, maar waar...????
Ik heb zelf een paar dagen de snelheidsupgrade gedaan en toen bleef de upload ook achter.(max 4mb/sec upload)
Bleek in de router Qos te zijn, die moet je uit zetten of precies goed instellen(stond beperkt op 4mb/sec)
(router=linksys wrt54gl met hyperwrt-thibor15c firmware)

Reg. datum: 30 juli 2002

@denan

waar staat de handleiding voor D-TV ?
wil namelijk volgende week bestellen en wil alvast waarnodig kabels trekken.

@appieflappie staat ergens de QOS aan ?
Zowel in de router als in de pc bij de netwerk specificaties uitvinken.
Netwerk kaart zelf op 100 mbits full duplex zetten niet op auto.
Draadloos in de router: CTS protectie uitzetten.
Haal ad aware 2008 free op bij http://www.lavasoft.nl/ en scan eens op spyware.
Heb je de 50 mbits wel geactiveerd ( gaat niet automatisch)
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe ophalen,geen externe files ophalen, slider helemaal naar rechts zetten,zorg dat bij network adapter selection de goede netwerk kaart staat,niets veranderen verder,op optimal settings drukken en dan apply changes.
Dat zijn de basic dingen in een notedop... cat 5 kabel gebruikt ?

@michelc85
Een netwerk kabel van de DRG naar de plek waar je de decoder neer zet volstaat.
De bijgeleverde scart is ongeveer 1,5 meter lang.

Nick39 wijzigde dit bericht 21-05-2008 22:07 (9%)

@michelc85
Als aanvulling, zoal Nick zegt vanaf de DRG. Hier mag geen andere netwerk apparatuur tussen zitten. Ik had zelf eerst gedacht dat ik van mijn bestaande switch en vanaf daar door bekabeling gebruik kon maken. De handleiding staat trouwens op http://dtvuitrol.xmsnet.nl/handleiding.pdf .

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
cjdijk schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:05:
Eindelijk is het zover.
De aanleg van glasvezel in Veenendaal is gestart.

Wilt u voor de toekomst voorbereid zijn?
Dacht u een paar jaar geleden ook nog dat inbellen snel genoeg was?
Hoeveel jaar hebt u nu al breedband Internet?
Laat deze kans niet voorbijgaan.
Het zal nog zeker tien jaar duren voor u opnieuw een dergelijke kans krijgt.

Of wilt u goedkoper uit zijn?
In Veenendaal zijn de aansluitkosten van 150 euro vervallen.
Het eerste jaar kost veel minder dan bij adsl of kabel.
Internet, bellen, radio en tv slechts 35 euro per maand, snelheid 50mb.
Bij Casema is dat vanaf 40 euro per maand, snelheid 0.8mb.
Daarna kunt u altijd weer overstappen als het niet bevalt.

Of wilt u meer snelheid?
De Internet snelheid is ongekend hoog, maar liefst 50mb.
Dit geldt voor zowel zenden als ontvangen.
Bij adsl of kabel is deze snelheid in ieder geval niet mogelijk.
Het verzenden van een dvd duurt bij XMS 12 minuten.
Bij adsl of kabel (20mb download, 1mb upload) duurt dat 10 uur.

Of wilt u veilig en kindvriendelijk Internet?
U kunt bij XMS ook een internetfilter nemen, zoals bij Filternet/Solcon/Kliksafe.
Dan kunt u ook uw kinderen veilig en onbezorgd op Internet laten.
Maar u hoeft zelf ook niet bang te zijn, om op bepaalde websites uit te komen.
Uiteraard is het ook mogelijk om geen internetfilter te nemen.

Schrijft u nu in.

Meer informatie:
veenendaal.opglasvezel.nl

Inschrijven:
www.xmsnet.nl/forms
Gisteren even vast 500 velletjes gecopieerd, zojuist de eerste 100 rondgebracht. Valt nog best een beetje tegen. Er zijn veel van die brievenbussen met "harige" tochtstrips. Je krijgt hem erg moeilijk naar binnen. :P

Harige tochtstrips eh... stond de buurvrouw toevallig buiten ? :o

Tipje van mijn zoon ( ex krantenloper ) neem een stukje hard karton of een plankje en leg daarop je stapel kopietjes,zorg dat ie langer is dan je briefjes.
Met het stukje karton (met daarop je velletjes) duw je de borstel met de ene hand open,en met de andere hand duw je er onder het briefje mee naar binnen.

Nick39 wijzigde dit bericht 22-05-2008 11:07 (70%)

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
cjdijk schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Gisteren even vast 500 velletjes gecopieerd, zojuist de eerste 100 rondgebracht. Valt nog best een beetje tegen. Er zijn veel van die brievenbussen met "harige" tochtstrips. Je krijgt hem erg moeilijk naar binnen. :P
Even dubbelvouwen;-)

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Voor iedereen waarvan die meent dat de snelheid niet lekker loopt, ik ga mijn FTP test server binnen het XMS netwerk binnenkort weer aanzetten en heb daarvoor net 100Mbit aangevraagd. Uiterlijk begin volgende maand, gezien ik eerst de snelheidsverhoging wil hebben om een stabiele verbinding te behouden voor het testen met 50Mbit.
Er kan dan maximaal 1 connectie opgezet worden met een betrouwbaar FTP pakket, en kun je gaan analyseren of je de snelheid wel haalt en waar het mogelijk fout gaat (router er tussen uit, etc)

@denan, er stond bij het aanvragen dat het pas begin v/d volgende maand ingaat, kun jij dat misschien versnellen door een knopje ergens aan te klikken?
Tevens staat er denk ik een fout op mijn xms bij omschakeling naar 100Mbit, als ik dat aan klik en volgende klik, dan staat er de zin 'Aan de snelheidswijziging zijn eenmalige downgradekosten van 25,00 euro verbonden' , ik weet niet zeker of ik nu 25 euro moet betalen, zeker gezien het een upgrade is, en geen downgrade...

Jurjen de Vries wijzigde dit bericht 22-05-2008 11:53 (11%)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

Pagina: 1 2 3 4 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 76 77 78 79 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: