Ik ben weer met jou eens dat het inderdaad een kleinere impact heeft,alleen denk ik wel dat er om 160.000 klanten uit te laten vallen er iets meer dan een routertje kapot gaat

Ook vandaag trouwens weer storing bij internetplusbellen en de varianten.
Wat ik meer bedoel is.. stel ik krijg op mijn mobieltje een telefoontje van mijn schoondochter,hee ik kan je over vast niet bereiken..he verdorie dat rot xms... terwijl schoondochter dan met KPN probeert te bellen of casema die op dat moment een storing hebben.
Met de huidige storingen bij KPN is die kans redelijk aanwezig.
Alleen ligt dat dan aan XMS ?
Toevallig probeer ik vandaag mijn zoon te bellen,lukt niet blijft in gesprek.
Ik bel hem mobiel,joh ligt je handset soms aan.
Niets aan de hand,hij neemt op, geen kiestoon.
Hij heeft Casema,maar zijn modem lampje brandt gewoon.
Gereset en hij is weer bereikbaar. (geen idee hoe lang hij niet bereikbaar is geweest)
In beide gevallen ben je niet bereikbaar met XMS en kon ik hem niet bellen met XMS,alleen is dat de schuld van XMS ? dacht het niet.
Een vriendin van me heeft me een half jaar niet kunnen bellen met internetplusbellen van KPN,bleek uiteindelijk een routeringsfout te zijn bij.... jawel KPN.
Hoe vaak zij niet geroepen heeft,dat klote XMS,ik kan je gewoon niet bellen... maar de oorzaak zat dus bij KPN.
In 1 theoretisch en 2 praktijkgevallen was ik dus niet bereikbaar en kon ik niet bellen met een bepaald persoon en dan kan je dus XMS heel makkelijk de schuld geven,maar die lag dus bij Casema en KPN.
Met XMS zelf heb ik 1 keer een probleem gehad,al meer dan een jaar terug,verder niet meer