Gathering of Tweakers

Quicksearch
jericho

quote:
erbee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:05:
Zucht, rechtzaken, aansprakelijk stellen, verantwoording..... De Nederlander is gestoorder aan het worden dan de Amerikanen.

Er zijn al weinig mensen meer die met hun handen willen werken hier in ons landje, steeds meer werk door steeds minder mensen. Dan gaat er uiteraard ook meer mis.

En dat met een steeds veeleisender klant, die het woord claim en compensatie voor op de tong heeft liggen.

Vraag me af wanneer bedrijven of verkopers (de laaste ben ik) gaan zeggen: krijg de ******** maar, ik doe helemaal niets meer, het is ook nooit goed lijkt het wel.
vind je het gek? je betaalt toch voor service, je betaalt toch niet zo dat je het alsnog zelf kan gaan doen? ik denk dat de gemiddelde nederlander juist wijzer wordt, ipv alles zelf gaan doen

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

quote:
milenko79 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:57:
Ja, nou, dat boren ga ik niet doen, en volgens mij zitten er trouwens al genoeg gaten in de meterkast die bruikbaar zijn, er is alleen nog niets door getrokken.
Helaas mogen ze die gaten dus niet gebruiken,die zijn eigendom van de maatschappij die ze ooit eens heeft gereserveerd.
Hier komen dus ook gewoon 3 lege pijpen uit onder de grond,maar die mocht XMS niet gebruiken.
Ik denk ook wel dat je een scheiding moet aanbrengen tussen XMS en de aannemers.
De aannemers leggen aan in opdracht van Portaal ( bij ons dan he ) waarna XMS de dienst levert.
XMS komt pas kijken/in beeld als de aannemer klaar is.
(nogmaals dit gaat alleen op voor de Portaal woningen) dus XMS kan nu alleen maar aansturen,proberen te bemiddelen,maar als XMS een aannemer stuurt kan XMS het ook betalen.
In ons geval moesten de leidingen 5 meter verlegd worden want Portaal had bepaald dat de kastjes in de huiskamer moesten terwijl we een meterkast hebben.
Portaal moest eerst weer goedkeuring verlenen aan de aannemer om de kabel weer op te graven en 5 meter te verleggen.
Ook ik opperde,niemand hoeft thuis te zijn,je graaft voor de deur,pakt een open pijp,kabel er door en klaar.
Maar dat mocht dus niet.
In onze gevallen kan XMS pas een dienst gaan leveren als de aannemers in opdracht van Portaal klaar zijn.

Nick39 wijzigde dit bericht 27-04-2008 09:16 (33%)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Ik begrijp je verhaal. Het jammere is dan weer dat portaal het wel voor elkaar heeft gekregen om alle verantwoordelijkheid voor het aansluiten op XMS af te schuiven. Dat is wat portaal meldt, verder willen en gaan ze over xms en aannemers en aansluitingen niet in discussie en klachten daarover "hoeft u niet te sturen meneer, daar kijken wij toch niet naar".
XMS beaamt dat zij het aanspreekpunt zijn, maar heben als jou verhaal klopt dan schijnbaar niet de mogelijkheid druk uit te oefenen op zowel Portaal als XMS. Als XMS zich die rol in de schoenen heeft laten schuiven is het aan hun om te zorgen dat ze vanuit die rol ook iets kunnen betekenen en niet alleen maar hun onmacht verkondigen en dingen als prioriteit roepen terwijl zij geheel geen prioriteiten bepalen.

offtopic: Vervelend van je badkamer, hopen dat je er nog wat van terugziet. Mijn badkamer was gelukkig verbouwd voor dat ik in mijn flat ging wonen, maar mijn nieuwe boven buurman moest ook al een half jaar wachten pomdat er geen aannemer was. Bekend probleem dus.

quote:
milenko79 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:33:

offtopic: Vervelend van je badkamer, hopen dat je er nog wat van terugziet. Mijn badkamer was gelukkig verbouwd voor dat ik in mijn flat ging wonen, maar mijn nieuwe boven buurman moest ook al een half jaar wachten pomdat er geen aannemer was. Bekend probleem dus.
Tot die tijd zou ik in elk geval stoppen met Tiscali en kijken of je over kunt naar een per maand opzegbare provider.

Zet even je direct message functie aan,misschien kan ik nog op een andere manier iets voor je betekenen.

Nick39 wijzigde dit bericht 27-04-2008 09:15 (50%)
Reden: nutteloze info

done, Dm staat aan.

Ik zeg inderdaad tiscali wel op, in de hooip dat ze het regelen, komt er niks de komende weken dan kan ik het altijd nog door latel gaan (want over alice hoor ik ook geen geweldige berichten en bij het net is volgens mij alleen het meest trage abonnement per maand opzegbaar, da's leuk voor ene paar weken, maar vorig jaar dacht ik er ook over dat tijdelijk te nemen en ik bne blij dat ik daar toen van af gezien heb aangezien we nu al weer een jaar verder zijn. Ik heb zo weinig vertrouwen in XMS dat ik totdat ik zekerheid heb niet al te vel lwil wijzigen.

Kablam!

Waarom tiscalli opzeggen? Dat is tegenwoordig toch ook per maand? Ik heb al 2 jaar volgemaakt en toendertijd stond er in de algemene voorwaarden dat je na de minimale contractsduur het per maand kon opzeggen. Ik zie net ook dat Tiscalli, Telfort is geworden inclusief andere algemene voorwaarden. Ik heb hier echter nooit iets over gehoord, dus lijkt me niet van toepassing op de "oude" Tiscalli gebruikers?

Ik ga niet zomaar akkoord met een verandering van aglemene voorwaarden als dat me niet even verteld wordt (schriftelijk)

/edit: typo

Jordy van e wijzigde dit bericht 28-04-2008 07:47 (19%)

Oh no....Itz ze Germanz!

quote:
Hij was er niet tevreden over.

[DPC]Happy Hour

quote:
cardinal808 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:20:
[...]
Niet terug gebeld. (had ook niet anders verwacht). Maar ik heb wel de gegevens gekregen waarmee de internet verbinding zou moeten werken. Vanavond maar eens uitproberen.
Ik heb sinds donderdag avond internet via XMS.

Als laatste grap hadden ze me een vast IP nummer gegeven dat eindigde op 255. Gezien geen enkele router dat pikt meteen maar XMS weer gebeld. Ze hebben gelijk voor me een ticket ingediend en een dag later werkte alles naar behoren.

Ik moet wel zeggen dat als Denan geen informatie had gegeven, ik mogelijk nog niet zo ver zou zijn. Mijn dank daarvoor Denan. Met de diensten zelf heb ik nog geen problemen ondervonden. Internet werkt als een speer.

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
cardinal808 schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
[...]
Ik moet wel zeggen dat als Denan geen informatie had gegeven, ik mogelijk nog niet zo ver zou zijn. Mijn dank daarvoor Denan. Met de diensten zelf heb ik nog geen problemen ondervonden. Internet werkt als een speer.
Valt op zich wel mee hoor, het enige wat ik deed was oplepelen wat de helpdesk al gedaan had :)
Reg. datum: 15 februari 2007

Denan, enig idee waarom xmsforum.nl het niet doet?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
maxtz0r schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:57:
Denan, enig idee waarom xmsforum.nl het niet doet?
Nope.. dat is onder beheer van xms klanten.. dus geen idee :)
http://www.speedtest.net/result/264915057.png

Over een week of 3 kan ik de gratis snelheidsverhoging gaan aanvragen, dan wordt dat plaatje nog iets rooskleuriger. :) Wel jammer dat mijn 802.11G router die snelheden niet gaat trekken, doet ie nu eigenlijk al niet. Bovenstaand resultaat is ook met wired netwerk, wireless valt 'ie iets lager uit. Linksys WRT54GL met Tomato firmware btw...

Specs || MacBook C2D 2,16GHz 2Gb RAM (werk) || iPhone 8GB || Xbox 360 || xbox live gamertag

Het is ook wel eens prettig om te weten dat deze keer je apparatuur trager is dan je verbinding.. lachen toch ?

Reg. datum: 10 februari 2005

quote:
Nick39 schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:54:
Het is ook wel eens prettig om te weten dat deze keer je apparatuur trager is dan je verbinding.. lachen toch ?
of je moet investeren in je hardware.

Reg. datum: 27 februari 2000

Blijft jammer dat er weinig to geen informatie meer komt over het glasvezelnetwerk in Arnhem, nadat de Laar is stopgezet.

Reg. datum: 02 november 2005

quote:
Lizard schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:09:
Blijft jammer dat er weinig to geen informatie meer komt over het glasvezelnetwerk in Arnhem, nadat de Laar is stopgezet.
Vind ik ook, vind dat XMS en activer rol zou moeten spelen in het uitzoeken van projecten. Ik verhuis over 2 weken naar de Schuijtgraaf in Arnhem, een nieuwbouw wijk met straks ruim 1000+ woningen. Dat ze totaal geen interesse hebben getoond in dit project vind ik opmerkelijk.

quote:
Ibix schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:04:
[...]

Vind ik ook, vind dat XMS en activer rol zou moeten spelen in het uitzoeken van projecten. Ik verhuis over 2 weken naar de Schuijtgraaf in Arnhem, een nieuwbouw wijk met straks ruim 1000+ woningen. Dat ze totaal geen interesse hebben getoond in dit project vind ik opmerkelijk.
Begin zelf eventueel een initiatief! Vanuit jullie kant zullen er vast veel meer mensen geintresseerd raken in een verbinding. Zie:

http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
http://www.vleuterweideopglasvezel.nl

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 22 maart 2008

Ik snap sowieso niet dat ze tegenwoordig nog nieuwbouwwijken mogen bouwen zonder glasvezel. Glasvezel zou gewoon standaard aangelegd moeten worden. Je bouwt toch ook geen huizen meer zonder telefoonlijn, of zonder electriciteit, gasaansluiting, waterleiding en riolering. Het is toch vele malen handiger en goedkoper direct bij de bouw te regelen dan achteraf aanleggen. Bestaande huizen is een ander verhaal, maar alle nieuwbouw zou volgens mij gewoon standaard glasvezel moeten hebben. En dan kunnen de bewoners zelf besluiten of ze het gebruiken of niet. O-) O-)

In Leiden zijn een groot aantal nieuwbouw projecten aan de gang,de wijken roomburg en nieuw Leyden bv, ik vraag me af of Portaal die mede opdrachtgever is,daar al wel standaard glas laat leggen,iemand die dit weet ?

Over de klachten rond telefonie ( die ik niet onderschrijf) :

"Door een storing konden maandagavond ongeveer 160.000 abonnees van Casema niet gebeld worden via internet. Het gaat om ongeveer de helft van het aantal telefonie-abonnees van de provider. Rond 23.00 uur was de storing opgelost. Dat heeft een woordvoerder van Casema gezegd. (NU) "

Nick39 wijzigde dit bericht 29-04-2008 16:40 (44%)

AKG K701
Reg. datum: 13 augustus 2003

quote:
Nick39 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:03:
In Leiden zijn een groot aantal nieuwbouw projecten aan de gang,de wijken roomburg en nieuw Leyden bv, ik vraag me af of Portaal die mede opdrachtgever is,daar al wel standaard glas laat leggen,iemand die dit weet ?

Over de klachten rond telefonie ( die ik niet onderschrijf) :

"Door een storing konden maandagavond ongeveer 160.000 abonnees van Casema niet gebeld worden via internet. Het gaat om ongeveer de helft van het aantal telefonie-abonnees van de provider. Rond 23.00 uur was de storing opgelost. Dat heeft een woordvoerder van Casema gezegd. (NU) "
Wat heeft Casema met XMS te maken?

<< 40D, 60 Macro, 10-22, 24-70, 70-200, 1.4x, 430EX, GM5540, Vertex 200 AW >>

quote:
Nyana schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:23:
[...]

Wat heeft Casema met XMS te maken?
Je zou kunnen bedenken dat er een paar mensen klagen over telefonie van xms welke klachten ik niet onderschrijf zoals ik zei maar dat Casema gelijk storingen heeft van 160.000 mensen en dat het niet kunnen bellen naar xms zoals sommige mensen zeggen ( die klagen en dan niet meer langs komen of reageren) ook wel eens kan liggen aan een andere provider.
In dit geval dus aan Casema bijvoorbeeld... ook internetplusbellen had weer een landelijke storing vandaag.
Hetnet bellen had deze maand 2 keer een landelijke storing.
Een kleine 300.000 mensen die niet kunnen bellen in nog geen 2 dagen tijd,een kleine 500.000 mensen in een maand.
En XMS, werkt als een trein. _/-\o_ dat heeft XMS met Casema te maken. ;)

Nick39 wijzigde dit bericht 01-05-2008 09:56 (0%)
Reden: ik had 170.000 getikt ipv 160.000

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
Nick39 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:25:
[...]

Je zou kunnen bedenken dat er een paar mensen klagen over telefonie van xms welke klachten ik niet onderschrijf zoals ik zei maar dat Casema gelijk storingen heeft van 160.000 mensen en dat het niet kunnen bellen naar xms zoals sommige mensen zeggen ( die klagen en dan niet meer langs komen of reageren) ook wel eens kan liggen aan een andere provider.
In dit geval dus aan Casema bijvoorbeeld... ook internetplusbellen had weer een landelijke storing vandaag.
Hetnet bellen had deze maand 2 keer een landelijke storing.
Een kleine 300.000 mensen die niet kunnen bellen in nog geen 2 dagen tijd,een kleine 500.000 mensen in een maand.
En XMS, werkt als een trein. _/-\o_ dat heeft XMS met Casema te maken. ;)
Ik ben het hier met je eens, maar ik vraag me wel af hoe groot XMS inmiddels is. Hoeveel klanten hebben ze. Als je er maar 10.000 hebt (ik noem maar een willekeurig getal) en er valt ergens een router of centrale uit. Dan heeft dat in getallen een veel kleinere impact. Los daarvan gaat telefonie van de andere aanbieders via ADSL wat natuurlijk ook een stuk minder betrouwbaar is dan ons vezeltje. Ik heb zelf telefonie van XMS omdat het in de aanbieding goedkoper was dan zonder maar gebruik het niet dus weet ik ook niets over de betrouwbaarheid. Wel heb ik een ander Voip product (ook van internlnet) en dat werkt over de glasvezel eigenlijk perfekt.

Ik ben weer met jou eens dat het inderdaad een kleinere impact heeft,alleen denk ik wel dat er om 160.000 klanten uit te laten vallen er iets meer dan een routertje kapot gaat ;)
Ook vandaag trouwens weer storing bij internetplusbellen en de varianten.
Wat ik meer bedoel is.. stel ik krijg op mijn mobieltje een telefoontje van mijn schoondochter,hee ik kan je over vast niet bereiken..he verdorie dat rot xms... terwijl schoondochter dan met KPN probeert te bellen of casema die op dat moment een storing hebben.
Met de huidige storingen bij KPN is die kans redelijk aanwezig.
Alleen ligt dat dan aan XMS ?
Toevallig probeer ik vandaag mijn zoon te bellen,lukt niet blijft in gesprek.
Ik bel hem mobiel,joh ligt je handset soms aan.
Niets aan de hand,hij neemt op, geen kiestoon.
Hij heeft Casema,maar zijn modem lampje brandt gewoon.
Gereset en hij is weer bereikbaar. (geen idee hoe lang hij niet bereikbaar is geweest)
In beide gevallen ben je niet bereikbaar met XMS en kon ik hem niet bellen met XMS,alleen is dat de schuld van XMS ? dacht het niet.
Een vriendin van me heeft me een half jaar niet kunnen bellen met internetplusbellen van KPN,bleek uiteindelijk een routeringsfout te zijn bij.... jawel KPN.
Hoe vaak zij niet geroepen heeft,dat klote XMS,ik kan je gewoon niet bellen... maar de oorzaak zat dus bij KPN.

In 1 theoretisch en 2 praktijkgevallen was ik dus niet bereikbaar en kon ik niet bellen met een bepaald persoon en dan kan je dus XMS heel makkelijk de schuld geven,maar die lag dus bij Casema en KPN.
Met XMS zelf heb ik 1 keer een probleem gehad,al meer dan een jaar terug,verder niet meer _/-\o_

Reg. datum: 10 februari 2005

en nog 3 weken tot 50 MB internet

quote:
Nick39 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:28:
Ik ben weer met jou eens dat het inderdaad een kleinere impact heeft,alleen denk ik wel dat er om 160.000 klanten uit te laten vallen er iets meer dan een routertje kapot gaat ;)
Ook vandaag trouwens weer storing bij internetplusbellen en de varianten.
Wat ik meer bedoel is.. stel ik krijg op mijn mobieltje een telefoontje van mijn schoondochter,hee ik kan je over vast niet bereiken..he verdorie dat rot xms... terwijl schoondochter dan met KPN probeert te bellen of casema die op dat moment een storing hebben.
Met de huidige storingen bij KPN is die kans redelijk aanwezig.
Alleen ligt dat dan aan XMS ?
Toevallig probeer ik vandaag mijn zoon te bellen,lukt niet blijft in gesprek.
Ik bel hem mobiel,joh ligt je handset soms aan.
Niets aan de hand,hij neemt op, geen kiestoon.
Hij heeft Casema,maar zijn modem lampje brandt gewoon.
Gereset en hij is weer bereikbaar. (geen idee hoe lang hij niet bereikbaar is geweest)
In beide gevallen ben je niet bereikbaar met XMS en kon ik hem niet bellen met XMS,alleen is dat de schuld van XMS ? dacht het niet.
Een vriendin van me heeft me een half jaar niet kunnen bellen met internetplusbellen van KPN,bleek uiteindelijk een routeringsfout te zijn bij.... jawel KPN.
Hoe vaak zij niet geroepen heeft,dat klote XMS,ik kan je gewoon niet bellen... maar de oorzaak zat dus bij KPN.

In 1 theoretisch en 2 praktijkgevallen was ik dus niet bereikbaar en kon ik niet bellen met een bepaald persoon en dan kan je dus XMS heel makkelijk de schuld geven,maar die lag dus bij Casema en KPN.
Met XMS zelf heb ik 1 keer een probleem gehad,al meer dan een jaar terug,verder niet meer _/-\o_
Best aardig allemaal maar ik denk dat er wel iets bij XMS kan zijn:

3 kinderen met respectievelijk T Mobile, telfort en Vodafone mobieltjes, Ouders met KPN Vaste lijn, Schoonouders met Casema internet bellen, Eigen werkmobiel van KPN en zo kan ik nog even doorgaan.
Regelmatig kreeg ik te horen: waren jullie er niet?
Nu weten we dat er problemen zijn en dus bellen ze gewoon twee, drie of vier keer en kan je het raden? De laatste keer lukt het dan wel en we zijn dan niet in gesprek, hoorn ligt er gewoon op. En als ik zelf naar huis bel moet ik regelmatig meerdere keren bellen. Zowel van vast als Mobiel.

Je merkt er zelf niets van, alleen degene die je belt moet er attent op zijn maar probeert het meestal later nog een keer en dan werkt het wel.

Ik heb het doorgegeven aan XMS als klacht en ik hoor er op andere fora regelmatig over. Ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen het niet echt door hebben maar er is wat mij betreft wel degelijk iets aan de hand. Simpel naar KPN of Casema wijzen is mij iets te simpel.

Ik hoop dat XMS het serieus neemt en daadwerkelijk gaat onderzoeken.

Los daarvan: Teletekst op onze TV geeft de rechterlijn niet goed weer. Ik kan dus vaak niet zeine welke pagina ik moet kijken (Keuze uit 10, ik zie alleen 12 maar weet niet of het 120 of 121 enz is)
Klacht loopt al lang en er is diverse keren gezegd dat het opgelost zou worden maar helaas nog steeds niet. :'(

Is XMS dan slecht? Nee helemaal niet. er is overal wat en met Glasvezel ben ik zeer tevreden. Goede kwaliteit TV, snel internet en telefonie met af en toe een hik. Ik ben nog steeds positief dat het uiteindelijk allemaal goed komt met die kleine probleempjes :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws