*gromt iets over het feit dat er een XMS vezel op 50 a 100 meter van zijn woning stopt*quote:
Reg. datum: 23 april 2008
Met internet en televisie heb ik geen problemen.
Maar met telefonie is regelmatig iets mis.
Op de eerste plaats ligt met een bepaalde regelmaat de telefoonaansluiting eruit.
Vandaag ook weer.
Maar nog vervelender is dat regelmatig door mensen die mij willen bellen wordt gemeld dat ik onbereikbaar ben.
Dit gebeurt vanaf verschillende locaties.
Ik kan zelf wel uitbellen. Maar de mensen die mij willen bellen melden allemaal hetzelfde:
de telefoon gaat over, daarna lijkt het of de telefoon wordt doorgeschakeld ( dat lijkt me nog normaal) maar daarna krijgen ze in gesprektoon, terwijl ik weet dat ik niet in gesprek was...
Dat begint me nu behoorlijk te irriteren, en ik zou graag willen weten of meer mensen hier last van hebben.
Het lijkt me toch wat overbodig om als backup mijn GSM aan te laten staan omdat ik niet goed bereikbaar ben.
De telefoniedienst zou juist zeer stabiel moeten zijn, dat blijkt oa ook uit de resultaten van het klantentevredenheidsonderzoek wat in de nieuwsbrief stond. Wel zag ik net een storingsmelding langskomen voor het netwerk in Nederland waarover wij schakelen, maar dat was na 15 minuten weer verholpen. Over het algemeen komen dit soort dingen hooguit 1 a 2x per jaar voor dus ik raad je aan om de volgende keer even de helpdesk te bellen om je verbinding uit te laten meten. Wellicht is er iets mis met je aansluiting?quote:havadu schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:22:
Ik heb nu sinds oktober 2006 XMS.
Met internet en televisie heb ik geen problemen.
Maar met telefonie is regelmatig iets mis.
Op de eerste plaats ligt met een bepaalde regelmaat de telefoonaansluiting eruit.
Vandaag ook weer.
Maar nog vervelender is dat regelmatig door mensen die mij willen bellen wordt gemeld dat ik onbereikbaar ben.
Dit gebeurt vanaf verschillende locaties.
Ik kan zelf wel uitbellen. Maar de mensen die mij willen bellen melden allemaal hetzelfde:
de telefoon gaat over, daarna lijkt het of de telefoon wordt doorgeschakeld ( dat lijkt me nog normaal) maar daarna krijgen ze in gesprektoon, terwijl ik weet dat ik niet in gesprek was...
Dat begint me nu behoorlijk te irriteren, en ik zou graag willen weten of meer mensen hier last van hebben.
Het lijkt me toch wat overbodig om als backup mijn GSM aan te laten staan omdat ik niet goed bereikbaar ben.
Add:
@mad driver:
Hier kan ik helaas niets aan doen. Jouw verbinding zit nog 3-4 fasen onder die van Cardinal. Volgens onze systemen, en de systemen van de aannemer/opdrachtgever, heb namelijk nog geen fysieke aansluiting. Zolang dat niet opgelost is (en daar staat inderdaad al iets voor open) kan je verbinding niet opgeleverd worden.
denan wijzigde dit bericht 23-04-2008 16:29 (10%)
Reg. datum: 17 november 2004
*Gromt nog iets harder omdat het in mijn geval hooguit een meter is.quote:denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:12:
[...]
*gromt iets over het feit dat er een XMS vezel op 50 a 100 meter van zijn woning stopt*
Ze kunnen alleen de verbinding testen, door me op te bellen.
Probleem is natuurlijk dat het niet zo is dat nooit iemand me kan bereiken maar dat het af en toe gebeurd. zoals vanmorgen toen mijn schoondochter me 5x heeft proberen te bellen en steeds in gesprek kreeg terwijl ik zeker weet dat dat niet het geval was.
Ik moet nu van de support afdeling mijn eigen lijn gaan testen en melden wanneer het misgaat en met een melding van de tijd waarop.
Pas als ik weet wanneer het mis is gegaan, kijken ze dat na, en dan komt er iemand naar me toe om een test hier in huis uit te voeren.
Dit is toch wel vreemd, ik meld een serieuze storing en nu moet ik zelf gaan testen. Dat lijkt me toch geen beste service.
Ik meld dit toch echt niet voor de flauwe kul.
Ik word hier niet vrolijk van.
Ik ben voorzitter van de bewonerscommissie, en daarom komen regelmatig mensen advies vragen over een xms aansluiting. Wat moet ik daar nu op antwoorden?
Reg. datum: 02 februari 2007
Er zijn al weinig mensen meer die met hun handen willen werken hier in ons landje, steeds meer werk door steeds minder mensen. Dan gaat er uiteraard ook meer mis.
En dat met een steeds veeleisender klant, die het woord claim en compensatie voor op de tong heeft liggen.
Vraag me af wanneer bedrijven of verkopers (de laaste ben ik) gaan zeggen: krijg de ******** maar, ik doe helemaal niets meer, het is ook nooit goed lijkt het wel.
Reg. datum: 15 februari 2007
Je geeft zelf al aan dat het op nog onverklaarbare momenten gebeurt. Dit is dus ook niet een standaard geval en lijkt mij dat er dan ook geen standaard oplossingen hiervoor zijn. Er is duidelijk behoefte naar meer informatie dan pas kan er actie ondernomen worden. Niet zo heel gek dat ze dan op momenten dat het fout gaat vragen om een melding te geven.
Ik heb zelf ook problemen gehad waar ik alles en iedereen de schuld gaf en uiteindelijk bleek een aansluiting binnen in het huis defect wat dus alleen ik kon controleren.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Reg. datum: 05 november 2003
Ik kan hier op een site van volkerwessels komen waar ze de signaalmeting moeten invoeren.
Dan zou ik toch een fysieke aansluiting moeten hebben?
zou ik eventueel hier iets kunnen invullen en op ja klikken en eventuele verdere vragen ook beantwoorden?
@milenko79
Je kan proberen de juiste onderaannemer te berijken via volkerwessels zij zijn volgens mij de hoofdaannemer
hun telefoonnummer is 030-6389800
Als je er even boven zet tegen wie je het hebt, ik dacht al wat heb ik nu weer verkeerd gezegd......quote:erbee schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:05:
Zucht, rechtzaken, aansprakelijk stellen, verantwoording..... De Nederlander is gestoorder aan het worden dan de Amerikanen.
Er zijn al weinig mensen meer die met hun handen willen werken hier in ons landje, steeds meer werk door steeds minder mensen. Dan gaat er uiteraard ook meer mis.
En dat met een steeds veeleisender klant, die het woord claim en compensatie voor op de tong heeft liggen.
Vraag me af wanneer bedrijven of verkopers (de laaste ben ik) gaan zeggen: krijg de ******** maar, ik doe helemaal niets meer, het is ook nooit goed lijkt het wel.
havadu wijzigde dit bericht 23-04-2008 17:35 (6%)
Naar aanleiding van je verhaal heb ik XMS maar weer gebeld. Ze gaan me hier morgen over terugbellen. Ik ben benieuwd.quote:denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:39:
[...]
@cardinal:
De aannemer/onderaannemer/bouwer heeft de opleveringsprocedure niet correct doorlopen. Hierdoor is je lijn niet goed opgeleverd en heb je wel een RTV dienst (testservice) maar geen werkende IP dienst. Je zit nu namelijk in het opleveringssubnet waarop de laptop van de aannemer aangesloten zou moeten worden. Ik kon in ieder geval terugvinden dat de afgelopen dagen meerdere 1e en 2e lijns medewerkers met je vraag bezig zijn geweest en vanmorgen nog is er een verzoek uitgegaan om je verbinding handmatig op te leveren. Dwz: "sla de opleveringstests maar over en zet hem maar gewoon aan.". De aannemer terugsturen om alles goed op te leveren zou waarschijnlijk teveel tijd in beslag nemen.
Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario
Reg. datum: 23 mei 2004
En dat zeg ik ook niet. Ik probeer alleen aan te geven dat het bedrijf zijn manier van bedrijfsvoering (afwentelen van schuld naar andere partijen) heeft geprobeerd in te dekken door middel van hun algemene voorwaarden.De vraag die ik vervolgens opwerp is in hoeverre dat eigenlijk wel kan (in hoeverre dat dus rechtmatig is). Ik heb niets gezegd over dat ik of een ander XMS voor het gerecht wil slepen.quote:cardinal808 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:20:
[...]
Rechtzaal? Wie heeft het hier over een rechtzaal? Als een bedrijf niet doet wat die zegt, betekend dat niet automatisch dat je hem voor het gerecht moet slepen, daarnaast zal het effect van een rechtzaal marginaal zijn.
Reg. datum: 19 mei 2003
Uw schoondochter belt toevallig niet met internet plusbellen ?
Dat gaat vaker fout,maar dat komt wel door KPN.
Ik heb zelf internetPLUSbellen gehad en dat was grandioos voor de telefoonrekening.
Ik kon bijna niet bellen namelijk.
Een jaar lang werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, spooktelefoontjes waarbij je opneemt en niets hoort.
Als ik alle problemen hier neer moet zetten is mijn antwoord groter dan dit hele topic.
Over naar Casema.. na 3 telefoontjes moet het modem gereset worden,faxen lukte nooit.
ook hier een hele waslijst met problemen.
Bij XMS heb ik in 1,5 jaar 1 keer een probleem gehad en ervaar ik telefonie zoals het hoort te zijn.
Faxen zonder te hoeven rebooten.
Als mensen problemen hebben om me te bereiken,blijken ze steevast internetplusbellen of de planet variant te hebben.
Alleen,is dat dan de schuld van XMS of KPN.
Gezien mijn ervaringen met KPN durf ik rustig te zeggen dat het aan KPN ligt.
Misschien is het raadzaam om eens te inventariseren met wie de mensen die u willen bellen in zee zijn gegaan want de klacht kan net zo goed daar zitten.
@maddriver
Persoonlijk denk ik dat het zelf gaan bellen met aannemers niet echt een goed idee is..als het zo simpel was had XMS het al opgelost... aanspreekpunt blijft XMS lijkt me.
Nick39 wijzigde dit bericht 23-04-2008 22:25 (7%)
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
Niet helemaal. Het grote verschil was dat bij mij de buis om de vezel doorheen te blazen er al lag (en dat al een jaar voor ik eindelijk werd aangesloten) en dat bij Milenko die buis er niet lag omdat de vorige bewoner niet had meegewerkt. Bij mij was het aansluiten een kwestie van een half uurtje werk (vandaar ook mijn grote frustratie destijds over het feit dat dat een jaar heeft moeten duren) zonder dat mijn buren daarbij betrokken hoefden worden en bij Milenko zijn zijn onderburen helaas nodig om hem aan te kunnen sluiten.quote:denan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:53:
[...]
Klopt, maar jullie hadden gelijksoortige problemen.
Ik weet niet of hier nog mensen zijn die de enquete nog in moeten vullen? Zo ja, aan het eind staat een vak waar je verbeterpunten kunt opgeven. Als iedereen daar even "newsserver met binary groepen" op wilt geven, dan krijgt dat punt wellicht wat meer prioriteit. Dat is echt het enige wat ik mis aan de internetdienst (en tuurlijk voor een euro of 8 per maand is dat weer te fixen via een externe partij, maar het zou erg prettig zijn als dat gewoon bij je abo zit en je ook je 50 Mbit/s daarmee kunt voltrekken
Reg. datum: 07 oktober 2004
Mijn nieuwe postcode is negatief voor een XMS verbinding
Het logische antwoord van XMS is dat er genoeg animo moet zijn om ons heen om een glasvezel verbinding te justifyen.. echter, toen ik vroeg binnen welke grens ik moest gaan rond flyeren (oid) in de buurt, daar had de persoon van XMS geen antwoord op.
Is er iemand die weet wat mijn 'scope' van buren is die ik moet benaderen?
1. Gehele straat?
2. Gehele Postcode + Letters?
3. Gehele Postcode alleen cijfers? (ouch)
4. Overal anders, afhankelijk van andere factoren (ligging huidig netwerk oid)
Thx!
Coolermaster Stacker 830 / Enermax Liberty 500W Modular / ASUS A8R32-MVP Deluxe / AMD Athlon X2 3800+ @ 2.5Ghz / Sapphire X1900XT @ 670 / 775 - 1.350v / 2x 1GB G.Skill PC4000 @ 250Mhz 3-4-4-8-1T / 4x 250GB Western Digital 16mb cache Sata2 / DELL 2405 FPW
quote:Op 19 mei a.s. kunnen alle klanten van XMS met een Internet abonnement (muv Studenten Internet aansluitingen) een gratis upgrade aanvragen van 24Mb/24Mb naar 50Mb/50Mb. U kunt, vanaf deze datum, de upgrade aanvragen via "Mijn XMS". Binnen enkele uren heeft u dan een gratis verdubbeling van uw internet snelheid.
e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400
Mijn onderburen zijn nog steeds nodig inderdaad, maar die hebben ook nog steeds niets vernomen van XMS, het lijkt niet zo te zijn dat ze niet willen ofzo, er is gewoon sinds oktober helemaal niets meer gedaan (en daarvoor ook niet in mijn geval).,quote:martdj schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:09:
[...]
Niet helemaal. Het grote verschil was dat bij mij de buis om de vezel doorheen te blazen er al lag (en dat al een jaar voor ik eindelijk werd aangesloten) en dat bij Milenko die buis er niet lag omdat de vorige bewoner niet had meegewerkt. Bij mij was het aansluiten een kwestie van een half uurtje werk (vandaar ook mijn grote frustratie destijds over het feit dat dat een jaar heeft moeten duren) zonder dat mijn buren daarbij betrokken hoefden worden en bij Milenko zijn zijn onderburen helaas nodig om hem aan te kunnen sluiten.
Ik weet niet of hier nog mensen zijn die de enquete nog in moeten vullen? Zo ja, aan het eind staat een vak waar je verbeterpunten kunt opgeven. Als iedereen daar even "newsserver met binary groepen" op wilt geven, dan krijgt dat punt wellicht wat meer prioriteit. Dat is echt het enige wat ik mis aan de internetdienst (en tuurlijk voor een euro of 8 per maand is dat weer te fixen via een externe partij, maar het zou erg prettig zijn als dat gewoon bij je abo zit en je ook je 50 Mbit/s daarmee kunt voltrekken)
Schijnbaar gaan alle nieuwe aansluitingen voor, want die brengen geld op, mijne is al betaald dus ik mag tot in de eeuwigheid wachten.
Het enige dat ik na al die tijd zeker weet is dat de aansluting inderdaad direct onder mijn woning stopt. Verder blijft alles vaag.
milenko79 wijzigde dit bericht 24-04-2008 11:54 (4%)
Goeie vragen, en wat zet je op de flyers? Zou leuk zijn als XMS ons daarin zou helpenquote:skinnieh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:19:
Ik heb op dit moment XMS in Leiden en ik sta op het punt om te verhuizen.
Mijn nieuwe postcode is negatief voor een XMS verbindingdus ik heb even gebeld met XMS wat de mogelijkheden zijn om een verbinding te krijgen.
Het logische antwoord van XMS is dat er genoeg animo moet zijn om ons heen om een glasvezel verbinding te justifyen.. echter, toen ik vroeg binnen welke grens ik moest gaan rond flyeren (oid) in de buurt, daar had de persoon van XMS geen antwoord op.
Is er iemand die weet wat mijn 'scope' van buren is die ik moet benaderen?
1. Gehele straat?
2. Gehele Postcode + Letters?
3. Gehele Postcode alleen cijfers? (ouch)
4. Overal anders, afhankelijk van andere factoren (ligging huidig netwerk oid)
Thx!
Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
Kontakt opnemen met de organisaties die het traject al doorlopen hebben,zij hebben vermoedelijk al kant en klaar materiaal liggen dat alleen iets aangepast hoeft te worden.quote:Ramon schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:57:
[...]
Goeie vragen, en wat zet je op de flyers? Zou leuk zijn als XMS ons daarin zou helpen( leuke pdf maken ofzo?) want als we op promotie van XMS moeten wachten duurt het nog 10 jaar .....
Nieuwlandopglas bv, er zijn voorbeelden genoeg.
@Milenko zou het voorlopig een idee zijn om bv als die verkrijgbaar is, over te stappen naar Alice of HetNet,iets waar je niet voor een jaar aan vast zit ?
Wat ik zelf zou doen is heel drastisch en het is dus absoluut geen advies: kijken hoe het verderop zit,afspraak maken met je buren dat "er iemand komt" en gewoon bij een bouwmarkt een flinke boor huren,als het een centenkwestie is is die stap al overgeslagen.
Ik weet wel dat dat allemaal niet zo hoort,dat er voor betaald is,maar ik zou zelf gewoon als die vezel een meter verderop ligt alvast zorgen dat de hobbels er tussenuit zijn en dan later wel zien waar ik mijn geld vandaan krijg.
Het is dus geen advies,maar het zou iets zijn dat ik uit wanhoop zelf zou doen,ik ben met je eens dat het zoals het nu zit niet goed is,dat het niet zo hoort,maar het lost zichzelf ook niet op zo en omdat niemand precies weet waar het mis gaat is naar elkaar wijzen ook niet echt een optie,daarmee komt die vezel er niet.
Niet terug gebeld. (had ook niet anders verwacht). Maar ik heb wel de gegevens gekregen waarmee de internet verbinding zou moeten werken. Vanavond maar eens uitproberen.quote:cardinal808 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:37:
[...]
Naar aanleiding van je verhaal heb ik XMS maar weer gebeld. Ze gaan me hier morgen over terugbellen. Ik ben benieuwd.
Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario
De aannemer heeft de klus aangenomen op basis van een x aantal aansluitingen,maar bij hem kon het niet doorgaan omdat zijn buren niet wilden meewerken.
Voor de aannemer is dit overmacht.
De prijs van de aansluiting van Milenko was dan ook gebaseerd op het aantal aansluitingen in de rit,in het totaal.
De monteurs waren er bezig,alles is er, dan krijg je een bepaalde prijs,zo rond de 150 euro per aansluiting.
Hoe sneu ook, zijn aansluiting nu,is er eigenlijk een die apart moet worden opgeleverd.
Dat kost gigantisch veel meer,zo rond de 1500.
De enige echte schuldigen zijn denk ik,de weigerende buren.
Portaal zal aan de aannemer een nieuwe opdracht moeten verstrekken,want voor hem is het daar opgeleverd.
Alleen,Portaal zal dus wel voor die ene woning heel wat meer moeten dokken dan toen het nog een geheel project was.
XMS kan er ook niet veel mee, er valt niets aan te sluiten want er is niets,en die betaalt ook liever niet al die kosten,ook voor hen is het overmacht.
En portaal werkt niet hard,mijn badkamer zou vorig jaar maart ( 2007 ) worden opgeknapt en werd deels afgebroken,maar toen ging de onder aannemer failliet.
Nu ruim 1 jaar later heb ik het op eigen kosten laten doen,met Portaal ben ik nog niet klaar,hun juridische afdeling zou augustus 2007 reageren en sindsdien bel ik ze iedere week,de opzichters die me zouden moeten terugbellen doen dat dus al 9 maanden niet en als ik er heen ga,elke maand,zijn ze er net niet, sorry spoedklus,ziek,maakt u een nieuwe afspraak.
Reg. datum: 03 april 2007
Slecht plan, als het een huurwoning is en je gaat zelf gaten boren naar andere woningen kan je wel eens in de problemen komen met de wbv.quote:Nick39 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:10:
Wat ik zelf zou doen is heel drastisch en het is dus absoluut geen advies: kijken hoe het verderop zit,afspraak maken met je buren dat "er iemand komt" en gewoon bij een bouwmarkt een flinke boor huren,als het een centenkwestie is is die stap al overgeslagen.
Ik weet het,ik zeg alleen wat ikzelf zou doen, proleem is gewoon,je kan van XMS niet verwachten dat ze die aansluitkosten ophoesten,ikzelf heb verder nog maling aan Portaal,heb duizenden van ze tegoed...quote:edensandra schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:29:
[...]
Slecht plan, als het een huurwoning is en je gaat zelf gaten boren naar andere woningen kan je wel eens in de problemen komen met de wbv.
Reg. datum: 03 april 2007
De schuld ligt in deze ook niet echt bij de buren. Toen men in september namelijk eindelijk tot het echt aansluiten overging stond de woning onder mij leeg. De aannemer/xms vertaalde dat in niet thuis, werkt niet mee. Men had gewoon volledige toegang tot de woning kunnen hebben, maar heeft dit niet gedaan om wat voor reden dan ook (gemakzucht?, dan had er iemand van portaal voor de sleutel moeten zorgen).
Buren treft dus geen blaam (al zijn er veel buren die verteld hebben te weigeren mee te werken met het aansluiten omdat xms ze al zo vaak heeft laten zitten en ze gene vrije dagen meer opnemen voor mensen die niet komen opdagen). Op het moment van aansluiten was de woning direct onder mij leeg.
Fijn dat jullie mijn frustraties enigszins begrijpen. Veel mensen in mijn directe omgeving snappen niet waarom ik na dit alles uberhaupt nog glasvezel zou willen, maar dat mag natuurlijk duidelijk zijn.
Het zou fijn zijn als xms en portaal dan maar eens door de zure appel zouden heen bijten en het gewoon afmaken, of dat ze zouden zeggen, sorry milenko, het gaat niet meer gebeuren. Dan is het natuurlijk ook klaar. Telkens dat, "ja meneer we kennen uw geval, het heeft prioriteit blabla", en dat eeuwig volhouden is gewoon vervelend want het heeft duidelijk geen enkele prioriteit, dat is al lang duidelijk geworden.
Met portaal communiceren heb ik sowieso al opgegeven, als je daar het woord XMS noemt willen ze je al niet meer te woord staan en als ik vraag bij wie ik een klacht kan indienen daarover binnen portaal dan zeggen ze dat ze klachten over xms niet accepteren