Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
cjdijk schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:25:
[...]

Hopelijk krijgen de andere 3 wijken van Veenendaal ook een kans. Lijkt me voor XMS ook beter. Dan hebben ze al dat geld en die energie niet verspild. :) Voor mij ook wel fijn trouwens, gezien ik niet in die eerste wijk van Veenendaal woon. O-)
Patrimonium bouwstichting heeft volgens mij het grootste aantal woningen in de huidige wijken staan.

Maar zoals ik al eerder heb aangaf als Patrimonium en de veenendaalse woningbouw stichting besluiten om alles aan te sluiten is die 40% volgens mij gehaald

Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
schaduw schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:10:
Denan;
In de enquete uit de nieuwsbrief mis ik wel de opties gebruik ik niet of gewoon nvt. Dit bijvoorbeeld bij de vragen over XMS-email. Waarschijnlijk kan dit nu niet meer veranderd worden, maar misschien handig om te weten voor een volgende keer.
Dat viel mij ook op. Heb nu maar "goed" ingevuld, maar ik gebruik de XMS mail absoluut nooit, dus ik heb geen idee hoe die er uberhaupt uitziet. Ik laat overigens wel mijn XMS mail netjes forwarden naar mijn eigen mailserver, dus de nieuwsbrieven etc krijg ik wel :-).

Wat moet er nog gebeuren zodra het glasvezel kastje aangeloten is?
ik heb begrepen dat het nog geactiveerd moet worden.
En is het mogelijk om het activeren zelf te doen en moeten er nog meer dingen gedaan worden voor het voltooien van de aansluiting.

schaduw

Het activeren doet de XMS zelf nadat de monteur dit doorgeeft. Na maximaal 48 uur (of was het maximaal 24u?) moet je aansluiting werken. Dan is het verder zelf een kwestie van kabels aansluiten en internetten/tvkijken. Ik weet alleen niet zeker of de telefoon ook direct werkt, dat had ik eerst namelijk niet.

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

Bij mij werkte het de volgende dag,tv,internet en telefonie.
Wel even oppassen,de monteurs trokken de 230 V stekker weer uit de kast toen ze weg gingen,die moet er wel inblijven :)

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

Als ik hier zo door de wijk loop zie ik genoeg XMS bordjes in de tuinen staan (in Veenendaal-West) ik hoop echt dat het aantal gehaald wordt, anders zitten we de komende jaren nog met dsl opgescheept.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

quote:
messi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:59:
Als ik hier zo door de wijk loop zie ik genoeg XMS bordjes in de tuinen staan (in Veenendaal-West) ik hoop echt dat het aantal gehaald wordt, anders zitten we de komende jaren nog met dsl opgescheept.
Die van mij is vandaag gejat =(

volgens xms moet het glasvezel kastje "handmatig" vanuit huis geactiveerd worden.
waarna hij voor de rest automatisch op hun netwerk word toegelaten.
ik krijg al wel een ip-adres van ze toegewezen wat begint met 172.31.254.xxx

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
Mad Driver schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:04:
volgens xms moet het glasvezel kastje "handmatig" vanuit huis geactiveerd worden.
Dat activeren wordt door de monteur gedaan direct na het plaatsen tenzij er nog geen signaal op zat, dan komen ze daar later voor terug. Als je wel al een IP adres hebt (en waarschijnlijk dus ook tv signaal) dan is hij al geactiveerd en zou het moeten werken.

Kablam!

quote:
Riddler85 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:15:
[...]

Die van mij is vandaag gejat =(
verzamel item! >:)
quote:
Wat moet er nog gebeuren zodra het glasvezel kastje aangeloten is?
ik heb begrepen dat het nog geactiveerd moet worden.
En is het mogelijk om het activeren zelf te doen en moeten er nog meer dingen gedaan worden voor het voltooien van de aansluiting.
als je je aanmeld via de website ben je 90% van de tijd binnen 2 uur online. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen even aanmelden en wachten :)

Jordy van e wijzigde dit bericht 23-04-2008 07:24 (54%)

Oh no....Itz ze Germanz!

quote:
Mad Driver schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:04:
Je hebt een intern ip,hiermee kom je nog niet naar buiten.
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255
Zijn ip nummers voor een intern netwerk.

ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.

[DPC]Happy Hour

quote:
cardinal808 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:00:
Even wat ervaringen met XMS (amersfoort).
Inmiddels zijn we een maand verder en nog steeds heb ik geen internet. In de afgelopen maand heb ik meerdere mensen over de vloer gehad:

• Een voor het doorschieten van een Glasvezel Kabel;
• Een voor het ophangen van de modem;
• Een voor het aansluiten van de modem;
• Een voor een lijntest.

De laatste verkondigde dat de verbinding binnen 48 uur zou moeten werken. Na 48 uur maar eens met XMS gebeld waarom mijn verbinding het niet deed. Het lag kennelijk aan de onderaannemer. Die had de gegevens nog niet doorgegeven en daar waren ze momenteel op aan het wachten......

Nou kan je lang wachten met zo'n zooitje ongeinteresseerde reactieve mensen.

In de tussentijd heeft XMS het gepresteerd:

• 7 keer niet hun afspraken na te komen
• 4 keer beloofd terug te bellen en verzuimt
• Ik wil niet weten hoe vaak de schuld bij de onderaannemers neergelegd. Zelf hun handen wassen in onschuld en vooral doen alsof het niet aan hun ligt, inmiddels heb ik zelf maar contact opgenomen met de onderaannemers en die zijn al helemaal niet blij met de houding van XMS.

Als Denan en consorten dit leest, ik zit niet te wachten op een verklaring o.i.d. maar ik stel wel voor dat binnen jullie bedrijf een professionalisering gaat plaatsvinden. Niet alleen qua klantvriendelijkheid (terugbellen ook al kan je niets melden, geen beloftes maken als je die niet kan doen) maar zeker qua houding. Het is nogal makkelijk om steevast de onderaannemers de schuld te geven. Helpdesk begint al meteen met de verhalen over onderaannemers voor ze daadwerkelijk een antwoord geven op mijn vraag.

Nice going... (to be continued)

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
cardinal808 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:01:
[...]

Inmiddels zijn we een maand verder en nog steeds heb ik geen internet. In de afgelopen maand heb ik meerdere mensen over de vloer gehad:

• Een voor het doorschieten van een Glasvezel Kabel;
• Een voor het ophangen van de modem;
• Een voor het aansluiten van de modem;
• Een voor een lijntest.

De laatste verkondigde dat de verbinding binnen 48 uur zou moeten werken. Na 48 uur maar eens met XMS gebeld waarom mijn verbinding het niet deed. Het lag kennelijk aan de onderaannemer. Die had de gegevens nog niet doorgegeven en daar waren ze momenteel op aan het wachten......
Bovenstaande stappen zouden allemaal op dezelfde dag uitgevoerd moeten zijn door de bouwer. Als ze de lijntest (goed) uitvoeren en zich aan de procedure met de laptop houden (wat een kwestie is van een aantal keer op 'ok' klikken en 2x een meetwaarde invullen) zou de lijn vanzelf binnen korte tijd 'up' moeten komen. Heb je al wel een RTV signaal op je lijn zitten?

Verder kan de helpdesk inderdaad weinig in de fase waarin jij je bevind. Als de lijn nog niet opgeleverd is (wat bij jou het geval is) moet de bouwer het eerst goed opleveren. Pas als dat gebeurt is valt de lijn onder het beheer van de helpdesk en kan men metingen uitvoeren of diensten aanpassen.

Heb je anders iets van een deb-nr of adres? (kan naar dtvpilot@xmsnet.nl) dan zal ik er even naar kijken.
quote:
cardinal808 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:01:

Als Denan en consorten dit leest, ik zit niet te wachten op een verklaring o.i.d. maar ik stel wel voor dat binnen jullie bedrijf een professionalisering gaat plaatsvinden. Niet alleen qua klantvriendelijkheid (terugbellen ook al kan je niets melden, geen beloftes maken als je die niet kan doen) maar zeker qua houding. Het is nogal makkelijk om steevast de onderaannemers de schuld te geven. Helpdesk begint al meteen met de verhalen over onderaannemers voor ze daadwerkelijk een antwoord geven op mijn vraag.

Nice going... (to be continued)
Ik denk dat je zeker een punt hebt. Hoewel XMS met onderaannemers werkt, doe jij alleen zaken met XMS. Voor jou, als consument, is het dan ook oninteressant om te horen dat het probleem bij de onderaannemer (of "de bouwer" zoals Denan het noemt) ligt. XMS besluit om gebruik te maken van diverse aannemers, maar XMS moet dan wel de verantwoordelijkheid dragen naar de consument toe op het moment dat het mis gaat. Immers, je sluit een contract met XMS, toch?
Ik ben dan ook erg sceptisch over of bepalingen zoals hieronder wel stand houden in de rechtzaal:
quote:
17.1 Xms is, behoudens in geval van opzet of grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van de door haar geleverde Diensten en/of enige tekortkoming bij de uitvoering van de Overeenkomst of het schenden van enige andere verplichting jegens Eindgebruiker.

17.2 Xms is, behoudens in geval van opzet of grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan tengevolge van het handelen, de Diensten of het gebruik van zaken van door Xms ingeschakelde derden, de beschikbaarheid, snelheid en/of werking van het Glasvezelnetwerk en de informatie van derden die de Eindgebruiker bij of na het gebruik van de Diensten van Xms bereikt, waaronder informatie van inbreukmakende, kwetsende, godslasterlijke of seksueel aanstootgevende aard.

Tja, ik wacht nu al een jaar op aansluting en XMS komt ook bij mij niet verder dan alles afschuiven op de onderaannemer.

Ik heb ze een maand geleden voor het laatst gemaild om hen te vertellen dat ik dit geen manier van zaken doen vindt, en heb vervolgens niets meer van ze vernomen (en ben natuurlijk nog steeds niet aangesloten).

Het is wel erg jammer, ik zou een aansluiting moeten krijgen die volgens mij al lang en breed door portaal betaald is. Effectief ben ik dus een betalende klant. Toch heeft xms het na een jaar nog steeds niet voor elkaar gekregen de onderaannemer langs te sturen om mij echt aan te sluiten (terwijl zoals bekend is de aansluiting ophoud bij mijn directe onderburen en dus echt minder dan een meter van mijn woning af ligt).

Ik ben bang dat het nooit meer gaat gebeuren. Xms schuift af op de aannemer, portaal weigert klachten aan te nemen over Xms. Klachten aan het adres van xms op verzoek van hun eigen werknemers leveren ook niets op.

Ik wil echt zo graag die aansluiting, en als hij er ligt zal het best allemaal goed werken, maar een klant een jaar laten wachten op een aansluiting en dat dan nog zonder schaamte durven afschuiven op een aannemer waar ik als klant geen enkele druk op kan uitoefenen is gewoon belachelijk.

Dit bericht zal ook wel weer niks opleveren. Xms leest altijd selectief over mijn berichten heen of stuurt me met een kluitje het riet in als ik ze direct mail. Ik weet het, dit forum is niet bedoeld als klaagbaak aan xms, maar het zou zo fijn zijn als iemand van xms me eens zou bellen en zou zeggen meneer, u heeft gelijk, we zijn het zat, de aannemer komt het volgende week afmaken.

Al met al is het gewoon allemaal heel jammer dat het zo gaat, men levert schijnbaar een fantastisch product, want over het internet zelf hoor ik nooit klachten (in tegenstelling tot mijn tiscali sinds het is opgegaan in telfort).

Ik had gehoopt mijn tiscali contract nog op tijd in mei op te kunnen zeggen, voordat ik er weer een jaar aan vast zit, maar die hoop heb ik alweer opgegeven. Tegen die tijd zitten we al op 14 maanden wachttijd sinds het in eerste instantie beloofde tijdstip van aansluiting.

En om cardinal zijn lijst aan te vullen: Ik heb voor xms 2 vrije dagen voor niets opgenomen, beide keren kwam de aannemer niet opdagen. Verder is de aannemer wel een keer of 5 zonder afspraak komen aanwaaien (vriendin studeerde nog dus was vaak thuis) maar kwam dan alleen telkens kijken, als ik dan vroeg wanneer ze het nou eens kwamen maken was er weer iemand anders verantwoordelijk en werd er vermeld "dan stuurt u toch gewoon weer een klachtenbrief meneer".
Alsof ik zo'n klager ben en daar zelf voor kies, alsof ik niets anders te doen heb dan hun lastig vallen. De klachten brief aan xms was de eerste klachtenbrief die ik ooit in mijn leven aan een bedrijf gestuurd heb, en nog wel op verzoek van hun eigen medewerkers en hij was volledig gegrond.

bedrijfsvoering xms heeft inderdaad heel snel verandering nodig en klanten als wij die echt belachelijk behandeld zijn zouden nu eens als eerste goed geholpen moeten worden.

milenko79 wijzigde dit bericht 23-04-2008 13:25 (32%)

[DPC]Happy Hour

quote:
4nGeLuS schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:28:
[...]
Ik ben dan ook erg sceptisch over of bepalingen zoals hieronder wel stand houden in de rechtzaal:
[...]
Rechtzaal? Wie heeft het hier over een rechtzaal? Als een bedrijf niet doet wat die zegt, betekend dat niet automatisch dat je hem voor het gerecht moet slepen, daarnaast zal het effect van een rechtzaal marginaal zijn.

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

quote:
milenko79 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:04:
Dit bericht zal ook wel weer niks opleveren. Xms leest altijd selectief over mijn berichten heen of stuurt me met een kluitje het riet in als ik ze direct mail. Ik weet het, dit forum is niet bedoeld als klaagbaak aan xms, maar het zou zo fijn zijn als iemand van xms me eens zou bellen en zou zeggen meneer, u heeft gelijk, we zijn het zat, de aannemer komt het volgende week afmaken.
Even ter verduidelijking: XMS leest dit forum niet, Denan leest dit forum.. en er is een duidelijk verschil tussen wat ik doe en XMS als bedrijf. Zoals al vaker aangegeven ben ik te gebruiken als 'achterdeurtje' maar omdat ik niet meer direct voor XMS werk, of in ieder geval niet meer met mijn laarzen in de klei sta, is mijn invloed beperkt. Verder lees ik niet bewust over je berichten heen, volgens mij ben ik daar in het verleden al vaak genoeg op ingegaan.. maar als ik geen tijd heb om te reageren zul je van mij ook geen postings zien. Dat ik nu bijvoorbeeld op het forum reageer heeft vooral te maken met het feit dat outlook via het VPN over mijn gprs verbinding al 6 minuten stilstaat in afwachting van een attachment.. dan liever even 'iets' doen ipv naar het plafond staren. :)
Ik snap je punt en ik verwacht ook niks van Denan, al zou alles wat je zou kunnen betekenen natuurlijk fijn zijn. Het is gewoon jammer dat de wegen die ik wel moet bewandelen niet meer opleveren dan excuses. Dat ik dit hier post is mijn eigen keuze en ik verwacht ook niet echt dat het enig effect heeft (behalve het kwijt raken van wat frustratie misschien). In de hoop dat ik ooit wel aangelosten wordt volg ik toch dit topic (standaard tab in firefox) en soms kan ik het gewoon niet laten te reageren.

Daarnaast heb ik genoeg contact gehad met de helpdesk en helaas hebben die mij meer dan een jaar lang niet het gevoel gegeven dat ze ook maar iets van betekenis gedaan hebben om te zorgen dat ik aangelosten wordt. Dat is en blijft een kwalijke zaak voor xms. Niet voor denan als persoon.

Ik zou ook liever inhoudelijk ingaan op d.t.v, me verdiepen in routers, tuners en snelheidsverhogingen, maar helaas is mijn enige ervaring met xms die ik met tweakers kan delen het gebrek aan voortgang met betrekking tot mijn aansluiting.

@milenko79

is het niet mogelijk om zelf contact op te nemen met de (onder)aannemer om aangesloten te worden?
Hierdoor zijn bij ons in de straat de glasvezel kastjes geplaatst en aangesloten.

Als je voor mij een nummer hebt dan bel ik ze wel. De aannemer is al sinds begin oktober niet meer bij ons aan het werk, dus ik kan ze niet even zo aanspreken. Verdere contactgegevens heb ik niet tot mijn beschikking (en staan volgens mij ook niet meer op de site van xms).

Je zou ook bijna denken dat als het zo simpel is, de XMS helpdesk met wel even had doorverwezen.

milenko79 wijzigde dit bericht 23-04-2008 14:27 (16%)

quote:
milenko79 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:25:
Als je voor mij een nummer hebt dan bel ik ze wel. De aannemer is al sinds begin oktober niet meer bij ons aan het werk, dus ik kan ze niet even zo aanspreken. Verdere contactgegevens heb ik niet tot mijn beschikking (en staan volgens mij ook niet meer op de site van xms).

Je zou ook bijna denken dat als het zo simpel is, de XMS helpdesk met wel even had doorverwezen.
*mental note: gprs zuigt je n95 binnen een half uur leeg* :(

Als het zo simpel was had de helpdesk het inderdaad al gedaan. De cases van Milenko en Martdj zijn in ieder geval zeer bekend bij de helpdesk en men heeft van hun zijde uit alle mogelijke stappen ondernomen. Ik heb me er in het verleden ook al eens tegenaan bemoeid maar dat heeft schijnbaar ook niet het gewenste effect gehad.

@cardinal:
De aannemer/onderaannemer/bouwer heeft de opleveringsprocedure niet correct doorlopen. Hierdoor is je lijn niet goed opgeleverd en heb je wel een RTV dienst (testservice) maar geen werkende IP dienst. Je zit nu namelijk in het opleveringssubnet waarop de laptop van de aannemer aangesloten zou moeten worden. Ik kon in ieder geval terugvinden dat de afgelopen dagen meerdere 1e en 2e lijns medewerkers met je vraag bezig zijn geweest en vanmorgen nog is er een verzoek uitgegaan om je verbinding handmatig op te leveren. Dwz: "sla de opleveringstests maar over en zet hem maar gewoon aan.". De aannemer terugsturen om alles goed op te leveren zou waarschijnlijk teveel tijd in beslag nemen.

denan wijzigde dit bericht 23-04-2008 14:45 (28%)

Martdj is volgens mij in september netjes aangesloten.

quote:
milenko79 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:46:
Martdj is volgens mij in september netjes aangesloten.
Klopt, maar jullie hadden gelijksoortige problemen.
Wel grappig dat je zegt dat we zo bekend (misschien eerder berucht) zijn bij de helpdesk. Ik denk ook niet dat zij er blij mee zijn, maarja, ik heb nu eenmaal een probleem en ben op hun aangewezen. Aangezien er geen andere glasvezel leveranciers zijn en ik niet van plan ben binnenkort te verhuizen blijf ik hierdoor geirriteerd raken (vooral omdat de aansluiting maar 1 verdieping lager ligt).
Ik zal waarschijnlijk dus berucht/een vervelende klant blijven totdat ik een werkende aansluiting heb. Daarna zullen jullie geen last meer van me hebben hoor (zie martDj, die is sinds september ook gewoon tevreden).

Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
milenko79 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:04:
Al met al is het gewoon allemaal heel jammer dat het zo gaat, men levert schijnbaar een fantastisch product, want over het internet zelf hoor ik nooit klachten
Tja, het spreekwoord luidt niet voor niets: 'Hebben is hebben. - Krijgen, dat is de kunst!'

*Zegt de tevreden XMS gebruiker*

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws